پنجشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۹ - Jul 28, 2005
نابساماني تعرفه هاي پزشكي
كارايي بيمه روستائيان را از بين مي برد
003327.jpg
گروه اجتماعي: با گذشت چندين ماه از آغاز رسمي طرح بيمه روستائيان و عشاير، مشكلات پيش رو ،اجراي اين طرح را با چالش هايي مواجه كرده است. در اين بين هماهنگي و تعامل رؤساي دانشگاه ها به منظور تجهيز نيروي انساني و وسايل پزشكي به شبكه هاي بهداشتي و درماني كشور براي عقد قرارداد مديران استاني سازمان بيمه خدمات درماني اهميت فراواني دارد؛چرا كه در صورت تغيير و بهبود نيافتن شبكه هاي بهداشتي و درماني اين طرح كارايي لازم را نداشته و روستائيان از خدمات مناسب تر نسبت به گذشته برخوردار نمي شوند.
به گزارش ايسنا، در پنجمين اجلاس سراسري طرح ساماندهي بيمه درمان روستائيان و عشاير كشور كه با حضور وزراي بهداشت و رفاه و رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس و مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني و مديران سازماني برگزار شد چالش هاي جدي در مسير اجراي مناسب اين طرح به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
موانعي كه طرح را تهديد مي كند
دكتر سيد ابوالقاسم موسوي، معاون وزير رفاه و مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني در ابتدا با اشاره به مشكلات و چالش هاي سازمان بيمه خدمات درماني گفت: تعرفه متفاوت بخش درمان، قيمت هاي متفاوت داروهاي توليدي ،ورود داروهاي خارجي گرانقيمت چالش هاي اصلي گريبانگير سازمان هاي بيمه گر از جمله سازمان بيمه خدمات درماني است كه در صورت مرتفع نشدن، طرح ساماندهي بيمه روستاييان را زمين مي زند.
وي تصريح كرد: حتي با فرض توزيع كامل دفترچه هاي بيمه روستائيان اگر وضعيت تعرفه هاي پزشكي تا اين اندازه نابسامان و متفاوت باشد، اين طرح عملاً كارايي خود را از دست مي دهد.
دكتر پزشكيان، وزير بهداشت، درمان و  آموزش پزشكي نيز با بيان اين كه هم اكنون نه پول و نه آدم ها و نه تجهيزات اين طرح ايده آل هستند، گفت: اگر به دنبال اجراي ايده آل طرح ساماندهي بيمه روستائيان هستيم حداقل ۱۰ سال زمان نياز است. وي تصريح كرد: توزيع يارانه دارو وظيفه وزارت بهداشت است نه وزارت رفاه. چرا كه نمي شود بودجه دست كسي باشد و پاسخگويي از سوي ديگري صورت گيرد.
پزشكيان در خصوص اختصاص ۱۰ درصد حق بيمه بيمه هاي تجاري به منظور انجام درمان رايگان مصدومان گفت: ما به دليل حمايت از مردم، بخشي از منابع جمع آوري شده از اين طريق را در اختيار دانشگاه ها قرار داديم كه هزينه درمان مصدومان را به بيمارستان ها پرداخت كنند، تا مردم پولي نپردازند. خيلي راحت مي توانستيم بگوييم پول ندادند، ولي بيماران در اين صورت متضرر مي شدند.
وزير بهداشت گفت: براساس اعلام دولت ۳۴۰ ميليارد تومان كسري اعتبار و ۱۰۰ هزار پرسنل كسري در بخش بهداشت و درمان وجود دارد و در واقع ما صورت خود را با سيلي سرخ مي كنيم. وي تاكيد كرد: يك ريال از بودجه بيمه روستائيان در بخش ديگري هزينه نخواهد شد.
همچنين در اين اجلاس دكتر محمد حسين شريف زادگان، وزير رفاه و تأمين اجتماعي با بيان اين كه طرح بيمه روستائيان به بخش عملياتي خود رسيده و در حال حاضر بايد پزشكان در مراكز بهداشتي و درماني مستقر شده باشند، افزود: اين در حاليست كه در سفري كه به همراه وزير بهداشت براي افتتاح اين طرح به روستاي «نقده» مهاباد از توابع استان آذربايجان غربي داشتيم، نه پزشكي اضافه شده و نه تعداد قلم داروي آنها افزايش يافته بود.
شريف زادگان افزود: اساس بر اين است كه ايده آل بنگريم ولي اين كه دفترچه بدهيم فرانشيز هم بگيريم، شرايط قبلي را هم براي روستائيان سخت تر كرده ايم.
وزير رفاه با تاكيد بر لزوم تجهيز نيروي انساني و وسايل پزشكي شبكه هاي بهداشتي و درماني كشور به منظور ارايه خدمات مناسب تر از گذشته به روستائيان گفت: ما با صدور و توزيع دفترچه مسئوليت مدني براي خود ايجاد مي كنيم. بنابراين نمي توان با همان سطح بهداشتي و درماني به ارائه خدمت پرداخت.
همچنين در اين نشست دكتر اميدوار رضايي، رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز با تاكيد بر اين كه بسته به مديريت مناطق مختلف كشور و هماهنگي و تعامل و پشتكار نتيجه كار متفاوت بوده است، افزود: اين جلسات مي تواند براي برخورد با همكاري هاي برخي رؤساي دانشگاه ها و مديران و تشويق افراد فعال بسيار مؤثر باشد.
رضايي همچنين با تاكيد بر بيمه هاي سلامت كه درمان را نيز در بر مي گيرد، افزود: براساس قانون برنامه چهارم و چشم انداز ۲۰ ساله و سياست هاي كلي نظام بيمه هاي سلامت منظور شده و جاي ترديد نيست كه بيمه هاي سلامت با سيستم نظام ارجاع و پزشك خانواده اجرا مي شود و با درج اين نظام در ذيل بيمه هاي سلامت اين لايحه به صحن علني فرستاده مي شود.
وي در خصوص اختصاص ۱۰ درصد از حق بيمه بيمه هاي تجاري براي ارائه خدمات رايگان به مصدومان تصادفات كشور گفت: در مسير اجراي اين قانون بي نظمي هايي وجود دارد و بيمه هاي تجاري بايد ۱۰ درصد حق بيمه ها را به حساب خاصي در وزارت بهداشت واريز كنند و اين اعتبار از طريق سازمان هاي بيمه گر به بيمارستان ها پرداخت شود.
روستائيان و پزشك خانواده
همچنين به گزارش فارس، وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: از مجموع ۲/۴ ميليون خانوار روستائيان كشور كه بايد تحت پوشش بيمه درمان روستائيان قرار بگيرند، فقط سه ميليون خانوار بيمه نيستند و ۲/۱ ميليون خانوار روستايي دفترچه بيمه درمان تامين اجتماعي دارند و به هيچ وجه اين دفترچه را با دفترچه هاي بيمه روستايي عوض نمي كنند.
محمد حسين شريف زادگان عصر ديروز در اجلاس مديران ارشد سازمان بيمه خدمات درماني در حضور وزير بهداشت و رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: طرح بيمه روستائيان با بيمه هاي ديگر همپوشاني دارد،  بسياري از روستائيان حتي از بيمه هاي اجتماعي هم به واسطه شغلي كه دارند، برخوردارند و به هيچ وجه حاضر نيستند دفترچه هاي فعلي شان را باطل كنند، زيرا با اين دفترچه ها در سراسر كشور مي توانند خدمت دريافت كنند.
وزير رفاه گفت: دارندگان دفترچه بيمه تامين اجتماعي به راحتي مي توانند در همه جاي كشور خدمات درماني را دريافت كنند و حتي به تهران بيايند ولي دفترچه بيمه روستايي فقط در همان روستا و براي پزشك خانواده تعريف شده، اعتبار دارد.
وي ادامه داد: اكنون كه طرح پزشك خانواده و بيمه روستائيان به مرحله عمل رسيده است بايد هر چه سريعتر پزشكان و كادر بهداشتي، درماني را در روستاها مستقر كنيم اما متاسفانه در بسياري از روستاها خانه هاي بهداشت كه به عنوان ارائه كننده خدمات درماني به روستائيان معرفي شده اند هيچ تغيير نكرده اند، داروها نرسيده است و مثلا پزشكي كه از ۵ سال پيش در روستا بوده هنوز هم هست.
وي گفت: برخي از رييس هاي دانشگاههاي علوم پزشكي انگيزه كافي براي اجراي اين طرح ندارند و در حالي كه شخص وزير بهداشت براي سركشي و سنجش ميزان پيشرفت كار به روستا مي رود مي گويند: اجراي اين طرح وقتمان را تلف كرده است.
وي افزود: نمي توانيم اجراي طرح بزرگ پزشك خانواده را متوقف كنيم ، يكطرفه هم كاري از پيش نمي رود، وزارت بهداشت هم بايد در كنار وزارت رفاه كه به صدور دفترچه ها مي پردازد، پزشكان خانواده را در روستاها مستقر كند تا خدمات سطح بالاتري نسبت به آنچه قبلا بوده در روستاها ارائه شود.

طي بخشنامه اي به سازمان هاي آموزش و پرورش سراسر كشور مجددا تأكيد شد:
اخذ وجه و تعيين پيش شرط
براي ثبت نام دانش آموزان ممنوع است
003330.jpg
گروه علمي فرهنگي: وزارت آموزش و پرورش طي بخشنامه اي به سازمان هاي آموزش و پرورش سراسر كشور بر عدم دريافت هرگونه وجهي از اولياي دانش آموزان در مدارس دولتي (اعم از مدارس هيأت امنايي و مدارس عادي) در فصل ثبت نام و ثبت نام بدون تعيين هرگونه پيش شرط و اخذ تعهد از دانش آموزان، مطابق محدوده جغرافيايي تعيين شده از سوي ادارات آموزش و پرورش تأكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش معاون توسعه مشاركتهاي مردمي اين وزارتخانه در اين بخشنامه تأكيد كرده است: مديران مدارس موظف هستند مدارس تحت نظر خود را مطابق قوانين مصوب و ضوابط و مقررات اعلام شده از سوي وزارت متبوع اداره كنند و عملكرد آنان نيز در همين چارچوب مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت و به دليل عدم تكافوي اعتبارات دولتي براي تأمين هزينه هاي معمول مدارس، مجاز به دريافت كمك از اولياي دانش آموزان در فصل ثبت نام (حتي به صورت داوطلبانه) نخواهند بود.
همچنين در اين بخشنامه ابراز اميدواري شده است از ابتداي مهر ماه سال جاري با اطلاع رساني صحيح از شرايط و امكانات موجود در مدارس كماكان اولياي دانش آموزان با كمك داوطلبانه خود همراه با دولت خدمتگزار در تأمين منابع مالي مورد نياز مدارس همكاري خواهند كرد.

معاون دادستان در امور زندانها:
نگهداري معتادان براي درمان بايد اجباري شود
مهر: معاون دادستان در امور زندانها با بيان اين كه به زودي با موافقت سازمان بهزيستي مكان خاصي براي نگهداري و درمان معتادان اختصاص خواهد يافت، گفت: نگهداري از معتادان جهت درمان بايد در مراكز سازمان بهزيستي به صورت اجباري باشد.
محمود سالاركيا با بيان اين مطلب افزود: پيش از اين سازمان بهزيستي وظيفه نگهداري و درمان معتادان را بر عهده سازمان زندانها مي دانست اما با موافقت صورت گرفته مقرر شده تا سازمان بهزيستي مكان خاصي را براي نگهداري از معتادان در نظر بگيرد تا مراحل درمان اين قشر با نظارت سازمان بهزيستي صورت گيرد.
وي افزود: معتاد به عنوان يك بيمار محسوب مي شود و جاي آن در محيط زندان نيست، بنابراين، اين بيماران بايد تا زمان بهبودي كامل در مراكزي خاص تحت درمان قرار گيرند تا امكان روي آوردن آنان به مواد مخدر تا حد امكان كاهش يابد.
سالاركيا در ادامه گفت: با توجه به اين كه عامل فساد در زندان وجود دارد بنابراين، اين محيط نمي تواند در درمان اين قشر مؤثر واقع شود و به طور حتم ارگانهايي همچون سازمان بهزيستي در بهبود و ترك اعتياد آنان مؤثرتر خواهند بود.
وي تصريح كرد: معتاد گرچه يك بيمار محسوب شده و نياز به درمان دارد اما بر اساس قانون عمل او مجرمانه است و حل اين امر تنها با اصلاح قانون صورت خواهد گرفت به گونه اي كه جنبه مجرميت آن از بين برود.
معاون دادستان در امور زندانها با اشاره به اين كه نگهداري و درمان معتادان بايد به صورت اجباري باشد خاطرنشان كرد: درمان كامل اين قشر به طور حتم نياز به نگهداري اين افراد در مكان خاصي دارد و بايد به گونه اي تصميم گيري شود تا نگهداري معتادان در اين مراكز به صورت اجباري باشد.

رزمندگان و بسيجيان فعال تحت پوشش
قانون تأمين اجتماعي قرار گرفتند
گروه اجتماعي: در اجراي توافق نامه فيمابين سازمان تأمين اجتماعي و نيروي مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، رزمندگان و بسيجيان فعال كه فاقد پوشش بيمه اي بوده و تا ۵۰ سال تمام سن دارند از تاريخ ارسال ليست و پرداخت حق بيمه آنان توسط نيروي مقاومت بسيج (مؤسسه تأمين درمان بسيجيان) مشمول مقررات قانون تأمين اجتماعي قرار مي  گيرند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، موسسه تأمين درمان بسيجيان مسئول ارسال ليست و پرداخت حق بيمه رزمندگان و بسيجيان فعال به اين سازمان مي باشد و مهلت ارسال ليست و پرداخت حق بيمه هر ماه تا آخرين روز دو ماه بعد خواهد بود.
اين گزارش حاكي است احتساب سابقه و برقراري حمايتها براي رزمندگان و بسيجيان فعال، از تاريخ ارسال اولين ليست و منوط به پرداخت حق بيمه طبق ليست ارسالي به سازمان تأمين اجتماعي خواهد بود و عدم ارسال ليست هر ماه ظرف مهلت مقرر و يا حذف نام افراد در ليستهاي ماه بعد به منزله ترك كار تلقي خواهد شد.
براساس اين گزارش، نرخ حق بيمه رزمندگان و بسيجيان فعال برابر ماده «۲۸» قانون تأمين اجتماعي ۲۷ درصد و دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه برابر با حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار در سال مربوطه خواهد بود. ضمن آنكه حمايتهاي مقرر در قانون تأمين اجتماعي (بجز غرامت دستمزد ايام بيماري و بارداري) طبق ضوابط اجرايي مورد عمل سازمان تأمين اجتماعي، در خصوص اين دسته از بيمه شدگان نيز برقرار خواهد شد.
گفتني است در مورد رزمندگان و بسيجياني كه داراي سابقه پرداخت حق بيمه قبلي نزد سازمان تأمين اجتماعي مي باشند، معادل مدت سابقه مذكور به حد نصاب سني مقرر (۵۰ سال) افزوده شده و در صورت احراز شرايط، دريافت ليست و پرداخت حق بيمه آنان بلامانع خواهد بود.

۲۱۵۰نوعروس راهي خانه بخت شدند
003324.jpg
واحد مركزي خبر: كميته امداد امام خميني(ره) همزمان با ايام سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) ۲۱۵۰ نوعروس تحت حمايت خود را در ۹ استان كشور راهي خانه بخت كرد.
اين نوعروسان طي دو روز گذشته در استانهاي آذربايجان غربي، گلستان، اصفهان، كرمانشاه، اردبيل، قزوين، لرستان، مازندران و يزد جشن ازدواج خود را برگزار كردند.
كندن موهاي سفيد رشد آنها را زياد نمي كند
ايسنا: يك متخصص پوست و مو اعلام كرد اين نظريه كه كندن يا قيچي كردن موهاي سفيد، موجب چند برابر شدن آنها مي شود، صحت ندارد. دكتر رها ذوالجلالي ضمن اعلام اين خبر تصريح كرد: اما بايد دانست كه بيرون كشيدن و كندن موهاي سفيد سر، به علت فشار ناگهاني كه توليد مي شود، هم براي پوست سر و هم براي مو مضر است. وي ادامه داد: از آنجا كه غير از افزايش سن، دلايل بسيار متعددي براي ايجاد موهاي سفيد در سر وجود دارد، نمي توان قيچي كردن را دليل بر افزايش آنها دانست.

با پرداخت ماهانه ۵۰ هزار ريال زنان خانه دار
بيمه اجتماعي حضرت زهرا(س) مي شوند
واحد مركزي خبر: زنان  خانه دار با پرداخت  ماهانه  ۵۰ هزار ريال  مي توانند از خدمات  بيمه  حضرت  زهرا(س)  برخوردار شوند.
راه  چمني  رئيس  سازمان  بهزيستي  كشور   با بيان  اين  مطلب  افزود: هدف  از اجراي  طرح  بيمه  اجتماعي  حضرت  زهرا(س)  كمك  به  پيشگيري  از بروز آسيبهاي  اجتماعي  براي  زنان  جامعه  است.وي  ويژگي  اين  طرح  را ايجاد امنيت  اقتصادي  و اجتماعي  براي  زنان  خانه دار فاقد شغل  بيان  كرد و گفت : اجراي  طرح  بيمه  اجتماعي  حضرت  زهرا(س)  سبب  رفع  نگرانيها و دغدغه هاي  زنان  خانه دار در صورت  بروز اتفاقات  و مشكلات  مي شود.
رئيس سازمان  بهزيستي  كشور ادامه داد: براساس  اين  طرح  ۵۰ درصد حق  بيمه  به  عهده  زنان  خانه دار است  و ۵۰ درصد ديگر را سازمان  بهزيستي  كشور به  نمايندگي  از دولت  پرداخت  مي كند.
راه  چمني  گفت:  زنان  خانه دار با پرداخت  ماهانه  ۵۰ هزار ريال  و سپرده گذاري  آن  در حساب  سپرده  درازمدت  سازمان  بهزيستي  پس  از ۲۰ تا ۲۵ سال  مستمري  دريافت  مي كنند.
وي  منابع  مالي  اين  طرح  را از محل  درآمدهاي  حاصل  از سرمايه گذاري  بانك  عامل  ذكر كرد و افزود: بانك  با پول  جمع آوري  شده  در حساب  سپرده  درازمدت  اين  سازمان ، سرمايه گذاري  مي كند.
رئيس  سازمان  بهزيستي  كشور شرايط  استفاده  از اين  طرح  را داشتن  حداقل  ۱۸ سال  و نداشتن  هيچ  شغل  دولتي  و خصوصي  برشمرد و گفت  زنان  و دختران  دانشجو نيز مي  توانند از اين  طرح  بهره مند شوند.
راه  چمني  با بيان  اينكه  زنان  در صورت  انصراف ، مبالغ  پرداختي  را پس  مي گيرند افزود : زنان  اگر در مدت  پرداخت  بيمه  فوت  كنند حقوق  قانوني شان  حفظ  و به  وراث  آنان  منتقل  مي  شود.

فروختن زمين به خارجي ها در تركيه متوقف شد
واحد مركزي خبر: دولت تركيه هرگونه نقل و انتقال و فروش املاك به خارجيها را تا تدوين قانون جديدي دراين باره از روز سه شنبه ممنوع اعلام كرد.
از زمان اجرايي شدن قانون فروش اموال غيرمنقول به خارجيها در نوزدهم جولاي دو هزار و سه ميلادي تاكنون چهار ميليون و چهارصد و بيست هزار متر مربع ملك و زمين در چهل و دو استان تركيه به خارجيها فروخته شده است.

راهي براي بازسازي قلب
فارس: دانشمندان براي يافتن عامل ژنتيكي ترميم بافت قلب انسان نوعي ماهي را مورد مطالعه قرار داده اند كه مي تواند قلب خود را در صورت آسيب ديدگي ترميم كند.
محققان دانشگاه هاروارد در تحقيقات خود از نوعي ماهي زيبا به نام زبرا (گورخر) استفاده كردند كه توانايي بازسازي اعضاي آسيب ديده خود را دارد. آنها در آزمايشات خود ۲۰ درصد از قلب اين ماهي را بريدند و با كمال تعجب مشاهده كردند كه يك هفته بعد ماهي آسيب ديده دوباره به فعاليت افتاد و توانست مانند ماهي هاي سالم شنا كند. دانشمندان متوجه شدند در بدن اين ماهي ژني وجود دارد كه توانايي بازسازي اعضاي آسيب ديده را دارد. محققان مي دانند كه در بدن انسان نيز ژن مشابهي وجود دارد.

صدا و سيما و نقش زنان در جامعه
ايسنا: نقش زنان در شكل گيري و استحكام خانواده انكارناشدني است. اين قشر در سال هاي اخير علاوه بر مشاركت خانوادگي گام هاي مؤثري نيز در عرصه هاي اجتماعي داشته اند و صدا و سيما به عنوان تنها رسانه  شنيداري و ديداري، نقش مهمي در معرفي درست زنان به خصوص در بعد از انقلاب برعهده دارد.
دكتر مصطفي اقليما متخصص آسيب هاي اجتماعي نيز معتقد است كه صدا و سيما بايد در فاصله روزهاي زن به ارزيابي عملكرد سازمان ها درباره حقوق و مسائل مربوط به زنان بپردازد و سر سال به ارائه گزارش و نقد موارد اجرا شده و نشده مبادرت ورزد.
وي ادامه مي دهد: صداوسيما با مسئولان درباره  اشكالات موجود در اين راه به بحث بپردازد تا سال بعد تحقق اين موارد برداشته شود.
دكتر مظفري روانشناس نيز درباره  تصوير ارائه شده از زنان در صدا و سيما مي گويد: در برنامه هاي تلويزيوني از جمله سريال ها، در عمل نقش محوري را مردها دارند و از زنان بيشتر در حوزه  مسايل مربوط به ازدواج استفاده شده  است. در صورتي كه اكنون زنان در جامعه  ايران به مدارج بالاي اجتماعي و ارتقاي شغلي از جمله مديريت دست يافته اند.
دكتر اعظم راودراد جامعه شناس هنر و مدرس دانشگاه تهران با متفاوت ارزيابي كردن عملكرد صدا و سيما در برنامه هايي كه به طور مستقيم و غيرمستقيم به ارائه  پيام مي پردازند، اظهار كرد: در برنامه هايي كه به طور مستقيم به ارائه  پيام مي پردازند، مثل اخبار و ميزگرد ها به زنان به عنوان عنصري فعال در جامعه مي پردازد و اين برنامه ها سعي در جلب و بازنمايي مشاركت اجتماعي زنان را دارد، ولي در برنامه هاي ساخته شده با هدف ارائه پيام به صورت غيرمستقيم مانند سريالها دو گونه عمل مي شود. به طوري كه دسته اي از آنها به نقش هاي تثبيت شده  زنان توجه دارند و كمتر مشاركت اجتماعي زنان در آن مطرح مي شود.

فرمانده پليس راه كشور:
سه بار سرعت غيرمجاز در يك سال، منجر
به توقيف ۴۵ روزه  اي دفترچه رانندگان مي  شود
ايلنا: در صورتي كه رانندگان اتوبوس، ميني  بوس و سواري  هاي مسافركش، در طول يكسال سه بار سرعت غير مجاز داشته باشند، دفترچه آنها حداقل به مدت ۴۵ روز توقيف مي  شود و سپس با بررسي  هاي صورت گرفته، در صورت لزوم صلاحيت رانندگي آنها لغو خواهد شد.
سردار محمد رويانيان، فرمانده پليس راه كشور، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجراي طرح بهبود اضطراري ايمني ترافيك جاده  اي تابستان ،۸۴ گفت: اين طرح از امروز، (ديروز)پنجم مردادماه در سراسر كشور اجرا مي  شود كه در اين طرح بيش از ۴ هزار نفر از نيروهاي پليس در هزار نقطه حادثه  خيز كشور مستقر شده  اند. وي افزود: اين نيروها كه با كمك يگان ويژه پاسداران، تامين شده است؛ نيروهاي كمكي محسوب مي  شوند كه در جاده  ها به كارگرفته مي شوند. وي خاطرنشان كرد: ۷۰ درصد تصادفات جرحي و فوتي در فاصله ساعت ۷ صبح تا ۸ شب اتفاق مي  افتد و به همين دليل نيروهاي ما در طول روز فعاليت بيشتري خواهند داشت.
وي، از استقرار و فعاليت ۸۰ ايستگاه جاد  ه  اي پليس راه در كشور خبر داد و افزود: در پايان تابستان تعداد اين ايستگاه  ها كه با پاسگاه  هاي پليس راه ارتباط دارند، به ۱۰۰ ايستگاه افزايش مي  يابد كه تجهيزات لازم را در اختيار خواهند داشت.
فرمانده پليس راه كشور خاطرنشان كرد: در تابستان امسال، ۲۰۰ نفر پليس مخفي و نيروهاي افتخاري، كنترل نامحسوس در اتوبوس  ها را برعهده دارند و به طور رسمي در هر هفته ۸۰۰ اتوبوس را كنترل خواهند كرد. سردار رويانيان افزود: در ترمينال  هاي مراكز استان  ها و ۶۵ پاسگاه پليس راه، صلاحيت و ساعت حركت اتوبوس  ها، ميني  بوس  ها و سواري  هاي مسافركش، كنترل مي  شود. وي افزود: در تابستان امسال، مسافرها مي  توانند رفتارهاي رانندگان را از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس راه گزارش دهند كه به دنبال آن رانندگان برتر به صورت افتخاري در نيروي پليس به كار گرفته مي  شوند.
سردار رويانيان، با اشاره به اينكه ۵/۸۲ درصد قوانين رانندگي در نقاط حادثه  خيز ۱۸ استان كشور اتفاق مي  افتد، تصريح كرد: برابر تعهد سازمان راهداري و حمل و نقل كشور، مقرر شده است كه در طول اين دو ماه، اين نقاط حذف شود و همچنين علائم راهنمايي و رانندگي در اين نقاط نصب شود.

بسيجي ها در مأموريت  يگانهاي نيروي انتظامي
شركت مي كنند
گروه اجتماعي: مرزهاي شرقي كشور بايد به يك منطقه ناامن براي اشرار و قاچاقچيان تبديل شود.
فرمانده نيروي انتظامي در صبحگاه مشترك از نيروهاي نظامي و انتظامي مستقر در استان سيستان و بلوچستان خواست تا با كمك هم و تمركز عملياتي مرزهاي جنوب شرقي را به مكاني ناامن براي عوامل شرارت و قاچاق تبديل كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر سردار احمدي مقدم با تأكيد بر حضور و مشاركت مردم در برنامه هاي اين نيرو گفت: شعار امروز نيروي انتظامي خدمت به مردم است چرا كه امنيت براي مردم است نه عليه مردم و براي تحقق اين تدبير حضور نيروهاي بسيجي در مأموريت يگانهاي نيروي انتظامي بيشتر خواهد شد.
وي گفت :وجود مرزهاي طولاني و افزايش سطح زير كشت خشخاش در كشورهاي همسايه و حضور نيروهاي بيگانه مدعي مبارزه با تروريسم موجب تشديد قاچاق مواد مخدر در مرزهاي شرقي كشور شده است.
وي با بيان اين كه در ايجاد امنيت مسائل مختلف از جمله فرهنگ، سياست و اقتصاد دخالت مستقيم دارد، گفت: ايجاد امنيت پايدار و فضاي امن براي توسعه همه جانبه كه شايسته نظام و مردم باشد امروز از مهمترين وظايف نيروي انتظامي در استان سيستان و بلوچستان است.
وي تصريح كرد: حركت نيروي انتظامي يك حركت متمركز عليه مجرمان و گردنكشان است و در اين حركت مجرمان بايد احساس ترس كنند بدون اين كه به مردم آسيب برسد.

با حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
امروز نخستين دوره مجلس جوانان ايران افتتاح مي شود
گروه اجتماعي: نخستين دوره مجلس جوانان ايران با حضور نمايندگان برگزيده مجامع استاني و فدراسيون هاي ملي ۱۲ گانه و نيز با حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت و جمعي از مقامات ملي و كشوري امروز در محل سالن كنفرانس هاي بين المللي صدا و سيما به طور رسمي افتتاح مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان ملي جوانان،  مجلس جوانان ايران نهادي است ملي، فراگير، غيرانتفاعي غيردولتي كه به منظور جلب مشاركت مؤثر، كامل و نظام مند جوانان در امور مربوط به خود تشكيل شده و نقش مشورت دهنده، هماهنگ كننده، ناظر و تصميم ساز دارد.
بنابراين گزارش: تأسيس و فعال كردن مجمع ملي جوانان ايران از جمله اقدامات عملي در جهت ارتقاء و تعميق مشاركت جوانان در عرصه هاي فرهنگي- اجتماعي است كه اكنون پس از گذشت دو سال تلاش به ثمر رسيده است.
در ادامه اين گزارش آمده است. ايجاد ارتباط بين تشكل هاي غيردولتي فعال در عرصه هاي مختلف، بسترسازي جهت ارائه ديدگاهها، نيازها، مطالبات و خواسته هاي جوانان و پيشنهاد راهكارهاي حل مشكلات و نيز حضور در عرصه تصميم سازي كشور از فرصت هاي تشكيل اين مجلس است.اين گزارش مي افزايد: بررسي ها و تحقيقات بيانگر آن است كه در بيش از ۱۵۰ كشور دنيا در كنار سازمانهاي دولتي متولي امور جوانان كه تحت عناوين مختلف فعاليت مي كنند نهادي ملي، فراگير و غيردولتي برخاسته از جوانان و با حضور و مشاركت آنها نقش ساماندهي و رسيدگي به امور جوانان را برعهده دارد.
بنابراين گزارش: مجلس جوانان ايران با حضور ۱۹۳ منتخب كه از طريق فدارسيون هاي ملي مجامع استاني و تشكل هاي غيردولتي جوانان انتخاب شده اند به طور رسمي از فردا كار خود را آغاز مي كنند.
اين گزارش همچنين با اشاره به اهداف تشكيل اين مجمع مي افزايد: فراهم آوردن گفتمان مشترك براي جوانان در جهت بهبود وضعيت آنان در سطوح ملي و بين المللي تشويق و ترغيب سازمانهاي جوانان به همكاري با يكديگر و ايجاد زمينه هاي همكاري با سازمان هاي بين المللي، همگرايي اهداف و اعتقادات مشترك در بين جوانان و تشكل هاي آنان، سامان دهي ملي امور جوانان با تكيه بر فعال سازي ظرفيت هاي غير دولتي جوانان در سطح كشور، از جمله مهمترين اهداف تشكيل اين مجلس است.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |