پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۵ - Aug 4, 2005
محاكمه قديمي ترين زن زندان اوين برگزار شد
۱۳ سال انتظار براي يك حكم
003945.jpg
گروه حوادث: قديمي ترين زن زنداني در بند نسوان زندان اوين ديروز براي سومين بار محاكمه شد. وي از ۱۳ سال قبل به اتهام قتل عمدي كه هيچ گاه به آن اعتراف نكرد زنداني است.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۰ و ۲۰ دقيقه روز گذشته زني ميانسال با چادري مشكي در حالي كه چند محافظ اطراف او را گرفته بودند وارد شعبه ۲۰۲ دادگستري شهر ري شد. اين زن كه فاطمه نام داشت ۱۳ سال پيش به اتهام قتل مجيد يكي از آشنايانشان كه قصاب بود در شهرستان اسلامشهر توسط پليس آگاهي آن منطقه دستگير شد.
شرح ماجرا
روز بيستم تيرماه ۷۲ راننده يك كاميون در حال گذر از كنار ريل راه آهن متوجه وضعيت وخيم مردي ميانسال شد كه بر روي زمين افتاده بود. راننده كاميون به قصد كمك به سرعت خود را به مرد مذكور كه مجيد نام داشت رساند. وضعيت جسماني مجيد به صورتي بود كه راننده كاميون بدون درنگ او را به بيمارستان لقمان الدوله رساند. تلاش پزشكان براي نجات جان مجيد بي ثمر باقي ماند و درنهايت مجيد در اثر مسموميت جان سپرد. مرگ مجيد به نظر پرسنل بيمارستان مشكوك به نظر رسيد. مراتب به اطلاع پليس رسيد و تحقيقات آغاز شد. جسد مجيد براي تعيين علت تامه مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت. نتيجه نظريه پزشكي قانوني وقوع يك جنايت را اعلام كرد.
آغاز تحقيقات پليس
با روشن شدن علت مرگ مجيد پليس آگاهي اسلامشهر تحقيقات خود بر روي اين پرونده را از بعد جنايي آغاز كرد.
در مراحل اوليه بررسي اين پرونده پليس متوجه شد كه از سال ها قبل اختلافي خانوادگي بين مجيد و خانواده زني با نام فاطمه وجود دارد.
اختلاف اين دو خانواده كه هر دو از اهالي روستاي چيچك لو بودند از زمان لوله كشي آب در آن منطقه آغاز شد. اين دو خانواده در درگيري ايجاد شده با چوب و چماق به جان يكديگر افتادند و درنهايت طبق ادعاي شاهدان فاطمه با چوبي ضربه محكمي بر سر دايي مجيد كوبيده بود و اين ماجرا سرآغاز اختلاف شديد خانوادگي بين دو طرف بود.
پليس آگاهي در مراحل بعدي تحقيق خود متوجه شد روز حادثه مجيد به همراه خانواده فاطمه علي رغم اختلافات قبلي به مراسم ختم يكي از آشنايان رفته بودند و سپس مجيد ناهار را در منزل فاطمه و همسرش خورده بود و بعد از خروج از آن منزل دچار مسموميت شديد منجر به فوت شده بود.
پليس تحقيقات از خانواده فاطمه را آغاز كرد. بعد از چند مرحله تحقيق سخنان ضد و نقيض فاطمه در شرايط بازجويي موجب شد كه دقت بيشتري در بازجويي ها از اين زن صورت گيرد.
بيست روز بازجويي از فاطمه ادامه يافت و درنهايت فاطمه لب به اعتراف گشود و به افسر پرونده در اداره آگاهي گفت: «روز حادثه وقتي مجيد به قصد صرف ناهار به منزل ما آمد، به دليل كينه اي كه از او داشتم در ليوان دوغ وي سم ريختم. مجيد كه دوغ را خورد دچار مسموميت شد. خانه ما را ترك كرد و بعد از چند ساعت خبر مرگ وي را شنيديم.»
با اعتراف فاطمه تحقيقات پليس بر روي اين پرونده در اداره آگاهي اسلامشهر به پايان رسيد و مراحل قضايي براي صدور حكم نهايي بر روي اين پرونده آغاز شد.
رسيدگي سه مرحله اي اين پرونده جنايي
در اولين مرحله پرونده فاطمه زير نظر قاضي اشرفي و حسب كيفرخواست صادره از شعبه ۳ دادسراي شهرري مورد بررسي قرار گرفت.
اولياء دم مقتول تقاضاي اشد مجازات براي فاطمه را خواستار شدند. فاطمه در جلسات دادرسي ارتكاب قتل را منكر شد و اعتراف خود را در اداره آگاهي اسلامشهر مبني بر قتل مجيد تحت شرايط خاص بازجويي عنوان كرد.
قاضي اشرفي بعد از چند جلسه دادرسي پرونده را از موارد لوث ناميده و خواستار اجراي مراسم قسامه شد.
همسر فاطمه در اين خصوص مي گويد: «در مرحله اول قسامه كه در سال ۷۴ اجرا شد قرار بود اولياء دم ۵۰ نفر را به دادگاه معرفي كنند تا قسم ياد كنند همسرم قاتل است، آنها ۳۵ نفر مرد و ۲۷ زن را به دادگاه آوردند و قسم ياد شد. حكم اعدام صادر شد و به ديوان عالي كشور ارسال گرديد، ولي ديوان بر نحوه قسامه نقص گرفت و بدين ترتيب رأي اعدام همسرم لغو شد.
مرحله دوم دادرسي بر روي پرونده همسرم زير نظر قاضي قاضوي در شعبه چهارم دادسراي شهر ري برگزار شد همسرم بار ديگر منكر ارتكاب جرم شد. قاضي قاضوي نيز پرونده را از موارد لوث شناخته و بار ديگر مراسم قسامه برگزار شد. اين بار حكم اعدام فاطمه از سوي ديوان عالي كشور تأييد شده و به اجراي احكام ارسال گرديد. تلاش هاي ما براي رضايت گرفتن از اولياي دم كه خود نيز به طور يقين باور ندارند همسرم قاتل باشد بي فايده ماند و پرونده وارد مرحله استيذان شد. آيت الله شاهرودي ضمن مطالعه پرونده متوجه موارد خاصي در روند رسيدگي به اين پرونده شد و حكم اعدام فاطمه را رد كرد.»
عبدالصمد خرمشاهي وكيل فاطمه روز گذشته در خصوص اين پرونده گفت: «تيرماه سال ۷۲ موكل بنده متهم به قتل مرحوم مجيد _ ج كه از اقوام نسبي متهم بود شد. فاطمه متهم است كه با خوراندن سم مجيد را به قتل رسانده است.
برروي اين پرونده تاكنون دوبار حكم قصاص صادر شده است كه يك بار از سوي ديوان نقض شده و در بار دوم مورد تأييد ديوان عالي كشور قرار گرفت. حكم اعدام فاطمه در مرحله استيذان به دستور رياست قوه قضائيه متوقف شده و به شعبه ۲۰۲ دادگستري شهر ري ارجاع داده شد. فاطمه در هيچ مرحله دادرسي به ارتكاب قتل مجيد اقرار نكرده است و تنها يك اعتراف در اين خصوص از اين متهم وجود دارد كه آن هم در اداره آگاهي عنوان شده است.
صدور حكم اعدام بر روي اين پرونده يا بايد بر پايه علم قاضي باشد كه در اين ۱۳ سال هيچ دليل قانع كننده اي كه معلوم كند فاطمه عامل اين جنايت است اعلام نشده است و اين متهم به قتل ۱۳ سال را به صورت بلاتكليف در زندان باقي مانده است. بنده امروز از قاضي صيفوري رياست شعبه ۲۰۲ دادگستري شهر ري خواستار شدم از طريق علمي بر روي اين پرونده رسيدگي شود. نظريه سم شناسي بار ديگر مورد بررسي قرار گيرد. زيرا مقتول چيزهاي ديگري نيز مصرف مي كرده كه بايد معلوم شود سم تشخيص داده شده از سوي پزشكي قانوني در مرگ مجيد قابليت انطباق با آن را دارد يا خير.
اولياي دم مجيد اين بار نيز تقاضاي قصاص نفس فاطمه را خواستار شدند.
طبق اين گزارش اولياي دم مجيد مدعي هستند كه فاطمه خود به تنهايي اين جنايت را مرتكب نشده است و يكي از مردان خانواده وي در ارتكاب اين جنايت با او همدست بوده است ولي سكوت فاطمه در معرفي اين مرد موجب شده است كه اولياي دم نيز كه خواهان كشف حقيقت ارتكاب اين قتل هستند حاضر به رضايت دادن از اعدام فاطمه نباشند.
بررسي بيشتر بر روي اين پرونده به جلسه ديگري موكول شد.

وضع حمل زن آمريكايي در حالت مرگ مغزي
آسوشيتدپرس: زن حامله آمريكايي كه حدود سه ماه پيش دچار مرگ مغزي شده بود ديروز وضع حمل كرد.
نوزاد اين زن كه در حالت مرگ مغزي مادر متولد شده بيش از دو كيلوگرم وزن و ۳۰ سانتي متر قد دارد. به گفته پزشكان نوزاد طبيعي است.
سوزان تورس، محقق ۲۶ ساله آمريكايي كه حدود سه ماه پيش دچار مرگ مغزي شده بود، دركمال ناباوري تعجب پزشكان را برانگيخت و فرزند خود را به دنيا آورد.
اين كودك در حال حاضر در بيمارستان مركزي ويرجينياي آمريكا تحت مراقبت است.
براساس اين گزارش پدر اين نوزاد تاكنون ۴۰۰ هزار دلار كمك مردمي از سراسر جهان دريافت كرده كه او را در پرداخت هزينه درمان همسر و نوزادش ياري مي كند. اين درحالي است كه هزينه بيمارستان هفته اي ده ها هزار دلار است كه بيمه نيز آن را تقبل نمي كند.
به گفته پزشكان آمريكايي، اميد به زنده ماندن اين نوزاد كه هفت ماهه به دنيا آمده زياد است اما وضعيت مادرش هنوز مشخص نيست.
گفتني است، اين مورد از موارد نادر است به طوري كه آمار موجود در تاريخچه پزشكي اين رويداد نشان مي دهد، از سال ۱۹۷۹ تنها ۱۲ مورد مشابه آن به وقوع پيوسته است و همين امر تعجب پزشكان را برانگيخته و موضوعي براي تحقيقاتشان شده است.

محاكمه سه نوجوان به اتهام تعرض به دختر ۱۵ ساله
ديلي تلگراف : پليس نيوسوت ولز سه نوجوان ۱۵ و ۱۴ و ۱۲ ساله را به اتهام تعرض به دختر ۱۵ ساله اي در يكي از پارك هاي اين كشور دستگير كرد.
اين سه نفر به اتهام آزار و اذيت كودكان زير ۱۵ سال محاكمه شدند. نوجوان ۱۵ ساله از آزادي مشروط بهره مند نشد اما دو نفر ديگر به قيد ضمانت آزاد شدند.
براساس اين گزارش، نفر اول روز جمعه و دو نفر بعدي ۲۳ اوت دوباره به دادگاه احضار مي شوند.
گفتني است، نوجوان ۱۶ ساله ديگري در اين رابطه دستگير شده بود كه بي گناه شناخته و آزاد شد.

خودكشي دو دوست آفريقايي با يك سلاح
آي اوال: جوان ۱۹ ساله آفريقايي بوسيله اسلحه دوست ۲۲ ساله اش كه چندي پيش با آن خودكشي كرده بود خودش را كشت.
اين جوان ۱۹ ساله آفريقايي وقتي كه براي ديدن دوستش رفته بود متوجه شد او خودكشي كرده و با استفاده از همان اسلحه و به همان ترتيب گلوله اي به سر خودش شليك و خودكشي كرد. پليس آفريقا اعلام كرد هنوز انگيزه خودكشي آنها مشخص نيست. گفتني است، سلاحي كه آنها با آن خودكشي كردند غير قانوني و بدون مجوز بوده است.

قتل در اتومبيل سمند
گروه حوادث: مردي كه در پي معامله خودرو، شريكش را در اتومبيل سمندش به قتل رسانده بود، به زودي محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، يدالله قرار بود يك خودرو مدل بالا خريداري كند. خودرو متعلق به دوستش بود. او توانسته بود مبلغ قابل توجهي پول جمع آوري كند. يدالله روز حادثه به محل قرار با دوستش رفت. دوستش با خودرو سمند در محل حاضر شد. هر دو با رضايت كامل سوار اتومبيل شدند. دقايقي از حضورشان نگذشته بود كه دوست يدالله شروع به بهانه جويي كرد. در ابتدا يدالله تصور كرد كه او مي خواهد بابت اتومبيل پول بيشتري از وي بگيرد. آنها شروع به گفت وگو كردند تا اين كه دوست يدالله به او گفت اگر پول را از تو بگيرم و ماشين را به تو تحويل ندهم چه خواهي كرد.
يدالله ديگر عصباني شده بود. از دوستش خواست تا ادامه ندهد. اما او همچنان ادامه داد تا اين كه يدالله از شدت عصبانيت با مشت ضربه اي را به صورت دوستش زد. آنها با يكديگر گلاويز شدند تا اين كه يدالله سه ضربه چاقو به دوستش زد و از محل فرار كرد.
صاحب خودرو خون آلود از سمندش پياده شد. عابران پياده كه او را در اين وضعيت ديدند، ماجرا را جويا شدند اما او تنها توانست بگويد يدالله را بگيريد!
كارآگاهان با نخستين سرنخ، يدالله را دستگير كردند و او به قتل به خاطر عصبانيت اعتراف كرد. قرار است متهم اين پرونده در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شود.

نيت سوء مرد ۶۶ ساله منجر به قتلش شد
گروه حوادث: مردي در شهرستان كبودرآهنگ از توابع استان همدان با همدستي خانواده خود دوست ۶۶ ساله اش را به قتل رساند. اين متهم انگيزه اش را مزاحمت هاي مكرر مقتول براي همسرش عنوان كرد.
تلفن مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ شهرستان كبودرآهنگ به صدا درآمد و خبر از كشف جنازه مردي كه در ميان گوني و در بازار قديمي رها شده بود به ماموران داد.
بلافاصله اكيپي از ماموران ويژه قتل به محل كشف جنازه اعزام شدند و پس از انجام تحقيقات لازم جسد را براي مشخص شدن علت اصلي مرگ و كشف هويتش به پزشكي قانوني منتقل كردند.
پزشكان پزشكي قانوني پس از كالبدشكافي علت مرگ را خفگي بر اثر فشار جسمي مانند طناب بر روي گردن اعلام كردند.
پليس در ادامه تحقيقات خود دريافت كه جسد متعلق به فردي ۶۶ ساله به نام حسين - الف است. بنابراين تحقيقات از بستگان و آشنايان متوفي در رأس تحقيقات آنان قرار گرفت.
بررسي مكالمات تلفني مقتول حكايت از آن داشت كه او شب قبل با منزل شخصي به نام علي - ي تماس داشته است.
علي- ي در تحقيقات پليس در مورد قتل حسين - الف اظهار بي اطلاعي كرد. او به پليس اظهار داشت كه متوفي به دليل دوستي به منزل او رفت و آمد داشته است. اما پليس كه به او مظنون شده بود با كسب نيابت قضايي منزل اين مظنون را مورد بازرسي قرار داد و در آنجا طنابي يافت كه با طنابي كه به دور گوني بسته شده بود مطابقت داشت.با اين كشف و دلايل ديگري كه پليس به دست آورده بود اين متهم ۴۴ ساله لب به اعتراف گشود و پرده از راز اين جنايت برداشت.
اين متهم ضمن اعتراف به اين قتل در مورد انگيزه اش به پليس گفت: چند روز پيش همسرم به نام رقيه اظهار داشت كه حسين - الف به صورت تلفني مزاحم مي شود و به او ابراز علاقه مي كند. بنابراين با طرح نقشه اي به همسرم گفتم به بهانه اينكه من در خانه نيستم او را به منزل بكشاند.
روز حادثه من به همراه پسر ۱۳ ساله ام به نام بهمن در يكي از اتاق ها پنهان شديم و هنگامي كه حسين - الف به منزل آمد با همدستي همسر و پسرم با طنابي كه از قبل آماده كرده بوديم او را خفه و جسدش را شبانه در ميان گوني در بازار رها كرديم.گفتني است، تحقيقات از اين متهم ادامه دارد.

آخرين اخبار از پيگيري پرونده ترورمعاون دادستان تهران
علت فوت قاضي مقدس اصابت دو گلوله به جمجمه است
003942.jpg
ايسنا:دبير كميته اطلاع رساني سازمان پزشكي قانوني كشور با اعلام اين كه علت فوت قاضي مقدس اصابت دو گلوله به جمجمه است، يادآور شد كه گلوله ها به اداره  كل تشخيص هويت ناجا تحويل شده است.
دكتر سعيد شاه حسيني، دبير كميته اطلاع رساني سازمان پزشكي قانوني كشور با عرض تسليت شهادت قاضي مقدس، اصابت دو گلوله به جمجمه را علت فوت وي اعلام كرد.
دكتر شاه حسيني با اشاره به اين كه اين گلوله ها از يك اسلحه كمري شليك شده اند كه اول پس از شكستن شيشه اتومبيل به سر ايشان اصابت نموده و دومين گلوله نيز بلافاصله شليك شده است.
وي اعلام كرد: هر دو گلوله پس از ورود از نزديك لاله گوش چپ در جمجمه متوقف شده است كه گلوله هاي مذكور به منظور انجام كار كارشناسي اسلحه به اداره كل تشخيص هويت ناجا تحويل شده است.
وزير اطلاعات از كشف سرنخ هايي از عوامل ترور قاضي مقدس، معاون دادستان تهران خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين علي يونسي درباره  شناسايي عوامل حادثه ترور قاضي مقدس اظهار داشت:سرنخ هايي از حادثه روز سه شنبه بدست آورده ايم.
وي ادامه داد: ماموران وزارت اطلاعات در حال بررسي و تحقيق در مورد ترور قاضي مقدس هستند كه نتايج بررسي هاي خود را به دستگاه قضايي اعلام مي كنيم.
بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران اظهار داشت كه «ضارب قاضي مقدس، با پاي پياده از صحنه گريخته است اما تاكنون هيچ يك از شاهدان نتوانسته اند مشخصات دقيقي از فرد ضارب ارائه كنند.»
بازپرس كشيك قتل دادسراي امور جنايي تهران با بيان اين مطلب اظهار داشت: ساعت ۱۵/۱۶ روز گذشته از طريق كلانتري به كشيك قتل دادسراي جنايي تهران اطلاع داد شد كه يك مورد قتل در خيابان احمد قصير اتفاق افتاده و طي آن يك قاضي جان باخته است.
هنرمند گفت: احتمالا اين قتل بين ساعت ۴۵/۱۵ تا ۱۵/۱۶ رخ داده است و قاضي مقدس پس از خروج از محل كارش _ دادسراي ناحيه ۲۱ ارشاد _ با خودروي پژوي خود، قصد رفتن به منزل را داشته است.
اين قاضي دادسراي امور جنايي ادامه داد: متوفي پس از طي مسافتي، قبل از رسيدن به كوچه هشتم مورد اصابت گلوله از سمت چپ - شيشه سمت راننده - و از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
هنرمند با بيان اين كه تحقيقات بلافاصله از محل و شهود محلي آغاز شد، گفت: طي تحقيقات و بررسي ها و طبق شهادت شاهدان عيني مشخص شد، ضارب يك نفر فرد پياده بوده كه از نقاب و وسيله پوشاننده استفاده نمي كرده و زماني كه قاضي مقدس در حال حركت بود، به سمت خودرو نزديك شده و پس از شليك گلوله ، متواري شده است.
وي ادامه داد: شاهدان محلي فقط صداي شليك گلوله را شنيده اند و همگي معتقدند كه اين حادثه بسيار سريع اتفاق افتاده است. به همين جهت تاكنون هيچ يك از شاهدان نتوانسته اند مشخصات دقيقي از فرد ضارب ارائه كنند.
قاضي ويژه قتل دادسراي جنايي افزود: علي رغم انتقال شاهدان محلي جهت چهره نگاري به كلانتري، اين عده به دليل شوك وارد شده، ترس و اضطراب نتوانسته اند چهره دقيق فرد ضارب را شناسايي كنند.
هنرمند در رابطه با اسلحه استفاده شده توسط فرد ضارب، گفت: به نظر مي رسد اين فرد از اسلحه كلت كمري استفاده كرده باشد اما تاكنون پوكه اي در محل حادثه توسط ماموران كشف نشده است.
قاضي كشيك قتل دادسراي امور جنايي، گفت: دستورات لازم براي انتقال جسد به پزشكي قانوني، تعيين فاصله شليك تير، تعيين نوع اسلحه، ميزان جراحت وارد شده و تحقيقات مجدد جهت تكميل اين پرونده جنايي ادامه دارد.
سخنگوي قوه قضاييه نيز با بيان اين كه تحقيقات براي شناسايي عوامل ترور قاضي مقدس ادامه دارد، گفت: دستگاه هاي امنيتي مسأله را به جد پيگيري كنند.
جمال كريمي راد در بيان آخرين پيگيري هاي دستگاه قضايي براي شناسايي عامل يا عوامل ترور قاضي حسن مقدس گفت: بازپرس پرونده و نيروي انتظامي مسأله را همچنان با جديت پيگيري مي كنند تا به نتيجه اي برسند.
وي با بيان اين كه هنوز به شخص خاصي در اين زمينه مظنون نشده اند، يادآور شد: تلاش براي شناسايي اين فرد يا افراد ادامه دارد.كريمي راد درباره اين كه گفته شده به علت وجود چند سفارتخانه در اين خيابان و نزديكي محل حادثه، دوربين اين مكان ها از فرد ضارب تصاويري در اختيار دارد، خاطرنشان كرد: طبيعي است بازپرسي از هر امكان و نشانه جديدي استفاده مي كند و آنها را براي بررسي هاي خود مورد توجه قرار مي دهد.
سخنگوي قوه قضاييه در پايان تأكيد كرد: دستگاه هاي امنيتي بايد به جد مسأله را پيگيري كنند.
همچنين قائم مقام رييس كل دادگستري استان تهران نيز گفت: مسأله در حال پيگيري است و ظاهرا شاهداني وجود داشتند كه ضارب را ديده اند، اما پيگيري هاي مأموران ما ادامه دارد.
وي تصريح كرد:اطلاعات جديد و بيشتري در اين زمينه به دست نيامده است.
دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد كه مراسم تشييع پيكر قاضي مقدس ديروز در تهران انجام و مراسم خاكسپاري وي امروز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
اطلاعيه پليس آگاهي تهران بزرگ در خصوص ترور قاضي مقدسي
پليس آگاهي تهران بزرگ در خصوص ترور قاضي مقدس، رئيس دادسراي ناحيه ۲۱ تهران اطلاعيه اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: به دنبال ترور ناجوانمردانه رياست محترم دادسراي ناحيه ۲۱ تهران در خيابان شهيد احمد قصير ( بخارست) توسط افراد ناشناس، از مردم عزيز و شهود و مطلعين، با توجه به مسئوليت قانوني و شرعي كه نسبت به موضوع اطلاعاتي دارند، درخواست مي شود با شماره تلفن ۵۵۳۸۹۰۴۸ اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ تماس حاصل فرمايند و اطلاعات خود را ارائه دهند.

آخرين جلسه دادگاه قتل خانوادگي برگزار شد
003939.jpg
003936.jpg
گروه حوادث: آخرين جلسه محاكمه مردي كه با همدستي مادر زن و دخترش اقدام به قتل همسر صيغه اي مادرزنش كرده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان در حالي محاكمه شد كه اولياي دم تقاضاي قصاص نفس (اعدام) براي متهم كردند.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۱ صبح جمعه ۱۰ بهمن ماه سال ۸۲ خودروگشت يگان ويژه در خيابان خاوران به سرنشينان يك خودرو پژوي يشمي رنگ مظنون شد و دستور توقف داد.
وقتي زوج جوان خود را در برابر ماموران پليس ديدند با پيشنهاد رشوه سعي در اغفال آنها كردند و زماني كه اصرار پليس در بازرسي از صندوق عقب پژو را ديدند با حركت مامور به سمت عقب خودرو، پشت فرمان نشستند و پا به فرار گذاشتند.
خودرو يگان ويژه در تعقيب و گريز خودرو زوج فراري بالاخره توانست آنها را پس از ۳۵ دقيقه فرار در حالي كه در بلوار نبرد با خودرو پرايدي تصادف كردند، دستگير كند.
ماموران گشت يگان ويژه براي پي بردن به علت فرار زوج جوان در صندوق عقب خودرو را باز كردند. آنها با جسد مردي كه داخل موكت و گوني پيچيده شده و در صندوق عقب خودرو جاسازي شده بود، روبه رو شدند. بلافاصله موضوع به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد و با شناسايي هويت مقتول به نام ابراهيم، زوج جوان توسط ماموران انتظامي بازداشت شدند. مرد جوان كه مصطفي نام داشت در تمام مراحل تحقيق و بازجويي عنوان كرد: به خاطر اين كه از طرف خانواده همسرم تحت فشار بودم دست به جنايت زده ام و تنها عامل اين قتل كبري مادرزنم بوده است.
دو متهم اصلي پرونده كه داماد و مادرزن وي بودند، با دستور بازپرس عرفان تحت بازجويي فني قرار گرفتند تا اين كه مصطفي به قتل اعتراف كرد و گفت اين يك توطئه خانوادگي بود كه مادر زنم آن را طراحي كرد. ما عصر روز ۱۰ آذرماه سال ۸۲ همراه كبري و همسرم به خانه ابراهيم در خيابان پيروزي رفتيم. ساختمان سه طبقه بود و ابراهيم معمولاً در خواب بود.
همسر و مادر زنم به طبقه سوم رفتند و من ابراهيم را در حالي كه خواب بود خفه كردم. سپس جسدش را در حياط خانه دفن كرديم.
اما پس از دو ماه مادرزنم مدعي شده بود جسد در خانه خطرناك است بنابر اين جسد وي را بيرون آورديم و با جاسازي كردن در صندوق عقب خودرو قصد انتقال آن را به اطراف ورامين داشتيم.متهمان اين پرونده پس از تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست در تاريخ پنجم ارديبهشت ماه براي نخستين بار محاكمه شدند و صبح ديروز هر يك از آنها براي آخرين دفاع مقابل پنج قاضي دادگاه كيفري استان قرار گرفتند.
مصطفي (متهم رديف اول) پس از تفهيم اتهام قتل عمدي، جعل شناسنامه و شروع به كلاهبرداري گفت: من در قتل هيچ نقشي نداشتم. اما جعل شناسنامه مقتول ،حمل جسد و اختفاي آن را قبول دارم.
وي در ادامه اظهاراتش در خصوص صحت ادعايش در زمان بازپرسي گفت: تمام آن حرف ها را من زده ام و اظهاراتم در زمان بازپرسي را قبول دارم. اما من يك فرد سابقه دار بودم و زندان رفته بودم. من از عاقبت جرمي كه خانواده همسرم مرتكب شده بودند، آگاه بودم و دوست نداشتم همسرم به عنوان مجرم شناخته شود. به همين خاطر اين كار را كردم. همسرم مادرش را بيشتر از من دوست داشت.وي در ادامه گفت: زماني كه اين اتفاق افتاد، مادرزنم از من به عنوان طعمه استفاده كرد چون مي دانست قانون به من كه سابقه دار هستم بيشتر شك مي كند.
آقاي قاضي اگر پرينت تلفن مقتول را از شب قبل از حادثه كنترل كنيد متوجه خواهيد شد كه مادرزنم مرا به آن جا دعوت كرد. اما من در قتل شركتي نداشتم. وقتي قتل اتفاق افتاد پس از دفن جسد مادرزنم از من خواست با استفاده از شناسنامه مقتول، شماره ثبت ازدواج همسر اول ابراهيم را در شناسنامه خود جعل كنم كه اين كار توسط من و همسرم صورت گرفت.
وي ادامه داد: من در فروش لوازم خانه مقتول هيچ نقشي نداشتم. مادر زنم تمام آنها را به ميدان امام حسين برد و در همان جا فروخت. از اين پول ها به من كه به خاطر ردمال پنج ميليوني در زندان هستم، چيزي داده نشد. در پايان جلسه محاكمه وكيل متهم با ارايه لايحه اي از وي دفاع كرد و با اعلام ختم جلسه دادگاه قرار است حكم به زودي صادر شود.

اختلاف مالي انگيزه قتل
003930.jpg
گروه حوادث: پرونده مرد شروري كه به خاطر اختلاف مالي، دوستش را به قتل رسانده بود براي رسيدگي در اختيار شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه سال گذشته در كرج اتفاق افتاد. نيمه هاي شب چند جوان در يكي از خيابان ها متوجه فريادهاي فردي شدند كه بلند مي گفت: محسن نزن! محسن نزن!
چندجوان به سرعت به طرف صدا دويدند و ناگهان با چهره مردي كه معروف به محسن بود روبه رو شدند. آنها چند قدمي عقب كشيدند. چون مي دانستند كه محسن فرد شروري است.
محسن با چشمان خشم آلود به چند جوان نگاهي كرد و از محل گريخت.
همان لحظه بود كه چند جوان متوجه پيكر نيمه جان و خونين حسن شدند او به شدت در اثر ضربات چاقو زخمي شده بود. او را به بيمارستان انتقال دادند اما تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه ماند.به اين ترتيب تحقيقات پليس آغاز شد و محسن در يك عمليات ضربتي دستگير شد. وي بلافاصله به قتل اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را اختلاف مالي عنوان كرد.
برپايه اين گزارش هم اكنون، اين پرونده با صدور كيفرخواست براي تعيين وقت رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.

مرد كلاهبردار دستگير شد
گروه حوادث: ماموران انتظامي شهرستان زنجان يك كلاهبردار مدعي انرژي درماني را دستگير كردند.
چندي پيش فردي به نام بشير با مراجعه به ماموران معاونت آگاهي شهرستان زنجان اظهار داشت: شخصي با دريافت يك ميليون تومان از من تحت عنوان انرژي درماني كلاهبرداري نموده و خود را استاداكبر معرفي كرده است.
ماموران آگاهي با دريافت شكوائيه با توجه به اينكه آدرس و مشخصات دقيقي از متهم در دست نداشتند با جمع آوري ادله و با استفاده از شگردهاي خاص پليسي با هماهنگي مراجع قضايي متهم و محل سكونت وي را شناسايي و پس از دستگيري وي را جهت تحقيقات بيشتر به آگاهي منتقل كردند .او پس از مواجهه با مالباخته به جرم خود اعتراف كرد. او در اعترافاتش به ماموران گفت: من انرژي درماني نمي كنم بلكه افرادي كه التماس دعا مي كنند بين خود و خداي خود دعا مي كنم و به خاطر انسان دوستي اين كار را انجام دادم و حاضرم پول مالباخته را برگردانم!

محاكمه پسرجوان به اتهام اخلال در نظم عمومي
003933.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه با گذشت اولياي دم، از اعدام گريخته بود صبح ديروز به اتهام اخلال در نظم عمومي محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، جلال متهم است كه در تيرماه سال گذشته به خاطر اختلافي كه براي به دست آوردن موتورش با يكي از دوستانش به نام مهدي داشته است، او را در يك درگيري با چاقو به قتل رسانده بود.
متهم اين پرونده چندي قبل به اتهام قتل عمدي محاكمه شد و از سوي قضات دادگاه كيفري با توجه به درخواست اولياي دم به قصاص محكوم شد. پس از تأييد حكم زماني كه پرونده براي انجام مراحل قانوني در اختيار اجراي احكام قرار گرفت. اولياي دم با حضور نزد قاضي اجراي احكام اعلام گذشت كردند.
صبح ديروز جلال در شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي كوه كمره اي به اتهام اخلال در نظم عمومي و از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد.
او در آخرين دفاع از محضر دادگاه درخواست بخشش كرد و گفت: من يك خطر انجام دادم و در اين مدت كه دو سالي كه در زندان به سر بردم متوجه اشتباهم شده ام. هم اكنون از دادگاه تقاضاي بخشش دارم.
در پايان جلسه محاكمه وكيل متهم با اشاره به نكاتي در پرونده، از دادگاه تقاضاي بخشش موكلش را كرد. قرار است حكم در خصوص پرونده ظرف مدت قانوني صادر شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |