پنجشنبه ۳۰ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۳ - Jul 21, 2005
اختصاص ۵/۷ ميليارد تومان براي
ايجاد بيمارستانهاي صحرايي
فارس: معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: يكي از مهمترين ضعفهاي وزارت بهداشت در كمك رساني به آسيب ديدگان حوادث غير مترقبه، فقدان بيمارستانهاي صحرايي است كه براي جبران اين نقيصه وزارت كشور اختصاص مبلغ ۵/۷ ميليارد تومان براي تامين تجهيزات بيمارستانهاي صحرايي براي مقابله با بلايا را تصويب كرده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمد اسماعيل اكبري ديروز در جمع خبرنگاران افزود: اميدواريم اين اعتبار هر چه زودتر به وزارت بهداشت پرداخت شود تا امكانات لازم براي تشكيل و تامين تجهيزات ساختاري بيمارستانهاي صحرايي حداقل در ۵ نقطه كشور فراهم شود.وي ادامه داد: به علت ضرورت تامين امكانات لازم براي كاهش تلفات انساني در حوادث غير مترقبه تشكيل بيمارستانهاي صحرايي يك ضرورت اجتناب ناپذير است كه از سه سال پيش از سوي وزارت بهداشت پيگيري مي شد اما به علت نبود اعتبار لازم عملي نمي شد.وي افزود: وزارت بهداشت در طي اين مدت به اقدامات نرم افزاري نظير آموزش پرسنل و انتقال اطلاعات پرداخت و اكنون تعداد زيادي نيروهاي آموزش ديده براي مقابله با حوادث غير مترقبه در سراسر كشور وجود دارند.
اكبري گفت: كشور ايران جزء ۱۰ كشور بلاخيز دنياست و درمورد زلزله احتمالا اولين كشور دنيا محسوب مي شود بر اين اساس به علت اهميت موضوع دبيرخانه اي با عنوان دبيرخانه كارگروه بهداشت و درمان حوادث و سوانح غير مترقبه در وزارت بهداشت تشكيل شده تا به طور مستمر و مستقل آماده سازي دائمي دانشگاههاي علوم پزشكي را پيگيري كند.

رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داد
افزايش ۵۰ درصدي انتقال ايدز در ايران از طريق معتادان
گروه اجتماعي: جانشين  رئيس  و دبيركل  ستاد مبارزه  با مواد مخدر ايران ، ديروز  نسبت  به  انتقال  ايدز از طريق  معتادان  هشدار داد.
«علي  هاشمي » ، در نخستين  همايش  يك  روزه  مراكز دولتي  و تشكل هاي  غيردولتي در زمينه  كاهش  تقاضاي  مواد مخدر، با استناد به  نتايج  يك  تحقيق  ملي  خاطرنشان كرد: براساس  نتايج  اين  تحقيق ، سهم  ايدز از معتادان  افزايش  يافته  و به  بيش از ۵۰ درصد رسيده ، در حالي  كه  در ۱۰ سال  قبل  اين  سهم  كمتر از ۵/ ۱ درصد بوده  است .
دبيركل  ستاد مبارزه  با مواد مخدر، همچنين  تأكيد كرد: هم اكنون ، ۸۷ درصد مردم  نسبت  به  توزيع  مواد مخدر در بين  جوانان  و پيوند خوردن  اين  مسئله  با ايدز و فحشا نگران  هستند.
وي  افزود: اين  تحقيق  در ميان  ۱۴هزار نفر از مردم  در ۲۴ استان  كشور توسط ۵۰۰ پرسشگر انجام  شده  و نتايج  اين  تحقيق  با توجه  به  اينكه  يكي  از مطمئن ترين  مراكز پژوهشي  كشور آن را انجام  داده  قابل  اعتماد و اطمينان  است .
هاشمي  گفت : براساس  نتايج  اين  تحقيق ، مردم  عملكرد مسئولان  در عرصه  مبارزه  با مواد مخدر را موفقيت آميز تلقي  مي كنند و راههاي  جديدي  كه  مسئولان  در سالهاي  اخير در مبارزه  با مواد مخدر پيش  گرفتند، را قبول  دارند.
وي ، افزود: اين  تحقيق ، يك  پژوهش  ملي  با موضوع  «نگرش  ملي  ايرانيان  به  مبارزه  با مواد مخدر» ، است  و براساس  نتايج  آن ، در طول  سه  سال  گذشته  تحول  بزرگي  در ايران  در عرصه  مبارزه  با مواد مخدر صورت  گرفته  است .
هاشمي  افزود: براساس  نتايج  اين  تحقيق ، برآيند عوامل  مختلف  اجتماعي موجب  مصرف  مواد مخدر مي شود و در اين  بين  ۹۰ درصد پاسخگويان  دوستان  ناباب ، ۸۲ درصد خانواده  معتاد، ۸۰ درصد محل  زندگي  و كار، ۷۷ درصد بيكاري  و۶۷ درصد خانواده  مطلقه  را علت  اصلي  مصرف  اعتياد مطرح  كردند.
هاشمي ، افزود: براساس  ديگر نتايج  اين  تحقيق ، ۸۳ درصد مردم  اعلام  كردند كه  بايد به  معتاد نگاه  بيمارگونه  داشت  و متاسفانه  اغلب  پاسخ دهندگان  گفته اند كه  امكان  دسترسي  به  مواد مخدر به  راحتي  در جامعه  صورت  مي گيرد و به  خصوص  در مسافرت ها امكان  دسترسي  بيشتر است .
سردار «مهدي  ابويي » رئيس  مركز مبارزه  با مواد مخدر ناجا نيز با تكيه  بر اهميت  فعاليت هاي  مبارزه  با مواد مخدر در كشور از عملكرد صدا و سيما در زمينه  پخش  تيزرهاي  تلويزيوني  در زمينه مبارزه  با مواد مخدر انتقاد كرد.
وي  گفت : اين  رسانه  ملي  هنوز بعد از ۲۵ سال  از مركز مبارزه  با مواد مخدر ناجا براي  پخش  تيزرهاي  تلويزيوني  پول  مطالبه  مي كند.
همچنين  در اين  همايش  رئيس  دفتر مقابله  با جرم  و مواد مخدر سازمان  ملل  متحد در ايران  از فعاليت هاي  سازمان ها و نهادهاي  ايراني  در عرصه  مبارزه  با مواد مخدر تقدير كرد.
«روبرتو اربيتريو» گفت : از دستاوردهاي  ايران  در عرصه  مبارزه  با مواد مخدر مي توان  در كشورهاي  همسايه  نيز استفاده  كرد و در اين  زمينه  فعاليت سازمان هاي  غيردولتي  در ايران  و مشاركت  جدي  مردم  در عرصه  مبارزه  با مواد مخدر قابل  تحسين  است .وي ، در ادامه  نسبت  به  مصرف  مواد مخدر و انتقال  ايدز از طريق  اعتياد و همچنين  گرفتاري  زنان  و كودكان  در دام  مواد مخدر هشدار داد.
رئيس  دفتر مقابله  با جرم  و مواد مخدر سازمان  ملل ، بر همكاري  همه  نهادهاي  مختلف  همچون  بهزيستي ، سازمان  زندانها، نيروي  انتظامي  و ستاد مبارزه  با مواد مخدر و همه  سازمانهاي  دولتي  و غيردولتي  در مبارزه  به  مواد مخدر تأكيد كرد.
در ادامه  اين  همايش ، نمايندگان  و كارشناساني  از معاونت  قضايي  دادگاه  انقلاب ، سازمان  زندانها و ديگر نهادهاي  مسئول  سخنراني  كردند.اين  همايش  يك  روزه  بعدازظهر ديروز با برپايي  كميسيونهاي  تخصصي  و ارايه  قطعنامه  به  كار خود پايان  داد.

وكيل صدام ايران را متهم كرد
ايسنا: وكيل صدام مدعي شد كه در كشتار جمعي اقليت هاي كرد و شيعه عراق، ايران مقصر بوده است، نه صدام.ايسام قذافي، وكيل اردني صدام، ديكتاتور مخلوع عراق ضمن مطرح كردن استراتژي دفاع خود به روزنامه آلماني تاگس سايتونگ گفت: ما شواهد و اسنادي داريم كه نشان مي دهد عراق در آن مقطع زماني گاز سمي در اختيار نداشته، ايران مسئول (كشتار) كردهاست.بر اساس اين گزارش وي در پاسخ به سوالي درخصوص كشتار جمعي شيعيان جنوب عراق از سال  ۱۹۹۱ طي ادعاي مضحكي گفت: قربانيان غير نظامي نبوده اند، اما سربازان عراقي به وسيله ايراني ها مسلح شده بودند.وكيل صدام گفت كه از جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا خواهد خواست به عنوان شاهد در دادگاه صدام كه هنوز تاريخ آن مشخص نيست، حاضر شود.

وزير كشور در بازگشت از اجلاس همسايگان عراق:
موضوع عدم كنترل مرزهاي عراق را مطرح كرديم
ايسنا: عبدالواحد موسوي لاري ديروز از اجلاس وزيران كشورهاي همسايه عراق در تركيه بازگشت.
عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: اين اجلاس در حقيقت پيگيري مسايل مرتبط با اجلاس اول است كه سال گذشته در تهران برگزار شد و محتواي آن تقويت دولت عراق و يافتن راهكارهاي مناسب براي كنترل مرزها و جلوگيري از حوادث خشونت بار در آن كشور بود.
موسوي لاري افزود: در اين اجلاس كه اكثر كشورهاي مجاور عراق در آن شركت داشتند، بحث هاي خوبي مطرح شد و هيات ايراني نيز به اعتبار اينكه بيشترين ارتباط را با اين مساله دارد، بحث عدم كنترل مرزهاي عراق را مطرح كرد كه براي ايران مشكل ايجاد كرده است. وزير كشور همچنين گفت: موضوع ديگري كه در اين اجلاس مطرح شد، مساله تسريع در محاكمه  صدام و جنايتكاران حزب بعث بود و ديگري تشكيل دبيرخانه براي اجلاس و تعيين زمان براي اجلاس بعد بود.
وي همچنين از ميزباني عربستان سعودي براي اجلاس بعد خبر داد و اظهار داشت: قرار شد دبيرخانه ابتدا در عراق تشكيل شود و بعد به صورت دوره اي در كشورهاي همسايه تشكيل شود.
موسوي لاري اضافه كرد: ديدارهاي دوجانبه اي نيز با همتاي تركيه اي، عراقي، مصري و سوري داشتم، ديروز نيز جلسه سه جانبه اي به ميزباني جمهوري اسلامي ايران تشكيل شد كه وزراي سوريه و عراق در آن شركت داشتند.
وي افزود: در اين ديدار با توجه به مشكلاتي كه بين عراق و سوريه بروز كرده بود، عراقي ها مدعي بودند برخي از عوامل تخريب از مرزهاي سوري وارد عراق شدند، از آنها براي طرح دوستانه مسايل دعوت كرديم، تا به جاي اين كه مسايل از طريق رسانه ها مطرح شود، به شكلي دوستانه و برادرانه ناشي از حس متقابل مطرح شود.
وزير كشور افزود: از هر دو وزير دعوت كرديم براي تداوم گفت وگوها جلسات ديگري در تهران داشته باشيم.

مقامات، نبايد در اولويت باشند
عضو محترم هيات نظارت بر مطبوعات روز گذشته در توضيحي پيرامون علت اعطاي مجوز خارج از نوبت انتشار نشريه به جناب آقاي خاتمي رئيس جمهور محترم، با وجود بيش از دو هزار متقاضي در نوبت، به خبرنگار راديو گفت: «مقامات در اولويتند» . انتظار اين است كه در صورتي كه واقعا صدور مجوز خارج از نوبت بوده است رييس جمهور محترم با اعاده اين مجوز و دستور اكيد به هيات نظارت بر مطبوعات، اعضاي اين هيات را به رعايت عدالت در لحاظ نوبت رسيدگي به درخواست ها فرا خوانند. هر هفته افراد زيادي با ارسال تقاضاي خود، از هيات نظارت بر مطبوعات درخواست صدور مجوز انتشار نشريه مي نمايند. تقاضاهاي صدور پروانه نشر به دو صورت مي تواند در نوبت رسيدگي قرار گيرد: نخست بر مبناي تاريخ درخواست اوليه و دوم بر مبناي تاريخ تكميل هر پرونده. با توجه به اين كه گاه اتفاق مي افتد كه به دلايلي ازجمله عدم پيگيري متقاضي در ارايه اطلاعات مورد نياز به دبيرخانه هيات نظارت بر مطبوعات، تكميل پرونده درخواست صدور مجوز اعطاي نشريه به تأخير مي افتد، شيوه مطلوب آن است كه بلافاصله پس از دريافت هر درخواست، مراحل تشكيل پرونده و بررسي هاي قانوني انجام شود و پرونده ها پس از تكميل در نوبت طرح در جلسه هيات نظارت بر مطبوعات قرار گيرند. اولويت قائل شدن براي مقامات، نمونه بارز تبعيض است كه قطعا رئيس جمهور محترم به عنوان ناظر اجراي قانون اساسي و مجري قانون آن را برنمي تابند.

نماينده ايران در سازمان بهداشت جهاني:
مجلس بايد قانوني براي مديريت بحران تصويب كند
خبرگزاري كار ايران: نماينده ايران در سازمان بهداشت جهاني، اعلام كرد: شناسايي گروه  هاي آسيب  پذير، در كاهش عوارض بلايا و حوادث غيرمترقبه بسيار ضروري است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، شهرام طالبيان، نماينده ايران در سازمان بهداشت جهاني، در كارگروه ملي مشورتي رويكرد سيستماتيك هماهنگي بخش سلامت در حوادث و سوانح غيرمترقبه، گفت: مهمترين اهداف منطقه ما براي كاهش عوارض سوانح غيرمترقبه، شناسايي گروه  هاي آسيب  پذير، ايجاد آگاهي و شناخت براي كاهش بلايا و مديريت بحران، تخصيص بودجه  هاي مناسب و افزايش وسايل كمك كننده در تمام زمينه  ها، است.
نماينده ايران در سازمان بهداشت جهاني، با اشاره به عدم وجود مديريت بحران در كشور، گفت: مديريت بحران يك پديده جديد در كشور است و هنوز سرمايه  گذاري خوبي در اين زمينه نشده است.
وي خاطرنشان كرد: مجلس بايد قانون خوب و جامعي براي مديريت بحران تدوين كند و سياست  هاي اجرايي آن را نيز به همه نهادها ارائه كند.

اعتراض يك نماينده به سفر جمعي از نمايندگان به حج عمره
فارس: يك نماينده مجلس شوراي اسلامي از سفر حدود بيست تن از نمايندگان مجلس به «حج عمره» انتقاد كرد.
اين نماينده عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: شايسته است نمايندگان در روزهاي پاياني دولت آقاي خاتمي و نزديكي آغاز فعاليت دولت جديد به بررسي عملكردها و برنامه ها بپردازند، اما متاسفانه حدود ۲۰ تن از نمايندگان در سفر حج عمره به سر مي برند كه برخي از اعضاي هيات رئيسه مجلس نيز در اين سفر حضور دارند. اين نماينده كه نخواست نامش ذكر شود، افزود: من روز سه شنبه با چند تن از اعضاي هيات رئيسه تماس گرفتم و موضوعي را پيگيري مي كردم كه متوجه شدم فقط يك نفر از آنان در دفتر كار خود حضور دارد.

همايش مسئولان استاني شوراي
هماهنگي امروز برگزار مي شود
مسئولان استاني شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، هم چنين مسئولان ستاد انتخاباتي لاريجاني (در روند انتخابات نهم رياست جمهوري) امروز در تهران همايش برگزار مي كنند.مجيدي مسئول بخش سياسي شوراي هماهنگي گفت: در اين همايش از مسئولان شوراي هماهنگي و ستاد انتخاباتي لاريجاني تقدير و در ارتباط با استراتژي جديد اين شورا بحث و گفت وگو مي شود.براساس همين گزارش دبير سياسي جبهه پيروان خط امام و رهبري نيز با تاييد اين خبر گفت: در دستور اين جلسه بحث درمورد كابينه قرار ندارد.از سوي ديگر بعضي از اعضاي شوراي هماهنگي باتوجه به جلسه امروز اعلام كردند كه علي اكبر ناطق نوري نيز در اين جلسه حضور خواهد داشت.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد:
آخرين مهلت ورود لپ تاپ هاي
روزنامه نگاران هفته آينده است
ايرنا:وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  در پي  دستور رئيس  جمهوري  براي  تعيين  تكليف  لپ تاپ هاي  روزنامه نگاران  اعلام  كرد: اعتبار يك  ميليون  دلاري  رئيس  جمهوري  براي واردات  لپ  تاپ  از سوي  نهاد رياست  جمهوري  به  طور كامل  پرداخت  شده  و موسسه ذي  نفع  تا وارد نشدن  كامل  لپ  تاپ ها اجازه  برداشتن  از اين  اعتبارات  را نخواهد داشت .
محمد صحفي  معاون  مطبوعاتي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  تصريح  كرد: اعتبار اسنادي  اختصاص  يافته  براي  واردات   لپ  تاپ  نزد بانك  نگهداري  مي شود و برخلاف  تصور برخي  از روزنامه نگاران ، اين  مبلغ  نمي تواند در اختيار هيچ  فرد حقيقي يا حقوقي  ديگري  قرار گيرد تا مورد سوء استفاده  واقع  شود.
وي  افزود: آخرين  فرصت  در نظر گرفته  شده براي  واردات  لپ  تاپ ها توسط شركت  كارگزار(گسترش  انفورماتيك ) تا هفته  آينده  منقضي  مي شود و چنانچه  اين  سري  لپ  تاپ هاي  سفارش  داده  شده  تا هفته  آينده  وارد كشور نشود، وزارت  ارشاد موضوع بازگرداندن  اعتبارات  موضوع  اين  فعاليت  به  خزانه  كل  كشور را مورد بررسي قرار خواهد داد.
وي گفت: نبايد فراموش  كرد كه  پاره اي  از محدوديت هاي  تجاري  موجود در مختل  شدن  عمليات  حمل  و ارسال  محموله ها در لحظات  آخر موجب  توقف  فرآيند انتقال  كالا به  ايران  و تغيير مشخصات  و شركت  توليدكننده  گرديد.

معاون پارلماني سازمان تامين اجتماعي خبر داد:
اختصاص۱۲ هزار ميليارد ريال به درمان بيمه شدگان
گروه اجتماعي: معاون  حقوقي  و پارلماني  سازمان  تامين  اجتماعي  گفت : امسال  ۱۲ هزار ميليارد و ۲۰۰ ميليون  ريال  در بخش  درمان  مستقيم  و غير مستقيم  اين  سازمان هزينه  مي شود.
دكتر علي  مطوري  ديروز در جمع  خبرنگاران  در اداره  كل  تامين اجتماعي  خوزستان  در اهواز افزود: در بودجه  سال  ۸۴ در بخش  درمان  مستقيم پنج  هزار ميليارد ريال  و در بخش  درمان  غيرمستقيم  هفت  هزار ميليارد و ۲۰۰ميليون  ريال  اعتبار اختصاص  يافته  است .
وي  ادامه  داد: سازمان  تامين  اجتماعي  در سال  ۸۳ در بخش  درمان  مستقيم  و غير مستقيم  ۹ هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال  هزينه  كرده  است .
مطوري  بيان  داشت : يك  سوم  درآمد كل  سازمان  تامين  اجتماعي  كشور صرف  امور درماني  در بخش  درمان  مستقيم  و غير مستقيم  مي شود.
به  گفته  وي  بالاترين  هزينه  دارويي  در دنيا مربوط به  كشور ايران  است .
وي  در بخش  ديگري  از سخنان  خود اضافه  كرد: وزارت  رفاه  تا پايان  سال  ۸۳ ، بيست و شش طرح  و لايحه  مربوط به  تامين  اجتماعي  را به  مجلس  شوراي  اسلامي  تقديم كرده  است .
مطوري  افزود: اين  امر نشان دهنده  اهميت  جايگاه  تامين  اجتماعي  از ديدگاه دولت  و مسئولين  است .
وي  طرح  اصلاح  قانون  بيمه  اجتماعي  رانندگان  حمل  و نقل  بار و مسافرين  بين شهري ، طرح  فوريتي  توانمندسازي  زنان  سرپرست  خانوار، طرح  الزام  دولت  به اجراي  نظام  هماهنگ  پرداخت  مستمري  بازنشستگان  و طرح  ايجاد اشتغال  و توسعه صنعتي  حوزه هاي  توسعه  نيافته  كشور را از جمله  طرح هاي  ارايه  شده  به  مجلس هفتم  شوراي  اسلامي ذكر كرد.
وصول طلب۱۲۰ ميليارد توماني سازمان تامين اجتماعي از دولت
بنا به گزارش ديگري با مساعدت دولت و مجلس هفتم قرار شده است در بودجه سال ۱۳۸۴ براي اولين بار ۹۳۵ ميليارد تومان از بدهي ۴۶۰۰ ميليارد توماني دولت به سازمان تأمين اجتماعي در قالب واگذاري سهام مشخص واگذار شود كه در اين راستا تاكنون در قالب طرح هاي ميزان ۱۲۰ ميليارد تومان از آن وصول گرديده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي رئيس هيأت مديره و مديرعامل اين سازمان ضمن بيان اين مطب اظهار داشت: كميته اي براي بازپرداخت بدهي دولت به سازمان تأمين اجتماعي در قانون بودجه پيش بيني شده كه اين كميته در حال شكل گيري است و به زودي نماينده ناظر مجلس هم براي عضويت در اين كميته معرفي خواهد شد.
غلامرضا سليماني اظهار اميدواري كرد با فعاليت و جديت بيشتر اين كميته كل مطالبات ۹۳۵ ميليارد توماني پيش بيني شده در بودجه سال ۱۳۸۴ از دولت وصول گردد.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي در بخش ديگري از سخنان خود خدمات درماني در اشكال درمان مستقيم و درمان غيرمستقيم را از مهمترين خدمات سازمان هاي بيمه گر دانست و افزود: در بخش درمان دولتي و خيريه، سازمانهاي بيمه اي دغدغه كمتري دارند اما آنچه نظام بيمه اي كشور را در اين عرصه به چالش كشيده است عدم هماهنگي درمان خصوصي با بخش هاي ديگر است.
سليماني ادامه داد: هزينه خدمات درماني در بخش خصوصي فاصله بسيار زيادي با هزينه خدمات در بخش درماني دولتي و عمومي دارد، به همين دليل يا بايد همه جامعه را در بخش درمان دولتي و تأمين اجتماعي تحت پوشش قرار دهيم كه چنين چيزي امكانپذير نيست و سياست ما هم نيست، يا اين كه بايد يك حداقل هماهنگي بين اين بخش ها ايجاد شود.
وي خاطرنشان كرد: در سال اخير مشكل ديگري هم به مشكلات ما در اين زمينه اضافه شده است و تعرفه هايي كه نظام پزشكي براي بخش خصوصي اعلام كرده است، فاصله اي بسيار زياد با تعرفه هاي بخش دولتي دارد و به اين ترتيب سهم بيمه شده در تأمين هزينه هاي درمان بخش خصوصي افزايش قابل توجهي خواهد يافت. اين امر براي سازمان هاي بيمه گر يك چالش بسيار بزرگ است.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي همچنين تأكيد كرد: اعتقاد ما بر اين است كه بايد تعرفه ها واقعي شود اما در عين حال معتقديم نرخي كه سازمان نظام پزشكي براي تعرفه هاي بخش خصوصي اعلام كرده است واقعي نيست و حتي بر پايه عرضه و تقاضا هم نيست.
وي افزود: تعرفه ها بايد اصلاح شوند اما بايد به واقعيت هاي اجتماعي و اقتصادي جامعه هم در اين زمينه توجه شود.

به دنبال سهم خواهي از دولت آتي نيستيم
ايسنا: قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد كه تاكنون هيچ پيشنهادي از سوي احمدي نژاد به اعضا ي اين تشكل جهت عضويت در كابينه داده نشده است. علي دارابي، ادامه داد: در ديداري كه با احمدي نژاد داشتيم وي از ما خواست كه اعضاي پيشنهادي خود را براي عضويت در كابينه معرفي كنيم و ما نيز اعضاي خود را معرفي كرديم. وي در عين حال گفت: هيچ فرمي از سوي دفتر رئيس جمهور منتخب به جمعيت ايثارگران جهت معرفي اعضاي كابينه ارسال نشده است.
وي با تأكيد بر اينكه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي قصد تعامل سازنده و نقد منصفانه با دولت آتي را دارد، اظهار داشت: با توجه به عضويت احمدي نژاد در جمعيت ايثارگران برخي از گروه ها و احزاب تخريب هايي درمورد اين جمعيت صورت داده و اذعان مي كنند كه ما به دنبال سهم خواهي از دولت آتي هستيم، در صورتي كه ما چنين موضعي را پيگيري نمي كنيم.

تصميم نهايي مجمع روحانيون در منزل موسوي خوئيني ها
ايسنا: يك عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: خاتمي و موسوي خوئيني ها بدون كروبي حاضر نمي شوند عضويت در مجمع را بپذيرند چه برسد به اين كه بخواهند پيشنهاد دبيركلي را قبول كنند. حجت الاسلام  محمدباقر ذاكري با اشاره به ديدار هيات منتخب اين تشكل با حجت الاسلام والمسلمين كروبي ادامه داد: قرار بر اين است كه هفته آينده در منزل آقاي موسوي خوئيني ها جلسه اي برگزار شود و در آن به تصميم نهايي برسيم. وي با بيان اين كه اعضا، مجمع را بدون كروبي، ديگر آن تشكل قبل نمي دانند در عين حال درباره پيشنهاد دبيركلي به آقايان خاتمي و موسوي خوئيني ها كه پيش از اين از سوي شخص كروبي و برخي اعضاي ديگر مطرح شده بود، گفت: خود اين اشخاص حتي حاضر نمي شوند بدون كروبي عضويت مجمع را بپذيرند، چه برسد به اين كه بخواهند پيشنهاد دبيركلي را قبول كنند. مهدي كروبي پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري ضمن اعتراض به آن از دبير كلي مجمع نيز استعفا كرد. وي اين روزها به دنبال ثبت حزبي به عنوان اعتماد ملي است.
اعضاي مجمع روحانيون مبارز سعي دارند تا كروبي را براي ماندن در سمت دبير كلي يكي از قديمي ترين تشكل هاي سياسي بعد از انقلاب اسلامي قانع كنند.

اعتراض انگلستان به سفير ايران
ايلنا: پايگاه اطلاع رساني اينترنتي وزارت امورخارجه انگليس از اعتراض «جك استراو» وزير خارجه اين كشور به «محمدحسين عادلي» سفير ايران در لندن خبر داد.مورد اعتراض مقامات بريتانيايي بخشي از خطبه هاي نماز جمعه آيت ا… جنتي و همچنين مصاحبه علي يونسي وزير اطلاعات در مورد علت بمب گذاري هاي لندن بوده است كه در آنها فرض دخالت دولت انگلستان در اين انفجارها يا دخالت مأموران آمريكايي و اسرائيلي در اين اقدامات محتمل دانسته شده است.ميترا بهنام مجتهدي مسئول امور مطبوعاتي سفارت انگليس در تهران با اعلام اين خبر گفت: يكي از سخنگويان وزارت امور خارجه بريتانيا در ديدار با عادلي اين اظهارات را غير مسئولانه و مضحك خوانده وگفته است كه اين شرم آور است كه درست پس از رسيدن نامه همدردي و تسليت مقامات ايراني و محكوم كردن بمب گذاري ها، چنين اظهاراتي از سوي ايران گفته شود.
طرح كنگره آمريكا براي مقابله با فاتحان لانه جاسوسي
ايسنا: به نوشته روزنامه دارالحيات، نمايندگان كنگره آمريكا روز گذشته طرحي را بررسي كردند كه خواستار محاكمه تمام دانشجويان حاضر در تسخير لانه جاسوسي سابق آمريكا در ايران شد.اين روزنامه چاپ لندن به نقل از نمايندگان كنگره آمريكا كه نامي از آنها نبرد، مدعي شد: برخي از مسئولان ايراني از مظنونان اين حادثه به شمار مي روند.به نوشته اين روزنامه، اين طرح زمينه را براي شروع جلسات درباره آنچه «محاكمه در داخل آمريكا براي دستگيري مظنونان» خواندشده، آماده مي كند.

نتايج مرحله اول آزمون كارشناسي ارشد
تعدادي از رشته هاي گروه هاي پزشكي اعلام شد
گروه علمي فرهنگي: نتايج مرحله اول آزمون كارشناسي ارشد تعدادي از رشته هاي گروه هاي پزشكي اعلام شد.
به گزارش ايسنا، نتايج مرحله اول آ زمون كارشناسي ارشد رشته هاي مديريت توانبخشي، مددكاري اجتماعي، رفاه اجتماعي و روانشناسي باليني سال تحصيلي ۸۵ -۸۴ در شبكه اينترنت به نشاني http://dme.hbi.ir اعلام شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |