سه شنبه ۸ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۱ - Nov 29, 2005
معاون امور حمايت از خانواده كميته امداد خبر داد:
افزايش ۱۵ درصدي سرانه حقوق مستمري بگيران
معاون امور حمايت از خانواده كميته امداد امام خميني(ره) گفت: با اختصاص ۸۰ ميليارد تومان اعتبار سرانه حقوق مستمري بگيران كميته امداد ۱۵ درصد افزايش مي يابد.
حسين بحيرايي در گفت وگو با ايسنا، افزود: بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبلغ ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي افزايش مستمري خانواده هاي تحت پوشش دستگاه هاي حمايتي قرار گرفت كه مقرر شده ۸۰ ميليارد تومان آن بر اساس تعداد مستمري بگيران به كميته امداد پرداخت شود.
وي تصريح كرد: در صورت پرداخت اين اعتبار امكان پوشش۷۰ هزار خانوار نيازمند پشت نوبت دريافت خدمات در سه ماهه آخر سال جاري فراهم مي شود.
معاون امور حمايت از خانواده كميته  امداد خاطرنشان كرد: از ۸۰ ميليارد تومان اعتبار تخصيصي، ۱۰ ميليارد تومان براي بخش درمان و ۷۰ ميليارد تومان براي افزايش مستمري لحاظ مي شود.وي همچنين به ايسنا گفت: هم اكنون يك ميليون و ۴۶۰ هزار خانوار نيازمند تحت پوشش كميته امداد قرار دارند كه حداكثر مستمري دريافتي آنها در سال جاري ۳۶ هزار تومان بود كه اين رقم در صورت پرداخت اين اعتبار از سوي مجلس به ۴۰ هزار تومان افزايش مي يابد.
بحيرايي خاطرنشان كرد:   مابه التفاوت ۱۵ درصدي سرانه مستمري خانواده هاي نيازمند تحت پوشش كميته امداد از ابتداي سال جاري پرداخت مي شود.
وي اظهار داشت:   افزايش مستمري خانواده هاي نيازمند گرچه به بهبود وضعيت معيشت مي انجامد، ولي منجر به محروميت زدايي نمي شود، بنابراين بايد از طريق توانمندسازي و فراهم كردن زمينه هاي اشتغالزايي از وابسته شدن افراد جلوگيري كرد.

تلاش سازمان ملل براي بازگرداندن پناهندگان ايراني اردوگاه الطاش
گروهي از پناهندگان ايراني از عراق
به يك كشور ثالث منتقل شده اند
كميسر عالي سازمان ملل متحد، علت اصلي بازنگشتن افغانها به كشورشان را نداشتن جذابيت و امكانات امرار معاش در افغانستان اعلام كرد
008802.jpg
گروه اجتماعي-زهرا رفيعي: كميسر عالي جديد سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ،در مورد پناهندگان ايراني كه در كشور عراق به سر مي برند گفت: برخي از اين پناهندگان به كشورشان برگشته و برخي نيز به كشورهاي ثالث انتقال داده شده اند.
«آنتونيو گوترس»در آخرين روز از سفر يك هفته اي خود به كشورهاي پاكستان، افغانستان و ايران گفت: وضعيت ايرانيان پناهنده كاملاً معمولي است. شرايط آنها براي در اختيار گذاشتن هر گونه امكانات براي بازگشت داوطلبانه با سايرين هيچ گونه تفاوتي ندارد.
وي با اشاره به اينكه هنوز آماري از ايرانيان پناهنده در اختيار نيست گفت: ما سعي مي كنيم آنها را از اردوگاه  الطاش(عراق) به ايران باز گردانيم. كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان مانع اصلي بازگشت افغانها به كشورشان را جذاب نبودن افغانستان دانست و گفت: نبود امكانات مناسب براي امرار معاش، بهداشت، آموزش و ... جذابيت هايي است كه دولت افغانستان بايستي آنها را ايجاد كند، كميساريا با كمك دولت افغانستان سندي را براي يافتن راه حل هاي مناسب در دست تدوين دارد. اين سند در ژانويه سال بعد در كنفرانس بن ارائه خواهد شد. ما از جامعه بين الملل درخواست حمايت از استراتژي ژانويه دولت افغانستان را داريم.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهري در مورد بودجه اي كه UNHCR براي بازگرداندن افغانها و عراقي ها در اختيار ايران قرار مي دهد گفت: اين كميساريا هيچ قصدي براي كاهش بودجه براي خروج داوطلبانه افغانها ندارد .
چندي پيش مسئول دفتر كميسارياي عالي پناهندگان در زابل در نشستي با سران و ريش سفيدان افغان براي بازگشت آنها به افغانستان تأكيد كرده بود. مهلت قانوني بازگشت افغانها ۳۰ آبان بود كه آنها در صورت خروج تا اين تاريخ از تسهيلات كميسارياي سازمان ملل متحد برخوردار مي شدند. سرپرست فرمانداري زابل اوايل ماه جاري بر تخليه اتباع افغان به صورت خانه به خانه تأكيد كرده بود.
آنتونيو گوترس در اين باره در پاسخ به سؤال ديگر همشهري گفت: مذاكرات ما با ايران براي خروج داوطلبانه بسيار صريح و روشن بوده است و از آنها خواسته ايم انتقال افغانها فقط به صورت داوطلبانه صورت بگيرد. البته موضوعي كه شما مطرح كرديد توسط نماينده كميسارياي عالي سازمان ملل پيگيري خواهد شد . وي در مورد تعداد افغانهايي كه به كشورشان بازگشته اند گفت: از زمان شروع موافقت نامه سه جانبه  ايران افغانستان و كميساريا ۳/۱ ميليون نفر به افغانستان بازگشته اند. اين تعداد درسال جاري ميلادي ۲۶۰ هزار نفر است. دولت ايران به تازگي سرشماري را انجام داده است كه نشان مي دهد تاكنون ۱۵۰ هزار نفر (روزانه ۲۰ هزار نفر ) ثبت نام كرده اند.
وي بسيار اميدوار است كه در كنفرانس ژانويه سال بعد بتوان راه حلي براي رفع موانع اقتصادي و اجتماعي موجود بر سر راه بازگشت افغانها، يافت .وي گفت: تمركز بر قوي كردن دولت افغانستان و توسعه پايدارترين راه حل است.
وي در مورد پناهندگان عراق افزود: تعداد آنها در ايران زياد نيست ولي به دليل مسائل امنيتي نمي توان آنها را مجبور به خروج كرد.
وي در مورد مذاكرات با دولتهاي ايران و افغانستان براي رفع مشكل رفت و آمد و يا اسكان كساني كه با زنان ايراني ازدواج كرده اند گفت: در اين مذاكرات علاوه بر تأكيد بر رفع مشكلات زنان ايراني، در زمينه حقوق كودكاني كه از اين ازدواج ها به دنيا مي آيند نيز گفت و گو شده تا آنها بدون هويت و مليت نمانند.

گزارشي در آستانه روز جهاني مبارزه با بيماري ايدز:
ايران در كنترل نسبي ايدز موفق بوده است
زندانها و مراكز زندگي جمعي كه معتادان در آن هستند، يكي از پرخطرترين مكانهاي انتقال بيماري ايدز به شمار مي روند
گروه اجتماعي: گزارش هاي منتشرشده و مقالات و سخنراني هاي ارائه شده در همايش هايي كه در آستانه هفته مبارزه با ايدز (دهم تا شانزدهم آذرماه) برگزار مي شود، همچنان تاكيد بر گسترش اين بيماري مهلك قرن دارند.
روشها و الگوهاي گسترش ايدز در ايران _ بر خلاف بسياري از نقاط جهان _ از فرآورده هاي خوني و اعتياد به سمت رفتارهاي پرخطر جنسي و شركاي جنسي مشترك تغيير يافته است.
به گزارش مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، كارگاه منطقه اي ايدز، زندان و مصرف  مواد مخدر كه توسط برنامه مشترك سازمان ملل متحد در زمينه ايدز (Unaids)، دفتر منطقه اي سازمان ملل متحد براي مقابله با جرم و مواد (UNODC)، و سازمان جهاني بهداشت (WHO)، در قاهره مركز مصر برگزار شده بود، با ارائه پيشنهادات و راهكارهاي اجرايي به كشورهاي عضو پايان يافت.
زندان، يكي از عوامل گسترش ايدز
اين كارگاه كه در ادامه فعاليتهاي مشترك براي كنترل ايدز در مصرف كنندگان مواد مخدر برگزار شد، اولين رخداد منطقه اي با تاكيد بر اهميت زندان در كنترل گسترش ايدز به شمار مي رود. در اين نشست سازمان زندانها و اقدامات تاديبي، ترتيبي جمهوري اسلامي ايران به ارائه دستاوردهاي خود در زمينه كنترل ابتلا به ايدز در زندانهاي كشور پرداخت و فعاليتهاي كشور در زمينه جرم زدايي، ترويج استفاده از سرنگ و سوزن استريل، درمانهاي جايگزين (با متادون)، فراهم آوردن امكانات ملاقات شرعي زندانيان با همسران خود و گسترش استفاده از لوازم پيشگيري را به اطلاع شركت كنندگان در اجلاس رسانيد. گزارش ايران كه توسط مديركل بهداشت و درمان سازمان زندانها ارائه گرديد، مورد توجه و تحسين مقامات سازمان ملل و كشورهاي شركت كننده قرار گرفت.
در اين گزارش آمده است در طي سالهاي گذشته، زنداني شدن و حبس مهمترين عامل موثر در جهت گسترش ايدز در ايران شناخته شده است. در اين راستا، قوه قضاييه جهت دفع افسد به فاسد و با توجه به تاكيدات دين مبين اسلام، فعاليتهاي كاهش آسيب را در زندانها و در خارج از زندان گسترش داده و حمايت كرده است.
اين فعاليتها شامل دراختيارقراردادن سرنگ و سوزن و درمانهاي جايگزين (با متادون يا ساير مواد جايگزين) به معتادان تزريقي است. با اين وجود در ۳ سال گذشته درصد ابتلاي زندانيان داراي رفتارهاي پرخطر به ايدز از ۱/۲ به ۳/۳ رسيده است. كارشناسان اعتقاد دارند كه در صورت عدم اجراي برنامه هاي كاهش آسيب، اين درصد مي توانست تا چند برابر افزايش پيدا كند.
سازمان ملل متحد ايران را يكي از موفق ترين كشورها در كنترل ايدز به شمار مي آورد و فعاليتهاي ايران در اين زمينه همواره مورد توجه و تقدير مجامع بين المللي بوده است.
مخالفت با تبليغات اغراق آميز
همچنين به گزارش انجمن تنظيم خانواده جمهوري اسلامي ايران، خانم دكتر «مادو بالاناث» مدير منطقه جنوب آسياي فدراسيون بين المللي تنظيم خانواده كه متشكل از ۹ كشور پاكستان، بنگلادش، مالديو، نپال، بوتان، سريلانكا، افغانستان، هند و ايران مي باشد (IPPF) و براي شركت در كنگره بين المللي زنان و زايمان به ايران سفر كرده بود با دكتر علويان معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ملاقات كرد.
در اين ملاقات كه به منظور پيگيري و اجراي مفاد تفاهم نامه امضاشده بين فدراسيون فوق الذكر و وزير بهداشت جمهوري اسلامي ايران انجام گرفت،دكتر علويان ضمن بررسي وضعيت ايدز و ديگر بيماريهاي مقاربتي در كشور و سياستها و برنامه هاي موفق اجرا شده در قالب ۷۰ كلينيك مثلثي در سطح كشور اعلام داشت ما به تعهدات بين المللي خود پايبنديم ولي با تبليغاتي كه سعي مي كند تا اينگونه القا كند كه ايران در ايدز غوطه ور شده است، مخالفيم.
سياستهاي كاهش آسيب و نظام مراقبت قوي بهداشتي متمركز در كشور از جنبه هاي قوت ماست .ما به ادغام برنامه هاي آموزش و تغيير نگرش در مباحث تنظيم خانواده با مباحث مربوطه به كاهش آسيب و جلوگيري برنامه هاي آموزش و تغيير نگرش در مباحث تنظيم خانواده با مباحث مربوط به كاهش آسيب و جلوگيري از رفتارهاي پرخطر معتقديم. دكتر بالاناث نيز اعلام داشت: فدراسيون بين المللي تنظيم خانواده با توجه به همين نكات قوت بود كه سال گذشته با تعيين انجمن تنظيم خانواده جمهوري اسلامي ايران به عنوان مركز عالي مبارزه با ايدز در جنوب آسيا، فرصتي استثنايي را فراهم آورد تا فعاليتها، برنامه ها و سياستهاي جمهوري اسلامي ايران در مهار و مبارزه با ايدز به عنوان الگويي در اختيار كشورهاي منطقه قرار گيرد.
شايع ترين راه انتقال ايدز در ايران
دكتر زهرا احمدي نژاد متخصص بيماريهاي عفوني و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران نيز درباره مشكلات مربوط به ايدز در ايران گفت: براساس آمار رسمي ارائه شده، از طرف مسئولين و مراجع گزارش دهي مستند، كشور ما در معرض وقوع همه گيري بيماري ايدز قرار دارد.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در بخش ديگر اين گفت و گو در خصوص راه هاي انتقال ويروس اچ.آي.وي (ايدز)گفت: در دنيا شايع ترين راه انتقال اين عفونت از طريق تماس جنسي، سرنگ و مصرف سرنگ و سرسوزن مشترك در بيماران معتاد تزريقي ، از طريق تزريق خون و يا فرآورده هاي خوني آلوده و انتقال از طريق مادر به جنين است.
وي در مورد راه اول يعني انتقال از طريق تماس جنسي گفت:  در حال حاضر شايع ترين راه انتقال از طريق تماس جنسي است كه در اين مرحله با هر تماس جنسي ناسالم امكان انتقال وجود دارد چه تماس بين دو مرد و يا بين دو زن و مرد و زن و از طريق مختلف تماس جنسي امكان انتقال عفونت وجود دارد.
دكتر احمدي نژاد در مورد راه دوم انتقال اين عفونت (مصرف سرنگ و سوزن مشترك در بيماران معتاد تزريقي) خاطرنشان كرد: در حال حاضر در دنيا، دومين راه انتقال است ولي در ايران اولين و شايع ترين راه انتقال بيماري ايدز است.
دكتر احمدي نژاد در خصوص راه هاي پيشگيري عفونت ايدز در مورد انتقال از طريق تماس جنسي به مواردي از قبيل: خويشتن داري جنسي و برقراري تماس جنسي بعد از ازدواج و تنها با همسري كه خطري براي ابتلا به عفونت اچ .آي. وي در گذشته نداشته باشد، اشاره كرد.
وي در اين خصوص با بيان اين مطلب گفت: اما واقعيت اين است كه اين اصل در بسياري از موارد تنها جنبه شعاري داشته و متاسفانه بسياري از جوانان كه مهمترين گروه در معرض خطر هستند، خويشتن داري جنسي را نمي پذيرند كه در اين زمينه بايد آموزش هايي در زمينه محدوديت شريك جنسي به يك نفر كه او نيز فردي باشد كه با افراد ديگر تماس نداشته باشد، استفاده از كاندوم و در صورت داشتن تماس جنسي با افراد ناشناس پرهيز از تماس جنسي با افرادي كه خود به بيماريهاي عفوني دستگاه تناسلي دچار هستند، مراجعه به مراكز مشاوره و يا مركز بهداشت در صورت داشتن تماس جنسي ناسالم از طريق رسانه هاي جمعي به اطلاع مردم برسد.

گسترش ايدز در فرانسه
ايسنا: دولت فرانسه نگراني خود را نسبت به افزايش ۱۶ درصدي در نرخ انتقال بيماري ايدز در اين كشور ابراز كرد.طبق آمار منتشر شده در اين كشور، سال گذشته ۷۰۰۰ تن به اين ويروس كشنده و مرگبار آلوده شده اند.خاوير برتراند وزير بهداشت فرانسه با اشاره به اين كه تعداد افرادي كه در اين كشور روابط جنسي حفاظت نشده دارند در ۱۰ سال اخير دو برابر شده خاطرنشان كرد از هر ۲ بيمار مبتلا به ايدز يك نفر از وجود بيماري در بدنش بي اطلاع است.

بي پولي بيمارستانهاي دولتي
فارس: معاون توسعه منابع و مديريت وزارت بهداشت گفت: تعداد قابل توجهي از بيمارستانهاي دولتي به علت نداشتن اعتبار، قدرت خريد دارو را ندارند و نسخه بيماران را به دستشان مي دهند تا داروهايشان را از خارج از بيمارستان تهيه كنند.
به گفته رحمت الله حافظي معمولا بيمارستانهاي دولتي داراي يك سقف اعتباري هستند كه بر اساس آن شركتهاي دارويي بدون دريافت نقدي، داروهاي آنها را تا سقف آن اعتبار در اختيار بيمارستان قرار مي دهند تا در فرصت مناسب تسويه حساب شود ولي اگر بدهي بيمارستانها از سقف اعتبار آنها بيشتر شود شركتهاي دارويي ديگر به بيمارستانها دارو نمي دهند و بايد حتما به صورت نقدي خريد كنند.

شايع ترين علت افسردگي دانشجويان ايران
مهر: نااميدي از زندگي شايع ترين علت افسردگي قشر تحصيلكرده جامعه به خصوص دانشجويان فارغ التحصيل است.به گفته مسئول آموزش مهارتهاي زندگي دفتر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي افسردگي جزء رايج ترين اختلالات رواني است و شديدترين حالت تحت عنوان اختلال افسردگي (MDD) كه شاخص هاي تشخيص براي افسردگي عمده، كاهش يا افزايش خواب، كاهش يا افزايش وزن، عدم تمايل به فعاليتهاي لذت بخش گذشته، كاهش فعاليت اجتماعي و همچنين خلق افسرده است كه اين شديدترن حالت افسردگي است و اين علائم بايد به مدت دو هفته ادامه پيدا كند.

خطرات ظروف آلومينيومي براي خانواده ها
ايسنا: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اطلاعيه اي اعلام كرد: اسيدهاي آلي موجود در برخي غذاها مثل آب ميوه ها، سبزي ها، غذاهاي حاوي آبليمو و ترشيجات و ماست با تاثير بر ظروف آلومينيوم و خردگي جزئي و در نتيجه وارد شدن اين عنصر در غذاي مورد مصرف باعث افزايش نامطلوب ميزان آلومينيوم در رژيم غذايي انسان مي شود.اين دفتر ضمن هشدار نسبت به استفاده از اين ظروف اعلام كرد: آلومينيوم باعث بروز اختلال در سيستم عصبي، افزايش خطر ابتلا به آلزايمر، اختلال در متابوليسم استخوان، مسموميت كليه و كبد و التهاب مفاصل مي شود.

رابطه پول، سزارين و پزشكان متخصص زنان و زايمان
ايلنا: به گفته عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس پزشكان متخصص زنان به دليل سود  آوري بيشتر، مادران را به انتخاب سزارين به عنوان شيوه   زايمان تشويق مي  كنند.عوض حيدرپور گفت: متاسفانه در سال  هاي اخير به دلايل مختلف خانواده  ها نسبت به سزارين اظهار علاقه كرده و از اين روش زايمان به دلايل مختلف از جمله تحمل درد كمتر استقبال مي  كنند؛ به طوري كه آمار سزارين در كشور ما حدود ۲۰ برابر استاندارد جهاني است.وي افزود: متاسفانه برخي متخصصان و پزشكان امروزه به بحث جراحي به عنوان يك تجارت نگاه مي  كنند و به اين ترتيب با ترغيب مادران به عمل جراحي سزارين ضمن تحميل هزينه  هاي سنگين به خانواده  ها و جامعه، اقدام به جراحي  هاي بي  مورد و غير ضروري و مطرود از نظر علمي مي  كنند.

خودگرداني بيمارستانها مردم را سرگردان كرد
ايسنا: معاون سلامت وزارت بهداشت با انتقاد از طرح خودگراني بيمارستانها گفت: طرح خودگراني ارمغاني جزء «سرگرداني بيماران» و «ضربه به آموزش پزشكي» نداشت.دكتر سيد مؤيد علويان اظهار كرد: بيمارستانها براي اداره بهينه، بايد به صورت هيات امنايي اداره و از اعضاي هيات علمي تمام وقت جغرافيايي استفاده شود.

رابطه ازدواج دانشجويي و بالارفتن نمره درسي
ايلنا: معاون آموزش ستاد ازدواج دانشجويي، گفت: بر اساس يك تحقيق ميداني كه درخصوص معدل زوج  هاي دانشجو قبل و بعد از ازدواج انجام گرفته، مشخص شد؛ معدل دانشجويان قبل ازدواج از ۵/۱۴ به معدل ۱۷ به بعد ازدواج ارتقا يافت.دكتر جواد وند نوروز، افزود: از ديدگاه روان  شناسان بهترين سن ازدواج، سن دانشجويي است و به دليل اينكه اين ازدواج  ها در اين سن واقع مي  شود و هر دو طرف از شرايط يكساني برخوردار هستند و از قشر نخبه و دانشگاهي كشور بوده، سازگاري فكري و فرهنگي يكساني دارند.

واگذاري رسيدگي به شكايات جريمه رانندگي به پليس
سرعت غير مجاز ،عامل ۸۰ درصد تصادفات است
008805.jpg
ايلنا: مرحله اول رسيدگي به شكايات جريمه  هاي رانندگي به زودي به پليس واگذار خواهد شد و شوراي حل اختلاف در صورت عدم رضايت مردم، در مرحله دوم اقدام به رسيدگي خواهد كرد.
سردار اسماعيل احمدي  مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، در حاشيه همايش سراسري فرماندهان پليس راه ناجا، در جمع خبرنگاران، گفت: ساز و كار و دستورالعمل واگذاري مرحله اول رسيدگي به شكايات در راهنمايي و رانندگي در حال بررسي است؛ اما هنوز توافقنامه آن با قوه قضائيه امضاء نشده است.
وي افزود: به موجب پيشنهاد پليس، يك مامور راهنمايي و رانندگي نيز در شوراي حل اختلاف حضور خواهد يافت تا نسبت به بخشش جرايم در شوراي حل اختلاف نيز نظارت داشته باشيم.
احمدي  مقدم تصريح كرد: ساز و كاري در راهنمايي و رانندگي در حال فراهم شدن است كه به موجب آن، جرائم نامربوط مانند نداشتن كلاه ايمني براي كاميون يا...در سيستم وارد نمي  شود.وي، با اشاره به اينكه درصد خطا در صدور قبض  هاي جريمه بايد كاهش يابد، گفت: ماموراني كه خطاهاي بارز در اين زمينه داشته باشند، بايد تنبيه شوند و خطا در اعمال جريمه  هاي رانندگي بايد به حداقل برسد.
فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به تصويب طرح بهبود اضطراري ترافيك جاده  اي در هيات دولت، افزود: اين طرح در سه دوره كوتاه  مدت، ميان  مدت و بلندمدت اجرا خواهد شد كه دوره كوتاه  مدت آن تا پايان سال جاري بايد به اجرا درآيد.
وي گفت: طرح ميان  مدت به طول برنامه چهار توسعه مربوط مي  شود كه بايد بتوانيم به موجب آن امسال با كاهش ۵ درصدي تلفات را نسبت به برنامه سوم داشته باشيم.وي، با اشاره به اينكه وضعيت رانندگي در تهران بسيار بد است، افزود: علت دو سوم تصادفات در سطح كشور عامل انساني است و ۸۰ درصد تصادفات ناشي از سرعت غيرمجاز است.
احمدي  مقدم خاطرنشان كرد: اگر مردم مقررات را رعايت كرده و در رانندگي به قانون احترام بگذارند؛ تلفات ناشي از تصادفات بيش از دو سوم كاهش خواهد يافت.فرمانده نيروي انتظامي، درخصوص نتايج طرح امنيت اجتماعي در كشور، گفت: ۷۰ درصد مردم خواستار ادامه اجراي طرح امنيت اجتماعي هستند و اجراي اين طرح در سراسر كشور به صورت طرحي ملي دنبال خواهد شد.
به گفته وي، شهرهاي محدودي در سطح كشور با مشكل اراذل و اوباش مواجه هستند كه طرح امنيت اجتماعي با جديت در آنها دنبال خواهد شد.
وي افزود: در شهر تهران طرح امنيت اجتماعي موجب كاهش ۶۵ درصدي جرائم عمده و كاهش قابل توجه جرائم خرد شده است و به طور كلي جرائم در تهران ۲۰ درصد كاهش يافته است.
احمدي  مقدم خاطرنشان كرد: تا پايان سال جاري در تهران افزايش مامور، خودرو و تقويت امكانات را خواهيم داشت كه به موجب آن طرح  هاي ويژه  اي اجرا خواهد شد و ضريب امنيتي تهران را در سال آينده در حد خوبي ارتقاء مي  دهيم.
وي، همچنين در همايش فرماندهان پليس راه سراسر كشور، گفت: در حال حاضر، سهم تصادفات وسايل نقليه عمومي در ايجاد تلفات ناشي از تصادفات وسايل نقليه عمومي در ايجاد تلفات ناشي از تصادفات ۵ درصد است؛ در حالي كه سهم عابران و موتورسيكلت  ها در اين زمينه بيش از ۴۰ درصد است.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: استان  ها نبايد در ارائه آمارهاي تصادفات و تلفات ناشي از آن تعلل داشته باشند و نبايد اين آمار را كتمان كنند؛ زيرا آمار صحيح ما را به راه  حل  هاي بهتري راهنمايي مي  كند.
وي، با اشاره به افزايش دوربين  هاي كنترل سرعت در سطح شهر و جاده  ها گفت: تعداد دوربين  هاي ثابت و سيار افزايش خواهد يافت و تلاش مي  كنيم كه جرائم رانندگي را با عكس و مستند براي متخلفان بفرستيم.

امكان پوشش ۱۱۰هزار زن سرپرست خانوار
در سال جاري وجود ندارد
ايسنا: رئيس سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد بر اساس مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي ۲۰ ميليارد تومان براي افزايش حقوق مستمري بگيران سازمان بهزيستي اختصاص يافت.
دكتر فقيه افزود: حدود ۱۱۰ هزار زن سرپرست خانوار در نوبت دريافت خدمات از بهزيستي هستند كه امسال امكان پذيرش آنها وجود ندارد، ولي اميدواريم در سال آينده تعدادي از آنها را تحت حمايت قرار دهيم.وي تصريح كرد: مهمترين وظيفه بهزيستي  ، ضمن پرداخت مستمري به زنان سرپرست خانوار و محرومان، نگهداري از معلولان، بيماران رواني مزمن و سالمندان مددجوست.فقيه يادآورشد: به عنوان مثال نگهداري هر بيمار رواني مزمن ماهانه ۱۹۸ هزار تومان و ۱۵ هزار كودك يتيم هر كدام بيش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اعتبار مي خواهد.
رئيس سازمان بهزيستي همچنين از موافقت دولت با افزايش ۵۰ درصدي فوق العاده جذب كاركنان سازمان بهزيستي در سال آينده خبر داد.

مشمولان ديپلم و زير ديپلم متولد
سالهاي ۵۵ تا ۶۵ به خدمت فراخوانده شدند
ايسنا: معاونت وظيفه  عمومي ناجا مشمولان ديپلم و زيرديپلم متولد سال هاي ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ را به خدمت فراخواند.
بر اين اساس در تهران تمامي مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب متولد سال ۱۳۵۵ تا پايان سال ۱۳۶۵ كه از اداره كل وظيفه عمومي تهران بزرگ دفترچه  سه برگي آماده به خدمت و يا برگه اعزام به خدمت از مركز رايانه (فناوري اطلاعات و ارتباطات) معاونت وظيفه  عمومي ناجا دريافت كرده اند، بايد در ساعت ۷ صبح شنبه ۱۹ آذر ماه و تمامي مشمولان عادي (زيرديپلم) غايب و غيرغايب يادشده نيز در ساعت ۷ صبح يكشنبه ۲۰ آذر ماه به معاونت وظيفه عمومي ناجا واقع در ميدان سپاه مراجعه كنند.
همچنين مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب متولد سال هاي ۱۳۵۵ تا پايان ۱۳۶۵ كه از مراكز وظيفه عمومي شهرستان ها دفترچه سه برگي آماده به خدمت و يا برگه اعزام به خدمت از مركز رايانه (فناوري اطلاعات و ارتباطات) معاونت وظيفه  عمومي ناجا دريافت كرده اند نيز بايد ساعت ۷ صبح شنبه ۱۹ آذر ماه و مشمولان زيرديپلم غايب و غيرغايب ياد شده نيز بايد ساعت ۷ صبح روز يكشنبه ۲۰ آذر ماه به معاونت وظيفه  عمومي استان مربوطه (مركز استان) مراجعه كنند تا به خدمت دوره  ضرورت اعزام شوند.
تمامي مشمولان قبل از موعد اعزام، بايد واكسن مننژيت تزريق كنند و اين امر توسط واكسيناتور در دفترچه يا برگه اعزام به خدمت آنها درج و ممهور شود.

ثبت نام كنكور ۸۵ از ۱۶ آذر آغاز مي شود
مهر: معاون اجرايي سازمان سنجش اعلام كرد: ثبت نام داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسري سال ۸۵ ، ۱۶ آذر ماه جاري در دفاتر پستي سراسر كشور آغاز مي شود.
دكتر حسين توكلي افزود: داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسري دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مي توانند از روز چهارشنبه هفته آينده براي ثبت نام به دفاتر پستي سراسر كشور مراجعه نمايند.
وي خاطرنشان كرد: ثبت نام داوطلبان به مدت ۳ هفته تا روز چهارشنبه ۷ دي در دفاتر پستي سراسر كشور ادامه دارد.
معاون سازمان سنجش تاكيد كرد: بر اساس پيش بيني هاي انجام شده در آزمون سراسري سال ،۸۵ بيش از يك ميليون و ۵۰۰ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، زبانهاي خارجي و هنر شركت خواهند كرد.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |