سه شنبه ۵ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۰ - Sep 27, 2005
ديروز انجام شد
بازديد شهردار تهران از تونل رسالت
003105.jpg
دكتر قاليباف به منظور آگاهي از روند اجرايي عمليات عمراني و ساخت تونل ۱۸۰۰ متري رسالت، ديروز به همراه مهندس چمران، رئيس و تني چند از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران از اين تونل بازديد كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، قبل از بازديد شهردار تهران از تونل رسالت، دكتر حجت، مجري اين پروژه به تشريح مراحل مختلف عمليات ساختماني و اجرايي تونل رسالت پرداخت و گفت: نحوه احداث تونل و نوع تكنيك به كار رفته در اين پروژه مطابق با استانداردهاي روز دنيا است و در اغلب مجلات علمي و مشهور دنيا نيز به خاص بودن تكنيك به كار رفته در اين تونل و پيچيدگي زياد كار اشاره شده است.
وي اضافه كرد: تونل بلند به طور كلي تمام شده و فقط نازك كاري ها و تاسيسات آن باقي مانده است، تونل كوتاه نيز كه دسترسي به كردستان است تمام شده و فقط قسمت تحتاني مانده است و در بخش جنوبي آن كه به سمت شرق مي رود ۶ متر از تاج تونل باقي مانده است.البته اين بخش مسايل فني پيچيده اي دارد و بايد با دقت برداشته شود.
مجري پروژه تونل رسالت اضافه كرد: در قسمت شرق و غرب بزرگراه در حال بهره برداري است و دسترسي شرقي كردستان به تونل تقريبا آماده است و مهمترين مساله فعلي سواركردن تأسيسات روي تونل است.
بنابر اين گزارش مهندس محمد علي آبادي، معاون فني و عمراني شهرداري تهران نيز به ارايه توضيحاتي درخصوص ويژگي هاي فني و مراحل پيشرفت كار تونل پرداخت و خواستار بهره برداري سريع از اين پروژه شد و تاكيد كرد: بااتمام عمليات ساختماني در ساعاتي از روز كه اوج ترافيك در محورهاي منتهي به تونل را داريم به طور موقت يكي از تونل ها به روي خودروها گشوده شود و پس از سواركردن تاسيسات لازم بر روي تونل دوم بار ترافيك به آن منتقل شده و سپس تاسيسات تونل اول بر روي آن نصب شود تا بدين وسيله از اتلاف وقت، سوخت و... نيز جلوگيري به عمل آيد.
همچنين مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران گفت: مشكل تكميل تونل رسالت كه مسيرتونل با ديوارمجموعه بنياد مستضعفان در بزرگراه رسالت برخورد كرده بود با وساطت شهردار تهران برطرف مي شود.
حسين هادياني تصريح كرد: مشكل بوجود آمده در تكميل تونل رسالت به اطلاع شهردارتهران رسيد و قرار شد در نشستي با مسئولان بنياد اين مشكل برطرف شود.شهرداري تهران دراحداث تونل رسالت و تكميل آن به ديوارمجموعه بنياد مستضعفان در شمال بزرگراه رسالت برخورد كرده كه با توجه به انجام تغييرات مديريتي در شهرداري، مشكل آن تاكنون برطرف نشده و افتتاح تونل را اندكي به تاخير انداخته است.
وي با بيان اينكه شهردار تهران از روند احداث تونل رضايت كامل داشت، افزود: قرارشد بامساعدت شهردار ديگر مشكلات احداث تونل همچون كمبود اعتبارات و نيزنرسيدن سيمان مورد نياز تونل برطرف شود.
هادياني زمان بهره برداري از تونل رسالت را آخر پاييز اعلام و تصريح كرد: احداث باند شمالي تونل رسالت به پايان رسيده و در باند جنوبي نيز پنج متر از حفاري تونل باقي مانده كه با توجه به سستي خاك، كار به كندي صورت مي گيرد.

مديرعامل تاكسيراني تهران اعلام كرد:
فعاليت غيرقانوني ۳۰هزار مسافربر شخصي
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران از ساماندهي حدود ۲۱ هزار مسافربر شخصي خبرداد و گفت:هنوز بين ۲۰ تا ۳۰ هزار مسافربر شخصي در كنار تاكسي ها بصورت غير قانوني مسافران را در سطح شهر تهران جابجا مي كنند كه بايد تحت پوشش سازمان تاكسيراني قرار بگيرند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، امير محمود دهلوي با بيان اينكه تحت پوشش قراردادن مسافربرهاي شخصي در سازمان تاكسيراني همچنان ادامه دارد، افزود: حداقل بايد ۱۵هزار مسافربر شخصي ديگر نيز به اين مجموعه بپيوندند.
وي با تاكيد بر اينكه سازمان تاكسيراني متولي اجراي قانون ممنوعيت تردد مسافربرهاي شخصي در سطح شهر نيست، اظهار داشت: تاكنون جلسات بسياري با راهنمايي و رانندگي در خصوص نحوه برخورد با مسافربرهاي شخصي داشته ايم كه اين مذاكرات همچنان نيز ادامه دارد اما بطور كلي برخورد با مسافربرهاي شخصي و اعمال قانون در مورد آنها بر عهده راهنمايي و رانندگي است و سازمان تاكسيراني تنها مي تواند در صورت مراجعه اين افراد و داشتن شرايط لازم هرچه سريعتر آنها را تحت پوشش قرار دهد.

روز نهم مهر در مدارس سراسر كشور
زنگ «همبستگي با كودكان فلسطيني» به صدا درمي آيد
مهر: زنگ «همدردي و همبستگي با كودكان فلسطيني» روز نهم مهرماه در مدارس سراسر كشور به صدا درمي آيد.
هيات وزيران در جلسه مورخ ۴/۹/۸۳ بنا به پيشنهاد جمعيت دفاع از ملت فلسطين، با به صدا درآمدن «زنگ همدردي و همبستگي با كودكان فلسطيني» در نهم مهر هر سال به عنوان نمادي از دادخواهي دانش آموزان ايراني از مستكبران جهان و همچنين اعلام همدردي و همبستگي ميان دانش آموزان ايراني و كودكان و نوجوانان مبارز فلسطيني موافقت كرد.
مشاور رئيس جمهور در امور ايثارگران و دبيركل جمعيت دفاع از ملت فلسطين، اين اقدام را طليعه توجه جدي تر به آشنانمودن دانش آموزان ايران اسلامي با توطئه هاي فراگير صهيونيسم جهاني و ضرورت آمادگي و انسجام دنياي اسلام در مقابله با آنان دانست.دكتر مجتبي رحماندوست ضمن ستايش از مواضع اصولي نظام در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و آرمانهاي بلند آنان، از مديران مدارس سراسر كشور درخواست كرد روز نهم مهرماه با دعوت از صاحب نظران مسائل فلسطين و برگزاري برنامه سخنراني در اين جهت اقدام شايسته اي را بعمل آورند.
وي ضمن محكوم كردن اقدامات ددمنشانه رژيم غاصب اسرائيل در كشتار مردم مظلوم فلسطين، اظهار اميدواري كرد: همه گروههاي فلسطيني و همچنين حكومت خودگردان فلسطين با خويشتنداري و هوشياري تلاش رژيم اشغالگر قدس را براي ايجاد تفرقه بين مبارزان فلسطيني نقش بر آب كنند.
شايان ذكر است، در سالهاي اخير روز نهم مهر بعنوان «روز همبستگي و همدردي با كودكان و نوجوانان فلسطيني» در تقويم جمهوري اسلامي ايران درج شده است.

كاهش آلودگي هوا
003108.jpg
آسمان آبي ايران _ با افزايش ابر و وزش باد در پايتخت هواي تهران از وضعيت هشدار خارج خواهد شد. بررسي هاي سازمان هواشناسي نشان مي دهد در سه روز اول هفته جاري هواي تهران در شرايط ناسالم قرار گرفت به طوري كه در روز يكشنبه آلودگي هوا به مرز هشدار نيز رسيد.بررسي هاي مركز مهار نشان مي دهد در مدت مشابه هفته گذشته غلظت آلاينده هاي هواي تهران روند نزولي را تجربه كرده بود. به طوري كه در روز دوشنبه هفته گذشته وضعيت هوا سالم گزارش شد اين در حالي است كه ديروز غلظت منواكسيد كربن بالاتر از حد استاندارد بود. غلظت آلاينده هاي هواي تهران از ۱۵ روز گذشته به دليل بازگشايي مدارس و فرارسيدن موعد خريد پاييزه، افزايش يافته و به بيش از حد مجاز رسيده است.

ادامه بزرگراه يادگار امام
003114.jpg
بزرگراه يادگار امام حدفاصل خيابان آزادي و طوس به خيابان زنجان جنوبي متصل شد و به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۰ تهران معاون فني و عمراني اين منطقه اعلام كرد : براي روان سازي ترافيك در محدوده زنجان جنوبي و معابر منتهي به اين محدوده معاونت فني و عمراني با يك برنامه ضربتي ادامه بزرگراه يادگار امام(ره) را به خيابان زنجان جنوبي متصل كرد.
مهندس ميرزاقلي افزود: با ايجاد دوربرگردان راه هاي دسترسي از بزرگراه يادگار امام(ره) به خيابان هاي ميمنت و بهنود موجب روان و سبك تر شدن ترافيك شده است.

بيمه ساختمان
003111.jpg
ايلنا: بيمه ساختمان ها موجب ارتقاي كيفيت ساخت و ساز در كشور مي شود؛ اما تعيين تكليف براي شركت هاي بيمه و فعالان در اين صنعت بدون همفكري با آنها امكان پذير نيست.مهندس بهاءالدين ادب، رئيس هيأت مديره شركت هاي انجمن ساختماني در خصوص طرح بيمه ساختمان در مقابل زلزله و حوادث طبيعي كه در كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر در دست تهيه است، گفت: بيمه ساختمان ها موجب ارتقاي كيفيت ساخت و ساز خواهد شد؛ اما تعيين تكليف براي شركت هاي بيمه و فعالان در اين صنعت بدون همفكري با آنها و نگرش به زواياي تاريك و روشن اين قضيه امكان پذير نيست.همچنين موفق نخواهيم شد تا مشكلي از معضلات بخش ساختمان را برطرف كنيم.

تقدير از ۹۰۰ كارمند و كارگر نمونه
شهرداري تهران در جشنواره شهيد رجايي
003117.jpg
گروه شهري: امروز با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران هشتمين جشنواره شهيدرجايي با معرفي حدود ۹۰۰ كارمند و كارگر نمونه شهرداري تهران در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس شايسته دبير اجرايي هشتمين جشنواره شهيد رجايي با اشاره به اجراي دوره هاي قبلي اين جشنواره در سالهاي ۸۰ و ۸۳ اظهار داشت:در اين جشنواره علاوه بر كارمندان از كارگران نمونه شهرداري نيز تقدير بعمل خواهد آمد كه در بين افراد برگزيده تعدادي از جانبازان و آزادگان و حدود ۵۰ نفر از بازنشستگان سنوات گذشته شهرداري تهران نيز حضور دارند.
وي با اشاره به اجراي جشنواره اين دوره در دو سطح مركزي و منطقه اي به دليل حجم فراوان فعاليتهاي شهرداري در سال جاري، افزود: در سطح منطقه اي سهميه افراد نمونه سه برابر سهميه افراد در سطح مركزي خواهد بود كه تمام اين افراد استخدام شهرداري تهران بوده و از بالاترين سطح شغلي شامل مديران و شهرداران مناطق تا رده هاي پايين تر شغلي مانند نيروهاي خدماتي را نيز شامل مي شود.
شايسته با تاكيد بر اينكه تركيب زن و مرد در انتخاب افراد نمونه آزاد بوده و سقف خاصي براي انتخاب تعداد كارمندان نمونه زن و يا مرد وجود ندارد، گفت:تقريبا ۹۰۰ نفر در اين جشنواره برگزيده و مورد تقدير قرار خواهند گرفت كه كاركنان نمونه شهرداري تهران توسط ستاد مركزي شهرداري تهران، شهرداران مناطق و معاونان شهردار و بازنشستگان نمونه نيز توسط كميته فرعي بازنشستگان در سازمان بازنشستگي انتخاب مي شوند.
شايان ذكر است دكتر سعيدلو معاون مالي اداري شهرداري تهران رياست كميته اصلي را بر عهده دارد.

تبليغات  بالني  در شهر غيرقانوني  است
ايرنا:مديرعامل  سازمان  زيباسازي  شهر تهران  گفت : انجام  هرگونه  تبليغات  بالني  در فضاي  شهر تهران  غيرقانوني  است .ابوالقاسم  وحدتي  افزود: شهرداري  تهران  تاكنون  هيچ  مجوزي  براي  انجام  تبليغات  بالني صادر نكرده  است .برخي  از موسسات  كنكور به خصوص  در مركز شهر اقدام  به  تبليغات  بالني كرده اند كه  بعضي  از اين  تبليغات  منجر به  حواس  پرتي  رانندگان  و وقوع  تصادف نيز شده  است .وي ا بيان  اينكه  فضاي  شهر عمومي ، متعلق  به  تمام  شهروندان  است ، تصريح كرد: هيچ  گروه  و موسسه اي  حق  ندارد براي سودجويي  خود، فضاي  شهر را اشغال  كند.وحدتي  گفت : شهرداري  تهران  قطعا با تبليغات  بالني  در شهر، مطابق  قانون برخورد خواهد كرد.وي گفت : شهرداري  تهران  براي  مناسبت هاي  خاصي  چون  نيمه شعبان ، ۲۲بهمن ، عيد نوروز و... خود به  انجام  تبليغات فرهنگي  بالني  پرداخته و يا اجازه  انجام  تبليغات  به  دستگاه هاي  دولتي  مي دهد.

از سوي اعضاي كميسيون شهرسازي شوراي شهر
بررسي طرح ساماندهي نرخ اجاره بها در تهران تكذيب شد
خبرگزاري مهر: اعضاي كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران، بررسي طرح ساماندهي نرخ اجاره بها در بنگاههاي مشاور املاك را تكذيب كردند .
رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران چندي پيش از بررسي طرح مشترك ساماندهي نرخ اجاره بها با همكاري شوراي شهر تهران خبر داده بود.
مصطفي قلي خسروي ، مقابله با افزايش بي رويه نرخ اجاره بها و همچنين ساماندهي و نظارت بر بنگاههاي معاملات ملكي را از اهداف مطالعه چنين طرحي بر شمرده است .رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران ضمن اظهار بي اطلاعي از وجود چنين طرحي ، به خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر گفت : تاكنون چنين طرحي را نديده ايم و اگر قرار باشد اين قبيل طرحها در شوراي شهر بررسي شود ، بايد از كانال شهرداري بيايد .
به گفته دكتر حسن زياري ، شوراي شهر هيچ طرح مشتركي با اتحاديه مشاوران املاك در دست بررسي ندارد .
همچنين دكتر حمزه شكيب و دكتر خسرو دانشجو از ديگر اعضاي كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران نيز از وجود چنين طرحي اظهار بي اطلاعي نمودند .
آنها متفق القول به اين نكته تاكيد داشتند كه تاكنون از سوي رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران ، طرحي تحت عنوان ساماندهي نرخ اجاره بها ارايه نشده است .

جشنواره سلامت
گروه شهري : جشنواره سلامت از بيست و دوم آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اين جشنواره هفت روزه را با مشاركت وزارت بهداشت با هدف ارتقاي سطح سلامت شهروندان ، توانمندسازي آنان در حفظ و توسعه سلامت خود و جامعه برگزار مي كند.

قطارهاي مسافري تابع درجه بندي است
روابط عمومي شركت قطارهاي مسافري رجاء در پاسخ به مطلب مندرج در همشهري مورخ ۲۰/۵/۸۴ با عنوان «دريغ از خنكي» توضيح داده است: در قطارهاي درجه ،۲ به دليل ساختار فني تهويه، كوپه خواب و ... وجود ندارد و نسبت به قطارهاي درجه ۱ زمان سير بيشتري دارد، اما بهاي بليت اين قطار در مقايسه با قطار درجه ۱ بسيار پايين مي باشد و براي اقشار كم درآمد، قابل دسترسي است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |