چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۰ - Nov 2, 2005
همزمان با جشن گلريزان عيد سعيد فطر و با هدف كاهش زندانيان ديه مطرح شد
قانون ممنوعيت تردد خودروهاي فاقد بيمه
 ۳۷ سال است كه خاك مي خورد
006624.jpg
گروه اجتماعي: هر ساله همزمان با عيد سعيد فطر جشن و سنت حسنه اي برپا مي شود به نام جشن گلريزان كه طي اين مراسم نيكوكاران و خيّرين مبالغي را براي كمك به زندانيان و گرفتاران بنا به حس نوعدوستي اهدا مي كنند و عده زيادي به واسطه اين كمك ها از زندان آزاد شده و عده اي نيز به مشكلاتشان رسيدگي شده و از گرفتاري هاي حاد مالي كه برايشان پيش آمده تا حدودي رها مي شوند. در اينكه برپايي چنين مراسمي براي حل مشكلات نيازمندان ضروري و قابل تقدير است، هيچ شكي نيست و اينكه مجالسي برپا مي شود و عده اي از مردم به ميمنت ماه مبارك رمضان و عيد سعيد فطر فرصتي پيدا مي كنند تا به ياري هموطنان خود بشتابند هيچ ترديدي نيست و تكرار اينگونه مجالس و فراهم آوردن چنين فرصت هايي چه بسا ضروري باشد.
اما در اين ميان به گروهي برمي خوريم كه مبالغ زيادي از اين كمك ها هر ساله براي آنها صرف مي شود و آن گروه زندانيان ديه است. افرادي كه شايد با در نظر گرفتن برخي ملاحظات اولاً چنين گرفتاري هايي را براي خود و خانواده بوجود نمي آوردند و ثانيا هر ساله مبلغ زيادي از كمك هاي مردم را كه اندك، اندك جمع آوري شده و به مبلغ كلاني تبديل مي شود به خود اختصاص نمي دادند.
برخي از اين نكات شامل بي مبالاتي هاي فردي و اخلاقي است كه بدون در نظر گرفتن آينده خود اقدام به رانندگي كرده و در هنگام رانندگي دست به رفتارهايي مي زند كه منجر به بروز حادثه مي شود و نكته ديگر اينكه از وسايل نقليه اي استفاده مي كنند كه ايمني لازم را نداشته و احتمال بروز خطر براي آنها وجود دارد و از همه مهمتر اينكه به گفته «قائم مقام ستاد ديه كشور » ۹۰ درصد از رانندگاني كه زنداني جرايم غيرعمد در زندانهاي كشور هستند هنگام بروز حادثه بيمه نامه نداشته اند.
محمدعلي ساري گفت: يكي از اقدامات ستاد ديه كشور جلوگيري از ورود زندانيان اين گونه جرايم به زندان است كه برنامه ريزي هايي در اين زمينه انجام شده است.
جلوگيري از تردد خودروهاي
فاقد بيمه نامه
محمدعلي ساري اظهار داشت : اصلاحيه  بيمه  اجرايي  شخص  ثالث  و طرح  جلوگيري  از تردد خودروهاي  فاقد بيمه نامه  توسط  نيروي  انتظامي  از جمله  اقداماتي  است  كه  ستاد ديه  كشور به  دنبال  اجراي  آن  است .
به  گفته  وي ، براساس  لايحه اي  كه  هم اكنون  مراحل  نهايي  آن  در مجلس  شوراي اسلامي  سپري  مي شود، نيروي  انتظامي  موظف  خواهد بود از تردد خودروهاي  فاقد بيمه  نامه  در داخل  و بيرون  شهرها جلوگيري  كند.
اين  مسئول  اضافه  كرد: اين  قانون  كه  در سال  ۱۳۴۷ به  تصويب  رسيده  بود در گذشته  به  اجرا در مي آمد اما اكنون  به  فراموشي  سپرده  شده  و احياي  دوباره  آن  مي تواند عامل  مهمي  در پيشگيري  از ورود زندانيان  جرايم  تصادفي  به  زندان ها باشد.
«ساري» تعداد زندانيان  بدهكار ديه  جرايم  غير عمد در كشور را هشت  هزار نفر عنوان  كرد كه  براي  آزادي  آنان  ۷۵۰ ميليارد ريال  اعتبار نياز است .
وي  همچنين  خواستار فرهنگ سازي  در جامعه  در خصوص  كمك  به  زندانيان  بدهكار و بازگرداندن  آنان  به  آغوش  خانواده هايشان  شد.
جشن گلريزان آزادي زندانيان ديه
ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد امام خميني (ره) با قدرداني از حضور شايسته و خداپسندانه مردم كشورمان در احياي سنت هاي حسنه اسلامي، اعلام كرد كمك هاي مردم ايثارگر و نوعدوست ايران اسلامي جهت آزادي زندانيان نيازمند مشمول ستاد ديات در سراسر كشور همزمان با عيد سعيد فطر در پايگاه هاي كميته امداد جمع آوري خواهد شد.
به گزارش ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد امام خميني پايگاه هاي ويژه كمك به آزادي زندانيان نيازمند از سوي اين نهاد در شهرهاي مختلف كشور از ساعت ۱۰ صبح استقرار يافته و كمك هاي نقدي مردم خيّر و سخاوتمند كشورمان را جمع آوري خواهد نمود.
در تهران نيز سه پايگاه حسينيه ارشاد و امامزاده صالح تجريش و ورزشگاه شهيد شيرودي محل برگزاري جشن رمضان آماده دريافت كمك هاي مردم سخاوتمند تهران خواهد بود.
كميته امداد اظهار اميدواري كرده است: تا با اجراي اين حركت خداپسندانه كه با همكاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در روز عيد سعيد فطر انجام خواهد شد ضمن بهره گيري از كمك هاي مردم سخاوتمند و نيكوكار شاهد آزادي تعداد ديگري از زندانيان نيازمند ديات و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده باشيم.
اين ستاد همچنين اعلام كرد به منظور مشاركت هر چه بيشتر مردم خيّر و متدين كشورمان در كمك به آزادي زندانيان نيازمند علاوه بر پايگا ههاي كميته امداد امام خميني (ره) شماره حساب ۶۰۶۰ بانك ملي ايران شعبه پيام انقلاب اسلامي قابل واريز در كليه شعب به اين امر اختصاص يافته است.
خاطر نشان مي شود، تاكنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن از زندانيان نيازمند از سوي كميته امام خميني با بهره گيري از اعتبارات دولتي و كمك هاي مردمي آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند.
كمك دو ميلياردي در ماه رمضان
از ابتداي ماه مبارك رمضان تاكنون، يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان، در سراسر كشور براي آزادي زندانيان بدهكار نيازمند جمع  آوري شد.
به گفته اسدالله جولايي، رييس ستاد ديه، در طول ماه مبارك رمضان، ۵۰ جشن گلريزان در سراسر كشور برگزار شد و در اين مراسم تعداد زيادي از خيران براي آزادي زندانيان تعهد مالي دادند. وي، افزود: با توجه به روزهاي باقي  مانده ماه مبارك رمضان و ميزان تعهد خيران، پيش  بيني مي  شود كه كمك  هاي مردمي تا پايان اين ماه به ۲ ميليارد تومان برسد.
جولايي، همچنين، تصريح  كرد: با ميزان تعهد خيران در سال جاري، تعداد قابل توجهي از زندانيان نيازمند بدهكار و غيربدهكار در سراسر كشور از زندان آزاد خواهند شد.
وي، با تاكيد بر اين كه نمي  توان تعيين كرد در يك روز چه تعداد زنداني آزاد مي  شوند، افزود: در صورتي كه در حساب ستاد ديه پول  هاي ميلياردي وجود داشته باشد و با قضات هماهنگي لازم براي آماده شدن پرونده  ها صورت گيرد، زمينه آزادي زندانيان فراهم مي  شود.

دبيرستان هاي تهران بيشترين تخلفات را در ثبت نام دارند
006621.jpg
گروه علمي فرهنگي: كارشناس مسئول ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طبق آمار تحليلي عملكرد ستادهاي ثبت نام در بخش نظارت بر مدارس شهر تهران، آموزشگاه هاي متوسطه بيشترين تخلفات را در ستادهاي ثبت نام دارند.
امان الله صيادي روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ايرنا مركز استان تهران افزود: بيشترين تخلف صورت گرفته در مدارس دخترانه با ۳۱۶ واحد آموزشي در مقابل ۲۷۶واحد آموزشي پسرانه كه در مجموع ۵۹۲ واحد متخلف از قوانين است و بيشترين تخلف در بخش آموزشگاه هاي متوسطه با ۲۰۶ واحد آموزشي است.
وي خاطرنشان كرد: بيشترين نظارت و بازديد از مدارس در بخش ابتدايي و بيشترين بازديد از مدارس دخترانه با دو هزار و ۱۲۲مورد در مقابل دو هزار و ۷۸مدرسه پسرانه بود.
صيادي به اقدامات انجام شده در خصوص مديران متخلف مدارس اشاره كرد و گفت: با توجه به ۵۹۲مورد تخلف، ۱۴۶مورد آن در هنگام بازديد بازرس، در مدرسه، مدير هدايت و راهنمايي شد. وي افزود: ۳۳۲مورد از مديران متخلف با توجه به نوع تخلف، مورد تذكر شفاهي و ۱۱۴مدير، مورد تذكر كتبي و استرداد وجوه و احاله پرونده به تخلفات قرار گرفتند.

مبارزه با قاچاق كالا
گروه اجتماعي: يك نماينده مجلس با اشاره به قاچاق روزانه شش ميليون ليتر بنزين از ايران، از دولت خواست كه براي جلوگيري از قاچاق اقدام كند. نماينده مرند يادآور شد در حالي كه ايران بايد سالانه ۵/۴ ميليارد دلار براي واردات بنزين اختصاص بدهد، دوميليارد دلار از اين بنزين وارداتي از كشور قاچاق مي شود.
شافعي با اشاره به اين كه قاچاق كالاهاي اساسي، لوازم خانگي و پوشاك، كارخانه ها و نساجي كشور را با ورشكستگي مواجه كرده است از دولت خواست كه برنامه اي براي مبارزه با «قاچاق كالا از ايران و به ايران» تهيه كند.

شكستگي پوكي استخوان در ۵۰ درصد زنان
ايسنا: خطر شكستگي پوكي استخوان در زنان بين ۳۰ تا ۵۰ درصد و در مردان ۱۵ الي ۳۰ درصد است .
ميزان شيوع شكستگي پوكي استخوان در زنان بالاي ۵۰ سال را از هر ۳ زن يك مورد است كه اين رقم در مردان نيز يك تن در پنج تن است كه در سنين بالاي ۶۰ سال به يك در ۳ تن مي رسد.

بيش از نيمي از نانوايي ها بهداشت را رعايت نمي كنند
006627.jpg
فارس: در زمان حاضر فقط حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد نانواهاي كشور همه موارد بهداشت نانوايي را رعايت مي كنند و ضوابط بهداشت فردي به طور ميانگين در حدود ۵۰ درصد رعايت مي شود، رعايت اصول بهسازي نانوايي ها در كشور نيز در حدود ۸۶ درصد به طور ميانگين است.همچنين حدود ۸۶ درصد نانوايي هاي كشور نيز مصرف جوش شيرين را حذف كرده اند اما در شهر تهران هنوز ۴۵ درصد نانوايي ها جوش شيرين مصرف مي كنند.

برخورداري كارگران قرارداد موقت از بيمه بيكاري
فارس: عضو كميسيون اجتماعي مجلس از تصويب طرح برخورداري كارگران قرارداد موقت كار از بيمه بيكاري در كميته كار و روابط كميسيون اجتماعي مجلس خبر داد.
كارگران قرارداد موقت كار، پيش از اين با حكم ديوان عدالت اداري از بيمه بيكاري محروم شده بودند كه در جلسه كميته كار و روابط كار كميسيون اجتماعي، برخورداري اين دسته از افراد از بيمه بيكاري به تصويب رسيد.

سالانه ۷۶ ميليون بارداري ناخواسته
در كشورهاي در حال توسعه روي مي دهد
ايسنا: در حال حاضر اعمال خشونت بر مبناي تبعيض جنسيتي، لطمات فراواني را بر پيكره جامعه زنان در سراسر جهان وارد كرده است، اين عامل موجب قرباني و يا معلول شدن بسياري از زنان ۱۵ تا ۴۹ سال جهان شده است. براساس گزارش سالانه صندوق جمعيت سازمان ملل در حال حاضر در دنيايي زندگي مي كنيم كه ميليون ها زن هيچ دسترسي به مراقبت هاي بهداشتي جنسي خود ندارند؛ زيرا يا توانايي مالي در اين خصوص نداشته و يا همسران و والدين آنها چنين اجازه اي را نمي دهند و يا آنكه چنين امكاناتي در محل زندگي اين افراد وجود ندارد. در همين حال بروز پديده هاي اجتماعي همچون ازدواج زودرس و يا تعرضات جنسي عليه زنان موجب افزايش خطر ابتلاي آنها به ويروس ايدز شده و در نهايت بسياري از زنان را از بيان مشكلات جنسي خود باز مي دارد، اما نتايج منفي چنين فرآيندهايي بسيار تكان دهنده است. اين گزارش حاكيست هر دقيقه، يك زن به دلايل ناشي از بارداري قرباني مي شود. در مناطق آفريقايي، از هر ۱۶ زن، يك زن به احتمال فراوان در نتيجه باردار شدن مي ميرد. در بخش هايي از سرزمين هاي بسيار فقير آفريقا از هر سه زن، يك زن ممكن است به اين دليل قرباني شود و اين در حاليست كه اين رقم براي كشورهاي صنعتي و توسعه يافته يك زن در هر ۲ هزار و ۸۰۰ زن است. در همين حال بحران ايدز نيز زنان جهان را در بر گرفته است.

پيشنهاد مركز پژوهش هاي مجلس در مورد
اختصاص بخشي از درآمد «بنياد» و «آستان قدس»
به آموزش و پرورش
گروه علمي فرهنگي: مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد كرد كه بخشي از درآمد بنياد مستضعفان، آستان قدس رضوي و شهرداري ها به آموزش و پرورش اختصاص يابد.
اين مركز روز گذشته با انتشار گزارشي به راه هاي تامين بخشي از منابع مالي مورد نياز آموزش و پرورش اشاره و تصريح كرد: آموزش و پرورش يك نياز اجتماعي است و به همين دليل همه نهادها بايد در تامين هزينه هاي آن مشاركت داشته باشند.
به گزارش واحد اطلاع رساني مركز پژوهش هاي مجلس ، در اين گزارش همچنين خاطرنشان شده است كه در زمينه تامين منابع مالي آموزش و پرورش توسط مردم بايد عدالت اجتماعي، شرايط اقليمي ، افكار عمومي ، ارزش هاي جامعه و اصول اقتصادي در نظر گرفته شود.
مركز پژوهش ها رايج ترين شكل تامين منابع مالي آموزش و پرورش در اكثر كشورهاي جهان را اخذ ماليات ذكر كرد و افزود: براي تامين منابع مالي مورد نياز آموزش و پرورش پيشنهاد مي شود كه بخشي از درآمد آستان قدس رضوي، بنياد مستضعفان و ديگر سازمانها و نهادهاي مشابه ، در صورت موافقت مقام معظم رهبري به آموزش و پرورش اختصاص يابد. اين مركز همچنين پيشنهاد كرده است كه سهم آموزش و پرورش از موقوفات نيز با نظر واقفين دريافت شود.
اختصاص بخشي از درآمد شهرداري ها و ديگر سازمان هايي كه درآمد قابل توجهي دارند، به آموزش و پرورش و تامين بخشي از هزينه هاي آموزش و پرورش توسط مراكز و سازمان هايي كه به طور مستقيم يا غير مستقيم از خدمات نيروهاي انساني تربيت شده آموزش و پرورش استفاده مي كنند، از ديگر پيشنهادهاي مركز پژوهش ها در اين زمينه مي باشد.
دفتر مطالعات فرهنگي مركز پژوهش ها همچنين از احداث مدارس و فضاهاي آموزشي توسط صاحبان حرف و صنايع با استفاده از بخشودگي مالياتي به ميزان مشاركت و سپردن آنها به آموزش و پرورش و استفاده از فضاهاي پادگاني داخل شهري به عنوان مركز آموزش به عنوان ديگر پيشنهادات خود در اين زمينه نام برده است.
مركز پژوهش ها همچنين تاكيد كرده است كه مشاركت مردم در آموزش و پرورش صرفاً نبايد به مشاركت مالي محدود شود، بلكه ضرورت دارد كه آموزش و پرورش از مشاركت فكري و تخصصي مردمي و نيز از كار و تخصص اولياي دانش آموزان و ديگر علاقه مندان به خدمت در عرصه هاي مختلف نظام آموزشي استفاده كند.
تعداد دانش آموزان ايدزي به ۶۳ نفر رسيد
فارس: مديركل دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه تعداد دانش آموزان ايدزي در مدارس كشور به ۶۳ مورد رسيده است، گفت: حدود ۶۰ الي ۷۰ درصد دانش آموزان ايدزي را دانش آموزان ابتدايي تشكيل مي دهند.
رياض غيرتمند افزود: آخرين آمار در مورد تعداد دانش آموزان ايدزي تا تاريخ اول مهرماه، نشان داده است كه تعداد دانش آموزان ايدزي از تعداد ۶۰ نفر به ۶۳ نفر افزايش يافته اند كه اين دانش آموزان در هنگام تولد مبتلا به ايدز بوده اند يا از طريق خون آلوده مبتلا به اين بيماري شده اند.
وي اضافه كرد: حضور دانش آموزان ايدزي در مدارس هيچ خطري براي دانش آموزان ديگر ندارد و تعاملاتي كه دانش آموزان در مدرسه دارند مانند بازي كردن،كنار هم نشستن، استفاده از سرويس هاي بهداشتي، دست دادن، غذا خوردن و ... هيچ خطري براي دانش آموزان ايجاد نمي كند.
غيرتمند ادامه داد: در ۶ ماهه دوم امسال، ۶۰ هزار معلم آموزش ايدز مي بينند ضمن اينكه بيش از يك ميليون دانش آموز سال اول متوسطه هم اكنون آموزش پيشگيري از ايدز را فرا مي گيرند در عين حال براي مديران مياني آموزش و پرورش نيز برنامه ريزي كرديم كه به وسيله يك بسته نرم افزاري آنها را تحت پوشش اين آموزش ها قرار دهيم.

هر سال  حدود ۵ هزار پست براي  اشتغال 
پزشكان  خالي  مي شود
ايرنا: وزير بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي ، گفت : به طور متوسط سالانه  چهار هزار و۵۰۰ تا پنج  هزار پست  براي  اشتغال  پزشكان  در مناطق  محروم  خالي  مي شود.
دكتر كامران  باقري  لنكراني، اشتغال  پزشكان  در مناطق  محروم  را موضوعي  بحث برانگيز عنوان  كرد و افزود: وزارت  بهداشت  بايد براي  حضور پزشكان  در اين  مناطق ، امكانات  لازم  رفاهي  و مالي  را فراهم  كند. وي  در ادامه  اظهار داشت : سياست  كلي  وزارت  بهداشت  اين  است  كه  فرصتي  فراهم  شود تا فارغ التحصيلان  پزشكي  قبل  از گذراندن  طرح  اجباري ، بتوانند در مقاطع  بالاتر ادامه  تحصيل  دهند. لنكراني  با بيان  اينكه  هدف  از اين  اقدام ، حذف  تدريجي  گذراندن  طرح  اجباري  پزشكان  و جايگزيني  طرح  تشويقي  است ، گفت  : البته  در مناطقي  كه نياز شديد به  پزشك  وجود داشته  باشد، وزارت  بهداشت  در اين  زمينه  اقدام خواهد كرد. به  گفته  وي ، حذف  ناگهاني  طرح  اجباري  پزشكان  به  صلاح  نظام  سلامت  كشور نيست  و بايد به  تدريج  و با تكميل  نيروي  پزشكي  در مناطق  مختلف  و بررسي هاي  بيشتر انجام  شود. وزير بهداشت  افزود: البته  با اجراي  طرح  بيمه  روستايي  و پزشك  خانواده  امكان  اجرايي  كردن  حذف  طرح  اجباري  وجود دارد. لنكراني  در عين  حال  تأكيد كرد كه  حذف  كلي  اين  طرح  نياز به  مصوبه  مجلس شوراي  اسلامي  دارد و آيين  نامه  اجرايي  آن  در حال  بررسي  كارشناسي  است .

بخشنامه  مشاغل سخت و زيان آور تأمين اجتماعي باطل شد
ايسنا: معاون قضايي ديوان عدالت اداري گفت: بخشنامه  مشاغل سخت  و زيان آور توسط هيأت عمومي ديوان عدالت اداري تغيير كرد.
معاون قضايي ديوان عدالت اداري درباره  بند ۴ بخشنامه شماره ۹ سازمان تامين اجتماعي گفت: در بند ۴۲ اين بخشنامه آمده است كساني كه ۲۰ سال متوالي و ۲۵ سال متناوب در مشاغل سخت و زيان آور شاغل باشند، اما فوت يا از كار افتاده كلي شوند نمي توانند از مزاياي قانون مشاغل سخت و زيان آور استفاده كنند. وي افزود: با عنايت به موضوع تبصره ۲ اصلاحي ماده ۷۶ قانون تامين اجتماعي كه حق تقاضاي بازنشستگي و بهره مندي از مزاياي اين قانون را براي افرادي كه ۲۰ سال متوالي و ۲۵ سال متناوب در مشاغل زيان آور باشند داده است؛ هيات عمومي ديوان عدالت اداري اطلاق اين بخشنامه را به مورد نص قانون، خلاف تشخيص و ابطال كرده است.

نحوه برقراري مقرري بيمه بيكاري زنان متأهل اعلام شد
گروه اجتماعي: به منظور اعمال رويه يكسان و منطبق با ضوابط قانوني در خصوص تعيين وضعيت تأهل بيمه شدگان زن تأمين اجتماعي در هنگام برقراري بيمه بيكاري دستورالعمل جديدي صادر شد.
به گزارش سازمان تأمين اجتماعي در صورتي كه بيمه شده زن متأهل باشد اما هيچكدام از افراد خانواده وي (شوهر، فرزند، پدر و مادر) تحت تكفل وي نباشند، از نظر تعيين مدت استحقاق دريافت مقرري با عنوان متأهل منظور شده وليكن در زمان تعيين مبلغ مقرري، ۱۰ درصد افزايش مبلغ مقرري به ازاي هر عائله در مورد وي محاسبه نخواهد شد.

كاهش ۱۸ درصدي جرايم در ماه مبارك رمضان
واحد مركزي خبر: رئيس  پليس  ۱۱۰ تهران  بزرگ  گفت: در ماه  مبارك  رمضان  ميزان  ارتكاب  جرائم  در تهران  ۱۸ درصد كاهش  يافت .سرهنگ  محسن  خانچرلي  افزود: ميزان  جرم  و جنايت  در اين  ماه  مبارك  بويژه  در شب هاي  قدر كاهش  چشمگيري  داشت .وي  درباره  ميانگين  كاهش  آمار جرائم  در تهران  گفت: در اين  مدت  سرقت  مسلحانه  ۱۸درصد، زورگيري  ۵۶درصد ،سرقت  از منزل  ۱۸درصد،سرقت  خودرو ۴۱درصد، كيف  قاپي  ۲۰ درصد ، سرقت  لوازم  خودرو ۱۶ درصد، جيب  بري  ۵۰ درصد  و قتل  و آدم  ربايي  صد در صد كاهش   يافت .

پيشگيري از افت قند خون با مصرف سبزيجات
ايرنا: يك مشاور تغذيه و رژيم درماني گفت: مصرف سبزيجات و ميوه از افزايش هورمون انسولين و افت ناگهاني قند خون جلوگيري مي كند.سبزيجات داراي قند از نوع مركب سبب مي شود كه آنزيم هاي گوارشي بر روي غذا به كندي اثر كرده و بدن در طول روز قند كافي در دسترس داشته باشد.مصرف سبزيجات همچون يك سد عمل مي كند، به گونه اي كه رشته هاي سبزيجات با احاطه كردن اطراف غذا، سبب كندتر شدن هضم غذا شده و از كاهش ناگهاني انرژي بدن جلوگيري مي كند.

طلافروشي هايي كه محصولات گلدكوئيست
را معامله كنند پلمب مي شوند
فارس: رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت گفت: بعضي از طلافروشي ها اقدام به خريد و فروش مصنوعات طلاي متعلق به شركت گلدكوئيست مي كنند كه با توجه به قاچاق بودن اين محصولات چنانچه اين واحدهاي صنفي مرتكب چنين تخلفاتي گردند واحد صنفي آنها پلمب خواهد شد. قاضي حميدرضا طايفي افزود: چون محصولات اين شركت به صورت قاچاق وارد كشور شده است، لذا هرگونه خريد و فروش آن جرم محسوب شده و با متخلفان نيز برخورد قاطع قانوني مي شود. وي اضافه كرد: به نيروي انتظامي دستور داده شده تا با شناسايي واحدهاي طلا فروشي متخلف ضمن برخورد و معرفي صاحبان اينگونه واحدهاي صنفي به مراجع قضايي نسبت به جمع آوري محصولات عرضه شده نيز اقدام كنند.

بررسي طرح كاهش ساعت كاري زنان
فارس: رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: طرحي در دست بررسي است كه پس از ارائه به هيأت دولت و تصويب آن ساعت كار زنان كاهش يابد.نسرين سلطانخواه افزود: ايفاي همزمان نقش هاي دوگانه اجتماعي و خانوادگي زنان در صورتي محقق خواهد شد كه يكي از اين نقش ها به ديگري فشار وارد نكند بر همين اساس فضا، شرايط و تسهيلات كاري زنان شاغل بايد بهبود يابد.
وي گفت: تقليل ساعت كاري زنان شاغل و نيز در نظر گرفتن مرخصي استعلاجي براي بيماري همسر و يا فرزندان از جمله مسايلي است كه مي تواند در اين زمينه به هيأت دولت جهت تصويب ارائه شود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |