شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۰ - Sep 3, 2005
مقام معظم رهبري:
حمايت از حقوق انسان ها
مبنا و نماد بيداري اسلامي است
000876.jpg
ايسنا: در خجسته سالروز بعثت حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار كارگزاران نظام و قشرهاي مختلف مردم، بعثت را عيد بزرگ بشريت خواندند و با تبريك اين روز بسيار عزيز، به ملت ها و دولت هاي اسلامي و ملت سرافراز ايران افزودند: دنياي اسلام در پرتو بيداري رو به گسترش اسلامي مي تواند با اتحاد كلمه، همدلي و مهرباني و پايداري در برابر دشمنان مشترك، راه روشن اما دشوار خود را با سربلندي طي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين واقعيات امروز جهان، به بيداري اسلامي و گرايش روزافزون روشنفكران و جوانان به مكتب اسلام اشاره كردند و افزودند: بيداري اسلامي به واقعيتي انكارناپذير تبديل شده است به گونه اي كه غربي ها نيز اعتراف مي كنند كه امروز در هر كشور اسلامي انتخابات حقيقي برگزار شود، عناصر معتقد و پايبند اسلام به عنوان منتخبان ملت ها، زمام امور را در دست مي گيرند و همين امر باعث شده است غربي ها با وجود ادعاي طرفداري از دموكراسي، از برگزاري انتخابات حقيقي در كشورهاي اسلامي هراسان باشند.
ايشان، دشمني قدرت هاي استكباري با بيداري اسلامي را از ديگر واقعيت هاي امروز جهان برشمردند و افزودند: اسلام مخالف وابستگي، عقب ماندگي و سلطه پذيري است و به همين علت دولت هاي غربي با همه امكانات و ابزارهاي سياسي، نظامي، اقتصادي و تبليغاتي به مخالفت با بيداري اسلامي برخاسته اند.
رهبر معظم انقلاب، اسلامي را كه امام راحل عظيم الشأن به ملت ها ارايه كردند، باعث شكل گيري و استمرار بيداري اسلامي خواندند و خاطرنشان كردند:
برخلاف تبليغات غربي ها، كساني كه چهره تروريسم را در جهان اسلام به نمايش مي گذارند، در عراق جنايت مي كنند، با چهره  عبوس و گرفته خود بخشي از مسلمانان را تكفير مي كنند، به نام اسلام اما برضد اسلام و مسلمانان فعاليت مي كنند و ضمن ترويج قوم گرايي ميان شيعه و سني نيز اختلاف مي اندازند، نماد و نمايشگر بيداري اسلامي نيستند؛ اما مستكبراني كه مي خواهند اسلام را در چهره اين گروه هاي دهشت افكن به مردم غرب معرفي كنند، اين واقعيت را انكار مي كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در همين زمينه خاطرنشان كردند: ما به وجود كساني كه با ارايه  اسلامي متحجر، چشم بسته و به دور از هرگونه آزادفكري، با همه دنيا و حتي مؤمنين و مسلمين مواجه مي شوند به شدت مشكوك هستيم كه آيا اين گروه ها و عناصر اصلا وجود دارند و يا در واقع همان عوامل سرويس هاي جاسوسي اسرائيل و آمريكا و انگليس هستند كه اين كارها را مي كنند و از برخي آدم هاي غافل نيز استفاده مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، اسلامي متكي بر «انديشه، عقل، منطق، علم، انسانيت، آزادفكري، مهرباني و مهرورزي» و اسلام حامي حقوق انسان ها را مبنا و نماد بيداري اسلامي برشمردند و خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي به دنبال اين شعارها و اهداف است و جريان بيداري اسلامي نيز همين راه را دنبال مي كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، ناتواني غرب بر فائق آمدن بر بيداري اسلامي را از ديگر واقعيات امروز جهان دانستند و افزودند: جهان اسلام با توجه به اين واقعيات بايد با «اتحاد كلمه بر محور اسلام» و پايداري در مقابل مطامع و زياده خواهي مستكبران، منافع ملت هاي مسلمان را تامين و حفظ كند.
ايشان در همين زمينه دولت هاي اسلامي را به ارتباطات «نزديك، صميمي و صادقانه» ، جلب عواطف ملت ها، تكيه بر هويت اسلامي، دفاع از ملت فلسطين و ديگر ملت هاي مسلمان، حمايت از استقلال كامل عراق و همدلي و همكاري فراخواندند و افزودند: نجات امت اسلام و آينده  روشن ملت ها در گرو توجه دولت هاي اسلامي به اداي اين مسئوليت تاريخي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تنفر روزافزون ملت هاي مسلمان از دولت آمريكا افزودند: آمريكا با حمايت از صهيونيست هاي خونريز، اقدامات جنايت بار در عراق و افغانستان و فشار به ملت هاي اسلامي، در افكار عمومي مسلمانان چهره اي كريه يافته است و دنياي اسلام مي تواند و بايد در مقابل اين قدرت زياده طلب بايستد.
در اين ديدار، قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس جمهور با تبريك عيد بزرگ مبعث گفت: ملت ايران همواره پاسدار ميراث گرانمايه پيامبر اكرم (ص) يعني كتاب و عترت بوده است و اكنون نيز، با اتحاد و اقتدار، رسالت تاريخي خود را با پي گيري اهداف پيامبر رحمت و عدالت دنبال مي كند.
آقاي احمدي نژاد اصول حاكم بر دولت جديد را برگرفته از مكتب پيامبر عظيم الشأن اسلام خواند و با اشاره به درهم آميختگي عقلانيت، معنويت و عدالت گفت: دولت جديد عدالت را با پي گيري توزيع امكانات و تجهيزات مادي و انساني، توجه به ظرفيت ها و استعدادهاي مادي و معنوي، كم كردن شكاف طبقاتي، تمركززدايي، توجه به منافع عمومي، قانون گرايي و مبارزه با «فساد و تبعيض و رانت خواري» دنبال خواهد كرد.
رئيس جمهور با اشاره به شعار مهرورزي و مهرباني گفت: اين شعار تأسي به سيره پيامبر خاتم است و دولت اسلامي با حل مشكلات مردم و مقابله با اسراف و سوءاستفاده و تبعيض، مهرورزي و مودت را در جامعه افزايش مي دهد.

گزارش البرادعي منتشر شد
گزارش تازه البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در مقر اين آژانس در وين منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري مهر از وين اين گزارش جامع و مفصل بوده و ضمن بازگويي مجدد بسياري از مسايل گذشته در پرونده هسته اي ايران به ارزيابي هاي جديدي نيز پرداخته است.
يك مرور اوليه به خوبي آشكار مي سازد كه اين گزارش از بعد حقوقي و فني نسبتا قابل قبول است و اشاره دارد كه خيلي از مسايل تمام شده و در مواردي مثل آلودگي ها و سطح غني سازي انجام شده در ايران و... به نتيجه رسيده است.
گزارش مهر حاكيست كه در بخشي از گزارش البرادعي كه بيشتر به بيانيه هاي سياسي مي ماند و فاقد استدلال فني و حقوقي است، به قصورهاي گذشته ايران كه در گزارشات پيشين نيز طرح شده بود مجددا پرداخته شده است.
ناظران آگاه در وين معتقدند كه بخشهايي از گزارش البرادعي نسبت به نسخه اوليه شامل بازگويي ابهامات و بهانه هاي سياسي است كه نشان مي دهد فشار آمريكا و انگليس بر گزارش و سياسي كردن نتيجه گيري آن موثر بوده است.
درپي انتشار گزارش البرادعي، دبير شوراي عالي امنيت ملي طي مصاحبه اي درباره اين گزارش گفت: اين گزارش نكات مثبت و منفي دارد. ازنظر حقوقي و فني بسياري از ابهامات و سئوالات در اين گزارش پاسخ گفته شده است.وي افزود: گزارش البرادعي نشان مي دهد ايران اطلاعات كافي را در اختيار آژانس قرارداده است.
بعضي سئوالات كوچك هم در گزارش هست كه بايد رفع شود.
البته نكات منفي هم در گزارش هست كه نشان مي دهد تحت فشار آمريكا آورده شده است و جنبه فني يا حقوقي ندارد. ما به اين بخش از گزارش اهميتي نمي دهيم اما همكاري خود را با آژانس ادامه مي دهيم.
وي گفت: ما چيزي را خارج از پادمان قبول نمي كنيم چون جنبه سياسي دارد و در چارچوب مقررات نيست.

رئيس جمهور:
غربي ها مي خواهند ما همواره روي ريل آنها حركت كنيم
000849.jpg
ايسنا: محمود احمدي نژاد عصر روز پنج شنبه در ديدار با اعضاي شوراي استاني و مركزي جامعه اسلامي مهندسين افزود: «بسياري از مشكلات ما ناشي از اين است كه انقلاب، اصل و آرمان آن را يادآوري نمي كنيم، در حالي كه بايد با خودباوري به ارزش هاي انقلاب برگرديم.»
وي گفت: «بعضي به گونه اي برخورد مي كنند كه انگار انقلاب شد عده اي بيايند و عده اي بروند در حالي كه هدف انقلاب بسيار بالاتر از اين حرف هاست .جنس انقلاب با حركت هاي معمول دنيا متفاوت است .انقلاب رسالتي بر دوش دارد كه ادامه دهنده راه تاريخي انبياست.»
احمدي نژاد ادامه داد: «اگر اين هدف را از انقلاب بگيريم چيزي نمي ماند مگر اينكه بپذيريم كه اين قدم حركتي رو به جلو در راستاي هدفي عظيم كه همان برپايي حكومت جهاني به دست امام عصر (عج) است خواهد بود.»
رئيس جمهور انقلاب را فقط در همين راستا قابل تفسير دانست و با برشمردن برخي ويژگي ها براي رسيدن به اهداف انقلاب اظهار كرد: «ويژگي خودباوري يكي از ضروريات ماست كه از دست دادن آن موجب خسارت مي شود. به گمانم بسياري از مشكلات ما در راه سياست و اقتصاد ناشي از تضعيف و يا از دست دادن خودباوري در مديران جامعه است. بدون خودباوري امكان برداشتن يك قدم هم نيست.»
وي با بيان اينكه بايد به دو مولفه خودباوري و داشته هاي فعلي توجه بيشتري شود، تصريح كرد: «جلو افتادن وابسته به توانمندي هاي خودي و گذشته و باوركردن خود است.»
رئيس جمهور خودباوري را لازم ولي كافي ندانست و با اشاره به دانش مهندسي ايران در سال هاي دور از جمله پل سازي، قنات و تونل سازي با انتقاد از نحوه شهر سازي در فضاي كنوني گفت: «در بسياري از شهرهاي جديد مردم مقررات شهرسازي را مزاحم خود مي دانند و ما بايد به آنها اين مقررات را بقبولانيم.»
وي يكي از فناوري هاي برتر ايران در گذشته هاي دور را فن آوري تونل سازي دانست و گفت: «اين امر كه يكي از پيچيده ترين فن آوري هاي راهسازي است، سال ها پيش در ايران به شكل گسترده اي مورد استفاده قرار مي گرفته است در حالي كه امروز ديگران آن را به اسم خود تمام كرده اند و حتي اين قدر غيرمنصف هستند كه حتي نامي از ايران نمي برند.»
رئيس جمهور افزود: «وقتي آدم از گذشته اش بريده مي شود سرگشته مي شود. امروز هر مهندسي براي خود سازي مي زند و وقتي نقطه اتكايي نيست همه به بيراهه مي روند.»
احمدي نژاد با اشاره به انعقاد برخي قرارداد ها و مذاكرات با كشورهاي ديگر گفت: برخي تلقي مي كنند ما در داخل هيچ نداريم و آنها دارند به ما لطف مي كنند.
وي با تأكيد بر اينكه بايد با نگاه به آينده بازگرديم، گفت: «خوشبختانه در مباحث ديني غني هستيم و آن راه خود را مي يابد اما وظيفه ما اين است كه در حوزه مهندسي انقلاب و تحول برپا كنيم.»
احمدي نژاد با اشاره به مباحث انرژي هسته اي اظهار كرد:   «اينكه غربي ها از مباحث انرژي هسته اي ايران اظهار ناراحتي مي كنند تنها به اين دليل است كه ما به خودباوري برسيم. آنها مي خواهند ما همواره در ريل آنها حركت كنيم و دنباله رو آنها باشيم؛ برخي هم در داخل اين امر را وحي منزل مي پندارند. يعني مي خواهند تا ابد اين فاصله را حفظ كنيم.»
وي با بيان اينكه ما نيازمند «بازتعريف» و «بازتأكيد» آرمان ها هستيم، گفت: «اگر راه را تعريف نكنيم سر هر پيچي به دره مي رويم. اينكه عدالت گستري،مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي همه جانبه كشور را به عنوان اصول كاري در نظر گرفته ايم، منتج از سياست هاي امام، رهبر انقلاب و فرهنگ اسلامي است.»
او گفت: «اين نوع بازگشت، بازگشت به ادبيات، گفتمان و آرمان خودي است. جمهوري اسلامي براي جهان نظريه اي مترقي ارائه كرده است و ما نبايد اقتباس كننده بازار مكاره و بي ريشه دنيا باشيم.»

هاشمي رفسنجاني:
در انتخابات به هدف مشا ركت حداكثري رسيديم
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين  هاشمي  رفسنجاني طي سخناني در جمع مسئولان، استادان و اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، با تشكر از همه كساني كه در دوره انتخابات صميمانه، دوستانه و با عشق و علاقه تلاش كردند، افزود: ما با دو هدف وارد صحنه شديم كه به هدف اصلي كه قصد قربت و مشاركت حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي بود رسيديم و بايد تلاش كنيم تا به هدف دوم خود نيز دست يابيم.
وي با تأكيد بر تلاش بر تبديل تهديدها به فرصت ها اظهار داشت: هيچ كس احساس ناراحتي نكند.ما براي رضاي خدا اقدام كرديم و اين همان پيروزي است.هاشمي  رفسنجاني دموكراسي را نشانه تكامل سياسي و اجتماعي بشر دانست و افزود: به همين دليل كار ما طلبه ها و هركسي كه مي خواهد كارشناس مسايل اسلام باشد خيلي سنگين است.بايد متوجه باشيم؛ كاري را كه به آساني پيامبر(ص) انجام مي دادند، ديگر به عهده خود ماست و اين بيعت و عهدي است كه خداوند با فرهيختگان و انسان هايي كه اين مسئوليت را مي پذيرند، دارد.

احمدي نژاد و حداد عادل
ديدگاه هاي ايران را در سازمان ملل تشريح مي كنند
فارس: غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي و محمود احمدي  نژاد رئيس جمهوري ۱۴ و ۲۱ شهريورماه براي شركت در اجلاس سران مجالس جهان و نشست سران دولت ها به مجمع عمومي سازمان ملل مي روند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفر به نيويورك كه از فردا آغاز مي شود، در اجلاس سران مجالس جهان در مقر سازمان ملل در نيويورك شركت مي كند.
در اين اجلاس كه از شانزدهم شهريورماه آغاز مي شود، روساي مجالس كشورهاي جهان به بررسي راههاي گسترش فعاليت مجالس كشورهاي مختلف خواهند پرداخت.
در نشست مذكور روساي مجالس بيش از ۱۵۰ كشور شركت خواهند كرد و حدادعادل در نخستين روز اين نشست سه روزه سخنراني مي كند.
همچنين يك هفته پس از حضور حدادعادل در نيويورك، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز روز ۲۱ شهريورماه با حضور در مقر سازمان به تشريح ديدگاههاي دولت ايران درباره مسائل بين المللي و داخلي خواهد پرداخت.
سخنراني در سازمان ملل در اولين سفر خارجي احمدي نژاد، به دليل حضور روساي جمهور كشورهاي سراسر جهان، همزماني اين سفر با اوج گيري تنش هاي ميان ايران و اروپا درباره مسائل هسته اي و طرح ديدگاههاي رئيس جمهور كشورمان در نزد سران كشورهاي جهان از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. احمدي نژاد قرار است در جريان اين سفر با ايرانيان مقيم آمريكا و نيز دولتمردان كشورهاي مختلف جهان ديدار كند.
رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي امنيت ملي همچنين در جريان اين سفر جزئيات ابتكار جديد ايران در زمينه مذاكرات هسته اي را نيز تشريح خواهد نمود.

آيت الله امامي كاشاني:
بيداري ملت عراق در انسجام و پيروي ازمقام مرجعيت است
ايسنا: آيت الله امامي كاشاني، خطيب نمازجمعه اين هفته تهران، ضمن گراميداشت مبعث پيامبر اكرم (ص) و با بيان اينكه خط بعثت و اين خط تجلي تا پايان اين دنيا ادامه دارد، در عين حال خط ضلالت، فساد، طغيان و خط شيطان را در مقابل آن عنوان كرد و افزود: جامعه اسلامي كه پيرو قرآن كريم است بايد بررسي كند كه چطور در برابر مشكلات، گرفتاري ها و حوادث اين خط را طي كند و به آخر برسد.وي فداكاري و صبر به ويژه در مصائب را يكي از راهكارها در اين زمينه خواند و در عين حال حادثه كشته شدن شيعيان در كاظمين را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اگر چه دشمنان تمام حيله خود را به كار مي بندند تا جامعه اي را ساقط كنند اما اگر آن جامعه روي خط تجلي اعظم و خط بعثت بايستد هيچ دشمني حريفش نخواهد شد.امامي كاشاني ضمن عرض تسليت به امت عراق، گفت: يك روي اين حادثه استكبار است كه با تمام قدرتش وارد صحنه شده و ما شاهديم كه آمريكا با تمام نقشي كه در اين نوع حوادث دارد فاجعه اخير را محكوم مي كند.
حقيقت اين است كه اشغال عراق با قواي آمريكايي و صهيونيستي صورت مي گيرد.آمريكا بايد بداند كه نمي تواند با اين محكوم كردن هايش خود را تبرئه كند.اين بازيگري ها چيزي است كه دنيا متوجه آن است.آمريكا پشتيبان منافقين و بعثي هاست.

پيام تسليت مقام معظم رهبري
به مناسبت حوادث خونين كاظمين
در پي حوادث خونين و تالم بارروز پنجشنبه در عراق حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام تسليتي ملت عراق را به حفظ انسجام و مايوس كردن دشمن از تحقق اهداف تفرق برانگيز فراخواندند.
متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون
امروز صدها تن از عزيز ترين برادران و خواهران ايماني ما، از پير و جوان و كودك، زن و مرد، در اجتماع عظيم مردمي كه در ماتم شهادت مولاي ما، حضرت امام موسي بن جعفر عليه السلام، در شهر مقدس كاظمين و بغداد مشغول عزاداري بودند، بر اثر حادثه اي خونبار به لقاء الله پيوستند و همه را داغدار و سوگوار كردند.
ملت عراق كه هنوز خاطره  انفجار هاي گذشته در شهر هاي كربلا و نجف توسط دست پروردگان دشمن را از ياد نبرده، اينك در شهر مقدس كاظمين نيز دستخوش حمله  آتشين دهشت افكنان مزدور و سپس ضايعه  ناشي از تهديد آنان مي گردد.
به يقين اشغالگران عراق كه به بهانه  امنيت، حضور شوم خود را بر ملت عراق تحميل كرده اند مسئول اصلي اين گونه حوادث مصيبت بارند و بايد پاسخگو باشند.
اينجانب با قلبي اندوهگين اين مصيبت را به پيشگاه مقدس حضرت بقيه الله الاعظم روحي فداه و نيز به ملت بزرگ عراق و به مراجع معظم و حوزه هاي علميه و دولت مردمي عراق تسليت مي گويم و با تضرع و ابتهال از خداي متعال نصرت كامل را براي ملت عراق مسالت مي كنم و از حضرتش مي خواهم كه قربانيان اين حادثه ي تلخ را با مولايشان امام موسي بن جعفر الكاظم عليه السلام محشور فرمايد و به مصدومين شفاي عاجل و به همه مصيبت ديدگان صبر و شكيبايي و اجر وافر عنايت فرمايد.
از ملت هوشيار و مومن عراق مي خواهم كه به رغم دشمنان و توطئه گران، وحدت و انسجام خود را حفظ نمايد و دشمن را از دستيابي به هدف اين نوع توطئه ها كه ايجاد تفرقه در ملت عراق است، مايوس گردانند.خداوند شر مستكبران بيگانه از عاطفه و مروت را از سر عراقيان و همه امت اسلامي زائل فرمايد.
سيدعلي خامنه اي، ۹/۶/۸۴
در پيامهاي جداگانه به رئيس جمهور و نخست وزير عراق
احمدي نژاد شهادت سوگواران كاظمين را تسليت گفت
مهر: محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در پيامهاي جداگانه به جلال طالباني همتاي عراقي خود و ابراهيم جعفري نخست وزير اين كشور، اقدامات جنايتكارانه و حوادث خونين كاظمين و شهرك قائم را كه منجر به شهادت و زخمي شدن صدها تن از مردم بي گناه و زائران سوگوار امام موسي كاظم(ع) گرديد، به آنان تسليت گفت.
متن كامل پيام رييس جمهوري به همتاي عراقي خود بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي جلال طالباني، رييس جمهور عراق، السلام عليكم و رحمه  الله و بركاته
خبر تأسف بار اقدامات جنايتكارانه و حوادث خونين كاظمين و شهرك قائم كه منجر به شهادت و زخمي شدن صدها تن از مردم بي گناه و زائران سوگوار امام موسي كاظم (ع) گرديد را با تاسف و تاثر بسيار دريافت كردم.
بدون ترديد، اين گونه اعمال كه عاملان آن از دشمنان اسلام و مردم عراق هستند، در اراده دولت و ملت عراق براي ايجاد كشوري آزاد، مستقل و پيشرفته هيچ خللي وارد نخواهد كرد و عزم آنان را در جهت مقابله با عاملين رعب و وحشت راسخ  تر مي نمايد.
اينجانب ضمن ابراز تسليت به جنابعالي، از خداوند متعال براي قربانيان اين حادثه غفران و رحمت الهي، براي مجروحين شفاي عاجل و براي بازماندگان صبر و شكيبايي مسئلت دارم.

لاريجاني: تحركات ديپلماتيك تازه ايران
ضمن همكاري كامل با آژانس پيگيري خواهد شد
مهر: دكتر علي لاريجاني دبير عالي شوراي امنيت ملي كشورمان پس از بازگشت از سفر سه روزه اش به هند امنيت منطقه اي را يكي از ضروريات كشورهاي همسايه خواند.
دبير شورايعالي امنيت ملي در بازگشت از هند در ساختمان پاويون دولت در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار داشت: اصولا امنيت منطقه اي وقتي رخ مي دهد كه كشورهايي كه در موقعيت ژئواستراتژيك در منطقه هستند اينها با هم مرتبط شوند. طبعا ايران، هند، پاكستان و چين جزو كشورهايي هستند كه ظرفيت رهبري منطقه را دارند و براي اينكه اينها يك ارتباط استراتژيك با هم داشته باشند، بايد طراحي كرد.لاريجاني همچنين درخصوص سفرش به هند به عنوان اولين سفر به كشورهاي همسايه درخصوص بحث انرژي هسته اي اظهار داشت: البته من از اينكه احساس مي كنم يعني بعد از اينكه ايران پروژه گاز خودش را با پاكستان و هند محقق كرد رفتار آمريكا از نظر اينكه نيروگاههاي اتمي به هند بدهد عوض شد و با توجه به اينكه هنوز هند پروتكل را هم نپذيرفته و يك قدرت اتمي هم هست ولي با آنها توافق كردند كه دو تا نيروگاه اتمي به هند بدهند، در اينجا دو ملاحظه وجود دارد: ملاحظه نخست آن است كه به يك رفتار دوگانه آمريكا مي توانيم ِپي ببريم. ايران كشوري است كه هم عضو آژانس است و هم پروتكل را پذيرفته است، اما هند پروتكل را نپذيرفته درمورد ايران اين همه سخت گيري وجود دارد، اما درمورد هند دو نيروگاه اتمي هم قراردادشان را مي بندند.

وزير خارجه هند وارد تهران شد
مهر: وزير امور خارجه هند براي ديدار با روساي كشورمان ظهر ديروز وارد تهران شد و مورد استقبال منوچهر متكي وزير امور خارجه قرار گرفت.
در اين سفر سه روزه وزير امور خارجه هند قرار است با رئيس جمهور، رئيس مجلس شوراي اسلامي و دبير شورايعالي امنيت ملي، ديدار و گفتگو كند.
وزير خارجه هند در بدو ورود به ايران در ساختمان پاويون فرود گاه مهر آباد در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي هدف از سفر خود به كشورمان را بر قراري روابط دو جانبه ميان تهران و دهلي عنوان و اظهار اميدواري كرد كه در اين سفر امكان برقراري هر چه بهتر روابط دو كشور وجود داشته باشد.
نتوار سينگ با اشاره به سفرخود در سال ۱۹۹۲ به ايران اظهار داشت: من و مسئولان كشورم اميدواريم كه بتوانيم در جلساتي كه با روساي كشور دوست و همسايه ايران خواهم داشت، روابط عميق تري نسبت به گذشته برقرار نمايم.

رئيس كميسيون اجتماعي مجلس: مشكل پرداخت هماهنگ
حقوق بازنشستگان با يك لايحه دو خطي قابل حل است
فارس: رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: به دولت جديد پيشنهاد مي دهيم طي يك لايحه دو خطي از مجلس درخواست كند كه در نظام پرداخت هماهنگ كاركنان، بازنشستگان هم منظور شوند و لايحه يكپارچه شود تا اين مشكل كه در دولت قبل با گذشت ۱۰ ماه به سرانجام نرسيده انجام شود.
عبدالرضا مهدي افزود: متاسفانه دولت قبلي كه دو ماه براي ارائه نظام هماهنگ پرداخت حقوق به مجلس فرصت داشت پس از طي ۱۰ ماه استفساريه اي به مجلس ارائه كرد كه در واقع اين استفساريه براي طولاني كردن زمان و توپ را به زمين دولت بعدي انداختن بود.
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس اظهار داشت: متاسفانه به جاي اين كه مشكل پرداخت هماهنگ كاركنان و بازنشستگان را حل كنند صورت مسئله را پاك كردند و سعي كردند با ارائه يك استفساريه وقت مجلس را بگيرند.
مهدي خاطر نشان كرد: استفساريه بايد به شور اول و دوم برود و به آن جواب داده شود كه مدت زمان طولاني را صرف مي كند بنابراين بهتر است دولت جديد با ارائه لايحه اي جديد، مشكل پرداخت هماهنگ كاركنان و بازنشستگان را حل كند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |