پنجشنبه ۳۰ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۳ - Jul 21, 2005
جلسه سران قوا براي بررسي مقابله با مفاسد اقتصادي
* خاتمي: هيچ قرارداد جديدي منعقد نشده است
* مبارزه با مفاسد نبايد مانع سرمايه گذاري و توليد ثروت در كشور شود
002802.jpg
002808.jpg
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي  ديروز و پس از حضور در جلسه سران قوا در رابطه با مفاسد اقتصادي گفت: فكر مي كنم اين آخرين جلسه اي است كه در آن شركت مي كنم. از اين رو لازم مي دانم از تلاش بسيار ارزنده اي كه در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي صورت گرفت و به ويژه هماهنگي و همدلي كه ميان دستگاه هاي مختلف براي اين امر انجام شد، تشكر  كنم.
رئيس جمهور اين جلسات را از تجربيات خوب همكاري ميان قوا و دستگاه ها دانست و تصريح كرد: انصاف اين است كه سه قوه دلسوزانه و راهگشايانه در اين زمينه اقدام كردند و در جلسات ستاد، هماهنگي هاي لازم وجود داشت و كارهاي بزرگي هم صورت گرفت.
اگرچه بعد از تب و تاب هاي اوليه قرار بر اين شد كه ما تبليغات حساب شده داشته باشيم، حيثيت ها از بين نرود و توقعات بي جا در جامعه ايجاد نشود، همچنين كارهاي بزرگي كه صورت مي گيرد در صورتي كه لطمه اي به حيثيت جامعه يا ذهنيت جامعه ايجاد نكند، با روش مناسبي تبليغ شود.
خاتمي با بيان اين كه آنچه انجام شد بسيار بيش از آنچه كه ابراز شده، بوده است، خاطرنشان كرد: از قوه قضاييه و عنايت ويژه رئيس اين قوه نسبت به مساله و تشكيل دادگاه هاي ويژه تشكر مي كنم.
رئيس جمهور همچنين از همكاران خود در دولت تشكر كرد و افزود: اگر اين كارها گفته شود، مردم متوجه مي شوند كه كارهاي زيادي انجام شده است.
مهم تر از انجام كارهاي موردي، برنامه ريزي و طراحي يك نوع ديدگاه، خط مشي و روش است كه از مفاسد بزرگ جلوگيري شود.
وي با اشاره به گزارش تكميلي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي كه در جلسه ديروز مطرح شده، تصريح كرد: احتمال دارد چند مورد ديگر وجود داشته باشد كه كامل تر شود كه با امضاي رئيس قوه قضاييه براي مقام معظم رهبري ارسال مي شود.
اميدواريم تا قبل از پايان اين دولت ستاد بتواند جلسه اي با مقام معظم رهبري داشته باشد و آن جا هم گزارش مبسوط تري داده شود و اگر ايشان نظر خاصي دارند، بيان شود.
خاتمي در ادامه با بيان اين كه بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي با شدت و جديت در دولت بعدي پي گيري مي شود، اظهار داشت: نظر رئيس جمهور منتخب هم همين است و اميدوارم توافق هايي كه صورت گرفته با قدرت و قوت پيگيري شود.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوالي درباره ميزان تخلف مديران در سطح بالا در گزارش تهيه شده از سوي ستاد و نظر خاتمي درباره موج انتقاداتي كه اخيرا درباره قراردادهاي خارجي دولت به خصوص در حوزه نفت مطرح شده، همچنين اظهارنظرها درباره تخلفات ميلياردي در اين حوزه، گفت: قطعا در اين زمينه مشكلات مقرراتي و ساز و كاري داريم كه در آن فساد ايجاد مي شود، اما اين امر به معناي آن نيست كه يك مدير فساد كرده باشد، گرچه زمينه لغزش وجود دارد.
بنابراين قبل از اين كه ما به افراد فاسد بپردازيم، براي درازمدت بايد به روش هايي كه فساد را ايجاد مي كند بپردازيم و طوري هم باشد كه امكان افتادن مديران در دامن فساد كمتر شود، اما به هر حال فساد وجود دارد.هم در مديران است و هم در بخش هاي جامعه. وي ادامه داد: موارد متعددي بوده است كه با مديران برخورد شده است. برخي هم تحويل دادگاه داده شده اند و برخي هم محروميت هايي پيدا كردند.
خاتمي درباره قراردادها نيز گفت: انتقاد به دولت بجاست، نه اين كه درست باشد.هيچ قرارداد جديدي نبستيم. درمورد بسياري از مواردي كه براي من ارسال شد نوشتم كه با رئيس جمهوري منتخب هماهنگ شود و اگر نظر وي مساعد است اين كار صورت گيرد، اما درباره اين هياهو كه بيان مي شود دولت قراردادهاي چند ميلياردي مي بندد بايد بگويم يك دولت گاهي براي يك كار دو سه سال كار مي كند.
وي افزود: به عنوان مثال رابطه اي كه ما براي فروش گاز با هندوستان داريم، مساله اي است كه خدمت مقام رهبري مطرح شده، در سران سه قوه مطرح شده و مورد تأييد قرار گرفته است و مذاكرات فراواني در رابطه با آن انجام شده است، اما درست به زمان امضا كه مي رسد گفته مي شود كه قرارداد بسته شود يا خير! بنابراين هيچ قرارداد جديدي صورت نگرفته است.
خاتمي افزود: بنده از كارهايي كه انجام شده و به مرحله نهايي رسيده دفاع مي كنم و مصلحت جمهوري اسلامي در آن است.
البته حق رئيس جمهور آتي است كه در جريان قرار گيرد و به اين دليل هم گفتيم كه مرتب اطلاع رساني شود، از اين رو فكر نمي كنم كه عدم تفاهمي وجود داشته باشد.
مطالبي كه در روزنامه ها گفته مي شد و طبيعي است كه گفته شود اگر خلاف باشد بايد جواب داده شود و اگر درست باشد بايد از آن استقبال كرد.
خاتمي در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران گفت: من واقعاً از مديران سطح بالا راضي هستم. يك روزي اين را مي گويم كه خداوند از نعمت هايي كه به من داد، انسانهايي شريف، پركار، پرتأمل و فداكار بوده است البته اگر تخلفي باشد قطعاً برخورد مي شود؛ اما در مجموع مديران انسانهاي پاك و پر تلاشي هستند و خدمات بسيار بزرگي داشتند. رئيس جمهوري خاطر نشان كرد: ما نبايد هيچ گاه مبارزه با مفاسد  را به بگونه اي پيش ببريم كه مانع سرمايه گذاري و توليد ثروت در كشور شود. ما هيچ وقت نبايد كاري كنيم كه مبارزه با مفاسد بهانه اي شود براي گسترش فقر و عدم تقويت بنيه هاي اقتصادي. بنيه اقتصادي با سرمايه گذاري، توليد و ايجاد اشتغال ايجاد مي شود و امنيت اقتصادي بسيار مهم است.
خاتمي در ادامه به موضوع اسكله هاي غيرمجاز پرداخت و گفت: ممكن است برخي اسكله هاي غير قانوني وجود داشته باشد كه شناسايي شده و با برخي از آنها برخورد شده است. اصل اسكله  غير قانوني نيست، اما ممكن است بخاطر تفاوت ديدگاه ها درباره قانون و تخلفي كه انجام مي گيرد از اين اسكله ها درست استفاده نشود.
متأسفانه در كشور ما يك هياهوي بزرگ ايجاد مي شود كه گويا تمام مفاسدي كه وجود دارد از اين اسكله ها است. در حالي كه از اين اسكله ها حجم قاچاق بسيار كم است.
ما شاهد بوديم كه نه از اسكله ها، بلكه برخي از فرود گاه هاي ما منشأ ورود قاچاق بودند كه بخشي از اينها ناشي از روشن نبودن قوانين است و در حال ساماندهي هستيم كه نتيجه بهتري بگيريم.
خاتمي در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا كه پرسيد سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرده است كه وزارت جهاد كشاورزي و بازرگاني در گراني هاي شب عيد سهل انگاري كردند نظر شما چيست؟ گفت: اين مساله اي بود كه در دولت سر آن بحث زيادي شد كه يك نوع سهل انگاري را بنده قبول دارم كه انجام گرفته است.
در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي
بايد به علت ها توجه شود
رئيس قوه قضاييه هم با بيان اين كه بسياري از مسائلي كه مطرح مي شود، فساد نيست بلكه تبليغات است، اظهار داشت كه در اين زمينه ها سياه نمايي و بزرگ نمايي صورت مي گيرد.
آيت الله هاشمي شاهرودي در حاشيه جلسه سران قوا درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي در پاسخ به اين سئوال كه ارزيابي شما از عملكرد دولت خاتمي به خصوص درباره مفاسد اقتصادي چيست؟ گفت: دولت خاتمي گام هاي مثبتي برداشته است؛ به خصوص درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي كارهاي اساسي انجام داده است. يكي از مسايل مهمي كه در اين جلسه ستاد هم مطرح شد، بحث تشكيل شوراي عالي هماهنگي سازمان هاي نظارتي است كه در حال بررسي است.
وي با بيان اين كه كارهايي براي پيشگيري از بسترهاي فساد صورت گرفته است، اظهار داشت: در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد به علت ها و پيشگيري هاي صورت گرفته، توجه شود. سعي مي كنيم برخي از مقررات كه سبب حيف شده اما سبب ميل نشده است را اصلاح كنيم.
رئيس قوه قضاييه خاطرنشان كرد: بسياري از مسايلي كه به عنوان مفاسد مطرح مي شود بايد با پيشگيري و برخورد با علت ها صورت گيرد كه در اين گزارش كه به مقام معظم رهبري هم داده خواهد شد، تمام اين مسايل ديده شده و كار ارزنده اي صورت گرفته است.
وي، تشكيل هيات مشترك سه قوه براي ايجاد امنيت اقتصادي و سرمايه گذاري سالم را بسيار ارزنده و مثبت دانست و افزود: با اين هيات از سرمايه گذاري حمايت مي شود و حاكميت سرمايه از نظر قانوني و حقوقي محترم است و راهكارهاي حل مشكلات هم در نظر گرفته شده است.
مجلس آمادگي كامل دارد
نقايص قانوني را برطرف كند
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس آمادگي كامل دارد كه نقايص قانوني كه منشأ فساد اقتصادي مي شود و يا مبارزه با مفاسد اقتصادي را كند مي كند، برطرف كند.
دكتر غلامعلي حدادعادل در حاشيه جلسه سران قوا كه در قوه قضاييه تشكيل شده بود، درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا درباره اقدامات و تصميمات مجلس براي وضع يا اصلاح قوانيني كه زمينه ايجاد فساد در دستگاه ها را كاهش دهد، گفت: تمام قوا در اين رابطه مي توانند كار كنند. كارها مي تواند هم طرح باشد و هم لايحه.
حداد عادل افزود: مجلس آمادگي كامل دارد كه نقايص قانوني كه منشأ فساد اقتصادي مي شود و يا مبارزه با مفاسد اقتصادي را كند مي كند، برطرف كند.
رئيس مجلس تصريح كرد: ما آمادگي داريم و برخي از لوايح هم در دست بررسي است، كه طي يكي دو ماه آينده در صحن علني مجلس مطرح مي شود، تا اين مشكلات برطرف شود.

بشار اسد به تهران مي آيد
002805.jpg
رئيس جمهوري سوريه به زودي به تهران سفر مي كند.
رئيس جمهوري سوريه در جريان اين سفر علاوه بر ديدار با سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران با ديگر مقامات بلند پايه كشورمان از جمله محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري منتخب و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفت و گو مي كند.
وي همچنين به حضور رهبر معظم انقلاب خواهد رسيد.
كارشناسان و تحليلگران سياسي سفر رئيس جمهوري سوريه را به ايران در اين شرايط، بسيار مهم ارزيابي مي كنند.
مقامات عالي رتبه ايران و سوريه در اين فرصت، پيرامون آخرين تحولات فلسطين، لبنان و همچنين اوضاع عراق با يكد يگر تبادل نظر مي كنند.

هاشمي شاهرودي: ديدگاه هاي احمدي نژاد
در جهت حمايت از سرمايه گذاري بسيار مثبت است
هاشمي شاهرودي: ديدگاه هاي احمدي نژاد در جهت حمايت از سرمايه گذاري بسيار مثبت است
فارس: رئيس قوه قضائيه نقطه نظرات احمدي نژاد در جهت حمايت از سرمايه گذاري و ايجاد امنيت سرمايه گذاري را بسيار مثبت دانست و گفت: ديدگاه وي باعث توسعه و رونق اقتصادي كشور خواهد شد.سيد محمود هاشمي شاهرودي در پايان ديدار خود با محمود احمدي نژاد به خبرنگاران گفت: در اين ديدار چگونگي پياده كردن سياست هاي بسيار ارزنده سند چشم انداز ۲۰ ساله، برنامه چهارم توسعه، اصل ۴۴ قانون اساسي، رفع موانع و دادن اطمينان به مديران جامعه و بنگاه هاي فعاليت اقتصادي و سرمايه گذاري هاي مشروع مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
هاشمي شاهرودي با انتقاد از برخي اظهار نظرها مبني بر اينكه در دولت جديد سرمايه گذاري رونقي نخواهد داشت، بيان داشت: من اطمينان مي دهم كه قواي سه گانه با هماهنگي يكديگر در چهارچوب سياست هاي سند چشم انداز و برنامه چهارم با گام هاي بلندتر اين اهداف را دنبال خواهند كرد.
هاشمي شاهرودي درخصوص نظارت دستگاه قضائي بر عملكرد دستگاهها اظهار داشت: مطابق قانون اساسي نظارت بين سه قوه تقسيم شده است و دستگاههاي نظارتي از جمله ديوان محاسبات، سازمان بازرسي، ديوان عدالت اداري بر عملكرد قواي سه گانه نظارت دارند، علاوه بر آن مردم نيز بر عملكرد قوا نظارت دارند كه اين بالاترين نظارت است.

پاسخ رييس جمهور منتخب به پيام
تبريك رؤساي جمهور چند كشور
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد، رييس جمهور منتخب ملت ايران به پيام هاي تبريك روساي جمهور هند، بلاروس، بنين و برزيل به مناسبت انتخابش به رياست جمهوري اسلامي ايران پاسخ گفت.رييس جمهور منتخب در پاسخ به اين پيام ها اظهار اميدواري كرد كه مناسبات جمهوري اسلامي ايران و اين كشورها كه مبتني بر پيوندهاي ديرينه تاريخي و فرهنگي است، بيش از پيش گسترش يابد.

رهبران مسلمان انگليس خواستار
تحقيقات قضايي درباره انفجارهاي لندن شدند
فارس: رهبران اسلامي انگليس ديروز خواستار تحقيقات قضايي درباره عوامل و انگيزه هاي انفجارهاي لندن شدند و هشدار دادند جوامع مسلمان به تنهايي نمي توانند افراط گرايي را ريشه كن كنند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از لندن، حدود ۲۵ نفر از رهبران جوامع مختلف انگليس كه روز سه شنبه با توني بلر نخست وزير انگليس ديدار كرده بودند ديروز نيز با چارلز كلارك وزير كشور انگليس ديدار كرده و درباره چگونگي واكنش به انفجارهاي ۷ ژوئيه كه به مرگ ۵۶ نفر انجاميد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
«صادق خان» يكي از نمايندگان حزب كارگر توني بلر كه در اين مذاكرات شركت كرده بود به اين خبرگزاري گفت: نمي توانيم جامعه مسلمان را به امان خدا رها كنيم تا مشكلات را خود به تنهايي حل كنند در اين صورت يك نسل طول مي كشد تا مساله حل شود و ترس من نيز اين است كه حل اين مشكلات واقعاً يك نسل به طول انجامد.
صادق خان گفت: در مذاكرات ديروز با وزير كشور انگليس چندين نفر از رهبران برجسته مسلمان خواستار تحقيقات مستقل قضايي درباره اين حملات شدند.
اين گزارش حاكي است، اين رهبران درخواست كردند اين تحقيقات همانند تحقيقاتي باشد كه در سال ۱۹۸۱ با سرپرستي لرد اسكيرمن درباره شورش هاي نژادي لندن و گسترش آن در سراسر انگليس انجام گرفت.
وزارت كشور انگليس نيز در اين باره اعلام كرد، چارلز كلارك به ارزش تحقيقات واقف است و تصميم در اين رابطه را تا ماه سپتامبر اتخاذ خواهد كرد.

بليت سينما در روز زن براي خانواده ها نيم بهاست
خانه  سينما اعلام  كرد كه  بليت  سينما همزمان  با پنجم  مردادماه  روز زن ، براي  خانواده ها نيم بها عرضه  مي شود.
سالروز ولادت  حضرت  فاطمه (س ) در ايران  به  عنوان  روز زن  نامگذاري  شده  است .
شوراي  صنفي  نمايش  فيلم  خانه  سينما تصريح  كرد كه  بليت  نيم بها در روز چهارشنبه  (پنجم  مردادماه ) در قالب  همه  نوبت هاي  نمايش  فيلم  به  خانواده ها عرضه  مي شود.
فيلم هاي  رستگاري  در ۲۰/ ۸ از سيروس  الوند، شارلاتان  ساخته  آرش  معيريان ، زن  زيادي  به  كارگرداني  تهمينه  ميلاني  از آثار ايراني  اين  فصل  اكران  هستند.

عمر ذخاير گازي ايران؛ ۱۰۰ سال پيش بيني شد
مهر: براساس تازه ترين آمار منتشره ازسوي شركت بريتيش پتروليوم، جمهوري اسلامي ايران يكي از ماندگارترين ذخاير گازي را بين ۵۰ كشور گازخيز جهان دارد و ذخاير گاز طبيعي ايران بيش از ۱۰۰ سال ديگر دوام خواهد آورد.
ايران در كنار كشورهاي بوليوي، پرو، ونزوئلا، آذربايجان، قزاقستان، عراق، كويت، قطر، عربستان، امارات، يمن، ليبي، نيجريه و گينه پاپوآ، از جمله كشورهايي است، كه ذخاير گاز طبيعي آنها با توجه به ميزان استحصال فعلي، تا يكصد سال ديگر دوام خواهد آورد.
بر اساس اين گزارش، حجم ذخاير اثبات شده گاز طبيعي ايران در پايان سال ۲۰۰۴ برابر با ۵/۲۷ تريليون متر مكعب اعلام شده كه از اين لحاظ پس از روسيه كه بيش از ۴۸ تريليون متر مكعب گاز دارد، ايران در رتبه دوم جهان از لحاظ ميزان ذخاير گاز طبيعي قرار دارد. با اين حال عمر ذخاير گاز طبيعي روسيه
۵/۸۱ سال ذكر شده است.
ذخاير گاز طبيعي ايران طي ۱۰ سال گذشته نزديك به پنج تريليون متر مكعب افزايش يافته است و از ۷۶/۲۰ تريليون متر مكعب در سال ۱۹۹۴ به
۵/۲۷تريليون متر مكعب در سال ۲۰۰۴ افزايش يافته است.
همچنين ذخاير گاز طبيعي ايران نسبت به ۲۰ سال پيش نيز نزديك به دو برابر شده است. اين گزارش حاكي است، ذخاير گاز طبيعي ايران در سال ۱۹۸۴ حدود ۱۴ تريليون متر مكعب بوده است.
ايران داراي ۳/۱۵درصد از كل ذخاير ۵۳/۱۷۹تريليون متر مكعبي جهان است.
روسيه ۷/۲۷درصد از ذخاير جهان را داراست و قطر با بيش از ۲۵ تريليون متر مكعب، ۴/۱۴درصد كل ذخاير گاز طبيعي جهان را در اختيار دارد سومين غول گاز جهان محسوب مي گردد.
خاورميانه ۶/۴۰ درصد كل ذخاير گاز طبيعي جهان را در اختيار دارد و
۷/۳۵درصد ذخاير گاز جهان نيز در اوراسيا و نزديك به ۸ درصد نيز در آسيا واقيانوسيه قرار دارد.
اين گزارش مي افزايد، آمريكا ۹/۲ درصد كل ذخاير جهان را در اختيار دارد.
هند فقط ۵/۰درصد، پاكستان ۴/۰ درصد، چين ۲/۱ درصد، و اتحاديه اروپا نيز ۵/۱درصد كل ذخاير گاز طبيعي جهان را به خود اختصاص داده اند.

نيازي : جامعه بدون نظارت به انحراف كشيده مي شود
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: جامعه بدون نظارت به انحراف و فساد كشيده مي شود و براي جلوگيري از فساد، بايد بر رفتار حاكمان و مديران نظارت وجود داشته باشد.محمد نيازي كه ديروز در مراسم افتتاح همايش دانش آموختگان دانشكده علوم قضايي سخن مي گفت با اشاره به نقش نظارت در مديريت كشور اظهار داشت: علماي علم مديريت معتقدند فرآيند كنترل يكي از اساسي ترين و حساس ترين وظايف مديريت است كه مديريت بدون آن امكان توفيق و سلامت نخواهد يافت.وي كارآمدي، بقاء و حيات مديريت را وابسته به نظارت دانست و گفت: مديريت منهاي نظارت نمي تواند مديريت خوبي باشد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور خود كنترلي و خود نظارتي را يكي از موثرترين نظارت ها برشمرد و اظهار داشت: اسلام بنا دارد انسانها را به گونه اي تربيت كند كه هر انساني در درون خود فكر كند كه اعمالش تحت كنترل و نظارت است.
نيازي نظارت همگاني و عمومي بر حكومت را بالاترين نظارت دانست و گفت: نظارت همگاني همان امر به معروف و نهي از منكر است و اگر در سيستم حكومتي به اين اصل توجه شود جامعه از انحراف مصون خواهد ماند.

ديدار اعضاي جامعه روحانيت مبارز با احمدي نژاد
ايسنا: گروهي از اعضاي جامعه روحانيت مبارز با محمود احمدي نژاد، رئيس جهور منتخب ديدار و نامه اي را با امضاي آيت الله مهدوي كني به او ارائه كرده اند.حجت الاسلام والمسلمين ابراهيمي، عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز با اعلام اين خبر اظهار داشت: جامعه روحانيت مبارز به عنوان يك جريان دلسوز انقلاب و نظام با احمدي نژاد ديدار و در نامه اي كه به وي تقديم كرد، تأكيد كرد كه «ما به دنبال حفظ ارزش ها هستيم» .ابراهيمي ادامه داد: آقاي مهدوي كني در اين نامه با خط خود تأكيد كرده بودند كه ما هيچ مطالبه و خواسته اي از شما نداريم و آن چه كه در اين نامه آمده است از باب نصيحت لأمت المسلمين و هدف خيرخواهي است و هيچ سهم و طلبي از شما نداريم.ابراهيمي افزود: اعضاي جامعه روحانيت مبارز، فهرستي را به عنوان اعضاي پيشنهادي خود به احمدي نژاد ارائه نكرده اند.

تأكيد خاتمي بر تجديدنظر در فعاليت
شوراها و نهادهاي موازي فناوري اطلاعات
فارس: رئيس جمهوري در جلسه ديروز شوراي عالي فناوري اطلاعات خواستار بررسي و تجديد نظر در كليه شوراها و نهادهاي موازي شوراي عالي فناوري اطلاعات و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات شد.
رئيس جمهور در اين جلسه با اشاره به گزارشات ارايه شده در شورا گفت: با توجه به شكل گيري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و وظايف جامع و كامل آن در حوزه مربوطه و همچنين شكل گيري شوراي عالي فناوري اطلاعات ضروري است كليه شوراها و نهادهاي موازي مورد بررسي و تجديد نظر قرار گيرند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز با شكل گيري شوراي عالي فناوري اطلاعات همه بنيه هاي كشور بايد منطبق با يك سياست واحد و هماهنگ تحت هدايت اين شورا شكل گيرند.خاتمي  همچنين با توجه به طرح نظام فناوري اطلاعات كه تقسيم بندي و تعيين وظايف بخشهاي مختلف كشور را تبيين مي نمايد، تأكيد كرد: با توجه به تصويب چارچوب نظام فناوري اطلاعات، كميسيون  راهبردي نسبت به شرح فعاليت نظام فناوري اطلاعات در اسرع وقت اقدام نمايد تا نهايتاً فعاليت توسعه هماهنگ در كشور شكل گيرد.
در اين جلسه دستورالعمل داخلي شوراي عالي فناوري اطلاعات در خصوص نحوه تشكيل جلسات و مصوبات و چارچوب فعاليت هاي دبيرخانه و كميسيون راهبردي مطرح و به تصويب رسيد.در دستورالعمل فوق مقرر گرديد: كميسيون  راهبردي متشكل از معاونين IT و يا معاونين ذيربط كليه دستگاه هاي مرتبط، به رياست وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تشكيل شود.
همچنين در اين جلسه مقرر گرديد كليه شوراها و يا نهادهاي موازي با فعاليت هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شكل گيري شوراي عالي فناوري اطلاعات با توجه به شرح وظايف جامع و كامل اين وزارت مورد تجديدنظر و با تأكيد رئيس جمهور مورد بازنگري قرار گيرند، لذا موضوع به كميسيون راهبردي شورا ارجاع تا در حداقل زمان تصميمات لازم در اين خصوص اتخاذ گردد.

سردار صفوي در همايش مهندسي پدافند غيرعامل:
دانش و فناوري توأم با ايمان و اراده،
سرنوشت جنگ هاي آينده را تعيين مي كند
ايسنا: فرمانده كل سپاه گفت: ملت هايي كه به نحوي كارآمدي علوم و فناوري پيشرفته را با دكترين عملياتي و سياست دفاعي خود تركيب كنند، همواره در موقعيت برتر نظامي و دفاعي هستند و خواهند توانست در صورت ورود به جنگ در مقابل دشمنان خود پيروز از ميدان خارج شوند، چراكه دانش و فناوري توام با ايمان و اراده قاطع سرنوشت جنگ هاي آينده را تعيين خواهد كرد.
سردار سرلشكر سيديحيي صفوي در همايش مهندسي پدافند غير عمل افزود: هم اكنون در يك شرط حساس، پيچيده و سرنوشت سازي از نظر مسائل جهاني، منطقه اي و داخلي قرار گرفته ايم و محيط به هم پيوسته و مرتبط جهاني و ظرافت هايي كه در غالب مسائل موجود در دنيا ظهور يافته، از يكسو و شرايط ناپايدار جهاني و منطقه اي از سوي ديگر، مسئولان سياسي، نظامي، اقتصادي، دانشگاهي و انديشمندان كشورهاي منطقه و جهان را عميقاً به چالش فرا خوانده است.وي گفت: در سراسر تاريخ، علم و فناوري و موضوع دفاع و امنيت ملي به يكديگر مرتبط بوده و كارشناسان و صاحبنظران نظامي مدت هاي مديدي است به عنوان شركاي استراتژيك در جهت توسعه راه حل هاي تكنولوژيك براي ارتقاء قابليت هاي دفاع تلاش مي كنند.
فرمانده كل سپاه دفاع غير عامل را در كاهش آثار تهديد موثر دانست و گفت: اجراي طرح هاي پدافندي غيرعامل نياز به شروع و بروز جنگ ندارد، بلكه اين طرح ها مي تواند با فرصت كافي در زمان صلح شروع شود و در صورت بروز جنگ ادامه يابد.

نماز جمعه اين هفته تهران به امامت
هاشمي رفسنجاني اقامه مي شود
ايرنا: نماز جمعه اين هفته تهران به امامت اكبر هاشمي رفسنجاني امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران اقامه مي شود.
محي الدين حائري شيرازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز پيرامون «اهميت نماز جمعه مردم شناسي در عصر ما» پيش از خطبه ها سخنراني خواهد كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |