چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۵ - Nov 9, 2005
صدور كيفر خواست جنايت نظام آباد
گروه حوادث: مرد جواني كه در نيمه شب سي ام ارديبهشت ماه مردي به نام حسن را به قتل رسانده بود بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ سي ام ارديبهشت ماه سال ۸۳ ، پليس از طريق اطلاع رساني مردمي از وقوع جنايتي در منطقه نظام آباد مطلع شد. افسران تجسس و بازپرس متين راسخ در صحنه واقعه حاضر شدند. قرباني به نام حسن با شليك گلوله به ناحيه سر به قتل رسيده بود. در جريان تحقيقات همسايه ها به افسر پرونده گفتند: در حال استراحت شبانه بوديم كه ناگهان با صداي فريادهاي يك زن به كوچه آمده و با جسد حسن روبه رو شديم.
در محل حادثه يك عدد پوكه فشنگ كشف شد. بازپرس پرونده دستور بررسي پليسي پرونده را صادر كرد. پليس متوجه شد مردي كه حسن را به قتل رسانده است، محاسني بلند داشته و كلاه و لباس مشكي بر تن داشته است. صاحبخانه حسن كه زني ۷۰ ساله بود به افسر پرونده گفت: ساعت يك بامداد زنگ خانه ام به صدا درآمد. مردي ناشناس مقابل در ايستاده بود و مي خواست حسن را ببيند. همسر حسن پس از اطلاع از موضوع به مقابل در رفت. پس از گفت وگويي كوتاه حسن به بالكن خانه آمد و مرد ناشناس به او گفت: فردي در بيمارستان بستري است كه مي خواهد شما را ببيند. هنوز زماني از رسيدن حسن به مقابل در نگذشته بود كه صداي شليك يك گلوله بلند شد و صداي فريادهاي همسرش همسايه ها را به خيابان كشاند.تحقيقات پليسي ادامه يافت تا اين كه برادر مقتول خبر داد: حسن چند روز قبل از مرگش به او گفته بود: امروز وقتي به خانه رسيدم، مردي ناشناس در خانه بود. همسرم او را به عنوان خواستگار دخترم معرفي كرد.
با بيان اين مطلب از سوي برادر مقتول، بازپرس راسخ دستور مراقبت نامحسوس همسر مقتول را صادر كرد. تحقيقات بعدي هويت مرد ناشناس را كه مردي جوان به نام علي  بود روشن كرد. وي با همسر مقتول ارتباط داشت. پس از چند روز پليس متوجه شد علي كه پس از ارتكاب قتل به اروميه گريخته بود، قصد بازگشت به تهران را دارد. مأموران پس از حضور در ترمينال با تطبيق چهره او با تصوير چهره نگاري شده او را بازداشت كردند. علي در جريان بازجويي هايي كه در اداره دهم آگاهي مركز از وي صورت گرفت صراحتاً به قتل عمدي حسن اعتراف و عنوان كرد: يك كلت كمري از شهرستان اروميه خريداري كرده بود. در اين ارتباط فروشنده اسلحه نيز دستگير شد.
رضوان فرد معاون دادسراي امور جنايي تهران اعلام كرد، كيفرخواست اين پرونده صادر شده و وي به لحاظ اهميت جنايت خواستار رسيدگي فوق العاده مسئولان دادگاه كيفري استان شده است. بنابراين تا يك ماه ديگر در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه اين مرد آغاز خواهد شد.
بر پايه اين گزارش، اتهام قتل عمد به علي و اتهام معاونت در قتل به همسر مقتول تفهيم شده است.

عامل اصلي نزاع در ابوسعيد دستگير شد
007116.jpg
گروه حوادث: عامل اصلي جنايت در منطقه ابوسعيد توسط پليس آگاهي دستگير و به ارتكاب قتل عمدي اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۴۵/۱۶ مورخه ۱۵ آبان ماه مأموران كلانتري ۱۱۲ ابوسعيد از يك فقره نزاع دسته جمعي در حوزه استحفاظي خود مطلع شدند. در اين نزاع دو نفر به نام هاي غلامرضا و محمد به شدت مجروح شده و به بيمارستان لقمان انتقال يافتند. غلامرضا از ناحيه صورت و محمد از ناحيه گوش چپ و پهلو مورد اصابت چاقو از سوي افراد ناشناس قرار گرفته بودند. محمد در اثر شدت جراحات فوت كرد.
نزاع در خيابان مرتضوي اتفاق افتاده بود. پليس جنايي براي بررسي به محل واقعه اعزام شد. شاهدان به افسر پرونده و بازپرس هنرمند گفتند: عاملان اين نزاع خونين با يك پرايد سفيد رنگ از محل متواري شدند.
در تحقيقات بعدي پليس، مالك خودرو كه محمود نام داشت شناسايي شد. محمود به اداره ۱۰ آگاهي انتقال يافت و در جريان بازجويي ها كه همان روز از وي صورت گرفت گفت: من راننده آژانس هستم. دوستم به نام احمد با من تماس گرفت و از من خواست دو نفر از دوستانش به نام هاي مجيد و محمد را از روستاي وهن آباد به تهران در خيابان مرتضوي انتقال دهم.
بعد از قبول پيشنهاد وي همراه دوستانم راهي مقصد شديم. در مسير فرد ديگري به نام روح الله نيز به جمع آنان پيوست. وقتي به خيابان مرتضوي رسيدم آنها پياده شدند و من منتظر ماندم. بعد از نيم ساعت هر سه نفر آنها هيجان زده وارد خودرو شدند و از من خواستند آنها را به روستاها بازگردانم.
پليس با بررسي هاي غيرمحسوس مخفي گاه محمد و مجيد را در كارگاه  نجاري شناسايي كرد و نامبردگان بازداشت شدند.
تحقيق از اين دو نفر كه در اين نزاع خياباني شركت داشتند صورت گرفت معلوم شد كه ضارب اصلي فردي به نام سعيد است. ساعت يك بامداد روز گذشته كارآگاهان اداره ۱۰ آگاهي موفق شدند محل اختفاي سعيد را شناسايي و او را دستگير كنند. سعيد در جريان بازجويي ها به طور صريح به قتل عمدي محمد با استفاده از شيء برنده اعتراف كرد و تا ساعت ۶ بامداد ديروز پليس آگاهي موفق به بازداشت همه كساني شد كه در نزاع خونين شركت داشتند. بررسي هاي تكميلي بر روي پرونده زير نظر بازپرس هنرمند ادامه خواهد يافت.

فيلم هاي غيرقانوني
در خبرها خوانديم: قرار مجرميت زوج جواني كه مرتكب قتل مردي در منزل مسكوني خودشان شده بودند از سوي بازپرس دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
اين زوج جوان كه اعظم و مسعود نام دارند در خصوص علت ارتكاب جنايت به افسر پرونده گفتند: مقتول با ترفند خاص خود وارد زندگي ما شد و در يك فرصت مناسب در نبود مسعود وارد خانه شده است . در پرونده اين زوج آمده است مقتول بعد از بيهوش كردن اعظم وي را مورد تعرض قرار داده و سپس با استفاده از فيلمي كه از صحنه جرم برداشته بود قصد اخاذي از اعظم را داشت. اعظم تمامي ماجرا را در يك سفر براي مسعود تعريف كرد و با يكديگر تصميم به انتقام گيري از علي گرفتند. روز حادثه علي كه فكر مي كرد مي تواند بار ديگر از اعظم اخاذي كند در پي تماس تلفني اين زن كه طبق نقشه آنان شكل گرفته بود به خانه عاملان قتل آمده و در نهايت با مسعود در حمام خانه درگير شد و پايان دعوا با وارد آوردن چندضربه قمه منجر به مرگ علي شد.دكتر علي نجفي توانا حقوقدان و استاد علوم جزايي در دانشگاه مي گويد: در قانون، تهيه فيلم با دوربين هاي مداربسته از حريم شخصي افراد تخلف محسوب مي شود. وي با اشاره به نحوه به كارگيري دوربين هاي مداربسته در اماكن خصوصي و تجاري اظهار داشت: در اكثر كشورهاي جهان با توجه به ضرورت حفظ حرمت زندگي، روابط و خلوت خصوصي افراد، صراحتاً از اقداماتي كه موجب تعرض به اين حقوق شود مانند ضبط صدا، تصوير، گوش دادن مكاتبات قانوناً ممنوع و داراي مجازات اعلام شده است.وي ادامه داد: اگر شخصي با دوربين هاي مداربسته از زندگي، حركات خصوصي و خلوت فردي در حالت هاي مختلف فيلمبرداري كند، اين عمل از لحاظ اخلاقي و عرفي ناپسند است. متأسفانه قانون ما در اين خصوص مجازات خاص و ضمانت اجرايي مشخصي پيش بيني نكرده است. بنابراين با نوعي خلأ قانوني در اين رابطه مواجه هستيم.اين استاد دانشگاه درباره اين كه آيا احتمال وقوع سرقت در مكان هايي مانند هتل، فروشگاه و اماكن ورزشي مجوزي براي نصب دوربين هاي مداربسته است يا خير؟ گفت: صاحبان اماكن تجاري براي اجراي اقدامات تاميني، امنيتي و ايمني مي توانند از دوربين هاي مداربسته استفاده كنند و اين موضوع كاملاً با فيلمبرداري از محيط خصوصي افراد فرق مي كند.هر فردي حق دارد در محيط كار از ابزار حمايتي از جمله دوربين مداربسته جهت ايجاد امنيت استفاده كند و بهتر است كارمندان در جريان باشند. وليكن استفاده از اين ابزار در ارتباط با خلوت افراد با حقوق شخصي آنها معارض است.او خاطرنشان كرد: اگر در محيط هايي مانند هتل ها، دوربين مداربسته اي در حريم خصوصي افراد كار گذاشته شود يك تخلف اخلاقي است و برحسب آن قانون با متخلفان برخورد خواهد كرد.

كيفرخواست جنايت در باغ حصارك تهران صادر شد
گروه حوادث: كيفرخواست پيرمردي كه مرد جواني را در اقدامي جنون آميز زن سالخورده اش رادر منطقه حصارك به قتل رسانده بود ،از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
بنا به اين گزارش، ساعت ۱۳ظهر روز پنجشنبه ۹ تيرماه سال جاري مرد جواني طي تماس تلفني با مأموران كلانتري ۱۳۸ جنت آباد آنان را در جريان وقوع قتلي در يكي از باغ هاي اطراف منطقه حصارك در شمال تهران قرار داد.
دقايقي بعد وقتي اكيپ گشت پليس خود را به محل حادثه رساند با پيكر خون آلود و بي جان زن ۶۳ساله اي به نام «دلبرحصاركي» روبرو شد.در فاصله كمي از محل قرار گرفتن جسد زن سالخورده پيكر بي حركت پسرجواني افتاده بود كه بر اثر اصابت ضربات چوب و سنگ و چاقو بي هوش شده بود. در حالي كه پسر جوان دقايقي پس از انتقال به بيمارستان علي رغم تلاش هاي تيم پزشكي جان خود را از دست داده بود، شوهر زن سالخورده كه شاهد عيني وقوع حادثه است از سوي بازپرس پرونده تحت بازجويي و تحقيق قرار گرفت.
وي در نخستين بازجويي ها به قتل براي دفاع از خانواده اش اعتراف كرد. كيفرخواست اين پرونده از سوي بازپرس حسيني مبني بر دفاع مشروع صادر شد.

قتل شبه عمد و پرداخت ديه براي درگيري خانوادگي
گروه حوادث: مردي كه در پي اختلافات خانوادگي باعث مرگ پدر دامادش شده بود، صبح ديروز با حضور اولياي دم و پنج قاضي دادگستري محاكمه و به پرداخت ديه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه محاكمه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان برگزار شد. در ابتدا حيدري - نماينده دادستان - به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: محمدحسين كه اهل هشترود و ۵۱ ساله است متهم به قتل عمدي محرم در تاريخ ۲۶ خرداد ماه سال ۸۴ است. اين حادثه در حالي اتفاق افتاده است كه درگيري لفظي بين طرفين اتفاق افتاده و متهم با وارد كردن ضربه مشت به سر مقتول او را از پاي درآورده است. بنابراين با توجه به مدارك موجود مجرميت وي محرز است و تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه اولياي دم با درخواست قصاص نفس (اعدام) براي متهم به قتل عنوان كردند كه وي در خانه دامادش مهمان بود و زمان درگيري از اينكه محرم دچار بيماري است، اطلاع داشته است. اما به طرف وي حمله ور شده و او را از ناحيه گردن مورد حمله قرار داده است.
سپس محمدحسين در جايگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهام قتل عمدي گفت: من اصلاً موقع درگيري محرم را نديدم. من با دامادم به نام جواد درگير بودم و متهم در پاسخ به سئوال قاضي مبني بر اينكه چطور درگيري اتفاق افتاد، بيان داشت: ۲۶ خردادماه براي ملاقات دخترم به خانه او رفتم. وقتي دامادم متوجه شد كه من آن جا رفته ام شروع به سرو صدا كرد. دقايقي بعد كه سرو صدا خوابيد من در حال خارج شدن از خانه دخترم بودم كه جواد يقه مرا گرفت. من اصلاً زورم به دامادم نمي رسيد. در درگيري هم محرم نبود.
متهم در خصوص اينكه گواهان زيادي شهادت داده اند كه در زمان درگيري شما را با مقتول ديده اند، گفت: اظهارات هيچ يك از شاهدان را قبول ندارم. در ادامه پسر مقتول به جزئيات بيشتر اين حادثه پرداخت و وكيل متهم در دفاع از متهم به قتل در جايگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهام قتل عمدي گفت: با توجه به محتويات پرونده تعارض بين اظهارات شاهدان حادثه و نظريه پزشكي قانوني قتل عمد را رد مي كنم.
بر پايه اين گزارش، قاضي عزيزمحمدي پس از اخذ آخرين دفاع، ختم رسيدگي به جلسه را اعلام كرد و ساعتي پس از ختم جلسه دادگاه، پنج قاضي دادگستري به رياست قاضي عزيزمحمدي اتهام را قتل شبه عمد تشخيص دادند و متهم پرونده را به پرداخت ديه محكوم كردند. اين حكم درمدت ۲۰ روز قابل تجديد نظرخواهي است.

نظريه پزشكي قانوني سرنوشت پرونده قتل را رقم مي زند
گروه حوادث: پرونده مردي كه با ۳۱ ضربه چاقو همسرش را به قتل رسانده بود، براي بررسي سلامت رواني به پزشكي قانوني انتقال يافت.به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه حسين (۳۴ ساله) نام دارد، ۲۸ فروردين ماه سال ۸۴ زماني كه متوجه شد همسرش با مردي به نام فرامرز رابطه دارد او را با ۳۱ ضربه چاقو به قتل رساند.اين مرد كه بلافاصله پس از وقوع جنايت توسط مأموران انتظامي دستگير شده بود، تنها انگيزه خود را از اين جنايت رابطه همسرش با مدير مدرسه قبلي خود عنوان كرده است. قضات دادگاه كيفري با نظر اكثريت جلسه دادگاه را تجديد كردند و پرونده براي بررسي سلامت رواني متهم به پزشكي قانوني انتقال يافت.

مرد متهم به قتل محجور بود
گروه حوادث: مردي كه همسرش را تابستان سال گذشته به قتل رسانده بود از سوي دادگاه محجور شناخته شد.به گزارش خبرنگار ما، ۲۴ مرداد ماه سال ۸۳ خبر قتل يك زن در خيابان قدوسي تهران به اطلاع بازپرس ويژه قتل رسيد. قرباني مهرنشاط نام داشت كه با ضربه چاقو درخانه مسكوني اش به قتل رسيده بود. پليس بعد از اطلاع  از اين ماجرا تحقيقات خود براي شناسايي عامل جنايت را آغاز كرد. همسر مقتوله به عنوان عامل جنايت شناسايي شد و در تحقيقات به قتل همسرش اعتراف كرد. پرونده اين جنايت در دادسراي امور جنايي زير نظر قاضي محمدياري رسيدگي شد. به دليل وضعيت روحي نامناسب عامل قتل وي به پزشكي قانوني انتقال يافت.آزمايشاتي كه توسط كميسيون پزشكي قانوني انجام گرفت مشخص كرد، حسين ۵۷ ساله، همسر مهرنشاط بيمار رواني است. محمدياري روز گذشته حكم بر محجور بودن متهم به قتل را صادر كرد و پرونده به شعبه ۱۹ديوان عالي كشور ارسال شد.

سرقت از مسئول فني يكي از روزنامه ها
گروه حوادث: پليس آگاهي تهران، رديابي هاي ويژه خود را براي شناسايي دو زورگير كه اقدام به سرقت از مسئول فني يكي از روزنامه ها كرده بودند، را آغاز كرد.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه كه شامگاه دوشنبه ۹ آبان ماه در خيابان كمالي تهران به وقوع پيوست سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت با حمله به مرد جوان به قصد سرقت گوشي تلفن همراهش او را با قمه تهديد به مرگ كردند.
علي (شاكي پرونده) در خصوص نحوه وقوع حادثه به خبرنگار ما گفت: بعد از انجام كار روزانه، ساعت ۹ شب به نزديكي خانه ام رسيده بودم. گوشي تلفنم به صدا درآمد در حال صحبت كردن بودم كه ناگهان متوجه سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت شدم كه به آرامي به طرفم مي آمدند. احساس كردم قصد سرقت گوشي ام را دارند به همين خاطر گوشي را پايين تر گرفتم. همين كه به طرفم پيچيد يكي از آنها از موتور پايين پريد و قمه اي را از زير لباسش بيرون كشيد. من با ديدن اين صحنه شروع به دويدن به سمت مغازه ها كردم. مقابل يك مغازه الكتريكي ناگهان مرا به زمين كوبيد و با قمه مرا تهديد به مرگ كرد.
شاكي پرونده در ادامه افزود: وقتي به زمين افتادم، از ناحيه صورت و دست مجروح شدم و كيفم از دستم پرت شد و سارق جوان به من گفت: موبايلت را بده و گرنه مي كشمت! با فريادهاي من چند تن از مغازه داران بيرون آمده بودند. دزد هم حدوداً ۲۱ ساله بود و كاپشن قرمز به تن داشت با ديدن اين صحنه، همراه با دوستش پا به فرار گذاشت.علي (۲۴ ساله) بيان داشت: زماني كه براي تشكيل پرونده و طرح شكايت به كلانتري ۱۱۲ ابوسعيد رفتم، پس از مدتي معطلي متوجه شدم كه افسران بر سر اينكه اين ماجرا زورگيري است يا كيف قاپي، در حال بحث كردن هستند.
برپايه اين گزارش، با طرح شكايت مشخص شد كه اين مسئول فني روزنامه، در اين زورگيري۲، كارت عابربانك، مقدار قابل توجهي پول و اسناد و مدارك خود را از دست داده است. هم اكنون نيز تيمي از كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي به سرپرستي شعباني مسئول رسيدگي به پرونده هستند.

متهمي كه قربانيش را در سطل آشغال گذاشت
آفتاب: دادگاه عالي ايالت نيوجرسي روز گذشته زني را كه با پنهان كردن جنازه دختر ۷ ساله يكي از بستگان خود در سطل آشغال زير زمين خود ، والدين اين كودك را در نگراني رها كرده بود به بيست و پنج سال حبس محكوم كرد . اين در حالي است كه پسر اين خانم كه بر اساس اعترافات شخص وي قرباني را به قتل رسانده است ، تنها به سه سال حبس محكوم شد.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده ، متهم سه سال پيش پس از آنكه دختر فوق را به قتل مي رساند ، برادر دو قلوي وي را نيز در زير زمين حبس مي كند. افشاي اين پرونده سر و صداي فراواني در ايالت نيوجرسي به راه انداخته و بسياري از مردم از عملكرد بهزيستي شكايت كردند. پليس بقاياي جنازه فاهيم ويليام ۷ ساله را در زيرزمين منزل متهم پيدا كرد . به گفته مامور تحقيق پرونده ؛ متهم درست زماني كه مادر بچه ها به اتهام ديگري به حبس محكوم شده بود و فرزندانش را به وي سپرده بود ، اقدام به قتل دختر دوست خود كرده بود . شري مورفي در ماه سپتامبر به اتهام قتل عمد و به خطر انداختن جان فرزندان دوست خود بازداشت شد. متهم در اولين بازجويي هاي خود اعلام كرد كه تنها به اين دليل كه قرباني به شدت شيطاني مي كرده وي را به قتل رسانده است . وي همچنين اعتراف كرد كه در طول اين دو سال به برادران قرباني كمترين كمك را كرده است.
مادر قرباني درست زماني كه متهم به اتهام قتل فرزندش بازداشت شد از زندان آزاد شده و در حال حاضر دو پسر خود را تحت تكلف خود دارد.
مادر قرباني پس از روبه رويي با متهم در حالي كه به شدت اشك مي ريخت از وي شكايت كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |