چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۶ - Aug 17, 2005
راز جنايت خيابان اسكندري با دستگيري
سرايدار خارجي فاش شد
005040.jpg
گروه حوادث: عامل جنايت خيابان اسكندري جنوبي كه در پي آن زني جوان و فرزند دو ساله اش به طرز دلخراشي جان سپرده بودند با تلاش ماموران اداره ۱۰ آگاهي تهران شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۷ تيرماه سال جاري يكي از ساكنان آپارتمان شماره ۴۸ واقع در كوچه ...، وقتي خواست به خانه اش در طبقه دوم برود متوجه باز بودن در آپارتمان طبقه اول شد و چون مي دانست در اين خانه زني جوان به همراه پسربچه ۲ ساله اش زندگي مي كند به اين ماجرا مشكوك شد. اين مرد دقايقي بعد وقتي براي سر زدن به همسايه اش خود را به طبقه اول رساند متوجه شد در آپارتمان بسته است، ولي هرچه در زد كسي جوابش را نداد. او كه نگران حال ساكنان طبقه اول شده بود بلافاصله ماجرا را به كلانتري ۱۲۹ جامي اطلاع داد .
مأموران كلانتري خود را به محل رساندند. ماموران پس از گزارش موضوع به هنرمند، بازپرس ويژه قتل تهران، با استفاده از كليد يدكي كه نزد صاحبخانه بود وارد طبقه اول شدند و در قسمت  هال با اجساد زن ۳۲ ساله و پسربچه اش كه دور آنها مانتو و پيراهن پيچيده شده بود، مواجه شدند.
لحظاتي پس از پيدا شدن اجساد اين مادر و پسر، بازپرس جنايي همراه اكيپي از ماموران اداره ۱۰ آگاهي خود را به محل جنايت رساند و به اين ترتيب تحقيقات پليسي آغاز شد.
نخستين بررسي ها حاكي از آن بود كه مقتولان كه مژگان و پارسا نام داشتند به وسيله پيراهن و روسري خفه شده اند و پس از آن به دور آنها مانتو و مقداري پيراهن پيچيده شده و گره خورده است. اين در حالي بود كه لوازم داخل خانه به هم ريخته بود و كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود دريافتند يك تلويزيون رنگي، يك گوشي تلفن از محل جنايت به سرقت رفته است. از سوي ديگر مادر خانواده لباس خانه به تن داشت و اثري از ورود اجباري به آپارتمان ديده نمي شد كه نشان مي داد عامل يا عاملان جنايت با مژگان آشنايي داشتند و احتمالاً ميهمان او بودند، اما آنچه كه توجه بازپرس هنرمند را به خود جلب كرد عكسي بود كه به ديوار هال آويخته شده بود. در اين عكس مژگان به همراه همسرش داود ديده مي شد و بازپرس جنايي با ديدن اين عكس دريافت همسر مژگان همان مردي است كه ۲سال پيش با ضربه مشت مردي ديگر در خيابان قصرالدشت، به قتل رسيد.
بر اساس اطلاعات موجود در پرونده در آن روز داود همراه همسرش مژگان در حال قدم زدن در خيابان قصرالدشت بود كه پسربچه اي به طرف مژگان هسته آلو پرت كرد و همين مسئله باعث ناراحتي داود شد. لحظاتي پس از مشاجره داود با پسربچه، يكي از بستگان
پسر بچه وارد ماجرا شد و با يك ضربه مشت داود را نقش بر زمين كرد. شاهدان ماجرا با ديدن اين صحنه و شنيدن فريادهاي مژگان به كمك داود شتافتند، ولي ضربه مشت آن قدر شديد بود كه داود پيش از رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست داد. در پي اين ماجرا رسيدگي به پرونده در دادسراي جنايي تهران آغاز شد و بازپرس هنرمند با مجرم شناختن عامل قتل داود، براي او به اتهام قتل عمد قرار مجرميت صادر كرد. با ارسال اين پرونده به شعبه ۱۱۵۷ دادسراي جنايي، محاكمه متهم آغاز شد و روز ۲۸ دي ماه سال گذشته قاضي اسماعيلي با توجه به صدور كيفرخواست مبني بر غيرعمد بودن قتل داود، اين قتل را غيرعمد تشخيص داد و عامل جنايت تنها به چند سال حبس محكوم شد. پس از صدور اين حكم، مژگان و مادر داود به حكم صادره اعتراض كردند و به اين ترتيب پرونده به ديوانعالي كشور ارسال شد.
پس از به دست آمدن اين اطلاعات، در حالي كه احتمال مي رود قتل مژگان و پسربچه اش با قتل داود مرتبط باشد، كارآگاهان جنايي تهران تحقيقات گسترده اي را در اين خصوص آغاز كردند. آنها پس از بررسي صحنه قتل به بازجويي از همسايه ها پرداختند و متوجه شدند آخرين بار ساعت ۳ و۳۰ بامداد روز حادثه صداي گريه هاي پسربچه ۲ ساله در داخل آپارتمان شنيده شده است.
مژگان و پسربچه اش از ۲ سال پيش با اجاره اين آپارتمان در آنجا زندگي مي كردند و به خانه پدر مژگان نرفته بودند، پليس در فرضيه ديگر خود احتمال مي دهد قتل آنها توسط يكي از بستگانشان صورت گرفته باشد و براي همين، بازپرس جنايي دستور تحقيق از والدين مژگان را نيز صادر كرد تا شايد سرنخي از اين جنايت پيچيده در اختيار پليس قرار گيرد.
بر پايه اين گزارش، بعد از گذشت حدود يك ماه از وقوع اين دو قتل راز جنايت فاش شد. عامل جنايت صابر مرد جوان تبعه افغانستان بود كه به عنوان سرايدار در آن ساختمان اقامت داشت. صابر در تحقيقات اوليه پس از دستگيري منكر ارتكاب اين دو جنايت شده بود ولي سخنان ضد و نقيض او در جريان بازجويي ها ظن ماموران را برانگيخت. بدين ترتيب تحقيقات از وي ادامه يافت تا اين كه صابر لب به اعتراف گشود. وي گفت: مدتي بود كه با مژگان آشنا شده بودم. روز حادثه به خانه او رفتم و در يك فرصت مناسب تنها به قصد سرقت، او و فرزندش را كشتم و سپس محل جنايت را ترك كردم.
صابر منكر هرگونه ارتباط نامشروع با مقتوله شد. بررسي بيشتر بر روي اين پرونده زير نظر بازپرس هنرمند ادامه خواهد يافت.

پرونده اي از كودك آزاري با حمل مواد مخدر
پليس: يك پرونده كودك آزاري در پزشكي قانوني شهرري مورد بررسي قرار گرفت. بنا بر مستندات پرونده پدر و مادر اين كودك هشت ساله به آزار و شكنجه او پرداخته اند.
ديروز پرونده آزار و شكنجه يك دختر هشت ساله به نام عاطفه جهت بررسي هاي پزشكي و كارشناسي تخصصي به پزشكي قانوني ارجاع شد.
اين پرونده در مورد آزار و شكنجه هايي بود كه يك زوج معتاد به كودك ۸ ساله خود مي دادند.
عاطفه دختر مصدوم به خبرنگار ما گفت : «پدر و مادرم معتاد بودند و هر روز به بهانه هاي مختلف مرا كتك مي زدند. اكثر مواقع نمي گذاشتند به مدرسه بروم و مجبورم مي كردند كه براي آنها مواد مخدر جابه جا كنم. هر بار كه مواد از بين مي رفت يا گم مي شد، مرا به باد كتك مي گرفتند...
اين زوج كه در روستاهاي اطراف شهرستان ري زندگي مي كردند براي گذراندن زندگي خود اقدام به خريد و فروش مواد مخدر مي كردند و از آنجا كه كسي به يك دختر بچه براي حمل و نقل مواد مخدر شك نمي كند، اين پدر و مادر از فرزند خود به عنوان عامل توزيع اين مواد استفاده مي كردند.
گفتني است اين پدر و مادر براي ترساندن عاطفه
راه هاي خشونت آميزي داشتند به طوري كه اكثر اوقات او را در زيرزمين خانه زنداني كرده و با وسايل مختلف او را كتك مي زدند.
يكي از بدترين شكنجه هاي اين دختر بچه ۸ ساله اين بود كه نوك انگشتان و كف دست هاي او را با آتش مي سوزاندند يا با سوزن به آن آسيب مي زدند. اكنون او مي گويد ديگر انگشتانش قدرت لمس كردن اشيا را ندارند و هميشه سوزشي عجيب و دردناك در دستانش احساس مي كند.
بالاخره مربي مدرسه اي كه عاطفه در آن درس مي خواند متوجه آسيب هايي مي شود كه به او وارد شده و با پيگيري مساله جريان اين كودك آزاري و جرايم مذكور را در اختيار پليس قرار مي دهد.
پس از بررسي قضايي دادگاه، پرونده براي انجام آزمايشهاي پزشكي به پزشكي قانوني ارجاع شد.

محكوميت عاملان جنايت در ساختمان ISP تهران
005088.jpg
گروه حوادث: عاملان جنايت در ساختمان ISP تهران،  صبح ديروز پس از برگزاري جلسه محاكمه از سوي پنج قاضي دادگاه كيفري به سنگين ترين مجازات محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، دو مرد جوان ايرج (۲۶ساله) و مهدي (۲۲ساله) متهم هستند كه در تاريخ ۱۱ مهرماه سال ۸۳ كارمند بازنشسته اي را در خانه مسكوني اش واقع در مجتمع مسكوني ISP به قتل رسانده و پس از سرقت از محل متواري شده اند.
وقوع اين جنايت از سوي ساكنان مجتمع مسكوني ISP به اطلاع پليس رسيد.
بلافاصله پس از حضور مأموران در صحنه حادثه مشخص شد كه جسد متعلق به مرد ۶۲ ساله اي به نام سيدجلال است كه در اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده و پيكر خونين وي در داخل حمام رها شده است.
همسر و پسر مقتول كه در زمان وقوع حادثه توسط يكي از سارقان در داخل اتاق حبس شده بودند، تحت بازجويي توسط پليس جنايي تهران قرار گرفتند و تحقيقات مقدماتي براي شناسايي دو متهم در حالي آغاز شد كه مشخص گرديد، مقداري از اموال مرد بازنشسته مورد دستبرد قرار گرفته است. بنابراين پليس با رديابي اموال سرقتي از جمله گوشي تلفن همراه و انجام چهره نگاري توانست يكي از متهمان به نام مهدي را شناسايي و دستگير كند.
با دستگيري مهدي و اعتراف وي در شركت در قتل عمدي، متهم ديگر پرونده به نام ايرج نيز دستگير شد.
ايرج در بازجويي ها عنوان كرد، مهدي به دنبال من  آمد و گفت خانه اي را در اتوبان كردستان شناسايي كرده كه تنها يك پيرمرد در آن زندگي مي كند و مقدار زيادي پول دارد. به اين ترتيب روز حادثه به من چاقويي داد و وقتي به در خانه مقتول رفتيم به محض اين كه وي در را باز كرد به طرفش حمله ور شديم و او را با ضربات چاقو به قتل رسانديم. سپس جسدش را داخل حمام برده و از خانه فرار كرديم.
با تكميل تحقيقات در دادسراي امور جنايي كيفرخواست توسط خاكي- نماينده دادستان- صادر شد و صبح ديروز دو متهم با حضور در مقابل پنج قاضي به دفاع از خود پرداختند. در ابتدا نماينده دادستان با توجه به متن كيفرخواست براي هر دو متهم درخواست مجازات كرد.
سپس اولياي دم سيدجلال كه شامل همسر، مادر و چهار فرزندش بود در جايگاه قرار گرفتند و از دادگاه درخواست قصاص نفس (اعدام) براي عامل اصلي جنايت كردند.
قاضي عزيزمحمدي از همسر مقتول كه يكي از شاهدان حادثه بود، خواست تا به جزئيات حادثه بپردازد. وي گفت: شنبه ساعت ۵/۴ بعد از ظهر بود. صداي زنگ خانه آمد. همسرم خواب بود. بيدار شد و در را باز كرد. در همان لحظه من و پسرم در اتاق هاي خواب بوديم كه صداي داد و فرياد شنيديم. همين كه به راهرو رفتيم ناگهان مردي را ديديم كه با چاقو داخل راهرو ايستاده بود، او ما را به داخل اتاق پسرم برد. وي در ادامه گفت: آقاي قاضي من از سر و صدا احساس كردم كه آنها به خانه ما پناه آورده اند، اما همان لحظه متوجه شدم كه دست مهدي خوني است. پسرم از او پرسيد شما چه مي خواهيد؟ حال پدرم چه طور است؟ مهدي به ما گفت: به ارواح خاك پدرم، حالش خوب است. همان موقع بود كه پسرم شروع به داد و فرياد كرد. ايرج داخل اتاق شد و از ما خواست تا سكوت كنيم. در آن لحظه من از او پرسيدم چه مي خواهيد؟ گفت: پول! پولهايت كجاست؟ من مي خواستم از اتاق بيرون بيايم كه ايرج نگذاشت. من جاي پول ها را به او نشان دادم و پس از فرار آنها متوجه شدم كه مبلغ ۲۶۰ هزار تومان پول، موبايل، گوشي تلفن خانه و دو حلقه انگشتري به سرقت رفته است. پس از چند دقيقه ايرج پيدايش نشد از مهدي پرسيدم چرا اين كار را كرديد؟ گفت: پسرخواهر ايرج مريض است و احتياج به پول دارد. همان موقع بود كه من از مهدي خواهش كردم مرا پيش شوهرم ببرد. چون او مريض احوال بود. من به او اطمينان دادم و سپس هر دو داخل اتاق خواب ها و سالن رفتيم اما اثري از شوهرم نبود. در حالي كه نگران بودم مجدداً به اتاقي كه پسرم دست و پايش در آن بسته بود، رفتيم. پس از چند دقيقه، مهدي هم از اتاق بيرون رفت و وقتي برنگشت ما از اتاق بيرون آمديم و متوجه وقوع مرگ همسرم شديم.
در ادامه جلسه محاكمه يكي از پسرهاي مقتول نيز با تأييد اظهارات مادرش، درخواست اشد مجازات را كرد.
سپس داماد خانواده با حضور در جايگاه مدعي شد كه مهدي (متهم رديف دوم) چند روز قبل از حادثه در حالي كه خود را مأمور معرفي كرده است، به در خانه پدرزنش آمده و اشتباهاً يك اسم ديگر را عنوان كرده است.
در ادامه جلسه دادگاه ، ايرج متهم رديف اول در جايگاه قرار گرفت و قاضي پرونده با تفهيم اتهام مباشرت در قتل عمدي و معاونت در سرقت مقرون به آزار از او خواست تا به دفاع از خود بپردازد.
ايرج در اظهاراتش ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: من گول خوردم. مهدي به من گفته بود مرحوم تنها زندگي مي كند و ۱۸ ميليون تومان پول به همراه ۴ كيلو طلا در خانه اش دارد. او مي گفت قبلاً محل زندگي اش را شناسايي كرده و مطمئن است كه پيرمرد تنهاست.
وي ادامه داد: روز حادثه، هر دو با هم به آنجا رفتيم. در را زديم. پيرمرد در را باز كرد. من او را هول دادم وقتي به عقب پرتاب شد متوجه شدم در آپارتمان باز است، سريع برگشتم همان لحظه پيرمرد دستمالي را دور گردنم انداخت. من وحشت زده شده بودم. يك لحظه متوجه چاقويي شدم كه مهدي به من داده بود، آن را درآوردم و دو ضربه به مقتول وارد كردم. به زمين افتاد كه ضربه نهايي را به گردنش زدم. ما اصلاً قصد كشتن كسي را نداشتيم تنها به انگيزه سرقت رفته بوديم.
در آن لحظات مهدي به داخل اتاق ها رفته بود و بقيه اعضاي خانواده را گروگان گرفته بود. پس از مقداري جست وجو، متوجه شدم تمام ادعاهاي مهدي دروغ است، او را صدا كردم و به او گفتم پولي در كار نيست، پيرمرد مرده است. من رفتم!
در ادامه، وكيل متهم به قتل به دفاع از موكلش پرداخت. سپس قاضي عزيزمحمدي با تأكيد بر اينكه به مقتول ۹ ضربه چاقو وارد شده است نه ۴ ضربه، از ايرج خواست تا واقعيت را بگويد. اما ايرج تنها ۴ ضربه چاقو را قبول كرد.
به اين ترتيب، متهم رديف دوم نيز در جايگاه قرار گرفت و به اتهام معاونت در قتل عمدي و شركت در سرقت مقرون به آزار به دفاع از خود پرداخت. وي گفت: من اتهام معاونت را قبول ندارم. من آدرس خانه را از طريق مغازه اي كه در آن مشغول به كار بودم، پيدا كردم. تنها انگيزه ام سرقت بود. وي در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر اين كه ضربات از دو نوع چاقو بوده است گفت: من ضربه اي نزدم و نمي دانم ۵ ضربه ديگر را چه كسي زده است. سپس قاضي پس از ۲۰ دقيقه تنفس آخرين دفاعيات را از متهمان گرفت. آنها ضمن ابراز همدردي با اولياي دم خواهان عفو و بخشش شدند و عنوان كردند كه از كار خود پشيمان هستند.
بر پايه اين گزارش، دقايقي بعد از اتمام جلسه دادگاه، قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به همراه چهار قاضي مستشارش حكم پرونده را صادر كردند.
طبق حكم ايرج (متهم رديف اول) به خاطر مباشرت در قتل عمدي به قصاص، به خاطر سرقت مقرون به آزار به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و از لحاظ جنبه عمومي به تحمل ۱۵ سال تبعيد به شهرستان خلخال محكوم شد. همچنين مهدي (متهم رديف دوم) به خاطر معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان، اتهام سرقت مقرون به آزار به تحمل ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و از لحاظ جنبه عمومي به ۱۰ سال تبعيد به انديمشك محكوم شد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

آزادي چهار مامور انتظامي دربند گروهك پژاك
پليس: رييس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي آذربايجان غربي از آزادي چهار مامور نيروي انتظامي كه توسط گروهك پژاك به گروگان گرفته شده بودند، خبر داد.
سرگرد شهنام رضايي گفت: پس از اقدام گروهك پژاك براي گروگان گيري ماموران ، نيروهاي نظامي و انتظامي عمليات شناسايي ، تعقيب و مراقبت  و نهايتا پاكسازي در مرز، مقر و محل هاي تردد گروهك پژاك را انجام دادند و تلاش نيروها منجر به آزادي گروگان ها شد.
وي ادامه داد: فشارهاي همه جانبه وارده به گروهك پژاك سبب شد كه حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه شب گذشته، ۴ مامور در بند، در پاسگاه ناوي خان هنگ مرزي پيرانشهر آزاد شوند.
رضايي از معاوضه و يا آزار و اذيت گروگان ها توسط گروهك پژاك اظهار بي اطلاعي كرد.
در همين راستا محمد صادق محسن پور فرماندار اروميه نيز آزادي ماموران در اسارت گروهك پژاك را تاييد و خاطرنشان كرد: اين افراد بدون معاوضه يا آزار و اذيت آزاد شدند.
وي تاكيد كرد كه نيروهاي انتظامي منطقه براي جلوگيري از ورود نيروهاي پژاك به خاك ايران برنامه هاي ويژه اي دارند.
گفتني است، حادثه گروگان گرفته شدن ۴ مامور انتظامي از سوي گروهك پژاك روز پنجشنبه هفته گذشته در منطقه دالامپر رخ داد.

آدم ربايي در شهرستان بوكان
ايسكانيوز: مردي به انگيزه نامعلوم اقدام به ربودن كودك ۱۴ ماهه اي كرد. روز يكشنبه ۲۳ مرداد ماه سال جاري ساعت ۶ بعد از ظهر در خيابان ورزش حوالي مسجد بلال حبشي كودك ۱۴ ماهه اي به نام سروش توسط يك نفر به نام سهراب ۲۸ ساله ساكن مراغه، ربوده شد. در اين ميان كه مردم شاهد ماجرا بودند پليس ۱۱۰ در جريان قرار گرفت. آدم ربا به محض شنيدن آژير پليس بچه  را رها كرده و وارد مسجد بلال حبشي شد و افراد داخل مسجد را با چاقو تهديد كرد كه بلافاصله توسط نيروي انتظامي و مردم بدون هيچ خسارت مالي و جاني دستگير شد.
آدم ربا در جريان بازجويي هنوز به جرم خود اعتراف نكرده است.

وقوع سونامي كوچك در ژاپن با زلزله ۸/۶ ريشتري
فرانسه: پس از وقوع زمين لرزه اي به قدرت ۸/۶ ريشتر در ژاپن، سونامي كوچكي در سواحل اين كشور رخ داد. ارتفاع اولين موج هاي اين سونامي به ۱۰ سانتي متر(۴ اينچ) مي رسيد.سونامي ۱۸ دقيقه پس از وقوع زمين لرزه ۸/۶ ريشتري در ۳۵۰ كيلومتري شمال توكيو به وقوع پيوست.مسئولان اين كشور خطر وقوع سونامي را پيش بيني كردند و از ساحل نشينان اين كشور خواستند در حال آماده باش باشند.وقوع زلزله باعث توقف حركت قطارها ، قطع برق كارخانه ها و به دام افتادن عده اي در آسانسورها شد. تعداد مجروحان اين حادثه ۸۰ نفر گزارش شده است .اين حادثه به زمين لرزه اكتبر سال گذشته كه ۴۰ قرباني گرفت، بي شباهت نيست.گفتني است، اين زمين لرزه با چهار پس لرزه بزرگ همراه بود .همچنين آمارها نشان مي دهد ۲۰ درصد بزرگترين زمين لرزه هاي جهان در ژاپن رخ مي دهد.

پدر و مادر آرژانتيني تمايلي به پس گرفتن
فرزند واقعي خود ندارند
پليس: دو زوج آرژانتيني كه شش سال پيش فرزندانشان حين تولد در بيمارستان با يكديگر عوض شده بودند، اكنون با متوجه شدن اين موضوع تمايلي به جا به جايي آنها ندارند.
گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، به نقل از سايت آنانوا حاكي است، دو زوج آرژانتيني ساكن كانكورديا چندي پيش وقتي متوجه شدند فرزندان آنها شش سال پيش حين تولد در بيمارستان با يكديگر عوض شده اند، حاضر شدند در صورت پرداخت خسارت به اين اشتباه رسيدگي شده و هر كدام فرزند واقعي خود را به همراه ببرند.
براساس اين گزارش، دادگاه كه پس از متوجه شدن اين موضوع مسوولان بيمارستان را به پرداخت ۲۵ هزار پوند جريمه كرده بود، با مشاهده عدم تمايل اين دو زوج ،مبلغ را به دو هزار پوند كاهش داد و اين درحالي است كه اين پدر و مادر مهربان طي اين سال ها آن قدر به فرزندان خود علاقمند شده اند كه با وجود جا به جا شدن آنها با يكديگر نيز راضي به از دست دادن فرزند غيرواقعي خود نيستند.
به گفته قاضي اين پرونده، اين پدر و مادر با اشتباه بيمارستان كنار آمده اند و ديگر لزومي براي پرداخت جريمه وجود ندارد.

مرگ دلخراش ۱۶۰ مسافر
خبرگزاري فرانسه: با سقوط يك هواپيماي كلمبيايي در ونزوئلا ۱۶۰ سرنشين آن كشته شدند. مقامات دولتي ونزوئلا اعلام كردند كه مكان سقوط اين هواپيما در شرق اين كشور بوده و از ۱۵۰ مسافر و ۸ خدمه آن هيچ كدام زنده نمانده اند. هواپيمايي كشوري ونزوئلا نيز بيان داشتند: اكثر مسافران اين هواپيما فرانسوي بوده و از پاناما عازم مارتينيك بودند. برپايه اين گزارش خلبان قبل از سقوط يك پيام فوري ارسال كرده بود.

قاچاقچي انسان در فرودگاه مهرآباد دستگير شد
فارس: يك قاچاقچي انسان از ايران به كشورهاي همسايه، زماني كه قصد خروج از كشور را داشت، در فرودگاه مهر آباد دستگير شد.
ماموران اطلاعات پليس چندي پيش متوجه فعاليت يك قاچاقچي انسان در ايران شدند. متهم كه خود ايراني است با گرفتن پول افراد مختلف را از كشور به كشورهاي همسايه قاچاق مي  كرد.
متهم همچنين در مواردي از افراد پول گرفته بود كه آنها را از كشور خارج كند ولي مشتريان خود را در ميان راه رها كرده و فرار مي كرد.
با شناسايي مشخصات متهم به نام مهرداد، عكس او به اتهام كلاهبرداري و قاچاق انسان با دستور سرپرست دادسراي ناحيه ۹ تهران در اختيار پليس كشور قرار گرفت تا به محض مشاهده متهم، دستگير شود.
ماموران در ادامه پي بردند كه متهم قصد دارد با پولهاي بدست آورده از قاچاق انسان و كلاهبرداري از كشور خارج شده و به توكيو برود.
با بدست آمدن اين سرنخ بررسي مشخصات مسافران توكيو در دستور ماموران مستقر در فرودگاه هاي كشور قرار گرفت تا اينكه ديروز متهم هنگام خروج از كشور در ترمينال پروازهاي خارجي فرودگاه مهرآباد شناسايي و از سوي ماموران دستگير شد.
متهم هم اكنون براي تحقيقات در اختيار بازپرس ناحيه ۹ تهران قرار گرفته است.

سرقت مسلحانه از بانك سپه
گروه حوادث: دو سارق مسلح روز گذشته يكي از شعب بانك سپه واقع در شهر تهران را مورد دستبرد قرار دادند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته دو سارق مسلح وارد بانك سپه خيابان آذربايجان شده و بعد از تهديد كاركنان بانك، اقدام به سرقت وجوهات نقدي مقابل صندوق بانك را كردند. اين دو سارق بعد از پايان نقشه موفقيت آميز خود محل را ترك كرده و متواري شدند.
مراتب به  اطلاع پليس ۱۱۰ رسيد. پليس آگاهي در محل حاضر شد و تحقيقات اوليه به عمل آمد.
جست وجو براي دستگيري اين دو سارق مسلح كه بدون داشتن وسيله نقليه محل را ترك كرده بودند در اداره يكم آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

سرقت از سوپرماركت ناكام ماند
گروه حوادث: دو سارق مسلح كه قصد سرقت از يك سوپر ماركت در شمال شهر تهران را داشتند قبل از وقوع دزدي دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت يك بامداد ديروز مأموران گشت پليس در خيابان عباس آباد متوجه يك خودرو پيكان كه دو پسر جوان سوار بر آن بودند، شدند، پليس، دستور توقف داد ولي سرنشينان پيكان بدون توجه به فرمان پليس به حركت خود ادامه دادند. عمليات تعقيب و گريز چند دقيقه اي كوتاه طول كشيد و در نهايت پليس، خودرو مذكور را متوقف كرد.
در بازرسي اوليه از داخل خودرو، پليس يك اسلحه با ۵۰ فشنگ كشف كرد. سرنشينان خودرو پيكان كه رضا ۲۱ ساله و ياسر ۲۴ ساله نام داشتند، به كلانتري انتقال يافتند.
هر دو متهم مورد بازجويي اوليه قرار گرفتند، ياسر و رضا در خصوص علت حمل سلاح و فشنگ به پليس گفتند: «قصد سرقت سوپرماركت» واقع در خيابان فرشته را داشتيم و براي همين امر نيز سلاح تهيه كرده بوديم.
اين دو متهم روز گذشته به دادسراي امور جنايي تهران انتقال يافتند و تحقيقات لازم از آنان زير نظر بازپرس پرونده انجام گرفته و سپس براي ارائه بررسي  به اداره يكم آگاهي مركز انتقال يافتند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |