چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۱ - Sep 28, 2005
تشكيل «اتاق بحران» در بورس تهران
سازمان بورس سرانجام پس از ۹ ماه افت شاخص  ها و كاهش ارزش بازار، وقوع «بحران» در بازار سرمايه را پذيرفت
003192.jpg
طهماسب مظاهري قرار است بحران بورس
را از طريق هيأت دولت پيگيري و دنبال كند
گروه بورس: در پي تشديد روند سقوط شاخص هاي بورس اوراق بهادار و پيش بيني كارشناسان از ادامه اين افت، مسئولان بازار سرمايه صبح ديروز در تالار حافظ «اتاق بحران» تشكيل دادند.
به گزارش خبرنگار ما، شاخص هاي عملكرد بورس تهران طي سه روز گذشته مرز رواني ۱۰ هزار و ۴۵۰ واحد را شكسته و به سرعت به سوي ارقام پايين تر از ۱۰ هزار واحد حركت كرده است. تحليلگران بازار هشدار داده اند در صورت سقوط شاخص به زير ۱۰ هزار واحد ديگر «جمع كردن» بازار كاري بس دشوار خواهد بود.
شاخص كل قيمت سهام از ۱۴ آذرماه پارسال تاكنون يعني ظرف ۹ ماه گذشته سه هزار و ۷۰۰ واحد سقوط را تجربه كرد، ضمن اين كه در مدت ياد شده ۸ ميليارد دلار از ارزش هاي موجود در بازار سهام تهران از كف رفته است.
مسئولان بورس تهران در طول دوره ياد شده همواره از اعلام و پذيرش واژه «بحران» براي روند حركت بورس امتناع ورزيده اند اما سرانجام روز گذشته سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار براي نخستين بار ظرف ۹ ماه گذشته ايجاد «بحران» در بازار سرمايه را پذيرفت و از بررسي  راهكارهاي خروج بورس از بحران ياد شده خبر داد؛ آن طور كه سايت «ايران بورس» خبر داده، برخي حاضران در اين جلسه بحران بورس را به موضوع پرونده هسته اي ايران مرتبط دانسته و بار ديگر بدون توجه به عوامل مؤثر «درون  زا» همه مشكلات را ناشي از مسائل «رواني» تشخيص داده اند.
در ادامه اين نشست طبق روال گذشته بار ديگر يك سري مسائل كلي نظير «مذاكره با سهامداران بزرگ براي دفاع از نظام قيمت ها» ، مذاكره با بانك ها براي ايجاد تسهيلات خريد سهام، پيگيري تصويب قانون بازار اوراق بهادار، «هماهنگي با سازمان خصوصي سازي» و «پيگيري مسائل صنعت سيمان » مطرح شد.
با توجه به اين كه تصميم گيري در بسياري از موارد ياد شده خارج از حيطه وظايف سازمان بورس بوده و عمدتاً به نتيجه رسيدن آنها مستلزم صرف زماني طولاني است به نظر مي رسد در پايان اين نشست تصميمي جدي براي پايان دادن به بحران فعلي اتخاذ نشده است. اين بحران طولاني ترين و شديدترين دوره سقوط در بورس تهران به حساب مي آيد.
گزارش هاي دريافتي حاكي است: در نشست ديروز طهماسب مظاهري معاون كل جديد وزارت اقتصاد نيز حضور داشته و از نزديك مباحث را پيگيري كرده است.
به نظر مي رسد با توجه به تسلط «مظاهري » بر حوزه بازار سرمايه و از آن جا كه وي مسئوليت مستقيم نهادهاي مرتبط با اين بازار را در وزارت اقتصاد بر عهده گرفته، ظرف روزهاي آينده شاهد ابلاغ راهكارهاي تازه و «عملي» از سوي وزارت اقتصاد به سازمان بورس باشيم.
اين گزارش حاكي است: قرار است طهماسب مظاهري موضوع را از طريق وزارت اقتصاد و هيأت دولت پيگيري و دنبال كند.

وضعيت گروه هاي صنعتي بورس تهران در تابستان ۸۴
ارزش مبادلات (ميليارد ريال)
تعداد خريدار (هزارنفر)
تعداد شركت هاي مثبت شده
نام گروه
۱۵۰۰
۳۳
صفر
قطعه سازي و خودروسازي
۱۲۰۰
۲۵
صفر
سرمايه گذاري
۵۰۰۰
۲۳
صفر
انبوه سازان
۸۰۰
۱۹
صفر
ليزينگ
۱۱۰۰
۱۶
صفر
شيميايي و پتروشيمي
۴۰۰
۱۳
صفر
كاني هاي فلزي
۳۰۰
۱۲
صفر
بانك
۲۰۰
۱۱
يك
ماشين آلات و تجهيزات
۱۱۰۰
۸
صفر
سيمان
۱۸۰
۶
يك
غذايي
۴۳۰۰
۵
صفر
هلدينگ
۵۰۰
۴
يك
دارو
۲۷
۴
دو
محصولات فلزي
۲۰۰
۳
صفر
دستگاه هاي برقي
قيمت سهام همه شركت هاي حاضر در ۱۰ گروه
فعال بورس تهران طي تابستان امسال كاهش يافت

تازه ترين گزارش ها از ابعاد ركود بورس تهران
گروه بورس: تازه ترين يافته هاي آماري نشان مي دهد: طي تابستان ۸۴ ارزش سهام همه شركت هاي فعال در ۱۰ گروه حاضر در تالارهاي بورس اوراق بهادار كاهش يافته است.
به گزارش خبرنگار ما از بين ۱۳ گروه صنعتي فعال در بورس تهران فقط ۳ گروه صنعتي شاهد رشد قيمت يك تا دو شركت حاضر در گروه هاي خود بوده اند.
به اين ترتيب آمار ياد شده نشان مي دهد: در دوره ياد شده قيمت سهام همه شركت هاي خودروسازي و قطعه سازي پذيرفته شده در بورس تهران كاهش يافته است. اين افت قيمت در حالي روي داده كه ۳۳ هزار نفر معادل يك هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام اين شركت ها در ۳ ماه گذشته پرداخته اند.
شركت هاي سرمايه گذاري نيز حال و روز بهتري از خودروسازان بورس نداشته اند، قيمت سهام اين دسته از شركت ها نيز به طور كلي با افت روبرو شده، تعداد خريداران سهام شركت هاي سرمايه گذاري در بورس تهران طي تابستان امسال ۲۵ هزار نفر بوده است.
انبوه سازان بورس تهران نيز با وجود جلب نظر ۲۳ هزار سهامدار شاهد سقوط دسته جمعي قيمت سهام خود بوده اند. ارزش دارايي سهامداران همه شركت هاي حاضر در اين گروه نيز به شدت نزول كرده است.
سهامداران شركت هاي سه گروه ياد شده در حالي افت قيمت سهامشان را به نظاره نشسته اند كه بيشترين حجم تقاضا براي خريد در تابستان امسال به سوي اين گروه ها روانه شده بود.
اين گزارش حاكي است: گروه هاي «ليزينگ» و «شيميايي و پتروشيمي» نيز كه به ترتيب با جذب ۱۹ هزار نفر و ۱۶ هزار نفر از متقاضيان سرمايه گذاري رتبه هاي چهارم و پنجم جدول بورس را به خود اختصاص داده بودند در وضعيتي مشابه گرفتار آمدند، در اين دوره قيمت سهام حتي يك شركت  فعال در اين گروه ها با رشد مواجه نشد.
اين گزارش حاكي است: گروه هايي چون، كاني هاي فلزي، بانك ها، سيمان، هلدينگ ها و دستگاه هاي برقي نيز با افت دسته جمعي قيمت سهام همه شركت هاي خود در تابستان ۸۴ روبرو شده اند.
آمار مزبور نشان مي دهد: در دوره يادشده فقط قيمت سهام دو شركت فعال در گروه محصولات فلزي، يك شركت از بين داروسازان بورس و يك شركت توليد كننده مواد غذايي روندي صعودي را در پيش گرفته اند.
بورس تهران سه فصل زمستان ،۸۳ بهار ۸۴ و تابستان ۸۴ را با ركودي سخت پشت سرگذاشته به طوري كه با توجه به افت مداوم قيمت سهام شركت ها ارزش بازار سهام تهران در دوره ياد شده معادل ۸ ميليارد دلار كاهش يافته و شاخص كل قيمت سهام سه هزار و ۶۰۰ واحد افت را تجربه كرده است.

مشتريان دولتي از بورس كشاورزي استقبال نمي كنند
ايسنا: خلأ قانوني باعث شده است دولت از بورس كشاورزي خريد نكند.
احمد كبيري، دبيركل بورس كالاي كشاورزي در حاشيه «همايش آشنايي با بورس كشاورزي» در شيراز در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي گفت: پراكندگي توليدات مهمترين چالش بورس كشاورزي است كه به تبع آن بازارهاي خرده شكل مي  گيرند. هرچند قدر مطلق توليدات عددي قابل توجه است اما پراكندگي و خرد بودن توليدات براي بازار بورس يك چالش است، بنابراين بايد شبكه ارتباطي توليدكننده و مصرف كننده را ايجاد كنيم.
كبيري يادآور شد: شعب بانك كشاورزي در سراسر كشور، تعاوني هاي روستايي و كشاورزي و كارگزاران بورس مي توانند بهترين شبكه ارتباطي را ايجاد كنند.
وي گفت: بورس كشاورزي براساس قانون بورس اوراق بهادار تاسيس شده است و نيازهاي بورس كالايي در آن ديده نشده است.
وي با بيان اينكه مفهوم واقعي و عملي مزايده و مناقصه در تالار بورس كالا خلاصه شده است، يادآور شد: خلأ قانوني باعث شده است كه برخي از دستگاه هاي دولتي به بهانه نظارت سازمان هاي محاسباتي و نظارتي از تالار بورس كشاورزي خريد نكنند و مشتريان دولتي جايي در بورس نداشته باشند. چون دولت در تجارت محصولات كشاورزي سهم قابل توجهي دارد، براي شكل گيري بازار، دولت بايد خريدهاي خود را به اين بازار منتقل كند.
او از راه اندازي ۳۰۰ شعبه كارگزاري در شعب بانك كشاورزي در سراسر كشور خبر داد و گفت: اصرار براي خريد دولتي تنها براي تثبيت بازار است ولي به هيچ وجه فكر نمي كنيم دولت مشتري اصلي بورس كشاورزي است. براي ايجاد اعتماد و جلوگيري از بهانه جويي ها فكر مي كنيم حضور دولت به شكل گيري بازار كمك مي كند.

نامه جمعي از سهامداران متضرر بورس به وزير اقتصاد
به تالار بورس بياييد و آثار پريشاني و خستگي
را از چهره سهامداران بزداييد
003189.jpg
فارس: جمعي از سهامداران متضرر بورس اوراق بهادار در نامه اي به وزير امور اقتصادي و دارايي از وي خواستند: به تالار بورس تشريف فرما شويد و آثار پريشاني و خستگي و آشفتگي را از چهره تك تك سهامداران متضرر بزداييد.
در نامه جمعي از سهامداران متضرر بورس به وزير امور اقتصادي و دارايي آمده است: با اين اقدام بار ديگر شاهد بازگشت امنيت و اعتماد و آرامش و سرمايه هاي سرگردان كه تابه حال بارها تا پشت درب بورس آمده و برگشته اند، خواهيم بود.
سهامداران مالباخته افزودند: آقاي وزير، اگر سوء مديريت و برخوردهاي ناعادلانه در بورس اوراق بهادار ادامه پيدا كند، بايد بيش از پيش شاهد فرار سرمايه هاي ميلياردي به سوي كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس بود.
جمعي از سهامداران زيان ديده بورس در نامه سرگشاده اي به وزير جديد امور اقتصادي و دارايي همچنين خواستار حمايت هرچه بيشتر وي از بورس شده و آورده اند: جناب وزير محترم اقتصاد شما به كرات در مصاحبه ها و سخنراني هايتان حمايت جدي از بورس با ايجاد شفاف سازي بسترسازي مناسب براي معاملات، ايجاد اعتماد براي سهامداران، امنيت براي سرمايه گذاران، جلوگيري از رانت خواري و سفته بازي و مبارزه با اين افراد را مطرح نموده ايد.
در اين نامه آمده است: آقاي وزير، اين گفتمان درد دل و حرف هاي نگفتني اكثريت سهامداران متضرري مي باشد كه به هر اميد و هزاران آرزو پا به اين ساختمان شيشه اي پر رمز و راز گذشته اند و خواهشمند است پس از مطالعه جوابي درخور و شايسته ارائه نموده و در كنار آن انشاءالله اقدامات اساسي براي نشان دادن عدالت و مهرورزي خود را به اين قشر آسيب ديده انجام دهيد.
اين سهامداران متضرر در نامه خود از وزير پرسيده اند: آيا فكر نمي كنيد تا زمان مطرح شدن قانون اوراق بهادار در مجلس و به دنبال آن تصويب و اجرايي شدن اين قانون فرصتي براي يك خانه تكاني در سطوح مديريتي بورس و براي مقابله با يكه تازي و برخوردهاي كاملاً تبعيض آميز با برخي از شركت ها و مقابله با اجراي سياست هاي يك بام و دو هوا، غرض ورزي به جاي مهرورزي، كينه توزي و بي عدالتي به جاي عدالت باشد.
اين افراد خواستار اصلاح ساختار و پايه و اساس سازمان بورس از دل خود آن سازمان شده و آورده اند: نمونه هايي از اين رفتارهاي تبعيض آميز و غرض ورزي ها را هر روزه مي توان مشاهده نمود.
در اين نامه به نمونه هايي از اين رفتارها اشاره شده و آمده است: چندي پيش در مجامع يكي از شركتها در مورد تصويب افزايش سرمايه اختلاف نظر جزيي بين صاحبان سهام روي مي دهد كه در نهايت و بنا به اعتراف كارشناس بورس كه در مجمع حضور داشته اين افزايش سرمايه به تصويب سهامداران مي رسد و با گذشت بيش از سه ماه از تاريخ مذكور و طي چندين بار مراجعه تعدادي از سهامداران پويا و فعال به كارشناس مربوطه و درخواست بازگشايي نماد شركت اعلام نمودند كه در گزارش هاي ارسالي شركت ابهاماتي وجود دارد كه بلافاصله اين موضوع توسط سهامداران به شركت انتقال داده شد و شركت نيز با ارسال گزارش هاي كاملتر سعي در رفع ابهامات مورد نظر سازمان نموده است؛ ولي متأسفانه هيچ اقدامي براي بازگشايي نماد انجام نشده است كه پس از پيگيري هاي مجدد به عمل آمده مشخص گرديد كه در مجمع شركت مذكور برخورد سهامدار عمده خوشايند كارشناس بورس نبوده است و كارشناس محترم اعلام نموده كه تا زماني كه مديرعامل شركت فوق رسماً در بورس حضور نيافته و از بنده عذرخواهي نكند، اقدام به بازگشايي نماد نخواهيم كرد.
سهامداران زيان ديده در بيان نمونه اي ديگر آورده اند: حدود سه ماه پيش گزارشي از يك شركت سرمايه گذاري به روي تابلو اعلانات آمد كه در آن قيد شده بود در مدت سه ماه ۵۰ درصد سود شركت حاصل شده است. به فاصله كمتر از يك ماه از انتشار اين گزارش، گزارش ديگري در تابلو اعلانات بورس و تعدادي از روزنامه هاي اقتصادي اعلام نمود، شركت در مدت سه ماه، كمتر از ۱۰ درصد سود اعلام شده را پوشش داده است. بديهي است گزارش هاي اين چنيني، زيان غيرقابل جبراني را به سرمايه گذاران وارد مي كند و بدبيني را نسبت به گزارش هاي اين سازمان حاكم مي نمايد.
در ادامه نامه عنوان شده است:
آقاي وزير اگر كارشكني ها و برخوردهاي خصمانه مسئولين بورس با برخي شركتهاي بورسي ادامه پيدا كند، مطمئن باشيد ديگر رغبتي براي سرمايه گذاري افراد حقيقي و حقوقي در بورس باقي نخواهد ماند و همانند بسياري ديگر به دليل سوء مديريت اقتصادي كشور و همين برخوردهاي ناعادلانه، سرازير خواهند كرد.
در پايان اين نامه آمده است: از جنابعالي تقاضا مي شود كه با توجه به اوضاع كنوني بورس و ضررهاي هنگفت سهامداران با تسريع در انجام برنامه ها و اهداف مورد نظرتان به اين آشفتگي و نابساماني كه زمان آن كم كم به يك سال نيز مي رسد، پايان دهيد.

روز بي سابقه در تالارهاي بورس
قيمت سهام ۱۱۰ شركت كاهش يافت
گروه بورس: سهامداران، سه شنبه يكي از بي سابقه ترين روزها را در تالارهاي مبادلات بورس پشت سر گذاشتند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز از مجموع ۱۲۷ شركتي كه سهام آنها بين فعالان بورس تهران رد و بدل مي شد فقط ۱۰ شركت رشد قيمت را تجربه كردند. در اين بين ايران ارقام تنها شركتي بود كه سقف پنج درصدي رشد قيمت را پر كرد.
بنا بر اين گزارش، طي معاملات اين روز سهام ۷ شركت نيز در حالي داد و ستد  شد كه قيمت آنها نسبت به روز گذشته بدون تغيير باقي مانده بود.
بر اين اساس قيمت سهام ۱۱۰ شركت روز گذشته روندي نزولي را در پيش گرفت كه در تاريخ معاملات بورس تهران بي سابقه بود.
در ميان شركت هايي كه ديروز سهامشان با كاهش قيمت مواجه شده بود، قيمت ۱۳ شركت ۵ درصد، يك شركت ۴۵ درصد و بقيه زير ۵ درصد افت كرد.

شاخص كل در مرز ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد
003186.jpg
گروه بورس: افت ۸۶ واحدي شاخص كل قيمت سهام طي روز گذشته بر هشدارهاي قبلي تحليلگران بازار سرمايه مبني بر بحراني بودن شرايط مهر تأييد  زد.
به گزارش خبرنگار ما اگر چه به باور برخي مسئولان، در حال حاضر قيمت ها در كف قرار دارند ولي اين مسئله دليلي براي توقف روند افت بازار نيست. بنابراين گزارش كاهش ۸۶واحد شاخص كل ديروز باعث شد اين شاخص به رقم ۱۰ هزار و ۱۹۱ واحد نزول كرده و به پايين ترين حد خود طي سال هاي اخير برسد. در اين روز ارزش بازار به رقم ۳۴۵ميليارد ريال رسيد و شاخص بازده نقدي و قيمت ۵/۲۳۸ واحد افت كرد. براساس اين گزارش داد و ستدهاي ديروز بورس تهران افت ۴/۹۳واحدي شاخص عملكرد تالار اصلي و كاهش ۴۸ واحدي شاخص عملكرد تالار فرعي را به دنبال داشت و باعث شد در پايان معاملات اين دو شاخص به ترتيب روي ارقام ۹۸ هزار و ۷۸ واحد و ۱۰ هزار و ۴۶۶ واحد ثابت شوند.
روند نزولي بازار روز گذشته گريبان شاخص صنعت وشاخص مالي را گرفت و موجب كاهش ۶۰ واحدي شاخص صنعت و افت ۳۷۵ واحدي شاخص مالي شد.
اين دو شاخص كه به ترتيب عملكرد شركت هاي صنعتي و سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهند، ديروز به ترتيب به ارقام ۷ هزار و ۸۸۰ واحد و ۲۵ هزار و ۵۹۵ واحد بازگشتند.
بنابراين گزارش شاخص سهام ساختمان ديروز در بين گروه هاي ديگر بيشترين افت را تجربه كرد، به طوري كه با افت ۱۰۸ واحدي به رقم دو هزار و ۸۷ واحد رسيد. همچنين شاخص گروه وسائل نقليه ديروز ۵۹واحد منفي خورد و روي عدد ۴ هزار و ۵۰۳ واحد ايستاد.
در اين روز كاري شاخص سهام فلزات اساسي ۲۹ واحد، شاخص گروه نفت و سوخت هسته اي ۱۹واحد و شاخص سهام كاني هاي فلزي ۶واحد پايين تر ايستادند.

افت شاخص و افزايش خريداران ايران ارقام
گروه بورس: به رغم افت شديد شاخص كل قيمت سهام طي معاملات ديروز فعالان بازار به خريد سهام ايران ارقام رغبت نشان دادند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز تعداد ۴۴۳ نفر از فعالان بازار براي خريد ۴ ميليون و ۲۳۵ هزار و ۸۰۰ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۲/۱۶ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
در اين روز كارگزاران بازارگردان بازار را به تعادل رساندند به طوري كه سهام شركت هاي سرمايه گذاري بانك ملي، سرمايه گذاري غدير، سيمان فارس و خوزستان، صدرا و سرمايه گذاري مسكن توسط آنها بازارگرداني شد.
بنا بر اين گزارش، روز گذشته بيشترين دستور فروش به ترتيب براي سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري ساختمان، سيمان شرق، سيمان دورود، نيرو ترانس، ليزينگ خودرو غدير، سيمان تهران و سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات صادر شد.

معاملات چرخشي در چارچوب ضوابط بورس نيست
ايران اكونوميست: با منطقي شدن عمليات و نرخ هاي معاملاتي كارگزاران، برخي معاملات واهي كه با اهداف غيراقتصادي صورت مي گيرد از چرخه فعاليت كارگزاران حذف شده و بازار به يك بازدهي معقول و منطقي نزديك مي شود.
نصرا... برزني مدير عامل كارگزاري بانك اقتصاد نوين، گفت: مهمترين نقش كارگزاران بورس اجراي دستورات سرمايه گذاران منفرد يا حقوقي است كه اين عمل آنها بايد از منطقي مشخص پيروي كند. وي افزود: معاملات چرخشي كه در بازار صورت مي گيرد در چارچوب ضوابط يا منطق بازار نيست كه اين گونه عملياتهاي غيرمنطقي بايد به تدريج از گردونه فعاليت كارگزاران خارج شود.

ايران خودرو ديزل به مجمع مي رود
گروه بورس: تاريخ و محل برگزاري مجامع دو شركت حاضر در بورس مشخص شد.
به گزارش خبرنگار ما سهامداران ايران خودرو ديزل جهت شركت در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده مي توانند رأس ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه هفتم مهرماه به محل سالن اجتماعات شركت ساپكو مراجعه كنند. در اين جلسه اعضاي هيأت مديره شركت انتخاب مي شوند.پشمبافي ايران هم روز ۲۷ مهرماه را براي برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه خود در نظر گرفته است. در اين جلسه كه رأس ساعت ۹ صبح در محل دفتر مركزي شركت برگزار مي شود ضمن انتخاب رئيس قانوني، صورتهاي مالي مربوط به سال مالي منتهي به پايان مردادماه ۸۴ بررسي مي شود.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۰۹
۱
۱,۱۷۳
ارج
۰.۵۵-
۷۵-
۱۳,۴۹۰
افست
۵
۱۸۲
۳,۸۲۳
ايران ارقام
۱.۷۳-
۵۵-
۳,۱۲۷
ايران خودرو
۰.۶۵-
۲۲-
۳,۳۵۱
ايران خودروديزل
۴.۶۸-
۱۶۸-
۳,۴۲۲
ايرانيت
۲.۱۵-
۱۱۵-
۵,۲۲۲
باما
۱.۱۶-
۳۷-
۳,۱۵۱
بانك اقتصادنوين
۴.۵۷-
۹۲-
۱,۹۲۱
بانك پارسيان
۰.۱۷-
۵-
۳,۰۲۴
بانك كارآفرين
۰.۴۲-
۵-
۱,۱۸۲
بسته بندي ايران
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۵۲
پارس خودرو
۱.۸-
۱۰۹-
۵,۹۵۶
پارس دارو
۰.۰۲-
۱-
۴,۷۷۷
پارس سرام
۰.۰۹-
۴-
۴,۳۰۳
پارس سويچ
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۷۹
پاكسان
۰.۷۱-
۵۷-
۷,۹۲۸
پتروشيمي آبادان
۴.۱۸-
۴۵۱-
۱۰,۳۴۸
پتروشيمي اراك
۱.۵۴-
۲۰۵-
۱۳,۱۰۷
پتروشيمي اصفهان
۰
۰
۱,۵۳۰
پمپ سازي ايران
۴.۶۸-
۱۶۵-
۳,۳۵۹
تراكتورسازي ايران
۴.۹۸-
۸۳-
۱,۵۸۳
تكنوتار
۰.۳۹-
۸-
۲,۰۲۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۴.۸-
۲۰۴-
۴,۰۴۷
توسعه معادن روي ايران
۰
۰
۶,۹۹۹
تولي پرس
۵-
۷۶-
۱,۴۴۵
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۴.۹۹-
۶۲۰-
۱۱,۸۱۰
توليد سموم علف كش
۰.۱-
۲-
۲,۰۰۰
چيني ايران
۲.۶۸-
۱۴۱-
۵,۱۲۷
حمل و نقل توكا
۰.۰۵
۵
۱۰,۰۷۱
خدمات انفورماتيك
۰.۴۸-
۴۲-
۸,۶۶۱
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۳۵-
۷-
۲,۰۰۴
داده پردازي ايران
۴.۹۹-
۱۵۷-
۲,۹۹۱
داروسازي سبحان
۰.۰۳-
۱-
۳,۴۱۹
داروسازي كوثر
۰
۰
۳,۳۵۶
دشت مرغاب
۰.۴۹
۵
۱,۰۲۸
روغن نباتي جهان
۳.۹۳-
۳۳۳-
۸,۱۴۹
زامياد
۰.۱۵-
۲-
۱,۳۱۸
ساسان
۰.۱۲
۳
۲,۵۹۸
سالمين
۰.۱۷-
۵-
۲,۹۱۹
سامان گستراصفهان
۰.۸۳-
۲۹-
۳,۴۸۰
سايپا
۴.۲۲-
۲۶۴-
۵,۹۹۹
سايپاديزل
۴.۹۶-
۱۰۳-
۱,۹۷۵
سخت آژند
۴.۹۸-
۲۰۴-
۳,۸۹۲
سراميك هاي صنعتي اردكان
۲.۴۶-
۴۰-
۱,۵۸۴
سرما آفرين
۰.۳۷-
۶-
۱,۶۱۹
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۴.۹۹-
۱۰۲-
۱,۹۴۱
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ)
۰.۴۱-
۱۴-
۳,۳۸۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۶۵-
۷-
۱,۰۶۸
سرمايه گذاري بهمن
۲.۹۴-
۷۴-
۲,۴۴۲
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۴.۹۸-
۸۵-
۱,۶۲۲
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۵-
۱۹۵-
۳,۷۰۶
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۱۸-
۲-
۱,۱۰۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۰۷-
۲-
۲,۹۰۳
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۱-
۱-
۹۹۹
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۰۲-
۱-
۵,۹۰۴
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۰۳-
۱-
۳,۶۷۶
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۴.۳۴-
۴۷-
۱,۰۳۵
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۶۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۰۸-
۲-
۲,۵۲۸
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۰۸-
۲-
۲,۳۸۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۰.۱۵-
۲-
۱,۳۳۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰
۰
۳,۶۵۱
سرمايه گذاري مسكن
۱.۵۵-
۱۶-
۱,۰۱۶
سرمايه گذاري ملت
۰.۰۷-
۱-
۱,۳۸۰
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۳-
۲۰-
۶,۷۰۸
سيمان بجنورد
۰.۰۱-
۱-
۱۱,۷۹۰
سيمان تهران
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۳۶۷
سيمان سپاهان
۰.۰۳-
۷-
۲۳,۹۲۰
سيمان شاهرود
۰
۰
۱۰,۲۵۹
سيمان شرق
۰.۲۹-
۱۷-
۵,۸۹۶
سيمان فارس و خوزستان
۴.۱-
۱۶۵-
۳,۸۵۷
شاهد
۰.۶۲-
۲۴-
۳,۸۶۹
شيشه همدان
۰.۴۹-
۱۵-
۳,۰۵۳
شيميايي سينا
۴.۶۳-
۴۵۵-
۹,۳۷۰
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۱-
۱-
۹,۰۴۸
صنايع ريخته گري ايران
۰.۴-
۴-
۱,۰۰۲
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۲.۰۱
۴۹
۲,۴۸۳
صنعتي بهشهر
۴.۹۳-
۲۴۹-
۴,۸۰۰
صنعتي دريايي ايران
۱.۴۷-
۸۵-
۵,۶۹۵
عمران و توسعه فارس
۱.۱۴-
۱۱-
۹۵۸
فارسيت اهواز
۰.۴۲-
۴۰-
۹,۴۵۷
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۰۵-
۲-
۳,۹۰۴
فرآورده هاي تزريقي ايران
۴.۰۳
۳۴
۸۷۸
فرآورده هاي غذايي مشهد
۱.۱۴-
۱۹-
۱,۶۴۷
فرآورده هاي نسوز آذر
۵-
۵۲۲-
۹,۹۲۸
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۶۶
۸۴
۱,۸۸۵
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۴.۳۶-
۵۱-
۱,۱۱۸
فنرسازي خاور
۴.۵۴-
۵۲-
۱,۰۹۳
فنرسازي زر
۰.۰۴-
۱-
۲,۳۷۱
فولاد كاويان
۰.۲۱-
۳-
۱,۳۹۹
قند شيرين خراسان
۰.۲۸-
۶-
۲,۱۶۰
كابل سازي ايران
۰.۲۳-
۱۰-
۴,۳۶۸
كارتن ايران
۰.۳۵-
۲۰-
۵,۷۵۱
كارخانجات داروپخش
۰.۷۷-
۶۴-
۸,۲۰۷
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۹۹-
۷۰-
۱,۳۳۳
كارخانه فارسيت درود
۴.۶۶-
۷۰۲-
۱۴,۳۵۳
كالسيمين
۱.۳۸-
۴۲-
۳,۰۰۳
كربن ايران
۰.۱۴
۳
۲,۲۲۳
كشت وصنعت پياذر
۰.۱۲-
۴-
۳,۳۹۱
كمباين سازي ايران
۴.۰۴-
۱۱۳-
۲,۶۸۳
كنتورسازي ايران
۰.۰۹-
۴-
۴,۶۸۲
گازلوله
۱.۰۱-
۲۲-
۲,۱۴۶
گروه بهمن
۰.۶۲-
۲۲-
۳,۵۰۷
گروه صنعتي سپاهان
۰.۰۳-
۲-
۶,۱۲۳
گروه صنعتي سديد(هلدينگ)
۰.۲۵-
۱۰-
۳,۹۸۳
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۶۱-
۳۲-
۱,۹۵۱
گلتاش
۰.۰۸
۳
۳,۶۲۱
گلوكوزان
۰.۰۲-
۱-
۴,۰۶۹
لاستيك دنا
۲.۹۴-
۳۷-
۱,۲۲۳
لاميران
۴۵.۲۱-
۲۰۶۳-
۲,۵۰۰
لعاب ايران
۰.۴۳-
۹-
۲,۰۷۱
ليزينگ ايران
۴.۹۵-
۱۰۳-
۱,۹۷۶
ليزينگ خودروغدير
۰.۰۳-
۱-
۲,۹۷۹
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۳۸-
۳-
۷۹۰
ماشين سازي اراك
۴.۰۹-
۱۳۶-
۳,۱۸۹
معادن بافق
۲.۳۱-
۸۵-
۳,۵۹۳
مقره سازي ايران
۴.۸-
۲۵۰-
۴,۹۶۲
ملي سرب و روي ايران
۰.۲۳-
۷-
۳,۰۰۰
مهرام
۱.۴۸-
۳۸-
۲,۵۳۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۱۵-
۲۱-
۱,۸۰۲
موتوژن
۰.۱۵-
۴۰-
۲۷,۳۱۴
نفت بهران
۲.۲-
۱۴۴-
۶,۴۰۸
نورد آلومينيوم
۰
۰
۲,۸۰۶
نورد قطعات فولادي
۲.۶۸-
۲۴-
۸۷۰
نورد و لوله اهواز

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |