يكشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۲ - Nov 6, 2005
باند بزرگ جعل آرم طرح ترافيك متلاشي شد
006780.jpg
گروه حوادث: عاملان اصلي يك باند بزرگ جعل اسناد كه اقدام به طراحي كارت تردد سازمان طرح ترافيك در سال جديد كرده بودند با تلاش كارآگاهان دايره ۱۳ آگاهي مركز بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما با توجه به اعلام و شكايت سازمان ترافيك معلوم شد كه از اوايل سال ۸۴ در سطح شهر تهران تعداد زيادي آرم هاي جعلي طرح ترافيك بر روي خودروهاي عبوري مشاهده شده كه توسط ماموران آن سازمان ضبط شده بود.
ماموران دايره ۱۳ پليس آگاهي با توجه به تشكيل اين پرونده و تكرار جرايم مشابه و شكايت تعداد كثيري از شهروندان كه از ابتدا از جعلي بودن اين دسته آرم ها خبر نداشته و با مبالغ گزافي اقدام به دريافت آرم هاي جعلي از افراد واسطه و دلال كرده بودند، تحقيقات خود را براي دستگيري عاملان اصلي اين باند آغاز كردند.
با تكميل پرونده ۵۷ شاكي جعل آرم، پرونده در مراجع قضايي تحت بررسي قرار گرفت. پس از پيگيري هاي لازم، عمليات دستگيري توسط كارآگاهان دايره ۱۳ كه اقدام به تجميع اطلاعات در خصوص اين نوع جرم كرده بودند آغاز شد. پليس آگاهي متوجه شد كه تعدادي از متهمان اصلي اين پرونده به نام هاي مهرداد، علي، حسين، محمد در خصوص جعل اسناد سابقه دار بوده اند.
توزيع كننده اصلي شناسايي شده و پس از اقدامات پليسي در تاريخ ۱۲ آبان ماه سال ۸۴ ساعت ۰۰:۱۷ دستگير شد. اين متهم كه از عاملان اصلي تشكيل اين باند است در ابتدا حقايق را كتمان مي كرد، ولي پس از بازجويي هاي فني- پليسي به بزه انتسابي اعتراف كرده و محل اختفاي چند نفر از عاملان اصلي را در جاده ساوه، منطقه شادآباد به پليس آگاهي معرفي كرد.
كارآگاهان دايره ۱۳ و دو تيم از ماموران مركز عمليات پليس آگاهي در شب عيد فطر موفق شدند، دو نفر از متهمان را كه با استفاده از آلات و ادوات جعل اسناد اقدام به تهيه و تكثير آرم هاي جعلي ترافيك مي كردند بازداشت كنند.
اين دو متهم محمد و مهرداد نام داشتند كه از مخفيگاه آنان كليه آلات و ادوات جرم و شابلون هاي مخصوص و كليه سيستم هاي رايانه اي اين باند كشف و ضبط شد.
نامبردگان كه سركرده اين باند هستند مدارك تحصيلي، انواع اسناد و مدارك، مهرهاي سازمان هاي دولتي، انواع گواهينامه، شناسنامه، پروانه كسب و كارت شناسايي جانبازي را با شابلون هاي مخصوص جعل مي كردند. تعداد زيادي از اين اسناد جعلي كشف و ضبط شد.
در عمليات بعدي پليسي، سه نفر ديگر از اين متهمان نيز شناسايي و دستگير شدند. سركردگان اين باند داراي سوابق كيفري درباره جعل اسناد و مدارك بودند. اعضاي اين باند از سه سال قبل اعمال مجرمانه خودشان را شروع كرده بودند.
از مخفيگاه مهرداد و محمد كليه مقدمات چاپ آرم جعلي طرح ترافيك كه در سال جديد طراحي شده بود نيز كشف شد.
اين متهمان معترف به ۵۰۰ فقره چاپ آرم جديد سازمان طرح ترافيك شدند كه قصد داشتند به متقاضيان و شهروندان به فروش برسانند.
رسيدگي اوليه قضايي بر روي اين پرونده در دادسراي ناحيه ۶ انجام گرفت و سپس بازپرس ۲ ناحيه ۱۹ دستورات لازم براي دستگيري متهمان را صادر كرد.
تحقيقات تكميلي پليسي بر روي اين پرونده در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

سارقان ۵۰خودرو فاقد سيستم ايمني دستگير شدند
006828.jpg
گروه حوادث: اعضاي باند بزرگ سارقان حرفه اي كه مرتكب سرقت بيش از ۵۰ خودرو فاقد سيستم ايمني در جنوب و غرب تهران شده بودند بازداست شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اواخر سال ۸۳ و اوايل سال جاري تعدادي پرونده سرقت خودرو از محله هاي جنوب و غرب تهران به اداره دوم پليس آگاهي تهران اطلاع داده شد. ماموران با بررسي هاي صورت داده با جمع بندي اطلاعات واقعه و انجام تحقيقات اين سرقت ها را مربوط به يك باند حرفه اي سرقت خودرو تشخيص دادند.
بدين ترتيب پليس با انجام تحقيقات و تعقيب و مراقبت از مظنونان رد پاي اين متهمان را يافته و ۷ تن از سارقان حرفه اي كه تعدادي از آنها تاكنون چندين بار به اتهام سرقت دستگير شده و سابقه دار بودند را شناسايي كرده و در يك عمليات موفق پليسي، اين افراد دستگير شدند.
سركردگان اين باند به نام هاي جواد و داود به همراه پنج متهم به سرقت به نام هاي مهدي، داود، سهراب، جواد و مجيد در تحقيقات پليسي به ۵۰ فقره سرقت خودرو از مناطق جنوب، جنوب غرب و غرب تهران اعتراف كرده و اعتراف كردند اتومبيل هاي مسروقه را از ميان خودروهايي كه فاقد تجهيزات ايمني و دزدگير بوده انتخاب كرده و با استفاده از شاه كليد اقدام به سرقت مي كردند.
بدين ترتيب بر اساس اظهارات متهمان اين پرونده، آنها از طريق رابطين، خودروهاي مسروقه را در شهرهاي كرمان، يزد، رفسنجان، سيرجان، كرج، شهريار و خرم آباد به فروش مي رساندند.
با تلاش ماموران اداره دوم آگاهي تهران تاكنون ۵ تن از رابطين به همراه ۷ تن از مالخرهاي حرفه اي دستگير شده و تعداد ۳۶ دستگاه از خودروهاي مسروقه بعد از شناسايي و طي مراحل قانوني تحويل صاحبانشان شده است.
بر اين اساس تحقيقات پليس جهت كشف بقيه خودروهاي مسروقه ادامه دارد.

باجناق جوان در انتظار اجراي حكم
گروه حوادث: حكم مردي كه در يك نزاع باعث مرگ باجناقش شده بود، مورد تأييد ديوان عالي كشور قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل ارديبهشت سال گذشته فردي به نام حسين به اتهام قتل عمدي باجناقش علي از سوي مأموران كلانتري ۱۰۶ نامجو بازداشت شد. وي پس از دستگيري تنها انگيزه قتل را اختلاف خانوادگي عنوان كرد و گفت: من و همسرم مدتي بود كه با هم اختلاف داشتيم. همسرم قهر كرد و به خانه خواهرش رفت. وقتي براي بازگرداندن به آن جا رفتم با خانواده همسرم درگير شدم و باجناقم را با يك ضربه چاقو به قتل رساندم.برپايه اين گزارش، پس از برگزاري جلسه محاكمه و صدور حكم قصاص از سوي شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان، حكم صادره از سوي شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.

شكست در نامزدي ، عامل فرار دختر جوان از خانه
گروه حوادث: با تلاش پيگير مأموران آگاهي مركز، مخفيگاه دو دختر فراري شناسايي و نامبردگان دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما چندي پيش فقدان يك دختر ۱۹ ساله به نام لادن از طريق والدينش به اطلاع پليس آگاهي تهران رسيد. مأموران دايره ۱۱ آگاهي زير نظر رضوانفر معاون دادسراي امور جنايي تحقيقات خود براي شناسايي مخفيگاه اين دختر جوان را آغاز كردند.
در تحقيقات اوليه معلوم شد لادن چند ماه قبل از ناپديدشدنش با پسري نامزد كرده بود كه تازه داماد در ماه اول نامزدي خود سه ميليون تومان از لادن گرفته و پس از آن متواري شده بود و اين مسئله موجب اختلاف لادن با خانواده اش شده، كه در نهايت نامبرده از منزل فرار كرده بود.
پليس پس از انجام اقدامات لازم متوجه شد ليلا بعد از خروج از خانه پدري با پسري به نام امير آشنا شده و با او زندگي مي كند.
بعد از انجام تحقيقات، منزل امير در خيابان سرباز شناسايي شد. روز ۱۲ آبان ماه كارآگاهان دايره ۱۱ آگاهي مركز، طي يك عمليات پليسي وارد منزل مذكور شده و امير را به همراه لادن و يك دختر جوان دستگير كردند.
متهمان توسط پليس تحت بازجويي قرار گرفتند و بدين ترتيب مشخص شد اين دختر مريم ۲۰ ساله از دوستان ليلا بود، ۴ روز بعد از فرار لادن از خانه طي تماس لادن با وي از اقامتگاه و چگونگي زندگي اش در خانه امير با اطلاع شد و سپس او نيز تصميم به فرار از خانه و پيوستن به دوست خود گرفت.

محاكمه مردي كه همسرش را با ۳۱ ضربه چاقو كشت
006822.jpg
گروه حوادث :محاكمه مردي كه متهم به قتل همسرش با ۳۱ ضربه چاقو است صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان در حالي برگزار شد كه دو فرزندش اعلام رضايت و مادر مقتوله درخواست قصاص نفس كردند.
به گزارش خبرنگار ما، دقايقي قبل از برگزاري جلسه محاكمه زماني كه اولياي دم و فرزندان متهم در انتظار به سر مي بردند متهم به قتل در حالي كه زنجير به پا و دستبند داشت وارد طبقه دوم دادگاه كيفري استان شد. دو دختر ۱۳ و ۱۴ ساله حسين به طرفش دويدند و او را در آغوش كشيدند. معصومه دختر بزرگتر به پهناي صورتش اشك مي ريخت و ناله مي كرد. اولياي دم در گوشه اي از راهرو نظاره گر اين صحنه بودند.
منشي دادگاه متهم را صدا كرد. حسين به همراه زندانبان هايش به داخل شعبه ۷۱ رفت. قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشارش- رحيمي، باقري، شريفي و فراهاني- با حضور در جايگاه، رسميت دادگاه را اعلام كردند. خاكي- نماينده دادستان- به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده حسين (۳۶ ساله) سرايدار متهم به مباشرت در قتل همسرش به نام مهري با ضربات متعدد چاقو است. ۲۸ فروردين ماه امسال وقوع يك فقره قتل عمدي در مدرسه باقر العلوم واقع در خيابان استاد معين به مأموران پليس اطلاع داده شد. با حضور مأموران در محل، جسد مهري كه غرق در خون بود به پزشكي قانوني انتقال يافت و از متهم حاضر در دادگاه و فرزندانش تحقيق به عمل آمد.
متهم اظهار داشت در تاريخ ۲۵ فروردين زماني كه وارد خانه شدم، متوجه حضور مرد غريبه اي در خانه ام شدم. از همسرم وضعيت را پرسيدم اما او پاسخ صحيحي به من نداد. خودم جست وجو كردم و دريافتم همسرم با فردي به نام فرامرز. ص رابطه نامشروع دارد. فرامرز مدير مدرسه اي بود كه قبلاً آنجا كار مي كردم. همان روز با درگيري كه بين ما ايجاد شد، فرامرز زخمي شد. موضوع را به پليس ۱۱۰ اطلاع دادم و پس از بررسي صحنه همگي به كلانتري رفتيم. اما بعد از سه مرتبه دادگاه آنها را آزاد كردند. شب حادثه داخل اتاقم در حال استراحت بودم كه ديدم همسرم مي خواهد مرا با چاقو بزند. با او درگير شدم و نهايتاً همسرم را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساندم.
خاكي در ادامه افزود:  پس از انجام تحقيقات در دادسراي امور جنايي متهم با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد. هم اكنون نيز با توجه به محتويات پرونده تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه اولياي دم كه مادر مقتوله و دو فرزند متهم به قتل بودند، در جايگاه قرار گرفتند. معصومه و منصوره در حالي كه به شدت متأثر بودند اعلام رضايت كردند اما مادر مقتوله براي دامادش درخواست قصاص نفس (اعدام) كرد.
سپس مرد سرايدار در جايگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: آقاي قاضي من براي رفع مشكلم به قاضي و قانون مراجعه كرده بودم. قرار بود فرداي آن روز براي معرفي همسرم به مفاسد اجتماعي برويم. اما شب حادثه وقتي فهميدم همسرم قصد كشتن مرا دارد ديگر نفهميدم چه اتفاقي افتاد. چند روز قبل وقتي قبض آب را گرفتم و به خانه آمدم ديدم مرد غريبه اي به داخل دستشويي پناه برد و همسرم در وضعيت مناسبي نبود. منتظر ماندم تا او بيرون آمد و به پليس ۱۱۰ تلفن زدم. مأموران كلانتري ۱۱۹ مهرآباد به خانه ام آمدند. ما سه روز كلانتري بوديم تا اينكه روز چهارم ما را به قاضي پرونده معرفي كردند.
قاضي: از قبل هم به همسرت مشكوك بودي؟
متهم: زماني كه در اسلامشهر ساكن بوديم يك بار به او شك كردم. تشكيل پرونده دادم و به دادگاه خانواده رفتيم اما قاضي گفت: شما دو تا بچه داريد طلاق نگيريد.
قاضي:  شما از قبل با هم اختلاف داشتيد؟
متهم: خير.
قاضي: به گفته فرزندانت علت اختلاف شما فروش بچه چهارم بود، درست است؟
متهم: خير
همان لحظه دختر بزرگ متهم با دستور قاضي ايستاد و ضمن رد اظهاراتش در دوران بازجويي به دفاع از پدرش پرداخت. وي كه تنها شاهد حادثه قتل بود، گفت: در مورد فروش بچه چهارم خاله ام ما را تهديد كرد تا اين حرف را بزنيم. اين گفته ها صحت ندارد. شب حادثه وقتي با سر و صداي پدرم و مادرم بيدار شدم، ديدم آنها با هم درگير هستند. همين كه قصد جدا كردن آنها را داشتم پدرم دستم را گاز گرفت و مرا به گوشه اي پرتاب كرد. او عصباني بود و نمي دانست چه كار مي كند.
قاضي خطاب به متهم گفت: شما سابقه جنون نداشتي؟
متهم: پنج بار به خاطر بيماري عصبي در بيمارستان هاي همدان و تهران بستري شدم. زماني كه اسلامشهر بوديم از فرامرز خواستم از زندگيم بيرون برود. اسباب كشي كردم تا ديگر آنها همديگر را نبينند. اما اين مرد خانه ام را در تهران پيدا كرد.
در ادامه وكيل تعييني متهم به قتل به دفاع از وي پرداخت و با اشاره به رابطه نامشروع مقتوله گفت: موكلم با صراحت و به كرات به اين نكته اشاره كرده است. وي از طريق قانوني اقدام به پيگيري كرده اما عدم پيشگيري و توجه به موضوع موجبات چنين حادثه اي را فراهم كرده است. در شب حادثه موكل در اتاق ديگري خوابيده است سراسيمه بيدار شده و همسرش را با چاقو ديده است. موكل مدعي است صرفاً براي مقابله و دفاع از خود در شرايطي كه تعادل رواني را از دست داده ضربات پي در پي را به مقتوله وارد كرده است. همچنين موكل من خود زخمي شده است و نظريه پزشكي قانوني با در نظر گرفتن نوع جرح موكل، محل و عمق آن اظهار با رد خود زني،  وارد شدن ضربات توسط مقتوله امكان پذير بوده است بنابراين شرايط دفاع مشروع تا حدودي فراهم بوده است.
بر پايه اين گزارش، رئيس دادگاه با اعلام ختم جلسه قرار است در مدت قانوني به همراه چهار قاضي مستشار حكم اين پرونده را صادر كند.

كشف جسد دختر نوجوان در يافت آباد
گروه حوادث: جسد يك دختر نوجوان كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود در منطقه يافت آباد كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۵/۱۰ صبح روز گذشته رهگذران منطقه يافت آباد در وسط جاده با جسد يك دختر ۱۷ساله مواجه شدند. چاقو ناحيه سينه و بازوي دختر را به شدت مجروح كرده و بدن بي جان دختر، آغشته به خون بر روي آسفالت خيابان رها شده بود.
با اطلاع مأموران كلانتري ۱۵۱ پليس آگاهي به همراه مأموران تشخيص هويت در صحنه جرم  حاضر شدند. بررسي ها از جسد مجهول الهويه اين دختر نوجوان آغاز شد. روسري دختر به نوعي دور گردنش پيچيده شده بود كه گويي عامل يا عاملان ارتكاب قتل قصد خفه كردن او را داشتند.
جسد اين دختر از اتوبان ساوه به پزشكي قانوني انتقال يافت تا آزمايشات لازم براي كشف علت تامه مرگ انجام گيرد.
تلاش براي شناسايي هويت مقتوله و سپس دستگيري عامل يا عاملان وقوع اين جنايت و معلوم شدن انگيزه ارتكاب قتل توسط پليس آگاهي انجام خواهد شد.

پيرمرد ۸۰ ساله به قتل همسرش اعتراف كرد
006825.jpg
گروه حوادث: پيرمردي كه به خاطر شك به همسرش كه ۲۳ سال از او جوانتر بود او را به قتل رسانده بود به ارتكاب اين جنايت اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار ما، جسد بي جان زن ۵۷ ساله بر روي فرش منزل واقع در منطقه خاني آباد تهران افتاده بود. آلت قتاله يك ميله  هالتر بود كه در چند قدمي مقتوله قرار داشت. وقتي كارآگاهان اداره دهم آگاهي مركز به همراه بازپرس هنرمند در صحنه جرم حاضر شدند همسر كبري در خانه بود و فرزندانش كه بعد از اطلاع از مرگ مادر در خانه حضور يافته بودند با چشماني گريان به سؤالات پليس پاسخ دادند.
بررسي از جسد و صحنه جنايت توسط مأموران تشخيص هويت انجام گرفت و سپس به دستور بازپرس پرونده جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت.
تحقيقات پليسي براي شناسايي عامل اين جنايت آغاز شد. فرزندان مقتوله تحت بازجويي قرار گرفتند. پاسخ ۱۱ فرزند كبري به افسر پرونده پر از ابهام و سخنان ضد و نقيض بود كه در نهايت سوءظن مأموران به همسر كبري- عيوض ۸۰ ساله- كشيده شد. عيوض تحت بازجويي پليس قرار گرفت و بعد از چند مرحله تحقيق به قتل عمدي همسرش اعتراف كرد.
عيوض در خصوص انگيزه ارتكاب اين جنايت گفت: «به كبري شك داشتم. مدتي بود زمان خروج از خانه لباسهاي مرتب مي پوشيد و چهره اش را آرايش مي كرد. چند بار بر سر اين موضوع با او درگير شدم و در نهايت روز حادثه به خاطر همين شك او را با ضربه محكم هارتل به قتل رساندم. روز گذشته عيوض در دادسراي امور جنايي تهران توسط بازپرس هنرمند تحت بازجويي قرار گرفت و بار ديگر علت قتل كبري را سوءظن به او عنوان كرد. تحقيقات تكميلي پليس بر روي اين پرونده جنايي زير نظر بازپرس پرونده در اداره دهم آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

بازسازي صحنه قتل بدون حضور بازپرس
گروه حوادث: بازسازي صحنه حادثه خونين خيابان دلگشا ساعت ۱۶ روز گذشته انجام گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته بازسازي صحنه حادثه دلگشا با حضور متهم پرونده كه با لباس فرم نيروي انتظامي به همراه يك مأمور در بازرسي ناجا حضور يافته بود برگزار شد.
سربازي كه روز حادثه رانندگي خودرو متهم را برعهده داشت نيز در صحنه حضور يافت. يك ماه قبل سيدمصطفي با پنج گلوله شليك شده توسط محسن _ متهم پرونده- كشته شد.
ديگر حاضران در صحنه وكيل متوفي و مأموران پليس آگاهي بودند. برپايه اين خبر بازپرس هنرمند كه رسيدگي قضايي اين پرونده بر عهده وي است در صحنه بازپرسي حضور نداشت.

سرقت خودرو مادر جرايم سرقتي
ايسنا: درحالي كه يكي از اصلي ترين جرايم وقوعي در كلانشهر تهران سرقت خودرو بوده و دستگيري متهمان اين سرقتها، بخشي زيادي از فعاليت پليس را به خود اختصاص داده است، بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد سرقت خودرو اغلب به دليل عدم رعايت نكات ايمني و جدي نگرفتن توصيه هاي پليس رخ مي دهد.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران ضمن بيان اين كه سرقت خودرو مادر جرايم سرقتي است، در تشريح وقوع علل اين جرم اظهار مي كند: امروزه خلافكاران براي ارتكاب به هر جرمي نيازمند وسيله نقليه هستند و در اين راستا از آنجايي كه امكان شناسايي متهمان از طريق شناسايي خودرو بالاست، اغلب آنها براي انجام مقاصدشان اقدام به سرقت خودرو مي كنند.
به گفته سرهنگ سلطاني آمار پليس حاكي از آن است كه اغلب خودروهاي سرقتي مربوط به خودروهاي ساخت داخل بوده و به ترتيب وقوع سرقت اتومبيل در شهر تهران مربوط به پيكان، پرايد و خودروهاي پژو بوده است.
وي مهمترين عامل سرقت خودروهاي توليد داخل را پايين بودن ضريب ايمني اعمال شده از سوي كارخانه هاي سازنده عنوان كرده و به خبرگزاري دانشجويان ايران مي گويد: ضعف شديد ضريب امنيتي قفل خودروها به خصوص در پرايد، پژو و پيكان از يك سو و زياد بودن تعداد اين خودروها از سوي ديگر در عدم كاهش جرايم سرقت خودرو نقش مؤثري داشته است و در اين راستا استدلال هايي همچون از رده خارج شدن توليد پيكان و يا طراحي قفل هاي ايمني براي توليدات آينده از سوي كارخانه هاي سازنده نيز در پايين نيامدن آمار وقوع اين جرم ايفاي نقش داشته است.
سرهنگ سلطاني با اعلام اين كه ظرف مدت ۶ ماهه اول سال جاري بالغ بر۴۵۰ تن از سارقان حرفه اي خودرو توسط پليس آگاهي دستگير شده اند، مي افزايد: آمارهاي دستگيري متهمان به سرقت خودرو در مقايسه با آمار ۳۷۸ تن متهم دستگير شده در سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته و اين در حاليست كه آمار وقوع سرقت خودرو كمتر از ۱۰ درصد رشد را شاهد بوده است.
به گفته معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران گروه سني سارقين حرفه اي خودرو بين ۲۲ تا ۳۵ سال بوده و اين درحاليست كه رده سني در ميان متهماني كه اولين بار است مرتكب سرقت خودرو مي شوند به ۱۸ تا ۲۵ سال كاهش مي يابد.
وي در پاسخ به علل بالا بودن تعدد ارتكاب جرم در ميان سارقان اتومبيل، به روند قضايي در برخورد با اين متهمان اشاره كرده و مي گويد: مجرمان بر اساس آنچه كه در پرونده شان انعكاس پيدا كرده است بعد از تكميل پرونده در مرحله دادسرا، با معرفي كفيل يا گذاشتن وثيقه بعضا از حبس خارج مي شوند و با بازگشت به فضايي كه در آن هيچ منبع درآمد يا شغلي ندارند، مجددا مرتكب سرقت مي شوند؛ اين در حاليست كه تقاضاي پليس از قوه قضاييه، برخورد قاطع با سارقين خودروست تا از ارتكاب متعدد سرقت و انجام عمليات پليسي مجدد جلوگيري شود .
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران، با اعلام اين كه استفاده از قفل هاي فرمان، پدال، مركزي، زنجير خودرو ، و همچنين نصب دزدگير در بالا بردن ضريب ايمني خودروها نقش مؤثري دارد و ريسك ارتكاب سرقت موفق را براي مجرمان كاهش مي دهد ، مي گويد: آمارهاي پليسي اداره مبارزه با سرقت حاكي از آن است كه سارقان اغلب با استفاده از شاه كليد، شكستن شيشه خودرو، اقدام به سرقت مي كنند و در اين راستا خودروهاي پارك شده در محل هاي دور از دسترس پليس و نقاط كور موجب شده است آمار سرقت خودرو در نقاط شرق و مركز تهران بيش از ساير نقاط باشد.
سرهنگ سلطاني با اعلام اين كه در نقاط غرب و شمال شهر تهران آمار وقوع سرقت خودرو نسبت به ساير نقاط پايين تر است مي افزايد: از آنجا كه اكثر خانه هاي اين نقاط داراي پاركينگ خصوصي است و ريسك سرقت خودروهاي واقع در پاركينگ بالاست ، بدين ترتيب اين خودروها از دسترس سارقان خودرو دور مي ماند.
وي درباره علل وقوع سرقت خودرو به انگيزه هاي مختلفي اشاره كرده و مي گويد : در بعضي موارد مجرمان جهت استفاده كوتاه مدت در ارتكاب جرم ديگري اقدام به سرقت مي كنند و اين در حاليست كه انگيزه هاي سرقت لوازم صوتي و قطعات خودرو و فروش خودرو با تهيه اسناد جعل، جابجايي مواد مخدر و اموال مسروقه توسط مجرمان و يا اوراق كردن خودرو از ديگر انگيزه هاي شناخته شده سرقت خودرو است.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران، براي ايمن نگهداشتن خودروها و دورماندن آن از دسترس سارقان به شهروندان توصيه كرد: پارك خودرو در محل هاي خلوت و نقاط كور امكان وقوع سرقت را افزايش مي دهد ؛ از اين رو به صاحبان خودرو توصيه مي شود خودرو را در محل  قابل ديد پارك كنند و به گونه اي عمل كنند كه شنيدن صداي آژير دزدگير امكانپذير باشد.

گربه اي كه قربانيان را پيدا مي كرد
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت واشنگتن روز گذشته مردي را كه به گربه خود اختيار داده بود تا قربانيان مورد نظر خود را به وي نشان بدهد محاكمه كرد .
هيات منصفه دادگاه عالي واشنگتن كلايتون ادوارد ۴۰ ساله را به اتهام قتل عمد چاد واوريكا در سال ۲۰۰۴ گناهكار تشخيص داد . قرباني با شليك دو گلوله به سرش به قتل رسيده بود .
به گفته دادستان پرونده ، متهم كه علاقه فراواني به گربه خود دارد به وي اين اجازه را داده بود تا قربانيان وي را انتخاب كند .
به گفته وكيل مدافع پرونده ؛ دادستان پرونده اين داستان را تنها براي راضي كردن اعضاي هيات منصفه و بر اساس گفته هاي يك شاهد عيني مطرح كرده است .
تمامي افرادي كه متهم برنامه قتل آنها را كشيده و اسامي آنها را در منزلش پنهان كرده بود ، از اعضاي يك باند قاچاق مواد مخدر بوده اند .
در صورت اثبات اتهامات وارده متهم به ۳۰ تا ۵۰ سال حبس محكوم خواهد شد .

تلاش براي يافتن متهم فراري
آسوشيتدپرس: پليس هريس كونتي تلاش گسترده اي را براي يافتن متهم به مرگي كه حين انتقال به يك زندان ، با باز كردن دستبند خود از ماشين مخصوص زندان فرار كرده بود ، آغاز كردند .
چارلز ويكتور تامسون پيش از اين به اتهام قتل دوست سابق خود و نامزد وي به اعدام محكوم شده بود .
به گفته يك منبع موثق ؛ چارلز در طول فرار با تعويض كارت خود با كارت يكي از مقامات دادستاني كه پيدا كرده و الصاق عكس خود بر روي آن توانسته بود خود را به جاي نماينده دادستاني جا زده و فرار كند .
مقامات زندان تلاش گسترده اي را براي تحقيق در خصوص نحوه فرار متهم تدارك ديده اند و اين در حالي است كه پيش بيني مي شود كه متهم از سوي يك منبع داخلي نيز حمايت شده است .
چارلز ۳۵ ساله در سال ۱۹۹۹ به اتهام قتل دني ۳۹ ساله و كيت ۳۰ ساله بازداشت و محاكمه شد .
يكي از ماموران زندان اعلام كرد كه متهم فرد بسيار خطرناكي بوده و فرار وي تبعات بسياري خواهد داشت.
دادگاه عالي تجديد نظر در آخرين حكم خود با تاييد حكم سابق اعلام كرد كه متهم بايد به دليل عمق فاجعه به دار مجازات آويخته شود .

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |