پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۸ - Nov 24, 2005
ليگ برتر فوتبال
پرسپوليس به دنبال روزهاي آفتابي
استقلال در هواي تداوم صدرنشيني
008535.jpg
خبرنگار همشهري: ليگ راه افتاده است و در حال به بارنشستن است. زماني كه ليگ ادامه مي دهد، فوتبال سرعت مي گيرد و در هر دو زمينه كيفي و كمي به درجاتي مي رسد و براي خود جايگاهي پيدا مي كند. فوتبال ما هم مستثني از اين قاعده نيست. ما به جام جهاني مي رويم، بازيكنان ما را تيمهاي نسبتا خوب دنيا مي برند. دستمزدها بالا مي رود، بازيكنان خارجي مي آيند، تبادل فرهنگ و افكار به گونه اي صورت مي گيرد.
ليگ كه پيش رفت، فوتبال ملي ما نيز بارور مي شود، جان مي گيرد و از ريشه قوي تر مي شود. ليگ كه تعطيل شود يك مجموعه از كار مي افتد و مسابقات از حساسيت تهي مي شود. از بركت ليگ حرفه اي فوتبال ما چهره هاي تازه اي را كشف كرده است كه هر كدام در تيم ملي يك عامل موفقيت شده اند. ليگ كه تعطيل شود، تماشاگران نيز استمرار علاقه و حمايت از بازيها را از دست مي دهند و سرانجام ليگ كه ايستاد، قلب فوتبال ملي نيز دچار ايست مي شود.
فردا به هفته سيزدهم مي رويم. حال و هواي تيمهاي بالاي جدول و واهمه داران انتهاي جدول هواي پائيز در آبادان براي استقلال كه در صدر است خوش يمن خواهد بود؟ استقلال با حريف خود شش امتياز اختلاف دارد. پيروزي فولاد در آبادان دور از ذهن نخواهد بود، اگر اين اتفاق رخ دهد فولاد هم مدعي مي شود، اما استقلال تيم بازنده اي در مقابل حريفان امروز ليگ نيست، با اين مجموعه بااستعداد و در حال رشد كه اكثر آنها مدعي پوشيدن پيراهن تيم ملي نيز هستند، نمي توان با بازيهاي معمولي پيروز شد. استقلال آن بالاها را به اين آساني از دست نخواهد داد و در فكر ايجاد فاصله با حريفان نزديك خود است، اما يادمان باشد، در آبادان خوزستان هم فوتبال بازي كردن راحت نيست، يك اشتباه از استقلال مي تواند فولاد را پيش بياندازد و آن زمان گل زدن به خوزستاني ها سخت مي شود.
پاس يكي از مدعيان اين دور،ميزبان برق شيراز است، تيمي كه اجازه نداد ذوب آهن به صدر برود وآن را با قدرت شكست داد. پاس همچنان روي مدار قهرماني حركت مي كند و برق نيز هواي پائين جدول را دوست ندارد.
ذوب آهن در اصفهان ميزبان صبا باتري است. ذوب آهن هفته پيش آسان صدر را به استقلال تقديم كرد. چرا ذوب آهن روند يكساني ندارد؟ آيا تمرينات ذوب آهن خوب انجام نمي شود يا تاكتيك هاي انتخابي كربكندي ديگر رنگ ندارد. ذوب آهن بايد قدرت و حقانيت خود را در مقابل صبا نشان دهد و خود را نيز بالاتر بكشد. صبا باتري در رده نهم نخواهد ماند و سعي مي كند در اين بازي با دست خالي باز نگردد.
در شيراز فجر سپاسي ميزبان فولاد مباركه سپاهان خواهد بود. فجر در رده سيزدهم دست و پا مي زند و فولاد سپاهان با ۸ امتياز بيشتر در رده پنجم. براي سپاهان نيز اين بازي حكم محكم كردن پايگاه بالاي جدول را دارد.
سايپا باطراوت ترين تيم ليگ، فردا با راه آهن روبرو مي شود. اين بازي از جمله بازيهاي ديدني هفته سيزدهم خواهد بود. توان جواني راه آهن و آمادگي سايپا در يك نقطه زيبا خواهد بود، آن هم ميانه ميدان و جنگ ده بازيكن پر نفس. سايپا براي رفتن به صدر (اگر استقلال در آبادان ببازد) روي اين بازي حساب جداگانه اي باز كرده است. راه آهن نيز با ابراهيم تهامي جايگاه نامطمئني در جدول ندارد. اين تيم مي تواند بالاتر هم بيايد، اگر امروز از اين ميدان پيروز بيرون بيابد. شهيد قندي و گده فردا با ملوان چه خواهند كرد؟ ماندن و رفتن، سرنوشت گده همين است. شايد از روز اول اين شرايط پيش بيني مي شد. اگر قندي ببازد، گده مي رود. چه كسي مي آيد، پورحيدري؟ يا يك تغيير ديگر كه مسلما به سود قندي نخواهد بود. ملوان نيز شرايط دروني خوبي ندارد. بي پولي درد ملوان است. اگر اين موج بلند از سر ملوان بگذرد، فردا قندي بايد شكست را بپذيرد.
در نوشهر تيمهاي رده پانزدهم و شانزدهم به مصاف هم مي روند. شموشك با وجود ارائه فوتبال روز و حساب شده چرا مي بازد؟ ابومسلم بايد در نوشهر امتياز بگيرد تا يك پله بالا برود و كمي خود را جمع و جور كند.
... اما پرسپوليس و استقلال اهواز، دو تيم (۱۴) امتيازي. پرسپوليس با تفاضل گل بهتر يك پله بالاتر نشسته است. اين بازي به يك شكل نوعي بازي قرمز و آبي است، اما در ميانه جدول كه يك سويش از خوزستان است. پرسپوليس به روزهاي آفتابي نزديك مي شود و استقلال اهواز روي برنامه هاي شخصي مدير سير نزولي طي مي كند. اين بازي براي پرسپوليس يك تير و دو نشان است، پريدن به رده هاي بالاتر و شكست بدل استقلال تهران.
برنامه هفته سيزدهم:
جمعه، ۴ آذر
پاس تهران _ برق شيراز
ذوب آهن _ صبا باتري
فجر شهيد سپاسي _ فولاد
سايپا تهران _ راه آهن تهران
شهيد قندي يزد _ ملوان
شموشك _ ابومسلم
فولاد خوزستان _ استقلال تهران
پرسپوليس _ استقلال اهواز
ساعت تمام بازي ها ۱۴‎/۱۵ است و فقط دبدار پرسپوليس - استقلال اهواز ساعت ۱۶‎/۱۵ برگزار مي شود.

شب كريمي در آرنا آليانز
008541.jpg
حسن حيدري: در رقابتهاي ليگ قهرمانان در فاصله يك هفته به پايان مرحله مقدماتي، تيم هاي يوونتوس، بايرن مونيخ، آرسنال، آژاكس و بارسلونا به دور بعدي راه يافتند. در گروه A اين بازي ها، بايرن مونيخ با پيروزي چهار بر صفر مقابل راپيدوين در صدر جدول ايستاد. علي كريمي در اين ديدار از ابتدا در ميدان حضور داشت و در دقيقه ۵۷ يك گل زيبا نيز به ثمر رساند. مكاي (۲گل) و دايسلر دو بازيكن ديگر بايرن بودند كه در اين ديدار گلزني كردند. در تورين، يوونتوس با گل دل پيرو از سد اف ث بروژ گذشت تا براي صعود مشكلي نداشته باشد. تيم هاي آرسنال و آژاكس نيز در گروه B همانطور كه پيش بيني مي شد رقباي خود را مغلوب كردند. آرسنال با گل پيرس كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، سوئيس را شكست داد و آژاكس نيز دو بر يك اسپارتاپراگ را مغلوب كرد. در گروه C بارسلونا با برتري سه بر يك برابر وردربرمن در صدر جدول باقي ماند. هنرنمايي رونالدينهو در اين بازي باز هم باعث موفقيت ياران ريكارد شد. او دو پاس گل داد و يك گل زيبا از روي ضربه ايستگاهي به ثمر رساند. با تساوي دو بر دو تيم هاي اودينزه و پاناتينايكوس، سرنوشت صعود تيم دوم اين گروه به روز آخر كشيده شد. در گروه D نيز هر دو بازي ويارئال با منچستر و بنفيكا با ليل بدون گل خاتمه يافت تا براي شناخت تيم هاي اول و دوم گروه، يك هفته ديگر انتظار بكشيم.

مهدوي كيا با هامبورگ در فرانسه
چشم ايراني ها امشب در جزيره اشرافي موناكو به دنبال ساق هاي مهدوي كياست. تيم هامبورگ در چارچوب مرحله مقدماتي جام يوفا در فرانسه با موناكو ديدار مي كند و توماس دال اميدوار است تا مهدوي كيا در اين ديدار نيز روند درخشش خود را دنبال كند.
در ساير بازي هاي مهم، لوكوموتيو مسكو ميزبان بروندي از دانمارك است و اسپانيول با پالرمو ديدار مي كند.
در گروه C هرتابرلين به مصاف لانس فرانسه مي رود. آث رم نيز در مقابل استراسبورگ ظاهر خواهد شد. زسكا قهرمان دوره قبل بعد از شكست مقابل مارسي، با لفسكي صوفيه ديدار مي كند. در ولودرام نيز مارسي ميزبان هرونين از هلند است.

۹ تيم در ليگ برتر پينگ پنگ ايران
سرپرست  مسابقات  فدراسيون  پينگ  پنگ  از برگزاري  ليگ  برتر پينگ  پنگ باشگاه هاي  ايران  با شركت  ۹ تيم  از روز ۱۲ آذرماه  جاري  خبر داد.
عليرضا حجازيان  ديروز  در گفت  و گو با ايرنا افزود: با توجه به مشكلات  بوجود آمده  در برگزاري  به  موقع  ليگ  برتر اين  مسابقات  از روز شنبه ۱۲ آذرماه  با ديدار تيم هاي  پتروشيمي تبريز و صنعت  نفت  آبادان  آغاز خواهدشد.
همچنين  در ادامه  اين  مسابقات  روز ۱۵ آذرماه  جاري  تيم هاي  راه آهن  باپيام  مخابرات  تهران  و تايدواتر بندرعباس  با بانك  كشاورزي  تهران  به  رقابت خواهند پرداختند.

تازه ترين رده بندي فيفا
برزيل همچنان صدرنشين
در تازه ترين  رده بندي  تيم هاي  ملي  فوتبال  جهان  كه  روز چهارشنبه  از سوي  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا) اعلام  شد، برزيل  با ۸۴۱ امتياز همچنان  در صدر و تيم هاي  جمهوري  چك  و هلند در رده هاي  بعدي  قرار دارند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از زوريخ ، تيم  آلمان  ميزبان  مسابقات  جام جهاني  ۲۰۰۶ با يك  پله  سقوط  نسبت  به  ماه  گذشته  در مكان  شانزدهم  ايستاده  است .
جدول  رده بندي  ۱۰ تيم  برتر جهان  در ماه  نوامبر به  شرح  زير از سوي  فيفا اعلام  شده  است :
۱ _ برزيل  ۸۴۱ امتياز
۲ _ جمهوري  چك  ۷۹۶ »
۳ _ هلند ۷۹۱ »
۴ _ آرژانتين  ۷۷۴ »
۵ _ فرانسه  ۷۷۲ »
۶ _ اسپانيا ۷۷۱ »
۷ _ مكزيك  ۷۶۸ »
۸ _ آمريكا ۷۶۶ »
۹_ انگليس  ۷۵۷ »
۱۰ _ پرتغال  ۷۵۴ »
ايران دو پله صعود كرد
تيم  ملي  فوتبال  ايران  در آخرين  جدول  رده بندي  تيم هاي  فوتبال  جهان  كه  روز چهارشنبه  توسط  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا) اعلام  شد، با دو پله  صعود در رده  نوزدهم  قرار گرفت .
به  گزارش  سايت  فيفا، ايران  با ۷۰۲ امتياز در بين  تيم هاي  آسيايي  دوم  است  و ژاپن  با يك  پله  صعود در رده  ۱۵ جهان  و اول  آسيا ايستاده  است .
رده بندي  چهارده  تيم  آسيايي  در جدول  رده بندي  فيفا به  اين  شرح  است :
۱ - ژاپن  ۷۱۳ امتياز
۲ - ايران  ۷۰۲ امتياز
۳ - كره جنوبي  ۶۸۲ امتياز  
۴ - عربستان  ۶۶۹  امتياز
۵ - بحرين  ۶۰۱ امتياز  
۶ - ازبكستان  ۵۷۸ امتياز  
۷ - كويت  ۵۵۵ امتياز  
۸ - چين  ۵۵۴   امتياز
۹ - عراق  ۵۴۶  امتياز
۱۰ - عمان  ۵۳۴ امتياز  
۱۱ - قطر ۵۲۷ امتياز  
۱۲ - اردن  ۵۲۱  امتياز
۱۳ - كره  شمالي  ۵۱۷ امتياز  
۱۴ - امارات  ۵۱۰ امتياز

ليگ برتر واليبال ايران
گنبد و اروميه ميزبانان مهم ترين بازي هاي هفته
علي شاكري: در ادامه هفته يازدهم رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران امروز ۶ بازي در شهرستان ها برگزار مي شود. در مهم ترين بازي هاي اين هفته كه با انجام آن ليگ برتر به مدت سه هفته تعطيل خواهد شد، در اروميه آذرپيام ميزبان سايپا است و در گنبد نئوپان با برق ديدار مي كند.
برنده ديدار سايپا و آذرپيام همچنين بخت زيادي براي نايب قهرماني نيم فصل پيدا مي كند. سايپا تنها يك بار و آن هم در مقابل پيكان صدرنشين ليگ برتر شكست خورده و آذرپيام هم در مقابل پگاه و پيكان باخته است. در گنبد نئوپان پس از پيروزي برابر صنام (قهرمان) و پگاه (نايب قهرمان) اين بار برق را پيش رو دارد. برتري در اين ميدان نئوپان را بدل به همان تيم خوفناك سال هاي پيش خواهد كرد كه نامش لرزه به اندام حريفان مي انداخت. البته برق با درس گرفتن از شكست هاي صنام و پگاه با هوشياري كامل به ميدان خواهد رفت. برق را به نوعي بايد آماده ترين تيم ليگ برتر تلقي كرد.
ديگر نماينده اروميه پگاه با تغيير و تحولات در كادر فني با ابراهيم وطن پرست به ديدار آيدانه تيم هم استاني اش مي رود. ناصر شهنازي و دستيارانش پس از سه شكست پياپي از كار بركنار شدند. هرچند همه كاسه كوزه ها در ورزش ايران بر سر مربيان مي شكند، اما ردپاي چند بازيكن باتجربه را هم نبايد در خالي كردن زيرپاي سرمربي سابق تيم نوجوانان ايران ناديده انگاشت.
پگاه با اين نفرات و اين تيم حتي با تغيير در كادر مربيگري نمي تواند به شرايط دو سال قبل بازگردد. دليلش تحولات جديد در ليگ برتر همراه با افزايش مدعيان است كه فضاي جديدي را در مسابقات باشگاه ها اين فصل ترسيم كرده است.
قهرماني نيم فصل براي پيكان
در شروع هفته يازدهم ليگ برتر ديروز در تهران پيكان با برتري ۳ بر يك مقابل پتروشيمي، قهرماني نيم فصل خود را قطعي ساخت.
پيكان پس از آنكه دو گيم را راحت با نتايج ۲۵ بر ۹ و ۲۵ بر ۱۹ برد، در گيم سوم با شكست ۲۵ بر ۲۰ كار را به جايي رساند كه حريف جوانش در گيم چهارم صدرنشين را تا آستانه شكست هم نزديك كرد وليكن تجربه بيشتر ياران پيكان و محمد تركاشوند باعث شد تا پيكان با غلبه بر حريف جنوبي، با خيالي آسوده راهي تعطيلات سه هفته اي شود.
برنامه بازي هاي امروز
* اتكا قم _ صنام تهران
* ذوب آهن _ پرسپوليس
* آيدانه چالدران _ پگاه اروميه
* آذرپيام _ سايپا تهران
* گل گهر سيرجان _ پيام مخابرات
* نئوپان گنبد _ برق تهران
ساعت تمامي بازي ها ۱۷ اعلام شده است.

هشدار ونگر به آرسنالي ها
آرسن  ونگر سرمربي  تيم  فوتبال  آرسنال  انگليس  پس  از صعود تيمش  به  مرحله  حذفي  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا به  عنوان  تيم  نخست  گروه  دوم  به  ستارگان  اين  تيم  براي  حفظ آمادگي  خود هشدار داد.اين  در حاليست  كه  آرسنال  هر پنج  مسابقه  از پنج  ديدار قبلي  خود را با پيروزي  پشت  سر گذاشته  است .اين  تيم  شب  گذشته  نيز با تك  گل  روبرت  پيرس  با نتيجه  يك  بر صفر برابر تون  سوييس  به  پيروزي  رسيد اما سرمربي  آرسنال  مي داند مسابقات  بسيار دشوارتري  را نسبت  به  اين  ديدار پيش  رو دارد.ونگر گفت : با اين  پيروزي  اعتماد به  نفس  بازيكنان  بالا رفت  اما نبايد آمادگي  خود را از دست  بدهيم . صدرنشيني  در گروه  كار مهمي  بود، بنابر اين  مسابقه  دوم  مرحله  حذفي  را در خانه  برابر تيم  دوم  يك  گروه  ديگر برگزار خواهيم  كرد.وي  افزود: اما اين  امر لزوماً به  مفهوم  قرار گرفتن  در آسانترين  گروه  نيست . اكنون  مسابقات  متفاوتي  را پيش  رو داريم . با توجه  به  حذف  بعد از شكست ، مسابقات  واقعي  تازه  شروع  شده  است .

مديرعامل استقلال:
در انديشه فعال كردن ۲۵ رشته هستيم
مديرعامل  باشگاه  فرهنگي  ورزشي  استقلال  تهران  گفت : به رغم  فراز و نشيب هاي  زيادي  كه  تيم  استقلال  در سالهاي  اخير داشته  است  سعي  داريم  تا اين  تيم را امسال  به  جايگاه  اصلي اش  برسانيم .كاظم  اوليايي  روز چهارشنبه  در گفت  وگو با خبرنگاران  با بيان  اين مطلب  افزود: امروز شاهد تلاش  ۲۸ ساله  مديران  پيشين  هستيم  كه  اين  باشگاه  به چنين  مرحله اي  رسيده  است .او گفت : امروزه  فوتبال  فقط به  بازيكنان  داخل  زمين  ختم  نمي شود و تيم بيروني (بخش مديريت ) نيز نقشي  موثر در عملكرد بازيكنان  دارد.
وي  افزود: دو برنامه  كوتاه  مدت  و بلند مدت  را در راه  موفقيت باشگاه  و رساندن  آن به  جايگاه  اصلي اش  دنبال  كرديم  كه  در برنامه  كوتاه مدت ، امروز با تمام  كاستي ها  و در سخت ترين  شرايط توانستيم  با تلاش سرمربي ، سرپرست  و بازيكنان ، تيم  را به  جايگاه  واقعي  خودش  برسانيم .مديرعامل  باشگاه استقلال  گفت : در كنار برنامه  كوتاه  مدت ، برنامه  بلندمدت  ۵ ساله اي  را هم  دنبال  مي كنيم .
وي  افزود: در برنامه  بلند مدت  ما خودمان  را محدود به  شرايط يك  تيم فوتبال  نخواهيم  كرد و اميدواريم  در سال  پنجم  برنامه  بلند مدت  خود، ۲۵رشته  ورزشي  را در كنار فوتبال  داشته  باشيم .
نشست هم انديشي كارشناسان درباره تيم ملي فوتبال
نشست  هم انديشي  كارشناسان  و دست اندركاران  فوتبال  كشور براي  حضور قدرتمند تيم  ملي  فوتبال  ايران  در مسابقات  فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  امروز پنجشنبه  در سازمان  تربيت  بدني  برگزار مي شود.اين  نشست  با هدف  بررسي  وضعيت  تيم  ملي  فوتبال  ايران  و ارائه  راهكارهاي  ارتقاء سطح  فني  و بهبود عملكرد تيم  در مسير آماده سازي  براي  حضور مطلوب  و قدرتمند در مسابقات  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  برگزار خواهد شد.نشست  مذكور قرار است  با حضور رضا قراخانلو، مهدي  قدمي ، علي  كفاشيان ، محمد دادكان ، ناصر نوآموز، محمدرضا پهلوان ، همايون  شاهرخي ، برانكو ايوانكوويچ ، حسين  فركي ، احمد سجادي ، احمد خداداد، فريدون  معيني ، بيژن ذوالفقار نسب ، فيروز كريمي  و مجيد جلالي  برپا شود.

پيروزي پرگل تيم فوتبال جوانان ايران مقابل بنگلادش
ديدار رفت  تيم هاي  ايران  و بنگلادش  در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  مقدماتي جوانان  آسيا به  سود تيم  ايران  به  پايان  رسيد.
در اين  ديدار كه  عصر چهارشنبه  در ورزشگاه  ۱۵ هزار نفري  انقلاب  كرج برگزار شد، تيم  ايران  با نتيجه  پنج  بر صفر حريف  خود را شكست  داد. شهاب  يامتي ، علي  عبيدآبي ، علي  اميري ، مهدي  چمن آرا و شهرام گودرزي  گل هاي  تيم  ايران  را به  ترتيب  در دقايق  ۹ ، ۲۵ ، ۳۰ ، ۶۵ ، و ۸۰ به  ثمر رساندند.قضاوت  اين  ديدار را محمد صلاح  امين  صالح  از امارات  عربي  متحده  با كمك غلوم  عيسي  و محمد حمزه  برعهده  داشت .المزروقي  فريد علي  محمد از امارات  نيز داور چهارم  اين  ديدار بود.سردار نجف  علي اف  از ازبكستان  نيز به  عنوان  ناظر بر اين  بازي  نظارت داشت .ديدار برگشت  دو تيم  روز يكشنبه  هفته  آينده  ششم  آذرماه  سال  جاري  دربنگلادش  برگزار خواهد شد.
پيكارهاي  فوتبال  مقدماتي  جوانان  آسيا با شركت  ۴۸ تيم  برگزار مي شود.

تاكيد علي آبادي بر طرح ادغام ورزش بانوان و آقايان
«محمد علي آبادي» معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  براجراي  طرح  ادغام  مديريت  ورزش  بانوان  و آقايان  با رويكرد توسعه  هرچه  بيشتر ورزش  بانوان  تأكيد كرد.به  گزارش  روز چهارشنبه  روابط عمومي سازمان  تربيت  بدني ، در پي  بازخوردهاي  بسيار مثبت  دريافتي  و نيز با تأكيد بر حضور بانوان  در حوزه هاي مختلف  ورزشي  در بعد توسعه  همگاني  كه  نشاط وشادابي  را درپي  خواهدداشت  وهمچنين  در بعد قهرماني  كه  موجبات  افتخار آفريني ، رساندن  پيام  آزادگي  وترقي  خواهي  كشورمان  است ، رئيس  سازمان  تربيت  بدني  بر توجه  بيشتر در اجراي طرح  ادغام  در جهت  توسعه  ورزش  بانوان  تأكيد كرد.

فوتبال پيشكسوتان جام شكوري
گلهاي ياران
ايستاده از راست: احمد حقيقت خواه، مجتبي نوركيهاني، محمد سحرخيز، احمد كشوري، تقي فلاح و محسن قربانپور.نشسته از راست: عباس سلطاني، محسن فيروزي، محمود سلحشور، علي امامي و محمد صافي. مهدي ابوطالب مربي تيم در عكس غايب است.
008532.jpg
در هفتمين  روز از مسابقات  فوتبال  پيشكسوتان  جام  مرحوم «يونس  شكوري» كه  به  ياد مرحوم «اصغر معمارچي» بازيكن  اسبق  تيم  فوتبال  كيان  برگزار شد، روز چهارشنبه  تيم هاي  فوتبال  عدالت ، دارايي ، كيان  و ياران  برابر حريفان  خود پيروز شدند.
نتايج  ديدارهاي  عصر ديروز
رده  سني  ۴۰ سال :
عدالت  ۳ عقاب  ۲
گل هاي  عدالت : رضا رستمي  (۲ گل ) و امير حصاركي .
گل ها عقاب : مجيد قرباني  و مجيد آغاجري .
رده  سني  ۵۵ سال :
بانك  سپه  ۱ دارايي  ۳
گل  بانك  سپه : احمد اسدي .
گل هاي  دارايي : احمد حقيقت  خواه  ( ۲ گل ) و مرتضي  فلاح .
كيان  ۱ آتش  نشاني  صفر
گل  كيان : رضا تقدسي 
رده  سني  ۴۰ سال 
كيان  صفر دارايي  ۱
گل  دارايي : حبيب  قريشي 
ياران  ۹ بنياد شهيد ۴
گل هاي  ياران : صبقعلي  قديري  ( ۳ گل )، ايوب  سليمي  مقدم  (۲گل )، فريدون برقي ، علي  پازوكي ، محمد والايي  و مجتبي  بياتي .
گل هاي  بنياد: ناصر فلاح پور، سياوش  شهبنديان ، نظام  علي  گرامي  و رحمان  احمدي .

پايان مبارزه هاي دور رفت
بازار كشتي با ليگ رونق دارد
008538.jpg
محمدرضا منصوريان: در دوره اي كه آرامش و سكون معني داري  در كشتي ايران حاكم است و محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي هم با استراتژي تازه اي خود را كمتر مقابل رسانه هاي عمومي قرار مي دهد، برگزاري ليگ كشتي آزاد تنها حركتي است كه بطور طبيعي به روند اجرايي خود ادامه داده و علاقمندان به اين ورزش را راضي نگه داشته است.
حضور گروه قابل توجهي از مردان اسم و رسم دار كشتي جهان در كنار استقبال صاحب نامان كشتي ايران طراوت خاصي به ليگ امسال بخشيده است كه در كنار آن شكست و پيروزي هاي حاصله تماماً امتيازاتي است كه مي توان با دقت و وسواس كافي در راه آماده سازي و انتخاب تيم هاي ملي از آن ها بهره برداري كرد.
در فاصله كمتر از ۳ ماه ديگر ايران ميزبان رقابت هاي جام جهاني در تهران است و با توجه به اينكه مقرر شده است تركيب تيم ملي كشورمان در اين ميدان از ميان بهترين هاي ليگ باشد، اين خود عامل ديگري است كه به اين مسابقه ها نگاه ويژه و پراهميتي وجود داشته باشد تا با دقت و نظارت دقيق تري افراد حائز شرايط براي پوشيدن دو بنده تيم ملي انتخاب شوند.
امروز بعدازظهر و در پايان مبارزه هاي دور رفت همزمان ۵ ديدار در شهرهاي تهران، اصفهان، نور و جويبار برگزار مي شود كه با پايان آن قهرمان نيم فصل ليگ كشتي ايران شناخته مي شود، طبق برنامه در اين هفته كارگران با پاس در تهران، مهرگان نور با راه آهن خراسان در نور، هيات كشتي اصفهان با نفت در اصفهان و جوانان مازندران با نيروي زميني و جويبار لوله با تامين اجتماعي در جويبار با يكديگر روبرو مي شوند.
تيم    كشتي  آزاد و فرنگي 
دانشگاه  آزاد اسلامي در فرانسه
تيم  منتخب  كشتي  آزاد و فرنگي  دانشگاه  آزاد اسلامي ايران  براي  حضور درسي  و يكمين  دوره  رقابت هاي  بين المللي  فرانسه ، تهران  را به  مقصد اين  كشورترك  كرد.
به گزارش  روابط عمومي اداره  كل تربيت  بدني  دانشگاه آزاد اسلامي ، اين  رقابت ها تحت  عنوان  جام  هنري  دوگلان  از امروز با انجام  مراسم وزن  كشي  آغاز مي شود و به  مدت  چهار روز برترين هاي  كشتي  جهان  در شهر نيس فرانسه  به  رقابت  با يكديگر مي پردازند.تيم  اعزامي دانشگاه آزاد اسلامي را در كشتي  آزاد مهدي  جعفري  بابايي ، عليرضا نوايي ، محسن  بابايي ، حميد ياري  و محمد صادق  زاده  به  ترتيب  دراوزان  ۶۰ ، ۶۶ ، ،۷۴ ۸۴ و ۹۶ كيلوگرم  با مربيگري   كامران قدرتي   تشكيل  مي دهدودر كشتي فرنگي  عبدالرضا ميراعلمي و محمدرضا قضايي عسگري  در وزن  ۶۰ كيلوگرم به  همراه  رضاپور طهماسب ، فرشاد عليزاده ، داود هداوند و رضا فرضي زاده  به ترتيب  در اوزان  ۶۶ ، ۷۴ ، ۸۴ و ۹۶ كيلو گرم  با مربيگري  شهريار صالحي   به رقابت  با حريفان  خواهند پرداخت .
همچنين  در اين  دوره  از رقابت هاي  بين المللي  جام  هنري  دوگلان ، هيبت  علي زرگري  پور به  عنوان  داور بين المللي  به  قضاوت  خواهد پرداخت .

تيم ملي پرورش اندام ايران در رقابتهاي جهاني چين
تيم  ملي  پرورش  اندام  ايران  به  منظور حضور در رقابتهاي  جهاني  اين  رشته  سه شنبه  شب  تهران  را به  مقصد «شانگهاي» چين  ترك  كرد.به  گزارش  روز چهارشنبه  روابط عمومي  فدراسيون  بدنسازي  و پرورش  اندام ، اعضاي  تيم  ايران  را سيامك  معمر، سامان  سرابي ، بيت اله  عباسپور، علي نعمتي  و سيامك  شيراوند تشكيل  مي دهند.اين  تيم  را محمدعلي  عبدالهي  به  عنوان  سرمربي ، آرش  نويدي  مربي ، ناصرپورعلي  فرد رئيس  فدراسيون ، يزدان  راد سرپرست  تيم ، دكتر كريم  دربانيان  پزشك  و امير بيات  تداركات  همراهي  مي كنند.
رقابتهاي  جهاني  پرورش  اندام  در روزهاي  پنجم  و ششم  آذر ماه  در شانگهاي  برگزار مي شود.

واليبال به ياد مرحوم حسن لبناني
خبرنگار همشهري: رقابت هاي واليبال پيشكسوتان كارگر يادواره مرحوم حسن لبناني با قهرماني تيم مينوالف خاتمه پذيرفت. اين بازي ها كه با اهتمام بيگدل لو رئيس هيأت واليبال كارگران و با حضور ۸ تيم انجام شد، در بازي نهايي تيم مينو با شكست دادن مارگارين به مقام قهرماني رسيد. مقام سوم هم نصيب تيم راه آهن شد.
خرسندل، محمدي، پيروزمند، احمدي، خرم روز و محمود ملكي اعضاي تيم قهرمان اين دوره بودند. سرپرستي اين مسابقات با حميد حق بين داور بين المللي واليبال بود. بازي پاياني در حضور حسن حميدي رئيس تربيت بدني كارگران برگزار شد.

آتشي رفت
بسكتبال شايد به قطر نرود
خبرنگار همشهري: خبر نرفتن بسكتبال به بازيهاي غرب آسيا و بر سر كار حاضر نشدن دبير اين فدراسيون از جمله مهم ترين خبر خروجي ديروز خبرگزاري  هاي ورزش ايران بود.در همين رابطه محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال، اگرچه همه مشكلات موجود در اين فدراسيون را باز نكرد و فقط به اين بسنده نمود كه به دليل تكراري بودن حريفان ترجيح داديم در صورت صلاحديد مسئولان سازمان تربيت بدني به قطر نرويم! اما هنگامي كه او در بخش ديگر صحبت هايش پاي مصدوميت هاي ملي پوشان را به ميان آورد معلوم شد كه بسكتبال با وجود نبود تيم هاي قدرتمندي چون لبنان و سوريه هم از حريفان متوسط عربي واهمه دارد. وي ضمن اعلام رفتن آتشي دبير فدراسيون گفت: اين رفتن موقت است و فعلا قصد نداريم كسي را جايگزين وي كنيم. آتشي نياز به استراحت داشت كه با استراحت او موافقت كرده ايم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |