شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۳ - Nov 19, 2005
رسيدگي به پرونده ۱۳ ميليارد توماني
گروه حوادث: يك پرونده كلاهبرداري ۱۳ ميليارد توماني در مجتمع قضايي قدس در حال رسيدگي است.
به گزارش خبرنگار ما در سال ۸۱ فردي به نام نورالدين _ غ به اتهام كلاهبرداري ۱۳ميليارد توماني از سوي مقامات انتظامي دستگير و بازداشت شد.
اين فرد با پيش فروش واحدهاي آپارتماني در نقاط مختلف شهر تهران از جمله مرزداران، فردوس، هميلا، آذربايجان و.... اقدام به كلاهبرداري از افراد زيادي كرده بود.
يكي از شاكيان پرونده در خصوص اين كلاهبرداري به خبرنگار ما گفت: سال ۸۱ از پيش فروش تعدادي واحد آپارتماني در خيابان هميلا واقع در منطقه پونك باخبر شدم و اقدام به خريد يك واحد از اين آپارتمان كردم.
در ابتدا ۱۵ ميليون تومان به عنوان وديعه پرداخت كردم و قرار شد بقيه پول را بعد از اتمام پروژه بپردازم. اما بعد از گذشت مدتي زماني كه براي تحويل آپارتمان مراجعه كردم متوجه شدم، هر كدام از واحدها به چند نفر فروخته شده اند.
اين شاكي در ادامه در مورد نحوه اين كلاهبرداري گفت:«اين كلاهبردار ابتدا زميني در يكي از مناطق شهر خريداري و اسكلت ساختمان را نصب مي كرد. سپس نقشه اي فرضي از آپارتمان براي خريداران ترسيم مي كرد و با دريافت پول پيش كه ۱۵ ميليون تومان به بالا بود اقدام به فروش يك واحد آپارتمان به چند نفر مي كرد. به عنوان مثال، در پروژه خيابان هميلا (پونك) ۶ واحد آپارتمان را به ۴۸ نفر فروخته بود.»
همچنين اين كلاهبردار در پروژه منطقه فردوس تهران نيز ۸ واحد آپارتمان را به ۱۴۸ نفر پيش فروش كرده بود.
شايان ذكر است، پرونده اين كلاهبردار كه تاكنون ۴۰۰ شاكي داشته است در رابطه با پروژه خيابان هميلا با ۲۴ شاكي در شعبه ۱۱۶۲ مجتمع قضايي قدس در حال رسيدگي است.

دستگيري باند سارقان و زورگيران مسلح
007962.jpg
گروه حوادث: با هوشياري كاراگاهان اداره يكم آگاهي كرج، اعضاي باند زورگيران و سارقان مسلح در كرج شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما سرهنگ بزمون، فرمانده انتظامي شهرستان كرج با بيان اين خبر افزود: مأموران گشت انتظامي كرج در حين اجراي طرح شناسايي و دستگيري سارقان و زورگيران در سطح شهرستان (فرديس) به شخصي به نام حسن مظنون شده و او را دستگير مي كنند.
در بازرسي از نامبرده يك قبضه اسلحه كمري با دو عدد خشاب و تعداد ۹ عدد تير جنگي كشف و ضبط گرديد.
حسن ۲۷ ساله جهت انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران اداره آگاهي كرج قرار مي گيرد. مأموران در بازرسي بدني از وي، آثار اصابت گلوله در پاي راست وي را مشاهده مي كنند و در بازجويي هاي فني _ پليسي، به تشكيل باند زورگيري و سرقت مسلحانه با همدستي دو نفر ديگر اعتراف كرده و گفت: با تهديد اسلحه و چاقو اقدام به زورگيري و سرقت اموال و خودروهاي مردم مي كردند. و در يكي از اين سرقتهاي مسلحانه بر اثر بي احتياطي گلوله به پاي خودش اصابت كرده است.با دريافت اين موضوع، كارآگاهان دو متهم ديگر به نامهاي حسين ۳۷ ساله و حميد ۳۱ ساله را در مخفيگاهشان دستگير كردند.سرقت مسلحانه يك دستگاه ماكسيما به همراه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از داخل منزلي در شهرستان تنكابن، سرقت يك دستگاه پيكان از راننده در شهر فرديس و پنج مورد زورگيري و سرقت اموال افراد جمعا به مبلغ بيست ميليون ريال از موارد اتهامي اين سارقان است.اين متهمان با كمين كردن در مقابل بانكها، افراد را شناسايي و بعد از خروج، آنها را مورد تعقيب قرار داده و در يك مكان خلوت با تهديد اسلحه و چاقو موجودي نقدي آنها را سرقت كرده و متواري مي شدند.
همچنين متهمان به نامهاي حميد، حسين، حسن هر كدام با قراردادهاي پانصد ميليون، يك ميليارد ريال و چهار صد ميليون ريال در اختيار مأموران قرار دارند و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.چنانچه هر يك از شهروندان در اين خصوص شكايتي دارند، نامبردگان را شناسايي و به دايره يكم آگاهي شهرستان كرج مراجعه نمايند.

بازداشت يك هفته اي و تعليق ۳ ماهه از
خدمت براي ضارب عكاس ورزشي
007965.jpg
گروه حوادث: نيروي انتظامي تهران بزرگ در خصوص مضروب شدن يك عكاس ورزشي توسط مامور پليس پس از بازي تيم هاي فوتبال پيروزي و ملوان در ورزشگاه آزادي اطلاعيه اي صادر كرد.
به گزارش خبرنگارما، در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به مشخص نبودن دقيق فرد درگير شده و اعلام خبر به اين فرماندهي، بلافاصله اكيپ ويژه بازرسي به دستور فرماندهي انتظامي تهران بزرگ تشكيل شد و بررسي همه جانبه موضوع و رسيدگي آني اين مسأله را در دستور كار خود قرار داد و پس از تحقيقات و بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد متأسفانه فردي از پرسنل پليس، خارج از حيطه مأموريت به صورت خودسر وارد ورزشگاه شده و با دخالت بي مورد در مأموريت عوامل انتظامي مستقر در ورزشگاه با عكاس و خبرنگار محترمي كه در حال تهيه عكس از بازيكنان بوده ، درگير شده است.
نيروي انتظامي همچنين اعلام كرد: از آنجا كه اصل استوار نيروي انتظامي بر پايه تعامل سازنده، همه جانبه، تعاطي و تعامل صميمانه با همه عزيزان عرصه مطبوعات و اطلاع رساني است، مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ضمن تقبيح اين رفتار و عذرخواهي از افكار عمومي، شهروندان گرامي و همچنين اصحاب مطبوعات و يكايك همكاران خدوم نيروي انتظامي تهران بزرگ كه با تلاش و جديت انجام وظيفه مي كنند، با توجه به اين كه بروز چنين رفتارهايي، زحماتشان را تحت الشعاع قرار مي دهد، تنبيهات در خصوص ضارب را با استفاده از اختيار اين فرماندهي اعمال مي كند.
نيروي انتظامي تهران بزرگ اين موارد تنبيهي را شامل يك هفته بازداشت شبانه روزي، اعمال ۳ ماه تعليق از خدمت به منظور تعيين تكليف نهايي و ارجاع پرونده به دادسراي قضايي نيرو هاي مسلح اعلام و تصريح كرد: بديهي است خودسري يك پرسنل از نيروي انتظامي هرگز موجب سردي روابط گرم و دوستانه خانواده پليس و مطبوعات و رسانه ها نمي شود و مأمور خاطي بسزاي رفتار زشت خود مطابق قانون خواهد رسيد.نيروي انتظامي تهران بزرگ اظهار اميدواري كرده است كه اصحاب قلم و رسانه، كماكان دست همكاري و كمك خود را از خدمتگزاران امنيت عمومي در اين فرماندهي دريغ نكنند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ صبح ديروز با حضور در بيمارستان آتيه از عكاس ورزشي كه در جريان ديدار تيم هاي فوتبال پيروزي و ملوان توسط يكي از ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود،  عيادت كرد.
وي با حضور در بيمارستان آتيه از حشمت الله بهادري عكاس روزنامه پيروزي عيادت كرد.

خودسوزي دردل اصفهان
پارسا فرزين
خودسوزي مردي ۴۵ ساله در اصفهان، بار ديگر مسئولين را بر آن داشت تا در رابطه با نحوه عملكردشان قدري تامل نمايند. ساعت ۳۰/۷ صبح روز شنبه ۲۱ آبانماه سال جاري در حالي كه اكثر مردم مشغول رفتن بر سر كار خود بودند تا بتوانند هزينه اي براي زندگي خود تأمين كنند مردي به علت فشارهاي زندگي  ناشي از فقر و عدم توجه مسئولين به مشكلاتش در ميدان احمدآباد و در مقابل دفتر دو نفر از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي خود را به آتش كشيد.در حالي كه شعله هاي آتش تمام وجود اين مرد ۴۵ ساله كه غلامحسين قرباني نام دارد را در برگرفته بود مردم متوجه وي شدند.
ساعت ۸ و۱۵ يكي از خبرنگاران وارد دفتر دكتر حسن كامران نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي مي شود تا در رابطه با حادثه اي كه مقابل دفتر ايشان رخ داده بود بيشتر مطلع گردد در حالي كه كاپشن و مقداري لباس سوخته همراه با يك بطري بنزين به چشم مي خورد و تعدادي كاغذ سوخته كه از جيب اين مرد نگون بخت بيرون آمده بود و در دست دكتر كامران قرار داشت،گوياي همه رازهاي نگفته اين ماجرا بود. مردي كه با فشارهاي مالي بسيار شديدي روبرو بوده و تاكنون بارها در دفتر دكتر كامران براي حل مشكلاتش مراجعه نموده، حالا خود را سوزانده است.
كامران نماينده مردم اصفهان در خانه ملت در حالي كه پاراف نيمه سوخته نامه را نشان خبرنگاران مي داد با تاسف گفت: بارها در زير تقاضاي اين مرد نوشته ام كه بانك هاي سطح شهر در جهت دادن وام با وي همكاري كنند ولي متاسفانه هيچكس توجهي نداشته است. اگر به مشكلاتش توجه مي شد و حداقل با دادن يك وام ۵۰۰ هزار توماني توسط بانك ها از ناراحتي روحيش كمي كاسته مي شد، هرگز دست به اين كار نمي زد. سيدمهدي فلسفي، بخشدار جرقويه در اين زمينه گفت: به همراه جمعي از همكاران براي بردن دكتر كامران به جرقويه آمده بوديم كه اين اتفاق را مشاهده نموديم. من سريعاً با اورژانس تماس گرفتم و آنها با گرفتن شماره همراه من و اطمينان از اين كه حادثه رخ داده است، در محل حاضر شدند. جعفر يكي از شاهدان در رابطه با اين حادثه مي گويد: وقتي جلوي درب دفتر دكتر كامران و خانم اخوان ايستاده بوديم ناگهان متوجه مردي شديم كه خودش را به آتش كشيده است و مرتب مي گويد ديگر طاقت اين زندگي پر از سختي و مشكل را ندارم. سريعاً با پليس ۱۱۰ تماس گرفتم ولي آنها در محل حاضر نشدند و اظهار داشتند: با اورژانس تماس بگيريد و دقيقاً ۴۵ دقيقه پس از وقوع حادثه در محل حاضر شدند. به خاطر اينكه  مي دانستم يكي از مواردي كه حضور پليس ضرورت دارد آتش سوزي و خودسوزي است سريع به كيوسك پليس اول خيابان پروين رفتم و سرباز مستقر در آن را به محل آوردم ولي سرباز با كمال خونسردي گفت: اين قسمت از شهر مربوط به حوزه ما نمي باشد و بايد با كلانتري ۱۳ تماس بگيريد و در اينجا كه مردم از پليس نااميد شدند با حس نوعدوستي به ياري وي  شتافتند.يكي ديگر از شاهدان مي گويد: با ديدن اين صحنه كاپشنم را به دور وي انداختم ولي آتش خاموش نشد. يكي ديگر از شهروندان نيز كاپشنش را به دور وي كشيد باز هم شعله هاي آتش زبانه مي كشيد تا اين كه خودرويي جلويمان توقف كرد و چادر اتومبيلش را از صندوق عقب درآورد و به روي وي انداخت تا بالاخره آتش خاموش شد.
ساعت ۱۰ صبح بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان
غلامحسين قرباني مردي ۴۵ ساله كه براثر فقر مالي دست به خودسوزي زده بود، در بخش مراقبتهاي ويژه بستري شد. سوختگي وي از نوع عميق و ۸۵درصد اعلام گرديد.
ولي خبرنگاران حق ديدن و صحبت كردن با وي را نداشتند. در يك لحظه ياد معلم فداكار مدرسه سفيلان افتادم كه در آتش سوخت و همه از اين جريان با خبر شدند ولي خبرنگاران حق ديدن او را نداشتند.دكتر كامران كه به ديدار بيمار رفته بود پس از خروج از اين بخش گفت: بسياري از بانك ها و سازمانها سطح شهر ساختمانهاي مجلل و باشكوهي مي سازند ولي هنگامي كه براي دريافت وامهاي بسيار جزيي به آنها مراجعه مي شود سرباز مي زنند. من نيز براي حل مشكلاتش او را به تعداد زيادي از بانك ها و سازمان ها معرفي كردم ولي هنگامي كه از هيچ طرف نتوانست كمكي دريافت كند، دست به خودسوزي زد.
درست است كه كار وي اشتباه بود ولي با پرداخت يك وام جزيي بسياري از مشكلاتش حل مي شد و دست به اين كار نمي زد.احمدرضا پسر ۲۰ ساله مرد حادثه ديده كه پشت شيشه هاي بخش مراقبت ويژه بيمارستان سوانح و سوختگي ايستاده بود گفت: پدرم يك كارگر ساده است كه نمي تواند از پس مخارج زندگي خانواده ما برآيد. ما ۶ خواهر و برادر هستيم و در يك خانه اجاره اي زندگي مي كنيم. مي دانستم پدرم براي گرفتن وام به بانك هاي مختلف مراجعه كرده است ولي باور كنيد فكر نمي كرديم دست به اين كار بزند.

تأييد حكم قصاص راهزن نقابدار
ايسنا: ديوان عالي كشور حكم قصاص يكي از راهزنان مسلح و نقابدار جاده راور كه شهريور سال ۱۳۸۰ مرتكب قتل جوان ۲۷ ساله اي شده بود را تاييد كرد.
منطقه كوير، اين پرونده ۴ سال پيش توسط رييس دادگستري راور بررسي و با اقرار صريح متهم منجر به صدور حكم قصاص شده بود كه با اعتراض متهم پرونده به ديوان عالي كشور ارسال شده و شعبه ۳۲ نيز اين حكم را تاييد كرد.

دستگيري دو مرد مسلح
گروه حوادث : سحرگاه روز چهارشنبه گذشته ماموران گشت نيروي انتظامي به فاصله نيم ساعت در دو نقطه از تهران، توانستند دو مرد مسلح را شناسايي و پس از تيراندازي دستگير كنند.
به گزارش خبرنگار ما، به نقل از مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ (فاتب) ساعت ۴ صبح زماني كه ماموران پليس امنيت عمومي در خيابان هاشمي در حال گشت زني در حوزه استحفاظي خود بودند، به سرنشينان يك موتورسيكلت مظنون شدند.
پس از بررسي مقدماتي، ماموران با شناسايي موتور مورد نظر آنها را تحت تعقيب قرار دادند كه سرنشينان موتور با ديدن ماموران اقدام به فرار كردند. اما زماني كه ماموران توانستند آنها را محاصره كنند، يكي از آنها با چاقو به سمت ماموران حمله ور شد و شروع به عربده كشي و فحاشي كرد كه با شليك تير هوايي هر دو جوان به نام هاي علي. ع و كمال. م دستگير و به پايگاه گشت نيروي انتظامي انتقال داده شدند. تحقيقات از آنها ادامه دارد.
همچنين نيم ساعت پس از اين اتفاق طي اعلام مركز ۱۱۰ به كلانتري ۱۹۳ بازار مشخص شد كه ماموران به يك دستگاه پيكان كرم رنگ مظنون شده اند و به او دستور ايست داده اند. اما راننده جوان توجهي به ماموران نكرده و اقدام به فرار مي كند. پس از تعقيب راننده خاطي به صورت دنده عقب با موتورسيكلت ماموران گشت برخورد كرده و به آن خسارتي وارد مي كند.
اين گزارش حاكي است، در ادامه تعقيب و گريز ماموران اقدام به شليك سه تير هوايي كرده و بدين ترتيب خودرو متوقف و سرنشين آن به نام محمد. س (۳۶ ساله) به دام افتاد. پس از انتقال وي به كلانتري مشخص شد راننده خودرو به يك قبضه سلاح كمري مسلح بوده است. تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

با آغوش باز به استقبال مرگ
بي بي سي: نورا نيكولايداس خانه اش را در شهر پورتلند در ايالت اورگان آمريكا به فروش گذاشته، وظيفه مراقبت از نوادگانش كه براي چهار سال سرگرم آن بوده اكنون به يك پرستار بچه سپرده شده و تمامي بدهي ها و قبض هايش را پرداخت كرده است.اما هدف او از اين تسويه حساب ها ترك شهر محل سكونتش نيست، ترك زندگي است.
نورا مبتلا به سرطان پيشرفته سينه است. سرطان او ابتدا ۱۳ سال قبل شناسايي شد.او طيف كاملي از معالجات گوناگون را طي كرده اما وقتي سرطان به استخوان ها و سپس اخيرا به كبدش زد او مي دانست كه نقطه پايان نزديك است. نورا، ۶۲ ساله، يك زن يوناني با اندامي باريك است اما سرطان به تدريج در ظاهر او نيز اثر مي گذارد.او به خاطر مشكل كبد يرقان گرفته كه پوست او و چشمانش را زرد كرده و شكمش در اثر تومورها ورم كرده است. او پس از تامل مي گويد: من هميشه باريك بودم. اما حالا مثل زن هاي آبستن شده ام. احساس مي كنم مرگم را در شكم مي پرورم.در واقع بيماري تمام بدنش را گرفته و او مي داند كه فرصت زيادي ندارد.سرطان به تدريج باعث از كار افتادن كبدش خواهد شد؛ خوردن برايش مشكل تر مي شود و درد روز به روز شديدتر. اعضاي بدنش رفته رفته يكي پس از ديگري از كار مي افتد و در پايان حتي قواي مغزي اش هم زايل خواهد شد.
نورا مي گويد كه در طول زندگي همواره آدمي بسيار فعال بوده است. اهل گردش است و از پياده روي، چادر زدن و اسكي كردن لذت مي برد.
او مي گويد: فكر افتادن روي تخت در حالت عجز، شكسته شدن حرمت و عزتم، بدترين كابوس من است. نمي دانستم چگونه با آن روبرو شوم.او استدلال مي كند كه به همين جهت از سكونت در ايالت اورگان خوشبخت است و گزينه هاي ديگري دارد.اورگان تنها ايالت آمريكاست كه مرگ اختياري با كمك پزشك در آن مجاز است.اين قانون شامل حال كساني كه مبتلا به بيماري هاي مهلك هستند و حداكثر شش ماه زنده خواهند ماند مي شود و براساس آن پزشك يك دوز كشنده باربيتورات (داروي خواب آور) تجويز مي كند كه بيمار بايد با دست خود مصرف كند.
نورا مي گويد: من از مردن نمي ترسم بلكه از حالي كه ممكن است در آن بميرم مي ترسم.او كه در خانه اش در پورتلند نشسته درحالي كه ملينا و آندوني، نوه هاي ۱۵ ماهه و چهارساله اش خانه را روي سرشان گذاشته اند، آرامش و استقامتي تقريبا سرخوشانه را منعكس مي كند كه پوشاننده وضعيت ناگوار و تيره اوست.
آرامش دروني
او آرامش خود نسبت به مرگ را ناشي از تصميمش براي توسل جستن به قانون مرگ با عزت اورگان مي داند.
او استدلال مي كند كه اين كار انتخاب خودكشي نيست، بلكه داشتن اين اختيار است كه نحوه مرگش را كنترل كند.
وقتي فهميدم راه حلي وجود دارد و مجبور نيستم در هفته هاي آخر زجر بكشم و فرآيندش را شروع كردم، باري از روي دوشم برداشته شد و از همان روز احساس رهايي بيشتري كردم.اين گزينه اي است كه امكان مي دهد خانواده ام شاهد زجر كشيدن من نباشند. اين آرزوي من است. مي خواهم زندگي را جشن بگيرم و وقتي آماده باشم اين كار را مي كنم.سرطان نورا چنان پيشرفته است كه او تنها ممكن است چند ماه يا شايد چند هفته زنده باشد.
عشق به زندگي
پزشك برايش ۲۰۰ ميلي ليتر باربيتورات تجويز كرده كه اكنون در داروخانه آماده است.
اما نورا چگونه عشق به زندگي را با نسخه مرگ آشتي مي دهد؟
او مي گويد: اين دو كاملاً با هم سازگارند. هرچه به مرگ نزديك تر مي شويد، زندگي صرف نظر از حالتان با ارزش تر مي شود.
من انتخاب كرده ام كه خوشحال از اين دنيا بروم و داشتن چنين اختياري ترس و باري را كه از فرارسيدن ختم زندگي داشتم برداشته، چون خيلي افسرده ام مي كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |