چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۰ - Sep 14, 2005
متهم ضمن انكار قتل عمدي مدعي شد:
هم جرم من كجاست  او هم چاقو داشت
001932.jpg
گروه حوادث: مردي كه در يك نزاع دسته جمعي، جواني را با ۱۳ ضربه چاقو به قتل رسانده بود، صبح ديروز در مقابل پنج قاضي دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده فردي به نام مجيد متهم است كه در درگيري، جوان ۲۲ ساله اي به نام مسعود را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
صبح ديروز مجيد با حضور اولياي دم در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان در مقابل قاضي حجت الاسلام حسيني كوه كمره اي و چهار مستشارش به دفاع از خود پرداخت.
در ابتداي جلسه محاكمه، رضوانفر به قرائت كيفرخواست پرداخت و سپس پدر مقتول به عنوان يكي از شاهدان حادثه، در جايگاه قرار گرفت و به تشريح جزئيات حادثه پرداخت.
وي گفت: حدود ساعت ۵/۱۱ شب بود. همگي در خانه استراحت مي كرديم كه ناگهان صداي مهيبي را شنيديم و سپس ساختمان لرزيد. در ابتدا به تصور اين كه زلزله شده است با همسايه ها بيرون دويديم. اما وقتي وسط كوچه رسيديم ديديم كه يك خودرو پيكان با سرعت به يكي از ستون هاي ساختمان برخورد كرده است. مقابل ساختمان ايستاده بوديم كه ناگهان يك موتورسيكلت كه دو سرنشين داشت به طرف ما آمدند. راكب موتور، درست مقابل پسرم ايستاد به طوري كه ما احساس كرديم چرخ موتور روي پاي پسرم است. همان لحظه پسرم گفت: چرا اين كار را مي كنيد چرا عقب تر نگه نداشتي؟
در همان لحظه سرنشين عقب موتور كه احمد نام دارد و از اشرار منطقه است از موتور پياده شد و با تهديد به پسرم گفت مگر تو مرا نمي شناسي و يقه پسرم را گرفت. من و همسايه ها پسرم را كنار كشيديم اما احمد جروبحث را ادامه داد تا اين كه مجيد (متهم به قتل) نيز وارد معركه شد.
تنها شاهد حادثه در حالي كه عكس پسرش را به قضات نشان مي داد، ادامه داد:  من جلو رفتم و از مجيد و احمد عذرخواهي كردم. چند دقيقه بعد مجيد به طرف ما آمد. من ديدم، پسرم سينه اش را گرفته است. به طرفش دويدم. مسعود گفت پدر نگذار فرار كند او مرا با چاقو زده است. من برگشتم و تنها فرياد كشيدم. همسرم مرا از دور پريشان ديد. نگاهي به مجيد كرد كه سوار موتور شده بود او را هول داد. او به زمين خورد اما توانست فرار كند.
پسرم را به بيمارستان برديم اما پزشكان اعلام كردند كه قبل از رسيدن به بيمارستان به دليل شدت خونريزي جان باخته است.
در ادامه جلسه محاكمه، پدر و مادر مقتول از دادگاه درخواست قصاص نفس(اعدام) كردند. سپس از سه تن از شاهدان ديگر حادثه نيز تحقيق به عمل آمد و وكلاي اولياي دم به دفاع از موكلين خود پرداختند. سپس متهم در جايگاه قرار گرفت و ضمن تفهيم اتهام قتل عمدي، گفت: من اتهام قتل را قبول ندارم. من يك هم جرم به نام احمد دارم كه در دادگاه نيست و ظاهراً اتهامي متوجه او نشده است. احمد هم مثل من چاقو داشت. زماني كه من و مسعود با هم درگير بوديم من به زمين افتادم. در آن لحظه با چاقو ضرباتي را به پاهاي افراد وارد كردم. اگر پزشكي قانوني ضربه به سفيدران را علت مرگ دانسته باشد قتل را قبول دارم. در غير اين صورت قتل را من انجام نداده ام.
وقتي دعوا تمام شد احمد مجدداً با مقتول درگير شد. در حالي كه او توانايي راه رفتن داشت. در ادامه، وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و قاضي پس از ختم جلسه دادگاه قرار است حكم را صادر كند.

متهم به قتل ده ساعت پس از جنايت به دام افتاد
001929.jpg
گروه حوادث: پليس توانست با بررسيهاي فني، متهم به قتل يك زن را دركمتر از ۱۰ ساعت در حوالي پارك ملت شناسايي و دستگير كند. اين مرد با يك كيسه مشكي محل يك جنايت فجيع را ترك كرده بود.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۹ روز دوشنبه زن جوان در حاليكه دختر ۸ ساله اش به همراه او در خيابان گام برمي داشت به مقابل در منزلش واقع در خيابان ابوذر رسيد. چراغ هاي خانه روشن بود ولي  هرقدر زنگ در را به صدا در  آورد همسرش كه آنها را در درمانگاه گذاشته و به خانه آمده بود در را  به روي آنها باز نمي كرد. مرد همسايه به قصد انجام كاري از منزل خارج مي شد كه زن جوان را مشاهده كرد كه به انتظار پشت در مانده است. دلشوره زن را فرا گرفته بود، همسرش وقتي از درمانگاه خارج شد به آنها گفته بود كه براي استحمام به خانه مي رود و سپس دنبالشان خواهد آمد ولي وقتي ساعتي گذشت و ابوالفضل بازنگشت، زن به تنهايي به سوي خانه حركت كرد. ولي اكنون مرد در را باز نمي كرد.
زن خود را به پنجره خانه رساند و سعي كرد تا داخل منزل را ببيند. وقتي چشمانش به داخل خانه افتاد صحنه اي را كه ديد باورش سخت بود. نفس زن بالا نمي آمد. جسم خون آلود زني ناشناس بر روي فرش خانه افتاده بود. زن فريادكشان خود را به عقب كشاند. سرش را كه گرداند همسرش را ابتداي خيابان ديد. سعي كرد تا ابوالفضل را صدا بزند ولي وقتي همسرش از حضور او و مرد همسايه مقابل در منزل مطلع شد در حالي كه يك كيسه مشكي را در دست داشت با سرعت متواري شد.
همسايه ها با شنيدن فريادهاي زن خود را به كوچه رساندند و مراتب را به پليس اطلاع دادند. يك اكيپ از مأموران كلانتري ۱۶۱ ابوذر به محل اعزام شدند. در منزل گشوده شد و تيم پليسي براي تحقيق وارد محل جنايت شد.
آلت قتاله كه يك چاقو دسته مشكي مخصوص قصابي بود، در حالي كه در اثر شدت ضربات به دو قسمت شده بود در گوشه اي از خانه افتاده بود و چاقويي ديگر كه گويي پس از شكسته شدن چاقوي اوليه توسط عامل جنايت به كار گرفته شده بود در كنار جسد قرار داشت.
ابوالفضل آشپز بوده و به كار قصابي نيز وارد بود، نحوه قرار گرفتن جسد نيز نشانه مهارت عامل جنايت در استفاده از چاقو بود.
كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي در صحنه جنايت حضور يافتند و بلافاصله عمليات مأموران تشخيص هويت آغاز شد.
تحقيقات اوليه از همسر ابوالفضل توسط پليس آگاهي آغاز شد. اين زن در حاليكه به شدت از صحنه اي كه مشاهده كرده بود متأثر بود گفت: همسرم مدتي است كه به من و دختر ۸ ساله اش بي توجه شده و اكثر وقت خود را خارج از منزل مي گذراند. مدتي بود كه از خوشگذراني هاي او مطلع شده بودم. او را با زنان مختلفي مشاهده كرده بودم. حتي يكبار وقتي وارد خانه شدم يك زن فراري را در منزلم ديدم. ابوالفضل مدتي بود بيكار شده بود.
در تحقيقاتي كه از همسايه ها به عمل آمد معلوم شد جنايت در فضايي آرام صورت گرفته است و مقتوله از سوي عامل جنايت غافلگير شده بود زيرا اگر مقتوله قصد مقاومت داشت به دليل ايجاد سرو صدا در فضاي كوچك خانه، همسايه ها از ماجرا مطلع مي شدند.
آثاري از ورود به جبر مقتوله به خانه نيز وجود نداشت وشرايط نشان مي داد تا لحظه جنايت زن ناشناس هيچ مقاومتي از خود در برابر ابوالفضل نشان نداده است.
جسد مثله شده به دستور بازپرس اصغرزاده به پزشكي قانوني انتقال يافت.
جستجو براي دستگيري قاتل توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي مركز ادامه داشت تا اين كه صبح ديروز متهم به قتل با همسرش تماس گرفت و از او خواست تا با يكديگر ملاقات كنند. با هماهنگي كارآگاهان جنايي محل قرار تحت پوشش نامحسوس قرار گرفت. اما ابوالفضل در محل حاضر نشد. وي يك بار ديگر با همسرش قرار گذاشت اما اين بار نيز تلاش ماموران براي بازداشت وي ناكام ماند. تا اين كه در سومين قرار با حضور ابوالفضل در محل تعيين شده، وي دستگير شد.
متهم بلافاصله براي تحقيقات به كلانتري ۱۲۹ جامي منتقل شد. او در بازجويي به قتل اين زن اعتراف كرد.
سرهنگ عباس شعباني رييس كلانتري جامي عصر ديروز در مصاحبه خبري اعلام كرد: مقتول زن ۳۷ ساله اي به نام فرح بود كه گويا دچار عقب ماندگي ذهني بوده است. براساس اعترافات متهم وي مقتول را در حين خريد نان فريب داده و به منزل خود برده است.
متهم به قتل كه داراي دو فقره سابقه كيفري در خصوص سرقت و ترك نفقه است، در جريان اعتراف خود گفت: در هنگام وقوع جنايت دچار جنون ناگهاني شده و دست به اين عمل زدم.
متهم براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان جنايي قرار دارد. تاكنون بازسازي صحنه قتل و بازجويي هاي اوليه از وي انجام شده و بررسي اين كه آيا اين اولين جنايت توسط اين فرد بوده يا وي مرتكب قتل هاي مشابهي شده است، ادامه دارد.

دستگيري ربايندگان دختر ۱۶ ساله
گروه حوادث: سرهنگ پاسدار محمد رضا قانعي، جانشين فرمانده انتظامي خراسان شمالي اعلام كرد: ۱۱ تن از اراذل و اوباش شهرهاي مانه و سملقان كه به شرارت مي پرداختند شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ محمد رضا قانعي جانشين فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين افراد داراي سوابق متعدد از قبيل شرارت ، چاقوكشي و ايجاد مزاحمت براي شهروندان بودند كه پس از شناسايي كامل در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
سرهنگ قانعي در خصوص جزئيات اين خبر گفت: ۴ نفر از اين افراد، طي دو روز گذشته وارد منزلي شدند و با قطع سيم هاي برق و ايجاد رعب و وحشت ، دختر ۱۶ ساله اين خانه را ربودند كه بلافاصله و در كمتر از دو ساعت دختر گروگان گرفته شده آزاد شد.
او افزود: پس از شناسايي اين ۴ نفر، هفت نفر ديگر نيز كه داراي سوابق چاقوكشي ، شرارت و ايجاد مزاحمت بودند به دام افتادند.
جانشين فرمانده انتظامي خراسان شمالي در اين راستا افزود: متهمان پس از دستگيري تحويل مراجع قضايي شدند و در اجراي دستور مقام قضايي سرهاي آنان تراشيده شد و در محل هايي كه متهمان به شرارت مي پرداختند جهت عبرت ساير تبهكاران گردانده شدند.

سارق قاتل در داراب دستگير شد
001935.jpg
گروه حوادث: سارقي كه در بهمن ماه سال گذشته فردي را به قتل رسانده بود، در شهرستان داراب دستگير شد.
مأموران انتظامي شهرستان داراب صبح روز دوشنبه در حين گشت زني به خودروي پژويي كه با سرعت زياد در حال حركت بود مشكوك شدند و به راننده آن دستور توقف دادند كه راننده بدون توجه به دستور مأموران متواري شد.
مأموران با اجراي طرح مهار موفق شدند خودروي مذكور را در روستاي بهروز آباد متوقف كنند و راننده آن را دستگير كردند. مأموران در بازرسي از داخل اين خودرو يك قبضه سلاح كمري به همراه ۴ فشنگ مربوطه، يك قبضه سلاح تك لول به همراه ۵ فشنگ و يك تيغه دشنه داراي جهت نما كشف كردند. همچنين در بازرسي از منزل اين فرد يك دستگاه موتورسيكلت آميكو ، ۳ جلد گواهينامه ،كارت خودرو فوق و يك دستگاه تلفن همراه كشف شد.گفتني است، متهم در تحقيقات خود به قتل فردي به نام كوچك - ت در بهمن ماه ۸۳ با همدستي ۳ نفر ديگر اعتراف كرد. تلاش مأموران براي دستگيري همدستان وي ادامه دارد.

انهدام شبكه قاچاق زنان اروپايي
آسوشيتدپرس: دادستان دادگاه عالي ديترويت روز گذشته يكي از مرداني را كه با قاچاق زنان اروپاي شرقي به ايالات متحده آنها را وادار به خودفروشي و رقص در ميكده هاي وسط شهر مي كرد، بازداشت كرد.
مايكل آرونو ۳۳ ساله ماه فوريه در شيكاگو بازداشت شد. دو زن كوبايي كه وي آنها را مجبور به اعمال خلاف كرده بود، با زيركي از ميكده محل حبس خود فرار كرده و با مراجعه به پليس پرده از فعاليت هاي غيرقانوني متهمان برداشتند.
دادستان در حال حاضروي را به اتهام اتهامات حبس غيرقانوني، اقدام به مهاجرت غير قانوني و پول شويي روبه رو كرده است.
متهم در دادگاه در جريان توافق با دادستاني اعتراف كرد كه وي و همدستش، با نگاه داشتن پاسپورت مهاجران غيرقانوني و تهديد كه آنها را به مركز پليس معرفي خواهند كرد، آنها را مجبور به كار و خودفروشي مي كردند.
قاضي دادگاه متهم را به ۳۰ سال حبس و پرداخت جريمه نقدي ۷۵۰ هزار دلاري محكوم كرده است. متهم ديگر اين پرونده در حال حاضر به كمك مايكل بازداشت و در انتظار محاكمه است.

۴۰ جسد در يك بيمارستان
آسوشيتدپرس:با گذشت چندين روز از فروكش كردن توفان مخرب «كاترينا» اجساد بسياري از بيماران و آسيب ديدگان در بيمارستان هاي «نيواورلئان» در حالي كشف شده اند كه تاييد وجود ۴۰ جسد در بيمارستاني در اين منطقه نگراني مقامات پزشكي و درماني آمريكا را به همراه داشته است.
در حالي كه علت اصلي مرگ تعداد قابل توجهي از بيماران هنوز مشخص نشده، بالا رفتن دماي اين بيمارستان يكي از علل مرگ اين افراد اعلام شده است.
در حال حاضر مهمترين عمليات در حال انجام در «نيواورلئان» تخليه منطقه توفان زده از آب است، به طوري  كه ۵۱ پمپ از ۱۷۴ پمپ كار گذاشته شده در اين شهر در حال تخليه آب از معابر گوناگون شهر هستند.
با اين حال به گفته شاهدين، هنوز نشانه هاي اميدوار كننده اي از بازگشت آرامش، امنيت و رونق گذشته در اين شهر مشاهده نمي شود.
گفته مي شود كه حداقل ۳ ماه زمان لازم است تا سيستم آبرساني و لوله كشي «نيواورلئان» بار ديگر شروع به كار كند.

خودكشي ۱۰ نفر در مسكو طي يك شب
موس نيوز: با خودكشي ۱۰ نفر در يك شب آمار خودكشي هاي مسكو يك شبه صعودي ناگهاني كرد.
در يك شب تعجب برانگيز ۱۰ نفر در مسكو دست به خودكشي زدند كه از اين ميان ۹ نفر مرداني ۲۱ تا ۵۶ ساله بودند و يك زن ۵۶ ساله نيز در اين شب به جمع مردگان افزوده شد. مطابق گزارش ها ۷ نفر از اين ۱۰ نفر خود را حلقه آويز كرده اند، ۲ نفر(خانم مزبور و يك نفر ديگر) خود را از بلندي (پنجره) پرتاب كرده اند و يك نفر هم رگ دست خود را زده است. سه تن از اين مردان مرگ طلب نوشته هايي از خود به جاي گذاشته اند.
شايان ذكر است كه ۶ نفر از اين تعداد بيكار بوده اند در حالي كه ۴ نفر ديگر از سطح شغلي و درآمدي بالايي برخوردار بوده اند يك سردبير ارشد و يك كارگر تكنيكي از جمله اين افراد بوده اند. آمار خودكشي در روسيه ۲ برابر نرخ  جهاني آن است.
قابل توجه آنكه مردان روسي ۶ برابر زنان دست به خودكشي مي زنند و بيشتر خودكشي كنندگان ميان سالهاي ۴۵ و ۵۴ عمر خود قرار دارند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |