سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۳ - Aug 2, 2005
سرپرست شهرداري تهران خبرداد
اجراي ۴۳ پروژه مشاركتي عمران شهري در تهران
با۲۰ هزار ميليارد ريال اعتبار
دكتر سعيدلو: با ساخت ۲۴ پاركينگ طبقاتي با مشاركت مردم
يك ميليون متر مربع به ظرفيت توقفگاههاي تهران افزوده مي شود
003783.jpg
گروه شهري- جمشيد پوراسكندر: سرپرست شهرداري تهران اعلام كرد ۴۳ پروژه عمران شهري با سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي تا پايان سال جاري در مناطق بيست  و دوگانه تهران اجرا مي شود.
دكتر علي سعيدلو در گفت وگوي اختصاصي با همشهري از مشاركت و سرمايه گذاري شهروندان در امور شهري به عنوان روندي مستمر ياد كرد و افزود: با توجه به كاستي هاي وسيع تهران كه عموماً بنيادي است و در عين حال اعتبارات شهرداري به تنهايي نمي تواند پاسخگو و كافي باشد، از اين رو تلاش كرده ايم بخش قابل توجهي از نيازهاي شهر از جمله پاركينگ ها را با جلب و جذب سرمايه و مشاركت شهروندان رفع كنيم تا سرانه خدمات شهري در حد متعارف و پذيرفته شده قرار گيرند.
وي با بيان اين مطلب كه قرارداد بيش از ۴۰ پروژه مشاركتي به ارزش حداقل ۲۰ هزار ميليارد ريال تا پايان سال جاري منعقد و عمليات اجرايي آنها آغاز مي شود، افزود: با توجه به نياز شديد تهران به پاركينگ هاي طبقاتي و اينكه متاسفانه هر روز با ورود سيل گونه خودروهاي جديد به شبكه عبوري، روبه رو هستيم ۱۸ پروژه مشاركتي از پروژه هاي مصوب مربوط به ساخت پاركينگ هاي طبقاتي مي باشد.
وي خاطرنشان كرد: با بهره برداري از پاركينگ هاي طبقاتي هجده گانه حدود ۸۰۰ هزار متر مربع به ظرفيت پاركينگ ها افزوده مي شود.دكتر سعيدلو پاركينگ طبقاتي ايرانشهر در منطقه ،۶ مجتمع تجاري و اداري كودك و مجتمع نمايشگاهي نگين انقلاب در منطقه ،۷ پاركينگ هاي طبقاتي شمال و جنوب مجتمع تفريحي- ورزشي رازي و پاركينگ طبقاتي شهاب در خيابان قزوين و نوسازي بافت فرسوده محله استخر در منطقه ۱۱ و همچنين پاركينگ طبقاتي ثقفي در منطقه ۱۶ تهران را از جمله پروژه هاي مشاركتي دانست كه با سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي اجرا مي شود.
سرپرست شهرداري تهران در ادامه از آغاز عمليات اجرايي ۱۳ پروژه مشاركتي به ارزش ۶۵۰ ميليارد تومان خبر داد و افزود: از مجموع ۱۳ پروژه مذكور، ۶ پاركينگ طبقاتي است كه با بهره برداري از آن حدود ۲۰۰ هزار متر مربع به ظرفيت پاركينگ ها كه عمدتاً در مناطق پر رفت وآمد است افزوده مي شود.
به گفته وي پاركينگ هاي طبقاتي غدير، بلوار كشاورز، ميدان هروي از جمله پروژه هايي است كه عمليات اجرايي آن از چند ماه پيش آغاز شده است.

توضيح يك خبر
در پي درج مطلبي در صفحه سوم مورخ ۲۸/۴/۸۴ درباره ترازنامه مالي سال ۸۳ شهرداري، وزارت كشور اعلام كرد برابر تبصره ماده ۶۷ قانون شهرداري، شهرداري مكلف است نسخه اي از بودجه و تفريغ بودجه را حداكثر تا ۱۵ روز بعد از تصويب بوسيله فرماندار به وزارت كشور ارسال دارد.

كشف معماري يكصد ساله در زندان قصر
ايسنا: مدير اجرايي پروژه زندان قصر از كشف فضاي جديد تاريخي با قدمت بيش از يكصد سال در اين زندان خبر داد.مهندس محمد جوان طلوعي شريفي با اشاره به اين كه اين فضاي تاريخي پنجم مردادماه جاري در حين نظافت بخشي از زندان قصر كشف شده و داراي معماري زيبا با كاشي هاي بسيار قديمي است، افزود: سقف و طاق اين فضا با قوس هاي خاصي كه بيانگر تاريخ كهن آن است، ساخته شده است.وي گفت: اين فضاي تاريخي هم اكنون مملو از خاك است و حتي در برخي مواقع به صورت سينه خيز به داخل اين فضا وارد مي شويم اما قطعاً با تخليه كامل خاك به اطلاعات بيشتري دست خواهيم يافت.مدير اجرايي پروژه زندان قصر تصريح كرد: فضاي تاريخي زندان قصر معروف به «ماركوف» معمار روسي سازنده آن است.وي با اشاره به اين كه مساحت ۱۱ هكتاري فضاي زندان قصر با اعتباري در حدود ۱۱ ميليارد تومان از قوه قضائيه خريداري شده و به موزه، فرهنگسرا، فضاي سبز، تفريحي و آموزشي تبديل مي شود، به ايسنا گفت: بخشي از زندان قصر با همكاري سازمان ميراث فرهنگي تبديل به موزه و ساير فضاها نيز تبديل به مراكز تفريحي و فرهنگي مي شود.

احتمال معرفي شهردار جديد تهران
در جلسه امروز شوراي شهر
عضو شوراي اسلامي شهر تهران از احتمال به نتيجه رسيدن شورا براي انتخاب شهردار جديد در جلسه روز سه شنبه خبر داد.دكتر حمزه شكيب با اشاره به جدي بودن نتايج جلسه روز يكشنبه شوراي شهر، گفت: در حال حاضر نامزدهاي مورد نظر هم از درون مجموعه شهرداري، هم شوراي شهر و هم خارج از اين مجموعه هستند.
وي با اعلام اين مطلب كه احتمال برگزيده شدن شهردار جديد از بين اين سه گزينه همچنان وجود دارد، افزود: با توجه به اينكه در جلسه روز يكشنبه به نتايج خوبي دست يافته ايم، احتمال دارد روز سه شنبه بتوانيم شهردار جديد را انتخاب كنيم.

استانداردسازي وسايل بازي كودكان
003780.jpg
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: سازمان پارك ها اقدام به عقد قرارداد با شركتهاي واجد صلاحيت استانداردسازي به نام شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران و شركت بنياد استاندارد ايران نموده است كه اين دو شركت كار خود را براي استاندارد سازي وسايل بازي كودكان آغاز كرده اند.محمدجواد محمدي زاده گفت: درحال حاضر در شهر تهران ۱۰ بوستان شامل شاهين (منطقه ۲)، شاهد (منطقه۵)، المهدي (منطقه۹)، تهراني _ رضوان (منطقه ۱۰)، رازي ( منطقه۱۱)، ۲۲ بهمن (منطقه ۱۹)، بعثت (منطقه ۱۶)، بوستان جنب پارك جوانمرد قصاب (منطقه ۲۰) داراي شهر بازي هستند كه تعدادي از اين شهر بازي ها وابسته به ارگانها يا بخش خصوصي هستند.

ساماندهي ۷ هزار كارگر فصلي
003774.jpg
اداره كل اجرائيات شهرداري تهران در تيرماه سال جاري موفق به ساماندهي ۷ هزار و ۱۹۸ كارگر فصلي در سطح مناطق ۲۲ گانه شد.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در طول ماه گذشته بيشترين كارگران فصلي ساماندهي شده متعلق به مناطق ،۴ ۵ و ۹ بوده است كه به ترتيب در هر يك از اين مناطق ۱۵۵۳نفر، ۱۶۳۶ نفر و ۱۴۶۰ نفر از كارگران ساماندهي شده اند.بنابر اين گزارش كار ساماندهي اين كارگران با كمك ۵۲۶ نفر از كاركنان و عوامل اداره كل اجرائيات و شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران انجام شده است. لازم به  ذكر است در قالب اين طرح تعداد ۲ هزار و ۶۰۹ كارگر فصلي در طول تيرماه امسال توسط كارفرما به كار گرفته شده است.

با حضور رئيس شوراي اسلامي شهر تهران
مجتمع توقفگاه طبقاتي و فرهنگي همت
به بهره برداري رسيد
ايرنا: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اجراي طرح هاي شهري با اتحاد، همبستگي و كنار گذاردن اختلافات محلي و ملي امكان پذير است.
مهدي چمران در مراسم آغاز عمليات اجرايي مجتمع توقفگاه طبقاتي و فرهنگي تجريش (همت) افزود: با كنار گذاردن اختلافات و حركت منسجم شاهد پويايي، رشد و توسعه شهر و كشور خواهيم بود. وي اظهار داشت: عدم يكپارچگي و اتحاد، همانگونه كه آسيب هاي اجتماعي را افزايش مي دهد در يك شهر بدون مديريت واحد شهري و يك قانون واحد نيز هرج و مرج و آشفتگي ايجاد مي كند.
چمران افزود: درآمدهاي اندك شهرداري به تنهايي نمي تواند طرح هاي شهر تهران را به اتمام برساند، بلكه نيازمند مشاركت شهروندان و سرمايه گذاري آنها در راستاي ساخت شهري آباد و آزاد است.
شهردار منطقه يك تهران نيز در اين مراسم، بر اهميت مشاركت شهروندان و متخصصان در اجراي طرح هاي شهري تأكيد كرد و گفت: توقفگاه طبقاتي همت توسط شهرداري اين منطقه و با مشاركت هيات امناي امامزاده صالح (ع) و مسجد همت احداث خواهد شد.
محمدرضا بمانيان افزود: اين طرح با برآورد اوليه ۳۵ميليارد ريال و زيربناي بيش از ۱۵هزار مترمربع به عنوان سومين پروژه توقفگاه طبقاتي طرح قدمگاه صالحيه در هشت طبقه احداث مي شود.
وي اظهار داشت: دو طبقه اين توقفگاه روي سطح زمين و شش طبقه ديگر نيز زيرزمين با در نظر گرفتن يك هزار و ۳۵۲مترمربع فضاي فرهنگي كه متعلق به مسجد همت و امامزاده صالح (ع) است، احداث مي شود.
به گفته وي، حد فاصل ميدان تجريش تا ميدان قدس نيازمند احداث هشت هزار واحد توقفگاه است كه با احتساب ظرفيت توقفگاه هاي طبقاتي شهيدباهنر، الغدير و همت كه در طرح قدمگاه صالحيه پيش بيني شده، يك هزار و۲۰۰واحد آن تامين و مابقي تا سه سال آينده احداث خواهد شد.
بمانيان به اجراي مقدمات آغاز عمليات احداث قدمگاه صالحيه (ع) اشاره و خاطرنشان كرد: در دوسال گذشته در اطراف مرقد مطهر صالح بن موسي الكاظم(ع) و مسجد همت تجريش طرح هاي ديوارسازي مسيل مقصود بيك به نام شهيد تهراني، بازسازي ترمينال ميدان تجريش، پياده روسازي حدفاصل دو ميدان با هزينه اي بالغ بر ۵۰ميليارد ريال اجرا شده است.
وي اظهار اميدواري كرد كه براساس برنامه زمانبندي شده، اين طرح در دو سال آينده به بهره برداري برسد.

آلودگي رودخانه كرج
003771.jpg
خبرگزاري مهر: در حالي كه مدير كل حفاظت محيط زيست استان تهران نسبت به آلودگي رودخانه كرج هشدار مي دهد، سرپرست دفتر بررسي آلودگي آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست نظري متناقض با وي دارد و معتقد است رودخانه كرج آلوده نيست و صحبت كردن در اين رابطه جو سازي رسانه ها عليه سازمان محيط زيست است.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان تهران گفت: رودخانه كرج از جمله رودخانه هاي آلوده استان تهران محسوب مي شود كه در صورت بي توجهي به وضعيت آب هاي سطحي و زير زميني به مرور زمان بر ميزان آلودگي آن افزوده خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |