پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۵ - Aug 4, 2005
بازار سهام چگونه به تعادل مي رسد
سنگيني صف فروش بر دوش غدير و پتروشيمي اصفهان
003954.jpg
گروه بورس: آخرين آمار دريافتي نشان مي دهد: در حال حاضر سنگين ترين حجم فروش در بورس تهران براي سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير و پتروشيمي اصفهان تشكيل شده است.
به گزارش خبرنگار ما، مجموع ارزش دستور فروش هاي صادر شده در بورس تهران براي سهام دو شركت ياد شده معادل ۴۰ ميليارد ريال برآورد مي شود.
بر اين اساس در صورتي كه صف فروش سهام دو شركت ياد شده در سيستم هاي معاملاتي بورس تهران جمع شود، بازار اوراق بهادار به تعادل كامل خواهد رسيد. در حال حاضر ارزش دستور خريدهاي صادر شده براي ۱۰ شركت اول در كفه تقاضا معادل ۳۶ ميليارد ريال است.
بر اساس اين گزارش، سيمان سپاهان، سرمايه گذاري مسكن، سموم علف كش، سيمان فارس و خوزستان ليزينگ ايران، آلومراد و مهرام از جمله شركت هاي پرمتقاضي در بورس تهران در پايان هفته به حساب مي آمدند. صف خريد سيمان سپاهان در حالي تشكيل شده كه سهام ساير شركت هاي سيمان روز گذشته در صدر جدول فروش جاي داشت.
اين گزارش حاكي است: در صورت جمع شدن صف فروش سهام دو شركت غدير و پتروشيمي اصفهان، كل ارزش دستورهاي فروش صادر شده در بورس تهران براي ۱۰ شركت اول بازار فقط معادل ۸ ميليارد ريال برآورد مي شود.پيش بيني مي شود در روزهاي آينده با انجام بازارگرداني هاي مناسب تر، كفه تقاضا نسبت به كفه عرضه سنگين تر شود.

سازمان مديريت گزارش مي دهد
سهام غيرفعال نهادهاي شبه دولتي مشكل اصلي بورس تهران
گروه بورس: سازمان مديريت و برنامه ريزي در گزارشي به بررسي عملكرد بورس اوراق بهادار در طول برنامه سوم و به ويژه سال ۸۲ و ۸۳ پرداخته است.
بر اساس اين گزارش، بورس تهران تا دوره ياد شده فاقد هيأت نظارت مستقل و نهاد بازارگرداني بوده اما ظرف اين دوره هر دو نهاد در بورس فعال شده اند.
سازمان مديريت در اين گزارش به رشد نقدينگي در كشور و تاثير آن بر بورس اشاره و تصريح كرده است: رشد نقدينگي در كشور به همراه ركود در بازارهاي مسكن، سكه، ارز و اتومبيل با توجه به اين كه بيش از ۵۰۰ هزار ميليارد ريال نقدينگي در كشور سرگردان است ، اقتصاد سنتي كشور و بانك مركزي توانايي هدايت اين حجم از نقدينگي به سمت توليد را ندارد. از اين رو ركود ايجاد شده در ديگر بازارها دردوره ياد شده باعث انتقال سرمايه هاي مزبور به بورس اوراق بهادار تهران شده و با افزايش سريع تقاضا در مقابل عرضه محدود سهام موجب رشد چشمگير شاخص قيمت شده است.
سازمان مديريت و برنامه ريزي، رخداد ديگر تاثيرگذار بر بورس در برنامه سوم توسعه را جريان يافتن سرمايه از كشورهاي ديگر به بورس تهران عنوان كرده و توضيح داده است: نبود ثبات اقتصادي در كشورهاي همجوار ايران (عراق و افغانستان) به دليل جنگ سبب شد كه سرمايه داران كشورهاي همسايه ايران و ايرانيان مقيم آمريكا به سرمايه گذاري در ايران ترغيب شوند.
در اين گزارش به معاملات چرخشي اشاره و تصريح شده است: حضور شركتهاي ضربدري يكي از موارد ديگر موثر در بورس است، به طوري كه شركت هاي بزرگ با ايجاد معاملات چرخشي اقدام به خريد و فروش صوري سهام شركت هاي تابعه كرده و باعث افزايش كاذب قيمت سهام خود در بازار مي شوند. عكس اين قضيه نيز صادق است.
همچنين به دليل انجام اين معاملات، رانتهايي نيز ايجاد شده و سرمايه گذاران نيز به همين لحاظ جذب بازار شده اند.
سازمان مديريت و برنامه ريزي، تاثيرات ناشي از افزايش قيمت سهام در بخشي از فعاليتها را از ديگر رخدادهاي تاثيرگذار در زمان اجراي برنامه سوم توسعه عنوان و خاطرنشان كرده است: اجراي پروژه هاي سرمايه گذاري جديد به وسيله شركت هاي خودروساز، همچنين آزادسازي قيمت در شركت هاي فعال در بخش توليد سيمان كه در راستاي تعديل و شفاف سازي قيمتها بوده از جمله عواملي است كه باعث افزايش قيمت سهام شركت هاي مزبور شده است.
در اين گزارش، در خصوص مصرف تسهيلات بانكي در بازار سهام نيز توضيح داده شده است: بسياري از شركت هاي بورسي به منظور اجراي طرح توسعه و واردات ماشين آلات و توسعه خطوط توليد اقدام به دريافت تسهيلات از بانك ها كرده وبا توجه به سودآوري بيشتر خريد سهام، وارد بورس اوراق بهادار شدند.
رخداد ديگري كه بر بورس طي برنامه سوم توسعه تاثيرگذار بوده ورود شركتهاي توليدي به عرصه سرمايه گذاري در بازار سهام اعلام شده است.
سازمان مديريت و برنامه ريزي در اين گزارش مي افزايد: روند فزاينده ارزش سهام و ايجاد نرخ سود بالا در اين سال سبب شده كه شركت هايي كه سهام خود آنها در بورس عرضه مي شود به سمت معاملات خريد و فروش سهام ساير شركت ها روي آورند كه اين امر موجب شناسايي سود غيرعملياتي و درآمد شده و سبب افزايش قيمت سهام در بورس مي شود.
بر اساس اين گزارش، عمق ناچيز بازار نيز يكي از اصلي ترين عوامل حساسيت بازار نسبت به تكانه هاي وارده است؛ از اين رو ورود سرمايه به بازار هرچند اندك مي تواند بر نسبت مذكور اثر گذاشته و با تحريك بازار منجر به افزايش شاخصها شود.
بر اين اساس از دلايل گردش نازل بورس، حضور نهادهاي مالي قدرتمند دولتي و شبه دولتي است كه بخش عمده دارايي هاي خود را غيرفعال نگه مي دارند.
هم اكنون حدود ۲/۱۴ درصد از كل ارزش سهام بورس تحت مالكيت گروه تامين اجتماعي است و سازمان گسترش و بنياد مستضعفان با تملك به ترتيب ۴/۹ درصد و ۳/۴ درصد از ارزش بازار رتبه هاي بعدي را در فهرست سهام داران عمده، دارا هستند كه اين ارقام حاكي از وجود انحصارات بزرگ در بورس است.
در طول سالهاي ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ درصد عمده اي از سهام متعلق به تامين اجتماعي، شركتهاي سرمايه گذاري بانكهاي بزرگ، سازمان بازنشستگي، بنياد مستضعفان و نهادهاي مشابه، غيرفعال باقي مانده و معامله اي صورت ندادند.
همچنين بسياري از شركتهاي خصوصي حاضر در بورس عملاً فعاليتي انجام نداده و به طور عمده با هدف معافيت هاي مالياتي وارد بازار شده اند و در حال حاضر دادوستد سهام ۱۸۰ شركت متوقف است.

سيمان سپاهان اول شد
گروه بورس: فعالان بورس تهران ديروز براي خريد يك ميليون و ۱۵ هزار و ۴۴۳ سهم سيمان سپاهان مقابل درهاي شركت هاي كارگزاري صف كشيدند.
به گزارش خبرنگار ما ارزش سهام مورد تقاضا ۱۱ ميليارد ريال بود و ۱۲۴ نفر براي خريد اين سهام برگه دستور خريد پر كردند. در اين روز كاري ۲۸ نفر متقاضي خريد ۲۰۸ هزار و ۷۷۳ سهم سموم علف كش به ارزش ۵/۲ ميليارد ريال بودند.
و ۱۴۴ نفر نيز براي خريد ۷۴۵ هزار و ۹۳۴ سهم ليزينگ ايران به ارزش ۸/۱ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
۱۱ نفر نيز روز گذشته براي خريد ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ برگه سهم آلومراد به ارزش ۵/۱ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
براساس اين گزارش كارگزاران بازارگردان ديروز سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري مسكن، سيمان فارس و خوزستان و سرمايه گذاري صنعت و معدن را بازارگرداني كردند تا به تعادل بازار كمك كنند.
از سوي ديگر روز گذشته در كفه تقاضا ۵۵۰ نفر ۵ ميليون و ۴۵۳ هزار و ۷۸۷ برگه سهم سرمايه گذاري غدير در مجموع به ارزش ۲۳ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند.
طي معاملات ديروز ۱۷۹ نفر براي فروش ۷۱۴ هزار و ۴۷۶ سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۶/۱۰ ميليارد ريال برگه دستور فروش پر كردند و ۷۴ نفر نيز ۳۳۶ هزار و ۷۱۶ سهم حمل و نقل توكا به ارزش ۳ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
اين گزارش حاكي است: سيمان شمال، سرمايه گذاري ساختمان، سيمان كرمان، سيمان كارون و صدرا از ديگر شركت هاي حاضر در جدول عرضه روز گذشته بودند.

توسعه ملي ۷۰ درصد سود را پخش مي كند
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري توسعه ملي امسال قصد دارد ۷۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان آذرماه ۸۴ ، ۱۷۵ ريال پيش بيني كرده است.
بنابراين گزارش سرمايه گذاري توسعه ملي طي ۷ ماه منتهي به پايان تيرماه ۸۴ توانسته با كسب ۴۲۵ ميليارد ريال سود خالص به ازاي هر سهم ۱۴۲ ريال سود كنار بگذارد و براين اساس ۸۱ درصد بودجه را محقق  سازد.
در اين مدت شركت از محل سرمايه گذاري ها ۳۴۶ ميليارد ريال و از محل فروش سرمايه گذاري ها ۸۶ ميليارد ريال سود كسب كرده است.
براساس اين گزارش پيش بيني عملكرد اين شركت در سال مالي منتهي به پايان آذرماه ۸۴ در مقايسه با سال قبل به ترتيب به لحاظ سود حاصل از سرمايه گذاري ها ۳۷۵ درصد افزايش، سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها ۲۵ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۴۰ درصد افزايش و سود خالص ۱۳۸ درصد افزايش داشته است.

سرمايه گذاري مسكن ۲۶ درصد بودجه را پوشاند
گروه بورس: سرمايه گذاري مسكن در بهار امسال ۹۵ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و بر اين اساس ۲۶ درصد بودجه را محقق ساخت.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را در سال مالي جاري ۳۶۳ ريال پيش بيني كرده كه در ۳ ماه نخست امسال توانسته به ازاي هر سهم ۹۵ ريال سود كنار بگذارد.
بنابراين گزارش سرمايه گذاري مسكن در بهار امسال ۶/۳۶۵ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش ساختمان و بهاي تمام شده واحدهاي فروش رفته اين شركت نيز ۲۶۹ ميليارد ريال محاسبه شده است.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۸۵ درصد افزايش، بهاي تمام شده واحدهاي فروش رفته ۷۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۲۸ درصد افزايش و سود خالص ۷۸ درصد افزايش داشته است.

زمان برگزاري مجامع دو شركت اعلام شد
گروه بورس: تاريخ و محل برگزاري مجامع دو شركت بورسي از طريق اطلاعيه هاي جداگانه اي مشخص شد.
به گزارش خبرنگار ما مجمع عمومي فوق العاده دوچرخه و موتورسازي در روز ۱۵ مرداد ماه جاري رأس ساعت ۸ صبح در محل دفتر مركزي شركت واقع در بزرگراه آفريقا برگزار مي شود.
همچنين سرمايه گذاري بوعلي از سهامداران خود خواسته است تا ۲۲ مرداد ماه جاري جهت شركت در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده اين شركت به سازمان مديريت صنعتي مراجعه كنند.
اين جلسه رأس ساعت ۳۰/۹ جهت انتخاب اعضاي هيأت مديره برگزار مي شود.

دارويي سبحان ۵۷ ميليارد ريال سود تقسيم كرد
گروه بورس: شركت دارويي سبحان در مجمع عمومي عادي سالانه خود در مجموع ۲/۵۷ ميليارد ريال سود بين سهامدارانش تقسيم كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت در سال گذشته ۴/۵۰۹ ميليارد ريال سود خالص داشته و در پايان دوره ۲/۳ ميليارد ريال سود انباشته كنار گذشته است.
براساس صورتهاي مالي دارويي سبحان كه به تصويب مجمع نيز رسيد، اين شركت در سال مورد بررسي ۸۴ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۵۶ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته است.
بنابراين گزارش درآمد نقدي هر سهم اين شركت پارسال ۴۵۰ ريال، نسبت قيمت به درآمد هر سهم ۱۰ مرتبه و نسبت درآمد نقدي هر سهم ۱۱ درصد بوده است.
۶۶ درصد از سهام اين شركت در اختيار سرمايه گذاري البرز است.

بازتاب تشكيل بورس نفت ايران
003951.jpg
گروه بورس: خبر كسب موافقت اصولي براي تأسيس بورس نفت، گاز و پتروشيمي ايران از شوراي بورس ، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي بين المللي داشته است.
دكتر الياس اكله تحليلگر شبكه اينترنتي رسانه عرب در گزارشي با عنوان «تهديد اصلي ايران براي آمريكا، بمب يا يورو؟» نوشته است : تهديد اصلي ايران عليه آمريكا نه از ناحيه ساخت بمب اتم بلكه به خاطر طراحي سيستم مبادله نفتي از «پترودلار» به «پترويورو» است. دكتر الياس اكله با اشاره به طرح بورس نفت ايران كه از ژوئن ۲۰۰۴ در دست مطالعه است و اخيراً از شوراي بورس مجوز قانوني گرفته، اضافه كرده: اين بورس كه از سال ۲۰۰۶ شروع به كار خواهد كرد رقيبي در برابر بورس نفت لندن و بورس نفت نيويورك خواهد بود.
در اين گزارش آمده با رونق يافتن سيستم مبادله نفت با يورو كه مورد نظر بورس نفت ايران است، دلار از استاندارد جهاني مبادلات نفت در بورس هاي بين المللي فاصله خواهد گرفت. در همين حال ويليام كلارك تحليلگر شبكه گلوبال ريسرچ نيز با اشاره به مراحل پيشرفت بورس نفت ايران نوشته : هدف ايران از
راه اندازي اين بورس تبديل پايه معاملاتي نفت و انرژي از دلار به يورو در بورس است. البته طراحان اين بورس گفته اند كه از تجربيات مديران بورس هاي نفت لندن و نيويورك استفاده كرده اند، اما مكانيزم تجارت در بورس ايران، اختصاصي خواهد بود.
ويليام كلارك اضافه كرده: علت اصلي مخالفت هاي آمريكا با ايران همين نكات كليدي در تجارت و اقتصاد جهاني است.
شبكه خبري اينترنتي نيز در گزارشي از لندن با اشاره به اين كه ايران اولين گام را در راه اندازي بورس نفت برداشته است به نقل از حسين طالبي مدير فناوري اطلاعات شركت ملي نفت ايران گزارش داد : طبق اين مجوز، انواع محصولات پتروشيمي، نفت خام و گاز در بورس نفت ايران قابل معامله است. طالبي گفته است بورس نفت به صنعت پتروشيمي ايران كمك زيادي خواهد كرد.دكتر محمدجواد عاصمي پور مجري طرح بورس نفت ايران گزارش داده است: اين بورس زمينه را براي جذب سرمايه گذاري خارجي، شفافيت معاملات و رشد توليد ناخالص ملي ايران فراهم مي كند.
شبكه هاي اينترنتي ديگر نيز در گزارش هايي با عناوين «بورس نفت ايران مجوز قانوني گرفت» و «بورس نفت ايران وارد فاز اجرايي مي شود» به انعكاس تحليل ها و  گزارش هايي در اين باره پرداختند.
بورس نفت ايران هفته گذشته از شوراي بورس است موافقت اصولي گرفت، بدين ترتيب با فراهم شدن برخي سازوكارهاي اجرايي، به زودي تالار اين بورس در جزيره كيش راه اندازي خواهد شد. قرار است در فازهاي بعدي، دو تالار ديگر بورس نفت ايران در عسلويه و اهواز تأسيس شود.
از سوي ديگر يك كارشناس بورس نيز در گفت وگو با «شانا» گفت: يك شعبه از بورس نفت در عسلويه تاسيس خواهد شد.
وي با اشاره به حجم بالاي توليد نفت و گاز در استان خوزستان، راه اندازي شعبه بورس نفت در اهواز را الزامي دانست و اظهار داشت: پيش بيني مي شود تا پيش از اسفند ماه سال جاري واحد اصلي بورس نفت در كيش راه اندازي و پس از آن حداكثر تا نيمه نخست سال آينده بورس نفت اهواز و عسلويه فعال شود.
رضاييان، وجود شركت ها و صنايع فعال در خوزستان را زمينه ساز تشكيل بورس تخصصي فلزات عنوان كرد و گفت: در زمان حاضر ۱۶شركت در اين استان سهام خود را در تالارهاي بورس كشور عرضه مي كنند كه ارزش سهام آن ها هفت درصد از كل ارزش بازار معاملاتي بورس كشور را تشكيل مي دهد.
دكتر منصور معظمي، مدير اداري و آموزش شركت ملي صنايع پتروشيمي هم گفت: ايجاد بورس تخصصي محصولات پتروشيمي ، قيمت اين محصولات را واقعي خواهد كرد و بازار سياه اين محصولات را از بين مي برد.
دكتر معظمي در گفت وگو با موج افزود: قيمت گذاري محصولات پتروشيمي به صورت سالانه با نظارت كارشناسان، از سوي شوراي عالي اقتصاد تعيين مي شود.  در حال حاضر اختلاف قيمت مصوب محصولات پتروشيمي از سوي شوراي عالي اقتصاد با قيمت جهاني سبب ايجاد بازار سياه شده است و هر ساله رقم بالايي از درآمد پتروشيمي از اين راه به هدر مي رود. براي جلوگيري كردن از به هدر رفتن اين درآمدها، شناور سازي قيمت محصولات پتروشيمي بهترين راه است.

۸ شركت ۵ درصدي شدند
گروه بورس: ۸ شركت حاضر در بورس روز گذشته سقف ۵ درصدي رشد قيمت داير كردند.
به گزارش خبرنگار ما ديروز قيمت هر سهم ايرانيت، سيمان سپاهان، توليد سموم علف كش، بانك كارآفرين، تكين كو، فروموليبدن و دو شركت فارسيت اهواز و ليزينگ ايران ۵ درصد افزايش يافت.
از سوي ديگر سيمان تهران، نفت بهران، پتروشيمي اصفهان، پارس سوئيچ ۵ درصد كاهش قيمت را تجربه كردند و همچنين در جريان داد و ستدهاي ديروز بورس تهران قيمت هر سهم حمل و نقل توكا، سيمان شاهرود، لاستيك كرمان و كمك فنر ايندامين با ۵ درصد افت قيمت مواجه شد.

خون تازه در رگ هاي بورس
003948.jpg
گروه بورس: در پايان معاملات ديروز بورس تهران شاخص كل قيمت سهام كه چند روز بود به جهت بازگشايي نماد بانك ها و تعدادي از شركت ها حركتي نزولي پيدا كرده بود، دوباره جان گرفت و مثبت شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص كل با ۳/۴ واحد افزايش به رقم ۱۱ هزار و ۳۹۵ واحد نزديك شد و شاخص عملكرد تالار اصلي ۳ واحد رشد كرد و به رقم ۱۱ هزار و ۲۵۷ واحد رسيد.
طي روز گذشته شاخص عملكرد تالار فرعي از شاخص عملكرد تالار اصلي سبقت گرفت به طوري كه با ۱۰ واحد افزايش روي رقم ۱۰ هزار و ۷۷۵ واحد ثابت شد.
براساس اين گزارش شاخص صنعت ديروز ۳/۳ واحد مثبت خورد و نشان داد شركت هاي صنعتي در اين روز از عملكرد مطلوبي برخوردار بودند.
رشد ۱۲ واحدي شاخص مالي نيز حكايت از عملكرد مثبت شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس طي معاملات روز گذشته داشت.
در اين روز كاري شاخص سهام نفت و پتروشيمي همچنان به روند حركت نزولي خود ادامه داد و با ۵/۴۶ واحد كاهش در رقم ۲۴ هزار و ۱۷۳ واحد ثابت شد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۳۶-
۷-
۱,۹۵۹
آبگينه
۱.۸۷
۲۳
۱,۲۵۳
آزمايش
۰.۸۸
۱۲۱
۱۳,۸۰۰
آلومراد
۰.۸۴-
۱۲۰-
۱۴,۲۵۰
افست
۰.۷۱
۳۰
۴,۲۸۰
الكتريك خودرو شرق
۰.۶۲
۴۸
۷,۸۰۵
ايران ترانسفو
۱.۲۱
۴۴
۳,۶۸۰
ايران خودروديزل
۳.۹۳
۱۵۹
۴,۲۰۰
ايرانيت
۴.۹۹
۵۹۰
۱۲,۴۰۵
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۳۲
۱۱
۳,۳۹۶
بانك اقتصادنوين
۵
۱۸۱
۳,۸۰۲
بانك كارآفرين
۴.۵۵
۵۵
۱,۲۶۴
بسته بندي ايران
۰.۷-
۱۰-
۱,۴۱۸
پارس خودرو
۰
۰
۶,۶۴۳
پارس دارو
۴.۹۹-
۱۹۷-
۳,۷۴۹
پارس سويچ
۴.۰۹-
۴۷۶-
۱۱,۱۷۴
پتروشيمي اراك
۵-
۷۸۰-
۱۴,۸۲۷
پتروشيمي اصفهان
۴-
۴۷۳-
۱۱,۳۵۳
پتروشيمي خارك
۰.۷۲-
۹۳-
۱۲,۸۵۰
تامين ماسه ريخته گري
۰.۴۳
۱۷
۴,۰۰۰
تجهيزنيروي زنگان
۱.۸۶
۸۳
۴,۵۳۹
توسعه معادن روي ايران
۵
۵۶۳
۱۱,۸۲۹
توليد سموم علف كش
۴.۹۹
۱۳۳
۲,۸۰۱
توليدفروموليبدن كرمان
۱.۹۵-
۲۳-
۱,۱۵۶
توليدمحورخودرو
۰.۴۳
۵۴
۱۲,۵۳۶
چرخشگر
۴.۹۸-
۱۰۹-
۲,۰۸۰
چيني ايران
۴.۹۹-
۴۵۴-
۸,۶۳۸
حمل و نقل توكا
۰.۰۲
۲
۱۱,۲۷۴
خدمات انفورماتيك
۰.۷۸
۱۰۸
۱۳,۸۹۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱.۷۲
۳۸
۲,۲۴۹
داده پردازي ايران
۳.۰۲-
۲۶۰-
۸,۳۵۰
داروسازي جابرابن حيان
۰.۰۸-
۱۲-
۱۵,۰۰۰
دارويي رازك
۰
۰
۳,۴۸۸
دشت مرغاب
۰.۵۹
۲۸
۴,۷۵۱
رايان سايپا
۴.۹۶-
۶۹-
۱,۳۲۱
رينگ سازي مشهد
۰.۴۵
۳۸
۸,۵۷۱
زامياد
۲.۸۶
۷۸
۲,۸۰۳
ساختمان اصفهان
۰.۰۱-
۱-
۱۶,۲۴۴
سازه پويش
۱.۹۳
۲۷
۱,۴۲۷
ساسان
۳.۸۹
۱۱۳
۳,۰۲۰
سامان گستراصفهان
۲.۲۲
۱۲۵
۵,۷۵۰
سايپاديزل
۴.۸۵
۲۲۲
۴,۸۰۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۹۵
۷۳
۱,۵۴۷
سرما آفرين
۲.۱۹
۳۱
۱,۴۴۹
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۲.۰۶
۴۸
۲,۳۷۸
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۱۲
۲
۱,۷۱۸
سرمايه گذاري بوعلي
۲.۷۴
۹۳
۳,۴۹۱
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۴.۹۴
۱۰۰
۲,۱۲۴
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۴.۲۷
۳۰۳
۷,۴۰۱
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۲.۱-
۳۰-
۱,۴۰۱
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۸۵-
۹-
۱,۰۵۱
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴.۰۵
۲۶۴
۶,۷۸۶
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۶۹-
۲۹-
۴,۱۶۰
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۰۳
۱
۳,۵۰۰
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ)
۰.۰۶
۱
۱,۷۰۰
سرمايه گذاري سپه
۱.۸۹-
۵۲-
۲,۶۹۸
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۰۵
۱
۱,۸۶۹
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۳.۱۵-
۹۱-
۲,۸۰۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۳۸-
۱۰-
۲,۶۰۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۰
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۲۴
۱۱۸
۲,۹۰۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۴.۱۸-
۱۵۶-
۳,۵۷۲
سرمايه گذاري مسكن
۰.۷۴
۹
۱,۲۲۲
سرمايه گذاري ملت
۱.۴۴-
۲۳-
۱,۵۷۹
سرمايه گذاري ملي ايران
۲.۷۸-
۵۷-
۱,۹۹۶
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۳-
۱۴-
۵۱,۹۸۹
سيمان اروميه
۱.۷-
۲۱۱-
۱۲,۱۹۷
سيمان تهران
۵
۵۱۲
۱۰,۷۶۲
سيمان سپاهان
۴.۹۹-
۱۲۹۷-
۲۴,۶۷۷
سيمان شاهرود
۲.۵۶-
۱۵۵-
۵,۹۰۰
سيمان فارس و خوزستان
۳.۵۷-
۸۸۸-
۲۳,۹۹۹
سيمان مازندران
۳.۸۳-
۲۶۳-
۶,۶۰۰
سيمان هگمتان
۰
۰
۸,۶۹۳
شهد
۴.۸۹
۲۵۲
۵,۴۰۹
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۱۳
۹
۷,۰۰۰
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۱.۱۷-
۴۵-
۳,۷۹۸
شيمي داروئي داروپخش
۳.۲۹
۳۶
۱,۱۲۹
صنايع آذرآب
۱.۹۹
۱۵۹
۸,۱۵۰
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۲
۲
۹,۰۰۷
صنايع ريخته گري ايران
۰.۴۹-
۲۶-
۵,۲۶۰
صنايع لاستيكي سهند
۱.۲۷
۱۸
۱,۴۳۶
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰.۹۹-
۳۱-
۳,۰۹۲
صنايع مس شهيد باهنر
۰
۰
۶,۸۶۳
عمران و توسعه فارس
۴.۹۸
۵۳
۱,۱۱۷
فارسيت اهواز
۰.۷۷
۶۰
۷,۸۰۲
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۲.۶۱-
۵۱-
۱,۹۰۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۰۷
۲
۲,۷۲۰
فرآورده هاي نسوز پارس
۲.۹۵
۳۰۹
۱۰,۷۸۶
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۲۳-
۳-
۱,۳۱۰
فنرسازي خاور
۰.۲۳-
۳-
۱,۳۰۰
فنرسازي زر
۱.۵۶-
۴۰-
۲,۵۲۰
فولاد كاويان
۰
۰
۷,۸۶۲
قند اصفهان
۰.۸۵
۱۵
۱,۷۷۲
قند پارس
۴.۸۶
۲۳۵
۵,۰۷۰
كارتن ايران
۴.۸۷
۱۴۱
۳,۰۳۶
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۱-
۷-
۷,۰۵۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۴-
۴۰-
۹,۹۹۷
كاشي نيلو
۰.۷۳
۱۱۳
۱۵,۵۰۰
كالسيمين
۲.۹۵
۱۰۳
۳,۶۰۰
كمباين سازي ايران
۴.۹۸-
۱۲۰-
۲,۲۹۰
كمك فنر ايندامين
۲.۳-
۱۵۸-
۶,۶۹۸
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰.۲۹
۱۰
۳,۴۰۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۴.۴۷
۲۰۲
۴,۷۲۰
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۴.۲
۴۳۴
۱۰,۷۵۶
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۲۵
۵
۲,۰۳۰
گلتاش
۱.۲۸
۵۲
۴,۱۲۱
لاستيك دنا
۰.۱۵-
۲-
۱,۳۱۷
لاميران
۰.۵۱-
۳۰-
۵,۸۰۰
لبنيات پاك
۴.۷۷
۸۳۶
۱۸,۳۵۰
لوله وتجهيزات سديد
۳.۷۷-
۱۰۵-
۲,۶۸۲
لوله وماشين سازي ايران
۴.۹۸
۱۱۵
۲,۴۲۳
ليزينگ ايران
۰.۶۲-
۶-
۹۵۵
ماشين سازي اراك
۲
۴۸
۲,۴۵۰
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۸-
۱۳۰-
۲,۴۸۱
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۰.۵۳
۲۱
۴,۰۰۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۱۳
۲۴
۲,۱۴۰
محورسازان ايران خودرو
۰.۰۲
۱
۶,۰۰۰
معدني املاح ايران
۵
۲۵۴
۵,۳۳۹
ملي سرب و روي ايران
۴.۴۳
۱۳۷
۳,۲۲۹
مهرام
۴.۶۴-
۱۲۹-
۲,۶۵۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۲.۱۵
۴۲
۲,۰۰۰
موتوژن
۵-
۱۳۳۳-
۲۵,۳۴۳
نفت بهران
۱.۶۷
۳۴۴
۲۰,۹۸۵
نفت پارس
۴.۹۱
۲۴۰
۵,۱۲۹
نوسازي وساختمان تهران
۲.۹۷
۵۳
۱,۸۳۹
نيرو محركه
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت
نهايي شده سهام تا ساعت ۱۳ ديروز است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |