چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۶ - Aug 17, 2005
در دومين نشست ستاد مهر اعلام شد:
تدارك گسترده شهرداري تهران براي آغاز به كار مدارس
در دومين جلسه ستاد مهر كه صبح ديروز در محل معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با حضور نمايندگان آموزش و پرورش و راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تهران بزرگ برپا شده بود، دكتر بهبهاني معاون حمل و نقل شهرداري تهران، با اشاره به تسهيلات فراهم شده براي دانش آموزان و مدارس گفت: طبق مذاكرات انجام شده قرار است با توجه به ميزان تعميرات و هزينه هاي مورد نياز مدارس بين ۱ تا ۲ ميليون تومان بابت كمك هزينه بنايي، زيباسازي و تعميرات به مدارس اعطا شود.
به گفته وي استفاده از اتوبوس و مترو در ۱۰ روز نخست مهرماه براي دانش آموزان رايگان است و علاوه بر توزيع ۲ هزار گلدان زيبا، حدود يك ميليون شاخه گل به دانش آموزان اهدا مي گردد.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر بهبهاني معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز سومين سال فعاليت ستاد مهر شهرداري تهران، در خصوص برنامه هاي اين ستاد اظهار داشت: از ۱۵شهريور تا ۲۰مهر تمام حفاري ها در تهران ممنوع خواهد بود و قرار است در صورت نياز به حفاري اين كار از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح انجام شود و پس از آن، محل كاملا پاكسازي شده و هيچ اثري از حفاري و خاكبرداري نمانده باشد.
در ادامه مهندس مختاري مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران، آراستگي شهر و كاشت انواع گل وگياهان فصلي را از اقدامات مهم اين سازمان براي ايام مهرماه اعلام كرد و افزود : بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته قرار است روز اول مهرماه از تمام دانش آموزان كلاس اولي با يك شاخه گل و كارت تبريكي كه از سوي شهردار تهران به امضا خواهد رسيد، استقبال شود.
دهلوي مدير عامل سازمان تاكسيراني ديگر سخنران اين جلسه، با اعلام اينكه اين سازمان تمام توان خود را براي ارائه سرويس دهي مناسب به شهروندان و بخصوص دانش آموزان در مهرماه بكار خواهد بست، تاكيد كرد : در حال حاضر ۶۰۰ خط تاكسيراني در سطح شهر فعال هستند كه قرار است از ۱۰ شهريور ماه جلسات توجيهي با سرپرستان خطوط برگزار و طي آن توضيحات لازم به آنها در خصوص تاكسي هاي خطوط تحت نظارتشان داده شود.
وي افزود : همچنين قرار است در يك اقدام هماهنگ تمام رانندگان تاكسي ناوگان تاكسيراني شهر تهران خودروي خود را نظافت كرده و در جهت آراستگي آن اقدام كنند.
عبابافي معاون بهره برداري شركت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو ) نيز با بيان اينكه ۳ خط متروي تهران در مجموع بطول ۸۰ كيلومتر و با ۳۶ ايستگاه در ايام مهر بطور كامل فعال خواهند بود، تاكيد كرد : ۱۰ روز نخست ماه مهر استفاده از مترو براي دانش آموزان تمام مقاطع تحصيلي با ارائه كارت دانش آموزي و يا به تن داشتن يونيفورم مدرسه رايگان خواهد بود. همچنين با اضافه شدن تعدادي از قطارهاي جديد به خطوط، از اول مهرماه به مدت ۱۰ روز فاصله زماني حركت قطارهاي مترو در ساعات اوج ترافيك از ۵ دقيقه به هر ۴ دقيقه يك قطار كاهش خواهد يافت.نماينده راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز در اين مراسم با اشاره به استقرار ماموران راهنمايي ورانندگي و گشت هاي ترافيكي ويژه در سطح معابر و بخصوص مكان هاي پرتردد و نقاط بحران خيز، گفت : كنترل دقيق پارك حاشيه اي و اعمال قانون در خصوص متخلفان در مدارسي كه در مجاورت معابر اصلي واقع شده اند، اعزام افسران مجرب راهنمايي و رانندگي به مدارس در خصوص آموزش دانش آموزان و تشكيل پليس مدرسه، طرح برخورد با تخلفات در محدوده مبادي ورودي شهر ( پايانه ها ) و پيش بيني افزايش اكيپ هاي ويژه پليس به منظور رفع سد معبر ناشي از تصادفات، توقف دوبله، توقف ممنوع و... از برنامه هايي است كه راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در دستور كار خود قرار داده است.

در مراسم بهره برداري از ۱۴۰ طرح شهري اعلام شد:
۳۱۱ طرح شهري در شمال تهران به بهره برداري رسيده است
005049.jpg
شهردار منطقه يك اعلام كرد: براساس نياز منطقه به افزايش سرانه هاي خدماتي و ساماندهي شبكه معابر حمل ونقل درون شهري، از ابتداي سال جاري تاكنون ۳۱۱ طرح عمراني، ترافيكي، ورزشي، فرهنگي و خدماتي با هزينه اي بالغ بر ۲۵۰ ميليارد ريال در شمال تهران به بهره برداري رسيده است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك دكتر محمدرضا بمانيان با اعلام مطلب فوق در مراسم بهره برداري از ۱۴۰ طرح عمراني، ورزشي، فرهنگي و خدماتي كه با حضور مديران ارشد شهري در مجموعه ورزشي سرداران شهيد شميرانات برگزار شد، اظهار داشت: اين پروژه ها در قالب ۲۲ عنوان طرح عمراني، ورزشي، فرهنگي و خدماتي به منظور ساماندهي شبكه راههاي ارتباطي درون شهري، ايمن سازي و استانداردسازي معابر و مسيل ها، احداث مراكز تجاري، ورزشگاه، ميدان، ديوار و حصار، كانال، پياده روها، مراكز اسكان كارگري و تعريض معابر، اجراي روكش آسفالت، عمليات زهكشي و جمع آوري آبهاي سطحي، پله بندي، احداث، بازسازي و مرمت اماكن مذهبي، آموزشي و فرهنگي اجرا شده است.
وي مجموعه ورزشي سرداران شهيد شميرانات را نخستين زمين فوتبال روباز استاندارد شمال تهران عنوان كرد و گفت: اين مجموعه كه يكي از مهمترين طرح هاي قابل بهره برداري اين مرحله به شمار مي آيد و زمين  فوتبال اين مجموعه ورزشي، در ابعاد ۷۰*۹۲ متر مربع مجهز به چمن مصنوعي با اجراي زيرسازي مناسب قابل استفاده در چهار فصل است.شهردار منطقه يك خاطرنشان ساخت: تملك و اجراي اين ۱۴۰ طرح كه كاركردهاي شهري، منطقه اي و محلي دارد بيش از ۱۰۰ ميليارد ريال هزينه داشته است.وي افزود: هم اكنون در اطراف اين ورزشگاه نيز پروژه هاي ديگري در حال اجرا است كه مي توان به نصب ۳ پل عابر پياده كه يك مورد آن پله برقي است، احداث چند دوربرگردان، احداث ترمينال اتوبوس، ادامه طرح بزرگراه امام علي(ع) و... اشاره كرد.
گفتني است در پايان اين مراسم تيم هاي فوتبال پيشكسوتان و شميرانات مسابقه اي را برگزار كردند.

تكريم سالمندان
005055.jpg
پنجمين دوره طرح تكريم سالمندان همزمان با شب ولادت حضرت علي(ع) در ۱۱۰ مسجد شهر تهران برگزار مي شود.اكرم شاهرخي _ رئيس فرهنگسراي سالمند- ضمن بيان اين خبر گفت: به منظور اجراي هر چه بهتر اين مراسم مبلغ ۳۰ هزار تومان به عنوان كمك هزينه به مساجد پرداخت شده است كه قرار است طي برگزاري جشن ولادت با تقديم يك شاخه گل به سالمندان نمازگزار، از آنان تجليل شود.
وي افزود: طرح تكريم در دو مرحله اجرا مي شود كه مرحله اول برگزاري جشن ولادت شامل مداحي، سخنراني و اهداي شاخه هاي گل به سالمندان و هم چنين توزيع فرمهاي ثبت نام سفر زيارتي مشهد مقدس مي باشد.

۳۲۰ هزار دستگاه خودرو هر سال به تهران افزوده مي شود
005061.jpg
ايسنا: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين كه سالانه بيش از ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو به تهران افزوده مي شود، افزود:جديدترين مطالعات بانك جهاني نشان مي دهد كه آسيب هاي بهداشتي ناشي از آلودگي هوا در ايران سالانه ۶ ميليارد دلار است.دكتر معصومه ابتكار با اشاره به پيشرفت و اقدامات انجام شده در طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران گفت: طي دو سال گذشته اندازه گيريها و پايش هاي انجام شده نشان مي دهد كه اجراي برنامه موفق بوده است.به شكلي كه در برخي از آلاينده ها شاهد تثبيت و در برخي ديگر مانند سرب شاهد حذف آن بوده ايم.

جشنواره فيلم شهر در فرهنگسراهاي شهر تهران
اولين جشنواره فيلم شهر از تاريخ ۲۷ لغايت ۲۹ شهريور ماه امسال در فرهنگسراهاي شهر تهران برگزار مي شود.
سيد عليرضا سجادپور دبير اين جشنواره با تشريح جزئيات برگزاري اين جشنواره اظهار داشت: اين جشنواره همزمان با اعياد شعبانيه در قالب پنج گروه فيلم هاي سينمايي، فيلم هاي مستند، كوتاه، انيميشن و فيلم هاي يك دقيقه اي و در دو بخش ويژه نمايش فيلم هاي مستند تهران قديم و مروري بر آثار يك فيلمساز ممتاز برگزار خواهد شد.
وي درخصوص موضوعات قابل طرح در اين جشنواره، افزود: آثار ارسالي بايد در قالب موضوعات زير باشد: ۱- شهر، شهروند، مديريت شهري، ۲- شهر، حركت، حمل و نقل، ۳- شهر، اقتصاد، توليد، اشتغال، ۴- شهر محله، خانواده، ۵- شهر، دانش، آموزش، ۶- شهر، هويت فرهنگي، نمادها، آيين ها، مفاخر، ۷- شهر، امنيت، ايمني و آرامش، ۸- شهر، ارتباطات، فن آوري اطلاعات، ۹- شهر، سلامت، محيط زيست، ۱۰- شهر، آسيب هاي اجتماعي ۱۱- شهر، همبستگي و مشاركت.
سجاد پور درخصوص مقررات ويژه جشنواره گفت: از تاريخ توليد آثار نبايد بيش از دو سال گذشته باشد، آثار ارسالي از شبكه هاي داخل و خارج كشور پخش نشده باشد و آثار پذيرفته شده تا پايان جشنواره نبايد از شبكه هاي تلويزيون پخش شوند.وي يك نسخه از اثر، فرم تكميل شده شركت در جشنواره، يك قطعه عكس كارگردان، دو قطعه عكس فيلم را از مدارك مورد نياز براي شركت آثار در اين جشنواره اعلام كرد.

پل بزرگ نور هفته آينده به بهره برداري مي رسد
005052.jpg
گروه شهري: بخش اعظم (۸۵ درصد) پل بزرگ نور واقع در ميدان علامه جعفري با هزينه اي حدود ۲۶ ميليارد تومان يكشنبه آينده به بهره برداري خواهد رسيد و ۱۵ درصد باقيمانده آن نيز در نيمه دوم امسال آماده استفاده عموم خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ما مهندس محمد علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران با اشاره به اين كه در شرايط معمول ساخت چنين پلي به سه سال زمان نياز دارد افزود: با كار مستمر و شبانه روزي موفق شديم اين پروژه را در ۱۶ ماه به پايان برسانيم.
معاون فني عمراني شهرداري تهران تأكيد كرد در ساخت پل بزرگ نور از بهترين و پيچيده ترين تكنيكهاي پل سازي استفاده شده و سعي خواهد شد با احداث فضاي سبز و آب نما در كنار معماري منحصر به فرد اين مجموعه يكي از زيباترين سازه هاي شهري را در معرض ديد شهروندان قرار دهيم.
وي درباره تأثيرات ترافيكي اين طرح گفت: با افتتاح اين پروژه ميدان علامه جعفري يا ميدان نور كه به عنوان يكي از بزرگترين ميادين تهران به شمار مي رود محل تقاطع سه شريان اصلي شهيد ستاري، شهيد حكيم و آيت ا... كاشاني به صورت غيرهم سطح خواهد شدو متعاقب آن شاهد روان شدن ترافيك منطقه و افزايش كاربري بزرگراه هاي اين تقاطع خواهيم بود.
بنا بر اين گزارش ۹۹۱ متر از بزرگراه رسالت غرب، ۷۹۰ متر از بزرگراه آيت ا... كاشاني و ۱۱۲۳ متر از بزرگراه ستاري در اين تقاطع واقع شده است.
به گفته وي پنجشنبه اين هفته (فردا) كار روكش جديد پل حافظ به اتمام مي رسد.
وي دليل تأخير در بهره برداري به موقع از اين پل را درخواست وجه اضافه توسط پيمانكاران اعلام كرد كه با مخالفت شهرداري مواجه و در نتيجه با پيمانكار ديگري قرارداد بسته شد.
وي در ادامه طول بزرگراههاي فعلي شهر تهران را ۳۵۰ كيلومتر اعلام كرد و آنها را سرمايه هاي بزرگ شهر خواند و اظهار داشت: براي حفظ اين سرمايه بزرگ، در زمستان سال گذشته در جلساتي كه با كارشناسان و متخصصان شهرداري تهران داشتيم براي شبكه بزرگراهي شهر تهران طرحي را ارائه نموديم و توانستيم در سال ۸۴ بخشي از آن را اجرا كنيم.
علي آبادي با اشاره به اينكه طرح فوق شامل لكه گيري ، روكش ، حذف نقاط حادثه خيز بزرگراهها و احداث رمپ و لوپهاي اجرا نشده مي باشد، گفت: اجراي طرح از تعطيلات نوروز سال جاري آغاز شد و تاكنون ۵۴ كيلومتر از بزرگراههاي اصلي را روكش اساسي يا لكه گيري كرده ايم.
وي همچنين خبر از بازيافت آسفالت تراشيده شده از سطح معابر داد و اظهار داشت: آسفالت تراشيده شده در سالهاي گذشته يا در بيابانهاي اطراف شهر دور ريخته مي شد و يا در نقاط محدودي دپو مي شد ولي اكنون با همكاري بخش خصوصي، مجموعه ماشين آلات بازيافت وارد شده است و اميدوارم تا ۲ ماه ديگر كار آن شروع شود تا با بازيافت تراشه هاي آسفالتهاي قديمي مانع از دور ريخته شدن آسفالتها و صرفه جويي در صنايع شويم.

رانندگان تاكسي بيمه مي شوند
005058.jpg
ايسنا: مديركل امور فني بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي گفت: بر اساس توافق اخير شهرداري با سازمان تأمين اجتماعي دارندگان تاكسي تحت پوشش سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران از اول مهر ماه سال جاري مشمول مقررات قانون تامين اجتماعي مي شوند.
دكتر آموزگار دانش آموز افزود: بر اين اساس سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران به عنوان كارگزار، مسئوليت تنظيم و ارسال ليست ماهانه دارندگان تاكسي تحت نظارت اين سازمان را كه تحت پوشش مقررات حمايتي خاص ديگري قرار ندارند و حداكثر سن آنان در تاريخ ارسال اولين ليست ۵۰ سال تمام باشد را به عهده گرفته است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |