سه شنبه ۵ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۰ - Sep 27, 2005
از سوي ديوان عالي كشور:
قصاص قاتل مرد مزاحم نقض شد
گروه حوادث: حكم قصاص زني كه متهم است مردي را در خانه اش با ضربات چاقو به قتل رسانده، براي دومين بار از سوي ديوان عالي كشور نقض شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل سال ۸۲ بود كه زني به نام اكرم ماجراي يك مزاحم تلفني را براي شوهرش تعريف كرد. شوهر اكرم پس از شنيدن صحبت هاي همسرش تصميم گرفت تا با طرح شكايتي موضوع را پيگيري كند. اما مرد مزاحم كه سخاوت نام داشت چند روز بعد از اين ماجرا، به در خانه اكرم رفت و وقتي اين زن در را بر روي او باز نكرد، به زور وارد خانه شد. اكرم براي دفاع از خود و بچه هايش با چاقو به طرف سخاوت حمله ور شد و او را كشت. اكرم پس از دستگيري در بازجويي هاي خود نزد قاضي محمدسلطان همتيار گفت: او مدتها بود كه تلفني مزاحم من مي شد. روز حادثه حدود ساعت ۱۰صبح بود كه در زد. وقتي جلوي در رفتم قبل از باز كردن در پرسيدم چه كسي است. تا آن زمان نه او را ديده بودم و نه اسمش را شنيده بودم. وقتي گفت همان مزاحم تلفني است در را باز نكردم.
در ورودي خراب بود. او با فشار توانست در را باز كند. به زور وارد خانه شد. من با داد و فرياد سعي كردم همسايه ها را خبر كنم. همه چيز در يك لحظه اتفاق افتاد. فقط توانستم با چاقو ضربه اي به او بزنم تا رهايم كند.
قاضي همتيار پس از شنيدن اظهارات زن جوان، شوهرش را نيز به اتهام معاونت در قتل بازداشت كرد و با برگزاري جلسه محاكمه اكرم را به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص و شوهرش را به تحمل ۱۵سال زندان محكوم كرد.
حكم پس از ارسال به ديوان عالي كشور نقض شد و پرونده براي تحقيقات تكميلي به شعبه ۱۶۰۸ دادگاه جنايي تهران ارسال شد. قاضي پرونده در اين مرحله، مجددا اكرم را به قصاص محكوم ولي همسرش را از اتهام وارده تبرئه كرد.
برپايه اين گزارش، اين حكم با توجه به اعتراض وكيل متهم براي دومين بار نقض شد. هم اكنون پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه ۱۱۴۷مجتمع قضايي بعثت ارجاع شد.

بيجه ثاني در دادسراي امور جنايي تهران گفت:
از ترس هم بندي هايم اعتراف به قتل كردم
003066.jpg
گروه حوادث: مرد افغاني كه به بيجه ثاني معروف شده است روز گذشته در جريان آخرين بازجويي هاي خود مقابل بازپرس پرونده منكر هر گونه ارتكاب جرمي شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيجه ثاني روز گذشته در دادسراي امور جنايي تهران توسط بازپرس حسين  مورد بازجويي دوباره قرار گرفت. اين متهم كه در جريان تحقيقات پليس به ارتكاب قتل چند كودك بعد از آزار و اذيت آنان اعتراف كرده بود در بازجويي هاي ديروز خود منكر ارتكاب هرگونه قتلي شد و در خصوص بيان اعترافات قبلي خود گفت:«روزي كه توسط پليس بازداشت شدم مرا در يك بازداشتگاه همراه دو متهم ديگر كه آنها مرتكب جنايت شده بودند قرار دادند. آن دو متهم وقتي متوجه افغاني بودن من شدند از تنفر خود نسبت به افغاني ها صحبت كردند و آنقدر لحن صحبت آنان خشمگين بود كه ترسيدم مبادا مرا بكشند به همين دليل براي ايمن بودن از دست آن دو نفر به دروغ عنوان كردم كه مرتكب جنايت شده ام.»
اين متهم در ادامه اظهارات روز گذشته خود گفت: «در زمان دستگيري قصد تعرض به پسر ۱۶ساله اي به نام عبدالله را داشتم كه پليس مرا بازداشت كرد. قبل از آن تنها مرتكب آزار و اذيت دو پسر بچه به نام هاي عزت و ايرج شدم ولي هيچ جنايتي از سوي من انجام نگرفته است.»
بازپرس حسيني بار ديگر خواستار چاپ عكس اين متهم به صورت واضح شد تا اگر افرادي از اعمال مجرمانه اين متهم اطلاعي دارند با مراجعه به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي جنايي يا اداره دهم آگاهي واقع در خيابان وحدت اسلامي بازپرس و يا افسر پرونده را در جريان قرار دهند.

نتيجه آزمايش سم شناسي قديمي ترين
زن زنداني زندان اوين به دادگاه رسيد
003069.jpg
گروه حوادث: جواب آزمايش سم شناسي زني كه ۱۲ سال براي اجراي حكم قصاص در زندان به سر برده است به دادگاه ارائه شد.
اين پرونده  جنايي در سال ۱۳۷۲ تشكيل شد و« فاطمه .م»به عنوان مباشر اصلي متهم شد كه با سم نباتي.« مجيد »را به قتل رسانده است؛ كسي كه پس از خروج از خانه او، در راه دچار سرگيجه و مسموميت شديد شده و قبل از اين كه بتواند خود را به بيمارستان برساند در خودروي شخصي اش جان مي سپرد.بازماندگان «مقتول »دليل و مداركي دال بر قتل اين مرد جوان توسط زن ندارند اما به استناد مواد ۲۳۹ و ۲۴۸ قانون مجازات اسلامي ۶۰ نفر شاهد در مراسم قسامه شركت كرده و هر كدام ۱۰ بار قسم ياد مي كنند كه« فاطمه مجيد را به قتل رساند »!
بنا بر اين گزارش، پس ازگذشت ۱۲سال ،ماه گذشته سكوت فاطمه به پايان رسيد و پرونده با درخواست قاضي تا ارسال و آزمايش مجدد جواب سم شناسي مسكوت ماند.وكيل مدافع تسخيري فاطمه در آخرين ابراز نظرش در اين زمينه عنوان كرد: با توجه به فقدان وسايل لازم براي انجام آزمايش سم شناسي در شهرري، برگه اعلام نظر به بخش سم شناسي تهران محول شد كه بر اساس آخرين اطلاعات جوابيه در تهران تنظيم و به بخش سم شناسي جهاد سازندگي شهرري عودت داده شد. اين مدرك آزمايشگاهي ديروز به دادگاه ارائه شد.وي در خصوص جوابيه سم شناسي گفت: بخش سم شناسي با بيان اين دليل كلي كه هر نوع سمي براي انسان مضر است سم را سم گياهي دانسته كه به رنگ زرد كهربايي است و شايد به صورت مايع و پودر مورد استفاده قرار گرفته باشد.
خرمشاهي در خصوص اين كه جوابيه سم شناسي دليلي بر گناهكار بودن فاطمه قلمداد مي شود يا نه ؟ تصريح كرد: بخش سم شناسي بدون در نظر گرفتن شرايط پليسي فقط به تشخيص نوع مواد سمي اكتفا مي كند و بقيه موارد به نظر كارشناسان پليسي و قاضي و دلايل و مستندات شاكيان بازمي گردد.

مرگ دلخراش جوان در اثر برق گرفتگي
003081.jpg
گروه حوادث: پسري ۲۳ ساله دچار برق گرفتگي شديدي شد و در دم جان سپرد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه پنجشنبه ۳۱ شهريور ماه جواني به نام مصطفي ۲۳ ساله زماني كه از جشن عروسي به خانه بازگشت، دچار سانحه برق گرفتگي شد و جان سپرد.پدر مصطفي در خصوص وقوع اين حادثه به خبرنگار ما گفت: «ساعت ۱۲ شب از جشن عروسي يكي از اقوام به خانه بازگشتيم. من و مصطفي قصد نصب كردن چوب پرده اتاق را داشتيم اما چون پرده بلند بود نتوانستيم آن را از طبقه اول به طبقه دوم ببريم. مجبور شديم از داخل خيابان چوب پرده را وارد خانه كنيم. زماني كه چوب پرده را به دست مصطفي دادم ناگهان به سيم برقي كه روي ديوار خانه نصب بود برخورد كرد و در همين زمان اين حادثه دلخراش رخ داد. شدت فشار برق آنقدر بود كه برق تمام منطقه براي دقايقي قطع شد. به سرعت پسرم را به بيمارستان اميرالمؤمنين رسانديم، اما تمام بدن مصطفي سوخته و خشك شده بود و پزشكان حتي نتوانستند از بدن او خون بگيرند، با وجود تلاش پزشكان بيمارستان ،مصطفي جان سپرد.

طلاق مي خواهم؛ چون همسرم خرافاتي است!
گروه حوادث: يك زن جوان از همسر تحصيل كرده خود به خاطر عقايد خرافاتي اش شكايت كرد. به گزارش خبرنگار ما، زني جوان با حضور در دادگاه خانواده از همسر خرافاتي خود به قاضي شكايت و تقاضاي طلاق كرد.اين زن كه دليل طلاقش را مضحك و خنده دار مي خواند در دادگاه گفت: سه سال پيش كه با آرمان ازدواج كردم از اين كه با آدمي تحصيل كرده زندگي مي كنم خوشحال بودم، اما افسوس كه نمي دانستم پشت اين چهره تحصيل كرده دنيايي از خرافات و توهم وجود دارد.همسرم دچار عقايد خرافي بيش از اندازه اي است و حتي گاهي خود دست به خرافه سازي مي زند. بعضي اوقات چنان در عقايد خرافي خود درگير مي شود كه به مدرك فوق ليسانس او شك مي كنم. براي مثال هرگاه از خانه بيرون مي رود در آينه نگاه نمي كند چرا كه مي ترسد دچار حادثه اي بد شود يا هرگاه كه من پشت فرمان اتومبيل مي نشينم او تا يك هفته پشت فرمان خودرو نمي نشيند.او ادامه داد: به هر چيز و هر كس ايراد مي گيرد، خانه اقوام نمي رود؛ چون مي ترسد دچار جادو و جنبل شود! او از همه چيز مي ترسد...بنا بر اين گزارش، اين زن و شوهر براي حل مشكل خود وارد جلسه دادگاه شدند و قاضي پس از شنيدن حرف هاي آنها براي حل اختلافشان پرونده را به شوراي حل اختلاف ارجاع داد.

دستگيري دختر فراري در خانه يك زن سالمند
گروه حوادث: دختر جواني كه از خانه اش در اهواز فرار كرده بود، روز يكشنبه توسط مأموران آگاهي تهران دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي پيش مادر و پدري با مراجعه به دايره ۱۱ اداره آگاهي با اعلام شكايتي خبر از مفقود شدن دخترشان دادند.اين دختر از خانه شان در اهواز فرار كرده بود كه پس از گذشت مدتي خانواده وي متوجه شدند او به تهران آمده است. به همين دليل براي اعلام شكايت به اداره آگاهي تهران مراجعه كردند.مأموران پس از تلاش هاي گسترده براي يافتن اين دختر، روز يكشنبه موفق به دستگيري او در خانه يك زن سالمند شدند.اين دختر جوان پس از انتقال به اداره آگاهي در مورد علت فرار خود گفت: «مدتي پيش به همراه خانواده ام براي تفريح به تهران آمديم. در مدت زماني كه در تهران بوديم با پسر يك سرايدار آشنا شدم و او به من پيشنهاد كرد كه از خانه مان در اهواز فرار كنم و پيش او به تهران بيايم.اما زماني كه از خانه فرار كردم و به تهران آمدم، او مرا نپذيرفت و مجبور شدم به خانه اين زن سالمند بردم.براي اينكه زن سالمند به من شك نكند به او گفتم كه دانشجو و مدير يك شركت هستم و از او خواستم تا زماني كه بتوانم خوابگاه پيدا كنم، به من اجازه بدهد در خانه اش بمانم و او هم پذيرفت.»
اين پرونده براي تحقيقات بيشتر از دختر جوان در اختيار قاضي كشيك قرار گرفت.

توضيح خبر
در پي چاپ خبري روز يكشنبه ۳ مهرماه مبني بر «دانشجوي جوان آزاد شد» مادر مقتول اعلام كرد كه هنوز هيچ گونه ديه اي را دريافت نكرده است.

پس از گذشت چهار سال رسيدگي
بي نتيجه يك پرونده جنايي
گروه حوادث: عدم موفقيت پليس آگاهي براي دستگيري عامل يا عاملان يك قتل منجر به صدور دستورات قضايي بر روي اين پرونده جنايي شد.
به گزارش خبرنگار ما، مرداد ماه سال ۸۰جسد يك پسر ۲۳ساله داخل يك خودرو پيكان كشف شد. مرگ اين پسر جوان براي پليس مشكوك بود.
مراتب به اطلاع قاضي كشيك ويژه قتل آن زمان رسيد. دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني صادر شد تا با انجام آزمايشات علت تامه مرگ مشخص شود.
هويت جسد كه متعلق به افشين بود در مراحل اوليه تحقيق پليسي مشخص شد.
پزشكان مركز پزشكي قانوني كشور علت مرگ افشين را ضربه محكم عنوان كردند. جستجوي افسران آگاهي براي دستگيري عامل يا عاملان جنايت تا امروز بي نتيجه باقيمانده است.
روز گذشته به دستور قاضي شعبه۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي اولياء دم افشين به دادسرا فراخوانده شدند تا در صورت وجود شكايت از سوي آنان بررسي هاي لازم صورت گيرد و در غير اين صورت ديه از بيت المال به آنان پرداخت شود.

مردي به اتهام قتل غيرعمد همسرش محاكمه مي شود
گروه حوادث: پرونده مردي كه به دلايل نامعلوم همسرش از طبقه چهارم به پايين پرتاب شده است، براي رسيدگي به اتهام قتل غيرعمد به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه در پي مشاجره هاي خانوادگي زن جواني به نام سهيلا با شوهرش در جنوب تهران اتفاق افتاد.
عصر يكي از روزهاي تابستان، وقوع يك سقوط مرگبار از طبقه چهارم آپارتماني به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد.
پس از حضور مأموران در صحنه حادثه هويت مقتول به نام سهيلا آشكار و در بررسي هاي اوليه همسر وي كه از اين اتفاق بسيار وحشتزده بود تحت بازجويي قرار گرفت. وي گفت: همسرم براي تنظيم آنتن به بالاي پشت بام رفت دقايقي بعد من براي كمك كردن به وي بالا رفتم اما پس از چند دقيقه، با هم شروع به شوخي كرديم كه ناگهان سنگي زير پايش لغزيد و به پايين پرتاب شد.
مأموران پس از بازرسي صحنه، جسد سهيلا را براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال داده اما در ادامه تحقيقات از همسايه ها، آنها مدعي شدند كه سهيلا و همسرش مدت طولاني با يكديگر اختلاف داشته اند. بنابراين گزارش، پس از تكميل تحقيقات و انكار همسر سهيلا مبني بر قصد قبلي بر قتل، وي با قرار بازداشت به زندان رفت و پرونده با صدور كيفرخواست به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد تا با تعيين وقت مرد جوان به اتهام قتل غيرعمد محاكمه شود.

متهم ۷۷ ساله تبرئه شد
آسوشيتد پرس : دادگاه عالي ماساچوست روز گذشته دندانپزشك بازنشسته اي را كه متهم به دادن سم ارسنيك به يك پسر ۴ ساله به جاي آب خنك است ، تبرئه كرد .
كانستيني پيستز ۷۷ ساله متهم است كه در روز حادثه زماني كه كودك فوق از او تقاضاي آب آشاميدني كرده ، از ترس اينكه آب يخچال براي وي بسيار سرد باشد ، به داخل پاركينگ رفته و بطري را كه تصور مي كرده حاوي آب است با خود آورده و از محلول درون آن كه در واقع اسيد بوده است، به كودك فوق داده است . وي علاوه بر اين متهم به مسموم كردن خواهر قرباني نيز هست .
قاضي پرونده پس از سه روز، حكم فوق را صادر كرد . وي اتهام متهم را از قتل عمد به قتل غير عمد تغيير داد . اين در حالي است كه حكم نهايي زير نظر هيأت منصفه اعلام خواهد شد . وكيل مدافع متهم پس از پايان جلسه، اعلام كرد كه دادستان پرونده در تمام طول جلسات بر اين باور بوده كه متهم به عمد مرتكب اين عمل نشده است . بلكه حواس پرتي پيرمرد باعث اين امر شده است.

پليس استراليا در تعقيب قاتل مهاجم خون آشام
استراليا : پليس استراليا از ديروز با انتشار تصوير يك مرد ۳۰ ساله به نام مارك اندرو تلاش خود را براي يافتن وي كه به اتهام قتل يك مرد ۲۸ ساله به نام شين چارتز ابوت موسوم به مهاجم خون آشام تحت تعقيب است، آغاز كرد .
بر اساس اين گزارش ، ابوت معروف به خون آشام در ژوئن سال گذشته توسط اندرو به قتل رسيد و اين در حالي است كه قرباني چندي قبل از وقوع اين حادثه با تهديد يك زن مبني بر خوردن خون وي ، او را به شدت مصدوم و قطعه اي از زبانش را جدا كرده و خورده بود .
به گفته پليس ، مقتول از چندي پيش ، به نزد زنان مي رفت و اظهار مي داشت، از آنجا كه او يك خون آشام است بايد با خوردن خون آنها به زندگي خود ادامه دهد. در حال حاضر نيز پليس با تعقيب اندرو به تكميل اين پرونده مي پردازد كه تاكنون ردي از او كه به نظر مي رسد در ملبورن مخفي شده باشد به دست نيامده است .

تمساح ۴ متري، مظنون اصلي قتل افسر انگليسي
استراليا: به دنبال قتل يك افسر انگليسي در استراليا پليس اين كشور به يك تمساح چهار متري مظنون است.
جسد راسل هريس ۳۷ ساله كه براي غواصي به درياچه اي در استراليا رفته بود پيدا شد.پليس استراليا در اين رابطه گفت: به نظر مي رسد قتل اين افسر انگليسي كار تمساح قاتلي باشد كه در اين درياچه زندگي مي كرد اما هنوز نحوه مرگ او تائيد نشده است.جسد هريس ديروز براي آزمايشات بيشتر و تكميلي به داروين فرستاده شد.هريس حدود پنج ماه پيش در يك مركز تحقيقاتي مشغول به كار شده بود وبه نظر مي رسد غواصي در اين درياچه با موضوع تحقيقات او در ارتباط باشد.
به گفته همكار هريس كه او را در اين ماجرا ياري مي كرد آنها براي غواصي به درياچه رفته بودند كه لحظه اي از هم جدا مي شوند .در همين مدت كوتاه هريس ناپديد شده و همكارش منطقه را ترك مي كند. به اين ترتيب او طعمه تمساح مي شود .گفتني است، تلاش براي يافتن اين تمساح همچنان ادامه دارد اما از آنجا كه بسيار خطرناك است عمليات با احتياط و به كندي صورت مي گيرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |