شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۰ - Sep 3, 2005
پس از سالها اختلاف
همسرم را كشتم
گروه حوادث: مردي كه در پي يك درگيري خانوادگي مرتكب قتل همسرش شده بود خود را به پليس معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۹ روز پنج شنبه، نظر۶۹ ساله از ساختمان مسكوني اش واقع در شهرك وليعصر خارج شد، ساعت ۹ و ۳۰ دقيقه به كلانتري ۱۵۶ رسيد. پليس وقتي علت حضور وي را در كلانتري جويا شدند با صدايي بلند گفت: همسرم را كشته ام و آمده ام كه خود را
تسليم كنم.
با بيان اين حرف ماموران بلافاصله تحقيقات خود را درخصوص صحت ادعاي مرد آغاز كردند.
نظر در بررسي هاي اوليه به پليس گفت: من و همسرم صغرا كه ۶۱ ساله بود از سالها قبل دچار اختلاف بوديم. در اين مدت به خاطر وجود چهار فرزندمان همديگر را تحمل كرديم. ولي چندي پيش فرزندانمان ازدواج كردند و هر يك به سراغ زندگي خود رفتند. در نبود فرزندانمان اختلافات ما نيز بيشتر شد. چهارشنبه حدود ساعت ۲۳ بار ديگر درگيري لفظي بين من و صغرا ايجاد شد. در يك لحظه از شدت عصبانيت به سوي صغرا حمله ور شده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادم. سپس سرش را به ديوار كوبيدم. در اثر برخورد اين ضربات ناگهان خون از سر صغرا سرازير شد و بيهوش بر روي زمين افتاد. تمام لباسهايم خون آلود شده بود به سمت حمام رفتم و استحمام كردم. سپس خانه را به سمت كلانتري به قصد معرفي خود به پليس ترك كردم.يك اكيپ از ماموران پليس بعد از بررسي ادعاهاي نظر ۶۹ ساله به خانه وي مراجعه كردند. به محض ورود به خانه صحت اظهارات نظر مشخص شد. جسد صغرا در گوشه اي از خانه افتاده بود و خون تمام اطراف جسد را پر كرده بود.
مراتب به اطلاع بازپرسي هنرمند رسيد. پليس اداره دهم آگاهي مركز نيز به محل اعزام شدند. صحنه جنايت مورد بررسي دقيق قرار گرفت. در تحقيقات بعدي معلوم شد كه در ناحيه گردن مقتوله آثار كبودي وجود دارد. بدين ترتيب نظر مورد بازجويي قرار گرفت. وي در پاسخ به سئوالات گفت: وقتي سر صغرا را به ديوار كوبيدم او بيهوش بر روي زمين افتاد، سپس با دستانم او را خفه كردم.جسد به دستور بازپرس پرونده به پزشكي قانوني انتقال يافت تا آزمايشات لازم براي تشخيص علت اصلي مرگ مقتوله صورت گيرد.
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص در اداره دهم آگاهي تهران زير نظر بازپرس هنرمند ادامه خواهد يافت.

جنايت خونين در غرب تهران
گروه حوادث: جستجو براي شناسايي مخفيگاه عاملان جنايت خيابان بارانك كه هويت آنان مشخص شده است توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران زير نظر بازپرس هنرمند ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۳ و ۵۰ دقيقه روز پنجشنبه بازپرس هنرمند از طريق ماموران كلانتري ۱۴۰ باغ فيض از وقوع يك جنايت در خيابان آيت الله كاشاني، خيابان بارانك مطلع شد. جنايت در طبقه چهارم يك آپارتمان رخ داده بود قرباني مرد ۴۰ ساله اي به نام شاهرخ بود كه با۷ضربه چاقو به قتل رسيده بود.
دو مرد ديگر نيز در پي اين حادثه به نامهاي بختيار ۳۶ ساله و محسن ۴۵ ساله نيز مجروح شده بودند كه براي درمان به بيمارستان شريعتي و پيامبران انتقال يافتند.جسد مورد بررسي قرار گرفت و سپس به پزشكي قانوني انتقال يافت تا آزمايش هاي لازم براي تشخيص علت تامه مرگ انجام گيرد.
در صحنه جنايت يك قبضه سلاح كلاشينكف پيدا شد كه چهار تير نيز از آن شليك شده بود. پوكه هاي فشنگ توسط پليس كشف شد. مقاديري مواد مخدر از نوع شيشه و ترياك نيز در محل جنايت پيدا شد.
در مراحل اوليه تحقيق معلوم شد كه دو نفر كه ضاربان اين حادثه بودند به دليل اختلافات مالي در معاملات طرفين به محل آمده بودند و مرتكب قتل شاهرخ و مجروح شدن بختيار و محسن شده اند.
هويت عاملان جنايت مشخص شده است و جستجو براي دستگيري آنان در دستور كار پليس آگاهي تهران قرار دارد.
تحقيقات بيشتر در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران و اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

تصادف ۵ كشته و ۲ مجروح بر جاي گذاشت
000810.jpg
فارس: در پي وقوع سانحه رانندگي در جاده كمربندي شاهرود پنج نفر كشته و دو تن نيز مجروح شدند.
اين سانحه صبح پنج شنبه بين سه خودروي سواري و يك دستگاه اتوبوس روي داد.
بر اثر اين حادثه چهار نفر از سرنشينان خودروي آردي در دم فوت كردند و يك نفر ديگر نيز بر اثر شدت جراحات وارده پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.
همچنين دو تن از سرنشينان مجروح اين خودرو بلافاصله براي مداوا به بيمارستان امام حسين (ع) شاهرود منتقل شدند.
كارشناسان پليس راه، علت اين حادثه را انحراف به چپ خودروي سواري آردي ناشي از خستگي و خواب آلودگي تشخيص دادند.

سرقت موتورسيكلت انگيزه ارتكاب جنايت
گروه حوادث: بازجويي از مرد جواني كه در پي اختلاف مالي دوستش را به قتل رسانده بود، در شعبه اول دادگاه عمومي اصفهان خاتمه يافت.
به گزارش خبرنگار ما، اواخر مردادماه سال جاري وقوع يك درگيري در خيابان رزمندگان شهرستان اصفهان به اطلاع پليس رسيد. پس از حضور ماموران و بازپرس ويژه قتل اسدي در صحنه حادثه مشخص شد درگيري بين دو نفر به نامهاي مسعود و رسول بوده است كه در اين درگيري رسول با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود. در تحقيقات مقدماتي مشخص شد حادثه در خانه عموي رسول اتفاق افتاده است و عامل جنايت پس از ارتكاب جرم از محل متواري شده است.
در نخستين تحقيقات از تنها شاهد حادثه كه پسربچه
۵ ساله اي بود مشخص شد وي تمامي صحنه وقوع قتل را ديده است و بعد از خروج عاملان جنايت با پليس تماس گرفته و آنان در جريان ماوقع قرار داده است.
پسر ۵ ساله به بازپرس ويژه قتل گفت: پسرعمويم رسول به همراه يكي از دوستانش كه فرد ناشناسي بود به خانه ما آمد. پس از دقايقي آنها با هم درگير شدند و مرد ناشناس با همدستي چند مرد ديگر پدرم رابه شدت كتك زدند و رسول را كه بر روي صندلي نشسته بود، با ضربات چاقو به قتل رساندند و سپس فرار كردند.
بدين ترتيب شناسايي و دستگيري عاملان اين جنايت در دستور كار پليس جنايي شهرستان اصفهان قرار گرفت. در نخستين رديابي ها مسعود و دو تن از دوستانش دستگير شدند. مسعود در مراحل بازجويي به ارتكاب به قتل اعتراف كرد و در خصوص انگيزه خود گفت: چندي پيش موتورسيكلتم به سرقت رفت. به دلايلي تصور مي كردم رسول سارق موتورسيكلت است به خاطر همين سوء ظن چندين بار با او صحبت كردم اما رسول حاضر نبود سرقت موتورسيكلت را قبول كند به همين دليل روز حادثه به خانه عمويش رفتم و در پي يك درگيري او را به قتل رساندم.
بر پايه اين گزارش پس از تكميل تحقيقات با دستور بازپرس اسدي متهم با قرار بازداشت روانه زندان شد تا تحقيقات تكميلي براي صدور كيفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه كيفري شهرستان اصفهان صادر شد.

سرنوشت اجساد مجهول الهويه درپيچ وخم پرونده ها
000813.jpg
ايسنا: با توجه به گستردگي و پيچيدگي جوامع هر روزه وقوع قتل هايي را در شهرهاي مختلف شاهديم كه در بسياري از آنان جسد بدون هيچ گونه اوراق هويتي بوده و كسي قادر به شناسايي آن نيست. اين موضوع در كلان شهري چون تهران صورت هر روزه پيدا كرده به طوري كه در اغلب ايام هفته چند مورد از پرونده هاي قتل  افراد مجهول الهويه و اجساد ناشناس به دادسراي امور جنايي تهران ارجاع مي شود كه شناسايي مقتولان و يافتن انگيزه اصلي وقوع درگيري و علت حقيقي مرگ را مشكل مي سازد و در موارد زيادي اين اجساد بدون آن كه شناسايي شوند و بدون كشف علت مرگ، به عنوان فوت مشكوك تدفين مي شوند.
رضوانفر، قاضي دادسراي امور جنايي تهران در رابطه با سرنوشت اجساد مجهول الهويه مي گويد: مطابق تبصره ذيل ماده ۱۵ قانون ثبت احوال، مهلت اعلام ولادت، ۱۵ روز از تاريخ ولادت طفل است يعني زوجين مكلفند كه دراين مدت ولادت فرزند خود را به اداره ثبت احوال منطقه اعلام تا ضمن ثبت واقعه تولد، شناسنامه براي وي صادر و تسليم شود. مطابق ماده ۱۴ همان قانون براي هر فرد شماره شناسنامه اي كه مخصوص به او خواهد بود تعيين و تخصيص داده شده است. بنابراين شناسنامه اي كه حاوي نام و نام خانوادگي و تاريخ تولد و محل تولد و نام والدين و محل صدور آن است به عنوان سند هويت هر فرد دراختيار وي قرار مي گيرد و در عرصه اجتماعي اين سند هويت تنها مدرك براي احراز هويت فرد است. بنابراين انسان در زمان حيات، خود هويتش را اعلام و سند هويتي نيز در جهت پشتيباني از آن ارائه مي نمايد امافردي كه فوت مي شود و هيچ سند هويتي به همراهش نيست و كسي نيز او را نمي شناسد، چون امكان شناسايي هويت وي در آن لحظه نيست لذا مجهول الهويه اطلاق مي شود.
وي، نيروي انتظامي را به عنوان مرجع دريافت گزارش كشف اجساد مجهول الهويه معرفي مي كند و ادامه مي دهد: افراد مختلف در جامعه به محض برخورد با جسد، پليس ۱۱۰ را در جريان قرار مي دهند يا مراتب را سريعا به واحدهاي گشت در حال عبور و در حين ماموريت اطلاع مي دهند.
اين كارشناس حقوق جرم و جزا، با بيان اين كه نحوه ي كشف جسد به محل وقوع قتل مرتبط است ادامه مي دهد: در كوچه ها، خيابان ها و اماكن عمومي كه عموما عامه مردم در حال تردد هستند، جسد توسط افراد عادي، غريبه و رهگذران كشف و به پليس اطلاع داده مي شود؛ به همين دليل اگر اوراق هويتي به همراه متوفي نباشد و اتفاق مزبور نيز در يك شهر بزرگ چون تهران رخ داده باشد به طوري كه غالبا افراد يكديگر را نمي شناسند، مشخصات فردمتوفي به عنوان مجهول الهويه ثبت و جسد دفن مي شود.
وي، پيداشدن اولياي دم متوفي را يكي از مشكلات در اين گونه پرونده ها مي داند و مي افزايد: اجسادي كه در منازل كشف مي شوند با عنايت به اين كه به حريم خصوصي، افراد غريبه و ناشناس مراوده ندارند لذا اين اجساد نمي توانند مجهول الهويت باشند. البته پاره اي از اوقات در پرونده اي مشاهده شده است كه در حريم خصوصي خانه اي، دو نفر فوت شده اند كه جسد آنها توسط اقوام (به لحاظ اين كه مثلا چند روزي از او خبري به دست نيامده و به تلفن ها نيز پاسخ نداده) و با بهره گيري از تلاش مرجع انتظامي و قضايي كشف شده و هويت مالك مشخص اما هويت مهمان نامشخص است و وقتي از همسايگان تحقيق مي شود درخصوص فرد مجهول الهويه مي گويند چند وقتي است كه به اين محل رفت و آمد مي نمايد و نزد صاحب خانه مي آيد، او را نمي شناسيم و از رابطه آنها بي اطلاع هستيم.
اين قاضي دادسراي جنايي، بلندشدن بوي تعفن از يك مكان را يكي ديگر از راه هاي كشف اجساد مجهول الهويه مي داند و اظهار مي كند: پاره اي اوقات هم جسدي در منزل شخص به لحاظ گذشت زمان فاسد شده و بوي تعفن آن، مردم و همسايگان را آزار مي دهد و اين امر سبب گزارش به مرجع انتظامي شده و از اين طريق جسد كشف مي شود. البته اين مورد نيز در بررسي پرونده ها به دست آمده و معمولا افرادي به اين نحو در تنهايي فوت مي نمايند كه تنها زندگي كرده و رفت و آمد چنداني با اقوام و نزديكان خويش ندارند.
اين حقوقدان با بيان اين كه تعداد بسياري از اجساد مجهول الهويه معتاد هستند، مي گويد: بازپرسان ويژه قتل دادسراي جنايي همواره گزارش هاي كلانتري ها را درخصوص كشف اجساد، استماع كرده و دستورات قضايي را خصوصا در جهت كشف هويت جسد، صادر مي كنند.
پس از حضور مراجع قضايي و انتظامي علي رغم اين كه در بسياري از موارد هويت اجساد يافت شده از طريق اموال و اوراق هويتي و يا توسط اقوام، دوستان و آشنايان شناسايي مي شود، اما در برخي موارد هيچ گونه اوراق هويتي به همراه جسد يافت نمي شود و يا كسي براي شناسايي مراجعه نمي كند اين جاست كه مسوولان سازمان پزشكي قانوني با دستور قاضي ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران اقدام به گرفتن عكس و در پاره اي موارد كلاسه آثار انگشتان فرد متوفي مي نمايند تا در صورت مراجعه آشنايان وي حتي پس از گذشت مدت زمان طولاني، مدركي براي ارائه وجود داشته باشد تا احيانا برخي ديگر از اجساد ناشناس هم شناسايي شوند.
اين قاضي دادسراي جنايي دراين رابطه اظهار مي كند: پزشكي قانوني و ساير عوامل مرتبط با صحنه كشف جسد، چنانچه احراز هويت نزد وي يافت نشود و سكنه آن محل نيز، جسد را شناسايي نكنند يا جسد مربوط و متعلق به خانواده اي كه پرونده فقداني دارد، نباشد، آنگاه بازپرس درجهت شناسايي هويت جسد دستور اثربرداري از انگشتان جسد را صادر و سپس كلاسمان ماخوذه به اداره تشخيص هويت ارسال و بديهي است اگر متوفي داراي سابقه كيفري باشد، هويت وي نيز كشف مي شود و اگر فاقد پيشينه كيفري باشد، هويت وي همچنان مجهول خواهد ماند.

سه شكايت فريب در ازدواج از پيرمرد ۶۹ ساله
ايسنا:خانواده ي دختر كندذهن ۴۴ ساله كه سال گذشته با پيرمرد ۶۹ ساله ازدواج كرده بود، به خاطر فريب در ازدواج از داماد خود شكايت كرده و بعد از به اجرا گذاشتن مهريه درخواست طلاق دادند.
مادر اين دختر توضيح داد: سال گذشته اين آقا به خواستگاري دخترم آمد و مدعي شد همسر اولش فوت كرده و به خاطر رهايي از تنهايي قصد ازدواج دارد ما به علت وضعيت مالي مناسب وي با ازدواج آنها موافقت كرديم بعد از گذشت شش ماه دامادم خانه را ترك كرد. مدت زيادي دنبالش گشتيم تا اينكه متوجه شديم پيش همسر اول و فرزندانش است.
وي در ادامه گفت: بعد از مراجعه به دادگاه و ارائه شكايت متوجه شديم كه شكايات ديگري با همين مضمون در شهرهاي قم و اصفهان نيز صورت گرفته است.
مشاور دادگاه خانواده در توضيح اين پرونده گفت: اين خانواده به خاطر فريب در ازدواج، حق فسخ نكاح دارند و مرد موظف است كه تمام حق و حقوق زن را بپردازد.

قاتل نوجوان ۱۰ ساله دستگير شد
گروه حوادث: قاتلي كه به قصد سرقت از منزل فردي در ايلام، پسربچه ۱۰ ساله صاحبخانه را خفه كرده بود، شناسايي و دستگير شد.
به دنبال قتل نوجوان ۱۰ ساله اي به نام عليرضا - ن فرماندهي انتظامي ايلام با تلاش كارآگاهان معاونت آگاهي تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كرد.
ماموران پس از انجام يكسري تحقيقات يك نفر را كه داراي سابقه كيفري و حبس در زندان مركزي ايلام بود، شناسايي و دستگير كردند.
متهم به جرم خود اعتراف كرده و اظهار داشت: با گرفتن مرخصي از زندان در مورخ ۲۹ مرداد ماه سال جاري بعنوان مامور اداره برق به قصد سرقت وارد منزل مقتول شدم و نوجوان ۱۰ ساله اي به نام عليرضا را كه در منزل حضور داشته غافلگير و با فشردن گلويش وي را خفه كردم.با حضور قاضي صحنه قتل توسط قاتل بازسازي و با قرار قانوني روانه زندان گرديد.

كشف جسد در جاده زنجان - خرمدره
گروه حوادث: با يافتن جسد جواني در جاده زنجان - خرمدره تحقيقات ماموران ويژه قتل براي شناسايي سارق يا سارقان آغاز شد. ماموران انتظامي زنجان از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ در جريان كشف جسدي در كيلومتر ۵۰ جاده ترانزيت زنجان - خرمدره قرار گرفتند.بلافاصله اكيپي از ماموران ويژه قتل به محل كشف جسد اعزام شدند و مشاهده كردند جسد متعلق به مردي حدوداً ۳۲ ساله كه با سر و صورت خونين در كنار پايين حاشيه جاده افتاده و يك ساك بزرگ نيز در كنار او قرار دارد.
با حضور پزشكي قانوني و عوامل آگاهي با بررسي هايي كه از جسد به عمل آمد، متوفي فاقد هر گونه مشخصات اسمي بوده كه در بازرسي بدني ۲ بسته شيء شبيه به هروئين و مبلغ دويست و پنجاه هزار تومان وجه نقد به دست آمد.
نتيجه بررسي هاي اوليه حاكي است، متوفي فردي است معتاد كه آثار تزريق در بازو و دست ها يش مشهود بوده وهمچنين پشت سر متوفي از چندناحيه نيز مورد جراحت قرار گرفته و آثار خفگي با طناب درگردن و گلوي وي كاملاً مشخص است.احتمالاً متوفي در محل ديگري به قتل رسيده و سپس به محل كشف جسد انتقال داده شده است.جسد براي بررسي بيشتر به سردخانه منتقل و تحقيقات پليس براي يافتن سرنخ هايي از قاتل يا قاتلان آغاز شد.

كلاهبرداري ۸۳۴ ميليون توماني كارمند اخراجي يك شركت
000804.jpg
گروه حوادث: فرمانده انتظامي استان تهران از بازداشت كارمند اخراجي يك شركت لوله و تجهيزات ساختماني به اتهام كلاهبرداري خبر داد.
سردار رضا زارعي فرمانده انتظامي استان تهران ضمن اعلام خبر فوق گفت: در پي شكايت يك شركت «لوله و تجهيزات» در شهرستان اسلامشهر مبني بر جعل يك فقره چك ۱۱۰ هزار توماني به ۸۳۴ ميليون تومان توسط شخصي به نام «حسين ز» ۲۳ ساله كارمند اخراجي شركت، ماموران اداره آگاهي براي انجام تحقيقات جهت دستگيري متهم وارد عمل شدند.
وي افزود: با دستگيري اين شخص، وي ضمن اعتراف به جعل اسناد مالي با همدستي چند تن ديگر از كارمندان شركت مذكور، با قرار ۴۰۰ ميليون ريالي روانه زندان شد. اما پس از يك فقره اعلام شكايت ديگر از سوي شركت «لوله و تجهيزات» در حالي كه متهم با قرار وثيقه آزاد شده بود، بار ديگر دستگير شد و در بازجويي ها اظهار كرد: با جعل اوراق و اسناد مالي شركت و امضاي مسؤولان مربوطه يك بار اقدام به دريافت مبلغ ۱ ميليون و ۴۲۰ هزار تومان و بار ديگر مبلغ ۸ ميليون تومان كرده است. سردار زارعي تصريح كرد: با اعترافات اين متهم، وي با قرار ۳۰۰ ميليون توماني روانه زندان شد. همچنين هر يك از همدستانش به نامهاي بهمن، سعيد و رضا با قرار ۵۰۰ ميليون ريالي روانه زندان شدند.
سردار رضا زارعي ، استان تهران را به جهت وجود و تنوع در مراكز اشتغال از قبيل دامداري، كشاورزي، كارگري و ... و نيز همجواري با پايتخت، خاستگاه اصلي اتباع خارجي دانست و اظهار كرد:  بر اساس برآورد انجام شده، تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۷۴ تن از اتباع افغاني به صورت مجاز و تعداد ۲۰۰ هزار تن تبعه غيرمجاز در استان تهران حضور دارند كه خطر بالقوه اي براي امنيت اين حوزه استحفاظي در كنار پايتخت محسوب مي شوند.
سردار زارعي همچنين از اجراي ۱۳۳ طرح عملياتي به منظور شناسايي اتباع غيرمجاز خارجي خبر داد و به ايسنا گفت: بر اين اساس نسبت به دستگيري و طرد ۷ هزار و ۱۲۲ نفر از اتباع غيرمجاز و نيز پلمب ۱۸۵واحد صنفي متخلف اقدام شد.
سردار زارعي در ادامه اجراي طرح «ظفر» را به عنوان طرح ويژه برخورد با اراذل و اوباش استان تهران را مثبت ارزيابي كرد و افزود: در مرحله نخست اجراي اين طرح كه از ۵ لغايت ۱۵ مردادماه به اجرا درآمد، ۹۵۶ تن از اراذل و اوباش دستگير، ۶۸۵ نفر احضار و يكهزار و ۹۵۱ تن شناسايي شدند. همچنين ۲۱۳ تن از اراذل و اوباش دستگير شده به مراجع قضايي معرفي كه ۵۸ تن آنها روانه زندان و مابقي با سپردن وثيقه آزاد شدند.
فرمانده انتظامي استان تهران با اعلام تشديد اقدامات انتظامي در جهت مبارزه با اراذل و اوباش، اجراي طرح ظفر را در راستاي جمع آوري اين عده به عنوان مخلان نظم عمومي ذكر كرد و به ايسنا گفت: بر اين اساس پليس به منظور جلب رضايت مردم و ارتقاي احساس امنيت، با قوت و شدت بيشتري اقدام به شناسايي، احضار و دستگيري افراد شرور و اراذل و اوباش استان خواهد كرد. فرمانده انتظامي استان تهران از دستگيري ۷ باند قاچاق انسان در اين استان خبر داد و گفت: با توجه به افزايش حضور اتباع غربي در سالهاي اخير و ترانزيت آنها از سوي قاچاقچيان انسان به كشورهاي اروپايي، ماموران انتظامي پس از بررسي هاي اطلاعاتي نسبت به شناسايي و دستگيري اعضاي ۶ باند قاچاق انسان، وارد عمل شده كه همگي از كشور طرد شدند. وي افزود: همچنين در ۸ شهريور ماه در پي گزارش هاي مردمي مبني بر فعاليت شبكه قاچاق انسان در شهر قدس شهريار، ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و پس از شناسايي مخفيگاه عوامل باند قاچاق انسان كه به صورت ماهرانه اي اتباع افغاني را در داخل باغي مخفي كرده بودند، آنها را دستگير كردند.
به گفته سردار زارعي در بازرسي از محل مخفيگاه آنها، ۳ جلد رواديد جعلي، ۳ دستگاه تلفن همراه كه يكي از آنها به ماهواره ثريا جهت ارتباط مستقيم با افغانستان و هماهنگي جهت قاچاق اين افراد متصل بود، كشف و ضبط شد.

كاترينا آمريكا را فلج كرد
000807.jpg
سي.ان.ان: ميليونها بازمانده  از توفان  و گردباد كاترينا و سيل  متعاقب  آن درجنوب  آمريكا، بدون  دسترسي  به  حداقل  امكانات  زيستي  نااميدانه  چشم  به  كمك دارند و دولتهاي  مركزي  و ايالتي  به  گفته  رسانه ها، آسيب  ديدگان  را در بدترين  شرايط به  حال  خود رها ساخته  اند.
سي ان ان بامداد ديروز به  وقت  تهران  در توصيف  وضعيت  جان  بدر بردگان  از توفان  آنرا زندگي  مانند حيوانات  و بدون  حداقل  امكانات  درميان  سيلاب  كثيف  و اجساد مردگان  توصيف  كرد.علاوه  بر توفان  و سيل ، ناامني  و هرج  و مرج  و غارت  نيز مناطق  سيل  زده را در برگرفته  و بازماندگان  با خشم  در برابر دوربين هاي  تلويزيوني  بر سربوش  رئيس  جمهوري  آمريكا فرياد مي زنند عراق  را رها كنيد به  درد مردم  آمريكا برسيد.
سي.ان.ان جمعه  همچنين  گفت : هرج  و مرج  و خشم بازماندگان  اين  توفان  را در برگرفته  است  و ري  نگين  شهردار نيواورلئان  در پيام  درخواست  كمك  اضطراري  كه  منتشر كرد گفت: بازماندگان  در تالار اصلي شهر نيواورلئان  مانند حيوانات  بدون  آب و مواد غذايي  و امكانات  اوليه بهداشتي  زندگي  مي كنند.عمده  قربانيان  توفان  در آمريكا را فقرا و بي خانمانها تشكيل  مي دهند كه نه  خود امكاني  براي  گريختن  ازآن  داشتند و نه  دولتهاي  مركزي  و ايالتي  آنرا دراختيار آنها گذاشتند و درمانده  از همه  جا سرنوشت  خويش  را به  دست  كاترينا سپردند كه  تاكنون  به  گفته  راديوها و تلويزيونهاي  آمريكا جان  هزاران  نفر آنها را گرفته  و اجساد هزاران  نفر ديگر نيز در ميان انبوه  سيلاب  و گل  مدفون  شده  و بوي  تعفن  اجساد، شهر را در بر گرفته  است .
توفان  و سيل  تمامي امكانات  و خدمات  عمومي در سه  ايالت  توفان  و سيل  زده آمريكا شامل  ايالتهاي  آلاباما، مي سي  سي  پي  و لوئيزيانا را از بين  برده است .شاهدان  عيني  از وجود شمار زياد اجساد شناور روي  آب در شهر لوئيزيانا در ايالت  نيواورلئان  آمريكا خبر داده اند.هم  اكنون  ۸۰ درصد شهر لوئيزيانا كاملا به  زير آب فرو رفته  و جان  بدر بردگان  نااميدانه  در انتظار كمكي  براي  نجات  از سيل  هستند كه  اگر شانس  با آنها باشد، شايد از راه  برسد.

مرگ درعين نااميدي
آسوشيتدپرس:مردي كه به اتهام تجاوز و قتل عمد در زندان آركانزاس به سر مي برد يك روز پس از اينكه دادگاه با درخواست تجديد نظر وي مخالفت كرد، فوت كرد.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده، وين دو موند دو ماه پيش هنگام مراجعه به پزشك متوجه شد كه به سرطان حنجره مبتلا است. تا كنون پزشكي قانوني دليل خاصي جدا از بيماري متهم براي فوت وي پيدا نكرده است. وي زماني كه در حال گذراندن مرخصي خود از زندان بود با يك مورد اتهام قتل عمد روبه رو شده و دوباره روانه زندان شد.
وي پيش از اين به اتهام يك مورد تجاوز در سال ۱۹۸۴ محاكمه شده بود.وي در آن زمان به حبس ابد محكوم شد.اما دادگاه در سال ۱۹۹۲ مدت حبس وي را به ۳۲ سال كاهش داده و علاوه بر اين او بر اساس حكم جديد مي توانست تقاضاي تجديد نظر نيز بكند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |