چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۵ - Nov 9, 2005
مديركل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي خبر داد:
استانداردسازي بيمارستانهاي تأمين اجتماعي
تا ۳ سال آينده
مديركل درمان مستقيم سازمان تامين اجتماعي از ايجاد باند اورژانس هوايي در بيمارستان هاي شهريار، شهيد لواساني تهران، ۱۵خرداد ورامين و اسلامشهر خبر داد.
به گزارش ايسنا، دكتر بهزادمقدم ديروز در حاشيه هفتمين كنگره سراسري گروه پرستاري و مامايي با عنوان «استرس هاي شغلي و بهداشت روان در پرستاري و مامايي» افزود: به منظور امداد و خدمات رساني سريع به بيماران و بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي در مواقع بحراني و بروز حوادث و سوانح ايجاد باند بالگرد امداد در بيمارستانهاي داراي فضا و امكان فيزيكي اين سازمان در دستور كار قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: هم اكنون بيمارستانهاي فياض بخش و ميلاد در تهران و البرز در كرج مجهز به باند بالگرد امداد شده اند.
مديركل درمان مستقيم سازمان تامين اجتماعي همچنين گفت: با توجه به نقش سازمانهاي بيمه گر در حمايت از ريسك هاي بزرگ، بخش هاي تخصصي و فوق تخصصي بيمارستانها در دستور كار قرار دارد، چنانچه بخش جراحي قلب ميلاد در سال جاري افتتاح و بيمارستان عالي نسب تبريز نيز بزودي افتتاح مي شود.
وي با اشاره به ايجاد ۲۵۰ تخت ويژه در طي سه سال گذشته، گفت: ۴۰ بيمارستان تامين اجتماعي به لحاظ فضاي فيزيكي، تجهيزات پزشكي، نيروي انساني و گردش كار مناسب، استانداردسازي شده اند كه اميدواريم طي سه سال آينده با استانداردسازي سالانه ۱۰ بيمارستان تمامي بيمارستانهاي اين سازمان از معيارهاي استاندارد جهاني برخودار شوند.
به گزارش ايسنا، بهزادمقدم خاطرنشان كرد:هم اكنون بيمارستانهاي شهيد لواساني در بخش جراحي قلب و عروق، لبافي نژاد در بخش ارولوژي و جراحي چشم و فياض بخش در بخش اورژانس به صورت فوق تخصصي تجهيز شده اند.
وي يادآور شد: بازسازي و نوسازي بيمارستانهاي شهيد لواساني، فياض بخش و هدايت در سطح شهر تهران با توجه به قدمت طولاني آنها در دستور كار قرار دارد.
مديركل درمان مستقيم سازمان تامين اجتماعي با بيان اين كه بيش از ۷۵۰ هزار بيمار در سال گذشته بر روي تخت هاي ملكي سازمان بستري شده اند، افزود: پرستاران به دليل حجم زياد كار، فشار مضاعفي را متحمل مي شوند و در اين راستا داشتن اطلاعات مكفي، شرايط محيطي فعاليت مناسب، آرامش فكري و برخورداري از حقوق مكفي و كاهش دغدغه هاي خاطر به واسطه عوامل بيروني در كاهش استرس هاي شغلي اين قشر تاثير بسياري دارد.
وي تصريح كرد: افزايش انگيزه فعاليت پرستاران در بخش هاي ICU و CCU از طريق افزايش بيشتر سطح حقوق آنها يكي از اقدامات اين سازمان در راستاي كاهش فشارها و استرس هاي شغلي بوده است.
به گزارش ايسنا، بهزادمقدم با تأكيد بر لزوم فرهنگ سازي در جامعه براي كاهش استرس هاي پرسنل بيمارستان به خصوص پرستاران گفت: كنترل رفتار از سوي اطرافيان بيماران و اعتماد به تيم پزشكي در بهبود وضعيت خود و به خصوص افزايش كاركرد و كاهش استرس هاي شغلي پزشكان و پرستاران تاثيرگذار است.
وي با اشاره به فعاليت ۱۲ هزار نيروي پرستاري و مامايي در ۷۵ بيمارستان ملكي سازمان تأمين اجتماعي و ۲۷۰ پلي كلينيك، دي كلينيك و درمانگاه افزود: ۷۵ درصد نيروي فعال بخش پرستاري و مامايي را زنان تشكيل مي دهند.
به گفته بهزادمقدم در بيمارستانهاي اين سازمان بخش هاي مختلف از ۹/۰ تا
۴/۱ نفر پرستار به ازاي هر تخت مشغول فعاليتند.

۸۰ درصد از دانش آموزان كشور فقر حركتي دارند
007179.jpg
رئيس  فدراسيون  آمادگي  جسماني  كشور گفت : بيش  از ۸۰ درصد از دانش آموزان كشور داراي  فقر حركتي  و ناهنجاري هاي  حركتي  هستند.
فاطمه  ابوالقاسمي ديروز  در آيين  نخستين  دوره  انتخابات  هيات آمادگي  جسماني  استان  چهارمحال وبختياري  افزود: فقر حركتي  وناهنجاري  ساختاري در دختران  بسيار مشهودتر و شايع تر است .
وي  گفت : بايد در يك  زمان بندي  و برنامه  پنج  تا ۱۵ساله  نسبت  به  برطرف كردن  اين  نقص  اقدام  كرد.
رئيس  فدراسيون  آمادگي  جسماني  ايران  گفت : با همكاري  وزارت  آموزش  و پرورش ، اين  فدراسيون  اقدام  به  آموزش  مربيان  و معلمان  ورزشي  براي  انجام  حركات اصلاحي  خواهد كرد.
ابوالقاسمي افزود: بهترين  راه  برطرف كردن  اين  نقص  در بين  دانش  آموزان  كه بر روي  درس  آنها نيز تاثير مي گذارد، ورزش  كردن  است .
وي  يادآورشد: فدراسيون  آمادگي  جسماني  از اين  پس  به  بيش  از ۷۰ ميليون ايراني  سرويس  ورزشي  و راهكارهاي  درست  ورزش كردن  را ارايه  خواهد داد.
رئيس  فدراسيون  آمادگي  جسماني  اظهار داشت : برنامه  فراگير ورزش  صبحگاهي با همكاري  شهرداري ها در سراسر كشور بزودي  اجرا خواهد شد، تا تمامي مردم بتوانند به  ورزش  بپردازند و با آمادگي  جسماني  مطلوب  در سركار خود حاضرشوند.
ابوالقاسمي ، از اجرا و گسترش  ورزش  آمادگي  جسماني  در بين  سالمندان  كشورخبر داد و گفت : با تشكيل    كميته اي  در اين  طرح  برنامه  ورزش  كردن  سالمندان حتي  بر روي  تخت  بيمارستانها به  اجرا در مي آيد.
به  گفته  وي ، هم  اكنون  اميد به  زندگي  در بين  ورزشكاران ، ۳۰ درصد بيش  از ديگر افراد جامعه  است .
مديركل  تربيت  بدني  استان  چهارمحال  وبختياري  نيز گفت : آمادگي  جسماني  يك ورزش  فرابخشي  است  و نيازمند حمايت  همه  دستگاههاي  اجرايي  براي  گسترش  آن درسطح  جامعه  است .
بهمن  البرزي  افزود: هم  اكنون  ۱۰ هزار ورزشكار بيمه  شده  در رشته آمادگي  جسماني  مشغول  فعاليت  هستند.
به  گزارش  ايرنا، در اين  جلسه  مصطفي  محسن  پور به  عنوان  نخستين  رئيس هيات  ورزش  آمادگي  جسماني  استان  چهارمحال  و بختياري  انتخاب  شد.

واژگوني اتوبوس ۷ كشته و ۴۰ مجروح برجاي گذاشت
گروه اجتماعي: بي احتياطي  دو راننده ، اتوبوس هاي  آنها را واژگون  كرد و باعث  كشته شدن  هفت  نفر و مجروح  شدن  ۴۰ نفر از مسافران  شد.رئيس  مركز اطلاع  رساني  فرماندهي  انتظامي  استان  اصفهان  با اعلام  اين  خبر افزود: اين  حادثه ها به ترتيب  ساعت  ۳۰/ ۱ و ۴۵/ ۶ دقيقه  بامداد ديروز در بزرگراههاي  آزادگان  و معلم  اصفهان  رخ  داده  است .
وي  گفت : مجروحان  اين  دو حادثه  براي  مداوا به  چند بيمارستان  اصفهان  اعزام  شدند.

موفقيت دخترجوان ايراني در نمايشگاه اختراعات آلمان
گروه علمي و فرهنگي: تيم هشت نفره مخترعان جوان ايراني با كسب پنج مدال و جايزه ويژه پنجاه و هفتمين دوره نمايشگاه ايده ها، اختراعات و نوآوري هاي آلمان به كشور بازگشتند.
اين نمايشگاه با شركت ۶۸۰ مخترع از ۳۰ كشور جهان از ۱۲ آبان ماه جاري در شهر نورنبرگ آلمان برگزار شد.
به گزارش ايسنا، سيد مجيد صافي از مخترعان جوان ايراني شركت كننده در اين نمايشگاه كه با ارائه طرحي ابتكاري براي بالابردن استحكام فولاد موفق به دريافت مدال نقره شده است در گفت و گو با خبرنگار ايسنا خاطرنشان كرد: مخترعان ايران با ۲۲ طرح در اين مسابقات حضور داشتند كه تعداد هشت نفر به صورت حضوري و چهار نفر هم به صورت غير حضوري در آن شركت كرده بودند.وي خاطرنشان كرد: در پايان اين نمايشگاه همچنين حميد تاج دوزيان با طرح دستگاه دياليز سيار موفق به كسب مدال طلا شد و پرگل كلانتري با دو طرح در زمينه خودرو از جمله سيستم كنترل علائم حياتي بدن براي رانندگان موفق به كسب دو مدال نقره و جايزه ويژه انجمن مخترعان آلمان شد.
علي كريمي زارچي نيز با طرح لايه مقاومت كننده در برابر خوردگي موفق به كسب يك مدال برنز شد. همچنين انجمن مخترعان آلمان جوايزي را كه تنها براي مخترعان آلماني مشخص كرده بود به آنها اعطا كرد. انجمن مخترعان آلمان در بين ۶۸۰ اختراعي كه در نمايشگاه ارائه شده بود، جايزه ويژه را به پرگل كلانتري، مخترع ايراني اهدا كرد.

صدها دانشجوي زنجاني خواستار راه اندازي
تأسيسات هسته اي نطنز شدند
مهر:صدها تن از دانشجويان دانشگاه هاي زنجان، در دفاع از حق مسلم ايران در دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي در ميدان انقلاب زنجان تجمع كرده و با محكوميت دخالت كشورهاي غربي در به بيراهه كشاندن پرونده هسته اي كشورمان، خواستار راه اندازي تاسيسات هسته اي نطنز شدند. در تجمع ديروز صدها دانشجوي دختر و پسر زنجاني كه به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه هاي اين استان در ميدان انقلاب اين شهر و در زير بارش باران شديد برگزار شد، آنان با حمل پلاكاردها و سردادن شعارهايي خواستار ايستادگي و قاطعيت هر چه بيشتر مسئولان كشورمان در دفاع از حق مسلم ملت ايران در جريان هسته اي شدند.

ديوان محاسبات، وزير سابق ارتباطات
را به جبران خسارت بيت المال موظف كرد
فارس:ديوان محاسبات كشور احمد معتمدي وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات را به جبران خسارات وارده به بيت المال موظف كرد. ديوان محاسبات در راي تجديد نظر خود معتمدي وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات را در خصوص پرونده واردات هزار دستگاه ويدئو پروژكتور كه در آن مقررات رايج رعايت نشده و موجب ضرر و زيان به بيت المال شده بود را محكوم شناخت. از آنجا كه پرونده معتمدي در كميسيون اصل ۹۰ مجلس در دست بررسي بود نسخه اي از حكم به اين كميسيون ارسال شده است و تاكيد شده كه احمد معتمدي موظف به جبران ضرر و زيان بوجود آمده به بيت المال شده است.

بهزاد نبوي در اهواز مضروب شد
ايسنا: معاون رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز درباره مضروب شدن «بهزاد نبوي» پس از سخنراني دوشنبه شب و خروج وي از مهمانسراي اين دانشگاه توضيحاتي داد.
«مهدي قميشي» گفت: علي رغم ملاحظاتي كه در شهر اهواز رعايت كرديم تا تشنجات قبلي تكرار نشود، اين جلسه به صورت خصوصي در مهمانسراي دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار و در آن درباره مسائل دوم خرداد بحث و بررسي شد.اما عده اي متاسفانه حساسيت منطقه را درك نمي كنند و هيچ ملاحظه اي ندارند.وي ادامه داد: علي رغم ملاحظات انجام شده تعدادي موتورسوار مجهز به گاز اشك آور آقاي نبوي را پس از خروج از مهمانسرا مورد محاصره قرار دادند.محاصره از در مهمانسرا آغاز شد، البته نيروي انتظامي موفق شد ايشان را تحت الحفظ تا فرودگاه همراهي كند.اما پس از رسيدن به فرودگاه، هنگام پياده شدن مورد هجوم چند نفر از آنها قرار گرفت و همراهان ايشان نيز ضرب و شتم شدند كه خوشبختانه جراحت عمده اي ايجاد نشد.

انتقاد جنبش عدالتخواه دانشجويي از رئيس جمهور
مهر:جنبش عدالتخواه دانشجويي در نامه اي سرگشاده به رييس جمهوري با اشاره به نحوه انتخاب مديران، تاكيد كرد: ادعاي انتخاب شايسته ترين ها بدون جستجوي حساب شده در ميان جامعه نخبگان و مديران دلسوز كشور قابل قبول نبوده و عدم اجراي آن به بهانه عدم آشنايي يا فرصت اندك توجيه پذير نيست.در بخشي از اين نامه خطاب به محمود احمدي نژاد آمده است:جنبش عدالتخواه دانشجويي بر خود فرض مي داند تا از شما و دولت محترمتان كه پرچم عدالتخواهي را بلند كرده ايد حمايت كند و چنانچه رهبر معظم انقلاب نيز تاكيد كردند، پيشداوري ها و نتيجه گيري هاي زود رس و شتابزده را غير منصفانه و نادرست مي داند، اما انتقاد از عملكرد فعلي و خصوصا امر مهم انتخاب مديران ارشد دولت را موجه و حتي ضروري مي داند تا در اين بستر سلامت دولت محترم حفظ گردد.اين جنبش با اشاره به نقدهاي خود درباره برخي انتصاب هاي گذشته رييس جمهور، در ادامه نامه خود افزود: اينك كه مجددا پيشنهادات شما براي چهار وزير باقيمانده را با مباني مديريت انقلابي و شعارهاي حضرتعالي در تناقض ديده ايم، خواستار توضيح درباره اين روند و پاسخ به مردمي هستيم كه با اميد بازگشت به اصالت هاي انقلابي به شما روي آوردند و اميدواريم كه جريان اصيل عدالتخواهي از برخي شائبه ها و سياسي كاري ها مصون بماند.

تحركات منافقين در بروكسل ، خلاف
سياست هاي ضدتروريستي اروپاست
ايرنا: سفير ايران در بلژيك در مصاحبه با يك تلويزيون اين كشور، با اشاره به اجتماع هواداران گروهك منافقين در بروكسل، گفت: اين تظاهرات با هدف جلوگيري از اضمحلال گروهك مزبور صورت گرفته است.علي آهني، به تلويزيون وي.آر.تي اظهارداشت، در پي سقوط صدام، مهمترين حامي اين گروهك و بازگشت بيش از ۵۰۰ تن از اعضاي آن به ايران، اكنون اين گروهك در آستانه فروپاشي قرار گرفته و سعي دارد با برگزاري چنين اجتماعي، بحران داخلي خود را بپوشاند.سفير ايران با اشاره به فعاليت هاي تروريستي اين گروهك افزود:نام گروه مزبور در فهرست گروههاي تروريستي اتحاديه اروپا قرار دارد و سابقه آن در ترور افراد و شخصيتهاي مختلف ايراني و خودسوزي و نيز همكاري با صدام براي همه آشكار است.آهني افزود: صدور مجوز تظاهرات و فعاليت براي اين گروه تروريستي در كشورهاي اروپايي، نشانگر عدم جديت اتحاديه اروپا در مبارزه با تروريسم است.

ايران از كانادا خواست درخصوص نقض
حقوق بشر در آن كشور فرافكني نكند
ايرنا:نماينده ايران در كميته حقوق بشر مجمع عمومي سازمان ملل از كانادا خواست به جاي فرافكني، بطور مسئولانه تري به جامعه بين المللي درباره نقض حقوق بشر در آن كشور پاسخ دهد.مصطفي اعلائي در كميته حقوق بشر مجمع عمومي سازمان ملل با ارائه مستنداتي، موارد متعدد نقض حقوق بشر در كانادا را مورد انتقاد قرار داده بود.مصطفي اعلائي نماينده ايران گفته بود براساس مدارك ارائه شده از سوي مكانيزم هاي نظارتي سازمان ملل و سازمان هاي غيردولتي، كانادا همواره يكي از نقض كنندگان حقوق بشر در جهان بوده كه نوع رفتار تبعيض آميز مقامات و پليس كانادا با بوميان اين كشور و ربوده شدن حداقل پانصد زن بومي در چند سال گذشته از جمله اين موارد است.

ليست دانشجويان زنداني همچنان تحت بررسي
ايسنا:ليست وزارت علوم از دانشجويان زنداني براي تصميم گيري درباره آزادي آنها همچنان تحت بررسي قوه قضاييه است.ليست دانشجويان زنداني كه از هفته گذشته از سوي وزارت علوم تحويل رياست قوه قضاييه شده است، در اين قوه تحت بررسي است و احتمالا تا پايان هفته نتيجه اعلام مي شود.

شريعتمداري:مصلحت انديشي كار مجلس نيست
ايسنا:مديرمسئول روزنامه كيهان درباره راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي رئيس جمهور تأكيد كرد: مصلحت انديشي كار مجلس نيست.حسين شريعتمداري اظهارداشت: مجلس طبق قانون اساسي موظف است صلاحيت وزراي پيشنهادي را بررسي كند و در صورتي كه آنها را براي وزارتخانه مربوطه مناسب و كارآمد ديد به آنها راي اعتماد دهد.وي ادامه داد: بررسي و راي اعتماد به وزرا منطبق با سوگندي است كه نمايندگان هنگام ورود به مجلس ياد كردند و عهدي است كه از سوي موكلانشان برعهده آنهاست.

نوزدهمين همايش ائمه جمعه سراسر كشور برگزار مي شود
فارس:نوزدهمين همايش ائمه جمعه سراسر كشور، با موضوع نقش نماز جمعه در همبستگي ملي و مشاركت عمومي در روزهاي ۲۳ ، ۲۴ و ۲۵ آبان ۸۴ در ساختمان سابق مجلس شوراي اسلامي  برگزار مي شود.دبير همايش در اين باره گفت: ائمه جمعه سراسر كشور در اولين روز قبل از شروع همايش با حضور در بارگاه ملكوتي بنيانگذار فقيد انقلاب اسلامي با روح پرفتوح حضرت امام خميني (ره) تجديد ميثاق و سپس ضمن ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي، نوزدهمين همايش ائمه جمعه سراسر كشور با سخنان معظم له آغاز به كار خواهد كرد.ابراهيمي گفت:در اين همايش كه با عنوان «نقش نماز جمعه در همبستگي ملي و مشاركت عمومي» برگزار مي شود درخصوص عوامل، زمينه ها و چگونگي تحقق همبستگي ملي و مشاركت عمومي بحث و تبادل نظر خواهد شد.وي افزود: سران قوا و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از جمله سخنرانان اين همايش مي باشند تا ضمن حضور در همايش ائمه جمعه سراسر كشور نقطه نظرات خود را پيرامون مسايل اساسي كشور و موضوع همايش مطرح نمايند.

جشنواره نشريات كودك و نوجوان برگزار مي شود
گروه اجتماعي: هفتمين جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان با شركت ۵۱ نشريه از ۲۱ تا ۲۶ آبان ماه برگزار مي شود و به معرفي افراد برگزيده اين حوزه مي پردازد.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، جعفر ابراهيمي (شاهد)، دبير جشنواره به جشن ها، ميزگردها و تجليل از افراد برتر نشريات كودك و نوجوان اشاره كرد و گفت: جشن كيهان بچه ها، ميزگردهاي سردبيران نشريات كودك و نوجوان، شعر، داستان و همچنين مراسم اهداي جوايز در طول اين جشنواره برپا خواهد شد.وي درخصوص ۱۳ بخشي كه آثار نشريات كودك و نوجوان به تفكيك در آنها مورد بررسي قرار مي گيرد اظهارداشت: طنز، مقاله، سرمقاله و يادداشت، گفت وگو و گزارش، تصويرگري، شعر، شعر مخاطب، ترجمه، مطالب ديني و مذهبي، داستان، عكس و داستان مخاطب بخش هايي هستند كه آثار موجود در آنها داوري مي شود.

نتايج ارزيابي طرح «آموزش مهارتهاي زندگي» درتهران
گروه علمي فرهنگي: معاون آموزشي آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام نتايج ارزيابي اجراي طرح آموزش مهارتهاي زندگي در ۵۶ مدرسه شهر تهران گفت: عدم تغيير رفتار و روحيه ساير دبيران، بي تجربگي بعضي مربيان پرورشي، كمرنگي فعاليتهاي مذهبي و احكام و مشكل فضاي آموزشي عمده وجوه منفي و نقاط ضعف طرح از نظر دانش آموزان شناسايي شد.
عراقي نيا در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران كم بودن جلسات آموزش توجيهي، ضعف در هماهنگي و زمانبندي، جانيفتادن برخي مطالب و طولاني بودن زمان برگزاري جلسات را نكات منفي طرح از نظر مربيان پرورشي خواند و تصريح كرد:مربيان پرورشي همچنين استفاده نكردن از منابع سمعي و بصري، يكساني وظيفه تدريس مهارتهاي زندگي و فعاليت پرورشي مدرسه، عدم دسترسي به منابع مطالعاتي و كمك آموزشي، مشكل فضايي آموزشي و عدم برگزاري همزمان آموزش اولياء و كلاسهاي مهارتهاي زندگي را از ديگر وجوه منفي و نقاط ضعف اجراي طرح آموزش مهارتهاي زندگي بيان كردند.وي با اشاره به اين كه نكات منفي طرح از نظر مديران مدارس، ضعف در برنامه ريزي، هماهنگي و اطلاع رساني،  كم بودن تعداد جلسات آموزشي، مشكل فضاي آموزشي، آموزش محدود مربيان و اوليا شناسايي شده است، ادامه داد:مديران مدارس استفاده كمتري از طرح داشته اند، هر چند آنها تاثير اجراي مهارتهاي زندگي را بر دانش آموزان مثبت ارزيابي مي كنند، اما نسبت به تاثيرات مثبت طرح بر مربيان پرورشي و خود، با احتياط برخورد مي كنند.به گفته عراقي نيا، مديران مدارس ضمن تأكيد بر تاثيرات آموزشي، فردي و اجتماعي طرح مهارتهاي زندگي و تاثير آن در ارتباط دانش آموزان با مسئولان و دبيران دروس ديگر و اعضاي خانواده آنها معتقدند كه تاثيرات واقعي و ماندگار طرحهايي مانند آموزش مهارتهاي زندگي پس از گذشت چند سال جلوه گر مي شود.

جشنواره قرآن كريم
در سازمان ميادين و تره بار شهرداري تهران
گروه علمي فرهنگي: همزمان با روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان، مراسم اختتاميه اولين جشنواره قرآن كريم در سازمان ميادين و تره بار شهرداري تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه روز دوشنبه هفته گذشته با حضور آيت الله خزعلي عضو مجلس خبرگان رهبري و جمعي از شهرداران و معاونان مناطق شهرداري تهران و كاركنان سازمان برگزار شد، به نفرات برگزيده هداياي نفيسي اهدا شد.
حدود ۵۰۰۰ نفر از كاركنان و كارگزاران سازمان در جشنواره يادشده شركت كردند كه در خلال روزهاي ۲۰ تا ۲۶ مهرماه برگزار شد.
اين افراد در ۸ موضوع قرآني با يكديگر رقابت كردند و درنهايت در هر رشته ۳۰ نفر انتخاب و براي حضور در سومين جشنواره قرآن كريم در شهرداري تهران معرفي شدند.

در حاشيه اظهارات تازه وزير راه و ترابري
از خبر تا عمل
وزير راه و ترابري گفته است: ايران از رتبه نخست سوانح جاده اي دنيا فاصله گرفته و ديگر از لحاظ تلفات جاده اي در رتبه چند كشور اول قرار ندارد.
اين گفته محمد رحمتي در نگاه اول خبر مسرت بخشي است به ويژه آن كه با اجراي طرح «الزامي شدن بستن كمربند ايمني از مبدأ تا مقصد» مي توان كاهش بيشتر اين حوادث دلخراش و رقت بار را انتظار داشت. اما با وجود اين، آمار تلفات انساني در جاده هاي كشور همچنان دهشتناك است، به گونه اي كه فرمانده پيشين نيروي انتظامي مرگ و مير سالانه ناشي از تصادفات در كشور را بيش از آمار سالانه شهداي جنگ تحميلي برآورد كرد. براساس آمارهاي اعلام شده رسمي در سال ۸۳ بيش از ۱۸ هزار نفر در جاده هاي كشور بر اثر تصادف جان باخته اند و دهها هزار نفر نيز مجروح شده اند. اين آمار گوياي آن است كه در هر ساعت دستكم ۲ هموطن در جاده ها كشته شده است. به اين آمار تكان دهنده علاوه بر صدمات اقتصادي و از بين رفتن سرمايه هاي كشور بايستي آثار جبران ناپذير و نگران كننده آسيب هاي اجتماعي ناشي از بِي سرپرست شدن بسياري از خانواده ها را نيز افزود. از سويي ديگر حجم متراكم پرونده هاي قضائي در رابطه با اين حوادث و افزايش آمار زندانيان محكوم به پرداخت ديه و آثار و تبعات آن را نيز نمي توان از نظر دور داشت.
در كنار همه اين موارد وضعيت نابسامان جاده هاي كشور كه بعضا تا ۲ هزار نقطه حادثه خيز براي آن شناسايي شده، نقص علايم هشداردهنده و ضعف عمليات امدادرساني در جاده ها و از همه مهم تر فرهنگ غلط رانندگي در كشور، آمار و آثار تصادفات را بالا نگه مي دارد. به نظر مي رسد براي حل اين مشكل اساسي ۳ اراده بايد توأمان شكل بگيرد.
اول، دولت بايد براي توسعه و بهبود راه هاي كشور و حمل و نقل عمومي عزم جدي به عمل آورد. هزينه اين توسعه قطعا بيشتر از آثار پيدا و پنهان صدمات انساني، اقتصادي و اجتماعي تصادفات جاده اي نيست؛ ضمن اين كه اقدام در اين جهت با مشاركت بانك ها و بخش خصوصي زمينه هاي اشتغال و رونق اقتصادي را نيز فراهم مي آورد.
دوم؛ اراده نيروي انتظامي در اجراي صحيح و درست قوانين و مقررات و پيگيري مستمر آن نقش مهمي در كاهش حوادث ناشي از تصادفات دارد. اجراي درست قانون بستن كمربند ايمني و جا انداختن آن ظرف چند سال اخير حكايت از اين دارد كه اجراي مقررات نياز به جديت و استمرار دارد.
سوم و مهم ترين نكته، فرهنگ سازي و آموزش مداوم شهروندان در جهت استفاده درست از وسيله نقليه، آشنايي با قوانين و مقررات و همچنين آثار و تبعات ناشي از بي توجهي به قانون است. نهادهاي فرهنگي، رسانه ها و دستگاه هاي آموزشي همچون آموزش و پرورش بايد با برنامه اي هماهنگ در اين جهت حركت كنند و آموزش و فرهنگ سازي را در همه سطوح مورد توجه قرار دهند.

افزايش سن بازنشستگي مخالف اشتغال زايي است
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه افزايش سن بازنشستگي به ۳۵ سال طرحي بر ضد اشتغال زايي در كشور است ، گفت: اجراي اين طرح گرچه به سود صندوق بازنشستگي كشوري است اما به طور حتم تبعات رواني بسياري را در جامعه به همراه خواهد داشت .
عبدالرضا مصري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود : افزايش سن بازنشستگي به ۳۵ سال از سوي وزير رفاه و تامين اجتماعي تكذيب شده بنابراين به نظر مي رسد كه مطرح شدن چنين بحثي در مجلس منتفي شود اما در صورت مطرح شدن مجدد به طور حتم ضررهاي بسياري متوجه جامعه خواهد شد.وي به اثرات و تبعات منفي افزايش سن بازنشستگي در كشور اشاره كرد و افزود : در صورت اجراي اين طرح خروجي نيروها از دستگاهها و سازمانهاي مختلف متوقف و در مقابل استخدام و جذب نيرو نخواهيم داشت و اين امر مشكل بيكاري در كشور را دوچندان خواهد كرد.مصري تصريح كرد: در صورتي كه خواستار اشتغال زايي و كمك به حل مشكل اشتغال به خصوص در ارتباط با جوانان در كشور هستيم بايد خروجي نيرو در سازمانها و دستگاههاي دولتي صورت گيرد و به طور حتم در صورت مطرح شدن اين طرح اهداف مربوط به اشتغال زايي در كشور محقق نخواهد شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |