يكشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۱ - Sep 4, 2005
رئيس جمهور در مراسم توديع و معارفه رؤساي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:
هر كس وارد ايران مي شود ميهمان همه ايرانيان است
000966.jpg
000915.jpg
گروه علمي- فرهنگي: مراسم معارفه رحيم مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و توديع سيد حسين مرعشي صبح ديروز طي مراسمي با حضور دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري در محل سازمان ميراث و گردشگري برگزار شد.
دكتر احمدي نژاد در اين مراسم طي سخناني گفت: هر كس از هر جايي وارد اين سرزمين شود ميهمان همه ملت است و همه ما ميزبان او هستيم.
رييس جمهور گفت: براي يك ملت، حركت رو به جلو بدون هويت امكان پذير نيست. انسان فاقد گذشته، انسان فاقد هويت است. در واقع گذشته  تاريخي، هويت هر فرد و جامعه است.
دكتر محمود احمدي نژاد، اظهار كرد: شناخت گذشته مهم ترين عامل براي آينده است و پايه گذاري حركت رو به كمال از همين شناخت ناشي مي شود.
رييس جمهور با بيان اين كه هنوز بسياري از بخش هاي كشور براي خودمان ناشناخته است، اظهار كرد: يكي از وظايف سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شناسايي اين گذشته است. مجموعه هاي بي نظير و ارزشمند ايران بايد شناسايي شود و در معرض ديد قرار گيرد.
وي با بيان اين كه بايد بين آينده و گذشته هماهنگي باشد، افزود: اگر اين نقش به پا نشود تمام كارهايي كه انجام مي دهيم بي ارزش است. ما نمي خواهيم با ديگر كشورها مسابقه  تمدن بگذاريم؛ چون اين امر به خودي خود هيچ ارمغاني براي مردم يك كشور نمي آورد. زماني اينها ارزش پيدا مي كند كه ارتباطي با آينده ايجاد كند.
احمدي نژاد با بيان اين پرسش كه آيا مي خواهيم به گذشته برگرديم و به همان شكل زندگي كنيم؟ تاكيد كرد: يك ملت حركتش رو به كمال است و نبايد در هيچ نقطه اي توقف كند؛ چه رسد به اين كه به گذشته برگردد.
رييس جمهور با بيان اين كه بايد مواريث گذشته را حفظ و معرفي كنيم، گفت كه بايد ببينيم چه چيزي را بايد از گذشته به آينده منتقل كنيم كه در اين صورت يك گام به جلو برداشته ايم.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنانش به ظرفيت هاي گردشگري در كشور اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه بايد امر ايرانگردي و گردشگري را توسعه دهيم، اظهار كرد: در اولين گام بايد ايراني ها خودشان ايران را بشناسند. الان هزينه هاي ايرانگردي بسيار بالاست و بايد حداقل براي بخش هايي از جامعه اين هزينه را كاهش دهيم.
احمدي نژاد گفت: بايد ورود و خروج به ايران بسيار آسان شود و هر كس از هر نقطه اي از دنيا كه خواست به ايران بيايد بدون دردسر بتواند به كشور وارد شود. البته بايد حداقل امكانات اوليه را در اختيار يك گردشگر قرار دهيم.
مشايي: توسعه گردشگري راهكاري اساسي در معرفي ايران
در ادامه اين مراسم مهندس اسفنديار رحيم مشايي گفت: ايران داراي تمدن درخشاني در طول تاريخ بوده است، با اين وجود ما به گذشته بدهكار هستيم و اگر جايگاه خود را در عرصه هاي فرهنگي جهان نشناسيم، اين بدهكاري به آينده منتقل خواهد شد.
معاون رئيس جمهور و رييس جديد سازمان فرهنگي و گردشگري در آيين معارفه خود افزود: ملت ايران، ملت بزرگي است، نه فقط از اين حيث كه از محدود ملت هاي پايه گذار تمدن بشري است- كه اين خود بسيار مهم بوده و اكنون برخي جوامع براي تحكيم هويت و رضايت مندي ملي دنبال آنند كه براي خود چند صد سال تمدن برپا كنند- بلكه از اين حيث كه ما در عين بزرگي ملتي مظلوم داريم كه به جز برخي دوره هاي تاريخي مديريت حاكم بر سرزمين بزرگ ايران، مديريتي شايسته براي ملتي شايسته نبوده است.
وي ادامه داد: از همين روست كه با پيشروي در تاريخ و رو به آينده از قدرت و شوكت ملي كاسته شده است. البته دلايل اين امر را نبايد در ملت جست وجو كرد كه اين حاصل نگاه ضعيف و عملكرد نامطلوب حكمرانان و پادشاهان و امرايي بوده است كه عرصه قدرت و مديريت را به محدوده منافع قومي- قبيله اي كشيده اند.
معاون رييس جمهور افزود: اگر گذشته تاريخي را مورد اهميت و تاكيد قرار مي دهيم، براي آن است كه مردم با پيشينه خود آشنا شوند و براي آنها انگيزه براي تحول و پيشرفت پيدا شود، چون هيچ ايراني حق ندارد در عرصه رقابت فرهنگي، سياسي و اقتصادي در جهان احساس سستي و رخوت كند.
مرعشي: ميراث فرهنگي به اصالت
همه ايرانيان برمي گردد
رئيس پيشين سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در آيين توديع خود گفت: حضور دكتر احمدي نژاد در اين مراسم نشانه توجه دولت به بخش ميراث فرهنگي و گردشگري است.
سيدحسين مرعشي افزود: ميراث فرهنگي كشور به اصالت و هويت همه ما برمي گردد و فراتر از آن نياز پي ريزي زندگي آينده ماست. با شناختي هم كه در اين ۱۴ ماه از اين حوزه ها كسب كرده ام، بايد بگويم كه توسعه واقعي ايران بدون توجه به ميراث مادي و معنوي امكان پذير نيست.
مرعشي در ادامه غفلت ۲۵ ساله نظام را به صنعت توريسم مورد اشاره قرار داد و يادآور شد كه اين صنعت نياز امروز جامعه و اقتصاد ايران است.

از سوي مديران بهداشتي و آموزشي در آستانه سال تحصيلي
روش هاي آماده كردن كودكان براي ورود به مدرسه اعلام شد
000909.jpg
گروه اجتماعي، مريم غفاري: ناهنجاري هاي ساختار قامتي ،عدم آشنايي با طريقه صحيح نشستن، انتخاب نادرست در تهيه لوازم مدرسه، عادات غلط غذايي و خواب، عدم آموزش رعايت بهداشت فردي، تمرين نداشتن رعايت انضباط، عدم برنامه ريزي براي اوقات بازي و درس، از مهم ترين نكاتي هستند كه از همين چند روز باقي مانده به شروع سال تحصيلي بايد توسط والدين رعايت شوند چرا كه اصلي ترين معلمان دانش آموزان والدين آنها هستند.
سلمانپور مدير يكي از دبستان هاي پسرانه تهران در خصوص آماده نمودن دانش آموزان براي سال تحصيلي جديد گفت: آموزش بسياري از نكات كه از سوي برخي والدين به دليل عدم آگاهي ناديده گرفته مي شود منجر به پيامدهاي منفي در روند تحصيل فرزندانشان مي شود. به طور مثال آموزش استفاده از سرويس هاي بهداشتي و رعايت بهداشت فردي از همين امروز براي دانش آموزان دبستاني، اصلاح عادات غلط غذايي و تشويق به خوردن صبحانه به عنوان مهم ترين وعده غذايي براي كودكان، اصلاح الگوي خواب كه نياز به زمان داشته و يك شبه نمي توان كودكاني كه صبح ساعت ۱۰ بيدار مي شوند را ۶ صبح بيدار كرد. تلاش در جهت كاهش ساعات بازي، علي الخصوص بازيهاي كامپيوتري كه منجر به بيش فعالي و بروز حركاتي خشن كه ناشي از اين بازيهاست مي شوند كه به راحتي نمي توان كودك را به مدت طولاني در كلاس به نشستن وادار كرد. همچنين ايجاد و برقراري و تمرين نظم و انضباط بيشتر كه همه اينها مستلزم داشتن وقت كافي است و والدين نمي توانند بدون آموزش و يك باره فرزندان خود را در تمام جهات فوق تطبيق دهند.
وي همچنين در خصوص تهيه ابزار و ملزومات دانش آموزان از والدين خواست در خريد كيف و كفش دانش آموزان به هشدارهاي متخصصين طب فيزيكي توجه كنند و از تهيه وسايل تحرير رنگارنگ غيرضروري كه موجب عدم تمركز لازم دانش آموز از كسب علم و دانش مي شود پرهيز كنند.
اين مدير مدرسه گفت: والدين در خصوص مفهوم پول توجيبي، تعريف قابل قبولي به فرزندان خود ارايه دهند و در چارچوب و قاعده مشخصي به فرزندان خود پول توجيبي پرداخت كنند. همچنين درخصوص اقدامات امنيتي در مسيرهاي اياب و ذهاب كه توسط سرويس هاي شخصي انجام مي شود تذكرات و هشدارهاي لازم را به فرزندان خود بدهند تا فرزندانشان مورد سوءاستفاده احتمالي برخي افراد ناشناس به عنوان سرويس جايگزين،قرار نگيرند.
بر اساس اين گزارش، يك متخصص طب فيزيكي و توانبخشي در آستانه سال تحصيلي به والدين توصيه كرد كه كيف مدرسه بايد متناسب با سن و جثه دانش آموز انتخاب شود و كوله پشتي در صورت استفاده درست بهترين وسيله حمل كتب درسي براي دانش آموزان است و نبايد از پنج كيلوگرم تجاوز كند.
استفاده نامناسب از كيف دستي احساس درد در ناحيه مچ،  بازو، آرنج، شانه و گردن و حتي انحراف ستون فقرات را در پي دارد.
دكتر حلي ساز در خصوص ويژگي هاي يك كفش مناسب به ايسنا گفت: امروزه بيشترين انتظار از كفش، حفظ زيبايي ظاهر است نه سلامت پا. اين در حالي است كه از وظايف اصلي كفش حفظ پا از صدمات گرما، سرما، فشارهاي وارده حين راه رفتن است كه متاسفانه كمتر به اين موارد توجه مي شود.
خريد كفش بايد در ساعات آخر روز صورت گيرد تا در صورت وجود ورم، سايز كفش مناسب باشد و داراي پنجه هايي تنگ و باريك نباشد.
دكتر «فرزانه تركان» متخصص طب فيزيكي و توانبخشي در اين خصوص با اشاره به وضعيت اجتماعي و فرهنگي جامعه ايراني و تاثير آن در بروز ناهنجاريهاي ساختار قامتي در كودكان به خصوص دختران اظهار داشت:عمده ناهنجاريهاي قامتي دانش آموزان دختر در نتيجه عواملي نظير كم تحركي، زندگي ماشيني، ورزش نكردن و عدم انجام بازي بروز مي كند.
وي با اشاره به تغييرات فيزيولوژيكي سن بلوغ اين امر را يكي ديگر از دلايل خودداري دانش آموزان دختر نسبت به انجام فعاليتهاي پرتحرك عنوان كرد و افزود: اين دانش آموزان همواره با مدنظر قرار دادن تغييرات فيزيولوژيكي خود از انجام بازيهاي پرتحرك در هنگام اوقات فراغت خودداري مي كنند.تركان با اشاره به نتايج تحقيقي كه به تازگي از سوي اداره تربيت بدني وزارت بهداشت صورت گرفته است، گفت: احتمال ابتلاي ۶۰ درصد از دانش آموزان كشور و حتي وجود ۸۰ درصد ناهنجاري ساختار قامتي در دانش آموزان ايراني به خصوص دانش آموزان دختر ادعاي بي اساسي نيست.
دكتر گلايل اردلان مسئول اداره سلامت مدارس وزارت بهداشت نيز در اين خصوص با اشاره به تحقيقي كه هرساله از سوي وزارت بهداشت و با همكاري وزارت آموزش  و پرورش بر روي دانش آموزان مقاطع اول دبستان، سوم راهنمايي و اول دبيرستان صورت مي گيرد، گفت: از اين طريق ميزان اختلالات كف پا، ستون فقرات و مهره ها و بالاخره افتادگي شانه هاي دانش آموزان اين سه مقطع مورد سنجش قرار مي گيرد.
وي افزود: نتايج اين تحقيقات نشان داده است، معمولاً يك تا نيم درصد از دانش آموزان اين مقاطع با انحراف ستون فقرات و افتادگي شانه مواجه هستند كه براي درمان به متخصصاني نظير ارتوپد يا فيزيوتراپ ارجاع داده مي شوند.
اردلان تصريح كرد: بسياري از ناهنجاريهاي قامتي دانش آموزان اكتسابي است و بر اثر بد نشستن، كم تحركي و عدم آشنايي با اصول حمل صحيح بار به وجود مي آيد و با تغيير بسياري از اعمال حركتي از سوي متخصصان ارتوپدي و فيزيوتراپي تصحيح مي شود.

۶۰هزار معلم آموزش پيشگيري از ايدز را فرامي گيرند
گروه علمي فرهنگي: مديركل دفتر سلامت و تندرستي آموزش و پرورش با اعلام اين كه آمار دانش آموزان مبتلا به ايدز از طريق مادر، از ۲۰۰ به ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن افزايش يافته است، تصريح كرد: ۶۰ هزار معلم با همكاري دفتر آموزش و ارتقاي مهارت هاي حرفه اي و تربيت معلم سال تحصيلي آينده، آموزش «پيشگيري از ايدز» را فرامي گيرند.
دكتر رياض غيرتمند در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين كه يك ميليون دانش آموز پايه اول متوسطه سال جاري تحت پوشش آموزش هاي پيشگيري از ايدز قرار مي گيرند، افزود: آمار ثبت شده دانش آموزان آلوده به اچ.آي.وي ۶۵ نفر است كه اگر در ۶ به عنوان ضريب تخمين كشور ضرب شود، اين تعداد به ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر مي رسد.
وي تصريح كرد: هم اكنون ۳ هزار و ۹۶۲ مربي بهداشت در مدارس حضور دارند و اين در حاليست كه به ازاي هر ۷۵۰ از ۱۵ ميليون و ۶۰۰ هزار دانش آموز به يك مربي بهداشت نياز است.
غيرتمند كمبود مربيان بهداشت آموزش و پرورش را ۱۷هزار نفر بيان كرد و به ايسنا گفت: پس از تصويب لايحه مجلس پيش بيني مي شود تا ماه آينده اين كمبود با استخدام نسل جديد مربيان بهداشت برطرف شود.

ايران، در رتبه چهارم نظام بازنشستگي اجباري
فارس: بانك جهاني با اعلام اين كه ۴۴درصد نيروي كار ايران تحت نظام بازنشستگي اجباري قرار دارند، افزود: ايران از لحاظ شموليت نظام بازنشستگي اجباري در رتبه چهارم خاورميانه و شمال آفريقا قرار دارد. بانك جهاني گزارش داد: ۸۸درصد نيروي كار در ليبي از نظام بازنشستگي اجباري برخوردار هستند و ليبي از اين لحاظ در رتبه نخست خاورميانه و شمال آفريقا قرار گرفته است. بنابراين گزارش، ۶۳ درصد نيروي كار در مصر و ۵۳ درصد نيروي كار در تونس تحت نظام بازنشستگي اجباري قرار دارند و اين دو كشور نيز از لحاظ شموليت نظام بازنشستگي اجباري رتبه هاي دوم و سوم را در خاورميانه و شمال آفريقا به خود اختصاص دادند.

۴۰درصد مرگ ها در بيمارستان  ها رخ مي دهد
ايسنا:وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشكي در آخرين گزارش خود اعلام كرد: بر اساس آخرين نتايج مطالعات صورت گرفته ميزان مرگ در سال ۸۱ ، ۴/۴ در يكهزار نفر بوده است كه حدود ۴۰ درصد مرگ ها در بيمارستان ها واقع مي شود. ميزان بار بستري در افراد ۶۵ سال و بالاتر ۱۸۲ در هزار و افراد زير يكسال ۱۴۳ در هزار و ۵۰ تا ۶۵ سال ۱۰۷ در هزار است. بر اساس نتايج اين مطالعه، ۶/۶ درصد جامعه در طول يكسال به دليل يك مشكل سلامتي يا توصيه اي، نياز به دريافت خدمات درمان بستري داشتند و ۱/۵ درصد جامعه به دليل يك مشكل سلامتي فوريت دار و ۹/۴ درصد جامعه در طول سال گذشته احساس نياز به مراكز درماني پيدا كرده و اين نياز به تصميم و تقاضا منجر شده و براي نخستين بار در طول سال مراجعه كرده و براي نخستين بار بستري شدند.

همسران شهدا و جانبازان با ۲۵ سال
سابقه كار بازنشسته مي شوند
000912.jpg
گروه اجتماعي: همسران شهداي سرپرست خانوار و همسران جانبازان ۷۰ درصد شيميايي و اعصاب و روان با داشتن دست كم ۲۵ سال سابقه خدمت و دريافت پنج سال سنوات ارفاقي با حقوق و مزاياي كامل پيش از موعد بازنشسته مي شوند.
دكتر حسين دهقان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با استناد به لايحه جامع خدمات رساني به خانواده شهدا و ايثارگران همچنين خاطرنشان كرد: در صورت تصويب اين لايحه در مجلس دولت ملزم شده است مستمري و دريافتي والدين شهدا از بنياد را تا يك و نيم برابر حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت كند.
وي با اشاره به اين كه همسران شهداي سرپرست خانوار كه فرزند يا فرزنداني از شهدا را تحت تكفل دارند تا هنگام خروج آخرين فرزند تحت تكفل قانوني معادل حداقل حقوق كاركنان دولت حق سرپرستي مي گيرند . وي همچنين گفت: با تصويب لايحه جامع خدمات رساني در مجلس، دولت مكلف مي شود با هدف حمايت از سلامت جانبازان ۵۰ درصد به بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شيميايي به تشخيص كميسيون پزشكي بنياد و بر مبناي شدت و نوع ضايعات ناشي از دوران مجروحيت و ميزان ساعت كاري كه از جانبازان مراقبت مي شود، نسبت به پرداخت حق پرستاري و يا همياري بر مبناي حداقل دستمزدها قدام و اعتبار آن را در لوايح بودجه سنواتي منظور كند.
دكتر دهقان در بخش ديگري از اين گفت و شنود به ايجاد صندوق اشتغال و كارآفريني ايثارگران اشاره و خاطرنشان كرد: بنياد شهيد و امور ايثارگران بر اساس لايحه جامع خدمات موظف شده است نسبت به ايجاد صندوق اشتغال و كارآفرين اقدام و اساسنامه آن را تدوين و با تأييد هيأت امناي بنياد به تصويب هيأت وزيران برساند.
وي منابع مالي اين صندوق را بودجه عمومي دولت، وجوه برگشتي از محل اقساط وام هاي اشتغال پرداختي به ايثارگران و منابع داخلي بنياد اعلام كرد. دكتر دهقان با ذكر اين كه ۲۰ درصد نيازهاي استخدامي نهادها و وزارتخانه هايي كه از سازمان مديريت و برنامه ريزي بودجه مي گيرند به خانواده هاي شهدا، آزادگان و جانبازان از كار افتاده اختصاص مي يابد گفت: اين تشكيلات موظف شده اند وفق ضوابط و مجوزهاي موجود نسبت به استخدام خانواده  شهدا، آزادگان، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان از كار افتاده كلي و همسر و فرزندان آزادگان خواهر و برادر شاهد واجد شرايط سني، تحصيلي، تخصصي و مهارتي اقدام كنند.

خسارات ناشي از فريبكاري در شروط
قبل از ازدواج جبران مي شود
فارس: عضو هيأت رئيسه كميسيون قضايي مجلس از بررسي اصلاح موادي از فصل نكاح قانون مدني در كميته كميسيون قضايي خبر داد و گفت: خسارت هاي مادي و معنوي ناشي از فريبكاري در شروط قبل از نكاح جبران مي شود.
نيره اخوان با اشاره به ماده ۱۱۲۸ قانون مدني مصوبه ۱۳۱۴ مجلس شوراي اسلامي گفت: هرگاه در يكي از طرفين صفت خاصي شرط شده و بعد از عقد معلوم شود كه طرف مذكور فاقد وصف مقصود بوده براي طرف مقابل حق فسخ خواهد بود خواه وصف مذكور در عقد تصريح شده يا عقد متبايناً بر آن واقع شده باشد. وي ادامه داد: تبصره ذيل به ماده ۱۱۲۸ به اين صورت الحاق مي شود كه هرگاه نكاح بر اثر تدليس(فريبكاري) واقع شده باشد همسر فريب خورده مي تواند جبران خسارت مادي و معنوي ناشي از تدليس را از تدليس كننده اعم از اينكه يكي از زوجين يا شخص ثالث باشد مطالبه كند، فسخ نكاح به علت تدليس يكي از زوجين مانع مطالبه خسارت نخواهد بود.

معاون سازمان حج و زيارت:
متقاضيان مرداد ،۸۱ امسال به حج تمتع مي روند
مهر: متقاضياني كه تا پايان مرداد ماه سال ۸۱ براي سفر به خانه خدا ثبت نام كرده اند تا پايان شهريور ماه فرصت دارند براي انتخاب كاروان هاي خود مراجعه كنند.
سيد ابوالحسن رضوي با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه ظرفيت كاروان هاي اعزامي به حج تمتع در برخي از استانهاي بزرگ كشور مانند تهران ، شيراز ، مشهد و.. تكميل نشده بنابراين از سوي سازمان حج متقاضيان مرداد سال ۸۱ نيز براي ثبت نام و انتخاب كاروان هاي خود فراخوانده شده اند.وي خاطر نشان كرد: اين ثبت نام شامل كساني مي شود كه سالهاي گذشته يعني ماههاي قبل از شهريور ماه سال ۸۱ براي رفتن به حج تمتع در بانك هاي ملي پول واريز كرده و داراي فيش بانكي سپرده هستند، متقاضيان مي توانند به مراكزي كه سازمان حج معرفي كرده مراجعه و كاروان و مدير كاروان خود را انتخاب كنند و البته مابه التفاوت مبلغ اعزام به حج تمتع را نيز بايد بپردازند.
معاون سازمان حج و زيارت تاكيد كرد : در حال حاضر ۵ درصد ظرفيت كاروان ها خالي است و متقاضيان بايد هرچه سريعتر براي ثبت نام اقدام كنند.وي گفت: امسال ۹۲ هزار زائر به حج تمتع اعزام خواهند شد كه اعزام ها نيز از ۲۶ آذرماه آغاز مي شود.

۹۰ درصد مردان با اشتغال زنان در بخش هاي دولتي موافقند
فارس: بر اساس اطلاعات به دست آمده از يك پژوهش ۱۰۰درصد زنان و ۸۸/۹۳ درصد مردان با اشتغال زنان در بخش هاي دولتي موافق هستند.
بر اساس اطلاعات حاصل از اين پژوهش ، ۷۸درصد متخصصان مرد، شغل آموزشي مربي مهد كودك تا دبيري دبيرستان را براي زنان بسيار مناسب مي  دانند و ۲۲ درصد مردان متخصص نيز آموزش تخصصي در سطح دانشگاه را براي زنان بسيار مناسب و ۴۷ درصد خيلي مناسب مي دانند.
در خصوص مشاغل امور دفتري و اداري در وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي ۴۱ درصد متخصصان توانايي زنان را خيلي زياد و ۴۷ درصد نيز اين توانايي را در حد زياد اعلام كردند.
۳۹درصد متخصصان، مشاغل علمي و پژوهشي در سازمان هاي دولتي را در حد بسيار زياد و ۴۲درصد در حد زياد براي زنان ، مناسب دانستند.
درباره مشاغل فني و مهندسي ۳۳ درصد متخصصان معتقدند، زنان تا حدودي از عهده انجام اين مشاغل در سازمان هاي دولتي بر مي آيند. ۲۶درصد به توانايي بالاي زنان و ۱۶درصد به توانايي بسيار بالاي زنان اعتقاد دارند.
در خصوص مشاغلي كه ماموريت هاي مكرر دارند، ۴۲ درصد متخصصان تا حدودي سازگاري را انتخاب كرده و ۲۲ درصد تناسب پايين را انتخاب نموده اند.
مشاغلي نظير پرستاري و پزشكي و نظاير آن از نظر ۶۱درصد متخصصان بسيار زياد و از نظر ۳۴درصد آنان زياد تناسب دارند.
مشاغلي چون فرمانداري، استانداري، وزارت و رياست جمهوري از نظر ۲۵/۲۵ درصد متخصصان تناسب بالا و ۲۵/۲۵ درصد تا حدودي تناسب دارد.
در خصوص نمايندگي مجلس ۳۶ درصد متخصصان توانايي زنان را زياد و ۳۰درصد خيلي زياد ارزيابي نموده اند.
در مورد مشاغلي نظير امور حمل و نقل در سازمان هاي دولتي، ۳۶ درصد آن را كم ، ۳۵ درصد تا حدودي و ۲۳ درصد در حد خيلي كم براي زنان مناسب مي دانند.
مشاغل شيفتي به ويژه شيفت شب ۲۹ درصد متخصصان آن را تا حدودي، ۲۷درصد خيلي كم و ۲۷درصد كم متناسب مي دانند.
سرانجام در مورد قضاوت ۲۵ درصد متخصصان آن را تا حدودي و ۲۵ درصد خيلي كم مناسب زنان مي دانند.

مستمري بگيران و بازنشستگان تأمين اجتماعي
۶۰هزار تومان بن غيرنقدي مي گيرند
ايسنا:مشاور ارشد وزير رفاه از پرداخت ۶۰هزار تومان بن غيرنقدي تا پايان شهريورماه به مستمري بگيران و بازنشستگان تامين اجتماعي خبر داد.
رزاق صادق افزود: ۶۰ هزار تومان بن غيرنقدي مشابه سال گذشته به بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي پرداخت مي شود.
وي با اشاره به وجود يك ميليون خانوار بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي، تصريح كرد: با وجود تصويب بودجه مربوط به بن غيرنقدي مستمري بگيران در شوراي عالي تامين اجتماعي، افزايش ميزان اين بن در هيات مديره سازمان تامين اجتماعي درحال بررسي است. دستورالعمل پرداخت اين ميزان بن غيرنقدي به كليه واحدهاي تامين اجتماعي در سراسر كشور ابلاغ شده است.

كشيدن سيگار بر اشتها مي افزايد
فارس: تحقيقات جديد نشان مي دهد كه برخلاف عقيده عموم مبني بر اينكه سيگار اشتها را كور مي كند، دود سيگار مي تواند موجب افزايش اشتهاي فرد سيگاري شود.
به گزارش نشريه آمريكايي داروشناسي رواني، محققان دانشگاه ييل در اين رابطه مي گويند، مصرف زياد سيگار موجب كاهش اشتها خواهد شد، ولي مصرف كم يا در معرض دود سيگار قرارداشتن، موجب افزايش اشتها خواهد شد.

تهران ۵هزار هنرمند بيمه شده دارد
ايسنا: ۵ هزار و ۱۰۰ نفر از هنرمندان تهران بزرگ در يكسال گذشته، تحت پوشش بيمه صاحبان مشاغل آزاد قرار گرفتند.
مدير كل تأمين اجتماعي تهران با اشاره به توافقنامه وزير ارشاد با رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در مورد بيمه هنرمندان گفت: نويسندگان و هنرمندان با ارايه معرفي نامه از صنف مربوطه به مؤسسه «كمك به توسعه فرهنگ و هنر» و ارايه تأييديه مؤسسه به شعبه هاي تأمين اجتماعي تهران بزرگ، مي توانند از مزاياي قانوني بيمه تأمين اجتماعي بهره مند شوند.

بهزيستي كار چشمگيري انجام نداد
مهر: عضو كميسيون اجتماعي مجلس در خصوص تغيير مديريت سازمان بهزيستي گفت: تغيير مديريت سازمانهاي بهزيستي ، تامين اجتماعي و خدمات درماني در حيطه وظايف و اختيارات سرپرست وزارت رفاه قرار دارد و هر گونه تغييري به نظر وي بستگي دارد .
موسي الرضا ثروتي افزود : سياستها و تصميمات دولت جديد محروميت زدايي در كشور و متفاوت از سياستهاي دولت قبلي بوده و ممكن است تغييراتي نيز ايجاد شود .عضوكميسيون اجتماعي مجلس تاكيد كرد : همچنين اين سازمان در زمينه جمع آوري معتادين ، نگهداري كودكان عقب مانده ذهني، ساماندهي كودكان خياباني و... كار خاص و چشمگيري انجام نداده كه البته بخش عمده اي از كاستي ها به دليل عدم اختصاص بودجه كافي و افزايش اعتبارات اين سازمان در چند سال اخير از سوي دولت بوده و بخش كوچكي نيز به مديريت سازمان بهزيستي بازمي گردد .

پرداخت مستمري از صندوق بسيجيان
ايرنا: مدير كل شعبه قرض الحسنه بسيجيان تهران بزرگ گفت: مستمري بگيران كميته امداد امام خميني(ره) تهران از اين پس مستمري خود را از طريق صندوق هاي قرض الحسنه بسيجيان دريافت خواهند كرد.
مهدي قاسمي با اشاره به اينكه ۱۵ هزار نفر مستمري بگير زير پوشش كميته امداد استان تهران هستند، افزود: اهداف مؤسسه قرض الحسنه بسيجيان يك نگرش ارزشي است تا بتوانيم فرهنگ انفاق را در جامعه توسعه دهيم. تلاش ما بر اين است كه خيرين جامعه را جذب اين مؤسسه كنيم تا شرايط جديدي در عرصه اقتصاد كشور ايجاد شود.

محروميت ۵/۱ ميليون نفر از مدرسه و آموزش
واحد مركزي خبر: ۵۰۰ هزار كودك به مدرسه راه پيدا نمي كنند و حدود ۵/۱ ميليون نفر به خاطر محروميت هاي ناشي از فقر و محروميت از گردونه آموزش خارج مي شوند.مجيد يارمند مدير كل دفتر امور سلامت و رفاه اجتماعي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور گفت: براساس سند كاهش فقر و هدفمندكردن يارانه ها بايد آنها را مجدداً به عرصه تحصيل برگردانيم.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |