چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۵ - Nov 9, 2005
مجلس امروز درباره تصدي۴ وزارتخانه تصميم مي گيرد
گروه سياسي: امروز مجلس شوراي اسلامي صلاحيت ۴ وزير پيشنهادي دولت احمدي نژاد را كه در روز يازدهم آبان طي نامه اي از سوي رئيس جمهوري به مجلس معرفي شدند را مورد بررسي قرار خواهد داد.
آنچه در اين مورد قابل توجه است نگاه نمايندگان نسبت به وزراي پيشنهادي بعد از حضورشان در كميسيونها و فراكسيونهاي مختلف مجلس و پاسخ آنان به سئوالات نمايندگان بود.
از نقطه نظرات نمايندگان بعد از نشست با چهار وزير پيشنهادي اين طور به نظر مي رسد كه قريب به اكثر نمايندگان نظري مساعد نسبت به وزراي پيشنهادي رفاه و تأمين اجتماعي، تعاون و آموزش و پرورش دارند تا آنجا كه در لابي هاي مجلس شاهد تبريك پيشاپيش عده اي از نمايندگان به وزير رفاه و تأمين اجتماعي بوديم.
اما در كنار اين سه وزير ديروز تعدادي از نمايندگان مجلس كه عمدتاً نمايندگان استان خوزستان و تعدادي از چهره هاي شاخص آبادگران بودند درصدد تدوين و جمع آوري امضاء براي درخواست از رئيس جمهور در مورد پس گرفتن نام صادق محصولي به عنوان وزير پيشنهادي نفت از مجلس بودند.
اما برخي نمايندگان معتقدند براي اين كه هزينه بيشتري در بحث رأي اعتماد به چهار وزير پيشنهادي براي مجموعه دولت و مجلس پيش نيايد لازم است به
۴ وزير رأي مثبت بدهند.
كمال دانشيار، رئيس كميسيون انرژي، عدم اطلاعات فني محصولي را نقطه  ضعف وي عنوان كرد .او معتقد است كه فردي قوي تر بايد براي تصدي وزارت نفت پيشنهاد مي شد اما براي اين كه بي ثباتي در دولت ايجاد نشود و وضع مملكت دچار خسارت نشود بين شايسته سالاري و مصلحت سنجي ما به مصلحت سنجي اعتقاد داريم و براي ادامه خدمت بيشتر به مردم مي خواهيم به وضع بي ثباتي خاتمه دهيم.وي گفت: از ديد آقاي احمدي نژاد، محصولي فردي توانمند، مدير صالح، درستكار و فردي است كه با مجموعه متخصصان نفت تعامل خواهد داشت و احتمال كم مي دهم كه اسم ايشان را پس بگيرند.
دانشيار در مجموع رأي اعتماد به سيدصادق محصولي را در هاله اي از ابهام عنوان كرد.
سيدمحسن يحيوي عضو كميسيون انرژي اظهار داشت: سابقه ندارد كه كانديداي وزارتي بعد از معرفي پس گرفته شود البته در حكومت آقاي احمدي نژاد هيچ چيز غيرمنتظره نيست اما طبق رفتارها تاكنون من زمينه اي را براي پس گرفتن نام صادق محصولي نمي بينم.
اين عضو كميسيون انرژي، درخصوص ثروت كلان محصولي گفت: معمولاً هر شخصي كه در هر زمان براي اين گونه تصدي ها مطرح شود اين گونه تهمتها هم مطرح مي شود و تا صدور حكم قابل اعتماد نيست اينكه شخصي قبل از اين كه وارد پستهاي دولتي شود در بخش خصوصي فعاليت داشته و صاحب ثروت فراوان شده باشد از هيچ ايرادي برخوردار نيست بلكه ثروت آن عده كه در دولت هستند و از رايزني هاي دولتي ثروت اندوزي مي كنند جاي سئوال و شبهه دارد.محمدتقي رهبر، عضو كميسيون فرهنگي گفت: من شناختي از آقاي محصولي ندارم و نمي توانم در حال حاضر پيش داوري كنم اما در نهايت به دليل اينكه مسئله وزارت نفت بسيار مهم است و همه بر آن دغدغه دارند لذا مي خواهند بر روي اين موضوع با دقت نظر بيشتري نگاه كنند.
حسن كامران، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي معتقد است كه مجلس بايد به كمك دولت بشتابد و به هر چهار وزير پيشنهادي رأي اعتماد دهد و اين كار را احترام به رأي مردم مي داند.وي تأكيد كرد: چنانچه مجلس به اين چهار وزير پيشنهادي رأي ندهد مردم مي گويند مي خواهند با دولت همكاري نكنند لذا مجلس بهتر است به وظيفه قانونگذاري و نظارتي خود بيش از پيش عمل نمايد.
معاون امور مجلس معاونت حقوقي و پارلماني رياست جمهوري به خبرنگاران گفت: اخبار درباره تصميم رئيس جمهور مبني بر پس  گرفتن  نام «محصولي» از فهرست وزيران پيشنهادي شايعه اي بيش نيست.محمد عظيمي با اعلام اين مطلب تصريح كرد: رئيس جمهور با دقت  نظر و مطالعه وزيران خود را به مجلس پيشنهاد كرده است.
در حالي كه طراحان نامه برخي از نمايندگان از جمله نمايندگان استان خوزستان به رئيس جمهوري مبني بر پس گرفتن نام «محصولي» از وزيران پيشنهادي نامه را به خبرنگاران داده اند، فريدون حسنوند رئيس مجمع نمايندگان خوزستان وجود چنين نامه اي را تكذيب مي كند.
وي افزود: قرار است در اين باره تصميم گيري شود و هيچ نامه اي از جانب نمايندگان خوزستاني به احمدي نژاد ارسال نشده است.
نماينده مردم مينودشت، كلاله و مراوه تپه گفت: مجلس شوراي اسلامي با توجه به وظيفه اي كه برعهده دارد، برنامه و صلاحيت وزراي پيشنهادي را بررسي و براساس مصلحت نظام و حمايت از دولت به آنها راي اعتماد مي دهد.
بايرام گلدي برمك ديروز همچنين با بيان اينكه به انتخاب رئيس جمهوري احترام مي گذارد، اظهارداشت: مجلس در بررسي صلاحيت و برنامه ها جانب مصلحت را مي گيرد.
نماينده مردم دماوند در مجلس شوراي اسلامي گفت: مناسب است مجلس شوراي اسلامي به تمام وزيران پيشنهادي راي مثبت بدهد.

در واكنش به نامه ايران ؛
اتحاديه اروپا خواستار توقف فعاليت هاي
مركز هسته اي اصفهان شد
گروه سياسي:وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا كه براي نشستي دوروزه در بروكسل گردآمده بودند پس از مذاكره درباره مسئله هسته اي ايران در بيانيه نهايي اين نشست خواستار توقف فعاليت هاي فرآوري اورانيوم در مركز اصفهان شدند.وزراي خارجه اتحاديه اروپا تعليق كامل فعاليت هاي چرخه سوخت را پيش شرط ازسرگيري مذاكرات هسته اي با ايران دانستند. در اين بيانيه همچنين آمده است: اتحاديه اروپا از ايران مي خواهد تمامي اقدامات درخواست شده از سوي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در قطعنامه ۲۴ سپتامبر ازجمله اعمال مجدد تعليق كامل تمامي فعاليت هاي مرتبط با چرخه سوخت را اجرا كند تا به اين ترتيب اجازه دهد مذاكرات با طرف اروپايي پيش از آن كه شوراي حكام آژانس بار ديگر در ماه نوامبر برگزار شود، ازسر گرفته شود.
پس از آن كه ايران پيشنهادش براي ازسرگيري مذاكرات با اروپا را به صورت رسمي طي نامه اي از سوي دبير شوراي عالي امنيت ملي به وزراي خارجه سه كشور اروپايي اعلام كرد اروپا با صدور بيانيه پاياني نشست وزراي خارجه شرط مذكور را براي ادامه مذاكرات عنوان كرد.
در همين رابطه خاوير سولانا رئيس كميته سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: ايراني ها فرايند فرآوري را كه در تضاد با توافقنامه ها است، آغاز كرده و افزايش داده اند و بايد قبل از آغاز مجدد مذاكرات در اين خصوص كاري انجام دهند. وي ادعا كرد نامه ايران موضوع جديدي ندارد و بدون مشخص كردن شرايط خواستار ازسرگيري مذاكرات شده است كه انجام اين كار بسيار سخت و دشوار است.
جك استراو وزير امور خارجه انگليس نيز گفت: به رغم اين كه ايران تاكنون از قطعنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي پيروي نكرده اما اتحاديه اروپا اعمال تحريم هاي ديپلماتيك و اقتصادي بر ضد ايران را مورد بحث و بررسي قرار نداده است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، استراو پس از نشست وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا در يك كنفرانس خبري گفت: آنچه ما مي خواهيم شاهد آن باشيم اين است كه ايران مفاد قطعنامه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي را كه در ماه سپتامبر تصويب شد، اجرا كند.
خبرگزاري رويترز همچنين گزارش داد: مقامات آمريكايي نسبت به اقدام جديد ايران مبني بر درخواست ازسرگيري مذاكرات با اروپا ابراز ترديد كردند.
يك مقام وزارت امور خارجه آمريكا كه خواست نامش فاش نشود، مدعي شد: خيلي زود است كه بگوييم اين اقدام واقعي است يا ظاهري، بنابراين به اروپايي ها اجازه مي دهيم در اين مورد رهبري را به عهده گيرند زيرا آنها مذاكره را انجام مي دهند.
وزير امور خارجه فرانسه هم، روابط اروپا با ايران را با مسئله هسته اي تهران مرتبط دانست. به گزارش خبرگزاري فرانسه، فيليپ دوست بلازي، وزير امور خارجه فرانسه كه براي شركت در نشست وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا به بروكسل سفر كرده است، در جمع خبرنگاران گفت: ما همگي توافق داريم كه روابط بلندمدت با ايران به اقداماتي كه تهران به ويژه در عرصه هسته اي اتخاذ مي كند، بستگي خواهد داشت.
براساس اين گزارش، يك مقام اتحاديه اروپا كه خواست نامش فاش نشود، مدعي شد كه سه قدرت اتحاديه اروپا درصورتي كه تهران با تعليق دايم غني سازي اورانيوم در تأسيسات نطنز موافقت كند، ممكن است درباره فرآوري اورانيوم مصالحه كند.
پراشتيگ مولر، وزير امور خارجه دانمارك نيز به خبرنگاران گفت: ما مي گوييم كه در را براي مذاكره باز نگه مي داريم، اما همچنين مي خواهيم شاهد چيزي بيش از اين عبارات درباره حق شان براي در اختيارگيري برق هسته اي باشيم كه نشان دهنده باز بودن راه براي حركت به سوي ما باشد.
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در واكنش به بيانيه شوراي وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا آن را تعجب برانگيز و غيرقابل قبول اعلام كرد.
وي افزود: به اروپايي ها توصيه مي كنيم از رفتار كنوني با ايران درباره مسئله هسته اي دست بردارند چون به هيچ وجه از حق مشروع خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و چرخه سوخت چشم پوشي نخواهيم كرد.
روز گذشته سفراي كشورهاي عضو شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي و اتحاديه اروپا در وزارت خارجه حضور يافته و با منوچهر متكي پشت درهاي بسته و بدون حضور خبرنگاران مذاكره كردند.

وزير كشور: نيمي از منابع مالي دولت
به مناطق محروم اختصاص مي يابد
ايسنا: وزير كشور از اختصاص نيمي از منابع مالي دولت به مناطق محروم خبر داد.پورمحمدي كه در مراسم توديع و معارفه استانداران پيشين و جديد لرستان سخن مي گفت، با اشاره به وضعيت و محروميت لرستان از تسريع در تشكيل جلسه هيات دولت در لرستان خبر داد و گفت: با توجه به شعار عدالت محوري دكتر احمدي نژاد و با تأكيد بر رويه محروميت زدايي ضرورت دارد در تشكيل جلسه هيات دولت در لرستان به منظور رسيدگي به مشكلات تسريع شود.
وي عدم برخورداري از سرانه ملي و عدم توازن را دو مشكل جدي در كشورعنوان كرد و اظهار داشت: بحث عدم برخورداري در كشور بحث جدي است و عدم توازن درد مضاعف آن است كه در بسياري جاها به بحث رواني و احساسي نيز تبديل شده است؛ از اين رو ضرورت دارد دولت جديد با تأكيد بر توسعه عدالت كه شعار اسلام، انبياء و انقلاب است در راستاي حل اين محروميت ها حركت كند.در پايان مراسم از زحمات قربانعلي سعادت، استاندار سابق لرستان تجليل و محمدرضا محسني ثاني به عنوان استاندار جديد معرفي شد.

دستور رئيس قوه قضائيه براي تبديل
مجازات حبس نيروهاي مسلح
ايسنا: رئيس قوه قضاييه با صدور دستوري از مراجع قضايي سراسر كشور خواست تا مجازات حبس مخصوصا حبس هاي كوتاه مدت نيروهاي مسلح را به جزاي نقدي، مجازات تعزيري و اجتماعي ديگري تبديل كنند.
در اين  نامه آمده است: از آنجايي كه مواد ۲۲ و ۷۲۸ قانون مجازات اسلامي و ماده ۳ از قانون مجازات جرايم نيروهاي مسلح مصوب ۹ دي ماه ۱۳۸۲ به قضات دادگاه اين امكان را داده است تا با ملاحظه خصوصيات جرم و مجرم و دفعات ارتكاب، در موقع صدور حكم از مقررات مربوط به تخفيف، تعليق و مجازات هاي تكميلي و تبديلي استفاده كنند و مجازات حبس تعزيري را به مجازاتي از نوع ديگر كه مناسب تر به حال متهم باشد تبديل كنند، از اين رو اقتضا دارد دادگاه هاي صادركننده احكام كيفري، به جاي مجازات هاي حبس خصوصاً حبس هاي كوتاه  مدت كمتر از ۶ ماه،از آنجا كه امكان اجراي برنامه هاي اصلاحي و تربيتي در زندان ها وجود ندارد به تعليق اجراي مجازات اين گونه حبس ها يا به جزاي نقدي متناسب (به تناسب وضعيت مالي متهم تا بواسطه عجز منجر به حبس وي نشود) يا مجازات تعزيري و اجتماعي ديگري تبديل كنند تا از محبوس شدن بي ثمر افراد، تراكم بيش از حد زنداني در زندان ها و مفاسد اجتماعي جلوگيري شود.

هاشمي رفسنجاني: ايران اعتماد سازي درخصوص برنامه
صلح آميز هسته اي را ادامه مي دهد
ايرنا- رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروز در ديدار هيده آكي دوميچي سفير ژاپن در تهران گفت: جمهوري اسلامي ايران اعتماد سازي درخصوص برنامه هاي صلح آميز هسته اي خود را ادامه خواهد داد.اكبر هاشمي رفسنجاني در عين حال تأكيد كرد: اعتماد سازي يك مسير دوطرفه است و طرفين بايد گامهاي اعتمادساز بردارند و از طرح مسايل غيرحقوقي و تهديدآميز بپرهيزند.وي با تأكيد بر اينكه اصول و سياستهاي كلي نظام جمهوري اسلامي ايران تثبيت شده و غيرقابل تغيير است، اضافه كرد: تعليق غني سازي از سوي جمهوري اسلامي ايران در جهت اعتماد سازي صورت گرفت، ولي متاسفانه نشانه هاي مثبتي از سوي طرف مقابل دريافت نشد.هاشمي رفسنجاني، اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي ادامه مذاكرات فرصت خوبي براي رسيدن به تفاهم عنوان كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در جهت اعتماد سازي واقعي آماده مذاكره است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام موضعگيري غيرحقوقي برخي كشورها درخصوص فعاليتهاي صلح آميز هسته اي ايران و عجله درخصوص تصميم گيري در اين مورد را غيرمنطقي عنوان كرد و افزود: اينگونه اقدامها مي تواند ضررهاي جبران ناپذيري متوجه منطقه و نظام بين الملل كند.هاشمي رفسنجاني روابط ايران و ژاپن را براي دو كشور بسيار مهم توصيف كرد و افزود: نبايد بگذاريم روابط تهران و توكيو تحت تاثير مسايل حاشيه اي قرار گيرد.
هيده آكي دوميچي هم در اين ديدار حل و فصل مناسب موضوع انرژي هسته اي ايران را از مهمترين عوامل تاثير گذار بر روابط دو كشور عنوان كرد.سفير ژاپن در تهران مذاكره و اعتماد سازي را گامهاي مثبتي در تلاش براي حل مساله عنوان كرد و افزود: بهبود روابط ايران با جامعه بين المللي خواست دولت ژاپن است.

ديروز در مجلس تصويب شد:
لايحه يك فوريتي اصلاح جداول ۴ و ۸ قانون
برنامه چهارم توسعه
گروه سياسي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز بررسي لايحه يك فوريتي اصلاح جداول ۴ و ۸ قانون برنامه چهارم توسعه كشور و متمم بودجه ۸۴ كل كشور را آغاز كردند اين لايحه كه يك فوريت آن در تاريخ ۱۷ مهر به تصويب رسيده است ابتدا از سوي دولت براي تأمين كسري يارانه واردات بنزين و خريد گندم از كشاورزان تقديم مجلس شد اما كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اصلاح اين لايحه مبالغي را نيز براي تأمين برق مورد نياز صنايع و كشاورزي، تأمين آب آشاميدني روستاها، احداث و تكميل راه هاي روستايي ، كمك به سرانه دانش آموزان از طريق آموزش و پرورش، توسعه ناوگان حمل و نقل شهري، خريد تجهيزات فني صدا و سيما، بهسازي روستاها از طريق بنياد مسكن، كمك به بيماري هاي صعب العلاج و مادام العمرو تأمين مابه التفاوت سود بانكي مقاوم سازي دويست هزار و صد واحد مسكوني روستايي اختصاص داده است كه بايد از تصويب نمايندگان نيز بگذرد. در اين جلسه پس از توضيحات مخبر كميسيون برنامه و بودجه محاسبات كشور دو مخالف و دو موافق با كليات اين لايحه سخن گفتند و ادامه بحث درباره آن به جلسه يكشنبه آينده مجلس موكول شد.
در اين لايحه پيش بيني شده است واردات بنزين از سال ۸۵ از محل منابع عمومي دولت ممنوع شود و وزارت نفت نيز مكلف شود به منظور كنترل و هدايت عرضه و مصرف بنزين موتور و نفت گاز به وسايل نقليه بنزين سوز و گازوئيل سوز به گونه اي اقدام كند كه تا پايان بهمن ۸۴ كارت هوشمند در تمام جايگاه هاي عرضه فرآورده هاي نفتي فعال شود و از اول ارديبهشت ۸۵ تحويل سوخت وسايل نقليه تنها از طريق كارت هوشمند انجام شود.
حاشيه 
* تعداد كثيري از كارگران شركت هاي صدنخ، فرنخ، نازنخ ، پوشينه ثابت و نخ ريسي قزوين ديروز مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند و خواستار حقوق هشت ماهه خود كه پرداخت نشده بودند.
گفتني است مشكلات اين كارگران كه بالغ بر چهار هزار نفر مي باشند از زماني شروع شده كه اين شركت ها به بخش خصوصي واگذار شده است.
*حميدرضا حاج بابايي نماينده همدان در مجلس شوراي اسلامي از انتخاب علي شادماني به سمت استاندار همدان خبر داد . وي گفت : شادماني در كارنامه خود فرمانداري پاوه و رياست دانشكده علوم وفنون سپاه را دارد .
* حميد زنگنه نماينده اهواز در نطق پيش از دستور با بيان اين كه مردم از بي تدبيري خسته و گريزان به شهرهاي ديگر كشور در حال مهاجرت هستند مدعي شد: استان به جولانگاه ضدانقلاب تبديل شده است.
* در تذكرات كتبي ديروز نمايندگان مجلس، وزراي كشور و راه بيشترين تذكرات را به خود اختصاص داده بودند.

لاريجاني :
حل مناقشه هسته اي ايران تنها از مسير مذاكره نمي گذرد
ايسنا - دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تأكيد كرد: ما يقين داريم كه روند مذاكرات هسته اي مان كاملا صلح آميز است و اين مساله از مسيرهاي حقوقي و فني آژانس بين المللي انرژي اتمي قابل بررسي است.
علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديروز در  جلسه پرسش و پاسخ مراسم اختتاميه سيزدهمين همايش بين المللي آسياي مركزي و قفقاز و پس از سخنراني اش در اين همايش كه در مركز مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه برگزار شد، تصريح كرد: ما در نامه به اروپا نوشته ايم كه از طريق مذاكره مي خواهيم حقوق ملت ايران را در دستيابي به فن آوري صلح آميز هسته اي صيانت كنيم، اما معتقديم اروپايي ها بايد قدر اين مسير و رويكرد ايران را بدانند.
وي درباره اين كه ايران براي دكترين جنگ پيشدستانه آمريكا كه در حال اجراست، چه تمهيدي را براي برخورد با مسايل پيراموني اش با توجه به اين دكترين انديشيده است؟ گفت: آنچه بيش از هرچيز به ويژه در بخش دستيابي به فن آوري هسته اي دنبال مي كنيم، تكيه بر توان ملي مان است. در عين حال كه از ظرفيت هاي بيروني نيز استفاده مي كنيم و تصور نمي كنم اين مساله با اصول حفظ منافع ملي ما تداخلي داشته باشد. بنابراين اصل بر توان ملي است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به اين سئوال كه تا چه اندازه به انعطاف از سوي اروپا براي ادامه مذاكرات هسته اي خوشبين است؟ گفت: مذاكرات مي تواند روش معقول و منطقي براي مناقشات باشد، مشروط به اينكه چارچوب و زمان مشخصي داشته باشد.
وي با بيان اينكه بنده با سفراي اروپايي ملاقاتي نداشته ام و فقط نامه اي درخصوص آمادگي براي ازسرگيري مذاكرات از طريق مسئولان مربوطه به مقامات سه كشور اروپايي داده شده است گفت: ما معتقديم هدف، چارچوب و زمان، نقاط كليدي براي انجام يك مذاكره خوب است. وي گفت: مذاكرات با اروپا مثل مذاكرات با چين، روسيه و ديگر كشورهاي غير متعهد در حال انجام است كه اميدواريم اين مذاكرات بتواند به حل مناقشه هسته اي ايران بينجامد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: قبلا هم گفته ام كه حل مناقشه هسته اي ايران صرفا از مسير مذاكره نمي گذرد. لاريجاني گفت: معتقدم آژانس به ابزاري براي يك جانبه گرايي برخي قدرت ها در بحث هسته اي تبديل شده است و امروز يكجانبه گرايي سايه خود را بر مسايل هسته اي انداخته است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تأكيد كرد: اين دردسرسازي ها براي فرصت سوزي است، لذا ما در مرحله اوليه از مذاكرات استقبال مي كنيم، در عين حال كه تأكيد مي كنم مذاكره تنها راه نيست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در پاسخ به سئوالي در ارتباط با خبر منتشر شده مبني بر رد پيشنهاد اخير كشورمان از جانب اروپايي ها، گفت: از اين موضوع اطلاعي ندارم و من كه مسئول اين موضوع هستم، هنوز پاسخي از آنها نگرفته ام.
لاريجاني در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا، در ارتباط با نامه اخيرش به وزراي سه كشور اروپايي محتواي اين نامه و پاسخ اروپايي ها به آن اظهار داشت: هنوز درخصوص اين نامه جوابي ارائه نشده و مدتي زمان احتياج است، فكر مي كنم بايد اجازه دهيم اين موضوع مسير ديپلماتيكش را طي كند.
وي درباره اينكه آيا ايران به تعليق مجدد تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان راضي خواهد شد؟ گفت: قبلا پاسخ اين سئوال را داده ايم و اين چيز جديدي نيست ضمن آنكه ما چنين درخواستي از طرف اروپايي دريافت نكرده ايم و هنوز نامه اي در اين زمينه به ما نداده اند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |