چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۰ - Sep 14, 2005
سرپرست وزارت رفاه خبر داد:
عضوگيري صندوق بيمه اجتماعي روستائيان
طي ۱۰ روز آينده آغاز مي شود
002004.jpg
ايسنا: سرپرست وزارت رفاه و تأمين اجتماعي از آغاز عضوگيري صندوق بيمه اجتماعي روستائيان از ده روز آينده خبر داد.
مددي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا با اعلام اين خبر افزود: هر روستايي مي تواند با پرداخت ۵ درصد حق بيمه  از دستمزد انتخابي خود و دولت با پرداخت ۲ برابر اين ميزان از مستمري پيري غرامت دستمزد و بيكاري برخوردار شود.وي با بيان اين كه شعار اصلي رئيس جمهور درخصوص اجراي عدالت از طريق اين وزارتخانه محقق مي شود، افزود: دولت در هفته گذشته اختصاص ۴۰۰ پست سازماني براي وزارت رفاه را تصويب كرد كه ۲۷۰ مجوز سازماني براي سال جاري دريافت شده است.
سرپرست وزارت رفاه و تأمين اجتماعي همچنين از توزيع ۷ ميليون دفترچه بيمه درمان خدمات درماني روستاييان خبر داد و افزود: تا پايان سال ۲۳ ميليون روستايي از دفترچه بيمه برخوردار مي شوند.
مددي به ايسنا گفت: اولويت وزارت رفاه يكسان سازي اساسنامه هاي صندوق هاي بازنشستگي بر اساس تكليفي است كه قانون بر عهده اين وزارتخانه گذاشته است.
به گفته وي در جهت اجراي اين قانون همايشي براي بهره گيري از نظرات صاحبنظران و انديشمندان در اين زمينه به زودي برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه از افزايش سن بازنشستگي استقبال مي كنيم ، به ايسنا گفت: بازنشستگي زودهنگام نه تنها باعث اشتغال زايي نمي شود، بلكه از آنجايي كه افراد بازنشسته با تجربه كافي و تخصص بالا و بدون نياز به حمايت هاي بيمه اي هستند، كارفرمايان علاقه بيشتري به جذب اين افراد دارند.همچنين بازنشستگي زود هنگام موجب مرگ زودتر مي شود.
بنا بر گزارش ديگري سازمان تأمين اجتماعي از ميان ۶۵دستگاه اجرايي كشور اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها، شركت هاي دولتي و... در اجراي طرح تكريم و رضايتمندي ارباب رجوع رتبه ممتاز را كسب كرده است.

وزارت دادگستري مكلف به تدوين ۱۰ لايحه قضايي شد
ايسنا: وزارت دادگستري مكلف شد با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، قوه قضاييه، وزارت اطلاعات، بانك مركزي، وزارت بازرگاني و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به تدوين قانون جامع حمايت از حريم خصوصي و داده ها اقدام كند.به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران، وزارت دادگستري مكلف شده است تا به تبيين و تهيه ۱۰ لايحه ي مربوط به دستگاه قضايي اقدام كند.
بر اساس اين گزارش، لايحه هاي تدوين قانون آيين دادرسي خاص تجارت الكترونيكي، امكان طرح دعاوي حقوقي در فضاي تبادل اطلاعات متناسب با فضاي غيرمادي و نامحسوس و اصلاح مواد و استرداد، همكاري متقابل در جرايم خاص و فضاي تبادل اطلاعات از جمله ي اين لوايح هستند.
همچنين وزارت دادگستري ملزم شده است تا قانون مسئوليت كيفري براي اشخاص حقيقي و حقوقي و شناسايي نظريات جديد مسئوليت و تصويب قانون براي جرايم ناشي از عمد، بي مبالاتي مطابق كدهاي رفتارهاي كيفري و فضاي تبادل اطلاعات را تهيه كند.يكي ديگر از اين لوايح، تدوين قواعد رفع تعارض قوانين جديد به عنوان بخشي از قانون عام آيين دادرسي مدني است.
به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، وزارت دادگستري موظف شده است كه با همكاري قوه ي قضاييه، بانك مركزي و وزارت بازرگاني نسبت به تدوين حقوق جزاي ماهوي اقدام كند.همچنين اين وزارتخانه با همكاري وزارتخانه هاي اطلاعات، ارتباطات و فناوري اطلاعات، بازرگاني، فرهنگ و ارشاد اسلامي، بانك مركزي و قوه ي قضاييه نسبت به تدوين قانون جامع حمايت از حريم خصوصي و حمايت از داده ها اقدام كند.
اين وزارتخانه مكلف شده است كه با همكاري قوه ي قضاييه، وزارت بازرگاني، كشور و امور خارجه نسبت به تدوين و اصلاح مواد مربوط به استرداد مجرمان و تنظيم معاهدات دو يا چند جانبه براي ايجاد مبارزه با جرايم در سطح بين المللي و امكان هماهنگي با استانداردهاي بين المللي و ايجاد مدل دادرسي اقدام كند.وزير دادگستري بايد با همكاري وزارت بازرگاني، ارتباطات و فناوري اطلاعات، الگوي داوري در دعاوي تجارت الكترونيكي را نيز تدوين و براي ارائه به دولت آماده كند.

افزايش ۲۱ درصدي كشت مواد مخدر در افغانستان
ايسنا: مدير اجرايي مشاركت براي توسعه دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد خبر داد: بر اساس تحقيقات UNODC كشت مواد مخدر در افغانستان در سال ۲۰۰۵ با رسيدن به رقم ۳۹ هزار كيلوگرم ۲۱ درصد افزايش يافته است.
بنابراين گزارش «برنارد فراحي» ديروز در ميزگرد پيمان پاريس با اشاره به زير كشت مواد مخدر رفتن ۳۱ هكتار زمين در افغانستان در سال ۲۰۰۵ اظهار كرد: بر اين اساس توليد ۴ هزار و ۱۰۰ تن مواد مخدر افغانستان در سال ۲۰۰۵ نسبت به سال گذشته كاهش بسيار كمي داشته است. وي افزود: بعلاوه به دليل موقعيت خوب جوي ميزان كشت نيز از ۳۲ هزار كيلوگرم به ۳۹ كيلوگرم در سال جاري افزايش يافته است. وي با اشاره به اين كه ايران در مسير ترانزيت افغانستان است گفت: بخشي از اين مواد در داخل مصرف و مابقي از مرز بالكان و شبه جزيره عرب به اروپا منتقل مي شود.
«برنارد فراحي» ادامه داد: بر اين اساس كارشناسان نگران ايجاد مسير جديد ترانزيتي از ايران به سمت عراق هستند كه اين امر نيازمند اقدام منسجم و هماهنگ تر براي محدود كردن ترانزيت مواد مخدر افغانستان است.
به گزارش ايسنا وي تاكيد بر مبارزه با پديده مواد مخدر از ديدگاه انتظامي، بهداشتي و اقتصادي تاكيد كرد: ما نگران مساله افغانستان به عنوان توليد كننده مواد هستيم . در اين زمينه تلاشهاي مقابله اي ايران به عنوان پل ومقصد ترانزيت به اروپا از اهميت خاصي برخوردار است. مدير اجرايي مشاركت براي توسعه دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد با اعلام اين كه فرانسه كاملا متعهد همكاري با ايران است گفت: بخصوص در اين زمينه حاضر به تامين سگهاي مواد ياب و مربيان آنها در ايران هستيم.
دكتر علي هاشمي نيز در اين ميزگرد تاكيد كرد: با توجه به افزايش كشت و توليد مواد مخدر در افغانستان و پيش بيني تداوم صعودي اين روند در سال آتي، اقدامات مقابله اي نامتوازن مي تواند تهديدي بالقوه براي كشورهاي مسير محموله هاي قاچاق و كشورهاي مقصد باشد. وي در پايان يادآور شد: آغاز مسير ترانزيت و قاچاق مواد مخدر از همان كشتزارهاي خشخاش و انبارهاي مملو از هروئين افغانستان است كه بايد توجه و برخورد موثري با آن صورت گيرد.

آمادگي ايران براي مقابله با آنفلوآنزاي مرغي
گروه اجتماعي :رئيس  سازمان  دامپزشكي  ايران  گفت : اين  سازمان  براي  مقابله  با بيماري  آنفلوآنزاي  فوق  حاد طيور از آمادگي  كامل  برخوردار است .
منصور سياري  ديروز در گفت  و گو با خبرنگاران ، افزود: در زمان  حاضر تمام  استانهاي  كشور آماده  مقابله  با اين  بيماري  هستند.
وي  با اشاره  به  شيوع  بيماري  آنفلوآنزاي  فوق  حاد طيور در كشورهاي  روسيه  و قزاقستان ، اظهار داشت : خطر شيوع  اين  بيماري  همزمان  با شروع  فصل  مهاجرت  پرندگان  از كشورهاي  شمالي  درياي  خزر به  ايران  افزايش  مي يابد.
وي  تصريح  كرد: به  احتمال  فراوان ، پرندگان  مهاجر از اوايل  فصل  پاييز ايران  را درگير بيماري  آنفلوآنزاي  مرغي  مي كنند كه  اين  خطر بيشتر استانهاي  شمالي  و تهران  را تهديد مي كند.
وي  گفت : ۳۰ درصد واحدهاي  صنعت  طيور كشور (۱۹ هزار و ۳۲۰ واحد) در استان هاي  شمالي  و تهران  فعاليت  دارند كه  به  علت  نزديكي  محل  زيست  پرندگان  مهاجر به  اين  واحدها، خطر بيشتري  آنها را تهديد مي كند.
رئيس  ستاد ملي  آنفلوآنزاي  فوق  حاد طيور افزود: اين  ستاد هم  اكنون  در تمام  استانها براي  مقابله  با بيماري  يادشده  آمادگي  كامل  دارد اما مقابله  با اين  بيماري  در صورت  شيوع ، به  همكاري  همه  جانبه  نياز دارد.
وي  اعتبار مورد نياز براي  مقابله  با شيوع  اين  بيماري  در كانونهاي  آلوده  را ۱۱۰ ميليارد ريال  اعلام  كرد و گفت : تاكنون  ۱۰ ميليارد ريال  در اين  خصوص  براي  كارهاي  اجرايي  هزينه  شده  است .
وي  از سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  كشور و صندوق  بيمه  محصولات  كشاورزي  خواست : با تعيين  اعتبارات  مناسب ، سازمان  دامپزشكي  را براي  جبران  خسارتهاي  احتمالي  ناشي  از بروز اين  بيماري  ياري  كنند.
رئيس  سازمان  دامپزشكي  كشور با بيان  اينكه  تاكنون  موردي  از شيوع  بيماري  آنفلوآنزاي  فوق  حاد طيور در ايران  گزارش  نشده  است ، افزود: در زمان  حاضر هيچ  نگراني  در خصوص  مصرف  گوشت  مرغ  و تخم مرغ  وجود ندارد.
وي  با اشاره  به  اقدام  ستاد ملي  محيط زيست  براي  پيشگيري  از شيوع  اين  بيماري ، گفت : افزون  بر ممنوعيت  شكار در تالاب هاي  شمال  كشور كه  احتمال  آلودگي  وجود دارد، با نمونه گيري  و خون گيري  از پرندگان  مهاجر مراقبت  بيشتري  در اين  مناطق  صورت  مي گيرد ضمن  اينكه  امكانات  انهدام  كانونهاي  آلوده  در اختيار تمام  استانها قرار گرفته  است .
به  گفته  سياري ، واردات  هرگونه  فرآورده  و خوراك  وابسته  به  دام  و طيور از كشورهاي  آلوده  نيز تا اطلاع  ثانوي  ممنوع  شده  است .
موردي از آنفلوآنزاي مرغي در كشور گزارش نشده است
از سوي ديگر رئيس  مركز مديريت  بيماريها وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  گفت : با توجه  به  شيوع  آنفلوآنزاي  مرغي  در روسيه  و قزاقستان ، موردي  از ابتلاي  افراد به  اين  بيماري  در سطح  كشور گزارش  نشده است .
دكتر «محمدمهدي  گويا» ديروز   در گفت  و گو با خبرنگار اجتماعي  ايرنا افزود: آنفلوآنزاي  مرغي  يك  بيماري  عفوني  است  كه  با گذشت  زمان  بيشتر مي شود و همچنان  انسانها و مناطق  بيشتري  از دنيا را گرفتار مي كند.وي  با بيان  اينكه  ميزان  مرگ  ومير در ميان  مبتلايان  به  اين  بيماري  صددرصد است ، اظهار داشت : از بين  بردن  پرندگان  مبتلا به  عفونت  و پرندگاني  كه در تماس  با موارد آلوده  بوده اند، مهمترين  راه  ممانعت  از انتقال  اين  بيماري  به  انسان  است .
وي ، با تأكيد بر اينكه  ويروس  اين  آنفلوآنزا در پرندگان  وحشي  در چرخش  است ، ادامه  داد: اين  امر نشان دهنده  آن است  كه  كنترل  آن به  مراتب  دشوارتر از آن  چيزي  است  كه  تصور مي رود.
رئيس  مركز مديريت  بيماريها وزارت  بهداشت  توصيه  كرد: همه  كساني  كه  در معرض  تماس  با پرندگان  آلوده  قرار مي گيرند، به  خصوص  كارگران  مرغداريها، از لباس  و كفش  مخصوص  و عينك  استفاده  كنند.
دكتر گويا همچنين  يادآور شد: لازم  است  داروهاي  ضد ويروس  تهيه  شده  نيز در دسترس  كارگران  باشد تا در موقع  لزوم  مورد استفاده  قرار گيرد.
وي  افزود: در راستاي  تشديد اقدامات  كنترلي ، دولتها تشويق  مي شوند تا كارگران  مرغداري ها را عليه  آنفلوآنزا واكسينه  كنند به خصوص  كارگراني  كه در امر سر بريدن  پرندگان  دخالت  دارند.

۴ نقطه تهران از مواد مخدر پاكسازي شد
ايرنا: جانشين  معاونت  مبارزه  با مواد مخدر تهران  بزرگ  از اجراي  طرح  پاكسازي  و جمع آوري  توزيع كنندگان  و مصرف كنندگان  مواد مخدر و قرص هاي  روان  گردان  درچهار نقطه  پايتخت  از صبح  روز سه  شنبه  خبر داد.
«سرهنگ  اردشيرمطهري» روز سه شنبه  در گفتگو با خبرنگار ايرنا، اين  چهار نقطه  از شهر را شامل «محله  ناصرخسرو» ، «ميدان  امام خميني» و پارك «اميركبير» ، «ميدان  آزادي» و «پارك  المهدي» و «ميدان  صادقيه» ذكر كرد.
وي  تصريح  كرد: اين  امر در راستاي  افزايش  امنيت  اجتماعي ، در سايه  حمايت قضايي  و به  منظور جمع آوري  اراذل  و اوباش  سطح  شهر تهران  و توزيع كنندگان  قرص هاي  روان  گردان  صورت  گرفته  است .
وي  افزود: در راستاي  اجراي  اين  طرح  كه  تا بعد از ظهر ديروز نيز ادامه داشت، نزديك  به  ۷۰ نفر دستگير شدند و يك  كيلو هروئين  و بيش  از ۲۰۰ گرم  ازانواع  مواد مخدر، كشف  و ضبط شده  است .
وي  ادامه  داد: در اين  عمليات  همچنين  از دو تبعه  افغاني  ميزان  يك  كيلوگرم  هروئين  نيز كشف  شد.
سرهنگ  مطهري  تصريح  كرد: بيش  از ۳۰۰ عدد قرص هاي  روان  گردان  و به  همين تعداد نيز آمپول هايي  با نام  تجاري «دوجيزك» و «تي جيزك» از توزيع كنندگان  و مصرف كنندگان  اين  مواد مخدر ضبط شد.
به  گزارش  خبرنگار ايرنا در حاشيه  اجراي  اين  عمليات  پاكسازي  در چهار نقطه  مذكور، نمايشگاه هايي  نيز از مواد مخدر كشف  شده  در معرض  ديد شهروندان و اهالي  مناطق  قرار گرفت .
در اين  نمايشگاه ها، كارشناسان  معاونت  مبارزه  با مواد مخدر تهران  بزرگ با برپايي  كلاس هاي  كوتاه ، مدتي  به  توجيه  خانواده ها و شهروندان  در محله هاي  مذكور پرداختند.

نتايج  آزمون  پاياني  مسابقه  ربكاپ 
دانش آموزان  دوم  مهر ماه  اعلام  مي شود
نتايج  آزمون  پاياني  مسابقه  ربكاپ  دانش آموزان  دوم  مهر ماه  اعلام  مي شود
گروه علمي فرهنگي: مسئول  ربكاپ  سازمان  آموزش  و پرورش  استان  تهران  اعلام  كرد: نتايج  آزمون  پاياني  مسابقه  ربكاپ  دانش آموزان  تهران  ، دوم  مهرماه  اعلام  مي شود.
ربكاپ   به مسابقه  بين  آدم هاي  آهني (ربات ها) هوشمند كه  توسط  انسان  ساخته  شده اند، گفته  مي شود. «رضا كلاته» روز سه شنبه  در گفت  وگو با ايرنا مركز استان  تهران  افزود: ۴۰۰ نفر از دانش  آموزان  تهراني  در مرحله  سوم  مسابقه  ربكاپ  شركت  كردند كه  از اين  تعداد، ۱۲۰ نفر به  مرحله  پاياني  راه  يافته  كه  ۶۰ تن  دختر و ۶۰ تن  پسر هستند.
وي ، اشاعه  برنامه هاي  نرم  افزاري  ربات هاي  هوشمند و انسان نما در بين  دانش آموزان  را از جمله  اهداف  برگزاري  اين  مسابقه  ذكر كرد.

آقازاده: در مسكو رويكرد جديدي
براي همكاري با ايران فراهم شد
مهر: آقازاده رئيس سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران پس از بازگشت از روسيه مواضع اين كشور را مثبت، محكم و قاطع ارزيابي كرد و از تشديد تلاشهاي مسكو براي حل موضوعات هسته اي ايران خبر داد. مهندس غلامرضا آقازاده در بازگشت از سفر دو روزه خود به مسكو در فرودگاه مهرآباد تهران در پاسخ به سئوالي در خصوص راهكارهاي پيشنهادي مسكو براي حل بن بست مذاكرات هسته اي ايران و مواضع جديد روسيه ، گفت: در روسيه رويكرد جديدي براي همكاري با ايران فراهم شده است و با توجه به سطح مناسبات و روابط مطمئنا تحولات بيشتري در مذاكرات سياسي رخ خواهد داد. رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: هدف از اين سفر بيشتر مذاكرات سياسي در خصوص نشست آتي شوراي حكام بود و در كنار اين موضوع درباره مسئله ارسال سوخت هسته اي به ايران و تسريع روند تكميل نيروگاه بوشهر هم بحث و گفتگو شد. وي در پاسخ به سئوالي در خصوص آخرين مواضع روسيه در بحث هسته اي ايران گفت: مواضع روسيه در مذاكرات دو جانبه و بيانيه هاي رسمي اخير اين كشور بسيار خوب و محكم و قاطع است.
در اين سفر هم اعلام شد كه مسكو در نشست آتي شوراي حكام با هر نوع ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت مخالفت خواهد كرد و حتي تلاش بيشتري براي قانع كردن ساير اعضاي شورا در پرهيز از اين موضع غير قانوني صورت خواهد داد.

شرط ايران براي همكاري كامل با آژانس انرژي اتمي
ايرنا: خبرگزاري فرانسه شامگاه دوشنبه از وين گزارش كرد: براساس سندي كه روز دوشنبه به آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين ارسال شد، ايران اعلام كرد، به همكاري كامل خود با بازرسان سازمان ملل ادامه مي دهد، به شرطي كه اين كشور براي توليد سوخت هسته اي اجازه داشته باشد.اين گزارش مي افزايد: تهران در سند ارائه شده به آژانس، اعلام كرده است مصمم به ادامه همكاري كامل با آژانس بين المللي انرژي اتمي مي باشد، به شرطي كه از حق مسلم و محروم نشدني صلح آميز از انرژي اتمي از جمله چرخه سوخت هسته اي محروم نشود.ايران همچنين نگراني جدي خود را از سوءتفاهم ها، پريشانيها و برداشت نادرست و درك خطا در مورد برنامه هاي هسته اي خود توسط بعضي كشورها كه اشاره مستقيم به آمريكا و بعضي كشورهاي اتحاديه اروپا دارد، اعلام كرد.اين گزارش مي افزايد: اين سند (حاوي) اولين عكس العمل مفصل ايران به گزارش دوم سپتامبر «محمد البرادعي» دبير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي است كه طي آن البرادعي گفته بود سئوالهاي انتقادي درباره برنامه هسته اي ايران باقي مانده است.

داوود احمدي نژاد مشاور و رئيس دفتر
بازرسي ويژه رئيس جمهوري شد
ايرنا: محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري در حكمي «داوود احمدي نژاد» را به سمت مشاور و رئيس دفتر بازرسي ويژه رئيس جمهوري منصوب كرد.
رئيس جمهوري در اين حكم خطاب به داوود احمدي نژاد نوشته است: با توجه به اهميت اصل نظارت و بازرسي در انجام وظايف صحيح و قانوني دستگاه هاي اجرايي كشور و ضرورت نظارت هدايتگر و پيشگيرانه و تاثير ارزيابي دستگاه هاي اجرايي در ارتقاء سطح خدمت رساني به مردم، جنابعالي را به سمت مشاور و رياست دفتر بازرسي ويژه رئيس جمهور برمي گزينم.در اين حكم بر ضرورت همكاري كليه دستگاه هاي اجرايي، وزارتخانه ها و نهادها با مشاور و رئيس دفتر بازرسي ويژه رئيس جمهوري تأكيد شده است.
رئيس جمهوري در حكم خود ابراز اميدواري كرده است كه حاج داوود احمدي نژاد با اتكال به خداوند متعال، در تحقق اهداف دولت اسلامي، عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي كشور، موفق باشد.

تغييرات ساختاري در شوراي عالي امنيت ملي
فارس: رئيس كميته سياستگذاري و تبليغات شوراي عالي امنيت ملي كشورمان درباره تغييرات ساختاري و مسئولان در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي توضيح داد. علي آقامحمدي با اعلام اين خبر و با بيان اينكه دفتر دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي به صورت معاونت در حال شكل گيري است و اقدامات مقدماتي در اين زمينه آغاز شده و اقدامات نهايي هم به اطلاع خواهد رسيد، گفت: معاونت هايي كه در حال حاضر به طور قطعي در دبيرخانه وجود خواهد داشت عبارتند از معاونت راهبردي، معاونت بين الملل، معاونت سياسي و معاونت فرهنگ و تبليغات كه اين معاونت ها در حال حاضر تشكيل شده اند. وي راجع به تكميل بقيه قسمت ها نيز خاطرنشان كرد: چون مباحثي از لحاظ كار كارشناسي وجود دارد آنها نيز نهايي و انشاءالله به زودي مباحث آن مطرح خواهد شد. رئيس كميته سياستگذاري و تبليغات شوراي عالي امنيت ملي كساني را كه در حال حاضر همكاري آنها در اين حوز ه ها قطعي شده «علي منفرد» معاونت سياسي و «جواد وعيدي» معاونت بين الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي عنوان كرد و همچنين از «غفور درگزي» به عنوان مدير كل اجرايي دبيرخانه اين شورا نام برد.

جبهه اعتدال اسلامي شكل نمي گيرد
آريا :عضو ارشد حزب كارگزاران معتقد است كه جبهه اعتدال اسلامي مطمئنا شكل نخواهد گرفت.محمد عطريانفر ضمن بيان مطلب فوق تصريح كرد: تشكيل جبهه اعتدال اسلامي نيازمند وجود احزابي است كه فصل مشتركي در زمينه اعتدال داشته باشند و چون احزاب كنوني ما از سطح استاندارد خوبي برخوردار نيستند، تشكيل جبهه اعتدال بيشتر جنبه انتزاعي داشته و خارج از اراده عملياتي است.وي با بيان اين كه احزاب كنوني موجود ناقص مي باشند، احزاب واقعي را داراي ۳ ركن اساسي داشتن مانيفست در تمامي حوزه ها، ساختار تشكيلاتي منسجم، توانمند و فراگير و نقش رهبري و فرماندهي پيشتاز و وجه كاريزماتيك مديريت دانست و گفت: اگر اين ۳ اصل در كنار يكديگر قرار گرفته و به صورت منسجم متجلي شدند علي القاعده يك نحله و جريان فكري را مي تواند در قالب يك حزب معنادار كند.عضو شوراي سياستگذاري روزنامه شرق همچنين گفت كه اگر با اين شرايط جبهه اعتدال اسلامي شكل بگيرد حزب كارگزاران به دليل سابقه تشكيلاتي، سياسي و اقتصادي خود نقش محوري در اين جبهه خواهد داشت.

پيش بيني دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب
در مورد وحدت اصول گرايان
فارس: دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب پيش بيني كرد، تفاوت نظرها در ميان محافظه كاران موجب آن نخواهد شد كه آنان موضع گيري سختي عليه هم داشته و بر جناح بندي هاي موجود بيفزايند. محمد سلامتي، در ارزيابي خود از جناح بندي هاي سياسي در آينده، گفت: فكر مي كنم جناح بندي سياسي كنوني تا مدتها در كشور حفظ خواهد شد و محافظه كاران به رغم داشتن تفاوت نظر در صحنه قدرت، با همين تركيب فعلي ادامه فعاليت خواهند داد. سلامتي، بيان داشت: از آنجا كه اكنون اصلاح طلبان در قدرت نيستند تفاوت نظرهاي موجود در جبهه اصلاحات شايد خود را كم  نشان  دهد و انسجام در جبهه از زماني كه اصلاح طلبان در قدرت بودند بيشتر خواهد شد و آنان به نقد قدرت خواهند پرداخت.

قرار دادن هاشمي در رأس بخشي
از جامعه براي كشور مناسب نيست
فارس: دبيركل حزب اسلامي كار، هاشمي رفسنجاني را شخصيتي ملي، فرابخشي و همه جانبه ياد كرد و گفت: قراردادن وي در راس بخشي از جامعه براي شرايط موجود كشور نمي تواند چندان مناسب باشد. حسين كمالي، در ارزيابي خود از جناح بندي سياسي گروه هاي سياسي اصلاح طلب در آينده، ائتلاف اصلاح طلبان و گروه هاي مختلف سياسي در دور دوم انتخابات رياست جمهوري در حمايت از هاشمي رفسنجاني را مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: اين رفتار گروهها بيانگر اين نكته بود كه گروه هاي سياسي موجود در جامعه عليرغم تفاوت ديدگاه ها و نظرات، همگي در مواقع ضروري و بر حسب زمان متحد مي شوند. كمالي همچنين در مورد اقبال گروه ها به هاشمي رفسنجاني و محوريت وي در جريانات سياسي معروف به اعتداليون و يا اصلاح طلبان گفت: وي از شخصيت هاي تاثيرگذار است كه در مقاطع گوناگون توانسته است به تامين و حفظ منافع ملي بپردازد. به باور كمالي، آراء دستوري و يا يكپارچه سازماني و يا توسعه تخلفات انتخاباتي است كه مي تواند بر سلامت امور خدشه وارد كرده و به كارگيري واژه هايي چون شكست و پيروزي را در لايه هايي از ابهام و ترديد قرار دهد. دبير كل حزب اسلامي كار در ارزيابي از آينده سياسي اصلاح طلبان و احتمال پيروزي يا شكست آنان نيز گفت: اصلاحات جريان جاري جامعه است و تحول، تغيير و جابجايي در جامعه انكارناپذير است.

طرح استفاده از روحانيون در دولت تدوين مي شود
مهر: حجت الاسلام  والمسلمين حيدر مصلحي گفت : طرحي جامع براي استفاده از نظرات روحانيون در دولت در حال تدوين است. مصلحي مشاور رييس جمهور در امور روحانيون كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، اظهار داشت: دولت احمدي نژاد نگاهي ويژه به روحانيون و طلاب دارد و بر همين اساس طرحي در حال تدوين است تا از نظرات روحانيون در دولت استفاده گردد.وي با اشاره به نقش و جايگاه مهم روحانيون در جامعه گفت: بر اساس طرح ذكر شده، طلاب و روحانيون به راحتي مي توانند نظرات و پيشنهادهاي خود را با مسئولان اجرايي و مديريتي كشور در ميان بگذارند.مصلحي اعلام راهكار اجرايي و زمان عملي شدن اين طرح را به مصاحبه اي ديگر موكول كرد.

تعيين هيات امناي مؤسسه گفتگوي تمدنهاي خاتمي
ايسنا: اعضاي هيات مديره مؤسسه بين المللي «گفتگوي فرهنگ ها و تمدن ها» تعيين شدند.اعضاي هيات مديره اين مؤسسه عبارتند از: هادي خانيكي، محمدعلي ابطحي، احمد مسجدجامعي، محمد ستاري فر و علي ماجدي.براساس انتخابات هيات مديره، خاتمي به عنوان رئيس و احمد مسجد جامعي به عنوان رئيس هيات مديره و مديرعامل مؤسسه و محمدعلي ابطحي به عنوان دبير هيات مديره تعيين شدند. همچنين سيدمحمد خاتمي، ۱۰ نفر را به عنوان اعضاي هيات امناي مجمع بين المللي گفتگوي تمدن ها در نظر گرفته است.حسن حبيبي، محمد موسوي بجنوردي، معصومه ابتكار، احمد مسجدجامعي، محمدجواد فريدزاده، سيدكمال خرازي، سيدمحمدعلي ابطحي، معصومه همداني، هادي خانيكي و قاسم زاده اعضاي هيات امناي مجمع بين المللي گفتگوي تمدن ها هستند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |