شنبه ۹ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۳ - Oct 1, 2005
حضرت رسول اكرم (ص): اي اباذر! دو نعمت است كه بسياري از مردم درمورد آن، دچار غبن شده اند و آن دو نعمت عبارت است از سلامت و فراغت خاطر.
مستدرك الوسائل ج ۱۲ ص ۱۴۰
امروز با حافظ
صد بار توبه كردم و ديگر نمي كنم
من ترك عشق شاهد و ساغر نمي كنم
با خاك كوي دوست برابر نمي كنم
باغ بهشت و سايه طوبي و قصر حور
برگزاري جشنواره فيلم، فيلمنامه و عكس رضوي در مشهد
جشنواره فيلم، فيلمنامه و عكس امام رضا(ع) اواخر آذر ماه در استانهاي خراسان برگزار مي شود.
به گزارش مهر در مشهد، جشنواره فيلم، فيلمنامه و عكس رضوي به همت سازمان فرهنگي _ اجتماعي شهرداري مشهد و با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي گردد.
بنا به اين گزارش، به گفته معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد، جشنواره عكس امام رضا(ع) در خراسان جنوبي و فيلمنامه در خراسان شمالي برگزار خواهد شد و در قسمت فيلم، مشهد ميزبان اين جشنواره است.
سيد جلال فياضي، از برگزاري يك بخش ويژه در اين جشنواره خبر داد و افزود: امسال ابتكاري در برگزاري جشنواره صورت گرفته و آن شركت دادن آثاري با موضوع امام زادگان در مسابقه خواهد بود.
وي افزود: به دليل كثرت مقبره امامزادگان در ايران كه اكثر آنها از خواهران و برادران حضرت رضا هستند، فيلم و عكس هايي كه مربوط به اين اماكن باشند در جشنواره حضور پيدا خواهند كرد.
فياضي در رابطه با زمان برگزاري جشنواره فيلم، فيلمنامه و عكس امام رضا(ع) اظهار داشت: به دليل برگزاري كنگره بزرگداشت سرداران شهيد در دهه ميلاد حضرت رضا(ع)، هنوز زمان دقيقي براي برگزاري جشنواره مشخص نشده است، ولي سعي مي شود در دهه سوم آذر ماه جشنواره برگزار گردد.

۱۰ و ۱۱ مهر صورت مي  گيرد
نخستين اجراي اركستر ۸۰ نفره ملل در تالار وحدت
گروه ادب و هنر: اركستر ملل ايران كه قرار بود، در تخت جمشيد به اجراي برنامه بپردازد، با تعويق اين برنامه، ۱۰ و ۱۱ مهر درتالار وحدت به اجراي برنامه خواهد پرداخت.
پيمان سلطاني رهبر دائمي اركستر ۸۰ نفره ملل در گفتگو با همشهري ضمن اعلام اين خبر گفت: متاسفانه پاره اي از مشكلات پيش بيني نشده سبب شده است تا كنسرت  ها در تخت جمشيد به تعويق افتد، اما به جهت آنكه گروه دو ماهي است به تمرين منظم آثار و قطعات پرداخته بود، بهتر ديديم كه از اين فرصت استفاده كرده و در تالار وحدت به اجراي قطعات بپردازيم.وي درباره محتواي برنامه ها و اجراكنندگان قطعات گفت: در اين برنامه بهمن رجبي، چهره نامي تمبك نوازي ايران در قطعه اي از موستارت به عنوان تكنواز حضور خواهد داشت و قطعاتي را اجرا خواهد كرد. همچنين كيوان ساكت نوازنده تار و آهنگساز نيز در اجراي دو قطعه از ساخته هاي خود كه از سوي سياوش بيضايي تنظيم شده است، مشاركت دارد.
سالار عقيلي كه دو شب قبل به همراه اركستر ملي قطعاتي را خوانده بود، نيز در اجراي اركستر ملل تصنيف مرغ سحر ساخته مرتضي ني داود و نيز نخستين سرود ملي ايران (از ساخته  هاي موسيولومر) را با شعر بيژن ترقي مي خواند.به گفته سلطاني، آهنگسازي و تنظيم قطعات اركستر را سياوش بيضايي انجام داده است كه از ابتدا به عنوان آهنگساز و تنظيم كننده همراه اركستر بوده است.سلطاني به حضور ۱۰ نوازنده از ارمنستان اشاره كرد و گفت كه در اركستر از سازهاي ملي ايران شامل مضرابي ها، كوبه اي، بادي و سازهاي باستاني (كرميل، مارناي) و سازهاي فرنگي چون زهي ها، باديها چوبي، كوبه اي ها و سازهاي همراهي كننده استفاده خواهد شد.اين اركستر كه چهره هايي چون علي رهبري، منوچهر صهبايي، كامبيز روشن روان، محمدرضا شجريان از تمرينات دو ماهه آن ديدن كرده اند، بدون حمايت نهادي دولتي و با عشق و علاقه جمعي از جوانان مستعد و علاقه مند به موسيقي فاخر اين مرزوبوم پا گرفت و در صورت حمايت  جدي مي تواند، نمونه اي از توانايي ها و قابليت هاي بالاي موزيسينهاي جوان ايراني باشد.سلطاني همچنين گفت كه براي تقابل و همجواري بينابيني سازهاي ايراني با سازهاي فرنگي، در مضراب گزاري و انگشت گزاري و لحن برخي از سازه هاي ايراني تلاشهاي جدي اي صورت گرفته است.
اركستر ملل در ساعت ۲۰ و ۳۰ روزهاي ۱۰ و ۱۱ مهر در تالار وحدت اجراي برنامه دارد و علاقه مندان مي توانند از گيشه تالار وحدت بليت را تهيه كنند.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
خفه شويد
ناقلان اخبار چين و ماچين آورده اند كه وبلاگ نويسان جوان يا غيرجوان قبل از هر اقدامي، بايد بيانيه ۱۱ ماده اي جارچيان اداره اطلاعات شوراي ايالتي چين را از بركنند تا مبادا در حين كار و بار با اينترنت مرتكب خطايي شوند. خطايي كه علاوه بر نوازش هاي دولتي مي تواند جرايم نقدي ۳۵۰۰ دلاري در پي داشته باشد.
به نوشته ايسنا، اين ۱۱ خط قرمز ممنوعه عبارتند از عدم رعايت اصول قانون اساسي، تخريب اعتبار كشور، به خطر افتادن امنيت ملي، به خطر انداختن يكپارچگي نژادي، ترويج فرقه گرايي، شايعه پراكني، خدشه به اعتبار افراد، نشر اطلاعات غيرقانوني و... حال با اين اطلاعيه جارچيان مي توان فهميد كه بايد خفه شد و هيچ حرفي نزد.
كترينگ اتوبوس ها
اتحاديه شركت هاي مسافربري براي اين كه كلاس كار و خدمات خود را بالا ببرند به ميراث خبر گفته اند كه كيفيت و نوع اغذيه اتوبوس هاي برون شهري تغيير مي كند. اگر تا ديروز يك بسته دستمال كاغذي، يك كيك يا بيسكويت خشك و يك ليوان پلاستيكي تحويل مسافران مي شد انشاءالله در آينده شاهد اغذيه و اشربه با كيفيت خواهيم بود. خدا كند كه اين هزينه ها را از جيب مسافران در نياورند چون همان روزهاي اول هم براي اين كترينگ نيم بند حسابي مسافران بين شهري را دوشيدند، بگذريم از اين كه آن اوايل نوشابه، چاي، شيريني و ساير احترامات فائقه را به عمل مي آوردند حالا باز امكان دارد براي ساز كردن قيمت بليت هاي اتوبوس، موضوع كترينگ را علم كنند.

دكور غرفه ناشران ايراني به فرانكفورت رفت
سايت كتاب_گروه خبر: امسال غرفه اتحاديه تعاوني ناشران ايران در نمايشگاه بين المللي فرانكفورت سر و شكل ايراني به خود مي گيرد.براي اين منظور دكور خاصي با توجه به مسائل فرهنگي و پيشينه تاريخي ايران ساخته شده است.اين دكور پنج شنبه از گمرك ايران به آلمان فرستاده شد.
برازش نماينده تعاوني ناشران كشور در نمايشگاه فرانكفورت با بيان اين مطلب افزود: امسال خوشبختانه با پيگيري هايي كه انجام شد وضعيت غرفه ايران زودتر از سال گذشته مشخص شده است و اين دست ما را در تجهيز غرفه و ارسال آثار باز كرده است.سال گذشته ناشران ايراني به علت ناهماهنگي هاي به وجود آمده مجبور شدند از پنل ها و تجهيزات عادي كه برگزاركنندگان نمايشگاه در اختيارشان قرار دادند، براي تجهيز غرفه استفاده كنند.
برازش معتقد است امسال تلاش هاي زيادي براي حضور آبرومندانه در نمايشگاه صورت گرفته است.او به غرفه امسال ناشران ايراني اشاره كرد و گفت: امسال توانستيم يكي از بهترين غرفه ها را در اختيار بگيريم.اين غرفه كه فضاي كافي براي آثار ناشران دارد در يكي از سالن هاي اصلي قرار گرفته است.برگزاركنندگان نمايشگاه فرانكفورت غرفه اي ۱۲۸ متري درسالن ۵- صفر قسمت A599 را در اختيار اتحاديه تعاوني ناشران ايراني قرار داده اند.رئيس تعاوني ناشران مشهد با اشاره به مشكلات پيش آمده در سال گذشته از همكاري بيشتر آلماني ها در دوره اخير نمايشگاه خبر داد و گفت: سال گذشته تنها چند روز مانده به شروع كار نمايشگاه اجازه حضور به ما داده شد.
به همين دليل ناشران ايران با مشكلات مختلفي همچون دير رسيدن كتاب ها و ناكافي بودن فضا مواجه شدند.

مجموعه اشعار «علي  معلم دامغاني» منتشر مي شود
علي معلم دامغاني ، شاعر معاصر ، در حال حاضر سرگرم بازنگري و ويرايش دو مجموعه شعري خود است كه در سالهاي قبل منتشر شده و به زودي قرار است آنها را با ويرايش جديد به دست چاپ بسپارد. به گزارش خبرنگار كتاب مهر ، مجموعه «ترانه ها» براي نخستين بار و «رجعت سرخ و ستاره» ، براي دومين بار توسط علي معلم دامغاني از سوي حوزه هنري منتشر خواهد شد.

دوره دانش افزايي زبان فارسي
ويژه تاجيك ها در تهران پايان يافت
مراسم پاياني چهل و سومين دوره دانش افزايي زبان و ادبيات فارسي ويژه استادان و دانشجويان كشور تاجيكستان در محل مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد. به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين دوره كه از سوي اين مركز برگزار شد  ، ۱۸ تن از استادان و دانشجويان كشور تاجيكستان در مدت دو هفته به فراگيري زبان و ادبيات فارسي پرداختند.
براي افراد شركت كننده در اين دوره، سرفصل هاي درسي ادبيات معاصر، درست نويسي و آشنايي با وب سايت هاي زبان فارسي پيش بيني شده بود.

پرويز تناولي پيشنهاد داد
راه اندازي موزه هاي منطقه اي
براي حفاظت از فرش هاي عشايري
گروه ادب و هنر: يكي از مهم ترين راه هاي حفظ نمونه هاي موجود فرش هاي عشايري راه اندازي موزه هاي منطقه اي است.
پرويز تناولي، نقاش صاحب نام ايراني كه در افتتاحيه جشنواره سراسري فرش هاي عشايري سخن مي گفت ضمن اعلام اين مطلب گفت:: ۸۰ سال پيش عشاير مهم ترين قدرت در كشورمان به حساب مي آمدند. آنها مردماني دلير، سرزنده، مغرور و دلشاد بودند و امروز جز انسان هايي فقير و تهي دست چيزي از آنها باقي نمانده است. انسان هايي كه زيراندازشان چند تكه پلاستيك است و به جاي چادرهاي سياه از چادرهاي برزنتي استفاده مي كنند. بيشترشان مجهز به وانت هستند و چارپايانشان را در اثر خشكسالي از دست داده اند، در اين شرايط مشخص است كه بافته هاي سنتي هم ميان آنها جايي نخواهد داشت.
وي همچنين گفت: روزي كه پادشاهان ما در غفلت بودند، تمام فرش هاي منحصربه فرد كلاسيك از ايران خارج شد و به موزه هاي بزرگ دنيا رفت، اما هنوز هم به اشتباه به دنبال بازگرداندن آنها هستيم و از گونه ديگر فرش ايران يعني فرش هاي عشايري غافل مانده ايم.
موزه فرش از ابتدا به اشتباه به دنبال بازگرداندن فرش هاي نفيس صفوي بود كه اروپاييان آنها را در دوران قاجار از ايران خارج كردند. اما بعد از مدتي با هزينه بسيار زياد تنها توانست تعداد اندكي از آنها را به ايران بازگرداند. درحالي كه اگر از ابتداي تأسيس توان خود را بر جمع آوري نمونه هاي منحصربه فرد دست بافت هاي عشايري متمركز مي كرد امروز هم مجموعه اي بي نظير در موزه فرش فراهم مي آمد هم اين آثار به سرنوشت فرش هاي كلاسيك دچار نمي شد و سر از موزه هاي خارجي درنمي آورد.او با اشاره به بي توجهي نسبت به بررسي فرش هاي عشايري گفت: همه فكر مي كنند شناسايي و بررسي فرش هاي عشايري كاري ساده و پيش پا افتاده است، درحالي كه امروز كارشناسان اين شاخه از فرش در ايران به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد.

برگي از تاريخ
آيت الله سيد محمد حسيني همداني معروف به آقانجفي همداني از اعاظم حكما و عرفاي معاصر
در سال ۱۲۸۳ ش (۱۳۲۲ ق) در بيت علم و تقوا در نجف اشرف به دنيا آمد. وي در كودكي به همراه پدر به همدان رفت و در ۲۱ سالگي براي ادامه دروس، رهسپار حوزه عالمان نام آوري همچون ميرزاي ناييني، محمد حسين غروي اصفهاني، سيد حسين بادكوبه اي، ميرزا علي آقا قاضي طباطبايي و ميرزا عبد الغفار مازندراني، فقه، اصول، كلام و فلسفه را فرا گرفت و در اين درس ها با آيات عظام: سيد ابوالقاسم خويي، سيد محمد هادي ميلاني و علامه سيد محمد حسين طباطبايي و ... مباحثه مي كرد. اين عالم رباني به قدري از لحاظ علمي و فقهي مورد توجه ميرزاي ناييني واقع شد كه به ايشان گواهي اجتهاد داد و آقانجفي نيز به شرف دامادي آن مرجع بزرگ نائل شد. آيت الله همداني پس از اخذ اجازات متعدد اجتهاد از علماي بزرگ نجف، قصد وطن نمود و پس از اقامت ۲۲ ساله در نجف راهي همدان گرديد. از آن پس به تدريس و تأليف و ارشاد مردم پرداخت و در همدان ماندگار شد. آقا نجفي همداني پايبندي خاصي به انجام مستحبات و پرهيز از مكروهات داشت و از آوازه گري و شهرت و رياست، به شدت احتياط مي كرد. ايشان با توجه به اينكه، علاوه بر فقه و اصول، فلسفه نيز خوانده بود، انديشه استدلالي و علمي داشت و به شبهات و مشكلات فكري روز توجه مي نمود. از آيت الله همداني آثار متعددي به يادگار مانده است كه انوار درخشان در تفسير قرآن در ۱۸ جلد، درخشان پرتوي از اصول كافي در ۶ جلد و معاد جسماني و روحاني از آن جمله اند. سرانجام آن فقيه بزرگ در سحرگاه نهم مهر ۱۳۷۵ ش برابر با پانزدهم جمادي الاول ۱۴۱۷ ق در نود و سه سالگي بدرود حيات گفت و پس از تشييع باشكوهي در همدان و مشهد، در جوار مرقد شيخ بهايي در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاك سپرده شد.
سراج منير، محقق و مؤلف بزرگ پاكستاني
در سال ۱۳۳۱ ش (۱۹۵۲م) به دنيا آمد. وي به دليل علاقه فراوان به فرهنگ، زبان و ادبيات پارسي، در راه نشر اين زبان در پاكستان و معرفي شخصيت هاي معروف ادبي، فرهنگي و فلسفي ايران، خدمات ارزنده اي انجام داد. از جمله اقدامات مؤثر سراج منير، چاپ كتاب ارزشمند سخنوران ايران توسط مؤسسه مطالعات فرهنگي اسلامي پاكستان بود. او كه از بنيانگذاران انجمن فارسي در پاكستان به شمار مي رفت، براي تقويت اين انجمن با نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لاهور همكاري وسيعي داشت. سرانجام اين انديشمند و محقق سرشناس پاكستاني در ۳۸ سالگي بر اثر سكته قلبي، در اسلام آباد دارفاني را وداع گفت.

كوتاه از هفت هنر
۲۵ كشور در سيزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم
امسال براي دومين بار محصولات قرآني ايران و كشورهاي جهان در سيزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم به نمايش گذاشته خواهد شد.به گزارش ايسنا، در بخش داخلي آثار و محصولات فرهنگي- هنري قرآني استانهاي مختلف كشور به نمايش گذاشته خواهد شد كه توسط صاحبان صنايع داخلي توليد شده اند و عمدتا شامل مجموعه صنايع دستي و  هنرهاي سنتي است.بنا بر اين گزارش، در بخش خارجي نيز صدها محصول قرآني در رشته هاي مختلف فرهنگي، هنري شامل كريستال، فلز، سراميك، چوب، پارچه، از ۲۵ كشور جهان همچون كشورهاي مراكش، لبنان، سوريه، مصر، اندونزي، چين، ژاپن، تايلند، تايوان، عربستان، مالزي، امارات متحده عربي، پاكستان و كشورهاي اروپايي اسپانيا، آلمان، ايتاليا و... به نمايش عمومي  در مي آيد.
ضيايي دبير سمينار آسيب شناسي نمايش عروسكي
حسين ضيايي دبير سمينار آسيب شناسي نمايش عروسكي شد.علي پاكدست در گفت وگو با ايسنا  گفت: براي برگزاري سمينار آسيب شناسي نمايش عروسكي  حسين ضيايي را به انتخاب اعضا به عنوان دبير و زهره بهروزي نيا را به عنوان دبير اجرايي انتخاب كرديم.البته فرناز بهزادي نيز به عنوان رابط انجمن نمايشگران عروسكي خانه تئاتر و كميته آسيب شناسي عمل مي كند.وي افزود: به زودي فراخوان عمومي  اين سمينار براي دعوت از هنرمندان عرصه هاي گوناگون تئاتر ، سينما، كتاب كودك و... منتشر مي شود.در اين فراخوان همچنين تاريخي را براي ارسال مقاله هاي علاقه مندان براي شركت در سمينار انتخاب كرده ايم كه به محض انتشار آن و فاصله چند هفته اين سمينار برگزار مي شود.لازم به ذكر است اين سمينار همزمان با برگزاري جشنواره بين المللي نمايش عروسكي در دي ماه برگزار مي شود.
جايزه براي تماشاگران فيلم ها
تماشاگران برگزيده در بيستمين جشنواره بين المللي فيلم كودك اصفهان نيز جايزه مي گيرند.به گزارش «مهر» ازاصفهان، در ايام برگزاري جشنواره، پس از نمايش فيلم ها در سئانس هاي مختلف سينماها، جلسات پرسش و پاسخي با حضور دست اندركاران فيلم به نمايش درآمده و بينندگان بر پاشده و پس از پايان مراسم پرسش و پاسخ، به بيننده اي كه از سوي كارشناسان فرهنگي جشنواره انتخاب شود، به قيد قرعه معرفي و به آنها يك دستگاه پخش دي وي دي به عنوان جايزه اهدا خواهد شد.
جايزه آبي جشنواره كودك
بخش تخصصي آبي توسعه سينماي كودك و نوجوان ايران به فيلم برگزيده خود در جشنواره كودك اصفهان جايزه نقدي مي دهد.به گزارش روابط عمومي  مجمع سينماي كودك و نوجوان ايران اين فيلم از ميان پنج كانديدايي كه توسط داوران مجمع سينماي كودك انتخاب مي شود طي مراسمي در تهران معرفي مي شود. پيش تر وحيد نيكخواه آزاد، فرهاد توحيدي. فريال بهزاد و ليلا حاتمي  از سوي مجمع سينماي كودك و نوجوان به عنوان داوران انتخاب تنديس آبي در بيستمين جشنواره بين المللي كودكان و نوجوانان اصفهان معرفي شده بودند، ضمن اينكه احمد طالبي نژاد جايگزين مسعود كرامتي در اين جمع شد.به گزارش خبرنگار ايسنا، در جشنواره  امسال فيلم كودك آثار خارجي شركت كننده، در زمان نمايش به طور همزمان توسط سه گروه دوبلاژ با مديريت خسرو خسروشاهي، پرويز ربيعي و حسين عرفاني دوبله مي شود.
فرهنگ يك جلدي فارسي به انگليسي كريم امامي
«فرهنگ يك جلدي فارسي به انگليسي» با تدوين «كريم امامي» ، از سوي انتشارات «فرهنگ معاصر» ، منتشر مي شود.«فرهنگ يك جلدي فارسي به انگليسي» ، با تدوين «كريم امامي» ، از سوي انتشارات «فرهنگ معاصر» ، منتشر خواهد شد. پيش از اين ويرايش «فرهنگ دوجلدي حييم» ، نيز از كريم امامي منتشر شده بود.كريم امامي از چهره هاي فرهنگي كشور و مترجم با سابقه، ۱۸ تيرماه جاري در سن ۷۴ سالگي در گذشت. او علاوه بر ترجمه و ويراستاري، كارشناس صنعت نشر و پايه گذار انتشارات «سروش» بود.
نقد شعر «رنگ هاي رفته دنيا» در كانون ادبيات
مجموعه «رنگ هاي رفته دنيا» سروده گروس عبد الملكيان در نشست يكصد و سي و سوم كانون ادبيات ايران با حضور شاعر، روز شنبه ۹ مهر ماه (ساعت ۱۸) در تالار مولوي دانشگاه تهران نقد و بررسي مي شود. علي محمد مودب، هادي خورشاهيان و محمد رمضاني فرخاني اين مجموعه را از زواياي مختلف مورد بررسي قرار مي دهند. رنگ هاي رفته دنيا را نشر آهنگ ديگر منتشر كرده است و مجموعه پيشين اين شاعر با عنوان «پرنده پنهان» برنده جايزه شعر كارنامه در سال ۸۲ است كه آن را دفتر شعر جوان منتشر كرده است. نشست بعدي كانون ادبيات پس از ماه مبارك رمضان برگزار مي شود.
مراسم بزرگداشت روز جهاني كودك امروز برگزار مي شود
مراسم  بزرگداشت  روز جهاني  كودك  امسال  زودتر از موعد مقرر، از ۹ مهرماه  در كانون  پرورش  فكري  كودكان  و نوجوانان  آغاز مي شود.به  گزارش  روابط عمومي كانون  پرورش  فكري  كودكان  و نوجوانان ، انتخاب  موضوع  كودك ، نيايش  و مهر براي  جشنواره  امسال ، نمايش  فيلم ها و برگزاري  نمايشگاه هايي  را در پي  داشته  كه  در بزرگداشت  روز جهاني  كودك  در ايران  بي سابقه  بوده  است .نمايشگاه  عكس ، عروسك هاي  نيايشي  و نمايشي ، نقاشي ، كارگاه هاي  هنري  و پروژه هاي  تبادل  فرهنگي  كودكان  ايراني  و هلندي  و كارهاي  دستي ، از جمله  برنامه هاي  جنبي  مراسم  بزرگداشت  روز جهاني  كودك  است .جشنواره  كودك ، نيايش  و مهر از امروز به  مدت  چهار روز در مركز آفرينش هاي  فرهنگي  و هنري  كانون  پرورش  فكري  كودكان  و نوجوانان  برگزار مي شود.
«زن زيادي» در جشنواره بين المللي لوس آنجلس
فيلم «زن زيادي» در فستيوال بين المللي لوس آنجلس در دو بخش مسابقه و نمايش ويژه به نمايش در مي آيد.به گزارش ايسنا، اين فستيوال از ۲ تا ۷ اكتبر( ۱۰ مهر تا ۱۵) مهر در شهر لوس آنجلس برگزار مي شود. علاوه بر فيلم «زن زيادي» يك فيلم ايراني انيميشن «بابك و دوستان» كه درباره مراسم نوروز در ايران توسط كمپاني سال استوايد ساخته شده نيز به نمايش درخواهد آمد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
بازيگر
راننده سيم بگسل هاي بار كاميون را سفت كرد و پشت فرمان نشست. مثل هميشه با خود گفت: نور، صدا، دوربين؛ برداشت اول و حركت كرد.
به ايستگاه بازرسي پليس رسيد. مأمور پس از بازديد و مهر مدارك گفت: اسمتان برايم خيلي آشناست و او لبخند تلخي زد.
دوباره پشت فرمان نشست. با ميزان كردن آينه، چهره كريه خود را ديد و يكبار ديگر آخرين فيلم و آن حادثه وحشتناك را به ياد آورد. از آن واقعه به بعد، صحنه را براي هميشه ترك كرد، اما هنوز با روياي شيرين بازي در فيلم هايش زندگي مي كند.
بوق ماشين عقبي او را به خود آورد: نور، صدا، دوربين، برداشت دوم؛ حركت...
مصطفي چترچي

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۱و ۵۴ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۸و ۶ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۳۶ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶

گل و گياه
هلنيوم
003465.jpg
نام علمي:Helenium autumnal
خانواده: COMPOSTIAE
گياه دائمي، بومي شمال آمريكا، داراي برگهاي كوچك و باريك كه بصورت متناوب روي ساقه قرار گرفته اند. گلهاي مينايي شكل و زردرنگ آن در تابستان _ پائيز ظاهر مي شوند. حداكثر بلندي گياه به ۲/۱ متر مي رسد.
نيازها: مكان آفتابي، خاك سبك و مرطوب كه داراي زهكش خوب باشد، حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵-درجه سانتيگراد است. فاصله كاشت مناسب بين دو گياه ۳۵ سانتيمتر است.
ازدياد: از طريق تقسيم گياه در بهار يا پائيز امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |