شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۵ - Oct 15, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
راه آهن و استقلال تيم هاي پيروز آغاز هفته هفتم
سايپا برق شيراز را گلباران كرد
004809.jpg
خبرنگار همشهري: هفته هفتم ليگ برتر فوتبال با بازگشت تيم ملي از كره جنوبي ديروز با انجام چهار بازي در شهرهاي كرج، تهران، آبادان و شيراز آغاز شد. مابقي بازي هاي اين هفته فرداشب انجام خواهد شد.
در شروع مجدد ليگ برتر سايپا در ورزشگاه شريعتي كرج در مقابل برق شيراز در يك بازي توفاني با نتيجه دور از انتظار ۶ بر صفر حريف شيرازي خود را شكست داد.
سايپا در نيمه اول تنها يكبار موفق به گشودن دروازه حاج اسبويي شد. اما اوج بازي اين تيم در نيمه دوم بود. سايپا كه در ۶ بازي گذشته خود تنها ۵ گل زده بود، با اين پيروزي پرگل و عجيب تا رده چهارم جدول خود را بالا كشيد.
براي سايپا مجيد ايوبي، امير وزيري ۲ گل، حميد رجبي، مسعود شجاعي و محسن خليلي گلزني كردند.
از اين بازي بيش از ۵ هزار تماشاگر بازديد كردند.
قضاوت اين ديدار با محسن قهرماني به كمك داود رفعتي و مسعود فرخ نيا بود.
در شيراز صباباتري ميهمان فجرسپاسي بود. در يك بازي نزديك ابتدا صباباتري با سهراب بختياري زاده مدافع پيش تاخته خود به گل برتري رسيد و نيمه اول را با پيروزي راهي رختكن شد، اما فجر سپاسي در نيمه دوم عرصه را بر صبا تنگ ساخت و با زدن گل مساوي توسط وحيد رضايي در دقيقه ۵۳ آرام گرفت.
فجر با اين تساوي همچنان در انتهاي جدول ماندو صباباتري يك پله بالا جهيد.در تهران راه آهن در ورزشگاه اختصاصي خود با ملوان روبه رو شد.
راه آهن كه در مكان سيزدهم جدول قرار داشت در ديدار با تيم هفتم جدول يك نيمه را بدون گل سپري كرد. راه آهن كه روحيه اي تهاجمي تر نسبت به حريف خود داشت سرانجام در شروع نيمه با گل دقيقه ۶۵ هادي اصغري سه امتياز بازي را از آن خود كرد. راه آهن با اين برد چند پله در جدول صعود كرد. ملوان كه دو هفته پياپي را با پيروزي مقابل ابومسلم و استقلال اهواز پشت سر گذاشته بود، سرانجام در هفته هفتم تن به چهارمين شكست اين فصل خود داد.در آبادان استقلال اهواز و ابومسلم ديداري سخت را پشت سر نهادند. ابومسلم يك نيمه را در مقابل استقلال و هجوم هايش مقاومت كرد، اما سعيد رمضاني در دقيقه ۶۹ قفل دروازه اين تيم را گشود تا استقلال با اين پيروزي دوباره رنگ آرامش را به خود ببيند.ابومسلم حتي يك پنالتي را نيز در اين بازي از دست داد.

حضور داسايف در تيم فوتبال اميد ايران منتفي شد
فدراسيون فوتبال روسيه با ارسال نمابري به فدراسيون فوتبال كشورمان از منتفي شدن حضور داسايف در ايران خبرداد. فدراسيون فوتبال روسيه در نمابر ارسالي خود به فدراسيون فوتبال كشورمان اعلام كرده است رينات داسايف براي آمدن به ايران و برعهده گرفتن مسئوليت مربيگري دروازه بانهاي تيم اميد ايران در دسترس نيست. دراين نمابر كه ازسوي آلكسي اسپرين، دبيركل فدراسيون فوتبال روسيه فرستاده شده، مربي دروازه باني ديگري به نام آلكساندرژيدكف، دروازه بان سابق تيم ملي شوروي، ديناموكي يف، اسپارتاك مسكو و آدميراواكر اتريش معرفي شده است. اين مربي هرچند مورد تاييد احمد خداداد مسئول كميته جوانان فدراسيون فوتبال قرارگرفته است، اما قطعي شدن حضورش به بررسي بيشتر ازسوي فدراسيون فوتبال منوط است.

تيم ملي تكواندو ايران به استراليا مي رود
تيم ملي تكواندو ايران، جهت آماده سازي خود براي حضور در مسابقات جام جهاني تايلند و المپيك آسيايي دوحه قطر به كشور استراليا سفر خواهد كرد.
مسابقات جام جهاني تايلند ارديبهشت سال ۸۵ برگزار مي شود و تيم ملي تكواندو ايران روز ۱۴ فروردين ماه سال آينده مرحله يازدهم اردوهاي خود را زيرنظر مربيان و كادر فني در استراليا برپا مي كنند.
در اين اردو اعضاي اصلي تيم ملي به همراه قهرمانان المپيك حضور خواهند داشت.

ليگ برتر واليبال (جام موعود)
ناكامي بزرگان و استقبال تماشاگران از هفته اول
004803.jpg
علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران (جام موعود) متفاوت به همه دوره هاي گذشته اش آغاز شد. استقبال خوب تماشاگران جذابيت را در چند بازي به حد اعلاي خود رساند، هر چند كه همين تماشاگر هم در چند نوبت در شهرهاي گنبد و اروميه دردسرساز شدند كه بايد از همين ابتدا فكري به حال بازيهاي آينده كرد. در اروميه پرتاب سكه در گيم چهارم حتي باعث وقفه ۱۵ دقيقه اي در بازي آذر پيام و برق تهران را موجب شد . زلزله هفته اول ليگ برتر پايه اكثر تيمهاي مدعي را لرزاند تا جايي كه صنام قهرمان دوره پيش هم از گزند شكست مصون نماند. پرسپوليس با سابقه هم در شروع بازيها بد باخت. در يكي از زيباترين جدال هاي هفته كه ۶ هزار تماشاگر داشت آذرپيام با اسلوبودان كواچ كاپيتان اسبق تيم ملي صربستان و زنوويچ از سد تيم قدرتمند برق گذشت. برقي ها در گيم پنجم كم آوردند وگرنه تا پايان گيم چهارم پا به پاي حريف نمايشي عالي داشتند وحتي مي توانستند در گيم چهارم برنده نهايي بازي هم باشند .
در تهران صنام در جنگ قدرت  بازي را به ساپيا داد. قدرتي زنان صنام هرگز در اندازه همتاهاي خود در تيم مقابل نبودند. در گنبد ۴ هزار تماشاگر نارضايتي خود را از تيم شهر خود نئوپان با پرتاب اشياء به زمين بازي نشان دادند. اين در حالي بود كه نئوپان هرگز از نظر سرمايه هاي انساني قابل قياس با حريف نبود كه اكثريت ملي پوشان كشورمان را در اختيار داشت.
آنكاقم هم با جوانانش در برابر ياران محمودي و معدني در تيم آيدانه چالدران شگفتي ساز شد و يكي از نتايج دور از انتظار هفته اول را رقم زد .
نتايج بازيهاي هفته اول
سايپا ۳ _ صنام ۲
پيام مخابرات گلستان ۳ _ پرسپوليس تهران ۲
گل گهر يك _ پگاه اروميه ۳
آذرپيام ۳ _ برق ۲
اتكا قم ۳- آيدانه چالدران ۲
ذوب آهن ۲ _ پتروشيمي ۳
نئوپان صفر _ پيكان ۳

ليگ برتر كشتي آزاد
دوشنبه آخرين فرصت براي تيم هاي متقاضي
گروه ورزشي:رئيس سازمان ليگ كشتي كشور گفت : تيم هاي اصفهان و ايران خودرو مشهد، تنها تا روز دوشنبه فرصت دارند تا حضور خود در ليگ برتر را قطعي كنند.
محمد ابراهيم امامي  اظهار كرد: دو تيم اصفهاني و ايران خودرو مشهد، هنوز مراحل قانوني حضور در ليگ برتر را طي نكرده اند و تا روز دوشنبه فرصت داده ايم تا حضور خود در ليگ را قطعي كنند.
وي درخصوص برنامه ريزي صورت گرفته براي ليگ گفت: دور رفت در تاريخ سوم آذر به پايان مي رسد و براي دور برگشت نيز بايد برنامه ريزي كنيم.
پنجشنبه، نشستي داشتيم و برنامه هاي فدراسيون نيز بررسي شد كه بر طبق آن بايد تا بيستم دي ماه ليگ را به پايان برسانيم.
در مجموع، در حال يك برنامه ريزي مناسب هستيم تا به شكلي عملي شود كه نه براي تيم ها مشكل بوجود آيد و نه اين كه تيم ملي لطمه بخورد.
تا كنون نيز، نفت اهواز، آدونيس خراسان، هتل چمران شيراز و پتروشيمي اعلام آمادگي كرده اند.

جودو، تبليغات و ليگ
گروه ورزشي: محمدعلي رستگار دبير فدراسيون جودو، پخش تلويزيوني و تبليغات بيشتر در رسانه ها براي شناساندن ورزش جودو به عموم را از راهكارهاي مهم به منظور جلب سرمايه گذاري بيشتر باشگاه ها در اين رشته دانسته و مي گويد: معتقدم مطالب فوق علاوه بر مطرح كردن نام باشگاه ها و اسپانسرهاي آنها، در درازمدت به جلب سرمايه گذاري بيشتر كمك زيادي مي كند.
حضور يك تيم باشگاهي در يك ليگ، به حضور افراد رأس باشگاه بازمي گردد كه فدراسيون نيز بايد در اين زمينه فعال تر باشد.
دبير فدراسيون جودو يادآور شد: در هيچ جاي جهان فدراسيون، متولي استخدام ورزشكاران در باشگاه هاي خاص نيست و تنها آيين نامه، دستورالعمل و سياست گذاري هاي كلان را انجام مي دهد تا تيم ها فعاليت كنند.
چنين چيزي منطقي نيست كه ورزشكاران را مجبور به حضور در ليگ كرد و فدراسيون نيز قانوني مبني بر اين كار ندارد، بلكه آمادگي ورزشكار در تيم ملي مهم ترين مساله مورد توجه فدراسيون است.

ليگ برتر بسكتبال ايران
اين بار گل گهر خبرساز شد
خبرنگار همشهري: هفته چهارم ليگ برتر باشگاه هاي ايران با انجام ۸ بازي به پايان رسيد كه در اين هفته گل گهر سيرجان تيم تازه وارد به ليگ برتر با شكست تيم قديمي ذوب آهن خبرساز شد. به جز اين بازي صنام هم براي چهارمين هفته قدرت خود را به رخ رقبا كشيد، اين بار شهرداري گرگان در برابر تيم مدافع عنوان قهرماني تسليم شد. آذرپيام اروميه پس از شكست دادن پيكان در تهران، بر مهرام ديگر تيم تهراني هم غلبه كرد تا نشان دهد نام تيم ها چندان فرقي برايش ندارد. برانكو سوئيچ مرد اول آذرپيام در بازي با مهرام بود. دانشگاه آزاد اسلامي كه به شيراز رفته بود با شكست از بازي مقابل پگاه اين شهر بازگشت. به تدريج چهره تيم هاي مدعي در حال پديدار شدن است.
نتايج بازي هاي هفته چهارم
* صنام ۹۴ _ شهرداري گرگان ۷۱
* مهرام ۷۸ _ آذرپيام ۸۲
* گل گهر ۷۶ _ ذوب آهن ۷۰
* فرش مشهد ۵۸ _ پتروشيمي ۹۴
* پگاه فارس ۹۴ _ دانشگاه آزاد ۷۶
* هيأت شهركرد ۶۶ _ صبا باتري ۹۵
* پگاه همدان ۱۰۰ _ تربيت بدني اصفهان ۶۹
* هيأت خوزستان ۷۳ _ پيكان تهران ۷۹

معرفي سي نامزد كسب جايزه بازيكن سال جهان
004806.jpg
گروه ورزشي: سي نامزد كسب جايزه بازيكن سال فيفا معرفي شدند.استيون جرارد كاپيتان ليورپول كه در آگوست با رأي فيفا ارزشمندترين بازيكن فوتبال اروپا نام گرفت به دليل نقش تعيين كننده در راهيابي ليورپول به ليگ قهرمانان اروپاي فصل گذشته از بالاترين بخت بين مردان انگلستان برخوردار است.وين روني مهاجم منچستر يونايتد، ديويد بكام گوش راست رئال مادريد و فرانك لمپارد مرد مياني چلسي نيز در فهرست سي نفره فيفا قرار دارند.سهم رئال مادريد از اين تعداد شش، ميلان پنج و چلسي چهار بازيكن (دروگبا، اسين، لمپارد و روبن) است.ده بازيكن شامل رودفان نيستلروي، جي جي اوكوچا، تيري آنري و كريستيانو رونالدو نيز از ليگ برتر انگلستان انتخاب شده اند.فيفا از سرمربي ها و كاپيتان هاي تيم هاي ملي مي خواهد سه بازيكن برترشان را معرفي كنند تا از بين آنها فردي كه بالاترين راي را بياورد برنده اعلام شود.آدريانو (اينتر)، بالاك (بايرن مونيخ)، ندود، بوفون (يوونتوس)، شوچنكو، نستا، مالديني و كاكا، كافو (ميلان)، كريستيانو رونالدو (منچستر يونايتد)، دكو (بارسلونا)، اتوئو (بارسلونا)، ابراهيموويچ (يوونتوس)، رائول گونزالس، روبرتو كارلوس، روبينيو، رونالدو و زيدان (رئال مادريد)، خوان رومن ريكلمه (ويارئال) ديگر نامزدهاي كسب اين جايزه هستند.سال ۲۰۰۴ رونالدينهو جايزه بهترين بازيكن جهان را كسب كرد.

قرعه كشي بازيهاي پلي آف جام جهاني آلمان
بعد از مشخص شدن صعود ۲۷ تيم به رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در قاره هاي مختلف وضعيت ۵ سهميه ديگر نيز در بازي هاي پلي آف مشخص خواهد شد. در قاره اروپا ۶ تيم به اين رقابتها راه يافتند كه قرعه كشي اين مرحله روز گذشته برگزار شد. در قاره اروپا اسپانيا با اسلواكي، سوئيس با تركيه و نروژ با جمهوري چك ديدار مي كنند تا بعد از انجام بازي هاي رفت و برگشت تكليف ۳ تيم نيز از اين قاره براي صعود به جام جهاني مشخص شود.
در ساير بازي  هاي پلي آف در قاره هاي ديگر نيز اروگونه در بازي رفت ميزبان استراليا نماينده قاره اقيانوسيه است و براي بازي برگشت به استراليا سفر مي كند. بحرين نماينده آسيا نيز با خوش  اقبالي در بازي رفت ميهمان ترينيداد و توباگو از منطقه آمريكاي شمالي است و روز چهارشنبه ۲۵ آبانماه نيز در منامه ميزبان حريف خواهد بود.
بازي هاي رفت پلي آف در روز ۲۱ آبان ماه و ديدارهاي برگشت نيز روز ۲۵ آبانماه برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |