پنجشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۹ - Jul 28, 2005
احمدي نژاد شهروند نمونه شد و لوح تقدير دريافت كرد
تجليل از برگزيدگان شهر تهران
003369.jpg
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران ديروز طي مراسمي با حضور دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب و جمعي از شخصيت هاي علمي و فرهنگي، از برگزيدگان شهر تهران كه در سال ۸۳ موفق به كسب بالاترين رتبه هاي بين المللي و داخلي در رشته هاي مختلف علمي، ورزشي ، فرهنگي و هنري شده اند تجليل كرد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در مراسم نخستين جشنواره تجليل از برگزيدگان شهر كه در مركز همايش بين المللي صداوسيما برگزار شد، با اشاره به آموزه هاي ديني در ارتباط با تكريم انسان ها گفت: خداوند به خاطر خلقت انسان خود را «احسن الخالقين» خطاب كرد از اين رو انسان شايسته تكريم است.وي با بيان اينكه تكريم انسانها خدمت كردن به آنهاست گفت: مديريت شهري تجليل از برگزيدگان شهر را وظيفه خود مي داند.
چمران افزود: درست است كه ساختن خيابان و معماري شهر از وظايف مديريت شهري است ولي بالاتر از آن توجه به انسان هايي است كه در اين شهر زندگي مي كنند. بنابراين ما تكريم و تجليل اين انسانها را وظيفه خود مي دانيم.وي گفت: مديريت شهري در صورتي موفق خواهد بود كه رابطه خوب و معنوي با مردم برقرار سازد.
رئيس شوراي شهر افزود: ما وظيفه داريم به موازات شهرسازي و معماري و فراهم ساختن زير ساخت ها بستري را فراهم كنيم كه انسانها انگيزه تكامل داشته و خود را براي آن آماده كنند.
وي افزود: مديريت شهري بايد تكامل جويي را در شهر نهادينه كند و اين انگيزه را گسترش دهد زيرا تحرك دروني و معنوي شهر بر پويايي و زنده بودن آن مي افزايد.
رئيس شوراي شهر تهران گفت: ما منتظر مدينه فاضله هستيم و مدينه فاضله فراتر از زيرساخت ها و نيازهاي فيزيكي شهر است و براي رسيدن به اين هدف بايد از روح و معنويت و توليد علم استفاده كرده و بستر مناسبي را براي اين كار فراهم سازيم.
وي از تهران به عنوان پيشاني جمهوري اسلامي ياد كرد و گفت: تهران ارزش آن را دارد كه نخبگانش مورد تكريم قرار گيرند و به عنوان الگو به دنيا معرفي شوند.
چمران با بيان اينكه شوراي شهر و شهرداري خود را خدمتگزار كوچك مردم مي دانند گفت: كارهايي كه در اين مدت انجام شد در مقابل بزرگي مردم تهران و مردم ايران كوچك بوده است.
وي افزود: وقتي ما بتوانيم عدالت اجتماعي و عدالت محوري را در كشور تشكيل دهيم قطعا در كشورهاي اسلامي نيز حركت ايجاد خواهد شد و تأثير خوبي را به دنبال خواهد داشت.
شهروند نمونه تهران
در اين مراسم دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب و شهردار سابق تهران به عنوان شهروند نمونه معرفي و تنديس و لوح تقدير اين جشنواره به وي اهدا شد.
در اين مراسم همچنين از ۳۴ برگزيده نخستين جشنواره تجليل از برگزيدگان شهر و خانواده هاي مرحوم آقاسي و مرحوم استاد موذن زاده اردبيلي با اهداي تنديس قدرداني و تجليل بعمل آمد.
در نخستين جشنواره تجليل از برگزيدگان شهر ،  عزت الله انتظامي در رشته بازيگري،  دكتر نغمه ثميني در نمايشنامه نويسي،  سيروس آقاجاني در نقاشي، هادي ساعي قهرمان المپيك آتن، شادي پريدر نفر سوم جهاني رشته شطرنج،  حسن ذوالقدر مربي تيم ملي تكواندو در مسابقات المپيك آتن، مهدي عادلي نفر اول رشته قرائت و دكتر منا صالحي نفر اول رشته تفسير به عنوان برگزيدگان سال ۸۳ شهر تهران معرفي و از آنان تجليل شد.
همچنين در اين مراسم آتيلا پسياني در رشته كارگرداني، محمدرضا رودكي در رشته مسابقات قهرماني آسيا،  ارفع اطرايي (جشنواره موسيقي بانوان)، داود گنجه اي (جشنواره بين المللي موسيقي فجر)،  محمدرضا درويشي (جشنواره موسيقي نواحي)، شيوا فتح اللهي راد (علوم زيستي و پزشكي)، فرهاد افتخاري رشته كامپيوتر، سهراب عاملي رشته كامپيوتر، حميده بيطرف (علوم انساني)، منصوره شريف زاده (مولف) ،چيستا يثربي (مولف)، نغمه رضايي (شاعر)، افسانه شعبان نژاد (شاعر و نويسنده كودك و نوجوان)، عرفان نظر آهاري (شاعر و نويسنده كودك و جوان)، بهزاد مهرداد (رياضي)، مهرتاش بابادي (فيزيك)،  سارا فيض بخش (نجوم) كه در رشته هاي مختلف موفق به كسب رتبه بين المللي و داخلي شده اند تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم همچنين از محبوبه سادات هاشمي نسب نفر اول مجموعه علوم تجربي كشاورزي و دامپزشكي مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي و شيما عرب اسلامي نفر اول (مجموعه ۳ علوم انساني) مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي و زهرا ناجيان اصل نفر اول سهميه شاهد و يك كشوري در رشته صنايع دستي،  فرهنگ گنج دانش نفر اول رشته حقوق تجليل شد.
همچنين در اين مراسم از سميه عزيزي رتبه اول دانشگاه تهران،  ساناز توسلي (دانشگاه تهران)، سيد جواد مرتضوي (دانشگاه صنعتي شريف)، سلمان ساعتيان (المپياد فيزيك) محمد امين حيدري زارع (المپياد فيزيك) و محمدرضا رودكي نفر اول مسابقات قهرماني آسيا كه از سوي بنياد شهيد معرفي شده بودند تجليل بعمل آمد.

راه اندازي بزرگترين نمايشگر شهري خاورميانه در ميدان ونك
اطلاعات شهروندان بايد به دانايي تبديل شود
گروه شهري- جمشيد پوراسكندر: سرپرست شهرداري تهران بر ضرورت تبديل اطلاعات شهروندان به دانايي به منظور حل و فصل برخي معضلات فراروي كلانشهر تهران تأكيد كرد.
دكتر علي سعيد لو در گفت و گو با همشهري، مشاركت شهروندان را در تمامي امور شهري مورد تأكيد قرار داد و افزود: به منظور تحقق اين مقوله مهم بايد بستر دانايي آنها را فراهم ساخت چرا كه توانايي، محصول دانايي و آگاهي است، از اين رو كارگاههاي آموزش حقوق شهروندي و بيان حقوق متقابل شهر و شهروندان برگزارمي شود.
وي تصريح كرد: تلاش در راستاي ارتقاي سطح دانايي شهروندان نسبت به حقوق شهروندي موجب افزايش ميزان مشاركت عملي شهروندان در امور شهر و راندمان كاري مديريت شهري مي شود و اين موضوع مي تواند زمينه ساز تحقق شهري توسعه يافته، پايدار و با فرهنگي غني شود.
سعيد لو افزود: نتايج برخي بررسي ها نشان مي دهد كه انتشار و گسترش مراكز و ابزارهاي اطلاع رساني اعم از منطقه اي و فرامنطقه اي موجب شده است شهرونداني كه در سفرهاي درون شهري خود به اطلاعات ارائه شده از جمله پيام هاي ترافيكي توجه كردند، زمان و هزينه سفر آنان به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است.
سرپرست شهرداري تهران در ادامه از افتتاح بزرگترين نمايشگر شهري (D.C. L) خبر داد و افزود: اين D.C. Lبعد از ظهر امروز در ضلغ شرقي ميدان ونك راه اندازي مي شود.
وي هدف از نصب اين قبيل تلويزيون ها را در سطح شهر، از جمله اطلاع رساني، انعكاس تازه ترين رويدادهاي تهران، ايران و جهان وپيام هاي كوتاه آشنايي با حقوق شهروندي عنوان كرد. چندي پيش يك دستگاه از اين نوع تلويزيونها در ميدان قدس نصب شده بود.
وي افزود: با توجه به كاركرد و توانمنديهاي تلويزيونهاي شهري، پيش بيني شده است اين قبيل تلويزيونها در ساير نقاط شهر از جمله ميادين اصلي و نقاط پرتردد نصب شود.
دكتر سعيدلو گفت: اين نمايشگر كه توسط بخش خصوصي تهيه شده و بيش از ۱۰ ميليارد ريال قيمت دارد داراي ۱۱۲ مترمربع سطح مفيد نمايش مي باشد و قابليت پخش در تمام ساعات را داراست.
وي افزود: نصب نمايشگرهاي شهري افزون بر قابليت اطلاع رساني در تمامي حوزه ها به ويژه خدمات شهري، عنصر كارآمدي در زيبا سازي محيط شهري با بهره گيري از نور و رنگ مي باشد.

شهرداري و ميراث فرهنگي تصويب كردند:
بازيابي هويت تاريخي و تبديل كوچه صف
( باغ سپهسالار) به پياده راه
با اجراي اين طرح از ماه آينده كوچه صف براي خود رو ها
مسدود شده و اختصاص به تردد عابران پياده خواهد داشت
003345.jpg
003348.jpg
گروه شهري: طرح تبديل كوچه صف (باغ سپهسالار) به پياده  راه هفته گذشته به تصويب شهرداري تهران و سازمان ميراث فرهنگي كشور رسيد.
خبرنگار ما در مصاحبه با مهندس ابوالقاسم وحدتي مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران گزارش مي دهد: براساس اين طرح كه از نيمه دوم امسال (شهريورماه) به اجرا درخواهد آمد اين محور بر روي عبور و مرور اتومبيل ها مسدودشده و اختصاص به ترد عابرين پياده خواهد داشت.
وي افزود: عبور و مرور خودروها در ساعاتي محدود از شب و براي كسبه اين كوچه در صورت ارائه كارت تردد مقدور خواهد بود.
كفسازي، نصب چراغ هاي جذاب، مبلمان مناسب، بازسازي و مرمت خانه هاي تاريخي واقع در اين محور به منظور استفاده عموم از جمله اقداماتي است كه قرار است در اين خيابان به اجرا گذاشته شود.
به گفته وحدتي طرح پياده راه سازي دره خوش آب و هواي مقصود بك از امام زاده صالح تا امام زاده اسماعيل (خيابان خاقاني) زرگنده هم از نيمه دوم شهريور ماه امسال آغاز خواهد شد.
وي افزود: شهرداري تهران در قالب يك پروژه مستمر و اقدامات هماهنگ سعي در پررنگ تر كردن حضور عابرين پياده در شهر به جاي تردد بي ربط خودروها دارد.
وحدتي دره مقصود بك را به دليل موقعيت جغرافيايي ويژه برخوردار از پتانسيل بالايي براي تفرج مردم دانست و گفت: در طول اين مسير علاوه و بر كف سازي و زيباسازي و بهسازي مسير با انواع چراغها و مبلمان و نورپردازي اقدام به نصب وسايل بدنسازي خواهد شد و مسير ويژه دوچرخه نيز در اين مسير احداث مي شود تا هرچه بيشتر فضا براي حضور بيشتر مردم در اين محور جذاب شود. وحدتي خبر داد: تا پايان امسال طرح مناسب كوچه مروي نيز در قالب كف سازي، بدنه سازي، احياي بازارچه هاي قديمي به همراه طاقها و رواقهاي آن، جمع آوري آبهاي سطحي، پاكسازي نماها از حشو و زوايد به اتمام مي رسد و هويت تاريخي اين كوچه مجددا احيا خواهد شد.
به گفته مديرعامل سازمان زيباسازي بعد از خيابان صف، كوچه مروي و دره مقصودبك مطالعات جامعي صورت خواهيم داد تا نسبت به شناسايي ساير خيابانهايي كه ظرفيت و امكان مسدودشدن بر روي ترافيك و تبديل به پياده راه شدن را دارند، اقدام شود. وي در ادامه از طرح مناسب سازي پياده روي خيابان تجريش تا راه آهن سخن گفت و هزينه آن را بسيار سنگين اعلام كرد. به طوريكه در صورت تامين منابع ظرف حداكثر سه سال آينده اين مسير براي رفت و آمد عابران كفسازي و مناسب سازي شده و ايستگاه هاي اتوبوس، مبلمان، چراغها، سطلهاي زباله و ... در اين مسير به گونه اي متفاوت از قبل طراحي و نصب خواهد شد.

دبيرخانه دائمي مركز پژوهش هاي قرآني داير مي شود
گروه علمي فرهنگي: نخستين همايش مراكز پژوهش هاي قرآني به همت دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت علوم در روز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه سال جاري در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
فريدون رحيم زاده، مدير كل دفتر مطالعات و برنامه ريزي فرهنگي وزارت علوم با اعلام اين مطلب ساماندهي مراكز پژوهش هاي قرآني، زمينه سازي اداري، علمي، ساختاري و ترفيع ساختاري اين مراكز را از اهداف عمده اين همايش عنوان كرد و اظهار داشت: شناسايي، اطلاع رساني و ايجاد زمينه ها براي همگرايي اين مراكز از ديگر هدف هاي برگزاري اين همايش است.وي خاطرنشان كرد: به دليل استقبال گسترده از اين همايش، دبيرخانه دائمي مراكز پژوهش هاي قرآني داير مي شود.
وي افزود: در حدود ۳۴ مركز خصوصي و ۴۰ دانشگاه فعاليت ها و پژوهش هاي قرآني در موضوعات مختلف صورت مي گيرد كه آنها از فعاليت و منابع پروژه هاي يكديگر اطلاعي ندارند مگر به صورت تصادفي در صورتي كه بتوان آنها را شبكه سازي كرد و امكانات انساني، نرم افزاري و ايده هاي آنها را به هم وصل نمود جهشي سريع در قرآن پژوهشي را شاهد خواهيم بود.

در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)
افتتاح ۴ طرح عمراني در حريم منطقه ۱۸
003360.jpg
در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، همزمان با افتتاح مجموعه ورزشي شهداي دهشاد در شهرستان شهريار، سه طرح و پروژه عمراني خدماتي از سوي شهرداري منطقه ۱۸ در حريم اين منطقه با اعتباري معادل دو ميليارد و پانصد و هشتاد ميليون ريال مورد بهره برداري قرار گرفت.
مهندس مجيد شايسته شهردار منطقه ۱۸ در حاشيه مراسم افتتاح اين طرحها با اعلام اين مطلب افزود: مجموعه ورزشي شهداي دهشاد در زميني به وسعت ۱۹۸۰ مترمربع با زيربناي ۱۷۲۸ مترمربع شامل رختكن، سالن سرپوشيده چند منظوره جهت انجام ورزشهاي توپي و همچنين بخش اداري و سالن هاي شطرنج، ورزشهاي رزمي و تنيس روي ميز در روستاي دهشاد با هزينه اي معادل ۲ ميليارد ريال احداث كه با حضور مسئولين شهرداري و محلي و جمعي از ساكنين طي مراسمي افتتاح شد.
وي افزود: از ديگر پروژه هايي كه در اين روز مورد بهره  برداري قرار گرفت مي توان به سالن چند منظوره ده بهاء در زميني به وسعت ۵۰۰ مترمربع و زيربناي ۱۴۰ مترمربع شامل كتابخانه، اتاق شورا و بسيج و... با صرف هزينه اي معادل ۳۰۰ ميليون ريال و همچنين غسالخانه در روستاي نصيرآباد و دهشاد پائين به مساحت ۱۳ هزارو ۷۰ مترمربع با هزينه ۲۸۰ ميليون ريال اشاره كرد.

شهرداري هاي كشور موظف به پرداخت
نيم درصد درآمدهاي خود به كتابخانه ها هستند
ايرنا: دبير كل  كتابخانه هاي  عمومي كشور گفت : شهرداري هاي  سراسر كشور موظف  به پرداخت  نيم  درصد از درآمدهاي  خود به  حساب  كتابخانه هاي  عمومي هستند.
محمدحسين  ملك احمدي  افزود: اين  تعهد براساس  مصوبه  هيات  دولت  بوده  و از امسال  نيز قابل اجرا است .
وي  اضافه  كرد: دريافت  اين  مبلغ  به  منظور كمك  به  توسعه  و فعاليت كتابخانه هاي  عمومي كشور است  و نوع  هزينه ها نيز براساس  تصميم  انجمن كتابخانه هاي  هر شهر است .
وي  از شهرداري هاي  كشور خواست  تا نسبت  به  پرداخت  اين  كمك  با كتابخانه هاي  عمومي كشور همكاري  كنند.
به  گفته  وي ، انجمن  كتابخانه هاي  عمومي در هر شهر مسئول  رسيدگي  به  اموراداري  و اجرايي  و برنامه ريزي  براي  توسعه  كتابخانه هاي  عمومي آن منطقه است  و پرداخت  عوارض  نيم  درصد از درآمدهاي  شهرداري  مي تواند كمك  خوبي براي  ادامه  فعاليت  اين  كتابخانه ها باشد.
وي  بدون  اعلام  رقم  درآمدي  حاصل  از ميزان  پرداختي هاي  شهرداري ها به  حساب كتابخانه هاي  عمومي اضافه  كرد: چون  در حال  جمع آوري  ميزان  درآمدها هستيم ، شهرداري ها مي توانند به  صورت  علي الحساب  مبالغي  را در اين  زمينه  پرداخت كنند.ملك  احمدي  همچنين  اعلام  كرد: درصورت  توجه  نكردن  شهرداران  به  اين  مصوبه هيات  دولت ، برابر مقررات  پيش  بيني  شده  براي  وصول  اين  عوارض  به  نفع كتابخانه هاي  عمومي اقدام  خواهد شد.
وي  در بخش  ديگري  از اين  گفتگو به  اختصاص  مبلغ  ۱۲۰ ميليارد ريال  اعتبار از محل  بودجه  ملي  براي  تكميل  كتابخانه هاي  عمومي كشور در سال  جاري  اشاره كرد و افزود: هرساله  با توجه  به  اعتبارات  تخصيصي  ۱۰ كتابخانه  عمومي دركشور ساخته  مي شود.

راه اندازي مراكز بدن سازي در بوستان هاي بزرگ تهران
003351.jpg
گروه شهري: بوستانهاي ملت، نشاط، قيطريه، لاله، آرزو، المهدي، دانش، ميعاد، قائم، ولي عصر، نرگس، رازي، گفتگو، بعثت، پامچال، ميثاق، پارك شهر، آزادگان تا آخر امسال مجهز به دستگاه هاي بدنسازي مي شوند.
به گزارش خبرنگار ما ديروز طي مراسمي در محل بوستان ملت با حضور مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و مهندس محمدجواد محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران كار بهره برداري از دستگاه هاي بدنسازي اين بوستان آغاز شد.
بنابراين گزارش، استفاده منظم از تجهيزات بدنسازي نصب شده در بوستان ملت كه به صورت رايگان در اختيار عموم قرار خواهد داشت تاثيرات زيادي در رفع دردهاي مفاصل- گرفتگي عضلات و تقويت ماهيچه هاي آسيب ديده دارد. تكنولوژي اين دستگاه ها از خارج كشور وارد و براساس استانداردهاي جهاني در داخل كشور و زير نظر كارشناسان طراحي و ساخته شده است.
مهندس چمران در جمع ورزشكاران حاضر در بوستان ملت بر لزوم فراهم كردن امكانات مناسب به ويژه در حوزه ورزش همگاني تاكيد كرد و از نصب دستگاه هاي بدنسازي در بوستانهاي تهران به عنوان يك كار نو و ارزشمند نام برد.
وي از برخي حرفها و حديثها در ميان برخي مسئولين كه شهرداري را تنها مسئول آسفالت معابر، يا راه سازي و پل سازي و امثال آن مي داند و از انجام اقدامات فرهنگي، اجتماعي، ورزشي نظير وام ازدواج، اهداي كتاب به مدارس و غيره نفي مي كند انتقاد كرد و افزود: اداره شهر در تمام كشورهاي پيشرفته دنيا تحت يك مديريت واحدانجام مي شود به طوري كه توزيع كليه امور بهداشتي، درماني، آموزشي، آب، برق، گاز ، تلفن و ... بر عهده مديريت شهري است كه در اين صورت هم صرفه جويي در وقت و هم هزينه ها را به دنبال دارد.
چمران بر لزوم تحرك و شادابي در ميان شهروندان تاكيد كرد و آن را لازمه همبستگي و مهرباني در ميان افراد جامعه دانست.
محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران نيز زندگي شهروندان در كلان شهري چون تهران را در معرض انواع تهديدات زيست محيطي و آلودگي هوا اعلام كرد كه براي جبران آن پرداختن به ورزش مي تواند به ميزان قابل توجهي از حجم آسيب هاي وارده از اين ناحيه به شهروندان بكاهد.

كاهش دماي تهران، امروز و فردا
003366.jpg
سازمان هواشناسي ديروز آسمان سراسر ايران را صاف تا نيمه ابري پيش بيني كرد. بنابه همين گزارش آسمان سواحل درياي خزر و استان اردبيل نيمه ابري با مه صبحگاهي خواهد بود.همچنين آسمان استان هاي تهران ، قزوين ، سيستان و بلوچستان، كرمان، يزد و خراسان جنوبي صاف تا كمي ابري گاهي با وزش باد ، در شمال سيستان با وزش باد شديد و گرد و خاك و آسمان سواحل درياي عمان و خليج فارس ، تنگه هرمز، استان بوشهر و جزاير كيش ، قشم، سيري ، ابوموسي و تنب بزرگ و كوچك صاف تا كمي ابري گاهي با مه رقيق پيش بيني مي شود. وزش باد، امروز و فردا موجب كاهش نسبي دماي تهران خواهد شد اما از روز شنبه احتمالا هواي تهران دوباره روبه گرمي مي گذارد.

غني سازي اوقات فراغت شهروندان در خانه فدك
003363.jpg
خانه فرهنگ فدك با هدف غني سازي اوقات فراغت خانواده هاي تهراني، بيش از ۵۰۰ برنامه فرهنگي هنري را در راستاي نهضت فرهنگي تابستان سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به اجرا درمي آورد. اميراسماعيلي رئيس خانه فرهنگ با اعلام خبر فوق افزود:اجراي ايستگاه هنري در رشته هاي طراحي و نقاشي، قصص قرآني، معرق ،خوشنويسي و ... نمايش هاي ميداني و اكران فيلم در پاركها و بوستانهاي سبز شهري و ميادين مختلف محلات نارمك، اجراي طرح راديو صداي فدك، برپايي اردوهاي زيارتي و سياحتي، برگزاري و برپايي ايستگاه ها و مسابقات ورزشي در رشته هاي مختلف از آن جمله مي باشد.

علوم و فنون هوايي
003354.jpg
با راه اندازي فرهنگسراي هوا و فضا، بسياري از علاقه مندان به هوانوردي مي توانند تابستان امسال اوقات فراغت خود را با فراگيري علوم و فنون هوايي سپري كنند. فرهنگسراي تابستانه هوا و فضا برنامه هاي متنوع شامل كارگاه هوانوردي، ساخت ماكت هواپيما، كارگاه شبيه سازي پرواز با سيمسيلاتور، كارگاه آموزش خلباني، كلاس آموزش خلباني هلي كوپتر يا بالگرد، به پرواز درآمدن هواپيماهاي مدل و كنترل از راه دور، اجراي مسابقه بادبادك ها و پرواز كايت، پاراگلايدر و بالن، برگزاري مسابقات و به پرواز درآوردن هواپيماهاي ماكت و بدل كه توسط بازديد كنندگان و حاضرين در كارگاه ها ساخته مي شود، كارگاه آشنايي با انواع پرنده هاي موتوردار و بي موتور، براي علاقه مندان به اين رشته داير نموده است.

طرح  اهداي  خون  در مدارس  از مهرماه  امسال  اجرا مي شود
مديركل  اداره  جذب  و آموزش  اهداكنندگان  خون ، گفت : طرح  ۲۵ در ۲۵ به منظور آشنايي  و آموزش  دانش آموزان  در زمينه  فوايد اهداي  خون  از مهرماه  در مدارس  اجرا مي شود.مهتاب  مقصودلو ديروز  در جمع  خبرنگاران ، افزود: دانش آموزان  از گروههايي  هستند كه  مي توانند اهدا كننده  خون  سالم ، مستمر و انتقال دهنده  آن به  بيماران  باشند.وي ، اظهار داشت : ۲۵ در ۲۵ طرحي  است  كه  سال  گذشته  به  صورت  پايلوت ، در استان  هرمزگان  اجرا شد و نوجوانان  و جوانان ، در اين  طرح  در زمينه  فوايد اهداي  خون  آموزش هاي  لازم  را فرا گرفتند.مقصودلو ادامه  داد: دانش آموزان  در طول  سال  تحصيلي  توسط كارشناسان  سازمان  انتقال  خون ، آموزش  داده  مي شوند و براي  آشنايي  بيشتر دو بار در هفته  به  پايگاههاي  انتقال  خون  مراجعه  مي كنند.

شهرداري تهران به رعايت كنندگان آيين نامه ايمني
ساختمان تسهيلات مي دهد
003357.jpg
ايرنا: شهردار منطقه  ۲۲ تهران  گفت : ارايه  تسهيلات  به  آن  دسته  از سازندگان  مسكن  كه  شاخص هاي  ايمني  آيين  نامه  ۲۸۰۰ ساختمان  و مصرف  بهينه  انرژي  را رعايت كنند در اولويت  برنامه هاي  اين  شهرداري  قرار دارد.
علي محمد شاعري  در حاشيه  افتتاح  واحدهاي  مسكوني  سپاه  در دهكده  المپيك  افزود: با توجه  به  وضعيت  توپوگرافي  تهران  كه  شهر در معرض  وقوع  احتمالي  زلزله  است ، رعايت  آئين نامه هاي  ايمني ساختمان  كه  در آن به  مقاوم سازي  بناها تأكيد مي شود، اجتناب ناپذير است .
وي  ضرورت  توليد انبوه مسكن  با بهره مندي  از تكنيك هاي  نوين  ساخت  و استفاده  از مصالح  ساختماني  استاندارد را مورد تأكيد قرار داد و گفت : به رغم  اين  كه  مصالح  ساختماني  به  منزله  ثروت  ملي  تلقي  مي شود، بررسي ها نشان  مي دهد كه  درصد قابل  توجهي  از مصالح  به  كار رفته  در ساخت  و سازها از كيفيت  مطلوب  برخوردار نبوده است .
شاعري  اضافه  كرد: به  نظر مي رسد مجتمع سازي  مسكن  روش  مناسبي  براي  رسيدن به  سرانه هاي  خدماتي  است  و با اين  شيوه ، مديريت  شهري  مي تواند نسبت  به  متعادل سازي  و افزايش  سرانه هاي  خدماتي  مبادرت  ورزد و صرفه جويي  مالي  را صرف  ارتقاي  كمي  و كيفي  خدمات  كرده  و از گسترش  بي رويه  شهر جلوگيري  كند.
وي  اظهار داشت : بر اساس  نتايج  مطالعات  انجام  شده  سهم  مصرف  سوخت  در ساختمان ها حدود ۳۸درصد از سوخت  كشور مي باشد كه  در مقايسه  با ساير بخش ها نظير حمل  و نقل  و صنعت  كشاورزي  اين  سهم  قابل  توجه  است .
وي  افزود: حدود ۴۰ درصد انرژي  از طريق  پنجره ها اتلاف  مي شود كه  استفاده از شيشه هاي  دو جداره  اين  مشكل  را رفع  مي كند.
شهردار منطقه  ۲۲ تهران  گفت : در مديريت  شهرسازانه ، حداقل  دخالت  و تجاوز به  شرايط طبيعي  در توسعه هاي  شهري  يك  اصل  زيربنايي  است  و در اين  زمينه  بايد توجه  جدي  به  مسائل  زيست  محيطي  شود.

تصويب طرح ساماندهي مد لباس در كميسيون فرهنگي مجلس
نماينده  تهران  در مجلس  شوراي  اسلامي  در شاهرود گفت : طرح  ساماندهي  مد لباس متناسب  با شان  زنان  مسلمان  كه  در آن هنر و ظرافت  ايراني  لحاظ مي شود، دركميسيون  فرهنگي  مجلس  به  تصويب  رسيد. دكتر لاله  افتخاري  افزود: دراين  طرح از زن  مسلمان  به  عنوان  يك  عنصر پويا، فعال ، آگاه  و سرنوشت ساز ياد شده  است .به  گفته  وي  در اين  طرح  زناني  مد نظر قرار گرفته اند كه  امام  خميني (ره )از آنها به  عنوان  زناني  كه  همدوش  مردان  و جلوتر از آنان  حركت  مي كنند، ياد كرده  است .وي  از جمله  برنامه هاي  دردست  بررسي  مجلس  براي  بانوان  را زمينه سازي  براي حضور بانوان  در عرصه هاي  ملي  و بين المللي  با رعايت  شرايط فاطمي اعلام  كرد.

آموزش گياهان آپارتماني
كانون آموزش مراكز فرهنگي هنري منطقه غرب اقدام به برپايي كلاس هاي آموزش گياهان آپارتماني نموده است. به گزارش روابط عمومي ستاد منطقه غرب كلاس هاي آموزش گياهان آپارتماني در فرهنگسراهاي قانون، دختران، تفكر، شهر و خانه هاي فرهنگ نور، باصفا، آيه، محصل، زنجان، نصر، تهرانسر، اعتماد، وردآورد و اميركبير تشكيل مي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |