فناوري براي آموزش
كتاب فناوري براي آموزش، پژوهشي عميق و درخور توجه است كه بر اساس تجربه هاي بين المللي به سفارش يونسكو و آكادمي توسعه آموزش آمريكا، با همكاري تعداد زيادي از پژوهشگران اين حوزه در مؤسسه دانش- آمريكا- تأليف شده است. اين اثر، كوشش مي كند پيچيدگي ها و تنگناهاي مدرن سازي نظامهاي آموزش عمومي و آموزش عالي را براي پاسخگويي به چالشهاي پيش رو در قرن بيست و يكم، با توجه به برنامه هاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش تجزيه و تحليل كند.
هدف اساسي اين پژوهش، بررسي تجربه كشور هاي مختلف جهان در گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش به منظور بهبود مستمر آن، كيفي تر ساختن فرصت هاي يادگيري و راه حلي براي رويارويي با چالش تقاضاي فزاينده اجتماعي براي آموزش عالي بدون افزايش منابع مالي مؤسسات آموزش عالي است.
نويسندگان اين كتاب كوشيده اند رويكردها و روش هاي مؤثر تلفيق فناوري با آموزش و يادگيري را با استفاده از مطالعات موردي بسياري تبيين كنند. اين كتاب در كاوشي محققانه، تجربي و اكتشافي، در عصري با چشم اندازهاي در حال تغيير، اهداف متنوع و تحول چشمگير روشهاي ارتباطي، عوامل موفقيت برنامه هاي توسعه فناوري در آموزش را تجزيه و تحليل مي كند.
مطالعه اين كتاب به سياستگذاران، مديران و برنامه ريزان توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش، پژوهشگران و دانشجويان رشته هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات و تكنولوژي آموزشي، مديران مؤسسات آموزشي و همه كساني كه به دنبال درك قابليت ها، پارامترها، چشم اندازها و راهبردهاي مدرن سازي نظام هاي آموزشي مبتني بر توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات اند، توصيه مي شود.
كتاب توسط دكتر محمدرضا سركار آراني، استاد دانشگاه علامه طباطبايي كه هم اكنون در حال گذراندن دوره مطالعاتي در ژاپن است، ترجمه شده و نشر ني آن را منتشر ساخته است.در كار ترجمه اين كتاب ، عليرضا مقدم،دكتر آراني راياري داده است.
كاربرد پاياني و روايي در پژوهش
تأليف: محمد عباس زادگان- احمد رضا فتوت/ ناشر: دفتر پژوهش هاي فرهنگي/ چاپ اول، ۱۳۸۴/ ۱۴۴ صفحه، وزيري/ ۱۸۰۰ تومان.
كتاب حاضر از دو بخش مختلف حول دو محور اساسي تشكيل شده است. بخش اول با چهار فصل به مطالبي همچون اندازه گيري و مقياس هاي آن در فصل اول، آزمون و انواع آن در فصل دوم، اصول ساختن سؤال هاي آزمون در فصل سوم و چگونگي تجزيه و تحليل سؤال هاي آزمون در فصل چهارم مي پردازد.
در بخش دوم، در فصل اول به مروري بر روان سنجي، در فصل دوم به پايايي، در فصل سوم به روايي، در فصل چهارم به چگونگي مقياس سازي و نمره گذاري، در فصل پنجم به طرز ساختن و روش استفاده از كتابچه كد، در فصل ششم به اجراي آزمايشي و در نهايت در فصل هفتم به مسائل مربوط به تعدد فرهنگ ها پرداخته شده است.
شماره جديد «دادگستر» منتشر شد
نوزدهمين شماره فصلنامه «دادگستر» ، ويژه پائيز سال ۱۳۸۴ منتشر شد.
در اين شماره مي خوانيد: وظايف پليس در جرم مشهود/ ماهيت حقوقي استخدام/ اخلاق و حقوق جزا/ تحليل ماده ۲۳۲ قانون آيين دادرسي كيفري/ محدوديت دادگاه در كيفيات مخففه قضائي/ نقدي بر قانون آزادي هاي عمومي و حفظ حقوق شهروندي/ روابط بين وكيل و موكل/ تعليق تعقيب/ دادسرا، دادگاه و اختيارات دادستان در نظريات مشورتي قوه قضائيه/ آثار جرايم كامپيوتري بر ترويج بزهكاري و خشونت/ تأثير اشتباه موضوعي در قتل/ نظريات فقهي مراجع عظام راجع به «بهمرگي» / تاريخچه اداره آگاهي/ پيشگيري از جرم در نظام قضايي دانمارك و...
اين شماره دادگستر در ۸۸ صفحه و قيمت ۵۰۰ تومان منتشر شده است.
مديريت خوشنامي (راهبرد مردمداري و روابط عمومي در سازمان)
نويسنده: كيومرث فلاحي/ با همكاري: عبدالله اسكويي و محمد مجدي نسب/ ناشر: دفتر پژوهش هاي فرهنگي/ چاپ اول، ۱۳۸۴/ ۲۴۸ صفحه، وزيري/ ۲۴۰۰ تومان.
«ارتباطات انساني» جزو جداناشدني مديريت است. هيچ سازماني بي نياز از ارتباطات روابط عمومي نيست، اين موضوع به قدري مهم، پيچيده و درخور بررسي است كه گفته اند: «هر مدير و هر سازماني لايق و شايسته روابط عمومي است كه دارد.» يعني چگونگي و فرآيند ارتباط انساني، مردمداري و روابط عمومي در يك سازمان، شاخص سنجش و نمايانگر ارتباطات درون و برون آن است.
از سويي ديگر اين روابط عمومي است كه مي تواند بگويد: ما «در كجا ايستاده ايم؟» ، «بيرون سازمان چه اتفاقي در حال وقوع است؟» و «ديگران ما را چطور مي بينند؟»
در بخش اول، سعي شده كه نظريات، مفاهيم و تعاريف مربوط، اهميت و جايگاه اين مقوله به نحوي بررسي شود كه «دانشجو» يا «رهرو» روابط عمومي بداند در چه مسيري گام نهاده است. در بخش دوم، به مسائل كاربردي روابط عمومي توجه شده است. اين بخش تحت تأثير تقريرات و آراء استاد «مايك برد» تدوين شده است.
بخش سوم نيز به تفاوت هاي روابط عمومي و تبليغات و مشكلات و موانع كار مردمداري در ايران مي پردازد.