در بازديد از مترو مطرح شد
انتقاد وزير كشور از عدم تخصيص اعتبار كافي
براي حمل و نقل شهري
خوشبختانه فرهنگ استفاده از قطار زيرزميني
مورد توجه شهروندان واقع شده است
گروه شهري: وزير كشور به هنگام بازديد از را ه آهن شهري تهران (مترو) گفت: حمل و نقل عمومي بايد به صورت جدي از سوي كليه دستگاه هاي دولتي و غيردولتي موردتوجه واقع شود. وي مشكلات كنوني شبكه حمل و نقل عمومي را ناشي از گسترش بي رويه شهرها، افزايش جمعيت و كلانشهرها دانست و افزود: حل معضل حمل و نقل عمومي در ۱۰ شهر بزرگ كشور با جمعيت زياد، از مسايل مهم دولت و مديريت شهري مي باشد.
مصطفي پورمحمدي، نقش قطارهاي زيرزميني در شبكه حمل و نقل شهري را بسيار مهم توصيف كرد و گفت: خوشبختانه فرهنگ استفاده از قطار زيرزميني مورد توجه شهروندان واقع شده است.
وي رونق مترو را موجب اشتغالزايي در بخش هاي ماشين سازي، ريل و واگن سازي در مناطق گوناگون كشور دانست.
وزير كشور خاطرنشان ساخت: با يك صرفه جويي ۵ ساله مي توان معادل ۴۰ ميليارد دلار به بخش حمل و نقل عمومي كشور كمك كرد.
وي در زمينه حمايت هايي كه براي تأمين نياز اصلي شبكه هاي حمل و نقل عمومي به عمل آمده گفت: براي خريد يكصد هزار دستگاه اتوبوس، ميني بوس و توليد انبوه آنها و همچنين بهينه سازي مصرف سوخت و توسعه حمل و نقل زيرزميني ۲۰ ميليارد دلار مصرف مي شود.پورمحمدي با اشاره به اين واقعيت كه هر سال ۸ ميليارد دلار صرف سوخت و مصرف انرژي در كشور مي شود، گفت: با ۵ سال تحمل و صرفه جويي در مصرف سوخت از سوي مديران و مردم مي توان بسياري از مشكلات مردم را حل كرد.به گفته وي بهتر بود طي چند روز گذشته مجلس مازاد يارانه بنزين را تعيين نمي كرد و جسارت قطع اين مسئله را داشت.
گفتني است، فاز اول پروژه انتقال و ضبط متمركز تصاوير دوربين هاي ايستگاه هاي مترو با حضور وزير كشور افتتاح شد.
مهندس مهدي هاشمي، مديرعامل شركت مترو در توضيح اين طرح گفت:تا پيش از افتتاح اين پروژه، تصاوير دوربين هاي مداربسته موجود در ايستگاه ها و ساختمان هاي شركت مترو تنها در محل نصب قابل رؤيت بوده و در همان محل بر روي نوارهاي ويدئويي ضبط و نگهداري مي شد.
وي افزود: تنها راه ديدن اين تصاوير در محلي خارج از محل ضبط و ارسال نوار ويدئو بوده و به علت بالا بودن تعداد دوربين ها و محدوديتهاي ضبط بر روي نوار ويدئو، اين كار توسط دستگاه هاي خاص انجام پذيرفته كه انجام آن ضمن بروز مشكلات نگهداري اين دستگاه ها، همواره با از دست دادن بخشي از تصاوير همراه بوده است.
هاشمي گفت: با افتتاح فاز اول اين پروژه، تصاوير كليه اين دوربين ها توسط يك مبدل وارد شبكه گسترده رايانه اي شركت مترو مي شود و اين شبكه از طريق حدود ۲۱۶ كيلومتر فيبر نوري در محدوده شهر تهران و كرج گسترده شده و از طريق هر يك از ايستگاه ها و يا ساختمان هاي شركت مترو قابل دسترسي است.
|