دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۸ - Sep 12, 2005
با حكم فرمانده كل قوا
سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش شد
ايسنا: در پي استعفاي امير سرلشكر محمد سليمي از فرماندهي كل ارتش، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا در حكمي اميرسرلشكر عطاءالله صالحي را به عنوان فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب كردند.متن حكم مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
اميرسرلشكر عطاءالله صالحي نظر به پذيرش درخواست كناره گيري اميرسرلشكر سليمي، شما را كه داراي سوابق انقلابي و تجارب ارزشمند در بخشهاي مختلف ارتش به ويژه دوران دفاع مقدس مي باشيد به فرماندهي كل ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب مي كنم.
انتظار مي رود ارتش جمهوري اسلامي ايران كه اينك داراي ذخيره عظيم نيروي انساني كارآمد و مؤمن است و در ارتقاء توان رزم چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن گامهاي بلند و مؤثري برداشته است، در دوران فرماندهي شما با بهره گيري از نيروهاي متعهد و جوان خود شتاب بيشتري در اين جهت پيدا كند و آمادگي خود را به نصاب شايسته برساند.
از تلاشهاي مخلصانه و باارزش اميرسرلشكر محمد سليمي در زمان تصدي اين مسؤوليت صميمانه تشكر و قدرداني مي كنم.
توفيقات همگان را از خداوند مسئلت دارم.
سيد علي خامنه اي
۲۰/۶/۱۳۸۴
همچنين حضرت آيت الله خامنه اي طي حكمي  امير سرلشكر سليمي را به عنوان مشاور ويژه فرمانده كل نيروهاي مسلح در امور ارتش منصوب كردند.متن حكم ايشان به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امير سرلشكر محمد سليمي
 با استعفاي جنابعالي موافقت و شما را به مشاورت ويژه فرمانده كل نيروهاي مسلح، در امور ارتش منصوب مي كنم.
سيد علي خامنه اي
۲۰/۶/۱۳۸۴
متن استعفاي امير سرلشكر محمد سليمي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي  ايران
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك فرماندهي معظم كل قوا
سلام عليكم
به استحضار مي رساند: ۶۳ ماه از مأموريت خطير ف.ك.اجا كه به عهده اين سرباز گذاشته شد مي گذرد.
بحمدالله با توجهات خاص امام عصر صلوات الله عليه، تحت فرماندهي داهيانه حضرت مستطاب عالي اكنون ارتش جمهوري اسلامي ايران با برخورداري نسبي از انضباطي مستحكم، اقتداري شايسته، با آهنگي موزون به سوي اعتلاء توانمندي ها در حركت است و براي اجراي مأموريت هاي تعريف شده، امروز آماده تر از ديروز گوش به فرمان مي باشد.
با عنايت به اينكه در تاريخ ۹/۱۲/۱۳۸۳ كتبا درخواست شد (پيوست) اينك يك بار ديگر فرصت را مغتنم دانسته استدعا دارد اجازه فرماييد ادامه اين راه نوراني و پرافتخار به عهده نيرويي جوانتر گذارده شود. منوط به اراده عاليست.
فرماندهي كل ارتش جمهوري اسلامي  ايران، امير سرلشكر محمد سليمي  ۶/۶/۱۳۸۴

مورد جديدي از وبا در كشور گزارش نشده است
ايرنا: رئيس  اداره  بيماريهاي  منتقله  ازآب  و غذاي  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  ديروز گفت : طي  شبانه روز گذشته  (شنبه) هيچ  موردي  از ابتلا به  وبا در سطح  كشورگزارش  نشده  است .
دكتر محمود سروش  روز يكشنبه  در گفت  و گو با خبرنگار اخبار اجتماعي ايرنا افزود: خوشبختانه  به  تلفات  ناشي  از اين  بيماري  كه  همان  ۱۱ مورداست ، موردي  اضافه  نشده است .
وي  اظهار داشت : در مجموع  تاكنون  يك  هزار و ۱۲۰ نفر گرفتار وبا شدند و مبتلايان  در بيمارستانها و مراكز درماني  تحت  مداوا و معالجه  هستند.
دكتر سروش  ادامه  داد: همچنين  از دانشگاههاي  علوم  پزشكي  اصفهان ، اردبيل ، آذربايجان  غربي ، بابل ، زنجان ، ساري ، قزوين ، گلستان ، مركزي  و يزد ديروز مواردي  از ابتلا به  وبا گزارش  نشده  است .
وي  با تأكيد بر اينكه  مردم  به ويژه  مسافران  تمامي نكات  بهداشتي  را در تغذيه  خود رعايت  كنند، گفت : افراد از سالم  بودن  آب آشاميدني  مصرفي اطمينان  حاصل  كرده  و يخ  را از مكان هاي  بهداشتي  تهيه  كنند.
دكتر سروش  افزود: شستشوي  مرتب  دست ها با آب  و صابون  به ويژه  قبل  از تناول  غذا و پس  از دستشويي  از نكات  بسيار مهم  در پيشگيري  از شيوع  بيماري ها ست .
اين  مقام  مسئول  در وزارت  بهداشت ، افراد را از خريدن  هرگونه  مواد غذايي به خصوص  بستني  و آبميوه  دست  ساز، يخ  در بهشت  و ساندويج  از دست فروشان  و فروشندگان  دوره گرد در هر مكان  منع  كرد.
دكتر سروش  يادآور شد: از خوردن  سالاد فصل  و سبزيجات  خام  در رستوران ها و مراسم  مختلف  پرهيز كرده  و در مسير راه ها صرفا از رستوران هايي  كه  تمامي ضوابط بهداشتي  را مراعات  كرده اند، آب و مواد غذايي  تهيه  شود.
به  گفته  وي ، از مصرف  ماهي هاي  صيد شده  از رودخانه هاي  آلوده  به  فاضلاب خودداري  و ميوه  و سبزيجات  خام  قبل  از مصرف  نيز حتما ضدعفوني  شوند.
دكتر سروش  تصريح  كرد: به  دليل  اينكه  مصرف  سبزيجات  آلوده  مهمترين  راه انتقال  وبا هستند، از نگهداري  مواد غذايي  خام  و پخته  در مجاورت  يكديگر در يخچال  خودداري  شود.
كنترل كامل وبا در دماوند
از سوي ديگر، رئيس  مركز بهداشت  شهرستان  دماوند گفت : با اقدامات  صورت  گرفته  براي مقابله  با بيماري  وبا، اين  بيماري  به  طور كامل  در منطقه  دماوند كنترل شده است .
آرش  ايزدپناه  قهرماني  ديروز درگفت  وگو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي  شيوع  اين  بيماري  تاكنون  ۳۵۴ مورد مشكوك  به بيماري  وبا با مراجعه  به مراكز درماني  تحت  آزمايش  قرارگرفتند ولي  پس  طي مراحل  آزمايش  خوشبختانه هيچ  موردي  از اين  بيماري  در اين  افراد ديده  نشد.
وي  تصريح  كرد: شهرستان  دماوند در رديف  شهرستان هاي  موفق  كشور در خصوص برخورد با بيماري  وبا مطرح  شده  است .
وي  گفت : با توجه  به احتمال  ورود موج  دوم  بيماري  وبا تا اواسط پاييز، از شهروندان  دماوندي  تقاضا داريم  همچنان  با رعايت  موازين  بهداشتي  از خوردن آب ، غذا و سبزي  ناسالم  پرهيز كنند.
وي  اظهار داشت : به منظور مقابله  با بيماري  وبا و با توجه  به  نزديكي  ايام بازگشايي  مدارس ، ضمن  هماهنگي  با آموزش  و پرورش ، در مدارس  آبخوري هاي  بهداشتي  و سرويس هاي  بهداشتي  در نظر گرفته  شده  و كلاس هاي  آموزشي  ويژه  نيز براي  مربيان  بهداشت  مدارس  داير شده  است .

آغاز پرداخت افزايش مستمري زنان سرپرست خانوار
گروه اجتماعي:معاون دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي گفت: مبلغي كه براي افزايش مستمري زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده بود براي ۶ ماهه اول سال آنها به صورت يكجا به آنها پرداخت مي شود.
پرويز زارعي با بيان اين مطلب به مهر افزود: افزايش دو برابري مستمري زنان سرپرست خانوار در سال ۸۴ به تازگي با اختصاص ۱۰۰ ميليارد ريال براي ۶ ماهه اول سال جاري از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي ، در برخي استانها آغاز شده و تا اواخر شهريور ماه نيز در تمام استانهاي كشور اجرا خواهد شد.
وي در خصوص علت تأخير ۶ ماهه افزايش مستمري ۱۴۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزيستي خاطر نشان كرد: عدم تخصيص اعتبارات لازم از سوي سازمان مديريت دليل اصلي اين امر بود، اما به دليل تلاش مسئولين سازمان بهزيستي بالاخره پس از گذشت چندين ماه از سال اعتبارات لازم اختصاص يافت و ما توانستيم به قول خود عمل كرده و تمام مبلغ افزايش را بصورت يكجا به زنان سرپرست خانوار پرداخت كنيم.
معاون دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي تأكيد كرد: هم اكنون مستمري افزايش يافته اين زنان ۱۶ تا ۳۰ هزار تومان است كه اين مبلغ ناچيز نسبت به قبل دو برابر شده است.
زارعي به عدم افزايش اعتبارات مستمري زنان سرپرست خانوار نسبت به سال گذشته اشاره كرد و گفت: قرار بود امسال اعتبار بيشتري براي زنان سرپرست خانوار تعلق گيرد، اما اين امر صورت نگرفت و اعتبارات اختصاص يافته مانند سال گذشته پرداخت شده است.

مديركل حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و
ارشاد اسلامي منصوب شد
گروه اجتماعي: طي حكمي از سوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مديركل حوزه وزارتي اين وزارتخانه معرفي شد.
به گزارش خبرنگارما ديروزدر مراسم معارفه پرويز كرمي و توديع عليرضا تابش مديركل سابق حوزه وزارتي ،وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخناني از سال ها تلاش و خدمات مؤثر «عليرضا تابش» ، در طول ساليان گذشته قدرداني كرد و افزود: همراهي و همكاري بي دريغ، همدلي و صميميت وي در طول اين مدت بسيار مغتنم بود و اميدواريم فرصت خدمتگزاري به مردم در مسير عقيده را از دست ندهد و فرصت هاي بزرگتري برايش فراهم شود.
صفار هرندي همچنين از «پرويز كرمي» به عنوان نيروي فرهنگي داراي تجربه كار روابط عمومي و عضو جامعه رسانه اي كشور ياد كرد و گفت: بدون شك، برخورداري از منش و خلق و خوي پسنديده وي منشأ ارتباط نزديك تر پرسنل وزارتخانه و عامه مردم با حوزه وزارتي خواهدشد.
وي افزود: اگرچه برخي ملاحظات و شرايط موجب مي شود تا ميان بخش ها و مجموعه فاصله و حصارهايي برحسب ضرورت ايجاد شود به ناچار بايد براي اين مسئله چاره جويي و اين فاصله هاي ظاهري را با برخوردهاي اخلاقي پر كرد.
وي اظهار اميدواري كرد: مديركل جديد حوزه وزارتي و همكارانش كار خود را با تدبير تازه اي آغاز كنند و درصدد كشف راه هاي نزديك تر كردن دل ها از رهگذر برخورد اخلاقي و كاملا انساني باشند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: توجه به ارباب رجوع درون و برون سازماني و برآورده كردن خواست ها و نيازهاي آنان مورد توجه ويژه قرار گيرد.
وي افزود: هيچ كس در مواجهه با جايگاه و مقام تشكيلات نبايد احساس حقارت و كوچكي كند و يا در بيان خواسته هاي خود دچار لكنت شود.
صفار هرندي ادامه داد: از آقاي كرمي انتظار مي رود كه هر تدبيري دارند به كار گيرند تا افراد حريت خود را در مواجهه با مركزيت تشكيلات از دست ندهند.
در ادامه مراسم، عليرضا تابش مديركل سابق حوزه وزارتي و روابط عمومي نيز با اشاره به ۸ سال فعاليت در اين حوزه اظهار داشت: در طول اين مدت شاهد تنظيم احكام انتصاب و برگزاري مراسم توديع و معارفه بسياري از مديران بودم و نخستين اثري كه اين جلسات بر من داشت اين بود كه هيچ گاه ارتباط صميمي خود با همكاران و تكريم ارباب رجوع را فراموش نكنم.
وي سپس به تشريح اهم فعاليت هاي حوزه وزارتي و روابط عمومي پرداخت و تشكيل واحد ارتباط مردمي، راه اندازي تلفن گويا و پيام گير شبانه روزي و ايجاد صندوق پستي صوتي ويژه مديران را از اهم فعاليت هاي خود برشمرد.
«پرويز كرمي» مديركل جديد حوزه وزارتي نيز اظهار اميدواري كرد بتواند در راستاي تحقق آرمان ها و انتظارات حوزه فرهنگ و هنر گام هاي اساسي بردارد.
وي حوزه وزارتي در سازمان را به مثابه قلب در بدن دانست كه در ادبيات و ديدگاه عرفاني محل قرار گرفتن خصايص عاطفي، مهر و محبت است.
پرويز كرمي با قدرداني از تلاش ها و خدمات تابش افزود:  وظيفه من و همكاران در حوزه وزارتي فراهم كردن فضاي مطلوب و آرامي است تا وزير بتواند با فراغت تمام به كار تصميم گيري و تصميم سازي برسد.

جمع آوري اجساد در نيواورلئان ادامه دارد
ايرنا: مقامات  آمريكايي  اعلام  كردند: تا پايان  اين  هفته  كار جمع آوري  و انتقال اجساد قربانيان  طوفان  كاترينا را به  پايان  خواهند رساند.
امدادگران  ،جمع آوري  اجساد در شهر طوفان  زده  نيواورلئان  را در اولويت  قرارداده اند.
شبكه  تلويزيوني  سي ان ان  ديروز  خود اعلام  كرد: مقامات  آمريكايي  از اين  رو كار جمع آوري  اجساد را در اولويت  قرار داده اند تا از شيوع  بيماري هاي  واگيردار در منطقه  تا آنجا كه  ممكن  است  جلوگيري  كنند.بر اساس  اين  گزارش ، هم  اكنون  در مناطق  بحران زده  اولويت  به  تخليه  اجساد كشته شدگان  داده  شده  و مقامات  آمريكايي  به  علت  افزايش  دامنه  انتقادات  مردمي ، با تلاش  بيشتري  به  امداد رساني  مشغول  هستند.
هم  اكنون  مهمترين  خطري  كه  ساكنان  شهر نيواورلئان  در ايالت  لوئيزيانا را تهديد مي كند، وجود آبهاي  راكد و اجساد در حال  فاسد شدن  در سطح  اين آبها است .
سي ان ان  در ادامه  افزود: نيروهاي  امداد و نجات  به  همين  خاطر ضدعفوني  همه اشياء و موجودات  زنده  را در سطح  شهر در دستور كار خود قرار داده اند.
امداد رسانان  و نيروهاي  امنيتي  آمريكا همه  ساكنان  نيواورلئان  راداوطلبانه  يا به  زور به  شهرهاي  ديگري  انتقال  داده اند و طبق  دستور مقامات حتي  حيوانات  خانگي  نيز به  بيرون  شهر منتقل  شده  اند.

آغاز كلاسهاي آموزشي حجاج از اول مهر
ايلنا:  معاون سازمان حج و زيارت گفت: كلاس  هاي آموزشي مخصوص حجاج حج تمتع سال ۸۴ از اول مهرماه سال جاري آغاز مي  شود.
سيدابوالحسن رضوي، معاون سازمان حج و زيارت افزود: مديران كاروان  ها طبق برنامه آموزشي معاونت آموزش و تحقيقات بعثه مقام معظم رهبري موظف هستند؛ براي كاروان  هاي «مدينه قبل» حداقل ده جلسه و براي كاروان  هاي «مدينه بعد» ۱۲ جلسه آموزشي برگزار كنند.
وي تصريح كرد: مديران كاروان  ها موظف هستند، هر هفته حداقل يك جلسه آموزشي براي حجاج برگزار كنند. وي در خصوص گذرنامه حجاج، گفت: از هفته گذشته صدور گذرنامه  هاي حجاج شروع شده است و تاكنون ۶۰ هزار ركورد اطلاعات زائران به اداره گذرنامه ارائه شده است و روزانه دو تا سه هزار جلد گذرنامه زائران صادر مي  شود.
رضوي تصريح كرد: در مجموع بايد ۹۲ هزار و ۷۰۰ جلد گذرنامه صادر شود.

پنج ميليون دانش آموز كشور تحت مراقبت
ويژه طرح سلامت قرار مي گيرند
مدير كل  دفتر سلامت  و تندرستي  وزارت  آموزش  و پرورش  گفت : در سال  تحصيلي جديد، پنج  ميليون  دانش آموز كشور تحت  پوشش  طرح  سلامت  قرار مي گيرند.
رياض  غيرتمند روز يكشنبه  در همايش  طرح  سلامت  نوجوانان  كه  در مركز تربيت معلم  حكيم  ابوالقاسم  فردوسي  كرج  برگزار شد، هدف  از اجراي  اين  طرح  راافزايش  ميزان  سلامتي  آينده سازان  ذكر كرد.
وي  افزود: در اجراي  طرح  سلامت  ، دانش آموزان  از نظر پوست ، مو، بهداشت دهان  و دندان  و استقامت  بدني  تحت  مراقبت  بهداشتي  قرار مي گيرند.
غيرتمند گفت : همچنين  ارايه  خدمات  دندانپزشكي  ارزان  به  دانش آموزان  مقطع راهنمايي  مدارس  شهرستانهاي  تهران  شامل  ۷۰ درصد مدارس  دخترانه  و ۳۰ درصدمدارس  پسرانه  در برنامه  كاري  سال  تحصيلي  آينده  پيش  بيني  شده  كه  اين  طرح در ساير استانها بتدريج  اجرا خواهد شد.
مدير كل  دفتر سلامت  و تندرستي  وزارت  آموزش  وپرورش  يادآور شد: سالم سازي محيط بهداشتي  مدارس  از ديگر طرحهايي  است  كه  در اولويت  كاري  وزارت  آموزش وپرورش  قرار دارد.
وي  ادامه  داد: در سه  سال  گذشته  حدود ۴۵ درصد مدارس  كشور از نظرامكانات  بهداشتي  سالم سازي  شدند.
غيرتمند افزود: درصدد هستيم  در دو سال  آينده  شير رايگان  در اختيارتمام  دانش آموزان  مقاطع  ابتدايي ، راهنمايي  و متوسطه  كشور قرار دهيم  و دراين  صورت  براي  دانش آموزان  شناسنامه  سلامت  صادر خواهد شد.
در همايش  يك  روزه  طرح  سلامت  نوجوانان ، كارشناسان  امور بهداشتي  مدارس  ۲۷منطقه  استان  تهران  درخصوص  سالم سازي  محيط مدارس  و ارتقاي  سطح  سلامت  دانش آموزان  به  بحث  وتبادل  نظر پرداختند.

سه معاون جديد وزير خارجه معرفي شدند
گروه سياسي: منوچهر متكي وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران، معاونان جديد حوزه هاي منطقه اي اين وزارت خانه را منصوب كرد.
وزير امورخارجه محمدرضا باقري، مهدي صفري و سعيد جليلي را به ترتيب به سمت معاون عربي و آفريقايي، آسيا و اقيانوسيه و مشترك المنافع اروپا و آمريكا منصوب كرد.محمدرضا باقري سفير ايران در سوريه بوده است. صفري نيز پيشتر سفير ايران در روسيه و نماينده ويژه ايران در امور درياي خزر بوده است. دكتر سعيد جليلي نيز از كاركنان باسابقه وزارت امورخارجه و استاد دانشگاه و مشاور دكتر احمدي نژاد بوده است.

خبر طرح مجلس براي تعليق اجراي پروتكل الحاقي
تكذيب شد
ايسنا: سومين جلسه فوق العاده كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درخصوص مسايل مربوط به پرونده هسته اي روز گذشته برگزار شد و جمع بندي نقطه نظرات اعضاي كميسيون درخصوص اين پرونده به طور مكتوب به رياست محترم جمهور و دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي ارائه شد.دكتر كاظم جلالي با بيان اينكه در اين جلسه رئيس كميسيون گزارشي از سفر خود به مالزي به اعضاي كميسيون ارائه كرد، نقطه نظرات كميسيون را براي پرونده هسته اي مؤثر دانست و گفت: اعضاي كميسيون درمورد آنچه توسط برخي رسانه ها مبني بر طرح سه فوريتي الزام دولت به عدم اجراي پروتكل الحاقي منتشر شده بود ابراز تعجب كرده و بر اين امر اصرار ورزيدند كه اين خبر به هيچ وجه صحت ندارد و در كميسيون امنيت ملي اصلا بحثي درمورد نوشتن يك طرح مبني بر ناديده گرفتن قواعد بين المللي مطرح نشده است.وي در ادامه بيان ديدگاه اعضاي كميسيون افزود: ما قائل به مذاكره و گفت وگو در چارچوب قواعد پذيرفته شده بين المللي از جمله NPT و اساسنامه آژانس و پروتكل الحاقي هستيم.جلالي افزود: آنچه در كميسيون مطرح شده بود با اين مضمون بود كه اگر ما همه تكاليف خود را مبتني بر قواعد بين المللي انجام داديم و دنيا با ما عادلانه برخورد نكرد در آن صورت ما از ابزارهايي كه در دست داريم استفاده كرده و تصميمات مقتضي را اتخاذ خواهيم كرد كه يكي از آن تصميمات مي تواند توقف بازرسي ها و يا متوقف كردن اجراي پروتكل الحاقي باشد و البته اين نكته قابل ذكر است كه ما بر اساس زمان تصميم مي گيريم و هر زمان تشخيص اتخاذ چنين تصميماتي را بدهيم، آن زمان درمورد آن تصميم گيري خواهيم كرد.

آقازاده به مسكو مي رود
مهر: مهندس رضا آقازاده رييس سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران براي ملاقات با مقامات روسيه و رايزني درخصوص گسترش همكاري هاي هسته اي و اقتصادي و تبادل نظر درباره آخرين وضعيت هسته اي ايران به مسكو مي رود.محمد سعيدي، معاون برنامه ريزي و امور بين الملل سازمان انرژي اتمي با اعلام خبر اين سفر دوروزه افزود: با توجه به برنامه دراز مدت ايران براي توسعه تكنولوژي هسته اي و توليد ۲۰ هزار مگاوات برق هسته اي، روسيه يكي از شركاي عمده ايران براي تحقق اين هدف محسوب مي شود.به گفته عضو تيم مذاكره كننده هسته اي جمهوري اسلامي ايران در گفتگوهاي هسته اي، آقازاده در اين سفر با مقامات بلند پايه سياسي دولت روسيه ازجمله روميانتسف رييس سازمان انرژي اتمي اين كشور ديدار و گفتگو خواهد كرد.

ديدگاه مديرعامل جديد ايرنا
ايسنا: مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا)، گفت: مبناي كار در اين خبرگزاري، فعاليت حرفه اي خبري است و به هيچ وجه فعاليت حزبي و جناحي نخواهيم داشت.احمد خادم المله درباره برنامه هاي آتي ايرنا، اظهارداشت: در حال حاضر تيمي   را براي تهيه برنامه ضربتي، ميان مدت و درازمدت مامور كرده ايم، چرا كه در بعد داخلي و بين المللي لازم است ايرنا با توجه به شرايط موجود كشور و وضعيت رسانه هاي جهاني از جهش مناسبي برخوردار شود و برخي از عقب ماندگي هاي خود را در اين زمينه جبران كند.وي با بيان اينكه بايد جريان يك طرفه اخبار و اطلاعات از سمت غرب به طرف ايران متوازن شود، تصريح كرد: در اين روند بايد از برخوردهاي انفعالي به سمت برخوردهاي ابتكاري حركت كنيم و از عملكرد انفعالي در اين حوزه بپرهيزيم.خادم المله درخصوص تغييرات در كادر سياسي اين خبرگزاري، تصريح كرد: اين امر، نياز به آسيب شناسي دارد و قطعا مبناي كار در اين خبرگزاري فعاليت حرفه اي خبري است و متناسب با اين برنامه، هر فردي با اين برنامه ها هماهنگ باشد از آن بهره مي گيريم.

با استعفاي استاندار تهران موافقت شد
علي اكبر رحماني، استاندار تهران تقاضاي بازنشستگي كرد و اين تقاضا مورد قبول واقع شده است. رحماني تا زمان معرفي استاندار جديد از سوي وزير كشور به فعاليت خود ادامه مي دهد. بنابراين گزارش براي تصدي استانداري تهران افراد مختلفي مطرح شده اند و يكي از افرادي كه شانس زيادي براي تصدي اين پست دارد عزيزي عضو حقوقدان شوراي نگهبان است. بر اساس اين گزارش تغيير و تحولات در استانداري و وزارت كشور از مهرماه آغاز خواهد شد.

معاون جديد ديوان عدالت اداري معرفي شد
فارس: با حكم رئيس قوه قضاييه معاون جديد عدالت اداري معرفي شد. سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه در حكمي، مهدي ميانجي را به عنوان معاون ديوان عدالت اداري معرفي كرد. ميانجي پيش از اين معاون هماهنگي و امور ارتباطات وزارت دادگستري بود.

مشاركت و سازمان مجاهدين موانع ائتلاف
در جبهه اصلاحات هستند
فارس: دبير كل مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم، از حزب مشاركت و سازمان مجاهدين به عنوان گروههايي ياد كرد كه در انتخابات گذشته مانع ائتلاف در جبهه اصلاحات شدند. حسين موسوي تبريزي، با بيان اين كه اگر اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هفتم و نهمين دوره رياست جمهوري روي يك كانديدا ائتلاف مي كردند پيروز مي شدند، اظهار داشت: اگر گروه هاي اصلاح طلب بخواهند در رقابت هاي بعدي پيروز ميدان شوند ناگزيرند ائتلاف كنند و گرنه شكستشان تكرار خواهد شد. وي با بيان اين كه دو گروه و يك نفر مانع اجماع در انتخابات رياست جمهوري در جبهه اصلاحات شدند، گفت: نفر مذكور آقاي كروبي بود كه بدون مشورت با گروه هاي ديگر اصلاح طلب خودش را كانديدا كرد و گروهها هم حزب مشاركت و سازمان مجاهدين بودند كه بدون مشورت معين را به عنوان كانديدا برگزيدند و ديگران را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند كه در نهايت هر دو طرف باعث شكست در جبهه اصلاحات شدند. دبيركل مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم، خاطرنشان كرد: لااقل گروه هايي چون مجمع روحانيون مبارز، سازمان مجاهدين و حزب مشاركت خيلي وقت ها كارهايي مي كنند كه گروه هاي ديگر را دنبال خود مي كشانند و اين براي جبهه اصلاحات به هيچ وجه مطلوب نيست.

مشاركت هم به فكر استفاده از ماهواره است
ايسنا: دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت كه تشكل متبوعش تمام تلاش خود را براي استفاده از امكانات داخلي ارتباط با مردم به كار مي گيرد اما اگر جواب نداد، عاقلانه نيست كه خود را از مزاياي علم و تكنولوژي جديد محروم نگه دارد.
محمدرضا خاتمي كه با سايت رويداد گفت وگو مي كرد درباره سخنان اخير وزير جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره حق گروه هاي مختلف براي داشتن رسانه و اين كه آيا در صورت عدم صدور مجوز روزنامه براي مشاركت به فكر استفاده از شبكه هاي ماهواره اي هستند؟ گفت: اينك زمان عمل است. سالهاست درخواست رسمي جبهه مشاركت براي صدور مجوز ارگان رسمي حزب در هيأت نظارت بلوكه شده است. اين گوي و اين ميدان و آن وعده هاي پرطمطراق آقاي وزير. صدور يا عدم صدور مجوز براي ارگان رسمي بزرگ ترين و منسجم ترين حزب كشور محك خوبي براي راستي آزمايي شعارهاي روز اخذ رأي اعتماد است. ما تمام تلاش خود را براي استفاده از امكانات داخلي به كار مي گيريم اما اگر جواب نداد، عاقلانه نيست خود را از مزاياي علم و تكنولوژي جديد محروم نگه داريم.
خاتمي در ادامه درباره مسائل اصلي كه در كنگره آتي جبهه مشاركت مورد بررسي قرار خواهد گرفت و اين كه آيا تغييري در رويكردهاي اصلي حزب صورت خواهد گرفت يا نه اظهار داشت: كنگره آتي، كنگره عادي حزب است، طبعا مهمترين محور آن هم رسيدگي به عملكرد ارگان حزب به ويژه در جريان انتخابات رياست جمهوري است. در ضمن با توجه به شرايط جديد و تحليل هاي موجود، چارچوب حركت سياسي- تشكيلاتي حزب در يك سال آينده مشخص خواهد شد. گمان نمي كنم هدف و استراتژي حزب تغيير كند اما در مشي، ادبيات و گفتمان اجتماعي حزب احتمالاً اصلاحاتي صورت خواهد گرفت.

كار رسيدگي به پرونده تخلفات انتخاباتي
بيست و هشتم شهريور آغاز مي شود
ايسنا: اولين جلسه رسيدگي به پرونده ها ي تخلفات انتخاباتي، ۲۸ شهريورماه در مجتمع قضايي وليعصر برگزار مي شود. تاكنون براي ۹ پرونده تخلفات انتخاباتي كيفرخواست صادر و جهت رسيدگي به دادگاه ارسال شده است كه تعداد متهمان مطرح در اين پرونده ها، ۱۰ نفر اعلام شده و همگي آنها با قرار تامين، آزاد هستند.
بر اساس اين گزارش، دادگاه اين پرونده ها كه اولين جلسه آن در ۲۸ شهريورماه جاري برگزار مي شود، در روزهاي دوم، سوم و چهارم مهرماه ادامه خواهد يافت. بر اساس اين گزارش شعب رسيدگي كننده به اين پرونده ها علاوه بر شعب تعيين شده از سوي دادستان براي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي، چند شعبه از مجتمع قضايي وليعصر است كه رسيدگي به اين ۹ پرونده را بر عهده دارد. شعبه هاي ۱۰۰۳ ، ۱۰۰۶ ، ،۱۰۰۹ ۱۰۱۶ و ۱۰۲۱ مجتمع قضايي وليعصر رسيدگي به اين پرونده ها را در دستور كار دارد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |