سه شنبه ۸ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۱ - Nov 29, 2005
فوتبال ليگ برتر
پاس و پرسپوليس، يك بازي از جنس قدرت
008820.jpg
عكس : مجتبي جانبخش
خبرنگار همشهري : پاس و پرسپوليس امروز در ورزشگاه آزادي يادآور ديدارهاي جذاب باشگاه هاي كشور خواهند بود. پاس قهرمان باشگاه هاي آسيا و يكي از باسابقه هاي فوتبال كشور. پاس در دهه پنجاه مي رفت كه با سرهنگ اسداللهي مكتب تازه اي در فوتبال ما به وجود آورد. همه بودند از مرحوم محمد رنجبر، حسن حبيبي، مجيد حلوايي، محسن هوشنگي، محمد صادقي، پرويز قليچ خاني، اصغر شرفي، جهانگير نصيري، حسين فركي تا نيك نفس، قفلساز، سه برادران و دانايي فرد و ميناسيان و دينورزاده. امروز هم پاس يك مدعي واقعي است، با مديريتي قوي و يك مربي جهاني كه فوتبال را در سطوح بين المللي تجربه كرده است. پاس با وجود دو شكست همچنان با اميد به كسب قهرماني روند خواسته هاي خود را پي مي گيرد. امروز پاس حتي با پيروزي يك بر صفر بر پرسپوليس، مكان استقلال را در صدر خواهد گرفت.
اين خواسته پاس را شخصيت قهرماني مي بخشد و آن زمان به زيركشيدن اين تيم از آن قله براي حريفان سخت خواهد بود. در آن سو پرسپوليس كه جان تازه اي گرفته است مي خواهد در مقابل پاس به پيروزي برسد و با (۲۰) امتياز جاي سپاهان را در مكان پنجم بگيرد. پرسپوليس با رسيدن به اين هدف در دامنه قدرت قرار مي گيرد و به دوستان بالانشين قديم خود مي رسد و فاصله اش با استقلال صدرنشين به پنج امتياز مي رسد.
پرسپوليس نيز چون پاس با سابقه پنجاه ساله به ميدان مي آيد، تا جنگ را در دو جبهه به سود خود و پروين تمام كند. پيروزي بر پاس تثبيت اريكه قدرت پروين در پرسپوليس خواهد بود و هيات مديره را در مقابل يك عمل انجام شده قرار خواهد داد. پس از اين پيروزي چه كسي قادر است پروين را تعويض كند؟ پروين علاوه بر پيروزي در اين بخش، تيم خود را روي بال و روند پيشروي خواهد انداخت. آيا پروين بدون معدنچي، اولادي و انتظاري قادر است بر پاس پيروز شود؟ اين بازي از جنس قدرت است و هر تيمي توان نود دقيقه مبارزه بي امان را داشته باشد در اين بازي پيروز خواهد بود. خط دفاعي پرقدرت پرسپوليس در مقابل جوانان رو به رشد پاس در حمله اگر كم نياورند، پرسپوليس قادر است با كاظميان و عليزاده به گل برسد. نبردهاي هوايي اين بازي نيز در داخل محوطه جريمه هر دو تيم ديدني است و شايد پرتاب هاي بلند اوت عليزاده بتواند در اين بازي بهترين نتيجه را بدهد. رودباريان دروازه بان پاس بايد مشت هاي اول را به توپ بزند تا دفاع پاس دچار لغزش نشود. اين بازي براي پژمان جمشيدي نيز نوعي خودنمايي است تا به پرسپوليسي ها ثابت كند چه اشتباهي درمورد او انجام دادند.
پروين مي خواهد در اين بازي به هر شكل و با هر وسيله نتيجه را به سود خود به پايان برساند و غائله مديريت و مربي داخلي و خارجي را پايان بخشد و تعداد جلسات تصميم گيري را به نقطه صفر برساند. اين بازي صيانت دوباره اي است از مردي كه مي خواهد سلطان باقي بماند.
اين بازي امروز در ورزشگاه آزادي رأس ساعت ۱۶ انجام مي شود.

ايران قهرمان سامبو جهان شد
مسابقه هاي جام جهاني كشتي سامبو ۲۰۰۵ فرانسه با قهرماني ورزشكاران دانشگاه آزاد اسلامي به پايان رسيد.
به گزارش اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در اين رقابتها كه با حضور نمايندگان هشت كشور آمريكا، بلژيك، اسپانيا، روسيه، فرانسه، جمهوري اسلامي ايران (دانشگاه آزاد)، تونس و كانادا در شهر نيس فرانسه برگزار شد، تيم دانشگاه آزاد با كسب ۲ مدال طلا، توسط سيد عبدالرضا ميراعلمي و علي نوايي و دو مدال نقره توسط مهدي باباجعفري و محمد صادق زاده و همچنين يك مدال برنز توسط حميد ياري بالاتر از تيم هاي روسيه و آمريكا ايستاد و جام قهرماني را آن خود كرد.

سفر كشتي گيران دانشگاه آزاد به فرانسه تفريحي نبود
ايران بالاتر از آمريكا قهرمان شد
محمدرضا منصوريان: پيش از آنكه تيم كشتي آزاد دانشگاه آزاد اسلامي براي حضور در سي ويكمين دوره پيكارهاي بين المللي «هنري دوگلان» به كشور فرانسه اعزام شود، حس غريبي در ميان تني چند از اهالي كشتي وجود داشت كه سفر كشتي گيران اين دانشگاه به اين كشور تنها يك سفر تفريحي است و نمي تواند براي اين ورزش عايدي چنداني داشته باشد.با پايان اين مسابقه ها و زماني كه نمايندگان اعزامي كشورمان دستشان حتي از كسب يك مدال طلا هم در كشتي آزادكوتاه ماند، تازه همه فهميدند كه اين رقابتها از چه سطح بالايي برخوردار بوده و حضور كشتي گيران ايراني در اين دوره چه نعمات و امتيازاتي داشته و از اين پس چگونه بايد نسبت به شركت در مسابقات برون مرزي بينش و آگاهي كاملي داشت.
خوشبختانه حضور تمامي كشتي گيران اين دانشگاه در جدول و به دست آمدن امتيازات لازم اين خاصيت را هم داشت كه نماينده ايران بالاتر از تيم هاي آمريكا و ارمنستان و با كسب ۳۷ امتياز و دستيابي به يك مدال نقره و ۳ برنز به مقام قهرماني برسد. واقعيت اين است كه اين گونه قهرماني ها عليرغم آنكه حتي يك مدال طلا هم همراه خود ندارد، به مراتب شيرين تر و اثر گذارتر از پيروزي ها و قهرماني هاي كم اعتباري است كه با كسب چندين مدال رنگين در بوق و كرنا مي شود و واقعيت ها و نقاط ضعف و قوت پنهان مي ماند.
رضايي را رد صلاحيت كردند
008829.jpg
پس از اعلام رد صلاحيت اسدالله رضايي دبير موقت فدراسيون كشتي، وي از فدراسيون كشتي خداحافظي كرد.
رضايي در اين ارتباط گفت: در مورد علل رد صلاحيت چيزي نگفتند اما يك طرفه آدم را محكوم مي كنند و آبرويم را به بازي گرفتند.
وي افزود: طالقاني مي گويد دوباره در سازمان ليگ فعاليت كنم اما من فعلا موافقت نكرده ام و گفتم شايد در اين جا نيز با آبروي من بازي شود.
رضايي كه به خاطر تمايل رئيس فدراسيون كشتي براي قبول پست دبيري، سازمان ليگ و كانديداتوري هيات كشتي مازندران را رها كرد، در پايان تصريح كرد: مسايل پشت پرده و جريانات اختاپوسي زيادي به كشتي ضربه مي زند كه اميدوارم يك مسلمان دلسوز و با وجدان پيدا شود تا مشكلات كشتي را برطرف كند. با اين شرايط و با شعارهاي مردم گول زن، كشتي درست نمي شود.

دو انتصاب در سازمان تربيت بدني
گروه ورزشي : معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني در حكمي «عبدالرضا ساور» را به عنوان معاون فرهنگي، مجلس و امور استان هاي اين سازمان برگزيد.در حكم صادر شده از سوي مهندس «محمد علي آبادي» آمده است: با عنايت به مراتب تعهد، تجارب و سوابق ارزنده جناب عالي به موجب اين ابلاغ به سمت معاون فرهنگي مجلس و امور استان هاي سازمان تربيت بدني منصور مي شويد.
پيش از اين «محمد درخشان» به عنوان معاون فرهنگي، مجلس و امور استان هاي سازمان تربيت بدني فعاليت مي كرد.همچنين طي حكمي از سوي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني، «مهدي فراهاني» به عنوان مديركل جديد حراست سازمان تربيت بدني منصوب شد.در حكم صادر شده از سوي مهندس «محمد علي آبادي» آمده است: با عنايت به مراتب تعهد، تجارب و سوابق ارزنده جنابعالي، به موجب اين ابلاغ به سمت مديركل حراست سازمان تربيت بدني منصوب مي گرديد.
جلسه معارف مديركل جديد حراست سازمان تربيت بدني، صبح روز يكشنبه با حضور رئيس اين سازمان برگزار شد.در اين مراسم از خدمات «محمد محمدپور» مديركل سابق حراست سازمان تربيت بدني تشكر و قدرداني شد.

تقدير علي آبادي از رضازاده
008826.jpg
گروه ورزشي :مراسم تقدير از حسين رضازاده قهرمان جهان و المپيك با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در سازمان تربيت بدني برگزار شد.در اين مراسم رئيس سازمان تربيت بدني با تشكر از رضازاده و افرادي كه براي تيم ملي زحمت كشيده اند گفت: اميدوارم، رضازاده همچنان بدرخشد و نام ايران و ايراني را زنده نگهدارد. ما بسيار خوشحاليم كه صاحب قهرماني هستيم كه سال ها عنوان قهرماني را به خود اختصاص داده و قهرمان قهرمانان جهان است.وي در پايان از مسئولان فدراسيون وزنه برداري و كادر فني تيم ملي كه موجب كسب اين افتخارات شده اند تقدير و تشكر كرد.در ادامه اين مراسم، حسين رضازاده كه به تازگي در مسابقات جهاني قطر صاحب مدال طلا و عنوان قهرماني شد و تنها با همراهي ايوانف مربي خود در اين مراسم حضور داشت اظهار داشت: از رئيس سازمان تربيت بدني كه وقت خود را در اختيار ما گذاشت، متشكرم.خدا را شكر كه هميشه مرا كمك كرد و ائمه نيز همواره مرا ياري كردند تا در همه ي مسابقات جهاني و المپيك بتوانم براي كشورم مدال كسب كرده و دل مردم و رهبرم را شاد كنم.

بازي هاي غرب آسيا - دوحه
گروه فوتبال امروز مي رود
گروه ورزشي: كميته  ملي  المپيك  ديروز زمان  اعزام  تيم هاي  ورزشي  ايران  به بازيهاي  غرب  آسيا را اعلام  كرد.با حذف  رشته  بسكتبال  ازكاروان  اعزامي ايران ، ۱۰ رشته  ورزشي  با سرپرستي  علي  كفاشيان  دبيركل كميته  ملي  المپيك  راهي  قطر مي شوند.زمان  اعزام  تيم هاي  ورزشي  ايران  به  قطر به  شرح  زير است :
هشتم  آذر (امروز): بازيكنان  تيم  فوتبال  اميد ايران، نهم  آذر: ۱۲ تيرانداز (۸ مرد و ۴ زن )، ۱۹ ورزشكار در هندبال ، ۱۲ورزشكار واليبال ، ۷ وزنه بردار، ۸ شناگر و ۶ ورزشكار ژيمناستيك ،يازدهم  آذر: ۶ ورزشكار بولينگ ،سيزدهم  آذر: ۴ شيرجه رو،چهاردهم  آذر: ۱۹ دونده  ( ۱۶ مرد و ۳ زن ) و ۶ ششميربازهمچنين  ۱۴ داور ايراني  براي  قضاوت  به  اين  دوره  از بازيها دعوت شده اند.سومين  دوره  بازي هاي  غرب  آسيا در روزهاي  دهم  تا بيستم  آذرماه  امسال در دوحه  قطر برگزار مي شود.
همگروهي ايران با تيم هاي فوتبال عراق و امارات
در رقابت هاي فوتبال سومين دوره بازي هاي ورزشي غرب آسيا تيم فوتبال اميد ايران با تيم هاي عراق و امارات عربي متحده در گروه دوم قرارگرفت.
در گروه اول اين مسابقات، تيم هاي قطر، بحرين، سوريه و عمان قرار دارند و در گروه سوم تيم هاي عربستان سعودي، فلسطين و كويت همگروه شدند.
يوسف سركال رئيس فدراسيون فوتبال امارات عربي متحده پيش از اين از احتمال شركت نكردن تيم ملي فوتبال اين كشور در بازي هاي فوق خبر داده بود.
هندبال غرب آسيا قرعه كشي شد
تيم ايران با قرار گرفتن در گروه دوم رقابت هاي هندبال بازي هاي غرب آسيا با تيم هاي سوريه، اردن و عمان همگروه شد.در گروه الف اين مسابقات تيم هاي كويت، قطر، بحرين و عربستان سعودي قرار گرفتند.سومين دوره بازي هاي ورزشي غرب آسيا از روز پنجشنبه هفته جاري در دوحه قطر آغاز مي شود.كاروان ورزشي ايران متشكل از ۱۰ و حدود ۲۰۰ ورزشكار و همراه در اين بازي هاي شركت خواهد كرد.
۶ ژيمناست ايراني در بازي هاي غرب آسيا
سرپرست  فدراسيون  ژيمناستيك  گفت : براي  شركت  در بازي هاي  غرب  آسيا، چهره نفرات  تيم  ملي  ژيمناستيك  ايران  مشخص  شدند.
اكبر گهرخاني  افزود: با پايان  گرفتن ششمين  مرحله  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  ژيمناستيك  پس  از گرفتن  آخرين  آزمون هاي  فني  شش  ملي پوش  اعزامي كشورمان  به  بازيهاي  غرب  آسيا انتخاب  گرديدند.گهرخاني  از كامبيز حاج  محمدي ، علي اصغر مرزبان ، حميدرضا بابايي ، علي عزيزي ، سروش  پولاديان  و نادر حنيفي  به  عنوان  اعضاي  اعزامي به  دوحه  نام برد.

۲۴ بازيكن جديد در اردوي تيم ملي فوتبال
تيم ملي ب ايران تشكيل مي شود
گروه ورزشي: كادر فني  تيم ملي  فوتبال  كشورمان ، اسامي ۲۴ بازيكن  ليگ  فوتبال  باشگاه هاي برتر ايران  براي  شركت  در اردوي  تيم ملي را كه  در روزهاي  نهم  تا سيزدهم  آذر در كمپ  تيم هاي  ملي  داير مي شود، به  شرح  زير اعلام  كرد: عباس  قاسمي ، فرشيد كريمي ، ارشاد يوسفي ، حسين  آشنا،  هادي  عقيلي ، مرتضي ابراهيمي ، علي  يحيي نژاد، محسن  نيساني ، جواد بشرزاد، مجيد ايوبي ، اميراظهري ، علي  حمودي ، مرتضي  اسدي ، ابوالفضل  حاجي  زاده ، محمدرضا ناصحي ، حسين  بادامكي ، مهدي  شيري ، نادر احمدي ، علي  عليزاده ، ايمان  رزاقي ، سيدمهدي  سيدصالحي ، حسين  پاشايي ، شاهين  خيري ، حميدرضا رجبي.  كليه بازيكنان  دعوت  شده  بايد رأس  ساعت  ۱۹ روز چهارشنبه  هفته  جاري  در محل هتل  المپيك  خود را به  مربيان  مربوطه  معرفي  نمايند.
تشكيل تيم ملي فوتبال ب ايران از جمله برنامه هاي اصولي فدراسيون فوتبال كشور در زمينه جذب و تشويق بازيكناني است كه در سال هاي اخير كمتر شانس پوشيدن پيراهن تيم ملي را پيدا كرده اند.

مصطفي دنيزلي: بايد پرسپوليس را شكست دهيم
سرمربي تيم فوتبال پاس تهران، گفت: پرسپوليس تيم قدرتمندي است اما برد هدف اصلي تيم ما است.
مصطفي دنيزلي اظهار داشت: با توجه به آناليز چند بازي پرسپوليس و پس از بازبيني مجدد فيلم اين ديدارها، شناخت نسبتاً كاملي را نسبت به اين تيم پيدا كرده ايم و تمرينات خودمان را بر اساس نقاط ضعف و قوت حريف برنامه ريزي كرده ايم.
وي افزود: براي حضور در صدر جدول بايد تمام حريفان خود را از جمله پرسپوليس شكست دهيم.ما همچنان به قهرماني پاس در ليگ برتر اميدواريم.
دنيزلي در مورد تعطيلات سه هفته اي ليگ برتر، تصريح كرد: هيچ مربي را نمي توانيد در دنيا پيدا كنيد كه از تعطيلي مسابقات در حين آن خوشحال شود.بي شك تعطيلي ليگ برتر به ضرر همه تيم ها از جمله تيم ما است.
وي درمورد برنامه ريزي تمريني پاس در تعطيلات نيم فصل اظهار كرد: با توجه به طولاني مدت بودن اين تعطيلات، برنامه مدوني را تنظيم كرده ايم تا بتوانيم در شروع مجدد ليگ با همان قدرت قبلي به مصاف حريفان خود برويم.

اظهارات مربيان پرسپوليس و پاس قبل از بازي امروز
علي پروين: پاس را مي بريم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پيش از ديدار اين تيم برابر تيم پاس گفت : شك نداشته باشيد كه يكي از بهترين ديدارهاي ليگ انجام خواهد شد.
علي پروين اضافه كرد: پاس يكي از بهترين تيم هاي ليگ است.اين تيم هميشه جزو مدعيان اصلي ليگ بوده اما اگر بتوانيم روندي را كه در چهار، پنج هفته گذشته طي كرده ايم، ادامه دهيم، شكست اين تيم حتمي است.
وي افزود: ديدارهاي پرسپوليس و پاس هميشه زيبا بوده و اين بار نيز اطمينان دارم كه تماشاگران مي توانند ديدار خوبي را تماشا كنند، چرا كه هر دو تيم به پيروزي نياز دارند اما ما پاس را مي بريم.بازيكنان نيز همه آماده اند.
وي درمورد تاثير غيبت بازيكناني نظير اولادي، انتظاري و معدنچي در تركيب پرسپوليس در ديدار برابر پاس، گفت: اين بازيكنان از بازيكنان اصلي ما بوده اند اما بازيكنان جانشين ما نيز انگيزه بالايي براي نشان دادن توانمندي هاي خود دارند و مي توانيم با تكيه بر اين بازيكنان مشكلات را به حداقل برسانيم.

يوونتوس در صدر پيش مي رود
تيم فوتبال يوونتوس همانطور كه پيش بيني مي شد با پيروزي پرگل سه بر يك مقابل تروسيو فاصله خود را در صدر حفظ كرد تا با ۵ امتياز اختلاف نسبت به آث ميلان بدون رقيب باشد. در اين بازي ادريان موتو (۳۷)، تره زگه (۴۳) و دل پيرو (۸۲) سه بار توپ را از خط دروازه حريف عبور دادند.
اينترميلان نيز با پيروزي دو بر يك مقابل مسينا همچنان درصدد حفظ موقعيت خود در بالاي جدول است.اكو با (۷) و كامبياسو (۵۹) دو گل پيروزي بخش اينتر را به ثمر رساندند. در رم نيز بازي حساس فيورنتينا با آث رم به تساوي يك بر يك رسيد. در اين بازي رم در دقيقه ۲ توسط تومازي به گل رسيد اما لوكاتوني در دقيقه (۶۷) از روي نقطه پنالتي نتيجه را برابر كرد.

شكوه بارسلونا با ستارگانش در نيوكمپ
008823.jpg
حسن حيدري: فوتبال در قاره اروپا و در سطح باشگاهي اين هفته بدون حادثه مهمي به پايان رسيد. در ايتاليا يوونتوس در صدر باقي ماند، در انگليس منچستريونايتد با پيروزي مقابل وستهام به چلسي نزديكتر شد. در اسپانيا براي اولين بار بارسلونا در صدر جدول ايستاد.

رئال مادريد و رهايي از شكست
براي نخستين بار در اين فصل لاليگا تيم بارسلونا موفق شد به صدر جدول اسپانيا صعود كند.اين هفته بارسلونا با پيروزي خيره كننده چهار بر يك مقابل راسينگ سانتادر با ۲۸ امتياز و تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفت. در اين بازي ساموئل اته ئو، رونالدينيو، مسي و سيلوينهو چهار گل استثنايي براي آبي اناري ها به ثمر رساندند. در پايان اين بازي فرانك ريكارد گفت: بارسلونا يكي از بهترين نمايش هاي خود را در اين فصل به نمايش گذاشت و بازيكنان ما استحقاق همه گونه تقدير را دارند.برخلاف بارسلونا در هفته سيزدهم رئال مادريد با اقبال بلند از شكست مقابل سوسيداد نجات يافت. در اين بازي ژاوير پريتو از روي نقطه پنالتي در دقيقه (۴۴) و اسكاردي يائولا در دقيقه (۵۹) دو بار دروازه رئال را باز كردند. درحالي كه تنها ۳ دقيقه تا پايان اين ديدار باقي مانده بود رائول بواو (۸۷) و زيدان (۸۸) به طور معجزه آسايي با گل هاي خود تيمشان را از شكست حتمي نجات دادند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |