چهارشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۲ - Aug 24, 2005
تهديد دختر جوان به اسيدپاشي
گروه حوادث: چهار پسر جوان كه با تهديد دختر يك كارخانه  دار تهراني به اسيدپاشي قصد اخاذي از او را داشتند، دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، هفته گذشته مردي كه خودش را صاحب يك كارخانه بزرگ در تهران معرفي مي كرد به ماموران پليس مراجعه كرد و مدعي شد چند پسر جوان با تهديد دختر او به اسيد پاشي قصد اخاذي ۱۰۰ ميليون توماني از وي را دارند.
با مطرح شدن اين شكايت، پرونده براي دستگيري متهمان تشكيل و تحقيقات براي شناسايي متهمان آغاز شد.
ماموران در نخستين گام با كمك شركت مخابرات اقدام به رديابي تلفني متهمان كرده و صبح روز دوشنبه موفق به شناسايي و دستگيري آنها در غرب تهران شدند.
چهار پسر جوان صبح ديروز براي بازجويي به شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي تهران منتقل شدند كه در بازجويي ها اظهار داشتند چند روز قبل دختر جوان را شناسايي كرديم وضع مالي پدر او خوب بود به همين خاطر نقشه اخاذي از دختر ۲۰ ساله او را طراحي كرديم. پس از آنكه تلفن خانه مرد كارخانه دار را به دست آورديم با آنها تماس گرفتيم و تهديد كرديم اگر ۱۰۰ ميليون تومان به ما ندهند به صورت دختر جوانشان اسيد مي پاشيم. متهمان پس از بازجويي با قرار بازداشت و براي تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران آگاهي قرار گرفتند.

شاهدان قتل بردآباد در دادگاه:
تنها متهم به قتل چاقو داشت
000039.jpg
شاهدان حادثه در دادگاه
000042.jpg
گروه حوادث: مردي كه در يك نزاع دسته جمعي جواني را به قتل رسانده بود، پس از ختم جلسه محاكمه و اخذ آخرين دفاع، به قصاص نفس (اعدام) و پرداخت ديه به مجروحان حادثه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده از شامگاه ۲ مرداد ماه سال ۸۳ در دستور كار قرار گرفت. همان شب به مأموران كلانتري شهريار اطلاع داده شد در يك درگيري كه در بردآباد شهريار اتفاق افتاده يك نفر كشته و چند تن زخمي شده اند. بلافاصله مأموران در صحنه حادثه حضور يافتند و متوجه شدند كه تنها فردي به نام شمس الله در نزاع چاقو داشته و با حمله به چند نفر آنها را زخمي كرده است. به اين ترتيب شمس الله تحت تعقيب پليس قرار گرفت تا اينكه در تاريخ ۱۷ مرداد ماه در زنجان شناسايي و دستگير شد.
متهم به قتل كه پس از دستگيري به نزاع منجر به قتل اعتراف كرده بود پس از صدور كيفرخواست در تاريخ ۳۱ خردادماه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد. وي در نخستين جلسه محاكمه خود منكر هرگونه جنايتي شد و مدعي گرديد، زماني كه از معركه درگيري جدا شده است، كسي به قتل نرسيده بود. به اين ترتيب قاضي عزيزمحمدي با تجديد جلسه محاكمه خواست تا چندتن از شاهدان با حضور در دادگاه به سؤالات قاضي پاسخ دهند.صبح ديروز آخرين جلسه محاكمه شمس الله با حضور اولياي دم، نماينده دادستان و چهار تن از شاهدان حادثه در حالي برگزار شد كه اولياي دم تقاضاي قصاص نفس (اعدام) براي متهم پرونده كردند.
سپس يكي از شاهدان حادثه به نام اصغر پس از حضور در جايگاه و تفهيم اتهام ادعاي دروغ به تشريح جزئيات حادثه پرداخت و گفت: شب حادثه با موتورم در حال رفتن به خانه بودم كه شمس الله را ديدم. جلويم را گرفت و گفت مرا به بردآباد برسان عجله دارم. او سوار شد به او گفتم چرا با ماشين نرفتي! گفت كاردارم. همين كه به سر راه بردآباد رسيديم متهم از من خواست تا مسيري را ورود ممنوع بروم. من هم اين كار را كردم. پس از طي مسافتي ناگهان متوجه يك موتورسيكلت با دو سرنشين شدم كه در مسير خود حركت مي كردند. آنها به من كه در جهت مخالف حركت مي كردم راه ندادند و همين باعث شد ما به طرف خاكي كشيده شويم.
شاهد حادثه در ادامه افزود:  همين كه متوقف شديم متوجه شدم سرنشينان موتورسيكلت ۱۰ متر جلوتر ايستاده اند.
شمس الله به طرف آنها رفت و شروع به جر و بحث كرد. دقايقي از درگيري لفظي آنها نگذشته بود كه سه موتورسيكلت ديگر در محل پارك كردند و آنها نيز وارد معركه شدند. در ابتداي درگيري، حميد كه راكب موتور بود دائماً از شمس الله عذرخواهي مي كرد اما او هيچ توجهي نمي كرد تا اينكه يك نفر به اسم سجاد از راه رسيد و بلافاصله كمربندش را باز كرد. او در حاليكه عربده مي كشيد گفت شمس الله من آمدم. نگران نباش. در آن لحظه بود كه ديدم شمس الله چاقويي را از پشت كمرش خارج كرد و به طرف جمع حمله ور شد.
بعد از چند دقيقه، به طرف من دويد و گفت:  بيا برويم. نمي دانم چطور شد كه من حسن را با چاقو زدم. سپس در طول مسير دست هايش كه خوني بود، را با دستمال پاك كرد تا اينكه به يك قهوه خانه رسيديم. شمس الله از من خواست بايستم. سپس به داخل آن جا رفت و دست هايش را شست.
بعد هم او را به خانه اش بردم.
قاضي: شما ديديد كه چه كسي ضربه چاقو را به حسن وارد كرد؟
اصغر: من نديدم كه چه كسي چاقو را زد اما تنها كسي كه چاقو داشت شمس الله بود.
در ادامه جلسه يكي ديگر از شاهدان حادثه به نام ناصر كه از دوستان نزديك مقتول بود نيز گفت: در ميدان بسيج همراه حسن قصد رفتن به خانه را داشتيم. وقتي سوار موتور شديم و به طرف اتوبان حركت كرديم ناگهان چند نفر گفتند ابتداي اتوبان درگيري شده و خيلي شلوغ است.
من و مقتول براي اينكه متوجه شويم چه اتفاقي افتاده است به طرف اتوبان رفتيم. وقتي به آن جا رسيديم براي جدا كردن وارد معركه شديم. همين كه من چاقو را دست متهم ديدم، از بچه ها خواستم تا از معركه بيرون بيايند كه ناگهان متهم با چاقو يك ضربه به قفسه سينه حسن وارد كرد و دوستم به زمين افتاد.ما او را به بيمارستان انتقال داديم اما تلاش پزشكان بي نتيجه ماند.
با دستور قاضي عزيزمحمدي، دو تن ديگر از شاهدان حادثه به تشريح جزئيات آن پرداختند و هر دو مدعي شدند كه چاقو را در دستان متهم به قتل ديده اند.بر پايه اين گزارش، پس از ختم جلسه محاكمه و اخذ آخرين دفاع از متهم به قتل، دادگاه درخصوص پرونده حكم را صادر كرد.
در حكم صادره، شمس الله به اتهام قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) و به خاطر جراحت دو تن از شاكيان پرونده به پرداخت ديه در حق آنان محكوم شد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور ارجاع شد.

افزايش تعداد شاكيان پرونده ربودن
نوزادان از بيمارستان هاي تهران
فارس: قاضي جديد پرونده ربودن نوزادان تهراني از افزايش تعداد شاكيان اين پرونده به ۷۵ نفر خبر داد.
قاضي قيصري گفت: در مراحل اوليه تحقيقات مشخص شده بود كه ۶۳ نوزاد از سوي متهمان ربوده شده اند. از زمان ارجاع پرونده به شعبه ششم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران نيز ۱۲ شكايت جديد از سوي والديني كه كودكانشان در بيمارستان ناپديد شده اند مطرح شده است.
يكي از شاكيان در مورد نحوه ناپديد شدن نوزادش به قاضي قيصري گفت: سال ۸۱ همسرم در بيمارستان ...تهران وضع حمل كرد. پس از به دنيا آمدن پسرم پزشكان مدعي شدند كه وضعيت جسماني پسرم خوب نيست و بايد در بيمارستان بستر شود. پسرم چند روزي در بيمارستان بستري بود و هر روز حالش بهتر مي شد. پس از يك هفته از بيمارستان با ما تماس گرفتند و اعلام كردند پسرم به خاطر وخامت حالش فوت كرده است. مسئولان بيمارستان بدون نشان دادن جسد نوزاد به ما آن را خاك كردند.
من آن زمان به ادعاي مسئولان بيمارستان اطمينان كردم اما وقتي در جريان ماجراي ربوده شدن ۶۳ نوزاد در بيمارستان هاي تهران قرار گرفتم به دليل شباهت نحوه ربودن نوزادان با نحوه ناپديد شدن فرزندم احتمال مي دهم نوزاد من نيز جزو نوزادان ربوده شده در بيمارستان باشد. پس از شكايت اين مرد بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران دستور تحقيق در اين رابطه را صادر كرد.
قاضي قيصري در حالي به پرونده ربودن نوزادان در بيمارستان هاي تهران رسيدگي مي كند كه روزانه مجبور به رسيدگي به دهها پرونده اي  است كه به او ارجاع مي شود در حاليكه يك مقام قضايي پيش از اين اعلام كرده بود پرونده ديگري به او ارجاع نمي شود.

متهمان حادثه  ورزشگاه آزادي محاكمه مي شوند
ايسنا : متهمان حادثه  ورزشگاه آزادي كه فروردين ماه امسال پس پايان بازي تيم هاي ملي فوتبال ايران و ژاپن اتفاق افتاد، مهرماه محاكمه مي شوند.
۱۳ مهرماه، متهمان پرونده  ورزشگاه آزادي در شعبه  ۱۰۴۳ دادگاه عمومي و جزايي تهران محاكمه خواهند شد. بنابر اعلام بازپرس رسيدگي كننده به پرونده  حادثه  ورزشگاه آزادي، كيفرخواست اين پرونده، پس از تحقيق از ۸۰ نفر، با ۱۷ متهم تهيه و به دادگاه ارسال شد. بازپرس قائدي به ايسنا گفت كه هنوز حدود ۱۰ پرونده صدمات در شعبه  دادسراي ناحيه  ۱۹ باقي است و در حال تكميل شدن است. وي همچنين يادآور شد كه پرونده هاي ارسال شده به دادگاه، هم از جنبه  عمومي و هم خصوصي رسيدگي مي شود.

هشدار به شركت هاي حمل و نقل تهران و حومه:
اين فرد را شناسايي كنيد
000045.jpg
گروه حوادث: اداره آگاهي تهران بزرگ با انتشار عكس اين متهم از هموطنان درخواست كرد به محض مشاهده و يا كسب اطلاع از اين فرد ، به اين اداره اطلاع دهند.
اين متهم حسن گراوند ۲۴ ساله، اهل و ساكن كوهدشت در استان لرستان مي باشد. براساس اين گزارش، متهم مدتي است با جعل اسناد و مدارك شناسايي از قبيل گواهينامه، دفترچه كار رانندگي و با كاميون خاور نارنجي رنگ با پلاك جعلي مبادرت به تحويل گرفتن محموله ها از شركت هاي حمل و نقل تهران  و سرقت اين محموله ها كرده است.
اداره كل مبارزه با سرقت اداره آگاهي تهران بزرگ، ضمن هشدار به هموطنان، از آنان خواست، به محض مشاهده اين فرد كه با يك خودرو با پلاك هاي جعلي ۹۷۵ق ۲۷ ، ۱۱۷ق۲۷ و ۹۶۸ق۱۷ و اسم هاي جعلي نظير محمد رضا رشيدي ، رسول محمدي و محمد قرباني تردد مي كند، سريعا مراتب را به اداره بيستم معاونت مبارزه با سرقت آگاهي تهران بزرگ اطلاع دهند.گفتني است ، اين متهم در محاكم قضايي داراي چند اتهام از جمله خيانت در امانت ، بارخوري و سرقت محموله مي باشد.

درگيري دو رقيب در ازدواج
گروه حوادث: دو پسر جوان كه در رقابت براي ازدواج با يك دختر همديگر را با ضربات چاقو مجروح كرده بودند، بازداشت و دادگاهي شدند تا تكليفشان مشخص شود.
خانواده اين دو جوان كه عطا و فريدون نام دارند، به خاطر درگيري و نزاع آنها به دادسرا رفتند تا به پرونده فرزندانشان رسيدگي شود.
عطا و فريدون كه چند شب پيش به خاطر مسايل عاطفي خود در رابطه با دختر مورد علاقه شان با يكديگر درگير شده بودند همان ابتدا بازداشت شدند.پدر فريدون علت اين درگيري را چنين توضيح داد: چندي پيش پسرم با يك دختر به نام شقايق آشنا شد كه پس از مدتي قرار گذاشتيم به خواستگاري اش برويم تا آن دو با هم ازدواج كنند. اما چند روز بعد متوجه شديم كه اين دختر يك خواستگار ديگر نيز داشته كه چندين بار با پسرم درگيري و مشاجره داشته است.حال پرونده اين دو رقيب علاقمند به ازدواج در دادسراي جنايي در حال رسيدگي است.

تلفن همراه، كيف قاپ جوان را به دام انداخت
گروه حوادث: پسر جواني كه با شگردي جديد از زنان در خيابان نياوران تهران كيف قاپي مي كرد ، دستگير شد. به گزارش خبرنگار ما، متهم ۲۷ ساله كه عليرضا نام دارد، به اين ترتيب كه در صندلي سمت راست جلوي خودروي پرايدش سوار مي شده و با دست و پاي چپ هدايت خودرو را به دست مي گرفت و با دست راست كيف  زناني كه كنار خيابان در انتظار خودرو بودند، سرقت مي كرد. اين متهم، اول دي ماه سال گذشته در خيابان نياوران تهران كيف  زني را ربود كه ماموران با رديابي تلفن همراه اين زن كه داخل كيفش قرار داشت، موفق به شناسايي سارق جوان شدند. ماموران در ادامه با متهم به نام عليرضا تماس گرفته و ديروز با او در اداره آگاهي قرار گذاشتند كه پس از ورود متهم به اداره آگاهي از سوي ماموران دستگير شد. متهم صبح ديروز در جلسه بازجويي در شعبه پنجم بازپرسي دادسراي جنايي تهران به بيش از شش فقره سرقت به اين شيوه در خيابان نياوران اعتراف كرد.

شكايت مرد خياط در دادسراي امور جنايي
گروه حوادث: تحقيقات پليسي براي دو ضارب كه مرد ميانسالي را مورد ضرب و شتم قرار داده و اموال او را دزديده اند آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح جمعه پسر جواني به كلانتري خاوران مراجعه كرد و از پليس خواست تا جستجو براي يافتن پدرش كه گم شده است را آغاز كنند. اين پسر جوان به مأموران گفت: «پدرم روز گذشته به قصد رفتن به محل كارش منزل را ترك كرد و پس از آن ديگر به خانه بازنگشت.»
مأموران پليس جستجوي خود را آغاز كردند. تحقيقات ادامه داشت تا اينكه صبح روز شنبه مرد گم شده خود به منزل بازگشت. چهره مرد خاك آلود و لباسهايش بهم ريخته بود. وضعيت جسمي مرد نيز نامساعد بوده و به همين دليل خانواده اش او را به بيمارستان انتقال دادند.
روز گذشته مرد مذكور به شعبه داديار سليماني واقع در دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرد و در خصوص غيبت خود گفت: «خياط هستم. روز پنجشنبه براي خريد به حوالي پاسگاه شريف آباد رفتم. در ميان راه احساس كردم دو مرد مرا تعقيب مي كنند. با تصور اينكه قصد ربودن خودروام را دارند در اولين فرصت خودرو را در يك پاركينگ مطمئن پارك كردم و خود پياده به سمت مقصد رفتم. ولي دو مرد همچنان به تعقيب من ادامه دادند تا اينكه در يك منطقه خلوت ناگهان به سويم حمله ور شدند و با پاشيدن اسپري اشك آور به صورتم مرا غافلگير كرده و سپس مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها بعد از آنكه تمامي وجه نقد و مدارك داخل كيف دستي ام را ربودند مرا در همان وضعيت نامناسب رها كرده و متواري شدند.به دستور داديار سليماني رسيدگي بر روي اين پرونده ادامه خواهد يافت تا متهمان پرونده كه مرد مدعي است او را مورد ضرب و شتم قرار داده و اموالش را دزديده اند، دستگير شوند.

شليك تيرهوايي براي كشف قاچاق سيگار
گروه حوادث: محموله بزرگ سيگارت قاچاق كه ۴۳ كارتن حاوي ۸۶۰۰۰ نخ بود، توسط اداره نهم آگاهي تهران كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما ديروز اداره نهم پليس آگاهي از كشف يك محموله بزرگ سيگارت قاچاق در حوالي تهران خبر داد.
۳۱ مرداد ماه جاري مأموران اداره آگاهي در حين گشت زني در جاده قديم كرج به يك دستگاه اتومبيل وانت نيسان كه داراي دو سرنشين بود، مظنون شدند.
مأموران بلافاصله با علائم هشداردهنده از راننده خواستند تا اتومبيل را متوقف كند اما وي بدون توجه به هشدارهاي پليس، با سرعت سرسام آور اقدام به فرار نمود.
مأمورين به سرعت به تعقيب آنان پرداختند و در همين حين چند تيرهوايي نيز شليك كردند اما متهمان همچنان به فرار خود ادامه دادند.در نتيجه پليس مجبور شد به سمت لاستيك ماشين فراري شليك كند كه اين عمل باعث شد متهمان اتومبيل را متوقف و پياده شدند و به سرعت به سمت شهرك قدس فرار كردند. بعد از دقايقي تعقيب و گريز با تلاش مأموران نيروي انتظامي يكي از متهمان دستگير و بازداشت شد.همچنين با بررسي هاي فني پليسي، يك دستگاه سمند كه وانت مذكور را اسكورت مي كرد شناسايي و سرنشينان آن كه دو نفر بودند به دام افتادند.در آخر فراري ديگر وانت نيز خود را تسليم پليس كرد و هر چهار متهم به اداره آگاهي منتقل شدند. نيروي انتظامي حجم محموله سيگارت قاچاق را ۴۳ كارتن حاوي ۸۶۰۰۰ نخ اعلام كرده است.

رسيدگي جنايي بر روي پرونده مرگ مشكوك
گروه حوادث: مرد ۴۰ ساله اي به خاطر مرگ مشكوك همسرش صبح ديروز محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ سوم مرداد ماه سال ۸۱ جسد يك زن ۳۴ ساله به نام سارا در خانه مسكوني اش در منطقه قلعه مرغي پيدا شد. جسد اين زن در حالي كشف شد كه آثار كبودي دور گردن وي مشهود بود. زماني كه مأموران كلانتري و بازپرس ويژه قتل با تماس پسر ۱۶ ساله مقتول در محل حادثه حضور يافتند، مشخص شد كه اين حادثه به محض خروج پسر مقتول به نام مهدي از خانه اتفاق افتاده است.مهدي در بازجويي هايش به مأموران گفت: من براي خريد از خانه خارج شدم و پس از يك ساعت زماني كه برگشتم در كمال ناباوري با جسد حلق آويز شده مادرم روبه رو شدم.به اين ترتيب همسر وي به نام حجت تحت بازجويي قرار گرفت. وي مدعي شد كه هيچ اطلاعي از مرگ همسرش ندارد. در ادامه تحقيقات با دستور قاضي، پرونده به صورت فوت مشكوك بسته شد و پدر و پسر به خاطر مرگ مادرشان با قرار وثيقه بازداشت شدند.چندي قبل مهدي (پسر خانواده) در شعبه ۱۱۸۵ دادگاه اطفال محاكمه شد و مدعي گرديد كه مادرش سابقه خودكشي داشته و در اين زمينه پرونده اي در بيمارستان لقمان الدوله دارد. قاضي پرونده پس از بررسي موضوع و تأييد صحت ادعاي پسر نوجوان وي را تبرئه كرد.اما حجت (همسر متوفي) صبح ديروز در شعبه ۱۱۵۷ محاكمه شد و قرار است حكم وي به زودي توسط قاضي محمد ياري صادر شود.

افسر آمريكايي چمدان هاي مسافران فرودگاه را مي ربود
لوكال سيكس: يك افسر آمريكايي اهل ايالت ويرجينيا، نزديك به يك هزار قطعه چمدان و ساك را از مسافران فرودگاه هاي بين المللي اين كشور به سرقت برد.
بنابر اين گزارش، اين افسر پليس كه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در فرودگاه هاي بين المللي دالاس، ويرجينيا، رياگونو و واشنگتن مشغول به كار بود، پس از سرقت يك هزار چمدان از مسافران پروازهاي بين المللي اين فرودگاه ها محتويات آنها را كه شامل انواع داروها، پوشاك و لوازم و وسايل شخصي به ارزش ۲ ميليون دلاربود در يك حراجي در محله خود به فروش مي رساند. پليس در بازرسي از منزل وي در ارلينگتون ايالت ويرجينيا صدها قلم جنس دزدي كشف و ضبط كرد.
اين افسر به پليس گفت: از روي ناچاري و درماندگي دست به سرقت زدم تا بتوانم قبض هاي عقب مانده ام را پرداخت كنم.دادگاه ويرجينيا اين افسر را به هشت سال حبس محكوم كرد.

زن رواني همسر خود را از پاي درآورد
پرس دمكرات: يك زن ۴۲ ساله در ايالت مونتاي آمريكا در يك درگيري خانوادگي، همسر روانپزشك خود را با ضربات چاقو به قتل رساند.
بنابراين گزارش، سوزان پولك كه در كودكي به علت طلاق والدينش دچار اختلالات روحي شده و به شدت از بيماري رواني رنج مي برد، پس از آشنايي با اين روانپزشك تا حدودي درمان شد. سوزان پس از چندي با اين روانپزشك ازدواج كرد اما گاهي حالات عجيب به سراغ او مي آمد و اين باعث نزاع و درگيري بين او و همسرش مي شد. آنها پس از چندين سال زندگي مشترك صاحب سه فرزند ،۱۸ ۲۰ و ۲۲ ساله شدند. ماجرا زماني آغاز شد كه سوزان پس از درگيري جزيي با همسرش به قصد ترك منزلش در حال جمع كردن وسايل خود بود كه ناگهان مشاجره آنها شدت گرفت. او با چاقو به سوي شوهرش حمله كرده و او را از پاي درآورد.سوزان كه هم اكنون سه وكيل براي اثبات بي گناهي خود گرفته است، به دادگاه گفت: من در حالي كه همسرم با چاقو به سوي من حمله كرده و قصدكشتن مرا داشت،براي دفاع فردي از چاقو استفاده كردم.
دادگاه رسيدگي به اتهام سوزان پولك به زودي در مونتاي آمريكا تشكيل مي شود. احتمال دارد سوزان به ۲۵ سال حبس محكوم شود.

پسر ۳ساله آمريكايي خواهر ۱۰ساله اش را هدف گرفت
لوكال سيكس: مادر اين كودك همراه بچه ها در حياط ايستاده بود داشت با خريدار اتومبيلش صحبت مي كرد.
در همين بين ناگهان اين پسربچه اسلحه كوچكي را پيدا كرده و با آن به سوي خواهر بزرگترش نشانه مي رود.مادر آنها با شنيدن صداي گلوله متوجه ماجرا شده و با پيكر در خون غلتيده دخترش روبرو مي شود.اين دختربچه به سرعت به بيمارستان منتقل مي شود اما در حال حاضر حال او رو به وخامت است.
گفتني است، پليس در حال بررسي پرونده است و به احتمال زياد صاحب سلاح بازخواست مي شود.

سرقت جواهر فروشي در آفريقاي جنوبي
۵ زخمي بر جاي گذاشت
آي او ال: در حمله يك باند سارق به جواهر فروشي در سندتون سيتي آفريقاي جنوبي، ۵ نفر زخمي شدند.
براساس اين گزارش، سارقان كه مسلح نيز بودند هنگام فرار به درب شيشه اي يك هتل شليك كردند. در آن سمت درب هتل، خودرويي منتظر آنان بود.
دربان هتل از ناحيه پا مجروح شد. سه مامور امنيتي نيز از همين ناحيه مجروح شده و در شرايط بحراني به سر مي برند.در اين ميان يك راننده نيز كه مسئوليت جابجايي مسافران هتل را بر عهده داشت، مجروح شد. مدير هتل درباره اين حادثه گفت: خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشت.
سارقان، اتومبيل خود را در فورويز رها كرده و از صحنه متواري شدند. پليس در حال بررسي اين ماجراست و تلاش مي كند سارقان را شناسايي و دستگير كند. هنوز مشخص نيست سارقان چه مقدار جواهر را به سرقت برده اند.

زن آمريكايي به اتهام رها كردن كودكان
گرسنه اش در خيابان دستگير شد
لوكال سيكس: يك زن ۲۳ ساله آمريكايي به نام اشلي لند ديروز به اتهام تنها و گرسنه رها كردن دو كودك دو و چهار ساله اش در خيابان دستگير شد.
براساس اين گزارش، كودكان اين زن پس از به خواب فرو رفتن مادر معتادشان، از فرط گرسنگي راهي خيابان هاي پر ازدحام شدند و در حالي كه به دنبال غذا مي گشتند مورد توجه يكي از همسايگان قرار گرفتند. اين در حالي است كه زن همسايه باديدن حال كودكان پليس را مطلع كرد و آنان را به محل فراخواند.
شايان ذكر است، ماموران پس از حضور در خانه اشلي كه خود به خواب عميقي فرو رفته بود، با مشاهده اوضاع نامرتب اتاق ها و غذاهاي فاسد شده در يخچال، او را به اتهام سهل انگاري در نگهداري فرزندان بازداشت و كودكان را تا رسيدگي به موضوع اين پرونده به مادر بزرگشان تحويل داد.
به گفته مادربزرگ كودكان، در خانه اشلي چيزي جز برگزاري مراسم كشيدن مواد مخدر وجود نداشته و او نيز همواره دراين مورد به دخترش هشدار مي داده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |