يكشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۱ - Sep 4, 2005
تفريح مرگبار و جنايت يك دوست
000918.jpg
گروه حوادث: پسري كه براي تفريح به تهران آمده و در يك درگيري مالي مرتكب قتل شده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل ارديبهشت ماه امسال چهار دوست كه اهل اهواز بودند تصميم گرفتند كه براي تفريح به تهران بيايند. در طول مسير همه چيز به خوبي گذشت تا اين كه چهار جوان به منطقه راه آهن تهران رسيدند.
آنها در حال استراحت بودند كه نادر (۲۲ ساله) كه به عنوان راننده آنها را تا تهران همراهي كرده بود، رو به دوستانش گفت مي بايستي تمام هزينه سفر و پول بنزين مرا پرداخت كنيد. همين حرف باعث نخستين جر و بحث ها بين چهار دوست شد طوري كه با يك درگيري لفظي پايان يافت. اما يكي از چهار همسفر كه محمدرضا (۲۳ ساله) نام داشت از اين ماجرا بسيار ناراحت شد تا اين كه چند ساعت بعد با نادر درگير شد و او را با ضربات چاقو (به شكمش) به قتل رساند.
موضوع اين حادثه به بازپرس ويژه قتل تهران اطلاع داده شد و پس از حضور بازپرس و پليس جنايي تهران محمدرضا در محل حادثه بازداشت شد.
وي در نخستين اظهاراتش عنوان كرد قصد كشتن نادر را نداشته و تنها به خاطر عصبانيت زياد دست به چنين كاري زده است. بنابراين كيفرخواست در خصوص اين پرونده صادر شد و صبح ديروز محمدرضا به اتهام قتل عمدي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستشارش محاكمه شد.
اين مرد در حالي كه اولياي دم در دادگاه از قاضي درخواست قصاص نفس (اعدام) كردند، به دفاع از خود پرداخت. وي گفت: من قصد كشتن نادر را نداشتم. او ابتدا به من حمله ور شد، من هم در دفاع از خودم با چاقو قصد ترساندن او را داشتم كه ناگهان نادر خود را بر روي من انداخت و چاقو به شكمش فرو رفت.
در ادامه جلسه محاكمه وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و قاضي قرار است به زودي حكم را در خصوص پرونده صادر كند.

تقاضاي اعدام پس از ۱۳ سال
گروه حوادث: يك مرد قاتل بعد از ۱۳ سال تحمل حبس به خواسته اولياء دم در انتظار چوبه دار است. به گزارش خبرنگار ما، اواسط سال ۷۱ يك نظامي بازنشسته با نام ناصر به اتهام قتل زن همسايه كه مهناز نام داشت و نزاع منجر به قطع نخاع شدن پسر مقتوله توسط پليس دستگير شد.
ناصر انگيزه ارتكاب اين جنايت را اختلافات قبلي با مقتوله عنوان كرد.
مهناز با ضربات چاقو به قتل رسيده بود و ناصر در جريان بازجويي هاي پليسي به طور صريح به قتل عمدي مقتوله اعتراف كرده بود.رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده در شعبه ۱۵۰ دادگاه كيفري ۱ استان برگزار شد. اوليا دم تقاضاي قصاص نفس كردند و در نهايت حكم اعدام با تفاضل ديه ناصر بر پايه شواهد مندرج در پرونده و اقرار صريح متهم صادر شد. متهم در خصوص نقص عضو پسر مقتوله نيز به پرداخت ۵/۲ برابر ديه محكوم شد.حكم از سوي ديوان عالي كشور تأييد و به اجراي احكام ارجاع داده شد.چند روز پيش اوليا دم مقتوله بعد از گذشت ۱۳ سال از مرگ عزيزشان به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كردند و خواستار اجراي حكم شدند.

ارجاع پرونده فقداني به دادگاه عمومي و كيفري استان
گروه حوادث: كيفرخواست پرونده فقدان يك زن و دو فرزندش با روشن شدن واقعيت، از سوي دادسراي امور جنايي صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، پنجم ارديبهشت ماه سال جاري مرد جواني به دادسراي جنايي ناحيه ۲۷ تهران بزرگ مراجعه و اظهار داشت: دو روز پيش وقتي از سر كار به منزل برگشتم با نبود همسر و دو فرزندم روبه رو شدم. در اين ميان فكر كردم كه بچه هايم حتماً به منزل فاميل ها رفته  اند. بعد از ساعاتي پرس و جو دريافتم كه همه آشنايان از آنها بي اطلاع هستند.
قاضي پرونده سريعاً موضوع را براي انجام تحقيقات و بررسي هاي پليسي به اداره آگاهي ارجاع داد. با سرنخ هاي موجود مشخص شد آدم ربايي توسط فردي به نام آرش رخ داده است. پليس آگاهي توانست با تحقيق بر روي پرونده، پاتوق هاي احتمالي اين متهم را در شمال كشور شناسايي كند.
مأموران اداره آگاهي با نيابت قضايي توانستند در عملياتي ويژه اين متهم را در ويلايي استيجاري در منطقه شمال كشور شناسايي و دستگير كنند.
روز گذشته داديار اظهارنظر در دادسراي امور جنايي بيان داشت: بخشي از پرونده در خصوص اتهام رابطه نامشروع و زناي محصنه به كيفري استان و از جنبه كودك آزاري به دادگاه عمومي ارجاع شده است.

پدر زن دامادش را كشت
گروه حواث: روز گذشته درگيري بين پدر زن و داماد منجر به قتل داماد خانواده شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۰ و ۲۰ دقيقه روز گذشته صداي درگيري رجب ۵۲ ساله و قاسم ۲۷ ساله كه مقابل دادسراي يافت آباد با يكديگر گلاويز شده بودند توجه حضار را به خود جلب كرد. چند دقيقه اي بيشتر طول نكشيد كه تيزي چاقو بر بدن قاسم نشست. خون تمام البسه اين مرد جوان را رنگين كرد. وضعيت جسمي قاسم هر لحظه وخيم تر مي شد. صادق را به بيمارستان ضيائيان انتقال دادند ولي تلاش براي زنده ماندن قاسم بي ثمر ماند و اين مرد جوان با ضربه چاقويي كه از سوي پدرزنش بر وي وارد شده بود جان سپرد.
رجب توسط مأموران كلانتري بازداشت شد.
وقوع اين جنايت به اطلاع بازپرس اصغرزاده رسيد. دستور انتقال رجب به آگاهي تهران صادر شد.
تحقيقات براي مشخص شدن علت درگيري خونين بين اين دو مرد در اداره آگاهي تهران زير نظر بازپرس اصغرزاده ادامه خواهد يافت.

مردي كه گوش هاي سگش را بريد
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت سانفرانسيسكو روز گذشته مردي را كه متهم به بريدن گوش هاي سگ خود است تنها براي اينكه سگش كمي وحشتناك تر به نظر برسد بازداشت كرد.
پليس سانفرانسيسكو، اسنوكي را كه تنها يك سال سن دارد پس از درمان در دامپزشكي به محل نگهداري حيواناتي كه مورد آزار و اذيت قرار مي گيرند منتقل كرد. براساس قوانين قضايي مجازات چنين حكمي ۲۰ هزار دلار جريمه نقدي و شش ماه حبس است.

دزدان: پول تان را بدهيد يا شما را به ايدز مبتلا مي كنيم!
پليس پرو از سرقت هاي تهديدآميز با ويروس ايدز در اين كشور خبر داد.
به تازگي سارقان در پايتخت پرو سبك راحت و جديدتري را براي سرقت ابداع كرده اند.
دو روز پيش در يكي از اين سرقت ها ،گروهي سارق به اتوبوسي حمله كرده و درحالي كه يكي از آنها از بدن خود خون به داخل سرنگ مي كشيد، مسافران را تهديد كرد كه اگر همه پولي را كه به همراه دارند به آنها ندهند، به آنها خوني كه آغشته به ويروس ايدز است، تزريق خواهند كرد. سارقان پس از سرقت از محل گريختند. تحقيقات و تلاش پليس براي دستگيري اين باند همچنان بي نتيجه بوده است.

دانش آموز انگليسي قرباني بازيگوشي هايش شد
آنانوا: شان نونان دانش آموز ۱۴ ساله يكي از مدارس انگليسي خود را با كراوات مدرسه اش به دار آويخت.
ماجرا از اين قرار بود كه مادر اين جوان هنگامي كه در كمد لباس هاي پسرش را باز كرد ناگهان متوجه شد پسرش از كراوات مدرسه اش به رخت آويز داخل آويزان است.مادر اين پسر در اظهاراتش گفت: چون او قبلاً هم از اين شوخي ها مي كرد فكر كردم باز هم دارد فيلم بازي مي كند.
اما وقتي به او كمك كردم تا از داخل كمد بيرون بيايد رنگش كبود شده بود و نمي توانست حرف بزند.
شان را به بيمارستان منتقل كرديم اما متأسفانه چون مدتي اكسيژن به مغز او نرسيده بود شش روز بعد در بيمارستان جان باخت.

زورگيران شيرازي دستگير شدند
گروه حوادث: در پي سرقت به عنف از عابري در شيراز ، زورگيران پس از يك ماه شناسايي و دستگير شدند.
در پي شكايت فردي به ماموران انتظامي شيراز در ۱۸ مرداد ماه سال جاري مبني بر اينكه دو سارق با تهديد چاقو وجوه نقدش را به سرقت برده اند تحقيقات پليس براي شناسايي سارقان آغاز شد.
پس از روزها تلاش و پيگيري پليس، سرانجام يكي از سارقان به نام غلامرضا - ز دستگير و به سرقت اعتراف كرد. با كمك متهم، پليس جمعه موفق به دستگيري همدست او به نام هادي - ج شد. تحقيقات پليس از اين متهمان براي كشف سرقت هاي احتمالي ديگر ادامه دارد.

قاتل پس از ۱۰ سال فرار در فسا دستگير شد
گروه حوادث: ماموران يگان بخش ششده شهرستان فسا پس از انجام تحقيقات و با استفاده از مخبران محلي، محل تردد قاتل فراري به نام بهياد - م كه از سال ۱۳۷۴ به اتهام قتل فردي به نام قدمعلي - گ تحت تعقيب بود، شناسايي كردند .
ماموران با كمين در جاده فرعي روستاي داركويه به داراب ، قاتل را هنگام عبور دستگير كردند و در بازرسي بدني از وي سه قبضه سلاح كمري به همراه ۳ خشاب و ۲۴ عدد فشنگ مربوطه كشف كردند. متهم پس از دستگيري در بازجويي ها به جرم خود اعتراف كرد.
شايان ذكر است، كه اين فرد در مرداد سال ۷۴ وي بر سر وارد كردن سيگار قاچاق با مقتول اختلاف مالي پيدا مي كند كه با سلاح شكاري وي را به قتل رسانده و از محل متواري مي شود.

دستگيري مردي كه به بهانه اشتغال زنان را اغفال مي كرد
گروه حوادث: حسن - ك ۶۳ ساله با اطلاعيه خود مبني بر اينكه به چند نفر منشي خانم نيازمندم و ارايه شماره موبايل خود بر روي آن اقدام به اغفال دختران مي كرد.
محل استقرار اين مرد محلي بود كه در گذشته به عنوان حمام مورد استفاده قرار مي گرفت اما پس از آن به صورت متروكه و بدون استفاده درآمده بود.
حسن پس از آن كه دختران با او تماس مي گرفتند آدرس حمام متروكه را به عنوان شركت و محل كار خود به آنها ارائه مي داد تا به آنجا مراجعه كنند.
پس از مراجعه دختران به محل، آنها را اغفال كرده و مورد آزار و اذيت قرار مي داد. ماموران مبارزه با مفاسد اجتماعي زنجان پس از جمع آوري اطلاعات و مستندات پس از دريافت مجوز قضايي ،حسن را دستگير كرده و در بازرسي از محل كار او يعني همان حمام متروكه تعدادي از اعلاميه هاي كار را يافتند. اين متهم براي انجام تحقيقات به مراجع قانوني تحويل داده شد.

رئيس دادسراي ناحيه ۷ انقلاب:
لايحه دفاعي متهمان آزمون دستياري
از دادسرا به دادگاه ارسال شد
فارس: احمد موحد گفت: بعضي از وكلاي متهمان ايراداتي به كيفر خواست صادره از سوي دادسرا وارد كرده بودند كه در اين خصوص لايحه اي دفاعي تنظيم و در مهلت قانوني به دادگاه ارسال شده است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به عدم وجود ماده قانوني در خصوص مجازات كساني كه از سوالات افشا شده آزمون سراسري استفاده نمايند چه جرمي در كيفر خواست عليه اين افراد ذكر شده است گفت: اقدام كساني كه با خريد سوالات قصد ورود به مراكز آموزش عالي را دارند مصداق اخلال در نظم عمومي، تشويش اذهان عمومي و بي اعتبار كردن آزمون در نظر مردم است كه اين امر در كيفرخواست هاي صادر شده لحاظ شده است.

ارسال پرونده قتل پرستو به دادگاه كيفري استان
گروه حوادث: كيفرخواست پرونده مرد جواني كه متهم به قتل همسرش است از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه صبح روز يكم آبان ماه سال ۸۲ ماموران كلانتري ۱۵۳ شهرك وليعصر از وقوع يك جنايت در حوزه استحفاظي خود مطلع شدند. قرباني اين جنايت زن ۲۰ ساله اي به نام پرستو بود كه با ضربات چاقو در منزل مسكونيش به قتل رسيده بود. ماموران كلانتري مراتب را به اطلاع بازپرس هنرمند رساندند. پليس آگاهي تهران نيز براي بررسي ماوقع به محل اعزام شد.
صحنه جرم مورد بررسي دقيق قرار گرفت. جسد پرستو به  پزشكي قانوني انتقال يافت تا تحقيقات لازم براي مشخص شدن علت تامه مرگ وي صورت گيرد.
پدر پرستو بعد از اطلاع از قتل دخترش به افسر پرونده گفت: «در خصوص ارتكاب به اين جنايت به دامادم صادق ۲۵ساله مظنون هستم».
بر پايه اين ادعا صادق بازداشت شد تا تحقيقات از وي صورت گيرد. در مراحل بازجويي صادق سخنان ضد و نقيضي عنوان كرد كه سوءظن ماموران را برانگيخت. صادق تحت بازجويي بيشتري قرار گرفت و در نهايت در سه مرحله به قتل عمدي پرستو با اين انگيزه كه همسرش بدحجاب بود اعتراف كرد.
اين متهم بعد از اعتراف به قتل زماني كه مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت منكر ارتكاب هرگونه جرمي شد. ولي شواهد مندرج در پرونده براي پليس و بازپرس هنرمند كافي بود تا اين كه كيفرخواست اين متهم را برمبناي تقاضاي قصاص نفس صادر كرده و براي ادامه دادرسي به دادگاه كيفري استان ارجاع دهند.
بررسي ها بر روي اين پرونده جنايي ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |