سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۱ - Jul 19, 2005
آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه :
اگر طرح اروپا شامل حق مسلم ما نباشد،
كارمان را ادامه مي دهيم
002559.jpg
ايسنا: آصفي سفر نخست وزير عراق به كشورمان را بسيار خوب و موفق و نقطه عطفي در روابط دو كشور پس از سقوط صدام دانست و تأكيد كرد كه روابط تهران - بغداد ، امروز در بهترين سطح ممكن قرار دارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي درباره اين كه آيا طرح پيشنهادي سه كشور اروپايي به كشورمان پس از انتصاب دكتر محمود احمدي نژاد، به رياست جمهوري ايران ارائه خواهد شد؟ اظهار داشت: در خصوص گفت وگوهاي هسته اي به مراحل حساسي وارد شده ايم.
وي با اشاره به اين كه چيزي به پايان مهلت اروپايي ها باقي نمانده است، افزود: يك دور گفت وگو و مذاكرات غيررسمي را هم پيش بيني كرده ايم تا ببينيم چه نتيجه اي مي دهد، ولي بحث هسته اي جزو مسايل كلان نظام است و هر دولتي، آن مسير را طي خواهد كرد.
آصفي ادامه داد: انتظار داريم پيشنهاد اروپايي ها شفاف و جذاب باشد و حق مسلم ايران را براي داشتن فن آوري هسته اي به رسميت بشناسد تا مذاكرات دچار چالش نشود، چرا كه همان گونه كه پيش از اين نيز گفته ايم، اگر طرح اروپايي ها شامل حق مسلم ما نباشد، اين طرح از نظر ما پذيرفته نخواهد شد و راهكار ديگري را برخواهيم گزيد؛ به هر حال آن چه كه فعلا مهم است اين كه اروپايي ها تا مهلت تعيين شده طرحي را شامل حقوق ما در فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ارائه كنند.
وي هم چنين درباره اين كه اگر پيشنهاد اروپا حاوي نظر ايران نباشد، فعاليت هاي تاسيسات اصفهان از سرگرفته خواهد شد يا خير؟ اظهار داشت: ما قبلا هم گفته ايم كه مذاكره را براي مذاكره نمي خواهيم، ولي در هر صورت چون مذاكره به نفع طرفين است، به مذاكره ادامه خواهيم داد؛ چنانچه طرح اروپا شامل حق مسلم ما نباشد هم زمان با مذاكره ، كارمان را هم ادامه خواهيم داد و اگر اروپا اين گونه مي خواهد، ما حرفي نداريم.
آصفي در رابطه با اين كه آيا طي سفر نخست وزير عراق به تهران در خصوص هواپيماهاي عراقي نيز مذاكراتي شد يا خير؟ ادامه داد: طي سفر آقاي جعفري به تهران راجع به خيلي چيزها صحبت شد، البته بايد مسايل را اولويت بندي كنيم و آنچه كه فعلا مهم است آن كه جمهوري اسلامي ايران براي شكوفايي اقتصادي و پايداري امنيت به عراق كمك كند و طبيعي است كه مباحثي چون بحث غرامت ها و يا هواپيماها بايد به جاي خود بحث شود.
وي همچنين اظهار داشت: طي سفر نخست وزير عراق به تهران راجع به دادگاه صدام و مسايل مربوط به آن نيز مفصلاً بحث و رايزني شد و ديدگاه ها، انتظارات و نظراتمان در اين خصوص را به دولتمردان عراقي منتقل كرديم و لذا سفر آقاي جعفري به تهران با توجه به هيات همراه ايشان كه بيش از ۷۰ نفر بودند و محتواي مذاكرات، سفري بسيار موفق بود.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در ادامه اظهاراتش در جمع خبرنگاران با انتقاد از ناكارآمدي سازمان ملل متحد در برخي زمينه ها ادامه داد: آمريكا به عنوان حامي رژيم صهيونيستي اجازه نمي دهد كه سازمان ملل متحد كارش را بكند و اين از ضعف هايي است كه ما همواره به آن انتقاد داشته  و داريم، چرا كه نمي شود يك رژيم با حمايت كشوري كه حق وتو دارد از تمامي تعهداتش در نظام بين الملل شانه خالي كند و امروز رژيم صهيونيستي به عنوان عنصري ناسازگار در خاورميانه معرف حضور همگان است.

در پي ادعاي اختلاس در پروژه هاي مشترك مربوط به نيروگاه اتمي بوشهر
حل هرگونه مشكل حقوقي و مالي جزو
موضوعات داخلي روسيه مي باشد
مهر: ادعاي برخي رسانه هاي غربي مبني بر اينكه جمهوري اسلامي ايران فرد خاصي را در روسيه به اختلاس در پروژه هاي مشترك مربوط به نيروگاه اتمي بوشهر متهم كرده، تكذيب شد.
يك مقام بلندپايه مرتبط با پرونده هسته اي كشورمان ضمن اعلام اين مطلب افزود: سخن ايران اين بوده است كه نه از دولت روسيه ، بلكه از مديريت شركت سازنده خواسته ايم تا موضوعات و مشكلات مالي پروژه مسئولانه تر رسيدگي شود زيرا از نظر ما يكي از دلايل عقب ماندن پروژه نيروگاه اتمي بوشهر از مرحله پيش بيني شده براي راه اندازي، برخي مشكلات مالي باقيمانده داخل آن شركت است.وي با تاكيد بر اينكه ايران هيچ شخص خاصي را در اين زمينه به موضوعات جنجالي مورد توجه رسانه ها مثل اختلاس متهم نكرده است ، ادامه داد: اين داستان پردازيها كه از سوي رسانه هاي خاصي هم مطرح شده داراي انگيزه هاي پشت پرده اي است و ضروري است رسانه هاي كشورمان در اين مورد توجه و دقت بيشتري به خرج دهند.
روز گذشته روزنامه لس آنجلس تايمز و سپس خبرگزاري فرانسه مدعي شدند كه ايران از مسكو درخواست كرده تا به موضوع اختلاس مديران سابق بخش انرژي اتمي اين كشور رسيدگي كند. جالب اينكه اين رسانه ها در مطالب خود اين افراد را از جمله به اختلاس ۹ ميليون دلاري از كمكهاي آمريكا به مسكو در مبحث امنيت فعاليت هاي هسته اي نيز متهم كرده اند.
اين مقام بلند پايه هسته اي كشورمان گفت: مسئول حل هرگونه مشكل حقوقي و مالي در روسيه ، شركت طرف قرارداد است و اين آنها هستند كه بايد هرچه سريعتر با حل موضوع ،تعهدات خود در برابر ايران را به انجام برسانند. لذا رسيدگي احتمالي به اينگونه موارد جزو موضوعات داخلي آنها مي باشد و براي ايران مهم تر از هرچيز راه اندازي نيروگاه بوشهر و متعهد ماندن طرف روسي به متن توافقات است.

در نشست علمي پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات مطرح شد
تبليغات تجاري در ايران قانونمند نيست
گروه اجتماعي: نشست ارائه يافته هاي پژوهشي گروه تبليغات ديروز در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور جمعي از پژوهشگران و اهل انديشه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار همشهري دكتر محمدرضا رسولي در اين نشست با ارائه يافته هاي پژوهش خود با عنوان «بررسي تطبيقي قوانين و مقررات تبليغات بازرگاني ايران با چند كشور اروپايي و آسيايي» گفت: موضوع تبليغ و ساز و كار نظارتي آن به مثابه يك فعاليت اقتصادي _ ارتباطي چند وجهي است كه از يك سو با خيل مشتريان كالا و از سوي ديگر مخاطبان رسانه اي در ارتباط مستقيم قرار دارد از اين رو جزو موضوعات حساس و دغدغه برانگيزي به شمار مي رود كه در كشورهاي مختلف به فراخور ساختارهاي اجتماعي _ اقتصادي و فرهنگي و نوع نگاه به آينده برخوردهاي متفاوتي با آن مي شود.
وي گفت: آن چه امروز در ايران در سه حوزه رسانه اي راديو و تلويزيون، مطبوعات و تبليغات محيطي شاهد آن هستيم تنوع و تعدد ضوابط و گاه چند گانگي دستگاههاي حاكميتي ناظر به ساز و كار تبليغ تجاري است.
همچنين اميدعلي مسعودي محقق ديگر اين ميزگرد طي سخناني به بررسي راهكارهاي بهينه سازي شيوه هاي توزيع آگهي هاي دولتي از ديدگاه كارگزاران مطبوعات كشور پرداخت و گفت: از ميان كمك هاي دولتي به مطبوعات صرف نظر از كمك هاي مستقيم، كمك هاي غيرمستقيم نيز نقش تعيين كننده در ادامه حيات و رشد و شكوفايي آنها دارد. ارائه آگهي هاي دولتي از جمله حمايت هاي غيرمستقيم دولت ها از مطبوعات به حساب مي آيد كه هنوز هم پس از سال ها با عدم هماهنگي با بخش مربوطه (اداره تمركز و توزيع آگهي هاي دولتي) روبه رو است.براساس پژوهش مسعودي، توزيع آگهي هاي دولتي، روند اين گونه حمايت ها را به گونه اي رقم زده است كه بعضي از مطبوعات، از حمايت دولت چشم پوشي كنند كه اين روند آسيب پذيري مالي مطبوعات را افزايش مي دهد.
دكتر ميرفخرايي نيز در اين نشست به بررسي مقايسه اي گفتمان هاي غالب در حوزه قوانين تبليغات تجاري در ايران پرداخت و اظهار داشت: سياستگذاري در حوزه هاي اجتماعي مي تواند تنها براساس نظرات و ديدگاههاي يك گروه اجتماعي قدرتمند و غالب انجام پذيرد، ولي مي توان با ايجاد تعادل در سياست هاي اتخاذ شده و در نظر گرفتن بخشي از نظريه هاي همه گروههاي اجتماعي به ايجاد وفاق در جامعه كمك كرد.
براساس پژوهش ميرفخرايي، براي دستيابي به سياست هايي كه بخشي از نظرهاي همه گروههاي اجتماعي را به نوعي مدنظر داشته است، اشراف و آگاهي به گفتمان هاي موجود درباره مبحث مورد نظر، امري اساسي است.

برنامه هاي ملي و استاني هفته بزرگداشت
مقام زن و روز مادر اعلام شد
گروه اجتماعي: برنامه هاي  بزرگداشت  مقام  زن  و روز مادر، همزمان  باميلاد حضرت  زهراي  مرضيه (س ) در چند سازمان  دولتي  از جمله  در وزارت  ارتباطات  و فن آوري  اطلاعات در قالب  برنامه هاي  ملي  و استاني  در سال  ۸۴ به  اجرا در مي آيد.
به  گزارش  روابط عمومي مركز امور مشاركت  زنان ، ديدار با خانواده هاي شهدا و تكريم  و تجليل  آنها، ديدار از خانه  سالمندان  و اهداي  هدايا به آنان ، بازديد از شيرخوارگاههاي  بهزيستي  و زندان  زنان ، همايش  علمي-  تحقيقاتي  باعنوان  نقش  زن در خانواده  همراه  با كارگاههاي  جانبي ، از جمله اين  برنامه ها خواهد بود.
برگزاري  نمايشگاههاي  كتاب ، برگزاري  مسابقات  كتابخواني  و مقاله  نويسي ، تبليغات  ونصب  پلاكارد و چاپ  نشريه  و نشست  با بانوان  سرپرست  خانوار(شاغل  وبازنشسته ) با هدف  بررسي  مشكلات  آنان  از برنامه هاي  ملي  وزارت  ارتباطات  وفناوري  اطلاعات  در هفته  بزرگداشت  مقام  زن  و روز مادر خواهد بود.برنامه هاي  استاني  وزارت  ارتباطات  و فناوري  اطلاعات  در هفته  بزرگداشت مقام  زن  و روز ميلاد حضرت  زهرا(س ) شامل  تجليل  از بانوان  بازنشسته  و نشست مديرعامل  هر شركت  با شاغلان  و بازنشسته ها و نيز انتخاب  مادر شايسته با تأكيد بر شاخصهاي  زن  مسلمان  ايراني ، انجام  خواهد شد.

شمار بيمه شدگان روستايي به بيش
از هفت ميليون نفر رسيد
گروه اجتماعي: با اجراي طرح بسيج بيمه همگاني (بهبر) تعداد هفت ميليون و ۲۱۶ هزار و ۸۱۱ نفر از جمعيت روستايي كشور تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار گرفتند.به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، تاكنون با عقد قرارداد با يك هزار و ۲۰۵ پزشك و ۷۰۰ ماما، جمعيت روستايي استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، اصفهان، بوشهر، سيستان و بلوچستان، قم، لرستان و مركزي تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار گرفتند.براساس اين گزارش، در طرح بهبر، ۲۶ ميليون نفر از جمعيت روستايي تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار خواهند گرفت.
اين گزارش مي افزايد، با استقرار يك پزشك و ماما در روستاها و ارائه خدمات بهداشتي و درماني رايگان به آنها، سيستم ارجاع در روستاهاي كشور به اجرا در خواهد آمد.

تقدير رئيس جمهوري از اقدام هاي دبيركل
ستاد مبارزه با مواد مخدر
ايرنا: محمد خاتمي ، رئيس  جمهوري  اسلامي  ايران  و رئيس  ستاد مبارزه  با مواد مخدراز اقدام هاي  علي   هاشمي  جانشين  رئيس  و دبير كل  اين  ستاد تقدير كرد.
براساس  گزارش  روابط عمومي ستاد مبارزه  با مواد مخدر درتقدير نامه  رئيس  جمهوري  از علي  هاشمي آمده  است : دستاوردها و توفيقات  بدست آمده  در امر مبارزه  با مواد مخدر، نمايانگر بروز تحولات  چشمگير در عرصه هاي  مختلف  مبارزه  با اين  پديده  شوم  اجتماعي  هستند.
رئيس  جمهوري  در نامه  خود به  دبير كل  ستاد مبارزه  با مواد مخدر تصريح كرد كه  اصلاح  نگرش هاي  سنتي  و ايجاد استراتژي هاي  نوين ، راه اندازي  جنبش فراگير پيشگيري  از اعتياد، مقابله  حرفه اي  با باندهاي  مافياي  قاچاق  موادمخدر، مشاركت  فعال  نهادهاي  مدني ، توسعه  و تجهيز مراكز درماني  و بازپروري ، توسعه  تعاملات  منطقه اي  و بين المللي  و دهها برنامه  جامع  و كارآمد ديگر ازجمله  اين  توفيقات  است . خاتمي در بخش  ديگر نامه  خود خطاب  به  علي  هاشمي نوشت : بدينوسيله  مراتب تقدير و تشكر خود را از تلاش  و عملكرد جنابعالي  و همكاران  محترمتان  در آن دستگاه  در عرصه  مبارزه  با مواد مخدر اعلام  كرده  و توفيق  روز افزون  شما رااز ايزد متعال  خواستارم .

تجمع جمعي  از دانشجويان  مقابل 
ساختمان  سفارت  لبنان  در تهران
ايرنا : تعدادي از اعضاي  اتحاديه  انجمن هاي  اسلامي  دانشجويان  مستقل  دانشگاههاي سراسر كشور روز دوشنبه  مقابل  ساختمان  سفارت  لبنان  در تهران  تجمع  كردند.تجمع كنندگان  با حمل  پوسترهايي  كه  بر روي  آنها نوشته  شده  بود، رژيم  صهيونيستي  بايد فرزندان  ايران  را آزاد كند، خواستار پيگيري  جدي  اميل  لحود رئيس  جمهوري  لبنان  براي  مشخص  شدن  سرنوشت  چهار ديپلمات  ايراني  ربوده  شده  در خاك  لبنان  شدند.تجمع كنندگان  مخالفت  خود را با آزادي  سمير جعج  كه  ۲۳ سال  پيش  در ربوده شدن  چهار ديپلمات ايراني  ( حاج  احمد متوسليان ، تقي  رستگارمقدم ، كاظم  اخوان  و سيدمحسن  موسوي ) نقش  اصلي  را داشته ، اعلام  كردند و گفتند تا زماني كه  وضعيت اين  ديپلمات ها مشخص  نشود سميرجعج  نبايد آزاد شود.

مؤسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها
و تمدن ها به ثبت رسيد
مؤسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها و تمدن ها به درخواست سيد محمد خاتمي، به ثبت رسيده است.بر اساس اعلام روزنامه رسمي كشور در سال گذشته آگهي تاسيس اين مؤسسه منتشر شده است.
نام اين مؤسسه مؤسسه بين المللي «گفت وگوي فرهنگ ها و تمدن ها» و موضوع آن گفت وگوي تمدن ها و فرهنگ ها در سطح منطقه اي و بين المللي است.تنها عضو مؤسس اين مؤسسه، سيد محمد خاتمي، رئيس جمهوري اسلامي ايران است.
دارايي اين مؤسسه، كلام الله مجيد و هم چنين مجموعه اي از كتب معتبر فقهي، تاريخي، ادبي، كلامي و فلسفي متعلق به مؤسس و مبلغ پنج ميليون ريال است.
بر اساس اين گزارش اين مؤسسه در سال گذشته از سوي اداره ثبت شركت ها و مؤسسات غير تجاري به ثبت رسيده است و آگهي آن در تاريخ ۲۷/۸/۸۳ در روزنامه رسمي كشور منتشر شده است.بر اساس گزارش خبرنگار ايسنا، رئيس جمهور پس از پايان دوران مسئوليتش به صورت رسمي كار اين مؤسسه را آغاز خواهد كرد.
هم چنين گفته مي شود تعدادي از مشاوران رئيس جمهور و شخصيت ها ي فرهنگي و علمي جزو هيات امناي اين مؤسسه هستند.
تاسيس دفتري در يكي از شهرهاي اروپايي از جمله وين و زوريخ از جمله موارد ديگري است كه اين روزها درباره اين مؤسسه در جرايد و سايت ها منتشر مي شود.

نيازي: برخوردهاي ضعيف محاكم موجب نقص در فرآيند
مبارزه با مفاسد اقتصادي شده است
فارس: رئيس سازمان بازرسي كل كشور برخوردهاي ضعيف محاكم با مصاديق فساد اقتصادي و عدم تصويب لوايح و قوانين درست و صحيح در كشور را از موارد نقص در فرآيند مبارزه با مفاسد اقتصادي دانست.
محمد نيازي در جمع دانشجويان دانشگاه نفت با اشاره به زمينه ها و بسترهاي فساد اقتصادي در كشور گفت: تا زماني كه اين زمينه ها و بسترها در كشور وجود دارد، برخورد با معلول ها مشكل را حل نمي كند.
وي همچنين تصريح كرد: اينطور نيست كه مفاسد به طور سريع و آني شكل بگيرد و به طور سريع و آني هم از بين برود، لذا از بين بردن زمينه ها و بسترهاي مفاسد اقتصادي در كشور مبارزه اصولي و پايدار را مي طلبد.
نيازي اطلاع رساني صحيح و به دور از افراط و تفريط را باعث افزايش اعتماد مردم به نظام برشمرد و گفت: قوانين و مقررات محدوديتهايي را جهت اطلاع رساني در امر قضا ايجاد نموده است لذا ناچاريم فقط در مواردي كه پرونده ها منجر به صدور حكم قطعي مي شود اطلاع رساني نماييم.

همايش  بين المللي  اصلاح  ساختار سازمان  ملل
به كار خود پايان داد
ايرنا:  همايش  بين المللي  اصلاح  ساختار سازمان  ملل  روز گذشته  دومين  و آخرين روز كاري  خود را با حضور سفرا، كارشناسان  و شخصيت هاي  داخلي  و خارجي  در دفتر مطالعات  سياسي  و بين المللي  وزارت  امور خارجه  در تهران ، آغاز كرد.
در دومين  روز اين  همايش  بين المللي  پنج  ميزگرد تخصصي  با عنوان هاي  «امنيت  دسته  جمعي»  ، «توسعه  انساني بادوام ، چالش ها و چشم  اندازها» ، «اصلاح  سازمان  ملل  متحد» ، «اصلاح  سازمان ملل  متحد، ساختار شوراي  امنيت»   برپا شد.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس:
طرح تملك قانوني اراضي و آثار فيزيكي دفاع مقدس
تقديم مجلس مي شود
فارس: ميرفيصل باقرزاده گفت: طرح تملك قانوني اراضي، اماكن و آثار فيزيكي دفاع مقدس به زودي تقديم مجلس خواهد شد.
باقرزاده رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس با اعلام اين مطلب، اظهار داشت: در اجراي ماده ۳ اساسنامه بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس (مصوب مقام معظم فرماندهي كل قوا) و به منظور نظام مند ساختن فعاليتهاي مربوط به انتخاب، تملك، حفظ و بهره برداري از آثار فيزيكي اعم از ادوات جنگي، غنائم، اماكن، اراضي و مواضع دفاعي و همچنين ثبت اين آثار به عنوان آثار ملي دفاع مقدس، به زودي طرح مزبور كه در ۱۵ماده و با تلاش گروه مشاورين جوان بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس تهيه شده است، تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.
طبق اين طرح، فعاليتهاي مربوط به حفاظت از آثار فيزيكي دفاع مقدس براساس موازين قانوني انجام خواهد شد و جلوي هر گونه دخل و تصرف غير مجاز و تخريب آثار توسط اشخاص حقيقي و يا حقوقي گرفته خواهد شد.
يك كارشناس آمريكايي:آمريكا به ازسرگيري رابطه با ايران نياز دارد
ايسنا: يكي از كارمندان سابق آمريكا در زمان تسخير لانه جاسوسي كشورش در ايران در گفت وگو با روزنامه يوميوري ازسرگيري روابط ميان ايران و آمريكا را خواستار شد.
بروس لايگن كه هم اكنون رئيس آكادمي ارتباطات خارجي آمريكاست، در پاسخ به اين سئوال روزنامه يوميوري كه ايران از چه نظر براي آمريكا اهميت دارد؟ گفت، جايگاه استراتژيك ايران در خاورميانه و قرار گرفتن آن در همسايگي نيروهاي آمريكايي حاضر در منطقه براي آمريكا مهم است و آمريكا نياز دارد تا روابط خود با ايران را از سر بگيرد. وي همچنين به خاطر اشتراكات مذهبي دولت جديد عراق با ايران گفت كه كليد حل اين مشكل در دست عراق است.
رئيس آكادمي ارتباطات خارجي آمريكا با رد ادعاهاي واشنگتن عليه ايران مبني بر حمايت از تروريسم، تصريح كرد: فكر نمي كنم كه ايران از تروريسم حمايت كند. اين آمريكاست كه گذشته را همچنان تكرار مي كند.

اعلام آمادگي نيروي مقاومت بسيج
براي همكاري با نيروي انتظامي
فارس: فرمانده نيروي مقاومت بسيج در نامه اي به فرمانده جديد نيروي انتظامي  بر آمادگي نيروي مقاومت بسيج براي همكاري با نيروي انتظامي تأكيد كرد.
نامه سردار سيد محمد حجازي، فرمانده نيروي مقاومت بسيج، خطاب به فرمانده جديد نيروي انتظامي  بدين شرح است: حسن انتصاب جنابعالي از سوي فرمانده معظم كل قوا به فرماندهي نيروي انتظامي  جمهوري اسلامي ايران كه نشانگر اعتماد معظم له به تعهد، لياقت و شايستگي و توان و تجربيات ارزشمند شما برادر گرامي مي باشد را صميمانه تبريك و تهنيت عرض مي نمايم.
اميدوارم با توجه به تجربيات هشت سال دفاع مقدس و تصدي مسئوليت هاي مهم و كليدي در سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و نيروي مقاومت، بتوانيد انتظارات فرماندهي معظم كل قوا را در جهت آرامش و اطمينان براي همگان و نيل به اهداف متعالي و اجراي برنامه هاي اثربخش امنيتي، انتظامي جهت رابطه با آحاد مختلف مردم در سطح كشور اجرا نماييد.فرصت را مغتنم مي شمارم و از زحمات و تلاش هاي بي وقفه جنابعالي طي سالهاي اخير در نيروي مقاومت بسيج، صميمانه قدرداني نمايم و اميدوارم تجارب ارزشمند به دست آمده در شرايط جديد، زمينه همكاري و تعامل بيش از پيش دو نيرو را فراهم نمايد.

وزير كشور براي  شركت  در اجلاس 
وزراي  كشور همسايه  عراق  راهي  تركيه شد
ايرنا: سيد عبدالواحد موسوي  لاري  وزير كشور براي  شركت  در دومين  اجلاس  وزراي كشور همسايه  عراق  صبح  روز گذشته تهران  را به  مقصد استانبول  تركيه  ترك  كرد.موسوي  لاري ، پيش  از ترك  تهران  در گفت  وگو با خبرنگاران ، اظهار داشت : چند ماه  پيش  اجلاس  وزراي  كشور كشورهاي همسايه  عراق  در تهران  برگزار شد كه  در اين  اجلاس  مسائل  مختلف  حوزه  وزارت  كشور، كشورهاي  همسايه  عراق  مورد بحث  قرار گرفت .وي  امنيت  مرزها، نحوه  ارتباط دولتهاي  همسايه  عراق  با يكديگر براي كنترل  ترددها در مرزها، تردد اتباع  كشورها، بازارچه هاي  مرزي  و عموم  مسائلي  كه  به  امنيت  عراق  مربوط مي شود را از جمله  موارد مطرح  شده  در اجلاس تهران  عنوان  كرد.

معاون اجرايي قوه قضائيه استفعا داد
فارس: اميرعباس سهراب بيگ معاون اجرايي قوه قضائيه از سمت خود استعفا داد.
سهراب بيگ كه پيش از اين رئيس كل دادگستري استان خوزستان بود، از سال گذشته به عنوان معاون اجرايي قوه قضائيه منصوب شده و كليه اختيارات اداري و مالي به وي تفويض شده بود.
با استعفاي سهراب بيگ، سيدابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه با حفظ سمت سرپرستي اين معاونت را بر عهده گرفته است.
بر طبق اصل ۱۶۰ قانون اساسي اختيارات اداري و مالي قوه قضائيه قابل تفويض به وزير دادگستري است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |