شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۵ - Oct 15, 2005
از سوي معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام شد:
شرايط جديد نقل و انتقال و دريافت
پلاك كشوري براي خودروها
004773.jpg
004857.jpg
ايسنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي  با اشاره به صورت  جلسه امضا شده ميان كانون سردفتران و راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي  در خصوص نقل و انتقال خودروها برابر ماده ۲۰ آيين نامه جديد راهنمايي و رانندگي گفت: تمامي  خودروهاي مدل ۱۳۷۲ به بعد از روز شنبه ۲۳ مهر ماه سال جاري، هنگام نقل و انتقال، پلاك كشوري مي گيرند.
سردار محسن انصاري افزود: بر اين اساس كليه دارندگان خودروهاي پلاك ليزري و كشوري مدل سال ۱۳۷۲ شمسي و ۱۹۹۳ ميلادي به بعد، هنگام نقل و انتقال از روز شنبه مكلفند ابتدا به مراكز مجاز راهنمايي و رانندگي مراجعه و پس از احراز اصالت، تطبيق مدارك، فك پلاك، دريافت پلاك كشوري و صدور شناسنامه جديد و ثبت تغييرات مذكور در نظام رايانه اي راهنمايي و رانندگي، جهت ثبت رسمي و پرداخت ديون دولتي ماليات به دفاتر اسناد رسمي مراجعه كنند.
وي افزود: برابر بند «ب» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۸۴ هزينه دريافت پلاك كشوري ۲۵۰ هزار ريال است كه اين مبلغ بايد بر اساس قانون به حساب خزانه واريز شود و در مراكز نقل و انتقال خودرويي هيچ مبلغي از متعاملين دريافت نشود.
سردار انصاري با اشاره به اين كه ۴۵ درصد نقل و انتقال خودروهاي كشور در تهران انجام مي شود، به ايسنا گفت: بر اين اساس روزانه ۱۲۰۰ نقل و انتقال در تهران صورت مي گيرد كه از شنبه اين نقل و انتقالات بايد در چهار مركز مجاز نقل و انتقال و خدمات خودرويي در «خاوران» ، «آزادي» ، «جنب سايپا» و «دهكده المپيك» انجام شود كه ظرفيت اين مراكز در مجموع ۴ هزار نقل و انتقال در روز است.
به گفته وي هر چند اين چهار مركز جوابگوي تهران است، اما مركز پنجم نقل و انتقال و خدمات خودرويي تهران نيز بزودي راه اندازي خواهد شد.
سردار انصاري با اشاره به اين كه پيش از طرح تعويض پلاك، ارائه خدمات خودرويي در ۶۶ مركز سراسر كشور انجام مي شد، گفت: با شروع طرح تعويض پلاك، اين خدمات در ۱۶۰ مركز نقل و انتقال و خدمات خودرويي سراسر كشور انجام مي شود.
به گفته وي، مراكز نقل و انتقال و خدمات خودرويي هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ به شهروندان خدمات ارائه خواهند كرد.
معاون راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به اين كه از اين پس پلاك تهران تنها به دارندگان كد ملي تهران داده مي شود، به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: بر اين اساس ارائه شناسنامه خودرو، كارت خودرو، مدارك كارخانه، كد شناسايي ملي، كد پستي و نشاني پستي در زمان نقل و انتقال خودرو ضروري است.
به گفته سردار انصاري كارت خودرو از سوي راهنمايي و رانندگي بعد از تأييد مراتب تنظيم سند در دفترخانه اسناد رسمي كه بوسيله پست سفارشي يا رايانه اي به سيستم راهور منعكس مي شود، به خريدار تحويل داده خواهد شد.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تأكيد كرد: خودروهاي پيش از مدل سال ۱۳۷۲ شمسي و ۱۹۹۳ ميلادي فعلا مشمول اين طرح نشده و همچنان مي توانند براي نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمي مراجعه و اين دفاتر نيز پس از ثبت، خلاصه وضعيت را به راهنمايي و رانندگي ارسال كنند.
به گفته وي اين دسته از خودروها در مرحله بعدي مشمول ماده ۲۰ آيين نامه جديد راهنمايي و رانندگي مي شوند.
سردار انصاري در پايان تصريح كرد: نقل و انتقال خودروهاي مدل ۱۳۷۲ به بعد، به صورت دستي و قولنامه اي و بدون مراجعه به راهنمايي و رانندگي و ثبت دفترخانه ها، از روز شنبه ۲۳ مهر ماه سال جاري، فاقد وجاهت قانوني است و در صورت هر گونه تخلف، صاحب قبلي خودرو پاسخگو خواهد بود.

احداث گورستان در شرق و غرب تهران
004851.jpg
خبرگزاري مهر: مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، علت اجرايي نشدن طرح احداث دو گورستان جديد در شرق و غرب شهر تهران را عدم تملك زمين هاي مورد نياز عنوان كرد.
مهندس محمود رضاييان با بيان اين مطلب افزود: طرح احداث دو گورستان در شرق و غرب تهران به تصويب شوراي شهر رسيده و مصوبه آن نيز ابلاغ شده اما هنوز زمين آن كه بين ۱۵۰ تا ۲۰۰ هكتار است به سازمان واگذار نشده است تا عمليات اجرايي آن آغاز شود.
وي اضافه كرد:تا تعيين معاون جديد خدمات شهري اين طرح مسكوت مي ماند.

رگبارهاي خفيف در نوار شمالي كشور
004854.jpg
ايسنا: سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: براساس نقشه هاي پيش يابي در تراز مياني جو، سامانه اي كم ارتفاع بسته بر فراز غرب درياي سياه و ديگري در شرق خزر مستقر است كه در اثر تقويت و تاثير آنها روي عرضهاي پائين تر، در غالب نقاط كشور ارتفاع سطوح هم فشار در تراز فوق كاهش مي يابد و طي چند روز آينده گاه با گذر امواج كوتاه و كم دامنه، ناپايداري هايي به صورت رگبارهاي خفيف در نوار شمالي كشور پيش بيني مي شود.
سازمان هواشناسي كشور در روز شنبه هواي استان تهران را صاف تا كمي ابري در بعد از ظهر و شب موقتاًنيمه ابري پيش بيني كرد كه حداكثر دماي تهران در اين روز به ۳۰ درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.

همسان سازي سيستم هاي اداري و مالي
004860.jpg
خبرگزاري فارس: سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور سيستم هاي اداري و مالي و نيز شهرسازي و نوسازي را در شهرداري هاي كشور ساماندهي و همسان سازي مي كند.
اين اقدام كه توسط معاونت پشتيباني امور اجرايي سازمان شهرداري ها و دهياري ها صورت مي گيرد، به صورت ليسانس محدود خواهد بود.
اين سازمان به همين منظور از تمامي مؤسسات و شركت هايي كه در اين زمينه داراي محصول يا خدماتي مي باشند براي همكاري دعوت به عمل آورده است.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس :
كارگران پاره وقت ساختماني بيمه مي شوند
مهر : عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اينكه كليات لايحه بيمه كارگران ساختماني مورد موافقت كميسيون قرار گرفته، تصريح كرد: با رفع ابهاماتي در جزئيات لايحه مذكور، از اين پس مشكلات مربوط به بيمه كارگران ساختماني به عنوان كارگران موقت حل مي شود.
دكتر مسعود اميني افزود: با وجود اينكه سال ها كارگران ساختماني كشور به صورت موقت و يا مقطعي مشغول به كار هستند، اما تاكنون هيچگاه به تخصص و يا توانايي هايي آنها به صورت جدي توجه نشده است. به همين علت بر اساس لايحه مذكور، اين قبيل كارگران مي توانند از طريق دريافت مدرك مربوط به رشته هاي آموزش فني و حرفه اي مشغول به كار شوند.
وي اظهار داشت:اين افراد مي توانند از طريق شركت در آزمون و يا شركت در كلاسهاي آموزشي مربوط به رشته مورد نظر خود مدرك و يا كارتي را به عنوان كارگر ماهر و يا نيمه ماهر در آن رشته دريافت كنند كه براساس اين مدرك در صورت اشتغال اين افراد در فعاليتهاي ساختماني، سازنده ساختمان موظف مي شود كه اين كارگران داراي مدرك را بيمه كند.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پرداخت هزينه بيمه اين كارگران نيز به گونه درصدهاي مشابهي كه هم اكنون در بيمه تامين اجتماعي رايج است، بر اساس متراژ ساختمان ساخته شده و ميزان حقوق آنها، درصد مشخصي از سوي شخص انبوه ساز و ميزان ديگري از اين درصد هم بايد توسط دولت تامين شود.
وي تصريح كرد: هم اكنون مشكلات مربوط به جزييات اين لايحه نظير شركت در دوره هاي آموزشي براي كارگراني كه طي سالها تجربه هاي كاري خوبي كسب كرده اند به عنوان موانع بيمه شدن اين افراد و تأخير در آن قرار است در جلسه بعدي مورد بررسي قرار گيرد، لذا قرار شد با هماهنگي با وزارت كار، قوانين مربوط به كارگراني كه بواسطه داشتن تجربه كافي ضرورتي به شركت در اين دوره ها ندارند به صورت دقيق مشخص شود تا در صورت لزوم آنها فقط در آزمون شركت كرده و مدرك دريافت كنند.
اميني افزود: بر اساس جزييات مربوط به اين لايحه، اگر اين كارگران پس از طي كردن نيمي از پروژه ساختماني به عللي خودشان كار را ترك كردند و يا كيفيت كار آنها مورد پذيرش پيمانكار قرار نگرفت، نحوه پرداخت حق بيمه اين افراد مشخص شود.
همچنين كارگراني كه به صورت منقطع به كار گرفته مي شوند بايد قوانين مربوط به سوابق كاري آنها مشخص شود، بنابراين جمع فعاليت هاي موقتي اين افراد نيز از جمله موارد مورد بررسي در مجلس خواهد بود.

قدرداني شوراي شهر از فعاليتهاي سازمان
بازنشستگي شهرداري تهران
004863.jpg
در يكصد و هفتادو نهمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران ، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران و مهندس بيادي نايب رئيس شورا از تلاشهاي مهندس سعيد عاصمي رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران به دليل فعاليتهاي گسترده در زمينه هاي مختلف از جمله سرمايه گذاري در بخش صنعت ، ساختمان ، پروژه هاي عمراني و رفاه آفريني براي بازنشستگان و موظفين شهرداري تهران قدرداني كردند .
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس عاصمي نيز در ادامه اين مراسم ضمن ارائه توضيحاتي به سودآوري ۱۱ شركت تحت پوشش و سرمايه گذاري در ۱۲ پروژه عمراني با مشاركت مناطق شهرداري تهران اشاره كرد و اظهار داشت : در طول ۱۱ سال گذشته سازمان بازنشستگي توانست علاوه بر فعاليتهاي اقتصادي و بازرگاني ، بيش از ۵۲ زمينه رفاهي نيز براي بازنشستگان و موظفان فراهم كند.
وي پرداخت وام هاي ميان مدت و بلند مدت ، ايجاد شركت هاي تعاوني مسكن و ساخت ۱۵۰ دستگاه واحد مسكوني ارزان قيمت ، اهداء ۴ مرحله بن خريد كالا در سال ، برقراري تورهاي زيارتي و سياحتي داخل و خارج از كشور ، تور مزدوجان ويژه فرزندان بازنشستگان و موظفان ، تورهاي يكروزه ، تسهيلات آموزشي براي فرزندان بازنشستگان ، معرفي بازنشستگان شاخص به جشنواره شهيد رجايي ، اهداء سبد كالا به مناسبت ماه مبارك رمضان و عيد نوروز در درب منازل ، انتشار نشريه گنج كهن ، پوشش بيمه هاي عمر و حوادث و اهداء كارت اعتباري و كارت منزلت را از مهمترين اقدامات اين سازمان براي حمايت از بازنشستگان شهرداري اعلام كرد .
مهندس عاصمي در پايان اظهار اميدواري كرد تا با مساعدت هاي بيش از پيش شوراي اسلامي شهر تهران فعاليتهاي سازمان بازنشستگي گسترش يابد .

وزير مسكن و شهرسازي:
وزارت مسكن بايد بر ساخت و سازها نظارت داشته باشد
ايرنا: وزير مسكن و شهرسازي گفت: اين وزارتخانه تاكنون تنها در بخش سياست گذاري مسكن دخالت داشته و از اين پس بايد بر چگونگي ساخت و سازها نيز نظارت داشته باشد.
محمد سعيدي كيا روز پنجشنبه در ديدار با كارمندان اداره كل مسكن و شهرسازي گيلان افزود: اگر ما سياست گذار هستيم و آن را تصويب و به استانداران ابلاغ مي كنيم، پس بايد بر اجراي آن نيز نظارت داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه ما در شهرها دو بعدي عمل كرديم، گفت: در سياست گذاري ها محدوده و ساختار شهر تعريف شده اما هيچ وقت بعد سوم كار يعني بدنه سازي شهرها مشخص نيست.
وي اضافه كرد:در اجراي ساختمانها بايد نظام مهندسي دخالت كند اما براي فضاسازي ها كه يك حق عمومي است، وزارت مسكن و شهرسازي بايد سياست گذاري كند تا به اين طريق معماري ايراني و اسلامي كه زبانزد جهانيان است، احيا شود.
وي خاطرنشان كرد: مسائل فني ساختمان سازي وظيفه نظام مهندسي، شهرداري و مسكن و شهرسازي است اما زماني كه يك هويت مشترك در كار نباشد، كار خوب پيش نمي رود.
وي گفت: انبوه سازي يك سياست و اصل در مسكن و شهرسازي است و در گيلان نيز با توجه به كمبود زمين، آپارتمان سازي متناسب با شرايط منطقه لازم است.
وي خواستار تامين اعتبار لازم براي اجراي پروژه ها از سوي مجلس شد تا از طولاني شدن زمان اجراي طرحها كاسته شود.
وي با اشاره به ضريب تراكم خانوار در برنامه چهارم توسعه كشور گفت: ساخت ۸۰۰ هزار تا يك ميليون واحد با كيفيت مناسب ضروري است اما بايد تاثيرات اين كار بر اقتصاد كشور بررسي شود.

رفتگران شهرداري زاهدان طلاهاي گمشده
را به صاحبش بازگرداندند
رفتگران شهرداري زاهدان ۳۰ ميليون ريال طلا و زيورآلات را به صاحبش بازگرداندند.
به گزارش واحد مركزي خبر از زاهدان، نوه صاحب اين طلاها اين مقدار طلا و زيورآلات را كه داخل بسته نايلوني بود به اشتباه به جاي زباله بيرون از خانه گذاشته بود.
ماموران شهرداري پس از اطلاع صاحب زيورآلات، جست وجو ميان زباله ها را آغاز و پس از چند ساعت بسته را پيدا كردند و به صاحبش دادند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |