دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۸ - Sep 12, 2005
رئيس شوراي شهر اعلام كرد:
اختصاص۱۱۰ميليارد تومان به شركت واحد اتوبوسراني
مهندس چمران: بدهي هاي دولت به شهرداري هنوز پرداخت نشده است
001725.jpg
گروه شهري:  تشكيل معاونت شوراي اسلامي شهر و شهرداري در هيات دولت با شرايط فعلي از لحاظ قانوني عملي و امكان پذير نيست.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در حاشيه يكصد و هفتاد و چهارمين جلسه علني و بدون مستمع شوراي شهر كه صبح ديروز با حضور دكتر قاليباف شهردار تهران و دكتر سعيدلو معاون اجرايي رييس جمهور تشكيل شد، افزود: تشكيل اين معاونت درصورتي امكان پذير است كه سيستم و راهكار اجرايي آن تعريف شود.
وي همچنين درخصوص اعتراض رانندگان شركت واحد اتوبوسراني تصريح كرد: اين مساله ارتباطي به شوراي شهر ندارد و هيات مديره شركت واحد بايد نسبت به مشكلات مربوط پاسخگو باشد.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به كمبود اتوبوس و ازدحام مسافران در ايستگاه ها گفت: طي ۲ سال گذشته حدود ۲۸۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي شهر تهران افزوده شده، اما مشكل اساسي ترافيك است. چراكه بايد مسير براي حركت روان اتوبوس ها باز باشد ولي متاسفانه ورود روزانه يك هزار و ۶۰۰ خودروي نو به شريان ها و معابر شهر تهران مانع از تحقق اين امر مي شود.
سخنگوي شوراي شهر تهران، مشكلات موجود را ناشي از ضعف مديريت شركت واحد ندانست و افزود: مديرعامل كنوني شركت واحد طي ۲ سال گذشته تلاش هاي بسياري در راستاي بهبود كيفيت امور اين شركت ازجمله پرداخت بدهي هاي چند ساله آن انجام داده است.
وي با اشاره به اينكه شركت واحد ۱۵ ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي بدهكار است،  گفت: امسال ۱۱۰ ميليارد تومان اعتبار از طرف شوراي شهر به شركت اتوبوسراني اختصاص يافته كه ۸۰ ميليارد تومان آن در قالب سوبسيد پرداخت مي شود.
به گفته رييس شوراي اسلامي شهر تهران، حل مشكلات شركت واحد نيازمند تغيير در شيوه كار است كه از آن جمله مي توان به واگذاري بخشي از امور اين شركت به بخش خصوصي اشاره كرد.
چمران افزود: در اين راستا، شوراي شهر بيش از ۳۰۰ ساعت كار كارشناسي انجام داده و درپي آن، پيشنهادهايي را به شهرداري ارائه كرده است.وي در ارتباط با خروج ادارات غيرضروري از تهران خاطرنشان ساخت: به منظور تمركززدايي از تهران و رونق بخشيدن به ساير شهرها، برخي مصوبات شوراي شهر به اين امر اختصاص يافته و شورا اين مصوبات را با جديت پيگيري مي كند.
چمران افزود: براي تحقق مديريت واحد شهري نيز بررسي هاي متعددي صورت گرفته و براساس آن شوراي اسلامي شهر و شوراي عالي استان ها نامه اي تنظيم و براي رييس جمهور ارسال كرده است.وي با اشاره به مشكل حريم تهران يادآور شد: مشكل حريم تهران براساس دستور رييس جمهور سابق جناب آقاي خاتمي، بايد حل مي شد كه نشد و در حال  حاضر شوراي شهر مجدداً پيگيري آن را در دستور كار خود قرار داده است.
چمران در ادامه به تخصيص ۱۶۰ ميليون دلار فاينانس براي بافت هاي فرسوده شهر تهران اشاره كرد و گفت: اين ميزان اعتبار براي احياي بخشي از بافت هاي فرسوده منطقه ۱۵ واقع در حاشيه بزرگراه امام علي (ع) اختصاص يافته است.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، ازجمله مباحث مطرح شده در جلسه ديروز شوراي شهر تهران را صدور مجوز تملك ۲ ملك ثبتي در منطقه ۱۰ و عبدل آباد اعلام كرد و افزود: مجوز خريد اين ۲ ملك در قالب تها تر به شهرداري صادر شد.
علاوه بر اين، سياستگذاري كلي بودجه شهرداري و تحقق آن از ديگر مباحث مطرح شده در جلسه ديروز صبح شورا بود.به گفته چمران، براساس گزارش هاي معاون مالي و اداري شهرداري تهران، تاكنون ۷۰ درصد بودجه سال ۸۴ شهرداري محقق شده است.
خبرنگار ما به نقل از وي مي نويسد: هنوز بدهي هاي دولت به شهرداري پرداخت نشده و آنها براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي ۵۰ ميليارد تومان اعتبار به شهرداري هاي كل كشور اختصاص يافته كه از اين مبلغ مشخص نيست چه ميزاني به شهرداري تهران تعلق مي گيرد.

هشدار مسئولان و كارشناسان :
تصرف منابع طبيعي براي ساخت و ساز،
تهديد محيط زيست و اقتصاد ملي است
گروه شهري: فرماندار شميرانات نسبت به آن چه تصرف و هجوم به منابع طبيعي و عرصه هاي ملي منطقه شميرانات به شكل سازماندهي و برنامه ريزي شده، اعلام گرديده، هشدار داده است. «پروانه مافي» ضمن اين هشدار خواستار توجه جدي مسئولان درخصوص كنترل ساخت و سازها در حوزه هاي شهري به ويژه منطقه شميرانات شده است. وي در عين حال مي گويد كه توسط ستاد ساماندهي ساخت و ساز شميرانات از سال گذشته بيش از ۳۷۵ مورد ساخت و ساز غيرمجاز تخريب شده است. واقعيت آن است كه در كمتر از دو دهه با تبديل شدن زمين به كالاي سرمايه اي كه از نخستين پيامدهاي فروش تراكم بنا در تهران بود، موج سراسري، بساز و بفروشي به معناي تجاري _ دلالي آن سراسر تهران را در نورديد. مبتكران ساخت و ساز در ارتفاع و فروش تراكم در تهران بر اين باور بودند كه با عرضه تراكم در مناطق مستعد و مجاز پايتخت و تحت كنترل داشتن اين روند براي جلوگيري از سوءاستفاده ها، اعتبارات مالي لازم براي اجراي طرح هاي عمراني تهران را كه شديداً نيازمند آن بود، تأمين كنند، اما از آنجا كه چنين كاري تحصيل درآمدهاي انبوه و آسان را براي شهرداري تسهيل كرده بود، كنترل پايدار فروش تراكم فراموش شد و ساخت و ساز ارتفاع و انواع برج سازي نا بهنجار بلكه بسيار نازيبا و نابهنجار هويت معماري و ساختار قديمي تهران را به چالش كشاند و اين روند همچنان ادامه دارد.
صادقي مهندس معمار و از كارشناسان شهرسازي مي گويد: جهت گيري زيانبار و پرخسارت تصرف فضاهاي طبيعي و ارتفاعات استان تهران براي ساخت و ساز چنان شديد و نگران كننده است كه حل آن نياز به يك عزم ملي دارد.
وي مي افزايد: متأسفانه در اين قبيل موارد ابتدا شخصيت هاي حقيقي و حقوقي متنفذ با بهره گيري از رانت هاي گوناگون دست به تصرف و ساخت و ساز مي زنند و آنگاه سيل دلالان و بساز و بفروشها و شبكه هاي تجاري _ دلالي زمين دنبال آنها راه مي افتند.
وثوقي مهندس شهرسازي نيز با ابراز نگراني از دست اندازي به اراضي و منابع طبيعي در مناطق مختلف كشور به ويژه استان تهران مي گويد: در طالقان، ساخت و ساز در ارتفاعات بالادست و زمين هاي حاصلخيز كشاورزي مثل ويروس رو به رشد است و همچون قارچ، بنگاه هاي معاملات ملكي باز مي شود. نيازهاي اقتصادي و وسوسه دلالان زمين كه سرگنده آنها درتهران مي باشد، صدها نفر به ويژه بازنشستگان را وارد اين حوزه كرده است و اين خود مي تواند اكوسيستم زيبا و كم نظير منطقه طالقان را ظرف يك دهه به نابودي بكشاند.

آمادگي براي افزايش ساعت كار مراكز معاينه فني
همزمان با نزديك شدن به زمان صدور آرم طرح ترافيك خودروها و مطرح شدن بحث جريمه خودروهاي فاقد برگه معاينه فني از ابتداي مهرماه، مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودرو از افزايش ساعت كار مركز معاينه فني خودروي بيهقي تا ساعت ۶ بعد از ظهر خبرداد و گفت : در صورت تداوم سير صعودي مراجعات شهروندان براي انجام معاينه فني خودروي خود و احساس ضرورت ، آمادگي لازم براي افزايش ساعت كار ساير مراكز را نيز داريم .
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، محمد رضا اميري صفت با بيان اين مطلب كه در حال حاضر مراكز معاينه فني خودرو با ۵۰ درصد ظرفيت فعلي كار مي كنند و در صورتيكه طي روزهاي پاياني تابستان و هفته هاي آغازين مهر با حجم دو برابري ميزان فعلي مراجعات به مراكز معاينه فني خودرو مواجه شويم ، ساعات كار مراكز افزايش خواهد يافت ، تصريح كرد : در حال حاضر فقط ساعت كار مركز معاينه فني بيهقي دو ساعت نسبت به ساير مراكز افزايش يافته و تا ساعت ۶ بعد از ظهر داير است كه اين دو ساعت باقيمانده نيز عمدتا براي خودروهايي است كه صاحبان آنها به دليل شاغل بودن با تعيين وقت قبلي خواستار مراجعه به اين مركز شده اند.
وي در ادامه تاكيد كرد : با تاسيس مركز اطلاع رساني در ستاد معاينه فني خودرو ، متقاضيان مي توانند به منظور تسهيل در كار و جلوگيري از اتلاف وقت با شماره تلفن هاي ۴- ۴۴۸۲۴۴۷۱ تماس گرفته و روز و ساعت مراجعه خود به هر يك از مراكز معاينه فني خودرو را با وقت قبلي تعيين كنند .

تهران نيازمند ۷۵ هزار دستگاه تاكسي است
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران تصريح كرد: بر اساس طرح جامع مطالعات شهري، تهران نيازمند ۷۵ هزار دستگاه تاكسي براي حمل ونقل مطلوب است اما در حال حاضر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو شامل تاكسي هاي گردشي و خطي و مسافربرهاي شخصي مشغول جابجايي مسافران در سطح شهر هستند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، امير محمود دهلوي با بيان اين مطلب افزود: از تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه تاكسي كه در حال حاضر در سطح شهر تهران به جابجايي مسافران مي پردازند، ۴۹ هزار دستگاه تاكسي هاي گردشي و خطي تحت پوشش سازمان تاكسيراني و بقيه مسافربرهاي شخصي هستند كه نسبت به جابجايي مسافران در سطح شهر اقدام مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه تلاش مي كنيم نياز كلان شهر تهران به اين تعداد تاكسي را تا پايان امسال تامين كنيم، تصريح كرد: بخشي از تاكسي هاي مورد نياز از طريق خريد تاكسي هاي سمند و واگذاري آنها به متقاضيان واجد شرايط و بخش ديگر از طريق تحت پوشش قراردادن مسافربرهاي شخصي، تا پايان سال جاري تامين خواهد شد.

مرمت معابر عمومي
001722.jpg
معابر و دسترسي هاي شهرداري منطقه ۱۵ مرمت و آسفالت شد.
حدود ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر و دسترسي هاي منطقه ۱۵ لكه گيري، مرمت و آسفالت شد.
روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ تهران اعلام كرد: شهرداري اين منطقه براي سهولت تردد خودروها در معابر اصلي، خيابان هاي هفده شهريور جنوبي، شهرزاد، فرزانه، صالحي، قاسم مهاجر، اعظم نظامي، فرهاني و بوستان پامچال را مرمت و آسفالت كرد.
شهرداري منطقه ۱۵ همچنين براي سهولت در رفت و آمد دانش آموزان حدود پنج هزار متر از محدوده مدارس اين منطقه را آسفالت كرده است.

نقشه پوشش گياهي منابع طبيعي
001710.jpg
ايرنا: رئيس  سازمان  جنگلها، مراتع  و آبخيزداري  كشور، از به  نتيجه رسيدن  طرح نقشه  پوشش  گياهي  منابع  طبيعي  كشور پس  از ۱۰ سال  تلاش  و تحقيق  خبر داد.محمد صمدي  افزود: براساس  اين  طرح  كه  با استفاده  از مهندسي  و فن آوري  اطلاعات  روز ماهواره ها اجرا شد، نقشه  پوشش  گياهي  و منابع  طبيعي  كشور در ۲۲لايه  اطلاعاتي  آماده  بهره برداري  شده  است .وي ، هدف  از اجراي  اين  طرح  را برنامه ريزي  و مديريت  اصولي  در زمينه منابع  طبيعي  و حفظ آن ذكر كرد.وي  تصريح  كرد: هم اكنون  ۱۴ ميليون  هكتار از اراضي  كشور جنگل ، ۸۴ ميليون هكتار مرتع  و حدود ۳۴ ميليون  هكتار بيابان  است  و حدود ۹۰۰ هزار خانوار ازمنابع  طبيعي  كشور بهره برداري  مي كنند.

سمينار آموزشي بحران هاي طبيعي
001716.jpg
ستاد بحران شهرداري منطقه ،۱۱ به منظور ارتقاء سطح كيفي مديريت بحران و آشنايي بيشتر شهروندان در شناخت عوامل طبيعي بحران و چگونگي مواجهه با آن در مواقع بحراني و زلزله، اقدام به برگزاري سمينار يك روزه با عنوان مديريت آموزشي بحران نمود.
در اين سمينار كه با حضور مسئولان نهادها و ارگان هاي مختلف، كارشناسان متخصص و اقشار مختلف مردم برگزار شد مهندس اصغري شهردار منطقه ۱۱ با تأكيد بر اهميت آموزش در كاهش مؤثر خطرات،افزود: به منظور افزايش ضريب ايمني شهروندان، كليه ساخت و سازهاي سطح منطقه با كنترل بيشتري انجام مي شود و كنترل مضاعف و پيشگيري و نظارت در امر ساخت و ساز را با جديت دنبال مي كنيم.

تسهيلات ويژه مسكن به خانواده هاي شهدا و جانبازان
گروه اجتماعي: در صورت تصويب لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران در مجلس شوراي اسلامي، به همسران، فرزندان و والدين شهدا و جانبازان بالاتر از ۲۵ درصد و آزادگان فاقد مسكن و يا بهره مند از مسكن نامناسب، زمين و مسكن واگذار مي شود.
حسين دهقان رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: در حوزه تأمين مسكن ايثارگران علاوه بر واگذاري زمين و مسكن، واگذاري منازل اجاره به شرط تمليك نيز پيش بيني شده است. ارائه تسهيلات بانكي بلندمدت با كارمزد حداكثر چهار درصد و بازپرداخت بيست ساله، از ديگر امتيازاتي است كه در صورت مصوبه مجلس به خانواده هاي شهدا، جانبازان و آزادگان تعلق خواهد گرفت.
معاون رييس جمهور از پرداخت وديعه مسكن استيجاري به خانواده هاي شهدا و ايثارگران خبر داد و گفت: در لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران كه به زودي بررسي آن در مجلس شوراي اسلامي آغاز مي شود، همچنين كمك بلاعوض پرداخت هزينه تعمير منزل و تبديل به احسن كردن مسكن نامناسب واجدان شرايط، پيش بيني شده است و خانواده هاي شهدا و ايثارگران در اين زمينه از هزينه هاي آماده سازي زمين، خدمات و تسهيلات مهندسي و شهري معاف خواهند شد.

هشدار اداره محيط زيست گلستان در مورد
خطر آنفلوآنزاي مرغي
ايرنا: مسئول  روابط عمومي اداره  كل  محيط زيست  گلستان  گفت : بايد از هرگونه  تردد و شكار در زيستگاههاي  تالابي  و محل  زيست  پرندگان  مهاجر بمنظور پيشگيري  از شيوع  بيماري «آنفلوانزاي  طيور» خودداري  شود.
«علي  بياني» افزود: اين  امر همچنين  به  جهت  آلوده  نشدن  و احتمال  بيماري ، مرگ  و مير در طيور اهلي  و وحشي  و نيز انسان  بطور جدي  توصيه  مي شود.
استان  گلستان  يكي  از كانون هاي  پرورش  طيور در كشور است  و به  همين  دليل احتمال  شيوع  بيماري  آنفلوانزاي  مرغي  در آن وجود دارد.
همچنين  با توجه  به  وجود تالاب هاي  بين المللي  نظير «آلاگل» ، «آلماگل» و شبه  جزيره «ميانكاله» در استان  كه  زيستگاه  و در مسير مهاجرت  پرندگان  مهاجر آبزي  از مسير كوههاي  آرال  روسيه  و قزاقستان  قرار دارد، بروز اين  بيماري  ممكن  است .
وي  تصريح  كرد: درصورت  مشاهده  هرگونه  آثار و علائم نظير بي حالي  شديد، افت  تغذيه ، سياه  شدن  و خونريزي  در ساق  پاها در پرندگان  و طيور، اين  موضوع  به  نزديكترين  اداره  محيط زيست  يا دامپزشكي  اطلاع  داده  شود.
وي  گفت : چاپ  بروشور مربوط به  بيماري  آنفلوانزاي  حاد طيور و ارسال  به  واحدهاي  تابعه ، تهيه  اطلاعيه  براي  شكارچيان  و فروشگاههاي  وسايل  اسلحه شكاري  و مهمات  و مكاتبه  با سازمان  محيط زيست  كشور مبني  بر عدم  صدور مجوز پروانه  شكار تا رفع  نگراني  كامل  از مهمترين  اقدامات  اين  اداره  كل  است .
به  گفته  وي  برگزاري  جلسات  داخلي  و اقدامات  پيشگيرانه  در زمينه  بيماري ، اعزام  كارشناسان  و متخصصين  به  مناطق  تالابي  و دريايي  براي  اطلاع رساني  آموزش  و آگاهي  از وضعيت  پرندگان  از ديگر اين  اقدامات  است .
براساس  آمار اوليه ، بيماري  آنفلوانزاي  طيور تاكنون  ۱۲۰ هزار قطعه  پرنده  را در روسيه  و ۹ هزار قطعه  پرنده  را در قزاقستان  تلف  و معدوم  كرده  است . اين  بيماري  علاوه  بر تلف  كردن  پرندگان  قابليت  انتقال  به  انسان  را داشته  و موجب  مرگ  نيز مي شود.

كوچ پرندگان مهاجر به تالابهاي مازندران
001713.jpg
واحد مركزي خبر: كوچ پرندگان مهاجر از مناطق سردسير نيمكره شمالي به تالابها و آبگيرهاي استان مازندران آغاز شد.
با ورود نخستين گروه از پرندگان مانند فلامينگو و خوتكا به تالاب ميانكاله بهشهر مهاجرت پرندگان از اروپاي شمالي، كشورهاي اسكانديناوي و مناطق سيبري به تالابها و آبگيرهاي مازندران آغاز شد.
اين پرندگان هر سال در اواخر شهريور با سردشدن نسبي هوا براي زمستان گذراني مهاجرت و تا ارديبهشت ماه در تالابهاي اين استان زيست مي كنند.

يك متخصص تغذيه:
دانش آموزان هيچ ماده غذايي را از دستفروشان
خريداري نكنند
نان، پنير و گردو بهترين ميان وعده براي دانش آموزان است
ايسنا: يك متخصص تغذيه گفت: نان، پنير و گردو بهترين ميان وعده براي دانش آموزان در مدرسه است.
دكتر مسعود كيمياگر با بيان اين كه تغذيه در مدارس فرصت مناسبي براي عادت دادن ذائقه دانش آموزان به مواد غذايي مفيد است، اظهار كرد:  دوران دانش آموزي، دوران رشد سريع از نظر مغزي و جسماني است بنابراين با دادن غذاهاي مفيد و آموزش تغذيه مناسب ذائقه كودكانتان را به غذاهاي مفيد عادت دهيد.
وي با تاكيد بر اين كه در وعده غذايي دانش آموزان از سوسيس و كالباس كمتر استفاده شود، خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه در سوسيس و كالباس مواد نگهدارنده وجود دارد در درازمدت ايجاد سرطان مي كند پس بهتر است اين مواد كمتر در وعده غذايي دانش آموزان قرار گيرد.
دكتر كيمياگر با اشاره به اين كه مصرف تنقلاتي مانند چيپس و پفك بايد در دوران مدرسه به حداقل برسد، تصريح كرد: اين مواد فضاي زيادي را در معده اشغال مي كنند و فرصت استفاده از مواد مغذي را از فرد مي گيرند.
وي همچنين ادامه داد: مصرف آجيل و تنقلاتي مانند نخود، كشمش، پسته و بادام بايد جايگزين ميان وعده غذاي دانش آموزان به جاي چيپس و پفك شود.
اين متخصص تغذيه با بيان اين كه خوردن صبحانه براي تمام دانش آموزان قبل از رفتن به مدرسه الزامي است افزود: نخوردن صبحانه سبب كاهش قدرت فراگيري و همچنين كاهش تمركز دانش آموز مي شود.
وي با بيان اين كه صبحانه بايد ۳۰ درصد نياز روزانه يك فرد را تامين كند، افزود: نان خالي با چاي شيرين غذاي مناسبي براي يك وعده غذايي نيست. در صبحانه بهتر است يكي از مواد لبني مانند پنير، شير و ماست چكيده وجود داشته باشد.
دكتر كيمياگر با اشاره به اين كه صبحانه فرصت مناسبي براي برطرف كردن نيازها و ويتامين هاي بدن است، به ايسنا گفت: گوجه فرنگي و پرتقال به سبب داشتن ويتامين ث نيز ماده خوب و مناسبي براي يك صبحانه است.
اين متخصص تغذيه همچنين به مادران توصيه كرد: در ميان وعده هاي غذايي كودكشان شير، آب ميوه، ساندويچ كوكو،  تخم مرغ و خشكباري مانند نخودچي، كشمش، پسته و بادام را قرار دهند.
وي همچنين به ايسنا گفت:  از گذاشتن خيارشور و گوجه فرنگي داخل ساندويچ خودداري كنيد زيرا اين مسئله سبب خيس شدن نان و در نتيجه امكان رشد ميكروب را فراهم مي كند. دكتر كيمياگر در پايان خاطرنشان كرد:  دانش آموزان بايد از خريد مواد غذايي از دستفروشان جداً خودداري كنند.

اعلام برنامه هاي اعياد شعبانيه مراكز فرهنگي
هنري منطقه شرق تهران
001719.jpg
برنامه هاي اعياد شعبانيه مراكز فرهنگي، هنري منطقه شرق سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مدت يك ماه و بصورت ويژه در تمام مراكز فرهنگي، هنري مناطق(،۸ ،۱۲ ،۱۳ ۱۴ و ۱۵) براي شهروندان بطور رايگان اجرا مي شود.
به گزارش سما به نقل از روابط عمومي ستاد منطقه شرق سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، از جمله برنامه هاي در نظر گرفته شده در اين ايام مي توان به برگزاري جشن ميلاد منجي عالم بشريت (در خانه فرهنگ فرشته آزادي)، آخرين سوار (در خانه فرهنگ امامزاده يحيي)، جشن ميلاد امام زمان (عج) (در خانه فرهنگ اندرزگو)، كارگاه خوشنويسي و مراسم شب شعر (در خانه فرهنگ حافظيه)اشاره كرد. همچنين جشن شعبانيه (كتابخانه فردوسي)، جشنواره كارت تبريك ميلاد امام عصر (عج) (در فرهنگسراي سالمند)، جشن انتظار (كتابخانه ابن سينا)، سخنراني و مسابقه يك جمله با حضرت مهدي (عج) (در كتابخانه طالقاني)، جشن ميلاد امام زمان(ع) و مسابقه حفظ قرآن (خانه قرآن منطقه ۸) از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده اعياد شعبانيه مراكز فرهنگي، هنري، منطقه شرق تهران است.
شايان ذكر است برگزاري نمايشگاه كتاب شعبانيه، جشن مهر بيكران و همايش قرآن مهدويت (مجموعه خواجوي كرماني)، جشن منتظران مهدي (عج) (در خانه فرهنگ وليعصر(عج))، جشن حضرت قائم (عج) (در خانه فرهنگ شكوفه)، جشن ميلاد حضرت مهدي (عج) و برپايي جشن نيمه شعبان، ايستگاه صلواتي مراسم شب شعر منتظرين كوي دوست، نامه اي به امام زمان (عج)، برگزاري جشن و شادي با منتظرين مساجد و جشن بزرگ انتظار سبز (در خانه فرهنگ فدك)، همايش سراسري شعر انتظار(در فرهنگسراي جوان) از ديگر برنامه هاي شاخص اين ايام در منطقه شرق مي باشد.
بر اساس اعلام روابط عمومي ستاد منطقه شرق سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تمام ساكنان مناطق پنجگانه شرق تهران مي توانند با حضور در اين مراكز از تمام خدمات و امكانات مذكوربهره مند شوند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |