سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۱ - Jul 19, 2005
راه اندازي واحد اشتراك و توزيع ۱۲۰۰ نشريه تخصصي
فارس: مدير عامل مجتمع مطبوعات تخصصي كشور از راه اندازي واحد اشتراك و توزيع تلفني نشريات تخصصي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي مجتمع مطبوعات تخصصي كشور، خندان با اشاره به برنامه ها و اهداف راه اندازي اين مجتمع گفت: در راستاي افزايش كيفيت، افزايش سرعت و كاهش هزينه، مجتمع ضمن حمل مستقيم نشريات از چاپخانه به پست و بسته بندي گام موثري را در كمك به مخاطبان و صاحبان اين نشريات برداشته است.وي همچنين با اشاره به تدوين فهرست بيش از ۱۲۰۰ عنوان نشريه تخصصي در حال انتشار تصريح كرد: در اين مجموعه در بخش نشريات پزشكي، بهداشتي، دارو و تغذيه مشخصات بيش از ۲۰۰ نشريه تخصصي فعال كشور درج شده است.

توصيه هاي وزارت بهداشت همزمان
با افزايش غيرمنتظره دماي هوا
گروه اجتماعي: در پي  افزايش  غيرمنتظره  دماي  هوا و احتمال  به  مخاطره  افتادن  سلامت  هموطنان ، وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  با انتشار اطلاعيه اي  توصيه هايي  را ارايه  كرد.
به  گزارش  روابط عمومي  اين  وزارتخانه  در اين  اطلاعيه  با اشاره  به  اين   كه  افزايش  دماي  هوا، موجب  فساد هرچه  سريعتر مواد غذايي  مي شود، آمده است ، گرم  شدن  هوا، زمينه  رشد ميكروبها در مواد غذايي  را مساعد كرده  و باعث بروز بيماريهاي  عفوني  و روده اي  مي شود.
در اين  اطلاعيه  همچنين ، با اشاره  به  اهميت  نوشيدن  آب آشاميدني  بهداشتي آمده  است ، افزايش  گرماي  هوا، موجب  افزايش  تعريق  و در نتيجه  عطش  فراوان  مي شود كه  اين  امر بسياري  از هموطنان  را ناگزير مي كند كه  براي  رفع  عطش  از منابع  آبي  كه  در خيابانها قرار داده  شده ، استفاده  كنند.
در اين  اطلاعيه  به  خيريني  كه  با قراردادن  منابع  آب در خيابان ها قصد كمك  به  هموطنان  را دارند، توصيه  شده  كه  قالب هاي  يخ  را با رعايت  نكات  بهداشتي  در داخل  منابع  آب قرار دهند.
براي  استفاده  از آب آشاميدني  حتما از ليوانهاي  شخصي  استفاده  كرده  و حتي المقدور در هنگام  خروج  از منزل  با خود آب بطري  همراه  داشته  باشند.
به  هموطناني  كه  قصد مسافرت  در تابستان  را دارند، نيز توصيه  شده  كه  مواد غذايي  و آشاميدني  مورد نياز خود را از مراكزي  كه  تحت  نظارت  مراكز بهداشتي  بوده  و داراي  كارت  بهداشت  هستند، تهيه  كنند.
اين  اطلاعيه  همچنين  به  هموطناني  كه  قصد استفاده  از استخرهاي  شنا را دارند توصيه  كرده  كه  از سلامت  و بهداشت  آب استفاده  شده  در استخرها اطمينان  حاصل  كنند.

معاون وظيفه عمومي ناجا:
مشمولان ديپلمه ۳سال متوالي مي توانند
در آزمون شركت كنند
002532.jpg
ايسنا: معاون وظيفه عمومي نيروي انتظامي با اشاره به مصوبه اخير فرمانده كل قوا در ۲۳ تيرماه جاري در خصوص مشمولان ديپلمه اعلام كرد: بر اين اساس به مشمولان ديپلم كه در سالهاي احضار و اعزام در آزمونهاي سراسري دانشگاه ها شركت مي كنند، بنابر نظر فرمانده كل قوا، يك سال ديگر فرجه داده مي شود.
سردار بهمن كارگر روز دوشنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني ناجا (۱۹۷) افزود: بدين ترتيب مشمولان ديپلمه كه در زمان مقرر موفق به اخذ ديپلم متوسطه شده باشند، مي توانند بدون آنكه براي آنها غيبتي در نظر گرفته شود سه سال پي در پي در آزمونهاي سراسري شركت كنند.
وي همچنين اعلام كرد: كليه متولدين سالهاي ۶۵ و ۶۶ چنانچه در آزمونهاي سراسري و آزاد دانشگاه ها پذيرفته شوند، مي توانند بدون مراجعه به مراكز وظيفه عمومي، در دانشگاههاي پذيرفته شده، ثبت نام كنند.
به گفته سردار كارگر آن دسته از مشمولان فاقد غيبت نيز كه در مراكز آموزش عالي پذيرفته شده باشند، مي توانند در اين مراكز ثبت نام كرده و مراكز دانشگاهي اعم از آزاد و دولتي در خصوص كليه مشمولان پذيرفته شده موظفند ظرف مدت دو ماه مجوز معافيت از تحصيل را از مراكز وظيفه عمومي براي پذيرفته شدگان در كنكورهاي سراسري اخذ كنند. وي همچنين تاكيد كرد: بر اين اساس هيچ نيازي به مراجعه مشمولان پذيرفته شده در كنكورهاي سراسري به مراكز وظيفه عمومي سراسر كشور وجود ندارد.
معاون وظيفه عمومي ناجا در خصوص خريد يا كاهش خدمت سربازي گفت: «طرح خريد خدمت» از سال ۸۰ لغو شد و در آينده نيز براي آن هيچ طرحي متصور نيست. از سوي ديگر براي كاهش مدت سربازي نيز كه طبق قانون بايد ۲۴ ماه باشد، در حال حاضر به ،۲۰ در مناطق مرزي ،۱۹ مناطق محروم ۱۸ و عملياتي ۱۷ ماه كاهش يافته است. بنابراين جز موارد بالا، هيچگونه كاهشي در خصوص مدت سربازي نيز متصور نخواهيم بود.
سردار كارگر در ادامه در مورد معافيت نفرات برتر كنكور تصريح كرد: در وضعيت فعلي نفرات اول تا سوم تنها كنكور سراسري آن هم در مقطع كارشناسي از خدمت وظيفه عمومي معاف مي شوند.
وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اجراي اطلاعيه ارتش در خصوص خدمت وظيفه عمومي مشمولاني كه در حوزه شعر فعاليت دارند، گفت: در اين مورد ضابطه و قانون خاصي تدوين نشده است. معاون وظيفه عمومي ناجا در اين باره تصريح كرد: مطابق قانون كليه مشمولاني كه بايد به خدمت سربازي اعزام شوند ملزمند در موعد مقرر نسبت به مراجعه و معرفي خود به مراكز نظام وظيفه نيروي انتظامي در سراسر كشور اقدام كنند.

زنان روستايي از خدمات بهداشت باروري بهره مند مي شوند
ايسنا:رييس اداره مامايي وزارت بهداشت با اشاره به بهره مندي زنان روستايي از خدمات بهداشت باروري در قالب طرح پزشك خانواده اعلام كرد: در راستاي اجراي اين طرح نيروهاي طرحي و استخدامي براي جذب و عقد قرارداد با بيمه روستاييان در اولويت قرار دارند.
معصومه شاه محمدي با بيان اين كه در طرح پزشك خانواده از ماماها در سطح كارشناسي استفاده مي شود، اظهار كرد: با توجه به نوع خدمت ارائه شده و خدمات محدود كاردان هاي مامايي در اين طرح صرفا با كارشناسان مامايي و بالاتر قرارداد عقد مي شود.
شاه محمدي با اشاره به ضرورت حضور يك ماما در كنار پزشك خانواده براي ارائه خدمات بهداشت باروري افزود: امكان وجود عقد قرارداد بيمه با كارشناسان مامايي از طرفي و ارائه طيف وسيعي از خدمات از جامعه مامايي براي زنان روستايي از جمله مشاوره قبل از بلوغ، مشاوره بلوغ، ازدواج، تنظيم خانواده و كنترل زنان باردار و حضور در تسهيلات زايماني و مشاوره در دوران يائسگي و پس از آن و از آن جايي كه ۵۰ درصد جمعيت روستايي زنان هستند سبب شده كه حضور ماما در كنار پزشك براي پيشبرد اهداف بيمه روستاييان ضروري به نظر برسد.

اجرا ي ۸ هزار برنامه اوقات فراغت در شرق تهران
گروه اجتماعي: مديركل  مراكز فرهنگي  هنري  منطقه  شرق  سازمان  فرهنگي  هنري  شهرداري  تهران گفت : بيش  از ۸ هزار برنامه  فرهنگي ، هنري ، اجتماعي  و مذهبي  در جهت  غني سازي  اوقات  فراغت  كودكان ، نوجوانان  و جوانان  در اين  منطقه  اجرا مي شود.كاظم  كمالي  نسب  ديروز در يك  نشست  خبري  در جمع  خبرنگاران  اظهار اميدواري  كرد: با اجراي  اين  برنامه ها در پنج  منطقه  ( ۸ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴ و ۱۵)فرهنگسرا، خانه هاي  فرهنگ  و كتابخانه ها به  اهداف  درنظر گرفته  شده ، برسيم .به  گفته  وي  بيش  از دو ميليون  نفر از اين  برنامه ها استفاده  خواهند كرد.وي  اهم  اين  برنامه ها را در محورهاي  اجتماعي ، هنري ، فرهنگي  و ورزشي دانست  و گفت : بيشتر اين  برنامه ها در سطح  شهر و با همياري  شهروندان  اجرا مي شود.مدير كل  مراكز فرهنگي  هنري  منطقه  شرق  خاطر نشان  كرد: سازمان  فرهنگي هنري  شهرداري  تهران  و منطقه شرق  باتوجه  به  اهميت  بحث  اوقات فراغت  نوجوانان ، جوانان  و به خصوص  خانواده ها تلاش  كرده  برنامه هايي  را طراحي  و اجرا كند كه در آينده  زمينه ساز رشد فكري  و ذهني  آنان  باشد.

بازرسي از ۱۶ بازداشتگاه و زندان استان تهران
هيچ بازداشتگاهي مصون از بازرسي نيست
گروه اجتماعي- زهرا رفيعي: گزارش هيأت نظارت بر حقوق شهروندي دادگستري تهران از بازداشتگاه ها و زندان هاي استان به رئيس قوه قضائيه ارائه شد.
عباسعلي عليزاده رئيس دادگستري تهران با اعلام اين مطلب گفت: بازرس هاي ويژه دادگستري تهران از ۱۶ زندان، بازداشتگاه و ندامتگاه واقع در استان تهران بدون اطلاع قبلي بازديد كرده و گزارشي تهيه كردند. اين گزارش وضعيت غذا، استراحتگاه، استفاده از هواخوري و امكاناتي را كه در قانون پيش بيني شده است، شامل مي شود از جمله اين اماكن مي توان به بازداشتگاه هاي حفاظت اطلاعات وزارت دفاع (موسوم به ۶۴) آگاهي تهران، شهرري و ورامين، اداره اماكن تهران، ارتش، حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي، ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرري و ورامين، حفاظت اطلاعات سپاه و اطلاعات سپاه، كلانتري۰ ۱۶ خزانه، ندامتگاه ورامين و زندان رجايي شهر كرج و قزل حصار كرج واحد۳ اشاره كرد.
وي با اشاره به اين كه در اين مراكز تخلفات زيادي صورت گرفته است گفت: هيچ جا از نظر ما مصونيت از بازرسي و نظارت را ندارد ما از كساني كه تخلف كرده اند توضيح خواسته ايم. هدف از اين كار در مرحله اول تشخيص و تعيين اين كه آيا افرادي كه در بازداشت هستند روال قانوني برايشان اتخاذ شده است و ديگر اين كه آيا قاضي در وقت قانوني مقرر دستور بازداشت و يا زنداني شدن افراد را صادر كرده است. همچنين نحوه برخورد مأموران بازداشتگاه و رعايت قانون در مقابل متهمان چگونه است. رئيس كل دادگستري استان تهران با اعلام اين كه اين بازرسي ها هر هفته صورت خواهد گرفت گفت: تخلفات انتظامي قضات متعدد است ولي به معناي ارتكاب جرم نيست در واقع آنها كوتاهي كرده اند.
وي در ادامه گفت: در زندان كرج فردي مراجعه كرد كه ۱۶ سال در زندان به سر مي برد كه پس از پيگيري هاي متعدد متوجه شديم اين فرد پرونده اي در دادگستري و يا زندان نداشته است. شواهد حاكي از زنداني شدن او به دليل قتل عمد در ۱۶ سال پيش بود، زماني كه او دچار اختلال حواس بوده است. او به دليل اين كه قاضي پرونده اش تغيير كرده و مأموران زندان نيز در حق او كوتاهي كرده بودند مجبور به تحمل حبس شده است كه با قاضي و مسئولان آن زندان برخورد خواهد شد.

۱۵ مدرسه پايتخت به زودي تخليه مي شود
گروه علمي فرهنگي: براساس آخرين آمارها از ۶ هزار و ۶۹۴ مدرسه استيجاري در كل كشور در سال ۸۳ وضعيت ۸۸۰ مدرسه بحراني است و مي  بايست حتماً  خريداري مي شدند.
پيش از اين مقرر شده بود مبلغ ۱۰۰ميليارد تومان علاوه بر اعتبارات اختصاص يافته قبلي براي ساخت ۱۰ هزار كلاس درس تخصيص يابد تا اين كلاس هاي جديد جايگزين مدارس استيجاري شوند تا در سال ۸۵ هيچ مدرسه استيجاري وجود نداشته باشد.
در حال حاضر ۵۳۳ مدرسه استيجاري در تهران وجود دارد كه از اين تعداد ۳۸۰ مدرسه در شهر تهران و ۱۵۳ مدرسه در شهرستان هاي تهران قرار دارند.
به گزارش ايسنا آخرين آمار وزارت آموزش و پرورش در زمينه مدارس داراي حكم تخليه شهر تهران نيز نشان مي دهد كه تا ارديبهشت ۸۴ حكم تخليه ۱۴۷ مدرسه و به عبارتي يكهزار و ۴۰۰ كلاس درس صادر شده است كه ممكن است از اين بين حكم تعدادي با موافقت مالك لغو شود.
در اين حال جواهري پور، رييس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به ايسنا گفت: ۱۵ مدرسه در شهر تهران در وضعيت بسيار بحراني به سر برده و لزوما بايد تخليه شوند.
همچنين بر اساس اعلام سازمان آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران ۳۷ مدرسه در اين حوزه، در وضعيت بحراني به سر  برده و حكم تخليه دارند.
علوي زاده، رييس سازمان آموزش و پرورش منطقه ۱۷ شهر تهران نيز به ايسنا مي گويد: جايي براي اين دانش آموزان نداريم؛ آموزش و پرورش شهر تهران كاملا در جريان موضوع است، اما بر اساس مصوبه مجلس، عسر و حرج برداشته شده و ما چاره اي جز تخليه نداريم، چرا كه مالك با حكم اجرايي مراجعه كرده است.
رييس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعيت مدارس استيجاري پايتخت با اعلام اين كه هم اكنون ۱۵۰ مدرسه استيجاري در تهران حكم تخليه دارند، مي گويد: حدود ۱۰ تا ۱۵ مدرسه شهر تهران نيز به جهت نبود مدرسه جايگزين، وضعيت بحراني دارند. جواهري پور با اشاره به احتمال رفع اين مشكل ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز آينده تاكيد مي كند: آموزش و پرورش شهر تهران به دنبال اخذ يك ميليارد تومان از رديف ملي براي خريد مدارس استيجاري است.

اجباري شدن مدرك ديپلم براي مربيان
آموزشگاههاي رانندگي
002529.jpg
ايسنا:  در سومين همايش ۲ روزه مسئولان راهنمايي و رانندگي سراسر كشور در «خزرآباد» ساري بر بكارگيري هرچه سريعتر سيستم هوشمند راهور ناجا براي كاهش اشتباهات در قبوض جرايم رانندگي تأكيد شد.
در اين همايش توجيهي آموزشي كه با حضور سردار انصاري، معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي برگزار شد، نحوه اجراي آيين نامه آموزشگاه هاي رانندگي به خصوص اجراي ماده ۲۰ در زمينه گواهينامه آموزش و مهارت توسط آموزشگاه ها بررسي و مقرر شد در خصوص دو مرحله اي شدن آزمون رانندگي هماهنگي هاي استاني انجام و از اول مهر ماه در سراسر كشور اين طرح به اجرا در آيد. همچنين در عملكرد مربيان و مديران آموزشگاه ها و نحوه آزمون از متقاضيان بحث و بررسي و مقرر شد كه كليه مربيان اين آموزشگاهها بايد حداقل تحصيلات ديپلم داشته باشند.
بر اساس اين گزارش، ارائه خدمات صدور مكانيزه و متمركز گواهينامه نيز كه از اول دي ماه سال ۸۳ در سراسر كشور گواهينامه در ۳۰ مركز استان در حال انجام است تا پايان شهريور ماه در ۱۰۰ شهر ديگر انجام و از اين پس كليه گواهينامه ها به صورت متمركز صادر مي شود.
بر اين اساس از ويژگي هاي گواهينامه هاي جديد كاهش امكان جعل و سوءاستفاده و درج شماره ملي بر روي گواهينامه است كه بدين ترتيب شماره ملي هميشه همراه راننده خواهد بود.
در اين همايش همچنين آيين نامه جديد راهنمايي و رانندگي و ويژگي هاي آن تشريح و مقرر شد استان ها با ظرفيت سازي صدور گواهينامه با اعتبار پنج سال را به طور مكانيزه از امسال مهر ماه اجرا كنند. همچنين براي افرادي كه اولين بار گواهينامه مي گيرند، گواهينامه موقت يك ساله صادر شود.

دانشجويان به اردوهاي فرهنگي و اقتصادي كوثر مي روند
گروه اجتماعي: طي تفاهم نامه سازمان ملي جوانان با نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها به منظور غني سازي اوقات فراغت دانشجويان، اردوهاي فرهنگي و اقتصادي كوثر برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان ملي جوانان اين تفاهم نامه با هدف اعتلا و رشد نسل جوان كشور و به استناد ماده ۱۱۲ قانون برنامه چهارم توسعه كشور و سند ساماندهي اوقات فراغت و به منظور گسترش فرهنگ اسلامي و معارف قرآني امضا شد.
در اين تفاهم نامه آمده است:  از آنجايي كه طي سالهاي گذشته براساس آمار، دانشجويان كمترين بهره را از برنامه هاي اوقات فراغت داشته اند به همين منظور سازمان ملي جوانان با امضاي تفاهم نامه هاي متفاوت با تشكل هاي دستگاه ها و نهادهاي مرتبط با دانشجويان سعي در ساماندهي اوقات فراغت دانشجويان دارد. همچنين براساس اين تفاهم نامه كه به امضاي حجت الاسلام قمي رئيس دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و رحيم عبادي مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان رسيده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها به عنوان مجري موظف به برگزاري اردوهاي فرهنگي و اعتقادي با نام كوثر شده است.
براساس اين تفاهم نامه كل اعتبار در نظر گرفته شده براي اجراي مناسب اين طرح ۶۰۰ ميليون ريال است كه سهم سازمان ملي جوانان براي اجراي اين فعاليتها مبلغ ۳۰۰ ميليون ريال مي باشد.

آيين نامه اجرايي احتساب مدت خدمت
نظام وظيفه در سوابق بيمه اي ابلاغ شد
گروه اجتماعي: هم زمان با هفته تأمين اجتماعي و پيشنهاد وزارت رفاه و سازمان تأمين اجتماعي هيأت دولت، آيين نامه اجرايي احتساب مدت خدمت نظام وظيفه مشمولان قانون كار را در سوابق پرداخت حق بيمه به سازمان تأمين اجتماعي به تصويب رساند.
هيأت وزيران بنا بر اساس اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي آيين نامه اجرايي قانون اصلاح تبصره ماده(۱۴) قانون كار و الحاق يك تبصره به آن را تصويب كرد.
بنا به اظهار دكتر سليماني مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي دولت مسئوليت پرداخت حق بيمه سهم كارفرما را در مدت ۲ سال به عهده گرفته و مابقي نيز طبق روال بر عهده بيمه شده مي باشد و كليه كساني كه سوابق بيمه اي آنها به اين حد رسيده باشد مي توانند از اين امتياز استفاده كرده و بازنشسته شوند.وي افزود: شركت داوطلبانه افراد در جبهه هاي نبرد بر اساس گواهي مرجع اعزام كننده شامل نيروهاي مسلح، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و وزارت جهاد كشاورزي نيز جزء سوابق حق بيمه نزد سازمان تأمين اجتماعي محسوب مي شود.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر، بيمه شدگاني كه در كارهاي سخت و زيان آور اشتغال دارند به شرط آن كه تمام يا قسمتي از خدمت نظام وظيفه خود را در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل گذرانده يا حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند سوابق خدمتي آنها بر اساس قانون اصلاح تبصره (۲) الحاقي ماده (۷۶) قانون اصلاح مواد (۷۲) و (۷۷) تبصره ماده (۷۶) قانون تأمين اجتماعي- مصوب ۱۳۷۹- به عنوان سوابق اشتغال در كارهاي سخت و زيان آور محسوب مي شود.چنانچه در مدت خدمت سربازي از حقوق مشمولان مبالغي بابت حق بيمه بازنشستگي كسر شده باشد، حسب درخواست شخص، صندوق مربوط مكلف است مبالغ يادشده را به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت نمايد و مابه التفاوت حق بيمه سهم بيمه شده از وي دريافت مي شود.

پيوند نخاع براي معلولان بي نتيجه است
ايسنا:  سرپرست شوراي عالي پزشكي اعلام كرد پيوند نخاع با استفاده از سلول هاي جنيني بي نتيجه است.
با توجه به موضوع انجام پيوند نخاع از سلول هاي جنيني كه مدتي قبل خبر آن اعلام شد و موجب تقاضاي بيماران نخاعي در خصوص مراجعه به دكتر Haung Hong run در كشور چين شده است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، به نقل از سرپرست شوراي عالي پزشكي و دبير هيأت امنا ارزي اين وزارتخانه اعلام كرد: پيوند نخاع با استفاده از سلول هاي جنيني بي نتيجه است و انجام عمل فوق كه بر روي معلولان كشورمان در چين انجام شده هيچ بهبودي در پي نداشته است و موجب سرگرداني اين بيماران در كشور و سفر به چين مي شود.
بنا براين گزارش، سفير جمهوري اسلامي ايران در چين طي نامه اي به معاونت سلامت وزارت بهداشت تأكيد كرده است علي رغم دريافت مبلغ قابل توجهي از بيماران و معلولان كشورمان كه از ضايعه نخاعي رنج مي برند و به منظور انجام عمل فوق عازم پكن شده اند، متأسفانه تا كنون موردي از بهبودي مشاهده نشده است.

اوضاع نگران كننده هموفيلي هاي مبتلا به ايدز
ايلنا: مدير عامل انجمن حمايت از بيماران هموفيلي، اعلام كرد وضعيت سلامتي ۳۴ بيمار هموفيلي مبتلا به ايدز بسيار وخيم گزارش مي شود.
احمد قويدل گفت: ۱۱۸ بيمار ايدزي هموفيلي فوت كرده اند و بقيه آنها نيز شرايط نامناسبي دارند.
وي افزود بر اساس دستور رئيس جمهور، دكتر عارف مأموريت دارد كه پرونده هموفيلي ها را با سرعت به نتيجه برساند.قويدل معتقد است:در بعد غيرمالي اين پرونده عذرخواهي رسمي نهادهاي مقصر و تأمين دارو و درمان بيماران مذكور نيز، بايد به زودي انجام شود.
وي، با اشاره به ملاقات خود با قائم مقام رئيس دادگستري تهران، خاطرنشان كرد: در اين ديدار خواهان برخورد قاطعانه با مقصران اين حادثه شديم تا دستور اكيدي براي پيگيري اين پرونده، صادر شود.

توصيه غذايي به سالمندان
ايسنا: وزارت بهداشت در اطلاعيه اي اعلام كرد: سالمندان بايد توجه داشته باشند كه غذاهاي سرد مي بايست زير ۵ درجه سانتيگراد و غذاهاي گرم بالاي ۶۰ درجه سانتيگراد نگهداري شود و چنانچه غذاها نياز مجدد به گرم كردن دارند لازم است ۷۵-۷۰ درجه سانتيگراد براي مدت ۲ دقيقه حرارت ديده تا باكتري و ويروس ها از بين رود همچنين غذاهاي يخ زده نياز دارند تا قبل از پخت كاملاً از حالت انجماد بيرون آيند.

ازدواج و طول عمر
002526.jpg
مهر: محققان معقتدند كه ازدواج موجب بهبود وضع فشار خون و كاهش افسردگي مي شود همچنين افزايش طول عمر را نيز به همراه دارد.
نتايج تحقيقات پژوهشگران نشان مي دهد كه ميزان مرگ و مير در زنان مجرد ۵۰ درصد بيشتر از زنان متأهل است، همچنين مرگ و مير مردان مجرد نيز ۵/۲ برابر بيشتر از مردان متأهل است.

اولويت هاي امور زنان در دولت آ ينده
مهر: شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در پانصد و سيزدهمين جلسه خود به بيان اولويت هاي كاري دولت آينده در امور زنان پرداخت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شوراي فرهنگي اجتماعي زنان اعضاي اين شورا ضمن اعلام آمادگي همكاري با رئيس جمهور و دولت آينده با تأكيد بر ضرورت بهره مندي از شايستگي ها و توانايي هاي زنان در دولت آينده، انتخاب زنان بر مبناي شايسته سالاري و انتصاب آنان در پست هاي مديريتي كلان فارغ از جناح بندي و گروه گرايي را امري ضروري و مؤثر دانست.

كودكان اهل مطالعه در آينده موفق تر هستند
فارس: بررسي هاي دانشمندان حاكي از آن است كه كودكاني كه اهل مطالعه هستند در آينده  در دانشگاه، كار و اجتماع موفق تر هستند.
سايت خبري دانشگاه ايالتي نيويورك اعلام كرد، مطالعات صورت گرفته از سوي محققان اين مركز حاكي از آن است كساني كه در دوران كودكي بيشتر مطالعه مي كنند در زندگي آينده خود بسيار موفق تر هستند.البته اين محققان مي گويند: مشكل اين جاست كه كودكان را نمي توان به مطالعه كردن واداشت و تا خود آنها به اين كار علاقه پيدا نكنند، هيچ اجباري در اين زمينه موفقيت آميز نيست.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |