سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۶ - Oct 4, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
فولاد فاتح نبرد سرخ ها
استقلال به صدر جدول رفت
003786.jpg
خبرنگار همشهري: هفته ششم ليگ برتر فوتبال ايران با اتفاقات بزرگي همراه بود. از يك سو سايپا نخستين شكست فصل را به صدرنشين در اصفهان تحميل كرد. از سوي ديگر فولاد فاتح نبرد سرخ ها در آبادان شد و استقلال هم در تهران روي نوار برتري از سد راه آهن گذشت تا پس از ۶ هفته، صدرنشيني از اصفهان به تهران منتقل شود.
در تهران و در ورزشگاه آزادي راه آهن تنها يك نيمه در برابر تهاجمات استقلال و خط حمله آتشين آن دوام آورد. راه آهني ها با دوندگي  و دفاع چند لايه كمتر اجازه خودنمايي به بازيكنان پا به توپ استقلال در ۴۵ دقيقه اول دادند.
اما استقلال نيمه دوم بسيار متفاوت با نيمه اول بود و طراوت را به خوبي مي شد در ساق هاي پرتكنيك ياران آن ديد. تنها گذشت دقايقي كافي بود كه دروازه بان و دفاع راه آهن خود را در مقابل ضربه سركش سياوش اكبرپور تسليم ببينند. اكبرپور كه حالا با دعوت به اردوي تيم ملي روحيه مضاعفي نيز گرفته است، در اين بازي بلاي جان دفاع راه آهن بود. دقايقي از گل اكبرپور نگذشته بود كه عنايتي روي پاس در عمق نيكبخت با ضربه اي زميني براي بار دوم سنگربان راه آهن را تسليم كرد. عنايتي در ادامه بازي با زدن گل دوم خود و سوم استقلال يكبار ديگر خود را به صدر گلزنان ليگ و به هم تيمي اش سياوش اكبرپور رساند. اين دو هر كدام تاكنون ۵ گل زده اند.
در آبادان پرسپوليس بازهم به همان تيم پرمشكل هفته هاي قبل مبدل شد و اثري از بازي با قندي در حركات بازيكنان اين تيم ديده نشد. فولاد بسيار شاداب و پرانگيزه تر از پرسپوليس براي كسب پيروزي قدم به ميدان گذاشته بود و حتي ده نفره شدن اين تيم در دقايق پاياني نيمه اول نيز آنها را از هدفشان بازنداشت. فولاد بلافاصله در شروع نيمه دوم با ضربه نادر احمدي دروازه پرسپوليس را فروريخت. پرسپوليس هيچ برنامه مشخصي براي تلافي و بازي ده نفره حريف از خود نشان نداد و در نهايت با يك گل برتري فولاد را پذيرفت.
در اصفهان و در فولادشهر در ديدار دو تيمي كه گفته مي شود كمتر به بازي تهاجمي علاقه دارند، اين سايپا بود كه حريف را با وجود ده نفره شدن غافلگير ساخت.
سايپا كه از دقيقه ۵۶ با اخراج عباسفرد تنها مهاجم پيش كشيده خود را نيز از دست داد با دوندگي و دفاع خوب از تك گل نيمه اول حميدرضا رجبي به خوبي حراست كرد تا صدرنشيني پس از ۶ هفته از اصفهان به تيم استقلال در تهران برسد.
سپاهان ديگر نماينده اصفهان هم در تهران باخت تا ذوب آهن تنها نباشد. سپاهان در روزي كه صبا براي فرار از ناكامي هاي پياپي خود را به آب و آتش زد با ۳ گل شكست را پذيرفت. جالب آنكه سپاهان در همان شروع بازي توانست با سيد صالحي دروازه صبا را فرو بريزد، اما اشتهاي دايي و دقيقي موجب شد تا پس از مدتها لبخند بر لبان طرفداران اين تيم بنشيند.
دربي شهر شيراز هم برنده نداشت. فجر با ده نفره شدن توانست به هر زحمتي بود گليم خود را در برابر تيم همشهري بيرون بكشد و يك امتياز اين بازي را بگيرد. پاس در ورزشگاه دستگردي ابومسلم را با دو گل مغلوب كرد تا همچنان با در پيش داشتن يك بازي معوقه با پرسپوليس در زمره مدعيان باقي بماند.
بياتي نيا و نكونام زنندگان گلهاي پيروزي پاس بودند. ابومسلم با اين باخت وارد بحران شد. در دو بازي باقيمانده اين هفته امروز قندي يزد ميزبان شموشك نوشهر است. شموشك را حالا بايد در بيرون از خانه محك زد. در انزلي استقلال اهواز در يك بازي دشوار برابر ملواني مي ايستد كه پس از غلبه بر ابومسلم در شرايط روحي خوبي به سر مي برد.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* فولاد خوزستان يك _ پرسپوليس صفر
گل: نادر احمدي (۵۱)
* ذوب آهن صفر _ سايپا يك
گل: حميدرضا رجبي (۴۳)
* فجر سپاسي صفر _ برق صفر
* صبا باتري ۳ _ سپاهان يك
گل ها: علي دايي (۳۲ و ۵۲) و سعيد دقيقي (۵۴) براي صبا باتري و سيد مهدي سيد صالحي (۱) براي سپاهان
* پاس ۲ _ ابومسلم صفر
گل ها: محسن بياتي نيا (۸) و جواد نكونام (۹۰)
* استقلال ۳ _ راه آهن صفر
گل ها: رضا عنايتي (۲گل )و سياوش اكبرپور(۱گل)
برنامه بازيهاي امروز
* شهيد قندي _ شموشك (۱۶ _ يزد)
* ملوان انزلي _ استقلال اهواز (۱۶ _ تختي انزلي)

مهندس علي آبادي:
مديرعاملي توانا براي پرسپوليس انتخاب خواهيم كرد
003783.jpg
مديرعاملي توانا براي پرسپوليس انتخاب خواهيم كرد، اصلاحاتي در مديريت و ساختارصورت خواهد گرفت، تصميمي براي جابه جايي مديران نگرفته ام.
پرسپوليس تيم بزرگي است و نيازمند مديرعاملي توانا است كه به زودي انتخاب و معرفي خواهد شد.
مهندس محمد علي آبادي معاون رئيس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني با اشاره به استعفاي خطيب در زمان مهندس مهرعليزاده و قبول ضمني اين استعفا، اظهارداشت: «اگر فردي علاقمند به حضور در بخشي نباشد قطعا بايد جايگزيني براي وي انتخاب شود.»
وي در ادامه خاطرنشان كرد: «هم اكنون درحال بررسي وضعيت باشگاه پرسپوليس هستيم و سعي خواهيم كرد مديرعاملي لايق و توانا كه بتواند اين باشگاه بزرگ مردمي و قديمي را اداره كند، انتخاب نماييم.»

علي پروين: تيم پرسپوليس قهرمان مي شود
مديرفني  تيم  فوتبال  پرسپوليس  تهران  گفت : تيم  پرسپوليس تهران  قهرمان  فصل  جاري  مسابقات  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  خواهدشد.علي  پروين  روز دوشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا افزود: تيم  پيروزي براي  قهرماني  در اين  فصل  تمامي شرايط و ابزارهاي  لازم  را در اختيار دارد.وي  اظهارداشت : بازيكنان  پرسپوليس قصد دارند با كسب  عنوان  قهرماني  ليگ  دل  هوادارانشان  را پس  از چند فصل  ناكامي  اين  تيم  شاد كنند.پروين  از تيم هاي  استقلال  تهران ، پاس  تهران  و ذوب  آهن  اصفهان  به  عنوان  سه  تيم  ديگري  كه  شانس  قهرماني  در اين  فصل  از رقابت هاي  ليگ  برتررا دارند، نام  برد.وي  اضافه  كرد: البته  مشكلات  مالي  باشگاه  همچنان  باقي  است  و مسئولين  سازمان  تربيت  بدني  بايد هرچه  زودتر مشكلات  مالي  دو باشگاه  مطرح  پرسپوليس و استقلال  تهران  را برطرف  كنند چون  اگر اين  دو تيم  در اوج  نباشند تيم  ملي فوتبال  ايران  دچار افت  محسوسي  خواهدشد.پروين  درباره  بازيكنان  دعوت  شده  به  تيم  ملي  فوتبال  ايران  گفت  :دعوت  از بازيكنان  به  تيم  ملي  سليقه اي  است  و نفرات  دعوت  شده  را برانكو ايوانكوويچ  برگزيده  است  ولي  به نظر من  برانكو بايد از جواد كاظميان  و حامد كاويانپور نيز براي  شركت  در اردوي  تيم  ملي  دعوت  مي كرد.

مكزيك قهرمان مسابقات فوتبال زير ۱۷ سال جهان شد
مكزيك  با پيروزي  ۳ بر صفر برابر برزيل  مدافع  قهرماني  به  عنوان  نخست مسابقات  فوتبال  قهرماني  زير ۱۷ سال  جهان  در پرو دست  يافت .
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از ليما، گلهاي  اين  ديدار را كه  بامداددوشنبه  به  وقت  ايران  برگزار شد، كارلوس  ولا، برترين  گلزن  مسابقات  (يك گل ) و عمر اسپارزا (دو گل ) به  ثمر رساندند.اين  قهرماني  در مسابقات  زير ۱۷ سال  جهان  كه  با حضور ۱۶ تيم  برگزارشد، نخستين  تجربه  قهرماني  مكزيك  در تمامي رقابتهاي  جهاني  فوتبال  بود.برزيل  در سه  دوره  موفق  به  قهرماني  در اين  رقابتها شده  بود.در همين  راستا هلند نيز تركيه  را با نتيجه  ۲ بر يك  شكست  داد و در مكان  سوم  جاي  گرفت .
كشورهاي  نيجريه  (۱۹۸۵)، اتحاديه  جماهير شوروي  سابق  (۱۹۸۷)، عربستان  سعودي  (۱۹۸۹)، غنا (۱۹۹۱)، نيجريه  (۱۹۹۳)، غنا (۱۹۹۵)، برزيل  (۱۹۹۷)، برزيل  (۱۹۹۹)، فرانسه  (۲۰۰۱)، برزيل  (۲۰۰۳) در ۹ دوره  قبلي  اين  مسابقات به  قهرماني  رسيده  بودند.در اين  رقابتها همچنين  براي  نخستين  بار از توپهاي  هوشمند استفاده شد.درون  اين  توپها ريزتراشه اي  جاسازي  شده  است  كه  داوران  را هنگام  عبور از خط دروازه  مطلع  مي كنند.
سپ  بلاتر رئيس  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا) پيش  از اين  گفته بود: در صورت  مثبت  بودن  نتايج  آزمايش  توپهاي  هوشمند در پرو و رقابتهاي  قهرماني  باشگاه هاي  جهان  در ژاپن ، احتمال  استفاده  از اين  فن آوري  در مسابقات  سال  آينده  جام  جهاني  در آلمان  نيز وجود دارد.وي  روز شنبه  اعلام  كرد: نتايج  جالب  توجهي  در مسابقات  پرو به  دست  آمد.هيات  رئيسه  اتحاديه  بين المللي  فوتبال  متشكل  از اتحاديه هاي  فوتبال  انگليس ، اسكاتلند، ولز و ايرلند شمالي  به  اضافه  فيفا روز ۴ مارس  در مورد استفاده  اين  توپها در جام  جهاني  تصميم گيري  خواهند كرد.

برترين هاي ليگ برتر واليبال در تيم ملي
003780.jpg
خبرنگار همشهري : ليگ برتري متفاوت با همه دوره  هاي گذشته اش پيش رو داريم و يك گروه از كميته فني به سرپرستي «پارك كي ون» را مامور انتخاب بازيكنان آماده براي تيم ملي خواهيم ساخت. محمدرضا يزداني خرم با اعلام اين مطلب گفت: با اين اقدام انگيزه زياد به كالبد ليگ برتر دميده خواهد شد. وي پراكندگي بازيكنان برجسته در تيم هاي مختلف را از جمله دلايل برتري ليگ برتر اين فصل نسبت به دوره هاي پيش خواند و گفت: هيچكس قادر نيست تيمي را پيشاپيش قهرمان معرفي كند. يزداني خرم در مورد گزارش سرمربي و سرپرست تيم ملي در كسب نتايج ضعيف مسابقات قهرماني آسيا گفت: به طور جداگانه هر كدام از آقايان گزارش هاي خود را ارائه دادند كه با ارزيابي كامل نتايج آن را اعلام خواهيم كرد. «پارك كي ون» برخي از اشتباهات خود را پذيرفت و گزارش سرپرست تيم هم مشابهت زيادي با گزارش سرمربي داشت. رئيس فدراسيون واليبال در مورد تيم شركت كننده در مسابقات غرب آسيا گفت: عربستان به احتمال زياد در اين بازيها حاضر نخواهد بود و ما به زودي تصميم خود را در مورد شركت تيم اميد يا تيم ملي در اين بازيها خواهيم گرفت.
دوجي سرمربي جديد نئوپان گنبد
نئوپان گنبد بومي ترين تيم حاضر در ليگ برتر واليبال ايران با «باي محمد دوجي» ملي پوش سابق كشورمان به مصاف حريفان مي رود. فصل پيش طاهر آزمون به عنوان سرمربي نئوپان را ياري داد كه امسال در نقش مدير فني ظاهر خواهد شد.
صنام - پيكان هفته دوازدهم
كميته مسابقات فدراسيون واليبال برنامه دور رفت رقابت هاي ليگ برتر را اعلام كرد. در برنامه اعلام شده برخلاف گذشته به جاي صنام، پگاه اروميه به عنوان حريف پيكان انتخاب شده است. بازي سنتي صنام و پيكان اين بار در هفته دوازدهم انجام خواهد شد. دهم آذرماه پايان بازيهاي نيم فصل خواهد بود.

امروز نوبت هندبال است
در ديدار رئيس سازمان تربيت بدني با اهالي بسكتبال چه گذشت
خبرنگار همشهري: ديدار و آشنايي با فعاليت هاي فدراسيون هاي مختلف ورزشي از سوي رئيس جديد سازمان تربيت بدني كه با واليبال آغاز شده بود، ديروز با بسكتبال پشت سرگذاشته شد و امروز با هندبال ادامه پيدا مي كند. ديروز محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال به همراه اعضاي هيأت رئيسه اين فدراسيون متشكل از مهندس ادب، بيژن قهرمانلو، رضا مشحون، حسن نوربخش، عنايت الله  آتشي، خانم كرم زاده، دولتي زاده و عبدي خواني با مهندس علي آبادي ديدار كردند. رئيس سازمان تربيت بدني از مسئولان بسكتبال خواست تا همچنان با عشق و جديت به فعاليت خود ادامه دهند و او هم هر كمكي كه مي تواند در اين راه در اختيار آنان قرار مي دهد. رئيس فدراسيون بسكتبال هم در گزارشي فعاليت هاي اين رشته را تشريح كرد.
امروز نوبت عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال رسيده است تا همراه با اعضاي هيأت رئيسه، دبير و نايب رئيسان خود با رئيس سازمان تربيت بدني ملاقات كنند.
به نظر مي رسد مهندس علي آبادي شروع كار را با ورزش هاي گروهي آغاز كرده است.

چهار ملي پوش پينگ پنگ ايران در مسابقات اروپايي
فدراسيون  پينگ  پنگ  ديروز  اعلام  كرد: چهار بازيكن  تيم  ملي  پينگ پنگ  كشورمان  آبان  ماه  سال  جاري  در رقابتهاي  پينگ  پنگ  اروپا شركت  خواهند كرد.
براساس  اين  گزارش ، شاهين  اخلاق پسند و مهران  احدي  در رقابتهاي  آزاد «سن  پطرزبورگ» روسيه  شركت  مي كنند.افشين  نوروزي  و واحد مالمير نيز در رقابتهاي  آزاد آلمان  كه  آبان  ماه  در شهر «ماگدبورگ» برگزار مي شود، حضور مي يابند.

ترزگه و ابراهيموويچ مصدوم شدند
گروه ورزشي _ حسن حيدري: ديويد ترزگه و زالاتان ابراهيموويچ دو مهاجم تيم يوونتوس در جريان ديدار اين تيم با اينتر از ناحيه زانو مصدوم شدند و بدين ترتيب بازي هاي هفته آينده تيم هاي كشورشان را از دست دادند.
تيم ملي فرانسه در روزهاي ۱۶ و ۲۰ مهر به مصاف سوئيس و قبرس مي رود. پزشك يوونتوس درباره مصدوميت اين دو بازيكن اعلام كرده كه بايد ۱۰ روز به استراحت بپردازند.
از سوي ديگر ابراهيموويچ ۲۳ ساله نيز بازي تيم ملي خود را در مقابل با كروواسي و ايسلند از دست داد.
ابراهيموويچ در برخورد با ماتاراتزي از ناحيه زانو آسيب ديد.
لارس لاگر برگ سرمربي سوئد در مورد غيبت ابراهيموويچ گفت: غيبت زالاتان براي ما بسيار دشوار است زيرا حضور او در زمين مي تواند مدافعان حريف را دچار مشكل كند.

بكام در اوج آمادگي
003792.jpg
تيم ملي انگليس كه بعد از شكست مقابل ايرلند شمالي وضعيت صعودش به خطر افتاده در ادامه رقابتهاي مقدماتي جام جهاني به مصاف اتريش و لهستان مي رود.
ديويد بكام كه در حال حاضر در اوج آمادگي بسر مي برد در اين باره مي گويد: ما با اعتماد بنفس در اين دو بازي به ميدان مي رويم و اميدوارم بتوانيم با سربلندي به دور بعدي صعود كنيم.
كاپيتان ۳۰ ساله تيم انگليس در ادامه گفت: قبل از انجام رقابت هاي ملي، هر بازيكني دوست دارد كه در ديدارهاي باشگاهي اش موفق باشد. پيروزي در اولين مسابقه براي ما كافي نيست و تمام امتيازات هر دو ديدار را مي خواهيم تا در صدر گروه به جام جهاني صعود كنيم.
انگليس در مكان دوم گروه شش، پنج امتياز كمتر از لهستان دارد اما يك بازي كمتر انجام داده است.
هر دو بازي تيم انگليس در ورزشگاه اولدترافورد كه سابقاً بكام با پيراهن تيم منچستر يونايتد در آن بازي مي كرد، برگزاري مي شود.

«مورينيو» به انتقادات «يوهان كرايف» پاسخ داد
003789.jpg
پيروزي  قاطع  ۴ بر ۱ چلسي  مقابل  ليورپول  در ديدار يكشنبه شب  از رقابت هاي  ليگ  برتر فوتبال  انگليس  موجب  شد خوزه  مورينيو سرمربي  پرتغالي  چلسي  انتقادات  اخير يوهان  كرايف  افسانه اي  را قاطعانه  پاسخ  دهد.به گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از ليورپول ، كرايف  پيش  از ديدار چهارشنبه گذشته  كه  به  تساوي  بدون  گل  چلسي  - ليورپول  در چارچوب  رقابت هاي  جام قهرمانان  باشگاههاي  اروپا انجاميد، گفته  بود بازي هاي  اين  تيم  خسته كننده  است .مورينيو سرخورده  از اين  انتقاد، يكشنبه  شب  دوباره  به  ورزشگاه  آنفيلد بازگشت  تا درس  عبرتي  به  شاگردان  رافائل  بنيتز بدهد و البته  صدرنشيني  خود در ليگ  برتر را با ۹ امتياز فاصله  نسبت  به  نزديكترين  رقيبش ، كامل كند.وي  اظهارداشت : اكنون  صاحب  هشت  پيروزي  از هشت  مسابقه  هستيم  با ۱۸ گل  زده .بازيكنان  و تيم  من  بايد بيش  از پيش  مورد احترام  قرار گيرند.فصل  گذشته  ما همه  ركوردها را شكستيم .مردم  بيش  از اين  چه  مي خواهند؟ سرمربي  سابق  پورتو ادامه  داد: واقعاً حيف  شد كه  يوهان  كرايف  اينجانبود تا ببيند.ما بهترين  تيم  جهان  نيستيم  و البته  ادعاي  تمام  و كمال بودن  نداريم  اما همه  بايد ببينند كه  تيم  خوبي  داريم  و سزاوار پيشرفت هاي  بيشتري  هستيم .اكنون  تيم  چلسي  توقف  ناپذير به  نظر مي رسد.
ركورد اين  تيم  ۳۷ مسابقه بدون  شكست  است  كه  از ۱۶ اكتبر سال  گذشته  آغاز شده  و شامل  ۳۱ پيروزي  و شش  تساوي  است. 
آخرين  بار تيم  چلسي  با پنالتي  نيكلاس  آنلكا مقابل  منچسترسيتي  تن  به  شكست  داده  بود.مورينيو معتقد است  هنوز تنها هشت  هفته  از مسابقات  سپري  شده  و راه  زيادي  تا پايان  فصل  باقيمانده  است .تيم  ليورپول  با ۱۷ امتياز فاصله ، چلسي  را تعقيب  مي كند و در چهار ديدار اخيرش  به  پيروزي  دست  نيافته  است .

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |