شنبه ۹ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۳ - Oct 1, 2005
حكم غيابي «سلطان وحشت» تأييد شد
003423.jpg
گروه حوادث: حكم مردي كه لقب سلطان وحشت را پيدا كرد و به اتهام ايجاد رعب و وحشت، باجگيري از جوانان در ايران محاكمه و به حبس محكوم شده بود، از سوي شعبه ۱۱ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، متهم اين پرونده قهرمان سابق كشتي محمود _ ك نام دارد. او پس از رفتن به توكيو در آن جا شبكه اي از افراد تبهكار تشكيل داد و فعاليت اعضاي اين شبكه با باج خواهي و زورگيري از جوانان ايراني مقيم ژاپن، آدم ربايي و پخش مواد مخدر در شهرهاي ژاپن آغاز شد. سلطان وحشت، پس از ورود به تهران دستگير شد. اما در جريان برگزاري محاكمه اش در دادگاه مهرآباد، با تغيير چهره از ايران به دبي گريخت تا به ژاپن بازگردد. او پس از بازگشت به ژاپن فعاليت خود را آغاز كرد و سرانجام پس از دو سال از سوي پليس ژاپن در شهر ناگويا دستگير شد.
مهرماه سال ۸۱ پليس فرودگاه مهرآباد، درپي شكايت چند جوان كه اموالشان در ژاپن از سوي اعضاي باند سلطان وحشت ربوده شده بود، با دستور قاضي شعبه ۱۱۵۹ دادگاه عمومي فرودگاه مهرآباد، زماني كه محمود قصد ورود به ايران را داشت مجددا دستگير شد و پس از انجام تحقيقات تكميلي نزد قاضي برقعي محاكمه شد، پرونده اين متهم بين المللي ۱۵ شاكي داشت. هريك از شاكيان پرونده ضمن اعلام شكايت خود در طول برگزاري جلسات محاكمه سعي داشتند عنوان كنند كه اين مرد با استفاده از قدرتي كه در ژاپن داشت اقدام به باجگيري كرده و هركس كه سد راه او بود يا در كارهاي غيرقانوني اش او را كمك نمي كرد، از سوي او تهديد مي شد.
يكي از شاكيان پرونده مدعي بود: محمود سني نداشت كه به ژاپن آمد. من در ژاپن مدرسه مي رفتم و زبان ژاپني را خوب بلد بودم. برادرش از قبل مرا مي شناخت اين بود كه سلطان وحشت از من خواست براي او كار كنم. او بر تمام ژاپن مسلط بود. او به همراه سه همدست خود پس از مدتي بر سر من ريخته و دستم را با ضربات قمه از كار انداخته و لاله گوشم را بريده اند.
پس از برگزاري نخستين جلسه محاكمه وكيل متهم مدعي شد كه تعدادي از شاكيان در كار قاچاق با موكل همكاري داشته اند. در دومين جلسه دادگاه او اعلام كرد موكلش بيمار است و نمي تواند در دادگاه حاضر شود. براساس مداركي كه وكيل متهم به دادگاه ارائه كرده بود، او پس از برگزاري نخستين جلسه محاكمه دچار ناراحتي قلبي شده و در يكي از بيمارستان هاي خصوصي بستري شده بود. محمود آن زمان با سپردن وثيقه ۵۰۰ ميليون توماني به زندان نرفت. دومين جلسه محاكمه سلطان وحشت درحالي برگزار شد كه متهم به كمك ديگر اعضاي باندش در حال تدارك مقدمات سفرش بود.
طبق نقشه قرار بود سه نفر از دوستانش با هويت جعلي امكان انتقال او را از طريق مهرآباد به دبي و تايلند فراهم كنند. پس از اين اتفاق محمود براي نخستين بار به طور غيرقانوني وارد ژاپن شد و به ادامه فعاليت هايش پرداخت. محمود پس از بازگشت در انتخاب محل فعاليتش خيلي محتاط بود و در جاي به خصوصي نمي ماند و هرچند روز يك بار مخفي گاهش را تغيير مي داد.
سلطان وحشت پس از دستگيري يكي از اعضاي باندش براي اين كه پليس نتواند او رادستگير كند بلافاصله محل فعاليت هاي مافيايي خود را تغيير داد. پليس ژاپن در چهار شهر ناكان، شين جوكو، چيبا و ناگوياي ژاپن كه محل فعاليت مجرمانه اين متهم بود تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري وي آغاز كرد و سرانجام پليس شهر توكيو «سلطان وحشت» را در يك رستوران شناسايي و دستگير كرد. در زمان دستگيري ،وي در حال حمل مواد مخدر بود.
پس از فرار سلطان وحشت، قاضي برقعي رئيس شعبه ۱۱۵۹ دادگاه عمومي فرودگاه مهرآباد درمورد شكايت ۱۵ شاكي پرونده اقدام به صدور رأي كرد. در اين رأي براساس تحقيقات به عمل آمده و روشن شدن فعاليت هاي غيرقانوني متهم و شركت در سرقت اموال شاكيان همراه با آزار آنان به استناد مواد ۴۲ ، ۶۵۲ ، ۶۵۴ و ۴۶ متهم را به تحمل ۱۰ سال حبس تعزيري و ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ديه محكوم كرد.
برپايه اين گزارش، حكم صادره از سوي شعبه ۱۱ دادگاه تجديدنظر طبق ماده ۶۵۲ قانون مجازات اسلامي حكم سلطان وحشت را به تحمل ۵ سال حبس تغيير داده و مورد تأييد قرار داد. به گفته قاضي برقعي هنوز قسمتي از پرونده مفتوح است و متهم بلافاصله پس از آزادي و انتقال به ايران مجددا محاكمه خواهد شد.

فرار قديمي ترين زن زندان از حبس
003426.jpg
گروه حوادث: آخرين مراحل رسيدگي به پرونده سه زن متهم به قتل از سوي وكيل مشترك آنان بيان شد.
به گزارش خبرنگار ما، عبدالصمد خرمشاهي وكيل فاطمه _م، قديمي ترين زن زنداني در زندان اوين روز گذشته خبر از ناپديد شدن اين متهم داد.
خرمشاهي در توضيح چگونگي وقوع اين حادثه گفت: «گويا سه شنبه هفته پيش به دنبال دعوت دادسراي شهرري، فاطمه به دادسراي شهرري انتقال يافت كه به چند سئوال پاسخ دهد. اما وي بعد از پايان كار قضايي در مسير بازگشت به زندان ناپديد شده است.»
خرمشاهي افزود: «هيچ مرجع قانوني تاكنون ناپديدشدن اين متهم را اعلام نكرده است ولي هم بندي هاي اين متهم كه موكل بنده هستند بازنگشتن فاطمه به زندان را از سه شنبه گذشته تاكنون تاييد كرده اند و همسر فاطمه نيز دو ساعت بعد ازمتواري شدن همسرش ضمن اعلام اين مطلب به بنده مدعي شد كه خبر از محل اختفاي همسرش ندارد.»
وكيل اين متهم به قتل گفت: «پزشك زندان چندين بار از وضعيت روحي نامناسب فاطمه كه تحمل زندان را برايش بسيار سخت كرده بود به مسئولين زندان خبر داده بود.»
خرمشاهي گفت: «پرونده سير قانوني خود را طي مي كرد و ما اميد داشتيم مشكل حل شود و با دلايل درست، دادنامه نقض شود ولي با متواري شدن اين متهم گره اين پرونده كور خواهد شد. من اميدوارم فاطمه به نحوي به زندان بازگردد.»
خرمشاهي در خصوص ارسال پرونده كبري رحمان پور به اجراي احكام گفت: هنوز پرونده به اجراي احكام نرفته است ولي با نتايج بدست آمده ظرف مدت كوتاهي به اجراي احكام ارسال خواهد شد.
اين وكيل پايه يك دادگستري در مورد پرونده شهلا متهم به قتل همسر ناصر محمدخاني نيز گفت: «احتمالا تا چند روز آينده نتيجه رسيدگي به اين پرونده نيز مشخص خواهد شد.»

فرمانده نيروي انتظامي:
۱۲۶۹ اخلالگر تهراني روانه زندان شدند
گروه حوادث: فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه نيروي انتظامي و قوه قضائيه به نوعي مجري و حافظ قانون هستند گفت: بسياري از اختلافات موجود به خلاءهاي قانون بر نمي گردد بلكه ناشي از رويه ها و برداشت هاي متفاوت مجريان است.
به گزارش خبرنگارما، سردار سرتيپ دكتر اسماعيل احمدي مقدم با ابراز خوشحالي از اين كه ايراد عمومي به طرح برخورد با اخلالگران امنيت اجتماعي فقط به زمان آن محدود بوده خاطر نشان كرد: در گذشته برخورد نيروي انتظامي با اخلالگران به برخورد قهري با تمامي جوانان و جامعه تعبير مي شد و عده اي نيز به اين امر دامن مي زدند اما خوشبختانه در طرح امسال ترس همگان از موقتي بودن طرح بوده است.وي افزود: برخورد با اخلالگران امنيت اجتماعي وظيفه ذاتي نيروي انتظامي است و اين وظيفه موقتي نيست.چرا كه حضور مأموران انتظامي ضمن آن كه موجب ترس مجرمين را فراهم مي كند سبب ايجاد احساس آرامش مردم مي شود.
احمدي مقدم با ذكر اين خبر كه طرح برخورد با اخلالگران امنيت اجتماعي در تهران به مدت يك ماه ديگر تمديد شد تصريح كرد: طي جلسات مشورتي و هماهنگي با مقامات قضايي طرح گسترش يافت.ضمن آن كه در ابتداي امر به افراد تذكر داده مي شود و چنانچه تذكر موثر واقع نشود يا فرد داراي رفتار مجرمانه باشد متهم به دادسرا اعزام و در شعبات خاص اين موضوع پرونده تشكيل خواهد شد.فرمانده نيروي انتظامي آمار دستگير شدگان تهران را ۴۰۲۸ نفر اعلام كرد و افزود: از ميان دستگير شدگان ۲۰۱۶ تن به جرم ايجاد رعب و هراس، ۱۲۲ تن به جرم شرب خمر ۱۶۴۷ تن به جرم مزاحمت خياباني، ۸۷ تن به جرم نزاع خياباني و ۱۶۵تن به جرم آلودگي صوتي بازداشت شدند كه براي ۱۴۵۷ تن از آنها پرونده قضايي تشكيل شده و ۱۲۶۹ تن روانه زندان شدند.
احمدي مقدم در اين خصوص كه در همايش بيان شده كه خلاء پليس قضايي با نيروهاي انتظامي حل خواهد شد گفت: همايش ديروز با هدف رفع اختلافات ميان قوه قضائيه و نيروي انتظامي و برقراري تفاهم برگزار شد.چرا كه بسياري از اختلافات موجود به خلاءهاي قانون برنمي گردد بلكه ناشي از رويه ها و برداشت هاي متفاوت مجريان است.ضمن آن كه قوه قضائيه احساس مي كرد كه نيروي انتظامي در پاسخگويي به مشكلات اهتمام لازم را ندارد كه اين سوءتفاهم نيز رفع شد.

طلايي: پرسش از مردم بهترين راه
براي موفقيت در خدمت رساني است
فارس: بهترين راه حل براي موفقيت در خدمت رساني به شهروندان پرسش از خود مردم است.
مرتضي طلايي عصر پنج شنبه در مراسم افتتاح نمايشگاه تخصصي پليس راهنمايي ورانندگي (راهور) در محل پارك پليس گفت: در چند سال اخير به اين نتيجه رسيده ايم كه تنها با پرسشگري از مردم مي توان به اين نكته دست يافت كه نياز واقعي آنان چيست.وي ادامه داد: نمي توان در اين زمان كه زمان پاسخ گويي به مردم است از مردم پرسشگري نكنيم.
طلايي در ادامه گفت: برپايي اين گونه نمايشگاه ها دو هدف را در پي دارد ابتدا ايجاد رعب و ترس در دل اشرار واوباش و دوم ايجاد آرامش و امنيت در ديد شهروندان، كه اين دو هدف در كنار يكديگر باعث پيروزي و ايجاد امنيت در بين مردم مي شود.

دستگيري ۴۳ نفر از اعضاي باند ابلق
گروه حوادث: رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري ۴۳ نفر از اعضاي باند «ابلق» كه اقدام به سرقت ۱۰۰ خودرو و ۳۰ فقره لوازم منزل كرده بودند، خبر داد.
سردار تقي زاده عصر ديروز در حاشيه مراسم افتتاحيه نمايشگاه تخصصي پليس آگاهي در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: ماموران پليس آگاهي چندي پيش متوجه فعاليت اعضاي يك باند سرقت خودرو در تهران شدند كه از ابتداي امسال فعاليت خود را آغاز كرده بودند.اعضاي اين باند كه با اقدام به زورگيري و شرارت به سرقت ازمنزل و خودرو دست مي زدند از سه ماه قبل از سوي ماموران اداره آگاهي تحت تعقيب قرار گرفتند و ماه گذشته با بررسي هاي اطلاعاتي متهمان شناسايي و دستگير شدند.وي افزود: سركرده اين باند سه برادر بودند كه با سرقت خودروها از شهرهاي اطراف تهران به ويژه كرج و شهريار، با استفاده از مدارك جعلي آنها را مي فروختند و پول آن را در معاملات مواد مخدر به كار مي گرفتند.تقي زاده تصريح كرد كه اعضاي اين باند از سه ماه پيش تحت تعقيب بودند تا اينكه پس از انجام كارهاي اطلاعاتي و اقدامات پليسي، ۴۳ نفر از آنان در شهرهاي مختلف كشور به دام افتادند.

سرگرداني بيمه عمر مقتول
آسوشيتد پرس: دادگاه عالي ايالت كاليفرنيا روز گذشته اولين جلسه براي تصميم گيري در خصوص پرداخت بيمه عمر لاسي پترسون به يكي از بازماندگان وي را آغاز كرد.بيمه عمر وي مبلغي بالغ بر ۲۵۰ هزار دلار است.
در حالي كه مادر لاسي براي دريافت اين حق بيمه به دادگاه مراجعه كرده است وكيل مدافع همسر مقتوله كه در حال حاضر به اتهام قتل عمد وي در زندان به سر مي برد اعلام كرده است كه تا زمان تشكيل دادگاه تجديد نظر و صدور راي نهايي براي موكلش از ارائه دادخواستي جهت دريافت اين حق بيمه خودداري خواهد كرد.وكيل مدافع مادر مقتوله روز گذشته پس از مذاكرات كوتاهي با قاضي پرونده اعلام كرد كه رسيدگي به پرونده اين قتل حداقل از زمان اعلام حكم نهايي تا اجراي حكم كه احتمالا اعدام است نيم قرن طول خواهد كشيد.و اين در حالي است كه تعلل در پرداخت حق بيمه به خانواده لاسي بسيار غير منطقي مي باشد.
پترسون سال گذشته به اتهام قتل عمد همسرش كه هشت ماهه نيز باردار بود به اعدام محكوم شد و اين در حالي است وي در تمام طول جلسات اين ادعا را تكذيب كرده بود.
آخرين جلسه دادگاه كه براي رسيدگي به اتهام اسكات تعيين شده چهارم آوريل اعلام گرديده است.

بازداشت پسر عموي قاتل
آسوشيتد پرس: پليس ايالت نيوجرسي روز گذشته نوجواني را كه متهم به قتل پسر عموي ۷ ساله خود در حين انجام فن كشتي با وي بوده است بازداشت كرد.پليس جنازه مقتول را در يك سطل اشغال در پشت منزل محل سكونت وي پيدا كرد.
وسلي مورفي ۱۹ ساله در اولين جلسه بازجويي در حالي كه به شدت مي گريست به جرم خود اعتراف كرده و مدعي شد كه حين بازي با فارن ويليلم ۷ ساله او را مضروب كرده و مقتول نيز بر اثر شدت جراحات وارده درگذشته است.اين در حالي است كه پخش جزئيات اين پرونده بسياري از خانواده هاي اين ايالت را شوكه كرده است.
متهم در خصوص وقوع اين حادثه به بازپرس پرونده گفت: من سعي كردم او را روي تخت بيندازم اما وي ناگهان غلط خورده و با سر بر روي زمين افتاد و ديگر تكان نخورد.من ابتدا به حدي ترسيده بودم كه او را در منزل رها كرده و فرار كردم در آن زمان تصور مي كردم كه او تنها بيهوش شده است.
در حالي كه دادستان پرونده خواهان چهار سال حبس براي قتل از روي بي توجهي براي متهم شده است قاضي دادگاه سعي دارد به دليل سن متهم و ابراز پشيماني وي از گناه مرتكب شده مجازات جايگزين براي وي بيايد.علاوه بر اين قاضي دادگاه اعلام كرده است كه براي مادر متهم كه روز حادثه متوجه مرگ مقتول شده اما او را چند روز در منزلش نگهداري كرده است نيز حكمي جزايي اعلام خواهد شد.

تجارت ببر در چين
چاينا ويو: شكار بي رويه ببر و سود خوبي كه تجارت پوست اين حيوان در پي دارد، نسل ببرها را در چين منقرض مي كند.
تجارت اعضاي بدن ببر در چين و شكار بي رويه، نسل اين حيوان را با خطر انقراض روبرو كرده است.
به همين دليل مسئولان از اين موضوع ابراز نگراني كرده و اظهار داشته اند كه براي متوقف كردن تجارت ببر مجازات هايي نظير زندان و جريمه نقدي را در نظر خواهند گرفت.
از آنجا كه اعضاي بدن ببر از جمله دندان وي براي درمان برخي بيماري ها مفيد مي باشد لذا شكارچيان اقدام به كشتن شمار زيادي از ببرها براي منافع مالي خود كرده اند اين در حالي است كه شكارچيان ببر در سرتاسر جهان با شكار بي رويه خود شمار اين ببرها را از ۱۰۰ هزار قلاده در سرتاسر جهان به ۷ هزارقلاده كاهش داده اند

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |