سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۶ - Oct 4, 2005
جنايت خانوادگي در شرق تهران
003711.jpg
گروه حوادث: پليس آگاهي با دستور بازپرس جنايي در تعقيب پسري است كه دو نفر از اعضاي خانواده اش را كشته و مادرش را نيز با ضربات چاقو به شدت مجروح كرده است.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۹ روز يكشنبه جنايتي خانوادگي در محله حكيميه تهرانپارس رخ داد. قربانيان كه محمد و ابوالفضل نام داشتند با ضربات چاقو در منزل مسكوني به قتل رسيده بودند و عذرا ۶۰ ساله نيز در اثر ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود. اهالي عذرا را به بيمارستان چمران در منطقه نوبنياد انتقال دادند و پرسنل بيمارستان بدون درنگ تلاش براي بهبود وضعيت جسمي اين زن را آغاز كردند.
مراتب به اطلاع  بازپرس اصغرزاده رسيد. كارآگاهان اداره دهم آگاهي مركز نيز به همراه مأموران تشخيص هويت به محل اعزام شدند.
جسد محمد و ابوالفضل غرق در خون بر روي فرش محل جنايت كه منزل ويلايي بود قرار داشت. در تحقيقات اوليه پليس قضايي عامل جنايت كه فرزند صاحب خانه بود شناسايي شد. بررسي هاي لازم از صحنه جنايت صورت گرفت و به دستور بازپرس پرونده اجساد به پزشكي قانوني انتقال يافت.جستجو براي دستگيري عامل اين جنايت خانوادگي بلافاصله شروع شد. تمام مكان هايي كه امكان اختفاي قاتل وجود داشت تحت پوشش پليس قرار گرفت ولي دستگيري عامل جنايت ناكام ماند.
در تحقيقات تكميلي معلوم شد متهم فراري كه مردي ۴۷ ساله است چندي پيش از همسرش جدا شده و از آن زمان نزد والدين خود در منزل ويلايي محل جنايت زندگي مي كرد.
دختر ۹ ساله اين متهم فراري نيز با حكم دادگاه نزد مادرش نگهداري مي شد.
در بررسي هاي بعدي پليس دريافت كه متهم فراري بعد از جدايي از همسرش قصد خروج از كشور را داشته است. بازپرس پرونده در توضيح اين خبر گفت: اين مرد بعد از طلاق هنوز با همسر سابق خود ارتباط تلفني داشت و تحقيقات نشانگر اين مطلب بود كه همسرش حتي به او تأكيد كرده بود قبل از خروج از كشور تكليف ارث و ميراث پدري اش را روشن كند. اين مسئله اختلاف خانوادگي بين متهم و خانواده اش ايجاد كرده بود.
روز حادثه متهم از پدرش خواست تا مبلغ ۲۰ ميليون تومان براي خروج از كشور و آغاز به كار در كشوري ديگر به او بپردازد. اما پدرش اين درخواست او را قبول نكرد و درگيري آغاز شد.
دعواي پدر و پسر در مدت زمان كوتاهي موجب شد عذرا و ابوالفضل نيز به درگيري وارد شوند. متهم چاقويي را در دست گرفت و براي خاتمه يافتن دعوا به سوي پدر و برادرش حمله ور شد. ضربات چاقو جان اين دو مرد را گرفت و پس از آن متهم چاقو را بر بدن مادرش وارد كرده و از محل جنايت متواري شد.
پليس در محل جنايت چمداني بسته شده را كه حاوي وسايل متهم براي خروج از كشور بود پيدا كرده است.
جستجوي گسترده براي دستگيري اين متهم توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي مركز زير نظر بازپرس اصغرزاده ادامه خواهد يافت.

شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان حكم داد:
مجنون خطرناك به كشورش باز گردد
003708.jpg
گروه حوادث: حكم مجنون خطرناك كه در يك اقدام غافلگيرانه، كارگري را در ساختمان نيمه كاره به قتل رسانده بود، از سوي قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه عبدالحميد (۲۱ ساله) نام دارد، متهم است كه اوايل سال ۸۲ يكي از كارگران ساختمان نيمه كاره اي به نام اكرم را در فرحزاد با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
اين مرد براي نخستين بار اوايل سال ۸۴ مقابل قضات دادگاه كيفري استان ايستاد و بدون هيچ گونه دفاعي تنها از دادگاه درخواست بخشش كرد. اين در حالي بود كه وكيل متهم از دادگاه درخواست كرد موكلش براي انجام آزمايشات لازم به پزشكي قانوني انتقال يابد. وكيل اين مرد مدعي بود كه متهم داراي بيماري رواني شديد است و احتياج به مداوا دارد.
بنابراين درخواست قاضي حجت الاسلام حسيني كوه كمره اي، پرونده را براي تأييد بيماري رواني وي به پزشكي قانوني انتقال داد. پزشكي قانوني پس از انجام آزمايشات لازم در نظريه اي به دادگاه اعلام كرد كه اين متهم مجنون خطرناك است و از بيماري رواني رنج مي برد.
به اين ترتيب صبح ديروز عبدالحميد براي آخرين بار به دفاع از خود پرداخت. قضات دادگاه پس از اخذ آخرين دفاعيات اقدام به صدور حكم كردند. در حكم صادره متهم بايد به افغانستان بازگردد و تا آخر عمر تحت نگهداري ويژه قرار گيرد.

كاهش ۱۳درصدي جرايم مهم در تهران
003702.jpg
گروه حوادث: سردار طلايي با اشاره به كاهش ۱۳درصدي جرايم مهم درتهران تاكيد كرد: بايد كاري كنيم كه پس از پايان ماه مبارك رمضان در شهر تهران ديگر شاهد شرارت افراد اراذل و اوباش نباشيم.
سردار طلايي عنوان كرد: تمام كلانتري ها با تشكيل گروههاي ضربت و اقدامات كارشناسي كه انجام شده است بايد طرح افزايش امنيت را تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه دهند.
طلايي ادامه داد: انشاءالله تا پايان طرح افزايش امنيت در تهران كه تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه دارد، ديگر ما شاهد شرارت، مزاحمت، زورگيري و جرايم اينچنيني نباشيم و پليس بايد تمام تلاش خود را براي ايجاد امنيت كامل با همكاري ديگر دستگاهها و مردم انجام دهد.وي افزود: در مدت برگزاري اين طرح در تهران كه از ۱۵ شهريورماه سال جاري شروع شده است تعداد ۵۰۰ نفر از اراذل و اوباش شهر تهران دستگير شده اند كه باعث كاهش ۱۳درصدي جرائم در تهران شده است.
فرمانده انتظامي تهران اظهار داشت: كاهش ۱۳درصدي جرائم كه جرائم خاص مانند قتل، زورگيري و سرقت مسلحانه را نشان مي دهد نتيجه تلاشهاي پليس و هماهنگي ميان پليس و ديگر دستگاه ها است.همچنين طلايي ادامه داد: اين تنها طرحي بود كه از سوي پليس اجرا شد و تمام دستگاه ها و مردم كمال رضايت را داشتند و اين به اين معنا است كه با اجراي اين طرح به يكي از نيازهاي جامعه پاسخ داده شده است.
همچنين رييس پليس ۱۱۰ كشور از افزايش ۴درصدي قتل در ۶ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
سردار اسكندر مؤمني در نشست خبري با خبرنگاران در حاشيه بازديد از هفتمين نمايشگاه نيروي انتظامي طي ارايه گزارش ۶ ماهه افزود: يكهزار و ۲۳۰ فقره قتل تنها در ۶ ماهه نخست سال جاري در كشور رخ داد كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته يكهزار و ۲۰۴ فقره بوده است. وي با اشاره به كاهش ۲درصدي جرايم در ۶ ماهه نخست امسال، افزود: سرقت از منزل با ۲۰درصد، مغازه ۲۲درصد، اماكن ۱۳درصد، احشام ۱۲درصد، راهزني ۲۲درصد، جيب بري ۱۹درصد، جعل اسناد و مدارك ۱۵ درصد، كيف قاپي ۴ درصد و آدم ربايي يك درصد نسبت به مدت مشابه سال ۸۳ كاهش داشته است.
سردار مؤمني در عين حال از افزايش ۱۲درصدي سرقت خودرو، ۱۵درصدي موتورسيكلت، ۱۰ درصدي لوازم خودرو، ۷ درصدي سرقت مسلحانه، ۱۲درصدي سرقت به عنف و ۲۱ درصدي تصادفات در كشور طي ۶ ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. سردار مؤمني گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۷۰۰ پاسگاه و كلانتري نيروي انتظامي در سراسر كشور داير است كه بيش از ۸۰ درصد كلانتري ها مجهز به سيستم دوربين مدار بسته هستند.

سرقت ميليوني از كارت اعتباري يك شهروند
گروه حوادث: افراد ناشناسي كه با استفاده از شگردي خاص، اقدام به سرقت هاي ميليوني از كارت اعتباري افراد مي كنند تحت تعقيب ويژه پليس آگاهي تهران قرار دارند.
به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده كه در دادسراي خارك تحت رسيدگي قرار دارد تاكنون ۱۶ شاكي خصوصي دارد. يكي از شكات پرونده كه حميدرضا نام دارد در خصوص وقوع اين حادثه به خبرنگار ما گفت: حدود دو ماه قبل بود كه متوجه شدم از حساب اعتباري ام حدود يك ميليون تومان پول برداشت شده است. وقتي پيگيري بيشتري از طريق بانك انجام دادم، متوجه شدم كه پول ها به صورت خود پرداز به حساب افرادي ناشناس حواله مي گردد و از حساب افراد برداشت مي شود.
شاكي افزود: اين افراد كه ظاهراً  فعاليت خود را به تازگي شروع كرده اند با سوء استفاده از نرم افزارهاي بانك ها، شماره كارت يا شماره رمز افراد را به دست آورده و بدين طريق از حساب آنها پول برداشت مي كنند. تاكنون از حسابم مبلغ ۴ ميليون تومان برداشت شده است اين در حالي است كه بانك مربوطه هنوز براي مسدود كردن حسابم اقدامي انجام نداده است.
برپايه اين گزارش، با دستور قاضي پرونده، هم اكنون تيمي از كارآگاهان دايره ۱۵ اداره آگاهي تهران مسئول شناسايي و دستگيري اين افراد سودجو شدند.

از سوي شعبه ديوان عالي كشور
حكم عامل قتل در فرودگاه مهرآباد تأييد شد
گروه حوادث: حكم قصاص و شلاق مردي كه در نزاعي منجر به قتل جواني شده بود، از سوي شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۲ ارديبهشت ماه سال ۸۰ به مأموران كلانتري فرودگاه اطلاع داده شد كه در يك نزاع پسر ۱۸ ساله اي به شدت مجروح شده است. افسر نگهبان به همراه مأموران تجسس در محل حضور يافتند. پس از انتقال محمدرضا (۱۸ ساله) به بيمارستان مأموران شاهدان حادثه را تحت بازجويي مقدماتي قرار دادند.
يكي از شاهدان به مأموران گفت: دقايقي قبل اسماعيل (عامل اين حادثه) با محمدرضا شوخي كرد. هر دو به طرف موتور سيكلتي كه در آن جا پارك بود رفتند ناگهان با يكديگر درگير شدند و اسماعيل با چاقو ضربه اي به محمدرضا زد سپس از محل متواري شد.
تحقيقات براي شناسايي اسماعيل در حالي آغاز شد كه به مأموران اطلاع داده شد. محمدرضا دو ساعت پس از انتقال به بيمارستان در اثر شدت خونريزي جان باخته است.بنابراين دستگيري اسماعيل به اتهام قتل عمدي در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت.
تا اينكه پس از سه سال از وقوع اين حادثه دلخراش و فرار متهم، اسماعيل با مراجعه به يكي از كلانتري هاي قزوين خود را تسليم پليس كرد.
اسماعيل با انتقال به تهران تحت بازجويي قرار گرفت و از سوي قاضي اسماعيلي رئيس شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران محاكمه شد. قاضي پرونده با توجه به اعترافات صريح متهم به قتل و درخواست اولياي دم، اسماعيل را به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) و به خاطر شرب خمر به تحمل ۸۰ ضربه شلاق محكوم كرد.
برپايه اين گزارش، اين حكم چندي قبل از سوي شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به زودي قابل اجرا است.

كشف جسد سوخته
گروه حوادث: جسد سوخته يك مرد در حوالي بيمارستان ۷ تير كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۰ صبح روز گذشته پليس خبر كشف جسد يك مردمجهول الهويه را به بازپرس حسيني داد. جسد مذكور كه سوزانده شده بود در گوشه اي از پاركينگ شهيد رجايي روبه روي بيمارستان ۷ تير پيدا شده بود. بعد از اعلام اين خبر به بازپرس حسيني به دليل اين كه محل كشف جسد سوخته در حوزه مقامات قضايي شهرري بود دستورهاي لازم صادر شد ولي رسيدگي بيشتر در اين خصوص تا دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت در شهرري صورت خواهد گرفت و اگر پليس موفق به دستگيري عامل يا عاملان اين قتل شود و مشخص گردد كه جنايت در شهر تهران رخ داده است، رسيدگي تكميلي در دادسراي امور جنايي انجام خواهد گرفت.

اعتراف مادر سنگدل به قتل دخترش
گروه حوادث: مادري كه اقدام به قتل دخترش در شهرستان زنجان كرده بود، لب به اعتراف گشود. رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ماموران انتظامي شهرستان زنجان قرار گرفت كه زني طي يك تماس با مركز فوريت هاي پليسي خبر خودكشي يك دختر جوان را به ماموران داد.ماموران عازم محل شدند و با پيكر بي جان يك دختر جوان به نام مهناز كه يك روسري دور گردنش پيچيده بود و به صورت درازكش وسط پذيرايي خانه افتاده بود رو به رو شدند.
ماموران با انجام اقدامات اوليه، جسد اين دختر را به سردخانه منتقل كردند كه در اين ميان مادر او به شدت ناراحت بود و تا مراسم دفن دخترش با پليس صحبت نكرد. ماموران براي دست يابي به علت اصلي خودكشي اين دختر تحقيقات خود را آغاز كردند كه مادر مهناز گفت: در روز حادثه به اتفاق دختر بزرگم براي جشن به منزل يكي از دوستانم رفتيم. در ميان جشن ناگهان مرا صدا كردند و گفتند تلفن با من كار دارد. زماني كه گوشي را گرفتم صداي دوست مهناز را شنيدم او گفت كه مهناز قصد خودكشي دارد و من سريعاً بايد خودم را به او برسانم. اما وقتي من به خانه رسيدم كاملاً دير شده بود و با جسد مهناز كه داخل حمام خودكشي كرده بود مواجه شدم.
اين زن در سخنانش تناقض گويي هاي زيادي داشت كه ظن ماموران را برانگيخت و در بررسي هاي بيشتر از حمام مشخص شد هيچ شاهدي براي خودكشي در آنجا وجود ندارد. يكي از همسايگان نيز در توضيحاتش از وجود درگيري و صداي نزاع زياد در خانه متوفي خبر داد.ماموران از خواهر بزرگتر مهناز نيز بازجويي كردند كه طي چند مرحله سرانجام او قفل سكوت را شكست و لب به اعتراف گشود؛ او به ماموران گفت: خواهر كوچكم به دست مادرم به قتل رسيده است. روز نيمه شعبان مادرم با من تماس گرفت و قرار شد براي رفتن به جشن آماده شوم وقتي به خانه مادرم آمدم ديدم او طبق معمول با مهناز درگير شده است اما اين بار درگيري آنها خيلي بيشتر بود و هيچكدام كوتاه نمي آمدند كه در آخر مادرم مهناز را داخل حمام حبس كرد و ما با هم به جشن رفتيم ... در ميان جشن تلفن به صدا درآمد و با مادرم كار داشتند ... مادرم وقتي تلفن را قطع كرد به شدت عصباني شد و به همراه من سريعاً به سمت خانه راه افتاد ... وقتي به خانه رسيديم مهناز و مادرم بار ديگر با هم درگير شدند و مادرم به قصد تنبيه يك روسري دور گردن او پيچيد و بعد از مدتي متوجه شديم كه مهناز خفه شده است.
مادر مهناز وقتي خود را در مقابل قانون ديد به جرم خود و به صحت اظهارات دختر بزرگش اعتراف كرد و براي بررسي بيشتر پرونده اش پاي ميز محاكمه رفت.

بلاتكليفي در پرونده يك مرگ مشكوك
گروه حوادث: رسيدگي بر روي پرونده قتل يك پسر جوان پس از گذشت دو سال وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۳ سوم دي ماه سال ،۸۲ خبر وقوع يك مورد تصادف منجر به مرگ كه بين يك دستگاه موتورسيكلت هوندا و يك دستگاه خودرو عبوري در اتوبان آزادگان از سمت شرق به غرب رخ داده بود، به كلانتري ۱۵۱منطقه يافت آباد اعلام شد.
عوامل كلانتري به محل اعزام شدند. متوفي كه اصغر ۲۵ ساله نام داشت دچار خونريزي شديد شده و در اثر شدت جراحت جان سپرده بود.
در ابتداي تحقيقات اين گمان مي رفت كه متوفي در اثر تصادف با يك خودروي عبوري جان خود را از دست داده و راننده نيز بعد از اين حادثه فراري شده است. بررسي ها ادامه داشت تا اينكه دوست اصغر كه در زمان حادثه همراه او بود نزد قاضي پرونده رفته و واقعيت ماجرا را فاش كرد.
اين پسرجوان به قاضي پرونده گفت: «روز حادثه ترك موتورسيكلت اصغر نشسته بودم و هر دو راهي يك مقصد بوديم كه ناگهان يك موتورسيكلت ديگر كه پسري ۲۰ ساله سوار برآن بود سد راه ما شد و با عنوان قلابي مأمور بسيج دستور توقف داد.
اين پسرجوان بعد از بررسي بدني ما اعلام كرد كه بايد موتورسيكلت را به پاركينگ انتقال دهيم زيرا مدارك موتورسيكلت را همراه نداشتيم. در مسير انتقال به پاركينگ من از ترك موتور اصغر به پايين پريدم تا او بتواند فرار كند. آن دو كمي از من فاصله گرفته بود كه با يكديگر درگيري لفظي پيدا كردند. مأمور قلابي بسيج با لگد به موتور سيكلت اصغر زد كه موجب سرنگوني شد و وقتي اصغر با زمين برخورد كرد وضعيت جسمي نامناسب پيدا كرد و مأمور قلابي از صحنه گريخت».
جستجو براي دستگيري اين متهم فراري آغاز شده است. در تحقيق از مسئولين پايگاه بسيج آن منطقه معلوم شد متهم فراري مرتضي ۲۰ ساله نام دارد كه مدتي قبل به دليل سوءاستفاده هايي كه از عنوان مأمور بسيج مي كرد از سوي آن پايگاه اخراج شده بود.
پس از دستگيري مرتضي، فرمانده بسيج آن پايگاه نيز به دليل استفاده نابجاي مرتضي از نام بسيج از وي به دادگاه شكايت كرد.
مرتضي در جريان تحقيقات اعلام كرد كه با اصغر درگير شده است ولي باعث سرنگوني او از موتور سيكلت نشده و متوفي خود در اثر بي احتياطي از روي موتور سيكلت افتاده و جان سپرده است.
در تاريخ بيست و يكم مرداد ماه سال ۸۳ نظر بازپرس قتل به تسبيب در قتل شبه عمد مطرح شد كه پس از آن قرار منع تعقيب در خصوص قتل عمد صادر شد.
اوليا دم در مورد حكم صادره شكايت كردند. دادگاه عمومي نيز عنوان كرد كه قتل عمد نيست ولي از مصاديق لوث قلمداد مي شود.
پرونده به دادسراي امور جنايي تهران برگشت و روز گذشته رضوانفر نماينده دادستان در مورد آخرين مراحل رسيدگي بر روي اين پرونده گفت: متهم صدمه زدن به موتورسيكلت را كه موجب سرنگوني متوفي و مرگ وي شده است ، رد كرده است ولي به تبعيت از رأي دادگاه عمومي كيفرخواست در خصوص مجرميت در قتل عمد مرتضي صادر شد.

پرونده بيجه ثاني در دادگاه كيفري استان
003705.jpg
گروه حوادث: آخرين اخبار پرونده بيجه ثاني از سوي بازپرسي پرونده وي اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما، پرونده مرد افغاني كه ملقب به بيجه ثاني شده است و متهم به قتل و آزار و اذيت كودكان در شهر تهران است به گفته بازپرس حسيني از جنبه تجاوز به عنف به دادگاه كيفري استان ارجاع شد ولي رسيدگي به اتهامات آدم ربايي و قتل در شعبه هفتم بازپرسي دادسراي امور جنايي اداره دهم آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

قرباني ديروز ، متهم امروز
آسوشيتدپرس: رودني كينگ كه ماجراي ضرب و شتم شديد وي توسط پليس كاليفرنيا در سال ۱۹۹۲ جنجال فراواني در رسانه هاي اين كشور به راه انداخت، روز گذشته به اتهام تهديد دختر خود و نامزد سابقش بازداشت شد.
رودني كه در حال حاضر ۴۰ سال سن دارد متهم به اداي تهديد لفظي است. وي در حال حاضر با قرار وثيقه ۲۵ هزار دلاري در زندان به سر مي برد. وي متهم است كه دختر ۲۳ ساله خود و مادر وي را تهديد به قتل كرده است. اين در حالي است كه به گفته نامزد سابق وي، زماني كه اين دو نفر متوجه رابطه رودني با يك دخترشدند با وي درگير شده و وي نيز در جريان اين دعوا آنها را تهديد به قتل كرد. اين در حالي است كه به گفته بازپرس تحقيق پرونده هر سه نفر در منزل رودني زندگي مي كنند.دختر متهم در اداره پليس ادعا كرد كه پدرش زمان تهديد آنها مسلح بوده است. البته پليس پس از بازرسي متهم متوجه شد كه اسلحه فوق بدل بوده است.
در سال ۱۹۹۲ پليس ايالات متحده زماني كه ماشين رودني را براي سرعت بيش از حدش متوقف مي كند يكي از افسران شروع به ضرب و شتم شديد وي مي كند كه فيلم اين ضرب و شتم در رسانه هاي عمومي سرتاسر ايالات متحده پخش شده و جنجال فراواني به راه مي اندازد.

تيراندازي در بيمارستان
آسوشيتدپرس: راننده اي كه توسط نيروهاي پليس لانگ هورن آمريكا در حين رانندگي بازداشت شده و براي آزمايش مصرف مواد الكلي به بيمارستان منتقل شده بود، در يك لحظه از غفلت يكي از ماموران پليس استفاده كرده و با بيرون كشيدن اسلحه از دست وي، يك افسر پليس را به قتل رساند. در جريان اين حادثه يكي از تكنسين هاي آزمايشگاه شاغل در اين مركز نيز به شدت آسيب ديد.
رابرت فلور، ۳۸ ساله، يك ساعت پس از اين اقدام در گاراژ مركز پزشكي سن مري دستگير شد. او در صندلي پشتي يك خودرو مخفي شده بود. پليس براي دستگيري وي مجبور به شكستن شيشه خودرو شد.
فلور هم اكنون به اتهام يك مورد قتل و دو مورد اقدام به قتل در بازداشت بسر مي برد. وي در جريان اين حادثه با شليك ۵ گلوله علاوه بر به قتل رساندن يك افسر پليس، يك تكنسين آزمايشگاه و يك مامور پليس ديگر را نيز از ناحيه سينه هدف قرار داده و زخمي كرد. وضعيت اين دو نفر رضايت بخش ذكر شده است.
افسر مقتول، ۴۶ ساله بوده و از يك سال قبل به مركز پليس نيوتن بورو منتقل شده بود. لانگ هورن در ۴۵ كيلومتري فيلادلفيا واقع شده است.

توفان دامري در ويتنام منجر به كشته
و مفقودشدن ۶۸ نفر شد
شين هوا: توفان دامري طي يك هفته گذشته در مناطق شمالي و مركزي ويتنام منجر به مرگ ۵۱ نفر شد. ۱۷ نفر نيز در اين حادثه مفقود و ۲۲ نفر مجروح شدند.
بنا بر اين گزارش، توفان تاكنون ۳۰۰ هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي و شاليزار را نابود و به حدود ۲۲ هزار استخر ماهي و ميگو خسارت وارد كرده است.
همچنين توفان به ۱۰۰ هزار خانه مسكوني در اين كشور آسيب رسانده و به گفته يكي از مقامات مسئول اين كشور بيش از ۲۰۸ ميليون و ۹۰۰ هزار دلار خسارت وارد آورد.
گفتني است، حوادث طبيعي سال گذشته در ويتنام ۲۳۲ نفر را به كام مرگ فرستاد، ۳۸ نفر را مفقود و ۱۸۷ نفر را مجروح كرد. همچنين به بيش از ۴ هزار و ۲۰۰ خانه مسكوني و سه هزار هكتار شاليزار نيز آسيب رساند.
در اين حوادث ۲ هزار رأس دام و ۱۷۰ هزار عدد ماكيان نيز تلف شدند و در مجموع ۵۷ ميليون دلار خسارت براي دولت ويتنام در بر داشت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |