دوشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۶ - Dec 5, 2005
به مناسبت هفته حمايت از معلولان ذهني و جسمي
نمايشگاه نقاشي كودكان معلول تهران گشايش يافت
009369.jpg
گروه اجتماعي: ديروز نمايشگاه نقاشي كودكا ن معلول تهراني با هدف ارايه توانمندي ها و دستاوردهاي هنري و دستيابي به استعدادها و قابليت هاي اين كودكان در مركز توانبخشي تهران به مناسبت هفته حمايت از معلولان گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم كه شمار قابل توجهي از خانواده هاي معلولان جسمي _ حركتي و ذهني تهران حضور داشتند راههاي دستيابي به توانمندسازي و شيوه هاي ورود تدريجي معلولان به بستر فعاليت هاي اجتماعي، هنري و فرهنگي مورد تحليل و بررسي قرار گرفت.
دكتر ايرج رستگار از كارشناسان توانبخشي و بهزيستي درباره وضعيت معلولان كشور گفت: خوشبختانه رويكرد مسئولان بهداشت و درمان كشور طي چند سال اخير براي را ه اندازي مراكز توانبخشي و بهزيستي مثبت و رو به رشد بوده است اما اكنون آنچه جامعه امروزما از آن رنج مي برد فقر اطلاعاتي و كمبود آگاه سازي درباره راه هاي پيشگيري از ايجاد و بروز معلوليت ها است. وي با اشاره به اينكه در ايران به رغم اهرم هاي حمايتي از معلولان، نقش حمايتي دولت از خانواده هاي معلولان كم رنگ و كم فروغ است گفت: حمايت از معلولان نبايد فقط به حمايت از شخص معلول خلاصه و متمركز شود، بلكه بايد براي دميدن انگيزه و نشاط به پيكره زندگي روزمره معلولان،  خانواده هاي آ ن ها نيز مورد حمايت قرار گيرند.در آئين گشايش نقاشي كودكان معلول تهران همچنين اعلام شد به رغم رويكرد بهداشت و درمان كشور ايران به تدابير پيشگيرانه هنوز شمار زيادي از معلولان با تنگناهاي معيشتي، اشتغال و درمان روبرو هستند و بسياري از فضاهاي شهري براي رفت و آمد مطلوب و بهينه معلولان مهيا نشده است.
امير فرحزادي مسئول آموزش مركز توانبخشي تهران در اين باره گفت: متاسفانه هنوز قانون براي معلولان بيمه تامين اجتماعي در نظر نگرفته و تنها بيمه خدمات درماني آن ها را پيش بيني كرده است.وي همچنين افزود: با وجود آنكه بالغ بر دو ميليون و ۶۰۰ هزار نفر معلول در كشور وجود دارد و روزانه ۱۱۰ نفر به اين تعداد افزوده مي شود اما تدابير لازم و بسترسازي مناسب براي ورود بي دردسر معلولان به بستر اجتماعي فراهم نيامده است.وي همچنين گفت: كشورهاي توسعه يافته با وجود اينكه معلولان خيلي زياد ندارند اما تمهيدات لازم را براي ورود تدريجي آن ها به بستر اجتماعي فراهم كرده اند تا جايي كه هيچ تفاوتي ميان معلولان و ساير شهروندان جامعه و بهره مندي از قابليت هاي موجود به چشم نمي خورد.
شايان ذكر است نمايشگاه نقاشي كودكان معلول در مركز توانبخشي تهران واقع در بزرگراه رسالت بعد از مصلا در مجاورت پارك آزادگان برپا شده و به مدت يك هفته هر روز پذيراي شهروندان علاقه مند به موضوع نقاشي و هنر از ديدگاه كودكان معلول تهراني است.

رئيس سازمان بهزيستي:
الزام معلولان به شركت در آزمون
استخدام ادواري خلاف مصوبه دولت است
گروه اجتماعي: رئيس سازمان بهزيستي حداقل انتظار از دولت را رعايت و اجراي مصوبات خود در خصوص معلولان و مددجويان تحت پوشش دانست و گفت: مصوبه دولت در مورد افزايش يارانه مراكز نگهداري معلولان متأسفانه پس از گذشت چندين ماه رعايت نمي شود. دكتر فقيه در ديدار نخبگان معلول با معاون اول رئيس جمهوري افزود: بر اساس قانون جامع حمايت از حقوق معلولان ۳ درصد از استخدامي سازمانها و مراكز دولتي بايد از معلولان باشد كه اجرايي نمي شود. وي تصريح كرد: ضمن اين كه اين ماده براي معلولان داراي تحصيلات دانشگاهي است، بنابراين بايد براي ايجاد زمينه اشتغال معلولان داراي تحصيلات پايين تر نيز از طريق توانمندسازي و طرح هاي خوداشتغالي با مشاركت ساير دانشگاه ها اقدام شود.
به گزارش ايسنا  رئيس سازمان بهزيستي خاطرنشان كرد: بر اساس قانون جامع حمايت از معلولان، اين افراد از آزمون استخدام ادواري معاف شده اند ولي متأسفانه طبق برنامه چهارم توسعه اين افراد نيز بايد در اين آزمون شركت كنند كه اين امر از انصاف به دور است. به گفته وي از جمله مصوبات اجرايي نشده اين قانون، آيين نامه مناسب سازي معابر و اماكن عمومي است. فقيه با اشاره به اين كه مستمري پرداختي به معلولان بسيار ناچيز است، خاطرنشان كرد: از حدود بيش از ۲ ميليون معلول، تنها حدود ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزيستي قرار داشته و بسياري نيز پشت نوبت دريافت خدمات هستند بنابراين بايد در جهت افزايش كمي و كيفي خدمات توانبخشي در سازمان بهزيستي حركت كرد. وي در پايان يادآور شد: بر اساس برآوردهاي صورت گرفته ۳/۴ درصد افراد جامعه دچار نوعي معلوليت هستند ولي متأسفانه آمار دقيقي از معلولان در كشور وجود ندارد كه اميدواريم در سرشماري سال ۸۵ با لحاظ شاخص هاي مناسب اين آمار استخراج شود.

اعتبارات پيشگيري از اعتياد ۲۷ درصد كاهش يافت
مدير كل امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: به دليل كاهش تخصيص بودجه ، اعتبارات كمكي اين ستاد به ساير دستگاههاي فرهنگي پيشگيري كننده از اعتياد ، امسال نسبت به سال پيش ۵/۲۷درصد كاهش داشته است.
دكتر حميد صرامي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود:بودجه اي كه امسال به عنوان اعتبارات كمكي براي دستگاههاي فرهنگي پيشگيري كننده از اعتياد در نظرگرفته شده است ۱۵ميليارد و۷۳۰ ميليون تومان است در حالي كه اين مبلغ سال پيش ۲۰ ميليارد تومان بوده است.
وي اعتبارات كمكي سال ۸۴ را براي وزرات آموزش و پرورش ۸۰۰ ميليون تومان عنوان كرد و گفت: اين مبلغ به يك هزار و ۳۰۰ دبيرستان، يك هزار مدرسه راهنمايي و۷۰۰ دبستان سراسر كشور اختصاص يافته است.
صرامي تاكيد كرد: برنامه هاي پيشگيرانه تاكنون درميان دو ميليون و۲۰۰هزار دانش آموز دبيرستاني و راهنمايي و ۱۰۰هزار نفر از دانشجويان سراسر كشور اجرا شده است و اميدواريم با افزايش اعتبارات در سال ۸۵ بتوانيم ۱۵تا۲۰درصد دانش آموزان مقاطع راهنمايي و دبيرستاني را زير پوشش اين طرح ها قرار دهيم.
وي خاطرنشان ساخت: درهزاره سوم آموزش و پيشگيري نبايد به انتشار چند جزوه و بروشور محدود شود.
صرامي ضمن هشدار به تغيير الگوي مصرف مواد مخدر از مواد طبيعي به صنعتي و شيميايي ، افزود: بايد براي جلوگيري از تبليغات سوء بيگانگان بر اساس تحقيقات علمي در جامعه نشاط و تحرك را جايگزين شادي هاي كاذب نماييم .
وي نگاه دولت جديد را در امر مبارزه با مواد مخدر بسيار جدي ارزيابي كرد و يادآور شد: در زمينه پيشگيري و فرهنگي به كمك و حضور تشكل هاي دولتي و مردم نياز اساسي داريم.

مناسب سازي معابر و اماكن عمومي
همچنين وزير رفاه و تأمين اجتماعي گفت: مناسب سازي معابر و اماكن عمومي براي تسهيل عبور و مرور معلولان در ۲ فاز اجرا و پيگيري مي شود. مهندس پرويز كاظمي در حاشيه ديدار معلولان نخبه با معاون اول رئيس جمهوري افزود: در مرحله نخست بهينه سازي فضاهاي شهري و اماكن عمومي براي رفع مشكل جابجايي معلولان و با صرف حداقل هزينه كارشناسي شده انجام و در مرحله بعدي با هماهنگي شهرداري ها قانوني براي ايجاد الزام سازمانها و دستگاههاي دولتي و غيردولتي در جهت مناسب سازي ساختمان ها تهيه مي شود.
از سوي ديگر معاون وزير آموزش و پرورش، اشتغال را مهمترين مشكل معلولان خواند و با تاكيد بر دسته بندي مشاغل براي معلولان در جامعه گفت: متاسفانه قانون پذيرش ۳ درصدي معلولان در دستگاهها ضمانت اجرايي نداشته و قانون در برابر عدم اجراي آن سكوت كرده است. مجيد قدمي در مراسم روز معلولان دانش آموزان استثنايي كشور كه با حضور فرشيدي وزير آموزش و پرورش برگزار شد، معلوليت در جهان امروز را نه آسيب پذيري بلكه توانمندي خواند و اظهار كرد: آموزش و پرورش با هزينه سالانه ۶۵ ميليارد توماني فراتر از وظايف خود و حتي فراتر از توانمندي دولت حركت كرده است و لازم است تمهيداتي براي برخورد با كارفرماياني كه قانون مذكور را رعايت نمي كنند، انديشيده شود.

اظهارات مربوط به دو بخش شدن شوراي
هماهنگي در حد گمانه زني است
ايسنا: مريم بهروزي، عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در ارتباط با اظهارات منتشرشده مبني بر دو قسمت شدن شوراي هماهنگي اظهار داشت: چنين مطالبي فقط در حد گمانه زني است. هر تغييري در شوراي هماهنگي وابسته به آن است كه شوراي مركزي شوراي هماهنگي، جلسه تشكيل دهد و در آن ارتباط تصميم گيري كند.
بهروزي با بيان اين كه بعد از انتخابات رياست جمهوري تاكنون شوراي مركزي شوراي هماهنگي نيرو هاي انقلاب، جلسه تشكيل نداده گفت: البته شوراي هماهنگي استان تهران و برخي از استان ها جلسه داشته اند، ولي همان طور كه گفتم شوراي مركزي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، تاكنون جلسه تشكيل نداده است.

كروبي: فعلاً از اظهارنظر درباره دولت خودداري مي كنم
تا نگويند كارشكني مي شود
ايسنا:مهدي كروبي گفت كه داوري درباره عملكرد دولت جديد را زود مي داند.
مهدي كروبي در حاشيه مراسم بزرگداشت مدرس در دفتر روزنامه اعتماد ملي، درباره تجميع برخي انتخابات ها به خبرنگاران گفت: كليت اين كار چيز بدي نيست، اگر بتوانيم بخشي از انتخابات ها را در كنار هم برگزار كنيم، چيز بدي نيست، اما درمورد كيفيتش من نمي دانم. كليتش قبلا هم مورد بحث بود. دبير كل حزب اعتماد ملي گفت: اگر رياست جمهوري و مجلس را همزمان كنند چطور مي توانند؟ كدام را مي خواهند با ديگري تطبيق دهند. وي درباره عملكرد دولت جديد هم خاطرنشان كرد: داوري خيلي زود است. فعلا از اظهارنظر خودداري مي كنم تا نگويند كارشكني مي شود.

دادگاه مديران چهار نشريه برگزار شد
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: جلسه رسيدگي به اتهامات مديران مسئول چهار نشريه «نسيم صبا» ، «كار و كارگر»،« صبح كرج» و «روان شناسي جامعه» صبح ديروز با حضور هيات منصفه مطبوعات و سه قاضي عالي رتبه در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در ابتداي جلسه دادگاه قاضي صارمي به اتهامات مديرمسئول نشريه «صبح كرج» پرداخت. در اين جلسه منشي دادگاه بخشهايي از شكايت نيروي مقاومت بسيج كرج را قرائت كرد كه براساس آن نشريه صبح كرج متهم است كه به سپاه پاسداران به عنوان يكي از اركان پرقدرت نظام و مدافع ولايت فقيه توهين كرده است.
در ادامه قاضي صارمي باتوجه به عدم حضور ناهيد پيل وار به عنوان مديرمسئول اين نشريه در دادگاه گفت: اين دومين جلسه است كه براي رسيدگي به اين پرونده تشكيل شده لذا اختصاص وقت ديگر براي اين روزنامه عادلانه نيست و دادگاه به صورت غيابي اقدام به صدور حكم خواهد كرد. با ختم اين جلسه رسيدگي به دومين پرونده مطبوعاتي آغاز شد. در اين پرونده مديرمسئول نشريه روان شناسي جامعه عليرضا خوش اندام به اتهام اشاعه منكرات و مطالب خلاف عفت عمومي محاكمه شد.
نماينده مدعي العموم با قرائت كيفرخواست اظهارداشت: براساس گزارش عده اي از اقشار ايثارگر جامعه به دادستان تهران، اين نشريه به ترويج لجام گسيخته مسائل مستهجن و تصاوير مبتذل با مطالبي تحت عنوان «روانشناسي سكس» و «مردان چه زمان رابطه جنسي را مي خواهند» پرداخته است.سپس عليرضا خوش اندام مديرمسئول نشريه روان شناسي جامعه ضمن رد اتهام وارده گفت:بحث جنسيت در ايران ديگر عفت عمومي نيست بلكه عفونت عمومي است. مجله من يك مجله علمي است و تنها هدف آن آگاهي دادن جنسيتي است. جامعه دچار يك آنارشيسم جنسيتي است كه حاصل تفكرات نگوييد، نبينيد و حرفش را نزنيد است. بنده فقط با ديد تخصصي به اين موضوع پرداختم و لجاجتي با قانون ندارم، اينكه گفته شده چندين مرتبه تذكر داده شده است و من رعايت نكردم بايد بگويم مدتي است كه به خاطر حساسيت به اين موضوع نپرداخته ام.مديرمسئول روانشناسي جامعه ادامه داد: شما بيجه را محكوم كرديد اما آيا تفكر بيجه هم محكوم شد؟ جامعه در مسايل مربوط به جنسيت آموزش كافي نديده به همين خاطر دچار بحران شده است.
در ادامه جلسه محاكمه و اخذ آخرين دفاع، رسيدگي به پرونده روزنامه «نسيم صبا» به مديرمسئولي مجيد فيض آبادي در دستور كار قضات قرار گرفت.
عباس بشيري وكيل مدافع فيض آبادي با طرح لايحه اي به دفاع از موكلش پرداخت و اظهارداشت: باتوجه به اين كه اظهارات مورداشاره كيفرخواست از مسئولان شناخته شده نظام بوده و نه مقاله شخصي موكل و همچنين منابع اخبار درج شده منابع خبرگزاري ها بوده اند، اتهام نشر اكاذيب يا تشويش اذهان عمومي به شمار نمي رود و از دادگاه درخواست بخشش موكلم را دارم.
سپس كيفرخواست صادره از سوي مدعي العموم براي مديرمسئول روزنامه كار و كارگر قرائت شد. مرتضي لطفي طبق كيفرخواست متهم به چاپ مطالب خلاف واقع و هجوگونه نسبت به فاطمه كروبي با مطلبي تحت عنوان دل مشغولي هاي صنعتي حاج خانم است.براساس اين گزارش فاطمه كروبي كه عضو هيات منصفه است با بيان اين كه شكايت خود را صرفا به خاطر توهيني كه به جامعه زنان شده، پيگيري كرده است، از شكايت خود اعلام گذشت كرد.
هيات منصفه مطبوعات پس از ختم جلسه دادگاه ، مديرمسئول روزنامه صبح كرج را مجرم تشخيص نداد. مديرمسئول نشريه روانشناسي جامعه را به اتفاق آراء مجرم تشخيص داد و مستحق تخفيف ندانست.هيات منصفه همچنين مديرمسئول نشريه نسيم صبا را درباره اتهام نشر اكاذيب مجرم و با اكثريت آراء مستحق تخفيف دانست وپرونده مربوط به مديرمسئول روزنامه كار و كارگر، را با توجه به اعلام گذشت شاكيه خصوصي، (فاطمه كروبي)، مختومه اعلام كرد.

آصفي:
مذاكره با آمريكا در دستور كار نيست
مهر: حميد رضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اينكه نگاه جمهوري اسلامي به موضوع هسته اي چانه زني نبوده و ايران به دنبال دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي است، خاطرنشان كرد: براي رسيدن به اين هدف از همه ظرفيت هاي ديپلماتيك خود استفاده مي كنيم.سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان روز گذشته در گفتگوي هفتگي خود با خبرنگاران با اشاره به اجلاس فوق العاده سران كشورهاي اسلامي در عربستان گفت: محمود احمدي نژاد رييس جمهور اسلامي ايران اين هفته در اين اجلاس شركت خواهد كرد.
آصفي تصريح كرد كه چالش هاي فراروي جهان اسلام، تقويت وحدت كشورهاي اسلامي و اقدام مشترك اين كشورها در دستور كار اجلاس مذكور قرار خواهد گرفت.به گفته آصفي وزير امور خارجه كشورمان نيز براي شركت در اجلاس وزراي امور خارجه كشورهاي اسلامي روز سه شنبه به عربستان مي رود.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي درخصوص اظهار نظر محمد البرادعي براي شركت آمريكا در مذاكرات با ايران گفت: البرادعي ديدگاه خود را گفته است؛ چرا كه مذاكره با آمريكا در دستور كار ما نيست، بلكه ما يكي از علل پيچيده شدن موضوع هسته اي كشورمان را دخالت آمريكا مي دانيم.
آصفي موضوع مذاكرات ايران و اروپا را عدم انحراف ايران در غني سازي براي توليد سوخت هسته اي عنوان كرد و افزود: طبيعي است كه ما در مذاكرات، از حقوق خود صرف نظر نمي كنيم و با اروپا تفاهم كرده ايم اين مذاكرات در سطح كارشناسان ارشد برگزار شود و در حال حاضر طرفين در حال تنظيم دستور كار آن هستند. وي تصريح كرد: نوع نگاه ما به موضوع هسته اي كشورمان چانه زني نيست، بلكه رسيدن به حقمان يعني همان فناوري صلح آميز هسته اي است كه براي رسيدن به آن در سر ميز مذاكره از همه ظرفيت ديپلماتيك خود استفاده مي كنيم.
آصفي در پاسخ به سؤالي ديگر درمورد مطلب يكي از روزنامه هاي روسي درباره توافق ايران و روسيه براي خريد موشك گفت: ما با روسها همكاري نظامي داريم، اما كار ما با آنان طبق مقررات بين المللي است و هيچ كدام از مقررات بين المللي تخطي نمي كنيم و روسيه نيز يكي از كشورهايي است كه اين همكاري ما با آنان در جريان است.

جبهه مشاركت براي تعامل با فراكسيون ها،
كميسيون  مشترك تشكيل مي دهد
ايسنا: كميسيون مشتركي در جبهه مشاركت براي مشخص كردن چگونگي تعامل اين حزب با فراكسيون ها و انجمن هاي اسلامي عضو دفتر تحكيم وحدت تشكيل شد. جلسه مشترك دفتر سياسي جبهه مشاركت و كميته دانشجويي اين حزب پيرامون تحولات اخير دفتر تحكيم و انجمن هاي اسلامي برگزار شد.در اين جلسه اعضاي كميته دانشجويي با ارائه گزارشي از تغيير و تحولات انجمن هاي اسلامي دانشجويان، تحليل اين كميته را از اين شرايط ارائه كردند.

جنبش دانشجويي مي تواند موتور محرك
ساير جنبش ها محسوب شود
ايسنا: دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: در صورت جامع الاطراف نبودن جنبش دانشجويي، امكان به انحراف كشيده شدن آن از سوي برخي از جريان ها وجود خواهد داشت. محمدنبي حبيبي با بيان اين كه حركت هاي سوئي طي سال هاي گذشته از سوي برخي جريان ها در جهت به تقابل كشاندن جنبش دانشجويي كليت نظام ايجاد شد، افزود: اوج اين حركت سازمان يافته ماجراي ۱۸ تير سال ۱۳۷۸ بود كه با هدف ايجاد تقابل جدي بين جنبش دانشجويي و حاكميت نظام در حال شكل گرفتن بود. البته اين حركت با حضور حساب شده توده  مردم جنبش شد. وي اظهار داشت: ممكن است ايراداتي نسبت به برخي عملكردهاي مديران دانشگاهي وجود داشته باشد اما جنبش دانشجويي وظيفه اش در ارزيابي عملكرد مديران خلاصه نمي شود. وظيفه جنبش دانشجويي تلاش در جهت تحقق اهداف انقلاب است و در اين حالت، اين جنبش مي تواند موتور محرك ساير جنبش ها محسوب شود.

گفته مي شود...
* البرز: يك زن اروپايي در عمليات انتحاري در عراق شركت كرد. اين زن نروژي ۴ ماه قبل از اروپا خارج شده و ماه گذشته در حمله اي انتحاري به نيروهاي آمريكايي مستقر در نزديك بغداد خود را منفجر كرد.
* البرز: اعضاي تيم فوتبال ايران كه براي شركت در مسابقات ورزشي غرب آسيا به قطر سفر كرده اند در زمان ورود به فرودگاه دوحه با بيل كلينتون رئيس جمهور سابق آمريكا مواجه شدند. كلينتون براي شركت در نشست مشترك ناتو و كشورهاي خاورميانه به قطر سفر كرده است.
* عارف: يك سازمان نظارتي در گزارشي به تخلفات يكي از مقامات سياسي سابق استان فارس در تغيير كاربري ۸۵ هكتار زمين در شيراز اشاره كرده است.
* عارف: پروژه هاي استخراج نفت سيري A و E با مشكل در بهره برداري مواجه شده است و به جاي توليد ۱۲۰ هزار بشكه در روز فقط ۷۰ هزار بشكه نفت توليد مي كند. اين اشكالات به دليل سهل انگاري برخي مديران نفتي رخ داده است.
* سايت اينترنتي شبكه الجزيره در يك نظرسنجي ۵ روزه كه از ۵ نوامبر تا ۱۰ نوامبر به دريافت نظرات موافق و مخالف بازديدكنندگان در مورد رئيس جمهور ايران در مورد نابودي اسرائيل پرداخت براساس نتيجه اين نظرسنجي ۷/۷۱ درصد بازديدكنندگان موافق نظر احمدي نژاد بودند و ۳/۲۸ درصد هم با اين نظر مخالفت كردند.
* ايران نيوز: دكتر افروغ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در پاسخ به اخباري در مورد پرونده سازي عليه وي گفت: شنيده ام اما احساس مي كنم اين يك شايعه است.
* يك منبع آگاه در وزارت امور خارجه گزارش روزنامه يني شفق درباره اظهارات منتسب به وزير امور خارجه را تكذيب كرد. اين منبع افزود: اين خبر مغلوط و غيرواقعي بوده و متكي در سفر اخير خود به تركيه چنين اظهاراتي نداشته است.روزنامه يني شفق در گزارش ديروز خود اعلام كرده بود ايران با آمريكا در مسايل افغانستان و عراق همفكر بوده و با يكديگر گفتگو داشته اند.
* در حين قرائت نامه معرفي وزيري هامانه چهارمين وزير پيشنهادي نفت توسط غلامعلي حدادعادل رئيس مجلس، جمعي از نمايندگان با فرياد «دو، دو» مخالفت خود را با چهارمين وزير پيشنهادي اعلام كردند.

دوم دي ماه برگزار مي شود
همايش يكروزه شناخت شخصيت هاي مشكل ساز
گروه اجتماعي: «زندگي تلاشي براي ايجاد رابطه متقابل است.» اين جمله شعار اصلي همايش شناخت و چگونگي برخورد با شخصيت هاي مشكل ساز، نامتعادل، عصبي و... است.
دكتر مليحه حيدرنژاد، دبير اين همايش در اين باره گفت: ما روزانه با شخصيت هاي متفاوتي ارتباط برقرار مي كنيم. با شناخت انواع شخصيت ها ازجمله ساختار شخصيتي خودمان مي توانيم در خانواده، محيط كار و در جامعه روابط مثبت تر، موفق تر و شادتري داشته باشيم.
اين روانشناس، برنامه هاي اين كارگاه يك روزه را كه در تاريخ دوم دي ماه ۸۴ از ساعت ۲ تا ۸ شب در سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار مي شود، شامل سخنراني، اجراي عملي مديتيشن و ريلكسيشن دانست.

روزنامه حزب الله ايران به جرگه مطبوعات خواهد پيوست
ايسنا: سخنگوي حزب الله ايران با اشاره به فعاليت هاي حزب الله ايران در بخش هاي فرهنگي، حوزوي و عقيدتي گفت: ما در اين راستا تصميم گرفتيم كه در ارتباط با فعاليت هاي فرهنگي صورت گرفته اطلاع رساني مطلوب انجام دهيم و به همين خاطر تصميم به ايجاد خبرگزاري حزب الله ايران گرفتيم. مجتبي بيگدلي افزود: سازوكارهاي اين امر مورد بررسي قرار گرفته و ما علاوه بر اين كه درصدد هستيم خبرگزاري حزب الله ايران را ايجاد كنيم به تازگي مجوز روزنامه  حزب الله ايران را نيز گرفته ايم و انشاءالله از بهمن ماه سال جاري اين روزنامه به جرگه  مطبوعات خواهد پيوست.

روشن معاون سياسي - امنيتي استاندار تهران شد
مهر: طي احكام جداگانه اي از سوي مصطفي  پورمحمدي وزير كشور و كامران دانشجو استاندار تهران، عبدالله روشن به عنوان معاون سياسي و امنيتي استانداري تهران و يوسفعلي درون پرور به عنوان سرپرست معاونت امور عمراني اين استانداري منصوب شدند.اين انتصابات به پيشنهاد كامران دانشجو استاندار تهران صورت گرفت.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |