پنجشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۹ - Jul 28, 2005
انتقام گيري خونين در شهرك وليعصر
گروه حوادث: يكي از عاملان جنايت شهرك وليعصر در مدت زمان كوتاهي بعد از ارتكاب قتل توسط پليس دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲۴ روز چهارم مرداد ماه سال ۸۴ دو نفر به اسامي غلام رضا معروف به رضا و علي رضا معروف به علي باغي به شهرك وليعصر رفتند.
آنها از تاريكي شب استفاده كرده و از ديوار منزل بالا رفته وارد تراس ساختمان شدند. اهالي منزل كه سه برادر به نام هاي ناصر، نادر و عباس بودند در حال گفتگو با يكديگر بودند كه با حمله غلام رضا و علي رضا غافلگير شدند. مهاجمان با قمه و قداره به سوي سه برادر حمله ور شدند. آنها به قصد انتقام گيري به آن خانه آمده بودند و زني به نام فريبا آنها را روانه آن منزل كرده بود .
مهاجمان در ابتدا با ضربات قمه عباس را مورد ضرب و شتم قرار دادند به صورتي كه وي از ناحيه مچ پا دچار جراحت شديد شد. سپس ضربات قمه بر بدن نادر وارد شد. چهار ضربه قمه كافي بود تا چشمان نادر را براي هميشه بر روي زندگي ببندد. ناصر فراري شد و مهاجمان نتوانستند از او كه علت اصلي حمله غلام رضا و علي رضا به آن محل بود انتقام بگيرند.
خبر وقوع اين جنايت بعد از فرار عاملان قتل به اطلاع پليس رسيد. زمان زيادي طول نكشيد تا اكيپ هاي پليسي از سوي كلانتري منطقه و آگاهي تهران به محل اعزام شدند. بازپرس اصغرزاده نيز خود را به صحنه جنايت رساند. بلافاصله تحقيقات آغاز شد.
چهره يكي از مهاجمان توسط ناصر شناسايي شده بود. بدين طريق سرنخ لازم براي دستگيري عاملان جنايت به دست آمد. حال پليس مي دانست كه براي بازداشت غلام رضا و علي رضا بايد چه مسيري را طي كند.
يك ساعت بعد از وقوع اين جنايت اكيپ عملياتي پليس آگاهي و بازپرس پرونده يكي از بلوك هاي مسكوني شهرك تاكسي راني را تحت محاصره كامل قرار دادند.
ساكنان آن منزل زني به نام فريبا و دخترش به نام شيوا بودند.
پليس چندين بار دستور گشوده شدن در را به ساكنان منزل داد ولي با عدم اجراي دستور پليس اكيپ عملياتي وارد عمل شدند و بدين ترتيب در منزل گشوده شد. محل مذكور مملو از آلات و ادوات فساد بود، مواد مخدر سوخته و فيلم هاي مبتذل كه توسط پليس كشف شد.
فريبا و شيوا كه قصد فرار از دست مأموران را داشتند دستگير شدند. غلامرضا نيز بعد از يك عمليات تعقيب و گريز توسط پليس در زير سقف كاذب طبقه دهم آن بلوك دستگير شد. علي رضا هم اكنون فراري است و جستجو براي دستگيري اين متهم ادامه دارد.

محاكمه متهم به قتل پس از ۷ سال
خانواده اولياي  دم قسامه را نپذيرفتند
003318.jpg
گروه حوادث: با قبول نكردن انجام مراسم قسامه از سوي اولياي دم يكي از جنجالي ترين پرونده هاي جنايي تهران وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده جنجالي مربوط به مريم.غ (۲۷ ساله) است كه متهم به قتل همسرش به نام علي.غ در سال ۷۸ است.
صبح ديروز چشم هاي نگران مادر مريم براي هفتمين بار به شعبه ۱۱۵۵ مجتمع قضايي بعثت دوخته شده بود. ۶ سال از حادثه قتل دامادش مي گذشت. قاضي نجفي علي رغم اين كه جلسه محاكمه به صورت علني برگزار مي شد از ورود خبرنگاران به شعبه جلوگيري كرد.
مريم به همراه وكيلش در رديف اول دادگاه نشسته بودند. نگران از اين كه پس از ۵ سال قاضي پرونده اش تغيير كرده است.
پانزده روز قبل زماني كه قرار بود آخرين جلسه محاكمه دختر جوان در شعبه ۱۱۵۴ به رياست قاضي همتيار برگزار شود اولياي دم در دادگاه حضور نيافتند و قاضي مربوطه با رد رسيدگي پرونده را به شعبه ۱۱۵۵ مجتمع قضايي بعثت ارجاع كرد.
صبح ديروز مريم به درخواست قاضي نجفي ماجراي مرگ همسرش را تعريف كرد و بار ديگر مدعي شد او را نكشته است. پس از يك ساعت و ۱۵ دقيقه و اخذ آخرين دفاع از متهم، ختم جلسه دادگاه اعلام شد و مريم و وكيلش از دادگاه خارج شدند. اين بار حضور خبرنگاران در دادگاه بسيار كمرنگ بود.
گفت وگوي اختصاصي با متهم
* مريم داخل دادگاه چه اتفاقي افتاد؟
- قاضي اتهام معاونت در قتل را به من تفهيم كرد اما من قبول نكردم. در ابتداي جلسه دادگاه قاضي از اولياي دم خواست تا با توجه به اعتراضاتم درخواست خود را بيان كنند. عمويم در جايگاه ايستاد و گفت: تنها قصاص مي خواهم.
قاضي گفت: شما حاضريد ۵۰ نفر را بياوريد تا قسم بخورند مريم قاتل است، عمويم نگاهي به من كرد و گفت: نه من كسي را ندارم.
قاضي سپس رو به من كرد و گفت: حاضر هستي ۵۰ مرتبه قسم بخوري كه قاتل نيستي! گفتم حاضرم، من كسي را نكشته ام. همان لحظه بود كه عمويم گفت من قسم مريم را قبول ندارم.
مريم در حالي كه با وكيلش قدم برمي داشت ادامه داد: قاضي از من چند سؤال جزيي پرسيد و گفت تحقيقات به اندازه كافي در طول اين ۶ سال انجام شده است، احتياجي نيست كه شما را مجدداً به اداره آگاهي بفرستم.
سپس بار ديگر اتهام قتل عمدي و معاونت در قتل را به من تفهيم كرد كه من هيچ يك را نپذيرفتم.
وكيل مريم هم با ابراز خرسندي از برگزاري جلسه محاكمه گفت: اميدوارم قاضي پرونده با توجه به صحبت هايي كه در جلسه محاكمه صورت گرفت، حكم نهايي و قطعي را در خصوص اين پرونده صادر كند و اين دختر از بلاتكليفي بيرون آيد.
همچنين قاضي نجفي در باره اين پرونده به خبرنگار ما گفت: ظرف ۱۰ روز آينده حكم در خصوص پرونده صادر خواهد شد.
مريم (۲۷ ساله) در سال ۷۸ در جريان قتل همسرش از سوي دادگاه جنايي تهران بازداشت شد. وي در دو مرحله از جلسات محاكمه اش از سوي قاضي شعبه ۱۶۰۱ دادگاه به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد اما حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور تأييد نشد. اين سومين بار است كه حكم در خصوص اين پرونده صادر خواهد شد.

برادر چهارده ساله آمريكايي خواهر يازده ساله اش را كشت
ديلي تلگراف: پسربچه چهارده ساله اهل ايالت فلوريدا، ديروز خواهر يازده ساله خود را در منزل مسكوني شان به قتل رساند.
بر اساس اين گزارش، اين پسربچه در ابتدا در تلاش بود تا به نحوي بر قتل خواهرش سرپوش بگذارد، اما چند ساعت پس از وقوع حادثه، او به ارتكاب اين قتل، اعتراف كرد.طبق اظهارات اعضاي خانواده، اين پسربچه كه از ناراحتي هاي رواني رنج مي برده است، بارها اعضاي خانواده را به قتل تهديد كرده بود.
اين حادثه زماني رخ داد كه پدر خانواده جهت همراهي يكي ديگر از فرزندانش منزل را به مقصد مدرسه او ترك مي كند.
پدر خانواده به هنگام بازگشت به خانه متوجه مي شود كه پسر ۱۴ ساله اش بيرون از خانه ايستاده است.طي اظهارات وي، پسرش به او مي گويد كه دو فرد سارق كه نقاب بر چهره دارند، وارد خانه شده اند.از اين رو پدر خانواده سريعاً پليس را باخبر مي كند.به محض ورود ماموران پليس به داخل خانه، آنها با جنازه دختربچه ۱۱ ساله كه غرق در خون بود، مواجه مي شوند.اين پسربچه ۱۴ ساله طي اظهارات خود، اعتراف كرده بود كه ابتدا خواهرش را خفه كرده و سپس گلوي او را بريده بود.

در پي حادثه تصادف در خيابان فيضيه
دانش آموز مجروح از راننده اتوبوس شكايت كرد
003321.jpg
گروه حوادث: تنها مجروح حادثه اي كه در آن يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان و مدير مدرسه راهنمايي دخترانه اي در حوالي پارك جمشيديه دچار سانحه شد از راننده اتوبوس شكايت كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ۳ مردادماه سال جاري يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان مدرسه راهنمايي دخترانه صديقين در حوالي پارك جمشيديه دچار سانحه و موجب مجروح شدن شش تن از دانش آموزان شد.
راننده اتوبوس ابتدا اتومبيل را در حالت خلاص به حركت درآورد، اما زماني كه قصد داشت استارت بزند، ترمز اتومبيل از كار افتاد. كنترل اتوبوس از اختيار راننده خارج شد و پس از برخورد با سه تير چراغ برق و در آخر با برخورد به يك اتومبيل پرايد متوقف شد.
مجروحان حادثه كه راننده، مدير مدرسه و شش تن از دانش آموزان بودند بلافاصله به بيمارستان هاي فرهنگيان جمشيديه و شهداي تجريش منتقل شدند، اما يكي از دانش آموزان به دليل نبود امكانات در بيمارستان فرهنگيان به بيمارستان اميد منتقل شد.
بعد از گذشت چند ساعت ساير دانش آموزان به صورت سرپايي مداوا و از بيمارستان مرخص شدند.
راننده كه از ناحيه لگن دچار شكستگي شده بود تحت مراقبت ويژه پزشكي قرار گرفت و مدير مدرسه به دليل شكستگي دست به اتاق عمل فرستاده شد.
پس از تشكيل پرونده در خصوص اين حادثه در كلانتري ۱۲۳ نياوران روز ۵ مردادماه پنج تن از دانش آموزان به همراه اولياي خود و مدير مدرسه در اين كلانتري حاضر شدند.
آنان ضمن تشكر از تلاش مسئولان كلانتري در روز حادثه براي نجات آنها، اعلام كردند كه هيچ شكايتي از راننده اتوبوس ندارند. اما به گفته مدير مدرسه يكي از دانش آموزان كه از ناحيه پا دچار شكستگي شده و همچنان در بيمارستان بستري است، شكايت خود را از راننده اعلام كرده است.
مدير مدرسه گفت: «ما براي بردن دانش آموزان به اردوهاي درون شهري هيچ نيازي به مجوز نداريم و لزومي هم ندارد كه داراي برنامه تابستاني باشيم تا بتوانيم دانش آموزان را به اردو ببريم.»
رسيدگي به شكايت مطرح شده در كلانتري نياوران ادامه خواهد يافت.

حبس ابد براي همسر قاتل
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي فلوريدا روز گذشته مردي را كه در سال ۲۰۰۲ همسرش را به ضرب يك گلوله از پاي درآورده و جنازه او را در رودخانه اي در پشت منزل محل سكونتش انداخته بود، گناهكار تشخيص داد. اعضاي هيأت منصفه روز گذشته پس از سه ساعت بحث و تبادل نظر در خصوص رونالد مورنيگو (۶۵ ساله) اورا گناهكار تشخيص داد.
رونالد پس از قرائت راي نهايي، سرش را به آرامي تكان داد. پليس فلوريدا جنازه هاتي فون را روز هجدهم جولاي سال ۲۰۰۲ در رودخانه اي كه چند كيلومتر با منزل محل سكونتش فاصله داشت، پيدا كرد.
پيش از اين هيأت منصفه دادگاه اوليه با پنج راي مخالف و يك راي موافق دونالد را بي گناه تشخيص داده بود كه اين راي بسيار متفاوت بود.
دونالد در تمام طول جلسات دادگاه دفاع را برعهده وكلايش گذاشته و خود هرگز در جايگاه حاضر نشد. دونالد در دادگاه ادعا كرد كه روز حادثه زماني كه وي به مقتوله اطلاع مي دهد كه قصد دارد به ديدار همسر اول و فرزندانش برود، مقتوله از منزل خارج شده و باز نمي گردد.پليس فلوريدا پس از پيدا كردن جنازه مقتوله در رودخانه، نمونه خون موجود بر روي بدن وي را با نمونه خون متهم تطبيق داد و پس از مثبت بودن اين آزمايش، دونالد را به اتهام قتل عمد بازداشت كرد.
براساس قوانين قضايي اين ايالت، دونالد به اتهام قتل عمد به حبس ابد محكوم خواهد شد.

قاتل، ۱۲ سال زندان را بدون ملاقاتي تحمل كرد
گروه حوادث: مردي كه همسرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است ۱۲ سال است كه در تنهايي به سر مي برد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست  و يكم تيرماه سال ۷۲ زني به نام اقدس كه ۵۱ سال سن داشت با ضربات چاقو توسط همسرش به نام هامون به قتل رسيد. پليس دو روز بعد از ارتكاب جنايت هامون را دستگير كرد و نامبرده به قتل عمدي همسرش اعتراف كرد.
هامون در خصوص انگيزه ارتكاب به اين جنايت گفت: «مدتي قبل به خاطر بيماري در بيمارستان بستري شده بودم ولي همسرم حتي يك روز نيز به ديدنم نيامد و اين مسئله ضربه روحي سختي به من وارد كرد به همين خاطر تصميم گرفتم به دليل بي تفاوتي هاي همسرم نسبت به خود او را بكشم و در نهايت نيز نقشه ام را به اجرا گذاشتم» .
دختر اين زوج نيز به پليس گفت: «مدتي بود مادرم به ما مي گفت كه پدرتان قصد كشتن مرا دارد و از ما مي خواست تا مواظب او باشيم ما باور نمي كرديم اين اتفاق بيافتد تا اينكه مادرم توسط پدرم كشته شد.»
حكم اعدام هامون از سوي شعبه ۳۰ دادگاه عمومي صادر شد. شعبه ۱۱ ديوان در بررسي هاي خود درخواست انجام آزمايشات پزشكي در خصوص جنون از هامون در پزشكي قانوني را خواستار شد. نتيجه آزمايشات منفي بود و معلوم شد كه هامون در سلامت كامل رواني به سر مي برد. بار ديگر اين پرونده در شعبه ۱۶۰۳ دادگاه جنايي تهران مورد بررسي قرار گرفت و بار ديگر حكم قصاص نفس هامون صادر شد.
روز گذشته قريشي _ قاضي اجراي احكام ضمن اعلام اين خبر گفت: «از ۱۲ سال پيش تاكنون فرزندان مقتوله حاضر به پرداخت ديه پدرشان براي اعدام نشده اند و در تمام اين مدت هامون بلاتكليف در زندان به سر مي برد او هيچ ملاقاتي نيز در اين ۱۲ سال نداشته است» .

تحقيقات جديد در پرونده قتل
گروه حوادث: تحقيقات از همسر و پسر مردي كه در منزل مسكوني اش به قتل رسيده و جسدش به آتش كشيده شده بودآغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت سه و نيم بامداد ۲۴ تير ماه مأموران كلانتري ۲۶۴ قايم از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ در جريان وقوع آتش سوزي قرار گرفتند.
مأموران كلانتري به سرعت در محل حادثه حاضر شدند. آنها در ميان بازمانده هاي آتش سوزي با جسد نيمه برهنه و سوخته فردي روبه رو شدند. در بررسي هاي گروه تشخيص هويت پليس آگاهي مشخص شد هويت اين فرد م .۴۲ ساله است و قبل از سوختن به وسيله ضربات چاقو به قتل رسيده است. در بررسي جسد توسط پزشكي قانوني مشخص شد بين مرگ جسد و وقوع آتش سوزي حداقل ۱۲ ساعت فاصله زماني وجود داشته است.
از سوي ديگر تحقيقات پليسي نشان داد مقتول ۴۸ ساعت قبل از مرگ به برادرش اطلاع داده بوده كه تهديد به مرگ شده است. وي گفته بود: «مي خواهند من را بكشند و خانه را به آتش بكشند» .
با كشف اين موضوع توسط پليس كه مقتول و همسرش بر سر فروش منزل مسكوني شان اختلاف داشته اند، فرضيه وقوع جنايت توسط همسر مقتول قوت گرفت. با طرح موضوع حكم بازداشت همسر و فرزند مقتول توسط بازپرس حسيني صادر شد. با بازداشت اين دو، تحقيقات در مورد اين پرونده ادامه خواهد داشت.

كشف حدود ۲۰۰ كيلو انواع مواد مخدر در بم
گروه حوادث: در بازرسي از يك دستگاه تريلي در شهرستان بم، مقدار ۱۶۰ كيلو و ۸۵۰ گرم ترياك و ۳۲ كيلوگرم مرفين كشف و ضبط شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران مبارزه با مواد مخدر كرمان روز گذشته در محور زاهدان - بم حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه تريلي ولوو مظنون شده و آن را متوقف كردند.
پليس در بازرسي از جعبه بغل خودرو، مقدار ۱۶۰ كيلو و ۸۵۰ گرم ترياك و ۳۲ كيلوگرم مرفين كشف و ضبط كرد.
در اين رابطه يك عامل توزيع مواد مخدر دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شد.

قاتل مادر بزرگ به سه سال حبس محكوم شد
گروه حوادث: نوه اي كه با ضربات چاقو مادربزرگ خود را كشته بود از اعدام نجات يافت.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و هشتم دي ماه سال۸۳ قتل يك زن مسن كه با ضربات چاقو در منزل مسكوني  اش به قتل رسيده بود، به اطلاع پليس رسيد.
جسد مقتوله به دستور قاضي كشيك قتل به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت مرگ وي مشخص شود. تحقيقات پليس نشانگر اين مطلب بود كه عامل جنايت از آشنايان مقتوله است زيرا به زور وارد خانه نشده بود. عامل جنايت ۹ النگو و گوشواره مقتوله را از محل قتل ربوده بود. بررسي ها ادامه داشت تا ماموران آگاهي به نوه مقتوله مظنون شدند. حميد دستگير شد و در بازجويي ها به قتل مادربزرگ خود اعتراف كرد. وي در خصوص انگيزه اين جنايت گفت: مدتي قبل از عمه ام مقداري پول قرض كرده بودم ولي قادر به بازپس دادن آن نبودم. مادر بزرگم به خاطر اين موضوع دائم مرا سرزنش مي كرد تا اينكه روز حادثه وقتي به خانه آنها رفتم، متوجه شدم عمه ام نيست، مادر بزرگم در حال خردكردن گوجه فرنگي بود، بار ديگر شروع به سرزنش كردن من كرد، عصباني شدم، چاقو را از دست او گرفته و با چند ضربه او را كشتم.اولياء دم از اعدام حميد گذشت كردند و حميد از جنبه عمومي جرم به سه سال و ۶ ماه حبس و ۶۰ ضربه شلاق محكوم شد.

فرضيه هاي پليسي در دستگيري عاملان
جنايت كاشي شماره ۲۹
گروه حوادث: پليس آگاهي بررسي براي يافتن عامل يا عاملان جنايت خانه شماره ۲۹ منطقه تهران پارس را كه در پي آن يك مادر و دختر به قتل رسيده بود ادامه مي دهد.
به گزارش خبرنگار ما، مأموران كلانتري ۱۲۶ تهران پارس هفته گذشته از وقوع يك جنايت خانوادگي در حوزه استحفاظي خود مطلع شدند. خبر از طريق مردي ميانسال به پليس اطلاع داده شده بود. مرد مذكور به محض ورود به منزلش با جسد همسر و دخترش كه به طرز دلخراشي جان سپرده بودند مواجه شده بود.
ساعتي بعد بازپرس حسيني و تيمي از مأموران دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران به منزل مرد واقع در طبقه اول آپارتماني در تهران پارس وارد شدند. با حفاظت به عمل آمده توسط مأموران كلانتري در صحنه جنايت هيچ تغييري ايجاد نشده بود. جسم بي جان دختر جوان در اتاق خواب خانه و بدن مادر ۶۰ ساله او در دستشويي افتاده بود.
نحوه قرار گرفتن جسد مادر بر روي زمين نشان مي داد كه وي كاملا غافلگير شده و قبل از هرگونه مقاومتي در اثر اصابت ضربات چاقو جان باخته است.
با آغاز تحقيقات از محل وقوع جنايت مشخص شد كه پيش از وقوع حادثه فرد يا افرادي آشنا با صاحب خانه به منزل وارد شده اند. دست نخورده بودن قفل در و قرار داشتن وسايل پذيرايي، ميوه و شيريني، بر روي ميزها اين فرضيه پليسي را مطرح كرد كه قاتل يا قاتلان احتمالا با آشنايي قبلي با مادر و دختر وارد خانه شده اند. از سوي ديگر بررسي اجساد نشان داد كه هر يك با وارد شدن بيش از چهار ضربه يك جسم سخت بر گردنشان به قتل رسيده اند. اين نكته نيز احتمال وقوع جنايت با انگيزه انتقام گيري را تقويت كرد. اجساد به پزشكي قانوني انتقال يافت.
كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي مركز، تحقيقات پليسي خود را آغاز كردند. در ابتدا داماد خانواده يعني همسر يكي از مقتولان به عنوان اولين مظنون به ارتكاب جنايت بازداشت شد. مظنون ذكر شده مدتي بود كه با همسرش اختلافات خانوادگي داشت تا حدي كه قصد جدايي از يكديگر را داشتند. تحقيقات پليسي از مظنون اوليه به نتيجه نرسيد زيرا نامبرده موفق شد به طور دقيق ثابت كند كه در زمان وقوع جنايت در محلي ديگر بوده و شاهدان نيز گفته وي را تصديق كردند. بدين ترتيب اين مظنون آزاد شد.
روز گذشته بازپرس حسيني در خصوص روند رسيدگي بر روي اين پرونده جنايي گفت: «براساس كشفياتي كه در صحنه جنايت به دست آمده است احتمال وقوع جنايت از سوي يك زن و مرد وجود دارد زيرا آثار انگشتي كه توسط مأموران تشخيص هويت كشف شده است نشانگر حضور زني جوان به جز مقتولان در زمان وقوع جنايت در منزل بوده است. آثاري نيز از جورابهاي عامل يا عاملان جنايت بدست آمده است كه بار ديگر فرضيه حضور يك زن و مرد را در ارتكاب به جنايت براي پليس قوي كرده است.
بازپرس حسيني ادامه داد:« همسايه ها در جريان بررسي هاي پليس به افسر پرونده گفته اند كه آنقدر فضاي خانه مقتولان آرام بود كه ما هميشه صداي ساعت ديواري آنها را نيز مي شنيديم، اين مسئله نشانگر اين است كه به احتمال زياد مقتولان از سوي عاملان جنايت در زمان ارتكاب قتل غافلگير شدند و امكان دارد دختر كشته شده در خواب بر روي تخت خواب خود به قتل رسيده باشد و مادرش نيز در زمان خروج از دستشويي توسط عاملان جنايت غافلگير شده و با چندين ضربه محكم يك جسم سفت مانند قندشكن به قتل رسيده است.»
بازپرس پرونده ادامه داد: فرضيه پليس در مورد امكان انتقام گيري خانوادگي در وقوع اين جنايت بسيار قوي به نظر مي رسد. پليس تاكنون موفق به كشف آلت قتاله نشده است.
عاملان جنايت هيچ گونه سرقتي از منزل مقتولان انجام نداده اند و محل جنايت دچار بهم ريختگي نيز نبود.
بازپرسي پرونده در ادامه گفت: «مأموران تشخيص هويت آثار ديگري نيز در محل جنايت كشف كرده اند كه به حتم در دستگيري عاملان جنايت بسيار مؤثر خواهد بود.»
بررسي هاي پليسي براي نتيجه گرفتن اين پرونده جنايي در دايره ۱۰ آگاهي مركز زير نظر بازپرسي حسيني ادامه خواهد يافت.

كشف محموله ۱۶ ميليون دلاري كوكائين
از بخش اشياء گمشده فرودگاه وين
آسوشيتدپرس: پليس فرودگاه وين به كمك سگهاي موادياب مقدار ۲۴ كيلوگرم كوكائين به ارزش ۱۶ ميليون دلار جاسازي شده در يك چمدان از بخش اشياء گمشده كشف كرد.
بنابراين گزارش، به گفته پليس فرودگاه اين چمدان به مدت يك ماه در بخش اشياء گمشده نگهداري شده و در بررسي ها مشخص شد اين چمدان متعلق به يك توريست ۶۰ ساله استراليايي است.در كنترل پليس به كمك سگ هاي موادياب ۲۲ كيف بسته بندي شده در فويل كاغذي كشف شد.ارزش اين محموله كه ۲۴ كيلوگرم وزن دارد ۱۶ ميليون دلار تخمين زده شده است.

دستگيري پزشك قلابي
آسوشيتدپرس: پليس نيويورك پزشك قلابي را كه با تجويز داروهاي غيرتخصصي باعث مرگ يكي از بيماران خود شده و جسد وي را در حياط منزلش دفن كرده بود بازداشت كرد.
در حال حاضر دادستان پرونده، دين فايلو را به اتهام قتل عمد ماريا كوروز ۳۵ ساله با يك مورد اتهام قتل عمد روبه رو كرده است.
ماريا آخرين بار در ماه فوريه سال ۲۰۰۴ به منزل دين مراجعه كرد و از وي مي خواهد كه براي زائده اي كه بر روي زبانش ايجاد شده، دارويي تجويز كند. پليس دو ماه پس از ناپديد شدن ماريا، جسد وي را در حياط منزل دين پيدا كرد.
پيش از اين پليس يك بار دين را به اتهام پزشكي بدون داشتن مجوز اين كار در سال ۲۰۰۲ بازداشت كرده بود.
در صورت اثبات اتهامات وارده دين به ۲۵ سال حبس محكوم خواهد شد.

محاكمه در دادگاه كيفري استان
متهم به قتل: من قاتل نيستم
گروه حوادث: عامل قتل در پمپ بنزين خاوران صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان با حضور پنج قاضي محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۲ شب هفتم شهريور ماه سال ۸۳ مردم به كلانتري ۱۳۲ نبرد وقوع يك فقره درگيري در پمپ بنزين خاوران را اطلاع دادند. بلافاصله مأموران انتظامي در محل حضور يافتند و در حالي كه با اجتماع زيادي از مردم روبه رو شدند دريافتند جواني كه از ناحيه سر و صورت خون آلود شده، روي زمين افتاده است. بلافاصله وي را به بيمارستان انتقال دادند اما وي در اثر شدت جراحات وارده جان باخت.
كارآگاهان در تحقيقات اوليه از محل درگيري هويت مقتول را به نام سيد حسين كشف كردند. در ادامه رديابي ها مشخص شد كه ميان قاتل و مقتول نزاع واقع شده و متهم اقرار دارد كه با چاقو به مقتول ضربه زده است. متهم انگيزه اصلي خود را مزاحمت چند نفر از طرفين دعوا براي يك دختر عنوان كرد. همچنين پزشكي قانوني علت اصلي مرگ را اصابت جسم نوك تيز به ناحيه جمجمه و شكستگي ناشي از آن عنوان كرده است.به اين ترتيب بزهكاري متهم محرز شناخته شد و با تكميل تحقيقات كيفرخواست براي متهم پرونده صادر شد.
هاشم كه خياط بود، صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان در حالي محاكمه شد كه اولياي دم تقاضاي قصاص نفس(اعدام) را براي متهم پرونده كردند.
قاضي كوه كمره اي از متهم خواست تا به دفاع از خود بپردازد. وي در دفاعياتش گفت: قتل عمد را قبول ندارم. من از خودم دفاع كردم. وي در تشريح حادثه گفت: از مسعوديه برمي گشتم كه موتورمان بنزين تمام كرد. با برادرم به پمپ بنزين رفتيم دقايقي بعد برادرم از من جدا شد، تا اين كه كارگر پمپ بنزين به من گفت دعوا شده، وقتي برگشتم، ديدم برادرم با عده اي در حال دعوا است. جلو رفتم و برادرم را كنار كشيدم از او ماجرا را پرسيدم كه برادرم گفت: آنها براي دختري ايجاد مزاحمت كرده اند.
دوباره برگشتم و ديدم دو تن از پسرها در حال صحبت كردن با دختر جوان هستند وقتي ما را ديدند به طرفمان چاقو پرت كردند. آنها مست بودند.
متهم در ادامه گفت: من هم توي جيبم چاقو داشتم. آن را از جيبم درآوردم. مقتول به طرفم آمد. چاقو را بالا گرفتم و گفتم از جلويم دور شو اما او نرفت. من هم يك چاقو به سمتش پرت كردم و با ديدن خون از محل متواري شدم. ۴۵ دقيقه بعد برگشتم و ديدم ماشين كلانتري در محل ايستاده است پس از چند روز خودم را به آگاهي معرفي كردم.
در ادامه جلسه محاكمه، قاضي كيفري آخرين دفاع را از متهم گرفت و قرار است به زودي حكم در خصوص پرونده صادر شود.

دستگيري سارق كنسروهاي ماهي !
پليس: يك سارق جوان بعد از سرقت تعدادي كنسرو ماهي از يك مغازه دستگير شد.ماموران كلانتري ۱۳ شهرستان زنجان حين گشت زني به فردي به نام بهنام - ن ۱۶ ساله مظنون شدند و پس از دستگيري او در تحقيقات انجام شده مشخص شد وي سارق ۱۱۹ عدد كنسرو ماهي از مغازه مرغ فروشي واقع در خيابان امام اين شهرستان بوده است. متهم به همراه پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شد.

متهم اصلي پرونده برق گرفتگي جلب مي شود
پليس: مسئول رسيدگي به پرونده برق گرفتگي يك دختر نوجوان مي گويد: قدمت پرونده اين شاكي به اندازه عمر زندگي قضايي من است ! ۹ سال پيش بي مبالاتي كارگران يك اداره و كم توجهي يك باغدار در نصب پست برق در محوطه يك منزل ويلايي، منجر به برق گرفتگي و قطع دستان دختر كوچكي شد كه امروز با گذشت سال ها او بزرگ شده اما هنوز پرونده اين ماجرا مورد رسيدگي قضايي قرار نگرفته است.
فاطمه ۹ سال پيش علاوه بر دو دستش، بخشي از صورت و نيمي از بدنش هم دچار سوختگي ناشي از برق شده است.
حجت الاسلام روحاني دادرس شعبه ۱۰۶ كيفري شهرري كه سه ماه است در اين شعبه به عنوان دادرس مشغول به كار شده مي گويد: قدمت پرونده فاطمه به اندازه عمر زندگي قضايي من است !وي گفت: ارجاع اين پرونده از سوي دادستان به نيروي انتظامي وقت چهارم دي ماه سال ۱۳۷۵صورت گرفته است.
با توجه به محتويات اين پرونده حداكثر بايد تا يك سال يا نهايتا يك سال و نيم بعد گواهي پزشكي قانوني و گواهي پايان طول درمان به شعبه ۵ دادگاه حقوقي سابق (شعبه ۱۰۶ كيفري جديد) ارايه مي شد اما به علت عدم پيگيري مدعيان پرونده و ارايه مدارك ناقص، به خصوص كم كاري شاكيان، دادگاه قانونا امكان رسيدگي به اين پرونده را نداشت.
روحاني ضمن اعلام تاريخ هاي مختلف اخطاريه و وقت هاي رسيدگي در پرونده مربوط به سوختگي ناشي از برق گرفتگي فاطمه عنوان كرد: بعد از مكاتبات مكرر و عدم مراجعه شاكيان و تغيير آدرس محل سكونت شاكي، سرانجام در تاريخ هفتم مهر ماه ۱۳۸۳ شاكي در دادگاه حاضر شد كه با توجه دادگاه جهت معرفي مجدد مكاتبه اي با پزشكي قانوني صورت گرفت.در اين نامه ضمن تقاضاي ميزان ارش صدمات وارده و طول درمان قطعي، درخواست شد به واسطه وضع نامناسب اقتصادي و شرايط خاص روحي مصدوم در صورت امكان، نسبت به انجام معالجات و تعيين ارش توسط پزشكان و كارشناسان به صورت رايگان اقدام شود.
دادرس پرونده دختر مصدوم افزود: بالاخره در تاريخ هشتم آبان ۱۳۸۳ گواهي طول درمان پزشكي به دادگاه ارايه شد.
يعني تا اين زمان دادگاه قانوناً قادر به رسيدگي پرونده نبود و در حقيقت پرونده در مرحله بازپرسي و دادياري بود.
علاوه بر اين از مشكلات ديگر اين پرونده تغيير آدرس يكي از متهمان بود كه آدرس جديدي از سوي شاكي به دادگاه ارائه شد كه در ۳ نوبت ابلاغ قانوني و واقعي به متهم محمد - ح صاحب باغ صورت گرفته است.وي آخرين نظريه اعلام شده در پرونده فاطمه را مشمول ۲۵ درصد تقصير اداره برق و ۷۵ درصد تقصير محمد - ح صاحب باغ بيان كرد و افزود: اين پست برق درون باغ، كاركرد شخصي داشته است و اداره برق امكان نظارت بر اين پست و يا اجازه قطع برق را نداشته است.
ضمن آن كه با توجه به سن فاطمه در زمان حادثه، بي احتياطي و بي مبالاتي خود شاكيان هم مطرح است.اصابت آگاهانه يا غيرآگاهانه با سيم لخت براي دختر ۱۲ ساله مورد ترديد دادگاه است !دادرس شعبه ۱۰۶ دادگاه كيفري در مورد آخرين وضعيت اين پرونده گفت: در صورت جلب متهم و ارايه مدارك و گواهي هاي دقيق به دادگاه، پيش بيني مي شود كه در كمتر از يك ماه اين پرونده به صدور راي منتهي شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |