چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۶ - Aug 17, 2005
فوتبال مقدماتي جام جهاني
ايران و ژاپن، امروز ساعت ۱۵ در يوكوهاما
005115.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران امروز در يوكوهاما آخرين بازي دور مقدماتي خود را در مقابل ژاپن انجام مي دهد. هر دو تيم بدون ستاره هاي بزرگ خود به ميدان مي روند تا تيم اول آسيا را به جام جهاني معرفي نمايند. ژاپن و ايران هر دو قبل از اين بازي جواز حضور در جام جهاني را بدست آورده بودند. برانكو و زيكو دو مربي خارجي ايران و ژاپن مجبورند براي اين بازي نه چندان حساس از مهره هاي جوانتر خود استفاده كنند. ايران بطور يقين نمي تواند از وجود علي كريمي، وحيد هاشميان، مهدي مهدوي كيا، فريدون زندي و رحمان رضايي استفاده كند. اين بازي از جهتي براي دو مربي ايران و ژاپن قابل اهميت است كه بتوانند موقعيت خود را در جهان بهبود ببخشند. امروز ساعت ۱۵ ايران با ژاپن در ورزشگاه يوكوهاماي ژاپن.
جهانگير كوثري: امروز يوكوهاما تيم اول گروه B بازيهاي مقدماتي جام جهاني را معرفي خواهد كرد. در حالي كه هر دو تيم ژاپن و ايران برنامه هاي جام جهاني خود را آماده مي كنند، اين بازي كه بيشتر به يك ديدار مردمي و مطبوعاتي شباهت دارد، بايد انجام گيرد تا هر دو مربي كه اتفاقا محبوبيت سال پيش خود را ندارند، براي خود جايگاه محكمتري فراهم نمايند و مقبوليت عمومي را در كشورهاي خود حفظ نمايند. برانكو كه با موج ناهمگون فدراسيون فوتبال خود را در جريان هاي حاشيه اي انداخته است بايد با اين بازي به نوعي موج حملات را تلطيف كند و برانكو در موضع سر مربي تيم ملي بحث هاي خود را بيشتر فني كند. از اين نظر بازي با ژاپن بسيار براي او مهم است، اما از شانس بد برانكو امكان به خدمت گرفتن بازيكنان بزرگ تيم ملي را ندارد. اگر كريمي، هاشميان، مهدوي كيا، رضايي و زندي در اختيار برانكو بودند، شايد او به آرزوهاي خود مي رسيد. در آنسو نيز زيكو شرايط مشابهي دارد، از محبوبيت او در بين مردم ژاپن كاسته شده است و تنها فدراسيون فوتبال ژاپن از او حمايت مي كند. به همين دليل زيكو قصد دارد با اين پيروزي نقاط سست خود را در بين مردم به نوعي بپوشاند و با ژاپن در جام جهاني حضور يابد. آيا زيكو بهترين نفرات خود را به ميدان مي فرستد؟ آيا براي زيكو صدرنشين و پيروزي در مقابل ايران يك امتياز تلقي مي شود؟ زيكو خوب مي داند انعكاس اين پيروزي در سرتاسر دنيا خواهد پيچيد كه ژاپن تيم اول آسيا شد و به جام جهاني رفت. زيكو تمام بازيكنان ريز و درشت خود را در اختيار دارد. از پيرهاي مطمئن چون كاواگوچي تاكيجي تامارا و فوكونيشي و اكرا كاجي زيكو پديده هاي استثنايي را نيز با خود همراه كرده است «تاناكا»، «موتوياما»، «آبه» و «كانو».
بعيد نيست، زيكو درون دروازه از دروازه بان جوان و شجاعي چون يوجي دروي استفاده كنند اما آنچه مسلم است اين مربي برزيلي كه محبوبيت و اشتهارخود را در جهان ذره ذره به دست آورده است ريسك نخواهد كرد. او جزو ده بازيكن برجسته تاريخ برزيل است و آسان اين همه شهرت را براي يك بازي از دست نمي دهد. لژيونرهاي ژاپني نخواهند بود اما، تا اينجا او با ايران صفر بر صفر مساوي است، او سه مدافع بزرگ و كار كشته دارد: مياموتو، ناگازاوا و تاناكا. در سمت چپ سانتوس و در راست كاجي معروف را دارد. فوكو نيشي، اندو و اوگوساوارا هم بازي خواهند كرد. اوگورو و تامارا كه قادرند بهترين خط حمله را بسازند. شايد هم در اين تركيب چند جوان پديده قرار گيرند. چانو، موسينوا و شايد هم تسوبي، زيكو با تركيب (۲-۵-۳) در زمان حمله و (۲-۴-۴) در زمان دفاع بازي خواهد كرد. كاجي در دفاع راست وسانتوس در دفاع چپ در زمان حمله به پيستونهاي راست و چپ تبديل مي شوند. فوكو نيشي محور اصلي ژاپن در ميانه ميدان خواهد بود. او بايد اندو، اوگوساوارا را به جلو سوق دهد و تامادا و اوگورو را هم تغذيه كند.
اما برانكو با موجوديتي كه دارد، چگونه بايد از اين ميدان بدون شكست بيرون بيايد. با نيروهاي مستعد و جواني كه برانكو در اختيار دارد، چاره اي جز بازي متمركز در خط دفاع و هافبك ندارد. چهار مدافع ثابت. كعبي، گل محمدي، كاملي مفرد و محمد نصرتي. دو هافبك دفاعي علوي و نكونام (اگر نكونام به بازي برسد) در غير اين صورت تيموريان نقش او را با كمي تمايل به دفاع بازي خواهد كرد. كاظميان، مبعلي و نيكبخت خط دوم مياني ما را تشكيل مي دهند و علي دايي به تنهايي در نوك قرار مي گيرد. بازي در سه چهارم زمين خودي يعني انتخاب شيوه اي متمركز و فشرده تا به حريف اجازه بازي راحت را ندهند و فضاها را از آنها بگيرند. اين شيوه بسيار موثر واقع خواهد شد، اگر تمام بازيكنان وظايف محوله را به خوبي انجام دهند. اميد برانكو به يك نتيجه مساوي آبرومند است و ما نيز آنرا مي پسنديم.
005112.jpg
اين بازي امروز ساعت ۱۵ به وقت تهران انجام مي شود.
قاره آسيا در جام جهاني
تيم  ملي  فوتبال  كويت  در چارچوب  رقابت هاي  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶در قاره  آسيا فقط نياز به  كسب  يك  امتياز برابر ازبكستان  دارد تا ديگرسهميه  پلي  آف  جام  جهاني  را به  دست  آورد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از توكيو، تيم هاي  عربستان  سعودي ، كره جنوبي ، ايران  و ژاپن  پيش  از اين  چهار سهميه  صعود به  مرحله  پاياني  جام جهاني  را كسب  كردند.
برگزاري  مسابقه  پلي  آف  تيم  بحرين  نيز مسجل  شده  است .
بحرين  چهار امتيازي  است  اما همين  چهار امتياز كافي  بود تا يك  سهميه مسابقه  پلي  آف  آسيا را به  خود اختصاص  دهد.
تيم  ملي  فوتبال  ايران  صدرنشين  گروه  ب  نيز احتمالاً با تركيب  نه  چندان قدرتمندي  به  مصاف  ژاپن  مي رود در حالي كه  بحرين  و كره  شمالي  ديگر ديدار اين  گروه  را برگزار مي كنند.
مسابقه  رفت  و برگشت  پلي  آف  آسيا نيز روزهاي  دوم  و هفتم  سپتامبر ( ۱۱ و۱۶ شهريور) برگزار مي شود و برنده  اين  مسابقه  براي  صعود به  جام  جهاني  بايدبا تيم  چهارم  منطقه  كونكاكاف  ديدار كند.
عمده ترين  هدف  از ديدار تيم هاي  صعودكرده  به  جام  جهاني  يعني  مسابقاتي كه  بين  تيمهاي  ايران  و ژاپن  و همچنين  عربستان  و كره  جنوبي  برگزار مي شود، تعيين  صدرنشين  گروه هاست .
پيش بيني  مي شود، زيكو سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ژاپن  در ديدار با ايران از تركيبي  كه  قصد دارد در جام  جهاني  به  كار گيرد، استفاده  كند.
برانكو ايوانكوويچ  سرمربي  تيم  ملي  ايران  نيز بدون  حضور لژيونرهاي خود به  بازيكنان  ذخيره  خود شانس  حضور در اين  مسابقه  را خواهد داد.
تيم  ايران  پيش  از سفر به  ژاپن  يك  اردوي  تداركاتي  در لندن  برگزار كرد و در اين  اردو در يك  ديدار دوستانه  برابر تيم  كويينز پارك  رنجرز به  ميدان  رفت .
اين  تيم  براي  حفظ صدرنشيني  خود در گروه  بي فقط نياز به  يك  تساوي  دارد.
تيم  عربستان  نيز در گروه  الف  همين  وضعيت  را دارد.
بنابر اين  گزارش ، تيم  كويت  فقط چهار امتياز از پنج  مسابقه  گروه  نخست مقدماتي  جام  جهاني  آسيا كسب  كرده  است  در حالي كه  ازبكستان  دو امتيازيست .
عكس:ايپنا

پيكارهاي كشتي فرنگي دانشجويان جهان
حسن رنگرز مدال نقره گرفت
005106.jpg
محمدرضا منصوريان: حسن رنگرز كشتي گير خوش تكنيك كشتي فرنگي ايران درخشان ترين فرنگي كار كشورمان در اولين روز پيكارهاي كشتي فرنگي دانشجويان جهان در شهر ازمير تركيه بود. اين كشتي گير در پي يك دور استراحت در وزن ۵۵ كيلوگرم در ۳ كشتي پياپي حريفان خود از قرقيزستان، قزاقستان و تركيه را شكست داد و با شايستگي به ديدار پاياني وزن اول راه يافت.
رنگرز در ديدار نهايي در يك كشتي سخت عليرغم تلاش فراوان نتوانست در مقابل يي ونگ لي از كره شمالي پيروز شود و با قبول شكست برابر وي به مدال نقره اين وزن قناعت كرد. رنگرز در تايم اول اين كشتي (۲-۳) باخت، در تايم دوم (۵-۵) پيروز شد و در تايم سوم هم نتيجه را
(۱-۲) به حريف خود واگذار كرد.در ساير رقابت هاي ۴ وزن نخست در وزن ۶۶ كيلوگرم، مهدي توكلي ابتدا كشتي گير مجارستاني را شكست داد، اما در كشتي دوم خود به حريف آذربايجاني باخت و از جدول مسابقات حذف شد. سامان طهماسبي در وزن ۸۴ كيلوگرم هم سرنوشتي نظير توكلي پيدا كرد. او در اولين كشتي حريف لهستاني خود را شكست داد، اما با قبول شكست مقابل كشتي گير ارمني از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن ۱۲۰ كيلوگرم مهدي شربياني در شروع پيكارهاي اين وزن برابر كشتي گير اوكرايني دستش بالا رفت. او در كشتي بعد به كشتي گير ميزبان، تركيه باخت، اما به دليل آن كه حريف ترك كشتي گير روسيه را برد و به فينال رسيد شربياني در جدول مسابقات باقي ماند تا شانس كسب مدال برنز را داشته باشد. او در گروه بازنده ها بر كشتي گير مجارستاني غلبه كرد و در آخرين مبارزه روياروي حريف روسي خود قرار گرفت. شربياني الكساندر كيموف روسي را  برد و  مدال برنز گرفت.

محروميت دوساله كشتي گير دوپينگي
مهدي  شيرازي  كشتي گير آزادكار وزن  ۶۶ كيلوگرم  ايران  به دليل استفاده از مواد نيروزا   به  مدت  دو سال  از شركت  در تمامي مسابقه هاي  داخلي  و بين المللي كشتي  محروم  شد.
روابط عمومي ستاد ملي  مبارزه  با دوپينگ  ديروز اعلام كرد: مهدي  شيرازي  به  علت  مصرف  ماده  ممنوعه  ستانوزول  براساس  بند ۱۰_۲ آئين  نامه  جهاني  مبارزه  با دوپينگ ، از تاريخ  ۲۲/ ۴/ ۸۴ تا ۲۲/ ۴/ ۸۶ ازشركت  در تمامي رقابتهاي  ملي  و بين المللي  كشتي  و حتي  تمرينات  تيمي محروم شد.
مهدي  شيرازي  در مرحله  نهايي  رقابتهاي  انتخابي  تيم  ملي  كشتي  آزادايران  كه  اواسط تير ماه  گذشته  در تهران  برگزار شد، در وزن  ۶۶ كيلوگرم  با شكست  دادن  تمامي رقباي  خود به  مقام  نخست  رسيد و به  اردوي  آمادگي  تيم  ملي كشتي  آزاد ايران  به  منظور شركت  در پيكارهاي  كشتي  قهرماني  سال  ۲۰۰۵ جهان در بوداپست  مجارستان  دعوت  شد.

ديدارهاي دوستانه بزرگان فوتبال جهان
گروه ورزشي: فوتبال امشب در اروپا در قالب رقابتهاي دوستانه جذابيت  خاصي به خود مي گيرد. در حاليكه هنوز چهره تيم هاي صعود كننده از اين قاره مشخص نشده است در آستانه بازي هاي آينده تيم هاي بزرگ آنها دست به رقابتهاي تداركاتي زدند تا از نظر آمادگي خود را به سطح مطلوب برسانند.
در مهمترين بازي هاي امشب در روتردام هلند ميزبان تيم آلمان است. يورگن كلينزمن در اين بازي با تغييراتي كه در تركيب خود به وجود آورده سعي دارد تا آلمان را به انسجام بيشتر برساند.
آلمان در دو بازي تداركاتي ديگر در ماه هاي آينده با اسلواكي و تركيه ديدار مي كند.
در دوبلين تيم ملي ايرلند به مصاف ايتاليا مي رود.  حضور الساندرو دل پيرو در تركيب اصلي، ليپي را به اين باور رساند كه در كنار بازيكنان جوان، باتجربه ها نيز حضور داشته باشند.
ايرلندي ها در اين ديدار رابي كين مهاجم خود را به دليل مصدوميت در اختيار ندارند. در تيم ايتاليا نيز جيان لوئيجي بوفون و مائورو كامورانزي به دليل آسيب ديدگي حضور ندارند. در غياب دروازه بان اصلي ايتاليا مورگان دي سانتيس از دروازه لاجوردي پوش ها دفاع مي كند.
فرانسه نيز با تركيب رويايي و با حضور ستارگاني كه به تيم ملي روي خوش نشان داده اند به مصاف ساحل عاج مي رود. زيدان، ويلتورد، آنري، ماكه له له، ويرا و ... امشب بار ديگر فرانسه را به اوج مي رسانند.

حسين رضا زاده :
حقوق ملي پوشان وزنه برداري را پرداخت كنيد
005109.jpg
گروه ورزشي: كاپيتان  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  مي گويد: دعوت شدگان  به  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران ، پنج  ماه  است  حقوق  دريافت  نكرده اند.
«حسين  رضازاده » ديروز با بيان اين  مطلب  گفت:  پيش  از اين  حقوق  ملي پوشان  وزنه برداري  ايران  توسط كميته  ملي المپيك  پرداخت  مي شد ولي  از امسال  قرار است  كه  فدراسيون  وزنه برداري  نسبت به  پرداخت  حقوق  ملي پوشان  اقدام  كند كه  متاسفانه  تاكنون  حقوق  دعوت شدگان  به  اردو پرداخت  نشده  است .
رضازاده  در ادامه  اظهار داشت:  هم اكنون  مسئولان  فدراسيون  وزنه برداري  براي  شركت  در رقابت هاي  وزنه برداري  قهرماني  نوجوانان  و جوانان  در ازبكستان  به سر مي برند و ما منتظريم  تا آنان  بازگردند تا در اين  خصوص  چاره اي  بينديشند.

سفر ژيمناست هاي ايران به هندوستان
گروه ورزشي: تيم  ملي  ژيمناستيك  ايران  براي  شركت  در مسابقات  بين المللي  جام  راجيوگاندي  هندوستان  امروز تهران را به  قصد دهلي نو ترك  مي كند.
به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  ژيمناستيك ، حميدرضابابايي ، سروش  پولاديان ، علي  عزيزي ، وحيدرضا كاكاوند، كامبيز حاج محمدي  و علي اصغر مرزبان  اعضاي  تيم  اعزامي هستند.
رضا خيرخواه  و بيژن  جوانبخت  به  عنوان  مربي ، امير ملك  زاده  نيز به عنوان  داور و جواد سالك  به  عنوان  سرپرست  تيم  ايران  را همراهي  خواهندكرد.
رقابتهاي  بين المللي  ژيمناستيك  جام راجيو گاندي  با حضور ۱۲ تيم  درشهر حيدرآباد هندوستان  برگزار خواهد شد.

در كپنهاگ، تيم ملي دانمارك ميزبان انگليس است
005103.jpg
دانمارك آخرين بار در ديدار دوستانه اي در سال ۲۰۰۳ سه بر دو مقابل انگليس در اولدترافورد مغلوب شد. از سال ۱۹۴۸ تاكنون اين دو تيم ۷ بار  با يكديگر مصاف داده اند كه ۴ پيروزي براي انگليس و سه مساوي نيز مجموع نتايج دوتيم بود.
در شهر اسپيلت كرواسي تيم ملي اين كشور ميزبان برزيل است. برزيل براي اين ديدار با تمام قدرت به ميدان مي رود. ديدا، كارلوس، كافو، لوسيو، رناتو، گيلبرتو، امرسون، كاكا، زي روبر تو، رونالدو و روبينيو ۱۱ مرد اين ميدان هستند.
در ساير بازي هاي امشب سوئد با جمهوري چك، بلژيك با يونان، نروژ با سوئيس، بلغارستان با تركيه، مجارستان با آرژانتين، مالت با ايرلند شمالي، ولز با اسلووني و اتريش با اسكاتلند ديدار خواهند داشت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |