شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۳ - Nov 19, 2005
بـورس
Front Page

مظاهري، نهاونديان و كبوراني براي اداره بازار سهام مطرح هستند
پذيرش استعفاي دبير كل بورس تهران
احتمال تعيين يك مدير دوران گذار يا سرپرست موقت تا زمان اجراي قانون جديد افزايش يافت
007968.jpg
حسين عبده تبريزي پس از دوسال و نيم از بورس رفت
گروه بورس - سروش خسروي: عصر سه شنبه وقتي نشست مشترك شوراي نگهبان و اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس درباره لايحه بازار اوراق بهادار با موفقيت به پايان رسيد، حسين عبده تبريزي فاصله كوتاه پارلمان تا بورس تهران را به سرعت طي كرد و نامه حروفچيني شده اي را كه بالاي
سر برگ آن عنوان «دبير كل» خودنمايي مي كرد، به امضاء رساند.
دقايقي بعد رونوشت نامه به
«باب همايون» محل استقرار وزارت اقتصاد ارسال شد. استعفاء نامه دبير كل بورس تهران بار ديگر روي ميز وزير اقتصاد، قائم مقام او و رئيس هيأت مديره سازمان بورس قرار گرفته بود.
حسين عبده تبريزي ۱۴ شهريورماه نيز در پي اوج گيري بحران بورس استعفاي خود را تقديم مقامات وزارت اقتصاد و هيأت مديره بورس كرده بود و در آن زمان رئيس هيأت مديره بورس استعفاي دبير كل را تكذيب كرد، اما خبر صحت داشت و ظاهرا در پي استعفاي دبير كل، هيأت مديره از او خواسته بود تا زمان تصويب و نهايي شدن لايحه بازار اوراق بهادار در سمت خود باقي بماند، حالا اين شرط محقق شده و «آقاي دبير كل» كار خود را پايان يافته مي بيند.
سومين دبير كل
حسين عبده تبريزي سومين دبير كل سازمان بورس اوراق بهادار طي دوران پس از انقلاب به شمار مي رود. پيش از او اله وردي رجايي سلماسي به مدت ۱۸ سال و تا شهريور ۷۶ دبير كلي بورس را بر عهده داشت، پس از او قائم مقامش سيد احمد ميرمطهري بر صندلي دبيركلي تكيه زد.
دكتر عبده از خرداد ۸۲ و با حمايت وزير اقتصاد وقت طهماسب مظاهري به عنوان دبير كل بورس معرفي شد. دبير كل مستعفي بورس دانش آموخته مديريت مالي و بانكداري در دانشگاه منچستر است. او پيش از تصدي دبير كلي بورس تا سال ۷۵ ضمن تدريس در دانشگاه ها مديريت دو بنگاه انتشاراتي را بر عهده داشت و در آن سال مديرعامل سرمايه گذاري ساختمان ايران شد، پس از آن دكتر عبده به عنوان رئيس هيأت مديره بانك اقتصاد نوين پايه گذار نخستين بانك خصوصي در دوران پس از انقلاب بود.
جانشين عبده
طبق اعلام سايت رسمي بورس اوراق بهادار، هيات مديره اين سازمان امروز
- شنبه- طبق روال هر هفته نشست خود را برگزار مي كند. گفته شده انتخاب دبير كل جديد در دستور كار امروز هيات مديره بورس قرار دارد.
در اين ميان از سه شنبه شب همزمان با استعفاي حسين عبده تبريزي رايزني ها براي انتخاب جانشين او آغاز شده است. پيش از اين و با توجه به شرايط بازار براي دومين بار در تاريخ بورس يك قائم مقام انجام برخي وظايف دبير كل را بر عهده گرفته بود. محمدرضا كبوراني كه قبلا معاون دبير كل بورس بود ظرف ماه هاي اخير با سمت قائم مقام دبير كل وظايف تازه اي را بر عهده گرفته است.
سال ۷۶ نيز همزمان با اوج گيري بحران كاهش قيمت ها در بورس، سيد احمد ميرمطهري به عنوان قائم مقام دبير كل، بخشي از وظايف دبير كل وقت يعني رجايي سلماسي را بر عهده گرفته بود. ميرمطهري شهريور ۷۶ پس از استعفاي رجايي سلماسي جانشين او شد. برخي گزارش هاي دريافتي حاكي است: محمدرضا كبوراني ظرف روزهاي اخير با توجه به استعفاي دبير كل،سرپرستي بازار را بر عهده گرفته است.
اوطي دوره معاونت دبير كل بورس توان بالايي را در توسعه بازار از خود به نمايش گذاشت و توانست تالارهاي بورس را طي زماني كوتاه در بيشتر مراكز استان ها مستقر سازد كه اين موضوع او را به عنوان يكي از گزينه هاي اداره بازار مطرح مي سازد.
برخي ناظران آگاه به مسائل بورس معتقدند با توجه به اين كه بورس تهران ظرف سه ماه آينده وتا هنگام استقرار و اجراي قانون جديد عملا بايد دوره گذار را طي كند در شرايط فعلي انتخاب دبير كل جديد چندان منطقي به نظر نمي رسد بنابراين احتمال دارد هيات مديره بورس امروز سرپرست موقت يا مدير تسويه و اجراي قانون جديد را به جاي دبير كل تازه معرفي كند.
در اين شرايط رايزني مقامات بلندپايه وزارت اقتصاد ظرف هفته هاي اخير براي جانشيني دكتر عبده به بن بست خورده در اين بين حتي با برخي گزينه ها نظير طهماسب مظاهري معاون كل فعلي وزارت اقتصاد و جلال رسول اف مدير عامل سابق بانك كشاورزي مذاكره و رايزني شده است اما با رفتن رسول اف به بانك اقتصاد نوين و هم چنين نپذيرفتن اين پست به وسيله مظاهري فعلا نتيجه نهايي نشست امروز هيات مديره بورس قابل پيش بيني نيست.اما در عين حال حيدر مستخدمين حسيني رئيس هيأت مديره بورس كه در سال ۸۲ نيز نقشي اساسي در انتصاب حسين عبده تبريزي به دبير كلي بورس ايفا كرد نام تازه اي را مطرح مي كند.
او در گفت وگويي كه روي خروجي ايسنا و هم چنين سايت ايران بورس قرار گرفته محمد نهاونديان معاون سابق وزير بازرگاني را به عنوان يكي از گزينه هاي اصلي نام برده است.
اما يك سايت اينترنتي به نام «بورس نيوز» كه لينك آن در يكي از سايت هاي نزديك به آبادگران به نام «خدمت» قرار دارد، در اين باره نوشته است: «خبر احتمال انتصاب دكتر محمد نهاونديان به دبير كلي بورس به نقل از رئيس هيأت مديره بورس اعلام شده اما فعالان و سهامداران بازار سرمايه، نسبت به ادعاي تازه او براي جايگزيني دبير كل بورس، شك دارند. حيدر مستخدمين حسيني تاكنون چند خبر مهم را منتشر كرده كه بعدها خود وي مجبور به تكذيب آن شده است.»
اين سايت در ادامه گزارش خود اعلام كرده محمد نهاونديان يك اقتصاددان ميانه رو محسوب مي شود و طي سال هاي گذشته مسئوليت هاي متعددي در وزارت بازرگاني داشته است. او جزو پيشروان تجارت الكترونيك به شمار مي رود. نهاونديان هم اكنون رئيس كميسيون اقتصادي و ارتباطات شوراي امنيت ملي ايران است . منابع آگاه مي گويند: علينقي خاموشي رئيس اتاق ايران، در ملاقاتي كه روز سه شنبه با دكتر نهاونديان داشته است، از وي خواسته كه اين پست را قبول كند.
با توجه به اين گونه اخبار به نظر مي رسد امروز در جلسه هيأت مديره بورس ابتدا درباره ضرورت هاي انتخاب دبير كل جديد بحث شود زيرا برخي معتقدند در شرايط فعلي، بازار فقط به يك مدير دوران انتقال نياز دارد و بس. در صورت به نتيجه رسيدن اين بحث، مدير دوران گذار و يا دبير كل جديد معرفي، خواهد شد. گمانه زني هاي گروه بورس «همشهري» از محافل تصميم گيرنده در اين خصوص نشان مي دهد، ممكن است امروز در آخرين لحظات به ناگاه اتفاق تازه اي روي دهد. اين اتفاق تازه مي تواند انتخاب يك مدير دوران گذار، آمدن مظاهري يا سپردن اداره بازار به يك مدير كم حاشيه نظير
محمد رضاكبوراني باشد. البته در عين حال بايد نشست و ديد كه لابي هاي حيدر مستخدمين حسيني رئيس فعلي هيأت مديره بورس به كجا ختم خواهد شد.

حجم معاملات ۱۴ درصد رشد كرد
گروه بورس: با وجود كاهش ۱۷ درصدي تعداد خريداران سهام در بورس اوراق بهادار تهران حجم معاملات با ۱۴ درصد رشد مواجه شد و به ۱۸۴ ميليون و ۷۵ هزار و ۷۵۷ برگه سهم رسيد.
به گزارش «همشهري» اين تعداد سهام طي معاملات هفته گذشته توسط ۱۳ هزار و ۳۳۳ نفر معامله شد و در مجموع ۹۶۲ ميليارد ريال ارزش داشت. ارزش سهام معامله شده اين هفته با رشد ۱۹ درصدي مواجه بود.
بنابراين گزارش ۹ هزار و ۴۰۹ نفر هفته پيش تعداد ۱۵۳ ميليون و ۶۱۱ هزار و ۴۸۴ سهم را به ارزش ۸۳۲ ميليارد ريال در تالار اصلي دست به دست كردند. اگر چه تعداد خريداران اين تالار طي هفته مورد گزارش دو درصد كمتر شد اما حجم و ارزش معاملات به ترتيب با ۳۸ و ۵۹ درصد رشد روبه رو بود.
در تالار فرعي اين هفته برخلاف هفته گذشته حجم و ارزش معاملات به ترتيب ۳۹ و ۵۵ درصد افت نشان داد ضمن اين كه تعداد خريداران در اين تالار نيز با ۵/۳۸ درصد كاهش به ۳ هزار و ۹۲۴ نفر رسيد. حجم سهام معامله شده در تالار فرعي هفته پيش به ۳۰ ميليون و ۴۶۴ هزار و ۲۷۳ برگه سهم به ارزش ۱۳۰ ميليارد ريال رسيد.
براساس اين گزارش در جريان دادوستدهاي هفته گذشته در بورس تهران تعداد ۱۷۷ هزار و ۹۶۳ برگه اوراق مشاركت با نرخ پايه يك ميليون ريال در مجموع به ارزش ۱۷۸ ميليارد ريال معامله شد.

هفته گذشته با افت شاخص به پايان رسيد
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در جريان دادوستدهاي هفته پيش ۱۲ واحد افت كرد و به رقم ۹ هزار و ۸۰۶ واحد رسيد.
به گزارش «همشهري» در اين هفته شاخص عملكرد تالار اصلي با ۱۸ واحد كاهش به رقم ۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسيد، اما شاخص عملكرد تالار فرعي ۱۳ واحد ديگر افزايش يافت و روي عدد ۱۰ هزار و ۱۳۶ واحد ايستاد.
طي معاملات هفته پيش عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس تهران شاخص مالي را با سير صعودي مواجه ساخت. اين شاخص طي هفته مورد گزارش با رشد ۱۸۵ واحدي تا رقم ۲۴ هزار و ۵۱۹ واحد پايين آمد. اين در حالي بود كه شاخص صنعت ۱۸ واحد ديگر كاهش يافت و در پايان هفته در رقم ۷ هزار و ۵۸۷ واحد ثابت شد. اين شاخص عملكرد شركت هاي صنعتي بورس تهران را نشان مي دهد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱۵,۶۹۱
۰.۱-
۱,۰۲۵
آبسال
۲۵۹,۷۳۴
۵.۲
۱,۴۹۹
آبگينه
۱,۵۲۰
۰.۴۲-
۱۷,۰۶۴
آذريت
۲۶,۰۳۷
۰.۱۸
۶,۱۲۳
آلومتك
۲,۰۳۰
۰.۳۸-
۱۱,۴۹۰
آلومراد
۲۱۰
۰
۳,۵۴۲
آلومينيم پارس
۵۰۰
۰
۳,۷۱۹
آهنگري تراكتورسازي ايران
۸,۲۶۵
۰.۰۲-
۱۲,۴۰۱
افست
۱,۴۱۰
۰
۴,۱۴۳
الكتريك خودرو شرق
۱۰۰
۰
۱,۴۹۱
ايران تاير
۳۴۳,۵۳۸
۱.۱۳-
۷,۸۹۸
ايران ترانسفو
۴,۹۲۶,۰۶۹
۰.۱۶-
۳,۰۷۰
ايران خودرو
۲,۸۶۰,۶۴۲
۱.۳۶
۳,۴۶۰
ايران خودروديزل
۱۳,۶۹۰
۰.۱۸-
۶,۵۱۳
ايران گچ
۷,۲۶۴
۰.۱۳
۲,۲۴۵
ايران مرينوس
۲۸۵,۰۳۹
۵.۵۸-
۳,۲۰۹
ايرانيت
۵۸,۴۶۵
۲.۳۳-
۴,۹۰۲
باما
۱,۳۶۵,۸۱۸
۰.۲۸
۲,۹۰۹
بانك اقتصادنوين
۳,۹۶۶,۲۷۴
۰.۴۸
۲,۰۷۱
بانك پارسيان
۴۶۷,۹۰۶
۰.۸-
۲,۶۳۹
بانك كارآفرين
۷۹,۷۹۱
۰
۱,۲۲۳
بسته بندي ايران
۲۳۱
۰
۶,۶۰۳
بهنوش ايران
۴۰,۰۰۰
۰
۱,۶۰۵
بيسكويت گرجي
۱,۰۳۰
۰.۰۲-
۵,۹۴۲
بين المللي توسعه ساختمان
۳۱۶,۵۱۹
۰.۸-
۵۰۰
پارس الكتريك
۵,۰۰۰
۰
۲,۰۰۰
پارس پامچال
۱,۰۳۵,۱۹۱
۰.۲۷-
۱,۱۲۶
پارس خودرو
۵,۶۲۱,۱۲۸
۰.۱۴
۵,۶۷۰
پارس دارو
۶,۶۲۱
۰.۹۱-
۴,۴۰۰
پارس سرام
۲۴۱,۰۹۹
۲.۴-
۱,۷۴۷
پاكسان
۱۶۷,۶۱۹
۰.۵۶-
۶,۹۱۶
پتروشيمي آبادان
۱۹۸,۹۶۵
۰.۵۱-
۹,۷۰۰
پتروشيمي اراك
۱,۴۱۱,۰۲۵
۰.۹۷-
۱,۰۳۰
پتروشيمي شيراز
۷۵۴
۰.۰۲-
۹,۵۹۶
پتروشيمي فارابي
۲,۴۰۵
۰
۱,۷۰۵
پمپ پارس
۳۲,۸۹۲
۰.۷۳-
۱,۷۷۰
پمپ سازي ايران
۱۱۰
۰
۱۲,۵۰۰
تامين ماسه ريخته گري
۴۹,۲۴۵
۰.۳
۲,۶۵۶
تجهيزنيروي زنگان
۴۸۴,۲۷۰
۱.۳۲-
۳,۱۰۴
تراكتورسازي ايران
۳۶۰,۹۴۸
۳.۳۲-
۱,۲۶۴
تكنوتار
۴,۴۰۰
۰
۷,۸۰۳
تهران شيمي
۷۲۲,۱۸۰
۰.۲۷-
۱,۸۵۳
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲,۰۱۳,۷۴۴
۰.۶۹-
۳,۷۴۶
توسعه معادن روي ايران
۳۱,۷۹۶
۱.۵۳-
۶,۷۸۲
تولي پرس
۱,۰۶۲,۴۳۳
۰.۸۲
۱,۴۶۸
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۴۳۰,۶۳۶
۳.۸۸-
۸,۸۸۸
توليد سموم علف كش
۴۶۶,۱۲۸
۴.۹۹
۱,۰۲۲
توليد محور خودرو
۱۱۰
۰
۳,۱۲۰
توليدالياف پلي پروپيلن
۴,۳۶۷,۵۸۶
۵.۹۵-
۲,۵۷۱
توليدفروموليبدن كرمان
۴,۱۴۷,۹۸۲
۰
۱۷,۴۰۸
توليدمواداوليه داروپخش
۱۰,۴۰۰
۰.۱۷-
۱,۷۲۹
چيني ايران
۸۰,۱۲۴
۱۷.۵۸-
۱,۷۶۳
حق تقدم تجهيزنيروي زنگان
۵,۸۷۳,۴۱۲
۰
۲,۴۳۶
حق تقدم توسعه معادن روي ايران
۲۱۶,۹۹۸
۷.۷۱
۴۱۵
حق تقدم توليدتجهيزات سنگين هپكو
۸,۵۶۴,۵۲۶
۲.۹۸
۱,۰۴۰
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت نفت
۳,۵۴۰,۰۱۰
۰
۳
حق تقدم صنايع رنگ ورزين طيف سايپا
۱,۵۶۰,۰۳۴
۰
۳,۱۲۱
حق تقدم عمران وتوسعه فارس
۲۵,۰۱۰
۰
۳۶۸
حق تقدم لوله وماشين سازي ايران
۴,۵۲۲,۶۹۲
۰
۳۰۰
حق تقدم ليزينگ ايران
۲۴۴,۸۰۳
۰.۰۴-
۴,۴۹۲
حق تقدم معدني وصنعتي چادرملو
۳۸,۴۰۱
۰.۲۶-
۹,۹۸۷
خدمات انفورماتيك
۱۵۶,۰۵۵
۰.۳۹
۶,۹۱۸
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۶,۴۶۷
۰.۸۷-
۴,۴۸۶
خوراك دام پارس
۶۵۴,۳۰۹
۵.۰۴
۱,۹۶۵
داده پردازي ايران
۳۷,۹۵۵,۰۷۱
۰.۱۴-
۸,۰۲۰
داروپخش (هلدينگ )
۳,۶۵۷
۰.۰۲-
۶,۱۶۶
داروسازي اسوه
۸,۲۹۸,۱۰۶
۰
۱۳,۳۶۲
داروسازي اكسير
۷,۲۸۵,۲۲۴
۰
۷,۶۱۹
داروسازي جابرابن حيان
۱۹,۰۰۰
۰
۸,۴۰۰
داروسازي زهراوي
۳۶۵,۵۷۰
۳.۹۳
۲,۵۲۰
داروسازي سبحان
۱,۰۲۰
۰
۸,۵۵۰
داروسازي فارابي
۴۳,۸۴۰
۰.۸۴-
۲,۸۵۰
داروسازي كوثر
۳,۰۱۰
۰
۷,۴۵۰
دارويي رازك
۶,۰۲۰
۰.۱۳-
۵,۱۸۷
داملران
۷,۸۱۵
۰
۳,۲۶۶
دشت مرغاب
۵۰
۰
۱۲,۸۲۳
ذغال سنگ نگين طبس
۳۲۰,۵۲۱
۰.۸۸-
۳,۷۴۲
رايان سايپا
۱۰۰
۰
۱,۶۱۶
روغن نباتي پارس
۱۵,۵۵۷
۰.۲۹-
۱,۰۳۳
روغن نباتي جهان
۹۰
۰
۱,۱۵۳
روغن نباتي ناب
۵۱۰
۰
۱,۴۶۴
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۷۲,۸۰۰
۱.۲-
۱,۰۸۳
رينگ سازي مشهد
۲,۳۱۱,۲۲۰
۰.۳۷
۸,۰۳۲
زامياد
۲,۳۹۰
۰.۱۱-
۲,۶۳۰
ساختمان اصفهان
۴,۹۴۲
۰
۱۶,۲۴۴
سازه پويش
۱۰۵,۸۳۷
۱.۹۹-
۱,۰۰۵
ساسان
۲,۰۲۰
۰.۰۴-
۲,۵۳۷
سالمين
۱,۱۰۰,۰۳۴
۲.۴۴
۲,۶۲۱
سامان گستراصفهان
۶,۶۸۵,۴۸۶
۰.۰۶-
۳,۲۷۶
سايپا
۲,۰۱۰
۰
۱,۶۱۱
سايپا شيشه
۴۸,۱۹۱
۲.۰۹-
۱,۷۱۹
سايپاآذين
۲,۹۵۱,۷۰۳
۰.۰۵-
۵,۵۱۱
سايپاديزل
۹۷۴,۴۳۷
۳.۴۶-
۱,۵۳۱
سخت آژند
۶۵,۹۶۱
۰.۹۷-
۱,۴۴۲
سرما آفرين
۳,۲۸۷,۸۶۲
۰.۱۲
۱,۶۸۱
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۲۷۶,۸۹۰
۰.۱۸-
۱,۷۱۳
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۲,۴۰۳,۳۵۲
۰
۳,۱۷۲
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۱,۵۸۶,۹۶۷
۰.۵۳
۱,۱۳۳
سرمايه گذاري بهمن
۴۴,۹۲۷
۰.۱۴
۲,۰۷۴
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱,۱۸۴,۷۰۲
۰.۳۷
۲,۴۵۳
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱۲,۴۰۵
۰.۴۴-
۱,۳۶۱
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۱,۲۹۷,۹۴۳
۰.۲۳-
۳,۱۰۶
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۵۹۰,۵۰۱
۰
۱,۰۲۳
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۳۵۶,۴۷۳
۰.۶۲-
۲,۲۶۲
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۳۸۵,۴۲۵
۰.۳۳-
۹۰۳
سرمايه گذاري توسعه ملي
۵,۸۱۱
۰.۰۸-
۳,۵۹۹
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۲۹,۱۰۵
۱.۶
۹۹۷
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۳,۴۲۹,۸۴۳
۳.۴۷
۱,۳۵۴
سرمايه گذاري سپه
۵,۰۰۸,۲۹۸
۰
۱,۴۶۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۶۸۱,۰۸۸
۰.۰۹-
۲,۲۵۷
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۷,۱۴۳,۶۲۴
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱۵,۴۵۹
۲.۸۴
۲,۰۴۵
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۲۲۵,۲۵۰
۱.۰۴
۱,۱۵۱
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱,۱۷۵,۷۹۹
۰
۳,۶۹۳
سرمايه گذاري مسكن
۱,۵۷۹,۶۹۹
۰
۱,۳۵۶
سرمايه گذاري ملي ايران
۶۲,۰۱۰
۰
۱۱,۳۱۲
سنگ آهن گل گهر
۲۶
۰
۵۰,۶۹۶
سيمان اروميه
۱۰,۸۹۸
۰.۲۹-
۶,۵۳۹
سيمان بجنورد
۲۶۷,۲۷۴
۱.۸۶-
۱۵,۱۰۴
سيمان بهبهان
۸۹,۷۰۵
۰.۲۸-
۱۰,۵۱۶
سيمان تهران
۶۰
۰
۱۷,۲۸۸
سيمان خاش
۶۶۰,۳۴۰
۰.۱۷
۱۵,۸۸۹
سيمان خزر
۵۷۰
۰.۰۲-
۶,۳۴۳
سيمان داراب
۴۸
۰
۲۶,۴۱۰
سيمان دورود
۱,۷۹۹,۵۵۶
۱.۵۲-
۲۳,۴۰۵
سيمان شاهرود
۱۵۴,۳۹۲
۱۰.۸-
۵۴,۳۷۴
سيمان صوفيان
۱,۵۰۸
۰.۱۶-
۱۵,۰۸۱
سيمان غرب
۱,۸۱۹,۰۰۷
۰
۵,۹۳۹
سيمان فارس و خوزستان
۵,۰۱۰
۰
۷,۲۲۳
سيمان كارون
۲۹۶,۸۵۰
۰
۲۳,۶۳۶
سيمان هرمزگان
۵۰,۰۰۰
۱.۳
۷,۷۰۰
شهد
۱۴,۳۴۴
۰.۳۲-
۲,۱۵۸
شهد ايران
۴۷,۸۹۸
۱.۴۱-
۴,۹۷۹
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۵,۳۴۶
۰.۰۹-
۷,۹۹۴
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۴,۵۰۹
۰.۰۸-
۲,۶۴۶
شيشه قزوين
۶,۱۲۲
۰.۰۹-
۳,۲۱۸
شيمي داروئي داروپخش
۵۱۸,۱۸۲
۳.۰۱-
۷۹۷
صنايع آذرآب
۲۸۰,۱۷۷
۰.۴۴
۸,۸۷۸
صنايع جوشكاب يزد
۱,۲۸۳
۰
۹,۰۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۲۶۵,۰۲۳
۱.۸۳
۸,۴۰۸
صنايع شيميايي ايران
۷,۱۴۹
۰.۰۳-
۲,۹۳۱
صنايع شيميايي فارس
۸۰,۶۴۰
۱.۷۷
۳,۴۴۲
صنايع كاغذسازي كاوه
۳۵۵,۳۸۶
۰.۹۱-
۹۹۲
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱۳۲,۹۴۵
۳.۷۳-
۲,۷۱۰
صنايع مس شهيد باهنر
۱۱,۰۳۱
۰.۲۱-
۱,۴۴۸
صنعتي آما
۵,۴۳۵
۰.۱۳-
۲,۳۳۸
صنعتي بهشهر
۱,۳۴۲,۸۹۵
۰.۰۷
۴,۳۳۷
صنعتي دريايي ايران
۲۶,۴۸۱
۰.۲۳
۴,۳۵۷
عمران و توسعه فارس
۳۷,۲۳۰
۲.۵۳
۸۳۱
فارسيت اهواز
۴۴۰
۰.۰۵-
۳,۸۵۱
فرآورده هاي تزريقي ايران
۲۸,۶۰۱
۰.۲۲
۹۰۰
فرآورده هاي غذايي مشهد
۶۳,۶۹۳
۰.۱۹
۱,۵۸۶
فرآورده هاي نسوز آذر
۶۰
۰
۲,۷۱۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۳۹,۴۹۵
۰.۱۳-
۸,۷۲۱
فرآوري موادمعدني ايران
۱۲,۰۰۰
۰
۱,۶۸۱
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۱۱۰,۱۳۸
۱.۰۷
۱,۱۲۱
فنرسازي خاور
۲۴,۰۵۸
۰.۴۱-
۱,۲۳۰
فنرسازي زر
۳,۷۱۷
۰.۰۴-
۲,۳۴۵
فولاد كاويان
۱,۵۰۰
۲.۰۲-
۱,۷۳۰
فيبر ايران
۷۵,۵۲۱
۰.۴۵-
۱,۵۶۴
قند بيستون
۲۳۸,۴۶۶
۱.۸۳
۲,۰۸۱
قند ثابت خراسان
۲,۰۱۰
۰
۱,۳۲۱
قند شيرين خراسان
۱۴,۰۰۰
۰
۵,۵۵۴
قند لرستان
۴۳,۶۸۶
۰.۸۵
۵,۶۵۴
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱۹,۸۷۷
۸.۸۹
۴,۷۷۲
كابلسازي تك
۲۶۰
۰
۲,۴۵۹
كاربراتور ايران
۳۵۱
۰
۱,۵۰۰
كارتن البرز
۸۷,۶۸۹
۱۳.۹۵
۴,۳۱۵
كارتن ايران
۳,۶۴۰
۰
۱,۴۴۶
كارتن مشهد
۷۰,۰۰۰
۰
۳,۲۴۲
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۲۸,۴۹۵
۰.۰۶
۱,۷۷۹
كارخانجات قند قزوين
۹,۳۳۲
۰.۰۷
۷,۶۸۲
كارخانجات مخابراتي ايران
۲۳۰,۵۷۱
۰.۱۵-
۱,۳۴۷
كارخانه فارسيت درود
۳,۰۱۰
۰
۵,۳۱۳
كاشي اصفهان
۳۵۱,۳۶۷
۱.۱۷
۱۴,۴۸۸
كالسيمين
۱,۵۲۴,۱۹۹
۳.۱۹-
۲,۶۳۴
كربن ايران
۲۰۱,۹۸۵
۰.۷
۲,۱۳۸
كشت وصنعت پياذر
۴,۵۴۰
۰.۱۱-
۲,۶۴۲
كف
۱۲,۰۱۰
۰
۲,۱۱۵
كمباين سازي ايران
۵۰,۳۳۲
۰.۲۶
۲,۳۰۷
كنتورسازي ايران
۲,۱۴۴
۰.۰۶-
۵,۳۶۴
كيميدارو
۲۹۶,۳۹۶
۲.۷۹-
۳,۵۸۱
گازلوله
۱,۱۱۳,۱۲۸
۰
۲,۱۶۴
گروه بهمن
۴۶۰
۰
۱,۵۵۶
گروه صنعتي بوتان
۳۸,۱۶۰
۰.۰۶
۳,۲۱۳
گروه صنعتي سپاهان
۱,۵۲۰
۰.۰۲-
۶,۱۰۲
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۷۶,۹۷۵
۰
۳,۱۰۳
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۲۵۹,۰۴۴
۱.۰۳-
۸,۷۰۸
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۶,۶۵۹
۰.۰۵-
۱,۸۹۶
گلتاش
۳۲,۲۰۵
۱.۱۳-
۳,۰۸۸
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۱۲۸,۶۰۸
۰.۰۹-
۱,۱۳۷
لاميران
۵۲,۴۰۱
۰.۰۷-
۵,۶۶۴
لبنيات پاك
۱,۰۱۰
۰
۴,۶۶۹
لبنيات كالبر
۱,۷۷۱
۰.۰۷-
۱,۴۹۹
لوله وماشين سازي ايران
۳۹۴,۸۸۱
۳.۳۵-
۱,۶۴۲
ليزينگ ايران
۲,۰۴۱,۵۹۱
۲.۳۹-
۱,۵۸۹
ليزينگ خودروغدير
۱,۲۵۷,۹۹۵
۰.۷۴-
۲,۲۸۳
ليزينگ صنعت و معدن
۳۱۳,۸۰۶
۱.۰۷-
۷۴۶
ماشين سازي اراك
۴۰,۰۱۰
۰
۲,۵۸۳
ماشين سازي نيرومحركه
۶۸,۹۹۰
۱.۳۷-
۳,۰۶۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۴۷۰,۵۴۴
۱.۹۶
۲,۰۴۰
محورسازان ايران خودرو
۴۸,۱۱۸
۵.۷۶
۲,۷۵۹
معادن بافق


|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |