شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۷ - Nov 12, 2005
محاكمه عامل قتل مترو كرج آغاز مي شود
گروه حوادث: جلسه محاكمه عامل جنايت در مترو كرج ساعت ۹ صبح امروز در شعبه اول ويژه روحانيت برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، بررسي ها درباره ماجراي شليك مرگبار در محوطه ايستگاه مترو كرج عصر روز چهارم خرداد در جريان تيراندازي به سوي پسر ۲۰ ساله آغاز شد.اين شليك زماني رخ داد كه مسافران مترو ساعت ۲۵/۱۸ پس از خروج از راهروهاي خروجي وارد محوطه بيروني ايستگاه شدند.هنگامي كه مسافران هركدام سعي داشتند خود را به تاكسي و اتوبوس ها برسانند. ناگهان صداي شليك گلوله اي همه را وحشت زده كرد.
مردم با مشاهده پسر جواني كه غرق در خون روي زمين افتاده بود به سمت او دويدند و متوجه شدند كه وي با شليك گلوله فردي كه لباس شخصي به تن داشت از فاصله نزديك در ناحيه سرش مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
عامل اصلي حادثه، در برابر چشمان نگران مردم به طرف دفتر مديريت مترو رفت و دقايقي بعد مأموران كلانتري وحدت در محل حادثه حضور يافتند. مأموران انتظامي پس از بررسي مقدماتي صحنه حادثه، مرد مسلح را كه عسگر نام داشت سوار خودرو كردند و از محل دور شدند. جسد پسر جوان هم كه علي نام داشت پس از شناسايي به پزشكي قانوني انتقال يافت.در ادامه تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه فرد ضارب يكي از مسئولان سابق پليس استان تهران و از مديران فعلي بخشي از ناجا بوده است.
پس از تحقيقات و اخذ اظهارات شاهدان، پرونده اين حادثه براي بررسي تكميلي و رسيدگي به شعبه اول دادگاه ويژه روحانيت ارسال شد.
يك هفته پس از وقوع اين حادثه متهم ۳۹ ساله پرونده از زندان اوين براي بازجويي به شعبه اول دادگاه انتقال يافت. وي درباره چگونگي وقوع اين حادثه نزد زرندي _ قاضي پرونده _ چنين ادعا كرد: روز حادثه به دليل آن كه خودروام در تعميرگاه بود، سوار مترو شده و به كرج رفتم. در داخل واگني كه من بودم، بين پسر جواني كه يك بسته پلاستيكي مشكي در دست داشت و دو جوان دانشجو جروبحث به وجود آمد.
وقتي قطار در ايستگاه كرج متوقف شد و مسافران پياده شدند، بار ديگر بين آن سه نفر جروبحث به وجود آمد، ولي سرانجام با دخالت من دو جوان دانشجو به راه خود ادامه داده و به طرف ايستگاه تاكسي رفتند. چون احساس مي كردم كه جوان پلاستيك به دست از حال عادي خارج است، به عنوان ضابط عام قوه قضائيه، تصميم گرفتم از او تحقيق كنم.
بنابراين درحالي كه آن پسر جوان در محوطه بيروني ايستگاه بود، صدايش كردم و خواستم بايستد. ولي احساس كردم او قدم هايش را تندتر كرد. به دنبالش دويدم. در همين لحظه اسلحه ام را بيرون آورده و مسلح كردم. او به عقب برگشته و با ديدن اين صحنه ايستاد. از پشت يقه پيراهنش را گرفتم. احساس كردم مي خواهد با من مقابله كند. تهديد كردم اگر مقاومت كند، شليك مي كنم. داد زد و گفت: اگر جرأت داري بزن. در همين لحظه گلوله اي شليك شد و او بر روي زمين افتاد. از اين اتفاق بهت زده بودم.او ادامه داد: نمي دانستم چه كار مي كنم. تنها يادم مي آيد كه با رساندن خودم به كيوسك ايستگاه مترو خواستم تا پليس ۱۱۰ را در جريان حادثه قرار دهند.اين در حالي است كه مادر مقتول با حضور در دادسراي ويژه روحانيت خواستار قصاص نفس (اعدام)متهم شد.
اين گزارش حاكي است، قرار است، امروز ساعت ۹ صبح متهم اين پرونده در شعبه اول دادگاه ويژه روحانيت به رياست قاضي زرندي به دفاع از خود بپردازد.

پليس به دنبال راننده فراري
007359.jpg
گروه حوادث: پليس در جست وجوي سرنشينان خودروي پرايدي است كه پس از تصادف با پسر جواني در خيابان جنت آباد، از محل حادثه گريختند.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۳ ظهر روز هفدهم تيرماه سال جاري پسر جواني به نام محمد درحالي كه همراه يكي از دوستانش در حال عبور از خيابان جنت آباد جنوبي بودند، ناگهان با يك دستگاه خودروي پرايد تصادف كردند.سرنشينان خودرو كه دو پسر جوان بودند پس از تصادف با آنها، به سرعت صحنه تصادف را ترك كردند.
مردم بلافاصله محمد ۲۲ ساله را به بيمارستان ميلاد انتقال دادند اما به رغم تلاش پزشكان، اين پسر جوان پس از ۱۵ روز بر اثر ضربه مغزي در بيمارستان جان سپرد.تلاش براي دستگيري سرنشينان خودروي پرايد سفيد رنگ زير نظر بازپرس شعبه ۵ دادسراي صادقيه همچنان ادامه دارد.

گربه و فرود اضطراري هواپيمادر زاهدان
007356.jpg
گروه حوادث: وجود يك گربه در كابين خلبان، وي را مجبور به فرود اضطراري هواپيما در فرودگاه زاهدان كرد.
در پي اخبار واصله از پليس فرودگاه هاي كشور مبني برفرود اضطراري يك هواپيما در فرودگاه زاهدان تحقيقات لازم در اين خصوص صورت گرفت.بر اساس اين گزارش، عصر پنج شنبه خلبان يك فروند هواپيماي ايرباس كه از تهران پرواز كرده بود در حين پرواز، متوجه وجود يك گربه در كابينش شد.
بر اساس اين گزارش، او به همين دليل مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه زاهدان شد و اعلام كرد تا خارج نشدن گربه از كابين حاضر به ادامه پرواز نخواهد شد.گفتني است، پس از خارج كردن گربه هواپيما با ۳ساعت و ۵ دقيقه تاخير به پرواز خود ادامه داد.

دستگيري زوج آدم ربا
سايت جنايي : يك زوج آمريكايي در شهر فونيكس كه پس از فريب دادن يك نوجوان فراري وي را در خدمت اميال پليد خود و جمعي از منحرفان اينترنتي قرار داده بودند، توسط پليس دستگير شدند.
دستگيري اين زوج كه ۱۹ سال و ۱۸ سال دارند، پس از آن صورت گرفت كه دختر فراري ۱۵ ساله از فرصتي كه در نيمه شب بدست آورده بود، براي تماس با خانواده اش و اطلاع به آنها استفاده كرد. اين دوتن صبح روز بعد توسط پليس دستگير شدند.
پليس مي گويد اين دختر ۱۵ ساله پس از فرار از منزل خود در فاصله زماني سه ساعته گرفتار اين زوج شد. آنها او را به پارك دورافتاده اي بردند و به همراه دوستان خود ساعت ها او را مورد تعرض قرار دادند.اين دختر جوان سپس مدتي در يك لانه سگ در داخل آپارتماني در درون خانه اي دور افتاده نگهداري شد. در طي اين دوران بارها با تهديد اسلحه وي را به اعمال خلاف اخلاق با مشترياني كه از طريق اينترنت يافته بودند وادار مي كردند.
اين زوج كه پليس نام آن ها را فاش نكرده است هم اكنون به اتهام صدها مورد تجاوز جنسي و وادار كردن كودكان به فحشا و تصوير برداري و تهيه فيلم هاي هرزه در بازداشت به سر مي برند.

قتل براي كمك به وكيل
آسوشيتدپرس: رابطه عاطفي شكل گرفته ميان جيمز روان، وكيل مدافع و فرانك استرادا، سردسته يكي از بزرگترين باندهاي قاچاق مواد مخدر به حدي گسترش يافته بود كه استرادا در يك مورد حاضر به قتل شخصي شده بود تا در نهايت به حل و فصل پرونده كمك كند!
روان حاضر به پذيرش اين اتهام نشده است اما دادستان ايالتي اوهايو مي گويد كه رابطه ميان وي و موكل قاچاقچي اش باعث شده است تا استرادا با دستور به ادي مركادو، يكي از اعضاي ارشد گروه تحت فرمان خود، تنها شاهد يك پرونده را كه مي توانست با شهادت خود روند پرونده را به شكست روان منتهي كند، به قتل رسانده است.
استرادا كه به دليل قتل آيدا اسكالرا در سال ۱۹۹۶ هم اكنون تحت محاكمه است به باور دادستان با تحريك روان اقدام به قتل اين زن كرده است تا در پرونده اي كه وكيل مدافع آن روان بوده است مانع شكست خوردن وي شود. اماروان مي گويد كه قتل اين زن به اين دليل صورت گرفته است كه وي شاهد يكي از جنايات استرادا بوده و هيچ ربطي به وي ندارد.
دادستان مي گويد در جريان پرونده اي كه يك سوي آن يكي از افراد باند استرادا بوده و وكالت وي بر عهده روان قرار داشته است، دو تن از نزديكان و وابستگان دور استرادا قرار بود به عنوان شاهدان موضوع در دادگاه شهادت دهند. در اين ميان تنها اين زن ۳۵ ساله كه شاهد سوم محسوب مي شد مي توانست به عنوان برگ برنده اصلي دادستان كذب بودن ادعاهاي دو شاهد ديگر را مشخص كند. گفته مي شود روان در جريان ديداري با استرادا به تلويح به وي مي فهماند كه در صورت غيب شدن! يكي از شاهدان اوضاع بهتر خواهد شد. بدين ترتيب ناگهان شاهد سوم كشته شده و جسد وي مدتي بعد پيدا مي شود!
دادستان هم چنين مي گويد در جريان بازرسي آپارتمان استرادا، اسناد دولتي و مدارك و شواهدي كه در اختيار روان قرار داشته را يافته اند!. اين امر بر خلاف موضع روان مبني بر عدم وجود هر نوع ارتباطي با استرادا، نشان دهنده رابطه اي بسيار نزديك است.
دادستان همچنين مي گويد روان ظرف سه سال گذشته، پس از افشاي اين رابطه و لغو پروانه وكالتش بازهم عملا در پس پرده به هدايت اعمال حقوقي وي پرداخته و با مشاوره وي استرادا بارها از چنگال قانون گريخته است.
انتظار مي رود بررسي پرونده اين وكيل مدافع ،جنجالي وتبديل به موضوع روز محافل حقوقي آمريكا شود.

آزادي گروگان ۱۴ساله پس از ۴۱روز
گروه حوادث: گروگان ۱۴ساله توسط ماموران انتظامي گنبد و هنگ مرزي زابل آزاد شد.
در ساعت ۲۱و ۲۰دقيقه مهرماه سال جاري شخصي به نام عزيز-ن ساكن روستاي كوچك پلنگ با مراجعه به كلانتري ۱۶باغعلي شهرستان گنبد كاووس اظهار داشت : فرزند ۱۴ساله ام به نام محمود ساعت ۱۴امروز از مدرسه راهنمايي روستاي كوچك خرطوم به همراه سه نفر از دوستانش به سمت منزل در حركت بوده كه دو نفر موتور سيكلت سوار او رابا خود برده اند .
بلافصله پرونده در اختيار ماموران معاونت آگاهي گنبد قرار گرفت و در تحقيقات اوليه مشخص شد موضوع آدم ربايي بوده و توسط شخصي به نام حسن ۲۱ساله صورت گرفته است.كه همدستش نادر در شاهرود از گروه جدا گشته و در سانحه رانندگي با موتور سيكلت فوت نموده است و حسن به اتفاق دو نفر ديگر به نام هاي رشيد و شير احمد كودك ۱۴ساله را با يك دستگاه خودروي سواري به شهرستان زابل انتقال داده اند كه كاراگاهان آگاهي گنبد با اخذ نيابت قضايي به شهرستان زابل اعزام و با همكاري ماموران آگاهي هنگ مرزي زابل پس از چند روز تحقيقات متهم اصلي حسن را به همراه ۳نفر ديگر به نام هاي جوهد و جليل و جواد دستگير و از مخفيگاه متهمين يك قبضه اسلحه كلاشينكف به همراه يك تيغه خشاب و ۲۰تير فشنگ كشف و ضبط كردند.
حسن در تحقيقات اوليه به آدم ربايي اقرار كرده وگفت: محمود را پس از انتقال به زابل به برادر ۱۸ساله ام حسين سپردم تا فعلادر افغانستان از او نگهداري كند. پرونده حسن به اتهام آدم ربايي به گنبد كاووس ارجاع وپرونده ۳نفر ديگر به اتهام حمل و نگهداري اسلحه به دادگاه انقلاب زابل ارجاع و از آن طريق متهمين روانه زندان شدند.
سرانجام با اعزام كاراگاهان آگاهي گنبد به منطقه زابل با كمك و همكاري ماموران هنگ مرزي زابل عرصه بر آدم ربايان تنگ شده و كودك ربوده شده رها و تحويل خانواده اش گرديد.

آغاز جلسه بازپرسي درخصوص پرونده حادثه دلگشا
گروه حوادث: امروز اولين جلسه بازپرسي حادثه دلگشا برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، امروز اولين جلسه بازپرسي محسن، متهم حادثه خيابان دلگشا كه در آن پسر جواني به نام سيدمصطفي با شليك پنج گلوله كشته شده بود در دادسراي امور جنايي تهران توسط بازپرس هنرمند انجام خواهد گرفت.
متهم در جريان تحقيقات اوليه عنوان كرده است كه قبل از شليك گلوله ها چند بار به سيدمصطفي دستور ايست داده است.اين متهم افزوده است: شرايط قانون استفاده از اسلحه براي دستگيري متهمان را درمورد اين پرونده نيز رعايت كرده بود ولي بي اعتنايي به دستور پليس منجر به شليك گلوله ها و مرگ سيدمصطفي شده است.تحقيقات بر روي اين پرونده با پايان گرفتن عمليات كارشناسي اسلحه و كسب نتيجه پزشكي قانوني ادامه دارد.

آن سوي حادثه
خطر هنگام عبور از معابر با درختان انبوه
ايسنا: روز چهارشنبه يكي از بازپرس هاي ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران، با تاكيد بر اين كه قتلي در فضاي سبز امن براي مجرمان به دور از چشم ماموران و حتي عابران عمومي اتفاق افتاده است، رسيدگي به چنين محيط  هاي جرم خيزي در سطح شهر تهران را خواستار شده بود.
اصغرزاده با اشاره به قتلي كه چند هفته گذشته در اتوبان آزادگان اتفاق افتاده بود، اظهار كرده بود: عوامل شهرداري در فضاي سبز روبه روي اتوبان ساوه جسد زني ۲۳ تا ۲۵ ساله اي را كشف كردند كه از ناحيه گردن با روسري بسته شده بود و به واسطه آن جان خود را از دست داده بود.
اين قاضي دادسراي امور جنايي تهران، محل وقوع اين جنايت را از جمله محل هاي مستعد براي وقوع جرم و قتل عنوان و تصريح كرده بود: در اتوبان آزادگان ابتداي جاده ساوه درختان انبوه و بسياري وجود دارد كه اجازه ديد از داخل خيابان به پياده رو را نمي دهد.هم چنين هيچ وسيله روشن كننده و تيرهاي چراغ برق در اين مكان وجود ندارد. علاوه بر اين موارد، هيچ گشت و نظارتي در اين اماكن وجود ندارد و اين محل پوشش بسيار مناسبي به واسطه كاشته شدن غير اصولي درختان توسط شهرداري براي مجرمان شده است.
بازپرس اصغرزاده با بيان اين كه حداقل چهل متر بين محل عبور خودروها و ناحيه پشت درختان وجود دارد، گفته بود: سر و صداي ناشي از عبور با سرعت خودروها در اين منطقه اجازه شنيدن هيچ فريادي را به رانندگان يا افراد عبوري نمي دهد.بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران، در پايان خاطرنشان كرده بود: مسئولان شهرداري به كمك پليس و دستگاه قضايي بايد هر چه سريع تر در جهت رفع، حذف يا اصلاح چنين اماكني در سطح شهر تهران اقدام كنند تا محيط مناسب جنايت براي فرصت طلبان فراهم نشود.بر اساس اين گزارش عليار ارشدي در اين زمينه مي گويد: مقامات قضايي علاوه بر رسيدگي به پرونده ها بايد اقداماتي براي جلوگيري از وقوع جرم در مناطق جرم خيز داشته باشند.
وي اظهار مي دارد: براي كاهش جرم و جنايت در فضاهاي سبز و پارك ها وجود مراقب ضروري است؛ داخل فضاهاي سبز جنگلي و پارك ها بايد ماموراني براي حفظ جنگل ها و مقابله با افرادي كه مي خواهند از اين مناطق براي ارتكاب جرم استفاده كنند، قرار داد.
اين مدرس دانشگاه خاطرنشان مي كند: دادستان ها، بازپرسان و دادياران علاوه بر رسيدگي به پرونده ها بايد دستوراتي براي جلوگيري از وقوع جرم در جهت ياري نيروي انتظامي صادر كنند؛ مقامات قضايي نيز بايد اقدامات لازم را جهت توجيه پرسنل نيروي انتظامي و ساير ضابطان قضايي در جهت محافظت از مناطق جرم خيز انجام دهند.عبدالصمد خرمشاهي يك وكيل دادگستري در اين زمينه مي گويد: نمي توان توان نيروي نظارتي و كنترلي را در يك منطقه خاص متمركز كرد تا جاي ديگر به بهشت جنايتكاران تبديل شود.
عبدالصمد خرمشاهي اظهار مي دارد:استعداد جرم خيزي برخي مناطق سبب مي شود مجرمان در اين گونه مناطق بيشتر مرتكب جرم شوند، اما ضرورت امنيت در تمام مناطق شهر احساس مي شود.نمي توان هم و غم پرسنل نيروي نظارتي و كنترلي را در يك منطقه خاص متمركز كرد تا جاي ديگر به بهشت جنايتكاران تبديل شود.
وي با بيان اين كه ارتكاب جرايم سير صعودي دارد، ادامه مي دهد: به هر حال در كنار مراقبت ها و نظارت هايي كه لازم است در جهت آرامش و امنيت كشور صورت گيرد، بخش مهم اين است كه راهكارهايي بايد انتخاب كرد تا ميل به ارتكاب جرم كمتر شود؛ زيرا اين امر پاك كردن صورت مساله است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |