شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۰ - Sep 3, 2005
برنامه وزارت اقتصاد براي فعال ساختن بازار سرمايه
گروه بورس: وزارت اقتصاد قصد دارد با ايجاد مشوق هاي لازم بازار سرمايه را فعال كند. زيرا منابع اصلي بازار سرمايه در اختيار مردم است و بايد سعي كنيم سرمايه هاي مردم را به سمت اين بازار سوق دهيم.
به گزارش خبرنگار «همشهري» دكتر داود دانش جعفري وزير اقتصاد در مراسم افتتاح تالار قزوين گفت: در حال حاضر نقدينگي بسيار بالايي در سطح جامعه وجود دارد كه از آن مي توان در ظرفيت سازي براي اقتصاد ايران سود برد. مهم اين است كه منابع در اختيار مردم در جهت اهداف توسعه بازار سرمايه و به طور كل اقتصاد ايران تجهيز شود.
وي افزود: بازارهاي مالي از سه ركن اصلي به نامهاي بازار پول، بازار سرمايه و بازار بيمه تشكيل مي شوند .اين سه ركن در كنار هم موتور محرك اقتصاد براي تامين منابع مالي در جهت انجام سرمايه گذاري هاي جديد به شمار مي آيند.
وي ادامه داد: بازارهاي پول و بيمه طي سالهاي گذشته رشد قابل توجهي در اقتصاد ايران داشته اند ،اما سرعت توسعه در بازار سرمايه كمتر بوده است اما با توجه خاصي كه در چند سال اخير به اين بازار شده و كارهايي نظير تاسيس تالارهاي منطقه اي اميدواري هايي براي حركت بازار سرمايه در ايران بوجود آمده است.
دكتر دانش جعفري گفت: از جمله اهداف تاسيس بورس تامين نقدينگي و شفاف سازي قيمت هاست .تقويت بورس، بدون آن كه دولت در آن نقش عمده اي را بر عهده گيرد مي تواند پس  اندازهاي مردم و نقدينگي هاي موجود در جامعه را به سمت و سويي مناسب هدايت كند.
وي افزود: طبق برنامه ريزي هاي كلان صورت گرفته نظير چشم انداز ۲۰ ساله ،ايران بايد به كشور اول منطقه از نظر علمي، اقتصادي و فناوري تبديل شود. ما براي دستيابي به اين هدف بايد از منابع جديدي غير از منابع دولتي استفاده كنيم.
وزير اقتصاد گفت: حدود ۷۰ هزار ميليارد تومان نقدينگي در اختيار بخش خصوصي است، در حالي كه بودجه كل كشور سالانه معادل ۵۴ هزار ميليارد تومان است ضمن اين كه رقم يادشده در طول ۱۲ ماه محقق مي شود در حالي كه سرمايه بخش خصوصي، در لحظه موجود است.بنابراين امكانات در اختيار بخش خصوصي فوق العاده قابل توجه است.بايد طوري حركت كنيم كه اين منابع در بازار سرمايه جذب شود. چنان كه اواخر سال ۸۲ ظرف كمتر از ۱۹ روز ۳ ميليارد دلار فقط براي ثبت نام سيم كارت تلفن همراه پرداخت شد. دولت بايد براي هدايت اين امكانات به مسير درست زمينه سازي كند.
وي ادامه داد: بورس و تالارهاي منطقه اي آن از ابزارهايي است كه مي تواند هدف جذب سرمايه هاي مردمي را محقق كند البته براي دستيابي به اين هدف به فرهنگ سازي نياز داريم.
وي با اشاره به تفكر سنتي سرمايه گذاري در خريد جهيزيه، فرش، موبايل و خودرو گفت: در حال حاضر بهترين راه براي سرمايه گذاري مردم، بورس اوراق بهادار است زيرا بورس مي تواند سرمايه هاي خرد را جمع كند و به سرمايه هاي بزرگ تبديل كند.
وي افزود: در برنامه چهارم توسعه درباره بورس نكات بسيار روشني وجود دارد يكي از آنها توسعه جغرافيايي بورس است ضمن اين كه دراين برنامه ، مواردي چون ارتباط با بازارهاي سرمايه بين المللي و مكانيزه ساختن مبادلات بورس و انجام داد و ستد الكترونيك نيز مورد توجه قرار گرفته است.

ارزش داد و ستدها در بورس فلزات به ۵۲۰ ميليارد ريال رسيد
گروه بورس: در نخستين هفته فعاليت در شهريورماه جمعا  ۱۲۳ هزار و ۹۸۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس و روي به ارزش ۵۲۱ ميليارد و۵۶۰ هزار ريال در بورس فلزات تهران دادوستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، تالار اين بورس در هفته گذشته، شاهد جمعا ۱۳۳ هزار و ۳۰۰ تن عرضه و در مقابل ۲۳۹ هزار و۶۶۰ تن تقاضا براي محصولات يادشده بود. در گروه محصولات مسي نيز دو هزار تن انواع مس به ارزش  ۷۳ ميليارد و۳۷ ميليون و  ۶۰۰ هزار ريال معامله شد.
از كل معاملات صورت گرفته در بورس فلزات، طي هفته گذشته۱۱۷ هزار و ۱۴۰ تن به ارزش  ۴۲۶ ميليارد و ۹۳۶ ميليون و ۵۶۰ هزار ريال به صورت سلف و شش هزار و ۸۴۰ تن به ارزش ۹۴ ميليارد و ۶۴ ميليون ريال به صورت نقدي دادوستد شد. آمار كل معاملات بورس فلزات در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم  ۳۴ درصد و از نظر ارزش  ۳۹ درصد كاهش را نشان مي دهد.

درخواست ذوب آهن اصفهان براي پذيرش در بورس
ايلنا: شركت ذوب  آهن اصفهان آمادگي كامل براي واگذاري سهام در قالب بلوك  هاي ۵درصدي و حتي جزئي تر را دارد.
مسعود ابكاء، مديرعامل ذوب آهن اصفهان ، با بيان اين مطلب گفت: درخواست پذيرش سهام ذوب  آهن اصفهان به بورس اوراق بهادار ارائه شده و هيچ مانع اجرايي براي واگذاري در هيچ بخشي وجود ندارد. واگذاري سهام اين شركت فقط در انتظار تفسير اجرائي اصل ۴۴ است.
ابكاء، روند واگذاري سهام شركت ذوب  آهن اصفهان را به يك  باره ممكن ندانست و افزود: روند واگذاري در قالب بلوك  هاي ۵درصدي و يا حتي سهام  هاي ريزتر اجرايي خواهد شد. براساس پيش بيني هاي صورت گرفته اين واگذاري سهام ذوب آهن اصفهان با سرعت زياد در ابتداي كار آغاز شود، بسيار بعيد به نظر مي  رسد.ابكاء گفت: تا زماني كه نظام مالياتي ذوب آهن دولتي به شمار آيد ، مشكل واگذاري سهام آن ادامه خواهد داشت .

در مراسم گشايش تالار قزوين ارائه شد؛
درخواست دبيركل بورس براي تصويب قانون جديد بازار اوراق بهادار
گروه بورس: دبيركل بورس اوراق بهادار از وزير جديد اقتصاد و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست تا بررسي و تصويب لايحه بازار اوراق بهادار را در اولويت كاري خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار اعزامي «همشهري» دكتر حسين عبده تبريزي دبيركل بورس اوراق بهادار در مراسم گشايش تالار بورس قزوين با اعلام اين مطلب گفت: هدف اصلي از راه اندازي تالارهاي منطقه اي ايجاد فرهنگ سرمايه گذاري است، اگر اين تالارها در استان هاي مختلف تأسيس نشوند و بخواهيم معاملات بورس اوراق بهادار را ابتدا به ساكن از طريق سيستم هاي الكترونيك پي بگيريم اين فرهنگ ايجاد نخواهد شد زيرا محصولات بازار سرمايه براي عموم مردم چندان شناخته شده نيست.
وي افزود: اكثريت مردم از بين محصولات پس اندازي فقط حساب هاي ارائه شده در نظام بانكي را مي شناسند و با محصولات قابل عرضه در حوزه بيمه و بازار سرمايه كمتر آشنا هستند، حتي در تهران هم هنوز بسياري از مردم با مفهوم سهام،  اوراق مشاركت، سبد سهام و ساير محصولات بازار سرمايه  آشنا نيستند، پس اصلي ترين كاركرد تالارهاي منطقه اي، كاركردي فرهنگي است.
دبيركل بورس تاكيد كرد: بديهي است كه يك نقطه در هر استان براي فروش محصولات بازار سرمايه كافي نيست بنابراين تاسيس تالارهاي منطقه اي فقط نقطه شروعي در اين راه به حساب مي آيد و بقيه كار توسعه بر عهده شبكه كارگزاري است.
وي ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ تالار اختصاصي در سطح شهر تهران مشغول فعاليت هستند و در هفته آينده چهاردهمين تالار در تهران افتتاح مي شود، حتي در شهرستان هايي چون ابهر و كاشان شبكه كارگزاري بورس در حال تاسيس تالارهاي اختصاصي است.
اميدواريم ظرف ۳ ماه آينده ۱۰ استان باقي مانده كشور هم صاحب تالار بورس شوند و به اين ترتيب كار سازمان بورس اوراق بهادار در اين مقطع به پايان مي رسد.
وي گفت: بقيه توسعه شبكه معاملات بورس و افزايش سطح دسترسي مردم به بازار سرمايه در هر شهر و محلي كه هستند از طريق شبكه كارگزاري ادامه خواهد يافت و سازمان بورس در كنار اين روند به توسعه الكترونيك بازار خواهد پرداخت.
دكتر عبده افزود: البته بايد توجه داشت حتي در پيشرفته ترين بازارهاي سرمايه حداكثر تا ۱۳ درصد مبادلات از طريق شبكه اينترنت انجام مي شود و بقيه مبادلات همچنان از طريق شبكه ها تماس حضوري، تلفني يا ساير وسايل ارتباطي نظير تلفن انجام مي پذيرد.
وي ادامه داد:روند انجام اصلاحات در ساختار بورس اوراق بهادار به نقطه اوج خود رسيده كه همانا قانون بازار اوراق بهادار است، درخواست من به عنوان يك كارشناس در اين حوزه از وزير اقتصاد و نمايندگان مجلس اين است كه با مساعدت ايشان اين قانون نهايي شود.
وي گفت:  قانون بازار اوراق بهادار در حال حاضر به صحن مجلس ارائه شده، اگر اين قانون ظرف ۳ ماه آينده نهايي شود، امكانات تازه قانوني در اختيار دست اندركاران بازار سرمايه قرار مي گيرد و امكان نظارت بيشتر بر اين بازار فراهم مي آيد.
وي افزود:طبق قانون موجود از يك طرف دبيركل نماينده كارگزاران است و از سوي ديگر وظيفه نظارت بر عملكرد آنان را بر عهده دارد، قانون جديد اين تضاد را برطرف مي كند و ديگرپست دبيركل بورس وجود نخواهد داشت و مديران عاملي در هر يك از بورس هاي اوراق بهادار و كالا مستقر خواهند شد و پيگيري عمليات و اجرا را در بازار بر عهده خواهند گرفت.
دبيركل بورس تاكيد كرد: نكته مهم و جالب توجه ديگر آن است كه طبق قانون جديد، شوراي بورس اوراق بهادار با اعضايي تمام وقت وظيفه نظارت بر بازار سرمايه را تقبل خواهد كرد.

دومين هفته صعود شاخص هاي بورس
گروه بورس: معاملات هفته گذشته بورس اوراق بهادار تهران به گونه اي بود كه روند صعودي در بازار حفظ شد.
به گزارش خبرنگار ما شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران هفته پيش با افزايش ۲۱ درصدي به رقم ۱۰ هزار و ۷۹۴ واحد نزديك شد.
در اين هفته شاخص عملكرد تالار اصلي ۲۰ واحد و شاخص عملكرد تالار فرعي ۲۳ واحد افزايش يافتند و به ترتيب به ارقام ۱۰ هزار و ۵۳۱ واحد و ۱۰ هزار و ۷۹۵ واحد رسيدند.
شاخص واسطه گري هاي مالي اين هفته با رشد ۵۳۲ واحد مواجه شد و به واسطه عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس به رقم ۲۸ هزار و ۹۷۷ واحد نزديك شد.
اما عملكرد شركت هاي صنعتي موجب شد شاخص صنعت طي يك هفته گذشته با كاهش دو واحدي مواجه شود و به رقم ۸ هزار و ۲۷۱ واحد بازگردد.
براساس اين گزارش شاخص بازده نقدي بازار ۱۳ واحد ديگر افزايش يافت و شاخص قيمت و بازده نقدي ۱۴۲ واحد مثبت خورد.همچنين شاخص ميانگين ساده ۵۰ شركت فعالتر بورس هفته پيش ۱۷۱ واحد رشد كرد و تا رقم ۱۹ هزار و ۴۹۲ واحد افزايش يافت. شاخص ميانگين موزون شركت هاي فعال بورس نيز ۴دهم واحد افزايش يافت.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي:
دولت نبايد در بورس رقيب مردم و بخش خصوصي شود
گروه بورس: براي توسعه بورس اوراق بهادار و بازار سرمايه ايران بايد تصميم هاي اقتصادي دولت در چارچوب هاي مصوب و از پيش تعيين شده اتخاذ شود.
به گزارش خبرنگار اعزامي همشهري، حجت الاسلام ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم گشايش تالار قزوين با بيان اين مطلب خطاب به روحانيون، علما و ائمه جمعه و جماعت گفت: تريبون هاي نماز جمعه در روند حركت بورس اوراق بهادار تاثيرگذارند. بورس از تحولات پيراموني به سرعت تاثير مي پذيرد اما در مقابل آنها قدرت دفاع ندارد، بلكه دولت و مجموعه نظام هستند كه وظيفه دفاع و حراست از بازار سرمايه را برعهده دارند.
وي افزود: مسئولان بايد نتيجه هماهنگي و عدم بخشي نگري دستگاه هاي دولتي را در تابلوهاي بورس مشاهده كنند، اميدوارم ما نماد اين هماهنگي را در دولت دكتر احمدي نژاد بر تابلوي بورس شاهد باشيم.
نماينده مردم قزوين گفت: بورس به شدت از مسائل امنيتي و اجتماعي تاثير مي پذيرد ،به همين دليل سرمايه را به آهوي گريزپايي تشبيه مي كنند كه كمترين احساس خطر آن را فراري مي دهد.
وي افزود: اگر ديديد براي خريد سهام، سرمايه ها و سرمايه گذاران صف كشيده اند بدانيد شاخص امنيت در جامعه رشد يافته است و اگر ديديد سرمايه گذاران گريزان شده اند نشانه در مخاطره بودن امنيت اجتماعي است.
وي تاكيد كرد: البته گاهي در جامعه امنيت وجود دارد، اما مردم و صاحبان سرمايه احساس امنيت نمي كنند لذا مسئوليت دولت آن است كه علاوه بر ايجاد امنيت، فضايي را بوجود آورد كه صاحبان سرمايه و سرمايه گذاران خرد ،امنيت را احساس كنند.
وي گفت: تصميم هاي دولت به ويژه تصميم هاي اقتصادي آن بر بورس تاثيرگذار است. براي آن كه بورس جايگاه واقعي خود را در اقتصاد ايران پيدا كند بايد تصميم هاي دولت و نهادهاي اقتصادي در چارچوب برنامه توسعه و چشم انداز ۲۰ساله تدوين شود تا صاحبان سرمايه بدانند روند حركت اقتصاد ايران به كدام سمت است.
ابوترابي افزود: اگر صاحبان سرمايه ببينند، تصميم هاي مقطعي و سليقه اي اتخاذ مي شود قطعا احساس امنيت نخواهند كرد. شركتها و بنگاه هاي اقتصادي معمولا پس از گذر از مراحل دشوار و بررسي هاي مالي دقيق وارد بورس مي شوند، اگر بخش خصوصي در بورس در كنار همه اين دشواري ها دولت را به عنوان رقيب در كنار خود ببيند باز هم زمينه احساس امنيت اقتصادي كاهش مي يابد.
وي در پايان گفت: اميدوارم مردم روزي باور كنند كه بهترين و باارزش ترين كارها به گردش درآوردن سرمايه ها در عرصه بازار سرمايه و بخش توليد است و براي سرمايه گذاراني كه در چارچوبي مشروع و در سايه قانون سرمايه خود را به كار مي گيرند احترام مضاعف قائل شوند. به اميد روزي كه مردم با آگاهي و دانش نقدينگي خود را در بازار سهام به كار اندازند.

تعداد خريداران سهام ۴۳درصد افزايش يافت
گروه بورس: در جريان معاملات هفته گذشته در بورس تهران ۴۵۴ ميليون و ۳۶۹ هزار و ۴۳۰ برگه سهم به ارزش يك هزار و ۸۹۱ ميليارد ريال توسط ۴۵ هزار و ۲۹۰ نفر داد و ستد شد.
به گزارش خبرنگار ما با وجود افزايش ۴۳درصدي تعداد خريداران در اين هفته، ارزش و حجم معاملات به ترتيب ۳۳ و ۳۵درصد كاهش يافت.
بنابراين گزارش هفته گذشته در تالار فرعي تعداد خريداران و نيز ارزش و حجم معاملات روندي افزايشي را طي كرد. به طوري كه ۲۷ هزار و ۶۳۵ نفر در مجموع ۱۰۹ ميليون و ۱۶ هزار و ۵۳ سهم به ارزش ۶/۳۱۷ ميليارد ريال را رد و بدل كردند كه نشان دهنده رشد ۱۴۲درصدي تعداد خريداران، رشد ۳۳ درصدي حجم و افزايش ۱۹ درصدي ارزش معاملات بود.
اما در تالار اصلي هفته پيش تعداد خريداران با كاهش ۱۳ درصدي مواجه شد و به ۱۷ هزار و ۶۵۵ نفر رسيد. همچنين طي يك هفته گذشته حجم معاملات در تالار اصلي با ۴۴ واحد كاهش روبرو شد و به ۳۴۵ ميليون و ۳۵۳ هزار و ۳۷۷ برگه سهم به ارزش يك هزار و ۵۷۳ ميليارد ريال نزديك شد.
براساس اين گزارش ارزش معاملات در تالار اصلي هفته گذشته ۳۹ درصد افت كرد.
اين گزارش حاكي است: در جريان داد و ستدهاي يك هفته گذشته بورس تهران تعداد ۵۰۲ هزار و ۶۰ برگه اوراق مشاركت با نرخ پايه يك ميليون ريال، در مجموع به ارزش ۵۰۲ ميليارد ريال معامله شد.
همچنين هفته پيش سهام شركت هاي ليزينگ خودرو غدير به نرخ هر سهم يك هزار و ۹۰۰ ريال و سرمايه گذاري شاهد به نرخ هر سهم ۳ هزار و ۸۲۰ ريال براي اولين بار پس از پذيرش در بورس اوراق بهادار عرضه شد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱۷۴,۷۸۹
۵.۸۵-
۱,۹۳۰
آبگينه
۲۲,۶۷۱
۰.۳۶-
۷,۰۰۱
آلومتك
۱۲,۳۰۲
۰.۸۳-
۱۴,۰۵۴
آلومراد
۲,۶۱۱
۰
۱,۰۰۵
ارج
۳,۶۷۵
۰.۲۹-
۱۴,۰۱۴
افست
۴۹,۱۷۹
۰.۱۱
۴,۵۱۲
الكتريك خودرو شرق
۸۱۲
۰
۳,۰۰۰
ايتالران
۱,۳۶۳,۹۶۲
۱۷.۶۶
۲,۹۲۷
ايران ارقام
۱۵,۴۶۹
۱.۰۹-
۱,۶۵۲
ايران تاير
۲۶,۹۷۰
۰.۰۸
۷,۷۴۹
ايران ترانسفو
۳,۴۶۹,۱۲۲
۰.۵۸-
۳,۴۷۸
ايران خودرو
۳,۷۸۸,۹۴۱
۵.۰۸-
۳,۶۶۲
ايران خودروديزل
۳۸۲,۰۰۰
۰
۱,۰۰۵
ايران دوچرخ
۶۶۶,۲۳۰
۲.۱۴-
۴,۳۴۶
ايرانيت
۳,۱۰۹
۰.۰۳-
۱۲,۰۲۶
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۳۶,۸۵۸
۰.۱۶-
۵,۶۹۱
باما
۱,۲۳۴,۲۹۷
۰.۶۴
۳,۱۳۵
بانك اقتصادنوين
۷,۴۷۴,۱۴۴
۷.۳۱
۲,۶۴۰
بانك پارسيان
۵۵۷,۷۴۵
۳.۰۷-
۳,۲۵۹
بانك كارآفرين
۲۶,۹۴۱
۰.۳۳
۱,۱۹۵
بسته بندي ايران
۹۰,۲۸۹
۸.۴۸
۶,۱۴۲
بسته بندي پارس
۴۰,۹۴۵
۱.۸۳
۱,۵۳۰
بيسكويت گرجي
۷۲۰,۳۱۳
۱.۸-
۱,۳۳۱
پارس خودرو
۸,۲۲۰
۰.۱۵-
۶,۵۱۰
پارس دارو
۳۴,۱۱۰
۱.۱۷-
۳,۸۵۶
پارس سويچ
۵۵۰,۶۶۳
۰.۲۲-
۲,۲۲۸
پاكسان
۱۷,۶۸۵,۶۰۳
۰.۱۳-
۱۱,۲۶۷
پتروشيمي اراك
۱,۵۰۳,۴۲۴
۴.۰۲-
۱۵,۰۲۹
پتروشيمي اصفهان
۵۵۷,۴۴۶
۰.۰۷
۱۲,۲۷۶
پتروشيمي خارك
۲۶,۳۵۱
۳.۲
۱,۶۵۵
پرميت
۱,۰۰۰
۰
۱,۵۰۰
پلاسكوكار
۸۹,۰۶۴
۰.۱۹-
۱۳,۲۵۶
تامين ماسه ريخته گري
۱,۴۴۳,۹۷۳
۲.۵۱-
۳,۹۱۰
تراكتورسازي ايران
۷۸,۸۸۲
۰
۲,۱۱۰
تكنوتار
۹۹۵
۰
۷,۲۷۴
تهران شيمي
۱,۸۶۱,۹۳۷
۶.۴۸-
۲,۱۷۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲,۹۵۹,۲۶۴
۲.۵۶-
۴,۸۱۳
توسعه معادن روي ايران
۱,۵۷۱,۹۷۴
۳.۹۳-
۱,۸۰۶
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۶۱۵,۵۵۵
۶.۶۲
۱۵,۰۰۸
توليد سموم علف كش
۲,۶۰۵
۰
۳,۱۲۰
توليدالياف پلي پروپيلن
۲,۷۴۷,۰۳۰
۱۱.۷۹
۳,۴۴۳
توليدفروموليبدن كرمان
۵۱۷,۱۷۰
۱-
۱,۱۰۵
توليدمحورخودرو
۳,۰۱۰
۰
۱,۳۷۳
توليدي كاشي تكسرام
۳۶,۹۵۵
۵.۲۹-
۳,۷۹۷
جام دارو
۱,۰۱۰
۰
۱,۴۱۲
جنرال
۱۶,۶۸۵
۱.۱۸-
۲,۰۴۲
چيني ايران
۲۴۶,۰۷۲
۲۲.۴-
۸,۵۳۱
حمل و نقل پتروشيمي
۶۵۱,۵۹۱
۱۲.۸۳-
۷,۶۴۷
حمل و نقل توكا
۱۵۷,۴۱۸
۰.۸۸-
۱۰,۱۷۸
خدمات انفورماتيك
۳۵۷,۵۹۵
۰.۲۳
۱۴,۹۸۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۲,۰۵۹
۰
۷,۱۳۴
خوراك دام پارس
۶۸۲,۳۱۳
۱.۳۶-
۲,۲۷۴
داده پردازي ايران
۲,۷۸۰
۰.۴۱-
۹,۳۱۴
داروسازي ابوريحان
۵۹,۰۷۴
۳.۸۶-
۸,۱۰۳
داروسازي جابرابن حيان
۴۰,۰۰۰
۰
۷,۰۳۰
داروسازي روزدارو
۶,۲۵۰
۰
۸,۰۵۰
داروسازي زهراوي
۵۸۷,۸۸۵
۱.۰۴-
۳,۴۶۳
داروسازي سبحان
۱,۷۴۹
۰.۰۸-
۸,۸۰۱
داروسازي فارابي
۶۰,۲۵۰
۰.۵۷
۳,۵۰۵
داروسازي كوثر
۱۷,۵۴۰
۱.۲۸-
۱۴,۵۶۸
دارويي رازك
۱۸,۸۱۲
۰.۵۴-
۵,۶۹۶
داملران
۶۷,۹۳۷
۱۱.۰۸
۱,۰۳۸
درخشان تهران
۱,۵۱۹
۰
۳,۴۸۵
دشت مرغاب
۱۱,۰۶۰
۲.۰۳
۱۵,۳۱۱
دوده صنعتي پارس
۱۲,۶۳۲
۰.۰۵-
۱۲,۸۵۰
ذغال سنگ نگين طبس
۱,۴۱۸,۶۴۴
۱.۳۹-
۴,۹۷۸
رايان سايپا
۷۹,۴۶۶
۰.۹-
۱,۸۸۹
روغن نباتي پارس
۹,۰۲۸
۰.۳
۱,۰۰۳
روغن نباتي جهان
۲,۶۲۰
۰.۱۲-
۱,۶۷۷
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۲۵۷,۹۰۲
۴.۷۸-
۱,۲۵۴
رينگ سازي مشهد
۴,۵۷۹,۴۳۶
۲.۱
۸,۸۴۱
زامياد
۳۱۲,۳۸۱
۰.۹۱
۲,۸۵۹
ساختمان اصفهان
۱,۷۲۱
۰
۱۶,۲۴۴
سازه پويش
۴۶۸,۷۱۰
۲.۵۱
۱,۴۷۴
ساسان
۱,۴۲۵,۰۶۹
۰.۰۳
۳,۱۰۷
سامان گستراصفهان
۴,۷۸۳,۱۳۸
۱.۳۴
۳,۶۴۵
سايپا
۳۱۰,۸۹۳
۷.۷-
۲,۲۶۱
سايپاآذين
۳,۱۲۲,۱۰۲
۰.۴۹
۶,۱۷۶
سايپاديزل
۶,۸۷۴,۴۱۴
۱.۲۸
۲,۴۲۱
سخت آژند
۷۳,۹۹۷
۱.۷۸
۴,۶۵۷
سراميك هاي صنعتي اردكان
۹۵,۳۴۴
۱.۵۹-
۱,۵۱۱
سرما آفرين
۳,۳۲۴,۳۱۳
۳.۱۹-
۱,۶۶۴
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۸۸,۹۳۲
۰.۰۴-
۲,۲۵۸
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۳,۱۶۹,۹۸۲
۲.۳۶
۳,۳۰۶
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۲۸۶,۱۰۳
۴.۶۳-
۲,۱۳۷
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۵,۴۹۹,۴۲۹
۳.۳۸-
۷,۶۴۲
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۶,۰۳۸,۵۰۱
۷.۷۶-
۱,۱۸۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۳,۸۰۴,۷۳۴
۰.۳۹-
۱,۰۱۵
سرمايه گذاري توسعه ملي
۲۷۹,۶۶۷
۲.۰۵-
۶,۹۸۵
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۵۱۶,۲۸۸
۰.۱۴
۴,۱۶۵
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۳,۶۰۷,۶۶۷
۲.۴۱-
۳,۳۵۵
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۱۰۷,۷۱۶
۰.۵۳-
۱,۶۸۳
سرمايه گذاري سپه
۸۸۶,۱۲۳
۰.۷۲-
۲,۶۴۲
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۲۹۲,۲۲۹
۰.۴۶-
۱,۷۵۵
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴۰۵,۵۸۹
۳.۸۱-
۲,۵۷۳
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۹۰۴,۸۵۷
۲.۰۵-
۲,۴۴۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲۲۵,۶۰۶,۵۸۶
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۷۸۷,۲۱۴
۰.۳۳
۳,۶۱۴
سرمايه گذاري مسكن
۱,۵۰۴,۶۸۱
۳.۹۳-
۱,۱۴۴
سرمايه گذاري ملت
۸۷۶,۳۲۶
۱.۶۳-
۱,۴۷۱
سرمايه گذاري ملي ايران
۲,۳۲۶,۲۲۱
۸.۳۹
۲,۳۹۶
سرمايه گذاري نيرو
۶۳۴,۰۷۶
۴.۷۱
۱۲,۲۲۴
سنگ آهن گل گهر
۶۰
۰
۱۷,۱۳۱
سيمان بجنورد
۹۴۰
۰
۱۷,۴۷۷
سيمان بهبهان
۱۴۷,۳۲۹
۱.۵۲-
۱۱,۸۸۴
سيمان تهران
۴۵
۰
۱۷,۴۳۰
سيمان خاش
۱,۰۱۰
۰
۶,۳۸۱
سيمان داراب
۲۹۳,۸۲۳
۰.۳-
۱۰,۸۷۷
سيمان سپاهان
۶,۰۹۸
۰
۲۵,۳۴۷
سيمان شاهرود
۲۷۵,۶۹۱
۵.۳۳-
۱۰,۲۹۰
سيمان شرق
۳۰۵
۰
۲۳,۵۵۰
سيمان شمال
۱۱۰
۰
۶۱,۸۳۹
سيمان صوفيان
۷۳۵,۹۷۰
۰.۰۳-
۵,۹۴۰
سيمان فارس و خوزستان
۲۰
۰
۷,۲۳۶
سيمان كارون
۲۰
۰
۱۹,۷۶۴
سيمان كرمان
۱,۳۹۲
۰
۶,۷۷۱
سيمان هگمتان
۹۱۷
۰.۰۶-
۶,۹۷۸
سينا دارو
۱۴۷,۴۷۱
۱.۰۹-
۵,۹۵۴
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۱۵۹,۳۴۶
۰.۴۲-
۸,۰۶۰
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۸۵,۷۷۷
۱.۰۷
۸,۱۱۳
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۲۰
۰
۱۶,۹۹۷
شيرين دارو
۵۰,۹۴۱
۰.۰۷-
۲,۸۸۵
شيشه قزوين
۱۳,۲۲۲
۰.۱۴-
۴,۳۰۲
شيشه همدان
۳,۲۸۴
۰
۱,۹۰۸
شيشه و گاز
۱۹,۷۰۵
۱.۱۲
۳,۶۵۰
شيمي داروئي داروپخش
۱,۰۱۰
۰
۲,۵۴۵
شيميايي سينا
۱,۴۱۷,۹۳۹
۳.۳۶-
۱,۰۱۳
صنايع آذرآب
۵۳,۳۷۲
۴.۴۹-
۱,۲۲۴
صنايع بسته بندي مشهد
۴۸۴,۰۸۷
۳.۴۱
۹,۱۶۱
صنايع جوشكاب يزد
۲,۰۰۰
۰.۰۲
۹,۰۲۲
صنايع ريخته گري ايران
۲,۰۱۰
۰
۸,۶۷۶
صنايع شيميايي ايران
۲۷,۸۲۶
۰.۱۳-
۳,۰۲۲
صنايع شيميايي فارس
۴۶۳
۰
۲,۸۹۳
صنايع كاشي و سراميك سينا
۵۰۰
۰
۴,۴۹۶
صنايع كاغذسازي كاوه
۱۵۷,۰۴۸
۲.۴۵-
۱,۳۰۸
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱۹۵,۹۸۹
۳.۷۳-
۵,۶۰۸
صنايع لاستيكي سهند
۱۵۲,۱۷۲
۷.۵۷-
۱,۱۷۶
صنايع مخابراتي راه دورايران
۲۷۱,۳۰۳
۰.۸۱-
۳,۰۸۵
صنايع مس شهيد باهنر
۲۴۱,۵۲۴
۵.۷۱-
۲,۰۸۴
صنعتي بهشهر
۱,۸۴۱,۶۲۷
۰
۵,۵۰۰
صنعتي دريايي ايران
۵,۶۰۰
۰
۲,۰۰۰
عايق پلاستيك
۲۷,۳۴۸
۳.۶
۴,۳۸۶
عمران و توسعه فارس
۱۲۰,۶۵۳
۴.۲۱-
۱,۰۲۲
فارسيت اهواز
۳۹۸,۱۵۵
۰.۷۶-
۳,۹۳۸
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱,۲۵۹
۰
۶۳۵
فرآورده هاي غذايي مشهد
۱۷۹,۱۷۵
۳.۲۹-
۱,۹۴۷
فرآورده هاي نسوز آذر
۲۵۰
۰.۰۴-
۲,۷۱۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۲۲۱,۲۱۰
۳.۹۸
۱۲,۵۱۳
فرآوري موادمعدني ايران
۱۴۸,۱۳۷
۵.۵۳-
۱,۲۸۳
فنرسازي خاور
۱۳۸,۶۷۶
۲.۱۳-
۱,۲۷۰
فنرسازي زر
۱۵۳,۵۹۹
۱.۹۵
۲,۴۱۱
فولاد كاويان
۱۵۴
۰
۷,۸۲۰
قند اصفهان
۴۸,۵۴۳
۳.۴۱-
۱,۶۴۴
قند پارس
۱۳,۴۰۰
۰.۵۳
۱,۹۰۱
قند ثابت خراسان
۲۵,۰۷۰
۰.۶۴
۱,۴۰۹
قند شيرين خراسان
۱,۰۵۵
۰
۱,۸۵۶
قند نيشابور
۲۲,۲۲۸
۷.۷۷-
۲,۳۰۳
قندنقش جهان
۱۴,۴۵۸
۰
۲,۱۷۲
كابل سازي ايران
۳۲۷,۱۷۴
۷.۲۷-
۷,۲۱۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱۷,۴۲۱
۰.۰۴-
۴,۶۹۷
كارتن ايران
۲,۲۷۰
۰
۵,۵۱۹
كارخانجات داروپخش
۷,۳۱۹,۵۹۳
۳.۵۳
۳,۵۴۰
كارخانجات صنعتي پيام
۱۱۰
۰
۱,۷۹۸
كارخانجات قند قزوين
۵۷,۰۳۵
۵
۸,۱۸۲
كارخانجات مخابراتي ايران
۹۶۶,۰۷۱
۴.۵۷-
۱۶,۶۲۰
كالسيمين
۲۵۹,۸۸۸
۴.۷۵
۲,۱۶۷
كشت وصنعت پياذر
۱۰,۵۸۸
۰.۴-
۲,۹۸۸
كف
۱۱۶,۱۶۲
۰.۹۶
۳,۶۵۱
كمباين سازي ايران
۳۹,۹۹۹
۰
۲,۲۰۰
كمك فنر ايندامين
۱۱۱,۳۵۳
۶.۳۷-
۳,۱۴۲
كنتورسازي ايران
۲۱,۷۶۲
۱.۰۷-
۵,۳۲۸
كيميدارو
۶۵۱,۸۱۸
۸.۴۵-
۵,۶۳۰
گازلوله
۳۲,۸۸۷
۱.۷۴-
۱,۶۱۱
گروه صنعتي بوتان
۱۳,۵۵۳
۰.۰۳-
۳,۰۲۹
گروه صنعتي سپاهان
۶۳,۰۰۹
۰.۷۴-
۶,۳۱۲
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴۸,۷۷۸
۴.۶۵-
۱۰,۸۱۱
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۶۹,۹۸۸
۰.۱
۲,۰۴۳
گلتاش
۹۸۵
۰.۰۹-
۴,۳۴۹
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۸۴,۵۴۶
۰.۱۵-
۱,۳۰۲
لاميران
۱۳۷,۳۶۶
۰.۴-
۵,۷۹۸
لبنيات پاك
۱,۱۴۲
۰.۱۴
۱۸,۶۴۶
لوله وتجهيزات سديد
۴۴,۸۴۶
۰.۴۶-
۲,۶۰۴
لوله وماشين سازي ايران
۱,۰۶۴,۴۸۸
۵.۶۹-
۲,۴۷۸
ليزينگ ايران
۴,۴۹۷,۱۴۴
۴.۱۱-
۳,۶۰۲
ليزينگ صنعت و معدن
۲,۶۰۲
۰.۱۶-
۲,۴۸۵
مارگارين
۲۶۸,۱۲۴
۱.۴۹-
۸۷۵
ماشين سازي اراك
۱۳۹,۸۳۱
۴.۳۷
۲,۷۴۴
ماشين سازي نيرومحركه
۲۲,۲۲۵
۰.۱۹-
۲,۵۸۱
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۷,۲۳۷,۳۵۳
۰
۵,۰۱۴
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۷۲۶,۶۳۵
۲.۰۲-
۴,۱۱۶
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۳۰۸,۹۹۵
۴.۸۹-
۲,۲۲۹
محورسازان ايران خودرو
۴۴,۵۴۱
۰
۷,۴۸۱
معادن منگنز ايران
۳,۳۲۳
۰
۵,۹۹۸
معدني املاح ايران
۴۰,۵۹۲
۰.۵۶-
۳,۷۷۹
معدني دماوند
۷۹۲,۵۵۸
۰.۱۶
۸,۰۳۶
معدني و صنعتي چادرملو
۷۶۶,۷۳۷
۰.۲۱
۵,۸۳۷
ملي سرب و روي ايران
۲۸۰,۶۴۰
۰.۲۴-
۳,۳۹۱
مهرام
۱۳۴,۰۰۷
۱.۰۶
۲,۸۱۷
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱۰۹,۶۵۵
۱.۶۶-
۱,۹۳۱
موتوژن
۲۰۰
۰
۱,۰۰۰
نساجي بروجرد
۱۷۰,۰۸۳
۷.۴۸
۲۸,۰۱۲
نفت بهران
۱۶,۶۲۹
۰
۲۰,۹۵۱
نفت پارس
۱,۱۵۲,۵۴۰
۱۳.۴۲
۶,۸۱۲
نورد آلومينيوم
۸۴,۱۶۴
۳.۵۴
۷۶۲
نورد و لوله اهواز
۱,۴۷۹,۱۱۳
۰.۹۱-
۵,۲۶۱
نوسازي وساختمان تهران
۶۷,۳۴۱
۰.۶۹-
۱,۷۲۷
نيرو محركه
۳۲,۲۴۱
۰.۸۳-
۱,۲۰۷
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |