يكشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۱ - Sep 4, 2005
پست الكترونيكي
000900.jpg
گروه انفورماتيك - مرتضي اسلام زاده: اين روزها فناوري و اطلاعات هر لحظه در حال گسترش است و همه كشورهاي جهان سعي دارند كه از اين طريق پلي را بين مردم و دنياي تكنولوژي به وجود بياورند. در عرصه دنياي تكنولوژي، علم ديجيتال با سرعت سرسام آور در حال پيشروي است و بر همين اساس همه كشورها در حال گسترش تكنولوژي ديجيتال در كشور خود هستند. در اين بين كشور هند كه همواره سعي مي كند از تكنولوژي ديجيتال نهايت بهره را ببرد دست به ابتكاري جالب زده است.
پست الكترونيكي(POST -E)اداره پست كشور هندوستان با به كارگيري نامه هاي الكترونيكي، خدمات خود را به تمامي نقاط شبه قاره هند و در نقاطي كه اصلاً رايانه در آن جا راهي ندارد ارايه كرده است. نام اين سيستم ابتكاري پست الكترونيكي (POST -E) است.
شبكه پستي هند با داشتن بيش از يكصد و پنجاه هزار دفتر پستي در سراسر اين شبه قاره، يكي از بزرگترين شبكه هاي پستي در دنيا محسوب مي شود و به تازگي با استفاده از اينترنت خدمات پستي خود را كامل تر هم كرده است.
در اين روش ديگر نيازي به پاكت، تمبر و رفتن به دفتر پستي نيست و فقط با خريدن يك كارت اعتباري(POST -E) مي توان از منزل و از طريق رايانه شخصي با دورافتاده ترين نقاط هند مكاتبه كرد. نزديك ترين دفتر پستي به محلي كه نامه الكترونيكي شما فرستاده شده نامه را توسط چاپگر چاپ مي كند و پستچي آن را به محل و شخص مورد نظر تحويل مي دهد. براي نمونه يك دانش آموز در نقطه اي از دنيا توسط سيستم (POST -E) مي تواند با خانواده خود كه رايانه ندارند و از سواد چنداني هم برخوردار نيستند در تماس باشد.مخارج استفاده از اين سيستم براي هر بار نامه نگاري ۱۰ روپيه معادل ۲۰ سنت آمريكاست كه از كارت (POST -E) فرستنده كسر مي شود.
فرستادن نامه توسط اين سيستم راحت تر و سريعتر از پست هوايي و يا زميني و البته از خارج از كشور هندوستان است.نامه هايي كه ممكن است يك هفته در راه باشند از طريق
(POST -E) يك روزه به مقصد مورد نظر مي رسند.

كشف سيستم ترجيحات شخصي در مغز انسان
فارس: جديدترين يافته هاي عصب شناسان نشان مي دهد كه ترجيحات فردي انسانها به فعاليت يك سيستم پيچيده در مغز آنها مربوط است.
به گزارش نشريه علم عصب شناسي، يافته هاي محققان عصب شناس دانشگاه راتجرز نشان مي دهد كه يك سيستم بسيار پيچيده در مغز انسان، عامل ترجيحات فردي و انتخابهاي هر انسان است.
بر اساس اين گزارش، عصب شناسان دريافته اند كه ترجيحات فردي هر شخص به فعاليت مجموعه اي از عصبهاي مغز آن شخص بستگي دارد. اين تحقيقات كه بر روي موشها انجام شده است و به وسيله رايانه مورد تحليل قرار گرفته نشان مي دهد، به هنگام انتخاب يك گزينه از ميان چند گزينه، برخي از مناطق مغز فعال مي شوند. محققان معتقدند علت اهميت اين كشف جديد، مرتبط دانستن ترجيحات فردي به فعاليت دروني مغز است و مي تواند به تكميل تحقيقات در رابطه با فرآيندهاي شناختي مغز انسان كمك فراواني كند.

عكس مريخ نورد از فراز تپه اي بر سياره سرخ
000906.jpg
گروه دانش: يكي از دو كاوشگر آژانس فضايي آمريكا، ناسا، كه بر سطح مريخ مشغول حركت و مطالعه هستند عكسي با زاويه باز كه از فراز قله «هازبند هيل» در حفره «گوسو» گرفته به زمين مخابره كرده است.
مريخ نورد «اسپيريت» هنوز سرگرم ارسال داده هاي تشكيل دهنده اين عكس رنگي ۳۶۰ درجه اي بود كه ناسا در يك كنفرانس خبري آن را اعلام كرد.
اين كاوشگر در پايان ماه اوت در پي صعودي ۱۴ ماهه به فراز اين تپه رسيد.
اسپيريت از ژانويه ۲۰۰۴ تاكنون يعني زماني كه بر سياره سرخ فرود آمد سرگرم اكتشاف حفره «گوسو» (Gusev Crater) بوده است.
انتخاب اين منطقه به عنوان محل فرود به اين دليل بود كه دانشمندان گمان مي كردند زماني محل يك درياچه بوده است.
اسپيريت پس از كاوش ناحيه اطراف نقطه فرود براي اكتشاف منطقه اي موسوم به «تپه هاي كلمبيا» اعزام شد. اين تپه ها به يادبود هفت خدمه شاتل كلمبيا كه در فوريه سال ۲۰۰۳ هنگام بازگشت به زمين در اثر انهدام آن فضاپيما كشته شدند كلمبيا نامگذاري شده است.
«هازبند هيل» كه نام ريك هازبند، فرمانده شاتل كلمبيا را بر خود دارد، يكي از قله هاي اين رشته است.
پرفسور استيو اسكوايزر، دانشمند ارشد مأموريت كاوشگرهاي مريخ از دانشگاه كورنل گفت: «ما يك تصوير ۳۶۰ درجه اي زيبا گرفته ايم كه من واقعاً معتقدم يكي از دستاوردهاي به يادماندني اين مأموريت خواهد بود.»
عكسي كه روز پنج شنبه منتشر شد كامل نيست و تنها ۲۴۰ درجه از عكس ۳۶۰ درجه اي اسپيريت را شامل مي شود.
دانشمندان اكنون از اين عكس براي نشان كردن اهدافي در اين منظره كه ارزش مطالعات بيشتر را دارد استفاده خواهند كرد.
در همين حال همزاد ديگر اسپيريت به نام «آپورچونيتي» به اكتشاف ناحيه «مريدياني پلانوم» در سوي ديگر سياره سرخ ادامه مي دهد.
اين كاوشگر چندين روز مريخي را سرگرم تجزيه و تحليل اثري بر يك صخره كه دانشمندان آن را «پوست ليمو» نامگذاري كرده اند بوده است.
در عكس هاي دوربين پانوراميك، رنگ اين اثر ظاهراً كمي با محيط پيرامون فرق مي كند و همچنين به نظر مي رسد در مقايسه با ساير بخش هاي صخره، در مقابل فرسايش باد كمي مقاوم تر باشد.

كشف  بزرگ   باستان  شناسي سه  كودك   پنج  ساله  نروژي
سه  كودك  پنج  ساله  نروژي  به  يك  كشف  بزرگ  باستان  شناسي  نائل  شده اند.
به  نوشته  پايگاه  اينترنتي  روسي  نيوز دو برادر دوقلو به  نام هاي  ارتور و تئودور و دوستشان  ياسپر در زمان  بازي  در حياط  منزل  يكي  از گنج هاي  متعلق  به  دوران  وايكينگها را كشف  كردند.
براساس  اين  گزارش  اين  سه  كودك  گردنبندهايي  را كه  تصوير اژدها دارند به  گردن  عروسك هاي  خود آويزان  كردند و در ابتدا والدين  آنها متوجه  هيچ  چيزي  نشدند و تنها پس  از چند روز پدر دوقلوها با موزه  شهر تروميو تماس  گرفت .
كارشناسان  موزه  از اين  كشف  باستان  شناسي  متحير شده  و اظهار داشته اند كه  چنين  چيزي  در شمال  نروژ بي  سابقه  است  چون  اشيا كشف  شده  بيش  از هزار سال  قدمت  دارد و بين  سالهاي  هشتصد تا نهصد ميلادي  ساخته  شده اند.
كشف  باستان  شناسي  اين  سه  كودك  به  دو گردنبند محدود نشد و كارشناسان  با جستجوي  بيشتر اشيا ديگري  كه  متعلق  به  دوران  وايكينگ هاست  پيدا كردند و در اين  ميان  يك  صليب  سنگين  با زنجير نظر آنها را بيش  از هرچيز ديگري  جلب  كرده  است .
كودكان  كاشف  اعلام  كردند ترجيح  مي  دادند به  جاي  گردنبند، شمشير و سپر ،استخوان  دايناسور كشف  مي  كردند.

۳ G، نرم افزاري جديد براي ارسال تصاوير ويديويي
گروه انفورماتيك- علي اصغر محمدي: G3 جديدترين ابداع و در عين حال پيشرفته ترين شيوه ارسال فيلم هاي ويديويي با استفاده از تلفن هاي همراه از طريق شبكه هاي تلويزيوني به نقاط مختلف جهان است.
G3 به تازگي و توسط يك شركت اسپانيايي در شهر مادريد طراحي شده است. G3 نرم افزاري است كه به وسيله آن مي توان تصاوير زنده ويديويي را به نقاط مختلف جهان فرستاد.
«گوستاو آشوار» ، بنيان گذار شركت كري ياتن كا و از طراحان اصلي نرم افزار G3 مي گويد: تا به حال براي فرستادن تصاوير ويديويي كه توسط تلفن هاي همراه تهيه مي شد، بايد فايل تصويري مربوطه از طريق اينترنت به مقصد مخابره مي كردند و در مقصد اين فايل بايستي با فرمت جديد پخش مي شد.
اما تكنولوژي جديد (G3) اين امكان را مي دهد كه تصاوير زنده ويديويي تنها با فشار يك دكمه به شبكه هاي تلويزيوني يا كنفرانس هاي ويديويي و به صورت كاملاً زنده و همزمان مخابره شود.
اين تكنولوژي جديد به قدري هيجان انگيز و جالب است كه بزرگترين شركت مخابراتي دنيا (موتورولا) را برآن داشت تا بي درنگ با شركت كري ياتن كا در اين زمينه وارد مذاكره شود و در ساخت تلفن هاي همراه جديد همكاري مشتركي را داشته باشد.

سرعت  ذوب  يخچال هاي  طبيعي  بيش
  از ميزان  پيش بيني هاست
يك  گروه  صلح  سبز كه  به  تازگي  به  گرينلند سفر كرده  است  اعلام  كرد سرعت  ذوب  يخچال هاي  طبيعي  بيش  از ميزان  پيش بيني هاست .
به  گزارش  بخش  فرانسه  راديو بين  المللي  كانادا استيون  ژيلبو مدير صلح  سبز ايالت  كبك  كانادا پس  از بازگشت  ازگرينلند ديروز در مونترال  گفت : مشاهدات  اخير اين  گروه  بايد موجب  تهيه  الگوهاي  جديد اقليمي  و پيش  بيني هاي  جديد بشود.
اطلاعات  اين  گروه  نشان  مي دهد كه  تغييرات  آب  و هوايي  دهه هاي  اخير تأثيرات  جدي  بر يخچال هاي   طبيعي  گرينلند داشته  است .
صلح  سبز تأكيد كرده  است  كه  انتشار گازهاي  گلخانه اي  سرعت  تغييرات  اقليمي  را بيشتر مي كند.
مشاهدات  گروه  صلح  سبز درگرينلند نشان  داد كه  يكي  از يخچال هاي  گرينلند درحاليكه  در چهل  سال  گذشته  بدون  تغيير به  نظر مي رسيد از سال  دوهزار و يك  تاكنون  حدود پنج  كيلومتر از وسعتش  كم  شده  است .

تايلند به مركز ICT آسيا تبديل مي شود
ايسنا: وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات تايلند در نظر دارد اين كشور را ظرف سه سال آينده به مركز ICT در آسيا تبديل كند.
هم چنين افزايش تعداد كاربران اينترنت و تلفن همراه و نيز برگزاري يك نمايشگاه بزرگ ICT در سال آينده در بانكوك، پايتخت اين كشور از برنامه هاي بعدي اين سازمان است.
به گفته معاون اين وزارتخانه تعداد كاربران اينترنتي و تلفن همراه مي تواند به عنوان شاخصي از رشد كشور در اين صنعت محسوب شود.
وي همچنين در مورد برگزاري نمايشگاه ICT در بانكوك كه تاكنون دوبار در اين شهر برگزار شده است گفت: بي ترديد اين نمايشگاه سالانه نيز نشان دهنده  پيشرفت تايلند در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات الكترونيك است، با هدف رقابت با رقباي بزرگ از جمله سنگاپور، نمايشگاه ۲۰۰۶ بانكوك در زميني به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و حضور بيش از ۵۰۰ شركت افتتاح مي شود.
دولت پيش بيني مي كند كه نمايشگاه امسال ۳۵۰ هزار بازديدكننده داشته باشد.

انقلاب IT در بانك ABN AMRO
گروه انفورماتيك- محمدتقي رسولي: ABN AMRO روز گذشته اعلام كرد طي ۵ سال آينده و با هزينه ۲/۲ بيليون دلار و با كمك شركت IBM كليه امور IT خود را بازسازي كرد و تمام عمليات بانكي را به صورت الكترونيكي انجام خواهد داد.
كارشناسان معتقدند اين امر باعث اخراج ۱۵۰۰ كارمند اين بانك خواهد شد.
شركت IBM قصد دارد مركز پايگاه داده ها و نرم افزارهاي اين بانك را ساماندهي كند به شكلي كه همه كاربران بتوانند با استفاده از رايانه هاي شخصي يا لپ تاپ  از آن استفاده كنند.
سهم IBM از اين سرمايه گذاري ۸۵/۱ بيليون دلار اعلام شده است.
همچنين اين بانك قراردادي با شركت برمودا و سه شركت هندي منعقد كرده كه نرم افزاري براي انتقال اطلاعات قديمي به سيستم جديد ايجاد كنند.
با توجه به تغييرات جديد، مسئولان بانك ABN AMRO پيش بيني مي كنند كه از سال ۲۰۰۷ با توجه به كاهش تعداد كاركنان و بالا رفتن كارايي حدود ۳۱۸ ميليون دلار در سال بيش از گذشته صرفه جويي داشته باشد.

نسخه آزمايشي فايرفاكس ۵/۱
000903.jpg
گروه انفورماتيك: شركت موزيلا سازنده نمايشگر قوي اينترنت فايرفاكس روز گذشته اعلام كرد كه نخستين نسخه آزمايشي اين نرم افزار از روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهريور) در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
با توجه به اين اطلاعيه، از روز پنج شنبه آينده اين نسخه به طور رايگان و از طريق سايت www.Mozilla.org قابل استفاده خواهد بود.
شركت موزيلا مزاياي اين نمايشگر را به شرح زير اعلام كرده است:
- ارتقاي خودكار
- كاربردي Mac Osx
- امكان جلوگيري از pop-up
- امكان انجام بسياري از امور با عمليات Drag Drop
- نمايش سريع تر صفحات اينترنت

افزايش قدرت تندبادها
فارس: مطالعات اخير دانشمندان علوم هواشناسي نشان مي دهد، قدرت و شدت توفانها و تندبادها طي سه دهه اخير بسيار بيشتر شده است.
به گزارش بنياد علوم آمريكا، طي ۳۰ سال اخير هم مدت زمان توفانها و هم حداكثر سرعت آنها به طور متوسط ۵۰ درصد افزايش يافته است.
بر اساس اين گزارش، ميزان تخليه انرژي توفانها در اقيانوس اطلس شمالي و اقيانوس آرام نسبت به دهه ۱۹۷۰بسيار بيشتر شده است.
اين گزارش مي افزايد، افزايش ۵۰ درصدي قدرت تخريبي تندبادها و توفانها طي سه دهه اخير اگر در آينده نيز ادامه داشته باشد، مي تواند خطرات بسيار زيادي را متوجه بشر سازد.
اين مطالعات همچنين نشان مي دهد، شدت و قدرت تندبادها با ميزان دماي بالاي سطح اقيانوسها همراه است. بنابر اين احتمال اينكه افزايش دماي سطح اقيانوسها عامل افزايش قدرت توفانها باشد، بسيار است.
محققان هشدار دادند كه تغيير آب و هوا در سراسر جهان و گرم تر شدن تدريجي كره زمين مي تواند موجب هرچه بيشتر مخرب  شدن توفانها و تندبادها در سراسر جهان طي سالهاي آينده شود.

تشديد تهديدات ويروس ها به تلفن همراه
ايسنا: شركت ضد ويروسي Fsecure هشدار داد كه تهديدات ويروس هاي مربوط به تلفن همراه شديدتر شده است.
اين شركت خاطر نشان كرد كه اگر چه ظهور كرم ها و ويروس هايي مثل commwarrior و Cabir كم و بيش و با فواصل زماني دور از هم مشاهده مي شود اما آگاه سازي عمومي در اين مورد بايد از همين مراحل اوليه و تا پيش از گسترش پيدا كردن مشكل براي مقابله با آن اقدام كرد.
آمارها نشان مي دهد كه در حال حاضر ۷۰ ويروس و برنامه مخرب براي هدف قرار دادن تلفن هاي همراه وجود دارد اما در مقايسه با ۱۴۰ هزار ويروس مربوط به ويندوز هاي رايانه اي رقم ناخوشايندي نيست.

ساخت نخستين دستگاه خودپرداز ايراني
گروه انفورماتيك: نخستين دستگاه خودپرداز (ATM) توسط متخصصان ايراني طراحي و ساخته شد.
به گزارش خبرنگار همشهري، مهندس فرهاد پزشكي رييس هيات مديره  مؤسسه همكاري هاي انتقال فن آوران  (هاتف) با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به اين كه تمام مراحل طراحي و توليد اين سخت افزارها و نگارش نرم افزارها لازم در داخل كشور صورت مي پذيرد دو مجموعه  داراي بخش تحقيقاتي بسيار فعال است و حمايت از اين حركت علاوه بر صرفه جويي ارزي، موجب ايجاد اشتغال و جلوگيري از مهاجرت مغزها مي شود.
وي با بيان اينكه دستگاه هاي ATM به عنوان يكي از نيازهاي اصلي كشور محسوب مي شود ،گفت: طبق آمار جهاني اعلام شده به ازاي هر هزار نفر يك ATM مورد نياز است كه اين آمار كشورهاي پيشرفته به هر ۶۰۰ نفر يك ATM مي رسد در صورتي كه اين آمار در كشورمان به ازاي هر ۲۰ نفر يك ATM نياز داريم كه بتوانيم نياز مشتري را برآورده كنيم .
پزشكي گفت: دستگاه ساخت داخل ارزان تر تمام شده و علاوه بر آن براي ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر اشتغال زايي مي كند كه از اين ميان ۸۰ درصد از قشر تحصيل كرده مي باشند.
وي تاكيد كرد: ساخت اين دستگاه ها در داخل ۲۳۰ ميليون دلار از ارزبري جلوگيري مي كند.
همچنين «علي عاشوري» مدير پروژه  سيستم خودپرداز گفت: ۵۶ درصد قطعات و اجراي آن در داخل صورت گرفته كه تا سال ۸۴ تقريبا ۷۵ درصد قطعات اصلي اين دستگاه در داخل كشور توليد خواهد شد. وي در پايان گفت: هم اكنون تعددي از دستگاه هاي عابر بانك توليد اين شركت با نصب در شبكه  بانكي كشور و شبكه  شتاب در حال سرويس دهي به شهروندان تهراني است كه به تاييد مديريت بانكي رسيده و نمونه هاي موجود نه تنها نسبت به مشابه هاي خارجي بازدهي مناسبي داشته است بلكه براي دستيابي به فناوري ساخت آن، هم اكنون قابليت هاي فراوان داخلي و ارزش افزوده براي طراحي و اجراي آن وجود دارد.

ايده ايراني براي بزرگترين حراجي اينترنت
گروه دانش: ده سال پيش يك مهندس نرم افزار فرانسوي ايراني تبار كه ساكن كاليفرنيا در آمريكا بود، در اوقات فراغت كار روزمره اش سيستم نويني را براي داد و ستد اينترنتي براه انداخت.
پي ير اميديار تنها ۲۸ سال داشت كه در خلال يك تعطيلي طولاني آخر هفته برنامه اوليه سيستمي را نوشت كه به حراجي eBay تبديل شد. اما هنگام راه اندازي آن سايت در چهارم سپتامبر ي۱۹۹۵ چنين نامي بر آن نهاده نشد. بلكه با نام بي پيرايه تر «شبكه حراج» (Auction Web) شناخته مي شد.روز افتتاحيه چندان موفقيت آميز نبود. در حقيقت اين سايت در ۲۴ ساعت اول حياتش هيچ بازديد كننده اي را جذب نكرد.اما ظرف چند هفته دهها قطعه براي فروش در آن عرضه شد، از جمله انباري در آيداهو و يك اتومبيل رولزرويس مدل ۱۹۳۷.
تا آخر سال ۱۹۹۵ چندين هزار حراج برگزار شد و بيش از صد هزار پيشنهاد قيمت از راه رسيد. اكنون eBay در ۳۴كشور دنيا ي۱۵۷ميليون نفر كاربر دارد و انتظار مي رود امسال سود ساليانه آن به يك ميليارد دلار برسد. چارلز آبرامز، مدير پژوهش در موسسه گارتنر مي گويد: «اين سايت يقيناً فرزند خلف عصر رونق شركتهاي اينترنتي است.»
درباره روزهاي آغازين فعاليت «شبكه حراج» كه در سال۱۹۹۷ به eBay تغيير نام يافت، افسانه ها بافته شده است. بنا به يك افسانه، اين سايت به آن دليل پديد آمد كه نامزد آقاي اميديار، پم وسلي، مي خواست با كساني كه در سرگرمي وي در مورد مبادله بسته هاي شكلات شركت Pez سهيم هستند، در ارتباط باشد. اين افسانه محصول مجريان روابط عمومي است ولي اين مسأله واقعيت دارد كه اولين جنس فروخته شده در اين سايت، جهت نماي ليزري شكسته اميديار بود كه با وجود اين كه اساساً بي ارزش بود، ولي ۱۴ دلار فروخته شد.بعد از اين شروع كوچك، تحولات بزرگ يكي پس از ديگري از راه رسيد:
* اين سايت در فوريه ي۱۹۹۶ براي اولين بار از كاربران درصدي از حراجها را مطالبه كرد و به كسب و كاري واقعي تبديل شد. همچنين يك سيستم بازخورد ارائه شد تا خريداران و فروشندگان بتوانند به يكديگر رتبه بدهند.
* در ژوئن ۱۹۹۶ درآمد ماهيانه اين سايت به ده هزار دلار رسيد و باعث شد آقاي اميديار كارش را رها كند و تمام وقتش را صرف اين پروژه كند.
* در سال ۱۹۹۷ اين سايت كه به تازگي eBay ناميده مي شد، يك ميليونمين ، حراج خود را براي فروش يك اسباب بازي ساخته شده بر اساس شخصيتي كارتوني برگزار كرد.
* مگ وايتمن در سال ۱۹۹۸ به عنوان مدير اجرايي به اين شركت پيوست. چندي بعد در همان سال اين شركت با يك ميليون كاربر ثبت نام شده، سهامي عام شد.
* در سال ۱۹۹۹ eBay در بريتانيا و آلمان سايت محلي داير كرد و توانست بر نقص فني بزرگي كه اين سايت را براي ۲۲ساعت تعطيل كرده بود، فايق آيد.
* در سال۲۰۰۱اين شركت از Amazon به عنوان پربيننده ترين سايت تجارت الكترونيكي سبقت گرفت و يك سال بعد سرويس Paypal را كه مخصوص پرداخت پول از طريق اينترنت است، خريد، اما در ژاپن با مانع بزرگي مواجه شد و بعد از واگذاري عرضه رقابت به ياهو از آن بازار خارج شد. جواهر فروشي Tiffany’s در آمريكا حتي سعي كرده است از eBay بخاطر فروش نسخه بدلي جواهراتش به دادگاه شكايت كند و خواستار غرامت يك ميليون دلاري براي هر قطعه بدلي شده است.
اين سايت به نوبه خود مي گويد كه قرار گرفتن چنين اقلامي در حراجش ممنوع است و اين حق را براي خود محفوظ مي داند كه آنها را بردارد. اما چارلز آبرامز، از مؤسسه گارتنر عقيده دارد دستاورد eBay «توانبخشي به مصرف كنندگان و در وهله بعد كسب و كار است تا بتوانند در بازاري جهاني به شيوه هايي بي سابقه به رقابت بپردازند.»  وي به بي بي سي گفته است: «اگر ۱۵ سال پيش مي خواستم يك پلاك كمياب خودرو را بفروشم، ناچار بودم به عتيقه فروشي محل بروم و خدا خدا كنم كه بخشي از ارزش آن را به من بدهند. آن موقع بازاري انبوه فرارويم باز نبود.»اما آقاي آبرامز عقيده دارد ديدگاه غالب قديمي درباره eBay به عنوان پاتوقي براي افراد مايل به فروش اشياي كلكسيوني به سرعت است.

كاهش  فروش  نيمه هادي ها
فروش  جهاني  نيمه  هادي ها در ماه  ژوئيه  نسبت  به  مدت  مشابه  پارسال  با سه  صدم  درصد كاهش  به  هجده  و يك  صدم  ميليارد دلار رسيد.
به  نوشته  روزنامه  ليبراسيون  در اينترنت  انجمن  صنايع  نيمه هادي ها اعلام  كرد اين  كاهش  مربوط  به  رقابت  شديد حاكم  بر بازار است  كه  باعث  كاهش  قيمت ها شده  است .
در مقايسه  با ماه  ژوئن  فروش  نيمه  هادي ها سه  دهم  درصد رشد پيدا كرده  است .

پرتاب  ماهواره  وزارت  دفاع  روسيه
ماهواره  سايوز او متعلق  به  وزارت  دفاع  روسيه  روز جمعه  از پايگاه  فضايي  بايكانور قزاقستان  به  فضا پرتاب  شد.پايگاه  اينترنتي  روزنامه  روسي  پراودا گزارش  داد پرتاب  موشك  حامل ماهواره  ساعت  سيزده  و پنجاه  دقيقه  به  وقت  مسكو انجام  شد وماهواره  پس  از نه  دقيقه  در محل  تعيين  شده  در مدار زمين  قرار گرفت .ولاديمير پاپوفكين  فرمانده  امور فضايي  روسيه  با اشاره  به  دشواري  وظايف  ماهواره هاي  نظامي  گفت : اكنون  يكصد ماهواره  روسي  در مدار زمين  قرار دارد كه  شصت  مورد آنها ماموريت هاي  نظا مي  دارند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |