يكشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۴
سهم من و تو در مرگ او
«مشاور مدارس، از جمله مشاغلي در آموزش و پرورش است كه با تعدد و تنوع فراواني از مشكلات رو به روست. اگرچه در دسته بندي سازماني در آموزش و پرورش، به مشاور از نظر ساعات كار خدمت، تاكنون همچون دبيران نگريسته شده است، اما سختي كار يك مشاور و فرسايش شغلي حاصل از آن قابل قياس با تدريس نيست. در پي افزايش ساعت كار مشاوران در ماه هاي اخير بدون در نظر گرفتن شرايط آن ها، انگيزه  اي شد براي ذكر يك تجربه كاري از زبان يك مشاور كه در پي مي آوريم.»
002142.jpg
دختري به خاطر بدخواهي يك پسر كشته شد ، شرايط نابسامان خانواده اي، موجب قتل يك نوجوان شد و...
حتماً شما هم خواسته يا ناخواسته بارها چنين جملاتي را شنيده و يا خوانده ايد و يا گاهي از نزديك شاهد چنين اتفاقاتي بوده ايد. آيا مي توانيد احساستان را در آن لحظه وصف كنيد؟ به عنوان يك شنونده و يا يك شاهد يا آشنا، تا چه حد اين قبيل مسائل، زندگي شما و دايره رواني تان را تحت تأثير خود قرار مي دهد؟ تا چند وقت ديگر آن واقعه را فراموش مي كنيد؟ و حتماً اگر آن اتفاق خيلي ناراحتتان كرده باشد به خودتان قول مي دهيد كه ديگر هرگز در روزنامه يا مجله اي به دنبال خواندن صفحه حوادث نباشيد و ديگر هرگز در اين خصوص خبري نشنويد.
من هم انساني هستم مثل شما كه تمايل دارم از هر واقعه اي كه روان و زندگي ام را به مخاطره بيندازد، گريزان باشم. اما پيشه من مشاور، آن هم مشاور دبيرستان است و اقتضايي جز رويارويي با قسمت تلخ زندگي نداريم تازه با اين تفاوت كه من نمي توانم تنها شاهد يا شنونده باشم، بلكه بايد با اين تلخي زندگي كنم، آدم هايش به من وابسته شوند و من براي شناخت و درك بهترشان، آنها را همچون عضو خانواده ام بپذيرم. بنابر اين يك روز من، مادري داغدارم؛ و روز ديگر خواهري نگران و هر روز اين گردونه عذاب آور برايم تكرار مي شود. قصه تازه غمگيني اكنونم، مربوط به مرگ دخترم«زهرا »ست؛ او كه چهار سال پيش در يك مركز پيش دانشگاهي شاگردم بود و چنان وابسته ام شد كه ناخواسته گوشه اي از ذهنم را به خود مشغول داشت. زهرا در طول سال تحصيلي بنابر مشكلات خاصي كه داشت، اغلب به امر رسيدگي به مسايل او وادار بودم. نمي خواهم از دغدغه هاي ديروز او برايتان بگويم كه چگونه رنج جسمش را كه در اثر نوعي بيماري عدم رشد عصبي ايجاد شده بود، به خاطر فساد خانواده اش فراموش كرده بود. نمي خواهم از قلب شكسته او كه در همه نامه هايش مي گفت، راه فرار يا خودكشي را نشانش مي داد و اين همه ناشي از فشاري ناعادلانه و غيرمنطقي در زندگي او بود، سخني بگويم؛ تنها مي خواهم بگويم كه وظيفه آن روز من بود كه هرآنچه مي توانم به او كمك كنم و با پايان يافتن سال تحصيلي و تمام شدن تاريخ ابلاغ آن سال كاريم، ساكت و بي تفاوت نمانم، تا شايد تغيير ديد او به زندگي، يقين او به داشتن آينده اي بهتر و تلاشش براي ساختن اين دورنما، يك عضو از خانواده جامعه مان را بسازد و ما جامعه اي بهتر داشته باشيم. فكرش را بكنيد، هر سال حداقل ده ها مورد از اين دست به ليست مهم ترين اولويت هاي شغلي ام براي خدمت رساني بيشتر اضافه مي شوند، بنابر اين زهرا هم كه از اين واقعيت، بيش از مسئولين ما واقف شده بود و از طرفي دوست نداشت زياد مرا غمگين كند، كمتر به سراغم آمد و كمتر از خودش برايم حرفي زد. يادم است روزي كه سراسيمه و هراسان به من تلفن زد تا خبر اتفاق بدي را كه برايش افتاده به من بدهد و از من راهنمايي بخواهد، چند بار گفت كه جز اين كه با من در ميان بگذارد، چاره اي نداشته و از اين بابت خيلي عذر خواست و اين آخرين تماس ما بود. من آن روز هم تمام توانم را به كار گرفتم، مثل هميشه از خودم و از زندگي ام زدم تا بتوانم كمكش كنم و بگويم كه چگونه حالا كه وارد جامعه اي بزرگتر شده، با خوبي ها و بدي هاي آن زندگي كند تا كمتر لطمه ببيند اما... و امروز زهرا مرده است. دقيقاً چهل روز است كه از كشتن او مي گذرد، اين كه او چرا مرد و چه بلايي بر سرش آمد، منظور اين نوشتار نيست. مي خواهم از درد قلبم برايتان بگويم، هرچند كه فكر مي كنم قابل تقسيم با هيچ كس نيست. من يك مشاورم كه مي خواهم متعهدانه، صادقانه و با تمام تلاشم خدمت كنم. من هم مثل همه معلم ها از كاستي هاي شغل معلمي برخوردارم، اما باري تلخ و غمگين در كوله بار من افزون تر از سايرين است و آن صدها داستان مثل داستان زندگي زهراست كه اگر در يك زندگي عادي يك فرد در كل عمرش يك يا چند بار داغدار عزيزانش مي شود، من و امثال من، هر سال، ده ها بار شاهد از ميان رفتن عزيزانمان هستيم، چه با مرگ فيزيكي و چه مرگ روان و روح زندگي مراجعينمان. مراجعين ما نوجواناني هستند كه علاوه بر حس همدلي، به لحاظ انسان بودن ، هم وطن بودن، جزئي از زندگي مان مي شوند، حسي كه گاه در خانواده هايشان هم ديده نمي شود، مراجعيني كه تنها مخاطب ماجراي يك يا چند جلسه مشاوره مثل روال متداول مراكز مشاوره نيستند، بلكه ما با آنها زندگي مي كنيم و حالا چگونه مي توان ميزان فرسايش روان حاصل از اين حجم فشار و داغديدگي را وصف نمود؟
از زمان مرگ زهرا كه يكي ديگر از تكان دهنده ترين اتفاقات كاري ام بود، تاكنون هزار بار از زواياي گوناگون، خودم، شغلم و موقعيتم را بررسي كرده ام. به اين فكر مي كنم كه آيا وقت آن نرسيده است كه نگاهي متخصصانه، آگاهانه و واقع بينانه به اين پست (مشاور) در آموزش و پرورش داشته باشيم. تنها صحبت از من نيست كه تلاشم و زندگي وقف شده ام در اين راه را ارزش بزرگ مي دانم، سخن از مشاور است به معني واقعي آن و به تأثير واقعي اش در زندگي هزاران نوجوان ايراني.
انديشه متأثر كننده امروز من اين است كه اگر خانواده و اطرافيانم و بسياري كه مرا مي بينند نمي توانند احساس درونم را درك كنند و اكنون كه توان از دست داده ام، سرزنشم مي كنند، چرا حتي همكاران من، مسئولين مشاوره، نمي توانند اين تجربيات و اثرات آن را حس كنند، مرور كنند و درك كنند؟! چرا كه تصميم هاي اخير آنان، مبني بر افزايش ساعات كار بدون در نظر گرفتن تقليل مراجعين و مخاطبين براي هر مشاور ،نشان از همين عدم درك، آگاهي و يا احساس ضرورت دارد.
اميدوارم روح«  زهرا »و هزاران زهراي ديگر، كوتاهي ها را بر ما ببخشايد. باشد كه گواهي باشند بر خطاهاي ما و مسئولين، تا ديگران و ماندگان را ياريگري شايسته باشيم.
ليلا سليقه دار
مشاورمدرسه

دومين كنفرانس مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICTM) در تهران برگزار مي شود
دومين كنفرانس مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICTM) با هدف توسعه و ترويج فرهنگ تحقيق و پژوهش در زمينه مباحث مديريت فن آوري اطلاعات و ارتباطات، اول و دوم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار همشهري، مهرداد شرافت دبير اجرايي دومين كنفرانس بين المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات با اعلام اين خبر گفت: با توجه به توانمندي هاي شركت هاي ايراني در زمينه مديريت فن آوري اطلاعات، معرفي اين توانمندي ها در بين نمايندگان خارج كشور شركت كننده در اين كنفرانس، از ديگر اهداف برپايي كنفرانس مذكور است.
وي با اشاره به اينكه معرفي آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي و كاربردي و تبادل دستاوردها و تجربيات شركت ها و سازمان هاي برتر در زمينه به كارگيري فناوري اطلاعات از ديگر اهداف برگزار كننده «دومين كنفرانس مديريت فن آوري اطلاعات و ارتباطات» است، يادآور شد؛ محورهاي اين كنفرانس تحت دو عنوان علمي و داخلي تقسيم بندي شده است.
شرافت، سيستم هاي اطلاعات مديريت (MIS)، مديريت اطلاعات، تجارت الكترونيك
(E-commercc)، بازاريابي الكترونيكي
(e-Marketing)، دولت الكترونيكي
(e-Government)، آموزش الكترونيكي
(E-Learning)، برنامه ريزي منابع سازماني ERP و ارتباطات بازاريابي را از عمده محورهاي علمي اين كنفرانس برشمرد.
وي گفت: با توجه به اهميت مديريت فناوري اطلاعات و بهره وري اين موضوع نيز به همراه ICT و جهاني شدن، مديريت دانش، مهندسي مجدد در سازمان ها، فناوري اطلاعات (IT) و مديريت منابع انساني از ديگر محورهاي اين كنفرانس تعيين شده است.
دبير اجرايي كنفرانس اظهار داشت: نقش مديريت فن آوري اطلاعات و ارتباطات (ICTM) در مديريت انرژي، نقش ICTM در تدوين استراتژي هاي كلان كشور و بالاخره نقش ICTM در زيرساخت هاي صنايع و معادن به عنوان محورهاي داخلي اين كنفرانس تعيين شده است.
دبير اجرايي «دومين كنفرانس فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICTM)» يادآور شد: دكتر علي اكبر فرهنگي به عنوان دبير كنفرانس، دكتر محمدرضا عاطفي رياست سياست گذاري و دكتر شعبان الهي به عنوان دبير علمي كنفرانس اركان اصلي اين كنفرانس را تشكيل مي دهند.
دومين كنفرانس بين المللي مديريت فن آوري اطلاعات و ارتباطات توسط دانشكده مديريت دانشگاه هاي تهران و تربيت مدرس و نيز مؤسسه مديريت و توسعه ناب و با همكاري و حمايت دانشكده فني و مهندسي دانشگاه اصفهان؛ دانشگاه استراسبورگ فرانسه؛ انجمن هاي مديريت ايران و مهندسي صنايع ايران برپا مي شود.
اولين دوره اين كنفرانس ۱۴ تا ۱۶ دي ماه سال گذشته برگزار شد كه دومين مرحله از اين كنفرانس طي روزهاي اول و دوم اسفند ماه امسال برپا خواهد شد.

دانشگاه هاي برتر دنيا معرفي شدند
دانشگاه هاي برتر جهان از سوي دانشگاه و انستيتو عالي «ژاوو تانگ» چين انتخاب و معرفي شدند.
بر اساس گزارش دانشگاه و انستيتو عالي «ژاوو تانگ» ، دانشگاه هاروارد آمريكا بار ديگر به عنوان دانشگاه نخست جهان از نظر معيارهاي گوناگون علمي و تحقيقاتي برگزيده و انتخاب شد.
كارشناسان اين دانشگاه چيني، پس از بررسي نزديك به يكهزار دانشگاه، كالج، دانشكده و انستيتو آموزشي از سراسر جهان، پس از دانشگاه هاروارد آمريكا، دانشگاه كمبريج انگلستان را نيز به عنوان دومين دانشگاه برتر دنيا معرفي كردند.
دانشگاه «كمبريج» همچنين به عنوان عالي ترين انستيتو دانشگاهي و علمي اروپا نيز معرفي شده است.
دانشگاه «آكسفورد» انگلستان به رغم شهرت خاص خود در سطح اين كشور و اروپا، در مكان دهم اين رتبه بندي قرار گرفت.
براساس اين گزارش، همچون ماههاي گذشته، دانشگاه «ساسكس» در جنوب انگليس همچنان جايگاه خود را به عنوان يكي از دانشگاه هاي برتر جهان حفظ كرده است.
دانشگاه «ساسكس» اين دانشگاه در ميان ۱۵۰ دانشگاه برتر دنيا، ۶۰ دانشگاه برتر اروپا و ۱۵ دانشگاه برتر انگليس جاي دارد.
بر اساس اين بررسي پس از دانشگاه هاي  هاروارد و كمبريج هفت دانشگاه آمريكايي «استن فورد» ، دانشگاه «كاليفرنيا» ، انستيتو فن آوري «ماساچوست» ، انستيتو فن آوري «كاليفرنيا» ، دانشگاه «كلمبيا» ، دانشگاه «پرينستون» و دانشگاه «شيكاگو» قرار دارند.
در اين رتبه بندي ازميان دانشگاههاي منطقه آسيا و اقيانوسيه نام دو دانشگاه ژاپني «توكيو» و «كيوتو» نيز قرار دارد.
همچنين دانشگاه ملي استراليا و دانشگاه اوزاكاي ژاپن نيز به جايگاه قابل توجهي در ميان دانشگاه هاي اين منطقه ارتقاء يافته اند.
شايان ذكر است، بر خلاف گذشته در اين دوره رده بندي در ميان ۱۰۰ دانشگاه و انستيتو آموزش عالي دنيا، نامي از دانشگاه هاي هندي ديده نمي شود.
كيفيت آموزشي و وضعيت اماكن دانشگاهي و همچنين فعاليت و افتخارات علمي از جمله دريافت جوايز علمي و ادبي نوبل و ارائه مقالات علمي از مهمترين معيارهاي كارشناسان دانشگاه ژاووتانگ در گزينش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي برتر دنياست.

بازارفرهنگ
002139.jpg
فناوري براي آموزش
كتاب فناوري براي آموزش، پژوهشي عميق و درخور توجه است كه بر اساس تجربه هاي بين المللي به سفارش يونسكو و آكادمي توسعه آموزش آمريكا، با همكاري تعداد زيادي از پژوهشگران اين حوزه در مؤسسه دانش- آمريكا- تأليف شده است. اين اثر، كوشش مي كند پيچيدگي ها و تنگناهاي مدرن سازي نظامهاي آموزش عمومي و آموزش عالي را براي پاسخگويي به چالشهاي پيش رو در قرن بيست و يكم، با توجه به برنامه هاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش تجزيه و تحليل كند.
هدف اساسي اين پژوهش، بررسي تجربه كشور هاي مختلف جهان در گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش به منظور بهبود مستمر آن، كيفي تر ساختن فرصت هاي يادگيري و راه حلي براي رويارويي با چالش تقاضاي فزاينده اجتماعي براي آموزش عالي بدون افزايش منابع مالي مؤسسات  آموزش عالي است.
نويسندگان اين كتاب كوشيده اند رويكردها و روش هاي مؤثر تلفيق فناوري با آموزش و يادگيري را با استفاده از مطالعات موردي بسياري تبيين كنند. اين كتاب در كاوشي محققانه، تجربي و اكتشافي، در عصري با چشم اندازهاي در حال تغيير، اهداف متنوع و تحول چشمگير روشهاي ارتباطي، عوامل موفقيت برنامه هاي توسعه فناوري در آموزش را تجزيه و تحليل مي كند.
مطالعه اين كتاب به سياستگذاران، مديران و برنامه ريزان توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش، پژوهشگران و دانشجويان رشته هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات و تكنولوژي آموزشي، مديران مؤسسات آموزشي و همه كساني كه به دنبال درك قابليت ها، پارامترها، چشم اندازها و راهبردهاي مدرن سازي نظام هاي آموزشي مبتني بر توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات اند، توصيه مي شود.
كتاب توسط دكتر محمدرضا سركار آراني، استاد دانشگاه علامه طباطبايي كه هم اكنون در حال گذراندن دوره مطالعاتي در ژاپن است، ترجمه شده و نشر ني آن را منتشر ساخته است.در كار ترجمه اين كتاب ، عليرضا مقدم،دكتر آراني راياري داده است.
كاربرد پاياني و روايي در پژوهش
تأليف: محمد عباس زادگان- احمد رضا فتوت/ ناشر: دفتر پژوهش هاي فرهنگي/ چاپ اول، ۱۳۸۴/ ۱۴۴ صفحه، وزيري/ ۱۸۰۰ تومان.
كتاب حاضر از دو بخش مختلف حول دو محور اساسي تشكيل شده است. بخش اول با چهار فصل به مطالبي همچون اندازه گيري و مقياس هاي آن در فصل اول، آزمون و انواع آن در فصل دوم، اصول ساختن سؤال هاي آزمون در فصل سوم و چگونگي تجزيه و تحليل سؤال هاي آزمون در فصل چهارم مي پردازد.
در بخش دوم، در فصل اول به مروري بر روان سنجي، در فصل دوم به پايايي، در فصل سوم به روايي، در فصل چهارم به چگونگي مقياس سازي و نمره گذاري، در فصل پنجم به طرز ساختن و روش استفاده از كتابچه كد، در فصل ششم به اجراي آزمايشي و در نهايت در فصل هفتم به مسائل مربوط به تعدد فرهنگ ها پرداخته شده است.
002145.jpg
شماره جديد «دادگستر» منتشر شد
نوزدهمين شماره فصلنامه «دادگستر» ، ويژه پائيز سال ۱۳۸۴ منتشر شد.
در اين شماره مي خوانيد: وظايف پليس در جرم مشهود/ ماهيت حقوقي استخدام/ اخلاق و حقوق جزا/ تحليل ماده ۲۳۲ قانون آيين دادرسي كيفري/ محدوديت دادگاه در كيفيات مخففه قضائي/ نقدي بر قانون آزادي هاي عمومي و حفظ حقوق شهروندي/ روابط بين وكيل و موكل/ تعليق تعقيب/ دادسرا، دادگاه و اختيارات دادستان در نظريات مشورتي قوه قضائيه/ آثار جرايم كامپيوتري بر ترويج بزهكاري و خشونت/ تأثير اشتباه موضوعي در قتل/ نظريات فقهي مراجع عظام راجع به «بهمرگي» / تاريخچه اداره آگاهي/ پيشگيري از جرم در نظام قضايي دانمارك و...
اين شماره دادگستر در ۸۸ صفحه و قيمت ۵۰۰ تومان منتشر شده است.
مديريت خوشنامي (راهبرد مردمداري و روابط عمومي در سازمان)
نويسنده: كيومرث فلاحي/ با همكاري: عبدالله اسكويي و محمد مجدي نسب/ ناشر: دفتر پژوهش هاي فرهنگي/ چاپ اول، ۱۳۸۴/ ۲۴۸ صفحه، وزيري/ ۲۴۰۰ تومان.
«ارتباطات انساني» جزو جداناشدني مديريت است. هيچ سازماني بي نياز از ارتباطات روابط عمومي نيست، اين موضوع به قدري مهم، پيچيده و درخور بررسي است كه گفته اند: «هر مدير و هر سازماني لايق و شايسته روابط عمومي است كه دارد.» يعني چگونگي و فرآيند ارتباط انساني، مردمداري و روابط عمومي در يك سازمان، شاخص سنجش و نمايانگر ارتباطات درون و برون آن است.
از سويي ديگر اين روابط عمومي است كه مي تواند بگويد: ما «در كجا ايستاده ايم؟» ، «بيرون سازمان چه اتفاقي در حال وقوع است؟» و «ديگران ما را چطور مي بينند؟»
در بخش اول، سعي شده كه نظريات، مفاهيم و تعاريف مربوط، اهميت و جايگاه اين مقوله به نحوي بررسي شود كه «دانشجو» يا «رهرو» روابط عمومي بداند در چه مسيري گام نهاده است. در بخش دوم، به مسائل كاربردي روابط عمومي توجه شده است. اين بخش تحت تأثير تقريرات و آراء استاد «مايك برد» تدوين شده است.
بخش سوم نيز به تفاوت هاي روابط عمومي و تبليغات و مشكلات و موانع كار مردمداري در ايران مي پردازد.

نكته ها
در جستجوي حقيقت
او را نگاه كردم. جز خستگي طولاني چيزي نيافتم. تصميم گرفتم بروم و كنارش بنشينم. همين كار را كردم. يك كيف و چند ورق روزنامه لوله شده در دستش تنها چيزهاي همراهش بود.
نگاهش را به سمت من برگرداند و گفت: به نظر تو گمشده من چيست؟ من با تعجب به او نگاه كردم. لبخند زدم و گفتم: خستگي چشمانت مي گويد خواب و هر دو خنديديم. اين خنده مقدمه اي شد براي شروع يك گپ دوستانه. او مي گفت: زندگيم در پرسه زدن در خيابان هاي اين شهر شلوغ خلاصه مي شود. شبها كه از محل كارم برمي گردم، همين سئوال را از عابران مي پرسم و هر كدام جوابي مي دهند. زماني در مسيرخانه، پرسيدن سئوال «آقا ساعت چند است؟» تنها تنوع زندگي من بود. اما امروز ديگر عابران نيز ترجيح مي دهند، همگي يك ساعت داشته باشند. زماني فكر مي كردم عشق گمشده من است، ولي وقتي او را يافتم، همچنان به دنبال گمشده بودم.
از كارگر ساختمان پرسيدم: شما مي دانيد گمشده من چيست؟ آجري را كه دستش بود، زمين انداخت و گفت: «پول آقا، پول...»
و من با نگاهي سردرگم از كنارش گذشتم. صداي عصاي پيرمرد، مرا از افكار پيچيده اي كه خود از آن سر در نمي آورم، بيرون آورد. نگاهش كردم. پرسيدم: «شما مي دانيد گمشده من چيست؟» او لبخند زد و گفت: «وقت از دست رفته است، پسرم! و جواني كه مثل باد مي رود.» و بعد دستان پرچروكش را محكم به شانه ام كوبيد، طوري كه انگار مي خواست مرا از يك خواب طولاني بيدار كند و بعد رفت.
و من باز در مسير هميشگي ام قدم مي زدم. ويترين مغازه هايي كه هر روز شكلشان عوض مي شوند، گاهي برايم جالب بودند. پشت ويترين مغازه  اسباب بازي فروشي ايستادم و غرق در تماشاي آنها.
كودكي نيز از كنارم به اسباب بازي ها خيره شده بود. آن قدر كه متوجه نبود بستني قيفي اش را به لباس من زده است. عصباني شدم و خواستم فرياد بزنم: «بچه جان! من تازه لباسم را شسته بودم.» اما حتي...
پرسيدم تو مي داني گمشده من كجاست؟ با لبخندي از روي خجالت، انگشت اشاره اش را به سمت خرس قهوه اي و پشت ويترين چرخاند و من لبخند زدم.
راستش شايد گمشده من در اين شهر شلوغ نباشد. راستش شايد اصلا من گمشده اي نداشته باشم و اين فقط يك خيال است. تو چي؟ تو چه فكر مي كني؟ من همچنان نگاهش كردم و او ادامه داد:
«اگر تمام زندگيم را گم كرده باشم چي؟ خودم را و كارم را گم كرده باشم...»
در همين حين مثل فنر از جا پريد. ساعتش را نگاه كرد و گفت: «واي! ديرم شد بايد امشب تا صبح متن هايي را كه تحويل گرفته ام، ويراستاري كنم و بازگردانم...»
و با همان نگاه مهربان و خسته اش خداحافظي كرد و رفت و من نيز دفتر را باز كردم و نوشتم: «و من چه بيهوده مكان را مي كاوم، حقيقت گمشده است...»
سمانه توراني

همايش ها و سمينارها
همايش ساليانه بررسي نقش تشكل هاي غيردولتي در بهبود وضعيت كودكان و حمايت از آنها
۱- تاريخ برگزاري: ۲۰-۱۷ نوامبر ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: جمهوري دومنيكن/ سانتو دومنيگو
۳- پست الكترونيكي: Jeanrondon@wango.org
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.wango.org
۵- مسئولين برگزاري: صندوق بين المللي حمايت از كودكان سازمان يونسكو، مركز بين المللي تشكل هاي غيردولتي(WANGO) و مؤسسه بين المللي تشكل هاي غيردولتي جمهوري دومنيكن
۶- نيم نگاه: همايش با شعار «كودكان آينده ما و نيازمند حمايت ما» كار خود را آغاز مي كند. اگرچه دولت عمده ترين وظيفه را در قبال حفظ سلامت كودكان و حمايت همه جانبه از آنها دارد اما نقش NGOها به عنوان يكي از بازوهاي اصلي كمك رساني به دولت نيز نبايد ناديده گرفته شود.
در اين همايش درباره مباحثي چون؛ سوءاستفاده از كودكان به ويژه اذيت وآزار جنسي و اثرات بسيار نامطلوب رواني آن بر كودكان، سوءاستفاده از كودكان در حمل كالاهاي قاچاق، قاچاق اعضاي بدن كودكان، حفظ سلامت رواني كودكان، فعاليت NGOها در كمك  رساني به كودكان از جهت مالي و نيازهاي عاطفي، شيوه هاي صحيح دست يابي به زندگي بهتر براي كودكان با همكاري دولت و NGOها، نقش NGOها به عنوان مشاور در حل مسائل عاطفي كودكان به ويژه كودكان بي سرپرست يا متعلق به اقشار آسيب پذير و... بحث و گفت وگو خواهد شد.
اولين همايش بين المللي علوم زيستي- زيست شناسي
۱- تاريخ برگزاري: ۱۵-۱۴ دسامبر ۲۰۰۵ (۲۴-۲۳ آذر ۸۴)
۲- مكان برگزاري: ايران/ كرج
۳- آخرين مهلت ارسال مقاله: ۸ اكتبر ۲۰۰۵ (۱۶ مهر ۸۴)
۴- پست الكترونيكي: info@bioscicongress.com
۵- صفحه الكترونيكي: http://bioscicongress.com
۶- نيم نگاه: همايش بين المللي علوم زيستي- زيست شناسي به سرپرستي مركز علوم زيستي ايران به منظور ارائه آخرين يافته هاي علم زيست شناسي و پژوهش ها و پيشرفت هاي انجام شده در زمينه علم زيست شناسي در ايران، برگزار مي شود. علاقه مندان مي توانند پژوهش  ها، طرح ها و يافته هاي علمي خود را به دبيرخانه همايش ارسال نمايند.
همايش بررسي و توليد گياهان هاپلوييد
۱- تاريخ برگزاري: ۱۵-۱۲ فوريه ۲۰۰۶
۲- مكان برگزاري: اتريش/ وين
۳- آخرين مهلت ارسال مقاله: ۳۰ اكتبر ۲۰۰۵
۴- پست الكترونيكي:
hapleids2006/genetik@univie.ac.at
۵- صفحه الكترونيكي:
http://www.univie.ac.at/gem/conference/haploids
۶- نيم نگاه: همايش با هدف بحث و گفت وگو درباره ژنتيك گياهي به ويژه گياهان هاپلوييد، شيوه هاي جديد توليد گياهان هاپلوييد، گياهان دبل  هاپلوييد، مكانيزم توليد گياهان هاپلوييد، اصول توليد گياهان، سبزي ها و ميوه هاي هاپلوييد و يافته هاي جديد اين علم، ژنتيك و باروري گياهان، ژنتيك و نژادهاي مختلف گياهي، شيوه هاي كنترل زايش گياهان به ويژه هاپلوييدها و... برگزار مي شود. طرح ها، پژوهش ها ومقاله هاي ارسالي مي تواند به صورت متن، فيلم، عكس، پوستر و... باشد. در اين همايش بيش از ۲۶ كشور جهان حضور خواهند داشت.
همايش بررسي چالش هاي توليدات صنعتي
۱- تاريخ برگزاري: ۸-۷ نوامبر ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: آلمان/ كارس روهه
۳- پست الكترونيكي:
iip2005@iip.uni-karlsruhe.de
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www-iip.wiwi.uni-kalsruhe.de/iip2005/html
۵- نيم نگاه: با پيشرفت سريع صنعت كشورهايي چون چين، شيلي و... گمان مي رود كشورهاي اروپايي با خطري جدي به نام افت بازار مصرف روبه رو شوند كه از هم اكنون نيز زمزمه هايي مبني بر اين تحول به گوش مي رسد:  از سوي ديگر توليدات صنعتي و زباله هاي ناشي از آنها نيازمند دفع و بازيافت مناسب هستند كه بي شك بايد براي اين منظور نيز تدابيري جدي انديشيده شود. اين همايش با هدف بحث و بررسي درباره موضوع هايي چون: شيوه هاي جديد توليد توليدات پاك و بي ضرر براي طبيعت، تدوين برنامه هاي پويا جهت تحول در بازار فروش و به اصطلاح بازاريابي پويا، افزايش كيفيت توليدات صنعتي و شيوه هاي دست يابي به اين هدف، تسلط بر بازار و تجزيه و تحليل شرايط بحراني و شيوه غلبه بر اين شرايط، شيوه هاي طراحي و حمايت از برنامه هاي صنعتي و... برگزار مي شود. همايش با كارگاه آموزشي نيز همراه است.
مهتاب خسروشاهي

فرهنگ
اقتصاد
اجتماعي
انديشه
سياست
ورزش
هنر
|  اقتصاد  |   اجتماعي  |  انديشه  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |