يكشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۱ - Sep 4, 2005
دستاوردهاي ليگ برتر در هفته اول
افسوس كه برانكو بازي ها را نديد
پاس با اين بازيكن محوري كه حالا در فوتبال ما يك هافبك تمام عيار است به روزهاي بهتر خواهد رسيد. جواد نكونام در فوتبال امروز ما كه با نبود يك مركز ثقل كامل در تيم ملي روبه رو هستيم، غنيمتي است. جواد و پاس به قصد فتح جام باشگاه هاي آسيا به اتفاق دنيزلي دورخيز كرده اند.پس از سال ها تيم پاس و ملي يك هافبك با شاخص هاي بالا يافته اند.
000942.jpg
جهانگير كوثري: هفته اول اميدواركننده اي در ليگ داشتيم. ۲۹ گل در هشت بازي، يعني براي هر بازي بيش از ۶/۳ گل كه يك ركورد محسوب مي شود. دقيقا دلايل رشد فوتبال از درون ليگ خودش را نشان مي دهد. در هفته اي كه تيم ها قوام و انسجام لازم را نيافته اند، به دست آوردن اين تفاضل بسيار خوشحال كننده است. كاش سرمربي تيم ملي در ايران بود و اين بازي هاي زيبا را تماشا مي كرد و از هنرنمايي بازيكنان لذت مي برد و از آينده جوانان شادمان مي گشت. برانكو ايوانكوويچ فصل خوبي را براي استراحت و ديدار از خانواده انتخاب نكرد، آغاز هر جريان و حركتي مي تواند دستاوردهاي آينده آن را نيز مشخص كند. هفته اي پربار در آغاز ليگي كه پنجمين دوره خود را آغاز مي كند. با وجود اين كه انتظار مي رفت فاصله تيم ها از يكديگر كمتر شود، اما گل هاي زده تيم ها و هنرنمايي بازيكنان و تدابير مربيان بسيار ما را به آينده، فوتبال اميدوار كرد. بازي هاي هفته اول روشنگر بسياري از مسائل روي نيمكت نيز بود. مصطفي دنيزلي توانمندي هاي خود را در كنار تجربيات جهاني و بين المللي نشان داد، پروين و قلعه نويي ثابت نمودند كه سال ها تجربه را آسان به دست نياورده اند. تاورس برزيلي در سپاهان بازي هاي خود را با چهار گل شروع كرد. ذوب آهن با قدرتي مثالي زدني ابومسلم را درهم شكست و استقلال اهواز با خاچاطوريان و ناصر حجازي به كار بزرگي دست زد. نمونه هاي فوتبالي كه در هفته اول شاهدش بوديم از تفكري تهاجمي و حساب شده نشأت مي گرفت. استقلال يك نمونه زنده بود كه چون پاس روان و با برنامه هرگاه اراده مي كرد بر تيم پرستاره صباباتري مي تاخت.
استقلال اين را متوجه شده است كه آرامش در پيروزي يك تيم چه معنايي دارد. اين بازيكنان مستعد در حال رشد را هيچ تيمي ندارد و قلعه نويي نيز خوب مي داند از كدام بازيكن در كدام پست و در چه شيوه اي بهره گيرد. پاس دنيزلي نيز اينچنين بود، تيمي با نظم و برنامه خاص در داخل زمين و آرامشي در پشت تيم كه هرگاه اراده مي كرد بر سايپا مي تاخت. ذوالفقارنسب باور نمي كرد كه پاس اين اندازه توانمند با انگيزه باشد. درواقع سايپا بدون آن كه بخواهد، تسليم شد. ابومسلم نيز در مقابل ذوب آهن دستهايش را بالا نگه داشت. پرسپوليس با پروين خطي از آمادگي داشت، اما هنوز براي رسيدن به يك قالب همچنان در درون زمين كار دارد، پرسپوليس اميدواركننده است.راه آهن در روزي كه بهتر از حريف فوتبال بازي مي كرد باخت! باخت از تيمي كه همين دو ماه پيش شش گل خورده بود. آيا راه آهن با اين نفرات قادر است تا پايان ليگ با توان ادامه دهد؟
زندگي در ليگ حرفه اي نوع ديگري است كه تنها بايد در آن فوتبال را دانست، نفر و مهره داشت و تماشاگر را در پشت برنامه هاي خود حس كرد. شهيد قندي سرخوش از سه امتياز كه خيالش را نمي كرد، يك پنالتي و تمام. راه آهن در هفته آينده بايد نشان دهد كه از حضور در ليگ حرفه اي چه مي خواهد؟ ليگ برتر در هفته اول با گل هاي زيبا به بار نشست، ما كه لذت برديم و برانكو حتما از اين غيبت خود متضرر خواهد شد.

از مدال آوران شنا در مسابقات آسيايي تقدير شد
روز گذشته در مراسمي از مدال آوران مسابقات شناي قهرماني رده هاي سني آسيا در تايلند تقدير شد.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه با حضور دكتر حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه، وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو، جمشيد تقي زاده معاون اشتغال زايي سازمان تربيت بدني و ديگر اعضاي هيات رئيسه فدراسيون انجام شد، رئيس فدراسيون شنا شيرجه و واترپلو ضمن ارائه گزارشي كامل از عملكرد ملي پوشان در تايلند گفت: كسب مقام قهرماني و يا مدال هاي آسيايي آسان است، ولي حفظ قهرماني كار مشكلي است.كميته ملي المپيك تاكنون حمايت خوبي را انجام داده كه اميدوارم با حمايت بيشتر اين مقام ها حفظ و تكرار شود.در پايان مراسم علاوه بر جوايز اهدايي، ملي پوشان و كادر فني آنها جايزه ويژه اي به اسكندريان مربي تيم زنجان و شناگران اصفهاني حاضر در تيم هاي ملي اعطا شد.

تيم ملي واليبال در راه مسابقات آسيايي تايلند
خبرنگار همشهري: نخستين روز تمرينات تيم ملي واليبال ايران بدون غايب آغاز شد تا اين تيم با فرصت كمي كه در اختيار دارد، آماده شركت در سيزدهمين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا در سوفان بوري تايلند شود. در حال حاضر در شروع اردو سعي پارك كي ون و دستيارانش منصوري و برخي حول اين محور دور مي زند كه بدن هاي اردونشينان بيدار شود و سپس به تدريج برنامه هاي تاكتيكي در دستور كار قرار گيرد . با توجه به دگرگوني وسيع در جمع بازيكنان دعوت شده بدون ترديد مربيان وظيفه دشواري در ايجاد هماهنگي خواهند داشت. تيم ملي واليبال ايران اواخر شهريورماه عازم تايلند خواهد شد.

بازگشت نوجوانان به ايران
تيم واليبال نوجوانان ايران ديروز از طريق دوحه وارد فرودگاه امام خميني(ره) شدند و مورد استقبال اعضاي فدراسيون واليبال و خانواده هاي خود قرار گرفتند. در اين مراسم جمعي از علاقه مندان به ورزش از شهرهاي اسلامشهر و شهريار جلوه پرشوري به بازگشت تيم نوجوانان ايران دادند.

كرمانشاه قهرمان جوانان ايران
در پايان رقابت هاي واليبال جوانان ايران كه با حضور ۷ تيم در بابلسر جريان داشت كرمانشاه به مقام قهرماني رسيد. كرمانشاهي ها پس از چندين سال قدرتمندانه و بدون شكست در صدر ايستادند. مازندران ميزبان بازيها در جاي دوم و استان گلستان سوم شد.

حسيني و چگيني در فينال رينگ آسيا
000945.jpg
دو بوكسور ايراني  وزن هاي  ۶۰ و به  اضافه  ۹۱ كيلوگرم  به  مرحله  نهايي پيكارهاي  بوكس  قهرماني  بزرگسالان  آسيا دست  يافتند.
نورالدين  چگيني   در وزن  ۶۰ كيلوگرم  توانست  با غلبه  بر حريف  هندي  خود به  ديدار پاياني  راه  يابد و روح  الله  حسيني  در وزن  به  اضافه  ۹۱ كيلوگرم  در ديدار با بوكسور ارمنستاني  پيروز ميدان  شد.چگيني  در مرحله  پاياني  روز يكشنبه  مقابل  حريفي  از تايلند قرار خواهد گرفت  و هم اكنون  مدال  نقره  وي  حتمي  است .حسيني  نيز در مرحله  نهايي  در مقابل  حريفي  از ازبكستان  قرار مي گيرد.بوكسور وزن  به اضافه  ۹۱ كيلوگرم  كشورمان  در حالي  شب  گذشته  بر حريف  قزاق  خود پيروز شد كه  ۱۵ كيلوگرم  كمتر از وي  وزن  داشت  و ۲۵ سانتي  متر نيز از وي  كوتاه  تر بود.رضا قاسمي و همايون  اميري  دو بوكسور ديگر ايراني  در دو وزن  ۶۹ و۸۱ كيلوگرم  نيز در مقابل  حريفاني  از قزاقستان  و ازبكستان  قرار گرفتند كه  در اين  دو وزن ، بوكسورهاي  كشورمان  بازي  را واگذار كردند.اين  دو بوكسور ايراني  در عين  حال  توانستند به  مدالهاي  برنز اين  پيكارها دست  يابند.بدينسان ، تيم  ايران  كه  در ۱۱ وزن  در بيست  و سومين  دوره  پيكارهاي  بوكس  قهرماني  بزرگسالان  آسيا در هوشي  مين  ويتنام  شركت  كرده اند تاكنون  در دو وزن  به  مدال  برنز دست  يافته اند، در دو وزن  به  مرحله  نهايي  رفته اند و در ۷ وزن  حذف  شده اند.

۴۳بازيكن  به  اردوي  تيم  فوتبال  اميد ايران  دعوت  شدند
محمود ياوري  مدير فني  تيم  فوتبال  اميد ايران ، ۴۳ بازيكن  واجد شرايط را به  مرحله  اول  اردوي  آمادگي  اين  تيم  دعوت  كرد.
فهرست  ۴۳ نفره  تيم  اميد كه  بايد ساعت  ۹ صبح  روز شنبه  ۱۹ شهريورماه  جاري در اولين  جلسه  تمرينات  تيم  در كمپ  تيم هاي  ملي  حضور يابند به  شرح  زير است : نادر احمدي  از فولاد خوزستان ، محمد افند از برق  شيراز، محسن  ارزاني  ازسايپا تهران ، محمدعلي  اميري  از برق  شيراز، پژمان  منتظري  از فولاد خوزستان ، مهرداد اولادي  از پيروزي ، جلال  اكبري  از سپاهان ، ميثم  بائو از استقلال ، آرش برهاني  از پاس ، محمد همرنگ  از ذوب  آهن ، آندرانيك  تيموريان  از ابومسلم ، مجتبي  جباري  از استقلال ، سيدرضا چاووشي  از پگاه ، خسرو حيدري  از پاس ، محمدرضا خلعتبري  از ابومسلم ، سعيد دقيقي  از صبا باتري ، احسان  فراستي  از برق شيراز، غلامرضا رضايي  از فجر سپاسي ، شيث  رضايي  از پيروزي ، مسعود شجاعي  ازسايپا، عبدالله  شاه  حسيني  از ابومسلم ، امير روانخواه  از فجر سپاسي ، حجت الله  زاد محمود از استقلال  اهواز، محمد سلسالي  از ابومسلم ، ميلاد نوري  ازفولاد خوزستان ، حسن  هوري  از فولاد خوزستان ، حسين  كعبي  از فولاد خوزستان ، عادل  كلاه  كج  از فولاد خوزستان ، مازيار زارع  از ملوان ، سيد حامد طباطبايي از پگاه ، محمد غلامين  از ملوان ، مسعود همامي از سپاهان ، سيامك  سرلك  ازفولاد خوزستان ، مهرزاد معدنچي  از پيروزي ، حامد بشر خانلو از ابومسلم ، فرهاد محمدي  از برق  شيراز، مصطفي  اكرامي از پگاه ، امير اميني فر از استقلال ، رسول  نويد كيا از سپاهان ، محمد نوري  ازسپاهان ، بهشاد ياورزاده  از شهيدقندي  يزد، رسول  ميرطرقي  از پگاه  و  هاشم  بيگ  زاده  از فجر سپاسي .

رقابت هاي دو و ميداني آسيا
دوندگان ۴۰۰ متر ايران، ششم و هفتم شدند
در سومين  روز از شانزدهمين  دوره  مسابقات  دووميداني  قهرماني  بزرگسالان آسيا، محمد عاكفيان  و رضا بوزار دوندگان  دو ۴۰۰ مترايران  در مرحله نهايي  اين  رقابتها در رده هاي  ششم  و هفتم  قرار گرفتند.در اين  رقابتها كه  در شهر اينچئون كره جنوبي  جريان  دارد، عاكفيان  با كسب  زمان  ۴۶ ثانيه  و ۹۳صدم  ثانيه  درمكان  ششم  ايستاد و بوزار با كسب  زمان  ۴۷ ثانيه  و ۵۸ صدم  ثانيه  در مكان هفتم  قرار گرفت .هادي  سپهرزاد ديگر دونده  كشورمان  كه  در رقابتهاي  دهگانه  اين  رقابتهاحضور دارد در ماده  پرتاب  وزنه ، وزنه  را به  ميزان  ۱۴ متر و ۸۰ سانتيمترپرتاب  كرد ،در ماده  پرش  طول  ۶ متر و ۳۰ سانتيمتر پريد و در ماده  ۱۰۰ متر نيز با زمان  ۱۱ ثانيه  و ۱۸صدم  ثانيه  به  كار خود پايان  داد و ايوب آرخي در رشته  پرتاب نيزه با ركورد ۷۴ متر و  ۷۷ سانتي متر در مكان چهارم آسيا قرار گرفت. تيم  ملي  دووميداني  ايران  با تركيب  سجاد مرادي ، احسان  مهاجر شجاعي ، مهدي  شاهرخي ، امين  نيكفر، عباس  صميمي ، احسان  حدادي ، ايوب  آرخي ، محمدمحسن رباني ، رضا بوزار، محمد عاكفيان ، روح  الله  عسگري  و هادي  سپهرزاد در اين مسابقات  شركت  كرده  است .اين  تيم  را تيمور غياثي  به  عنوان  سرمربي ، احمد گودرزي ، محسن  شاهرخي ، ويكتور گوتر و مهدي  طبيب  زاده  به  عنوان  مربي  و حسين  جلالي  به  عنوان سرپرست  همراهي  مي كنند.شانزدهمين  دوره  مسابقات  دووميداني  قهرماني  آسيا از روزهاي  دهم شهريور ماه  جاري  آغاز شده  و تا روز چهاردهم  شهريور ماه  جاري  در شهر اينچئون  كره  جنوبي  جريان  دارد.

قضاوت داوران ايراني در رقابت هاي قهرمانان آسيا
داوران ايراني ديدار تيم هاي الاتحاد عربستان و شاندونگ چين را قضاوت مي كنند.
هدايت ا...ممبيني به عنوان داور وسط در مرحله  يك چهارم نهايي ديدار تيم هاي الاتحاد عربستان و شاندونگ چين را قضاوت خواهد كرد.
ممبيني به همراه حسين نجاتي و اسماعيل صفيري در روز بيست و يكم سپتامبر مصادف با ۳۰ شهريورماه در شهر جده  عربستان اين ديدار را سوت خواهد زد.
داور چهارم اين ديدار نيز محسن قهرماني از ايران است.

انگليس با يك گل ولز را مغلوب كرد
000948.jpg
گروه ورزشي: تيم فوتبال انگليس روز گذشته در حضور ۷۸ هزار نفر در مقابل ولز به پيروزي يك بر صفر رسيد.گوران اريكسون در اين ديدار مايكل اوون را روي نيمكت قرار داده بود و زوج خط حمله خود را با وين روني و فيليپس تشكيل داده بود . در تيم جان توشاك نيز رايان گيگز سرشناس ترين بازيكن ولز بود. تلاش دو تيم در نيمه نخست با تساوي بدون گل خاتمه يافت. البته انگليس چهره هجومي تري نسبت به حريف داشت اما دروازه بان ولز بارها دروازه تيمش را از فروريختن نجات داد.در نيمه دوم اين ديدار در دقيقه ۵۴ ديويد بكام پايه گذار گل انگليسي ها بود و با يك پاس بلند توپ را براي فيليپس فرستاد و او نيز با يك پاس كوتاه جو كول را درون محوطه جريمه صاحب توپ كرد تا او نيز با ضربه اي محكم دروازه ولز را باز كند. انگليس در ادامه بازي نتيجه را تا پايان حفظ كرد تا پيروزي بازي رفت مقابل ولز تكرار شود. انگليس با اين پيروزي و يك بازي كمتر ۱۹امتيازي شد. در بازي ديگر اين گروه ايرلند شمالي دو بر صفر مقابل آذربايجان به برتري رسيد.از گروه يك اين رقابت ها نيز اندورا مقابل فنلاند به تساوي بدون گل رسيد.
در قاره آسيا نيز ديدار پلي اف اين منطقه در تاشكند برگزار شد و طي آن ازبكستان يك بر صفر مقابل بحرين به برتري رسيد. ديدار برگشت دو تيم روز چهارشنبه هفته جاري برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |