چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۸ - Dec 7, 2005
احمدي نژاد شهادت شماري از هموطنان
را در سانحه سقوط هواپيما تسليت گفت
انالله  و انا اليه  راجعون 
مردم  شريف  ايران،  به  محض  ورود به  شهر مكه  مكرمه  در جوار كعبه  شريف  از خبر فاجعه  سقوط هواپيما و شهادت  جمعي  از هموطنان ، فرهيختگان ، اعضاي  جامعه  رسانه اي  و نظاميان  مطلع  شدم .
اين  حادثه  جانسوز را به  محضر بقية الله  الاعظم  ارواحنا له  الفداء، رهبر معظم  انقلاب  حضرت  آيت  الله  خامنه اي ، خانواده  معظم  جانباختگان ، مردم  عزيز و همكاران  آنان  تسليت  مي گويم  و براي  مجروحان  حادثه  از خداوند منان  آرزوي  شفاي  عاجل  دارم .نيروهاي  امدادي  و اجرايي  كشور موظفند براي  امداد رساني  و نجات  جان  مجروحان  تمامي  توان  و تلاش  خود را به  كار گيرند.
معاون  اجرايي  رئيس  جمهوري  به  عنوان  رئيس  ستاد پيگيري  تبعات  حادثه ، علت  سقوط هواپيما و امداد به  حادثه  ديدگان  را مديريت  خواهد كرد و در اسرع  وقت  هماهنگي  لازم  را به  عمل  خواهد آورد.
پيام تسليت رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
انالله و انااليه راجعون
خبر دردناك سقوط هواپيما و كشته شدن عده اي از هموطنان عزيزمان به خصوص گروهي از زحمت كشان عرصه خبر و اطلاع رساني باعث تاسف و تاثر خاطر گرديد.
ضمن آرزوي علو درجات براي جان باختگان، اين مصيبت را به مردم شريف ايران، جامعه خبرنگاران در صدا و سيما و مطبوعات، ارتش جمهوري اسلامي ايران و به ويژه خانواده هاي داغدار تسليت مي گويم.
پيام تسليت شهردار تهران
فاجعه دلخراش سقوط هواپيما و جان باختن تعدادي از فرزندان عزيز اين مرزوبوم در عرصه هاي فرهنگي و اطلاع رساني كشور و نيز كشته  و مجروح شدن تعدادي از همشهريان عزيز تهراني، موجب تالم و تاسف عميق گرديد.
اينجانب اين حادثه ناگوار را از طرف خود و شهروندان تهراني به عموم هموطنان عزيز به ويژه بازماندگان اين حادثه تسليت عرض نموده و ضمن اعلام مراتب همدردي، از درگاه باريتعالي براي كشته شدگان همجواري با اولياء الله و براي بازماندگان صبر و شكيبايي مسالت مي نمايم.
محمدباقر قاليباف-شهردار تهران
پيام تسليت سيدمحمد خاتمي به مناسبت جان باختن جمعي از هموطنان، خبرنگاران و عكاسان رسانه ها در سانحه هوايي
سيدمحمد خاتمي، جان باختن تعدادي از هموطنان، خبرنگاران و عكاسان رسانه ها در سانحه هوايي ظهر سه شنبه را تسليت گفت.
متن اين پيام به اين شرح است: حادثه دردناك سقوط هواپيما كه منجر به از دست رفتن شماري از خدمتگزاران انقلاب و ايران به خصوص جمعي از اصحاب بزرگوار اطلاع رساني كشور شد موجب تاثر فراوان گرديد.
من اين مصيبت بزرگ را به ملت شريف ايران و جامعه خبري، فرهنگي و اطلاع رساني كشور و به همه بازماندگان آن عزيزان تسليت عرض مي كنم و براي همه قربانيان اين واقعه تلخ آمرزش و براي مصدومان شفاي عاجل و براي بازماندگان آن تحمل، صبر و اجر را از درگاه حضرت حق مسالت مي كنم.
سيد محمد خاتمي

در جلسه علني روز گذشته مجلس
بررسي لايحه مديريت خدمات كشوري آغاز شد
حاشيه 
* ولي الله ملكي نماينده مشكين شهر در تذكري آيين نامه اي گفت: روز يكشنبه هفته جاري زماني كه حداد عادل در حال قرائت نامه رياست جمهوري درمورد معرفي وزير پيشنهادي گفته بود متأسفانه ملاحظه شد عده اي از همكاران بدون در نظر گرفتن جايگاه مجلس شروع به اعلام عدد ۲ كه به معني مخالفت است كردند كه موجب تعجب مدعوين در مجلس شد.
وي افزود: نمايندگان بايد توجه كنند اينجا مجلس است و داراي بازتاب خاص است و حيف است كه بدون اطلاع از كم و كيف قضيه اي با آن حالت برخورد شود.
حداد در پاسخ گفت: البته گاهي نمايندگان براي رفع خستگي صحبتي مي كنند شما نگران نباشيد.
* حسينعلي قاسم زاده نماينده بابل در نطق پيش از دستور خود  گفت: كساني كه به عنوان مشاوران پنهان و آشكار در خدمت محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري هستند، در متن امور و از تجارب بالا برخوردار نيستند، به عبارتي به روز نيستند.
وي خطاب به سيد احمد موسوي معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهوري گفت: به نظر مي رسد اين معاون احمدي نژاد در مشورت با رئيس جمهوري به ارايه نظرات نمايندگان و ترسيم فضاي حاكم در مجلس به چهره هاي مورد نظر رياست جمهوري براي پست وزارت آنگونه كه شايسته است، ظاهر نمي شود.
* فضاي عمومي مجلس براي دادن رأي اعتماد به كانديداي پيشنهادي چهارم براي وزير نفت مثبت تر شده است.
عماد افروغ عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان گفت كه گرايش او به وزيري هامانه مثبت تر شده است.
گروه سياسي: در جلسه علني ديروز نمايندگان در ادامه رسيدگي به جزئيات طرح يك فوريتي الزام دولت به توسعه متوازن روستايي ماده واحده اين طرح را به تصويب رساندند.
به گزارش خبرنگار ما براساس ماده واحده اين طرح دولت مكلف شد در اجراي ماده ۱۹ قانون برنامه چهارم توسعه تمهيدات قانوني لازم جهت تعيين متولي سياستگذاري برنامه ريزي و نظارت بر توسعه متوازن روستايي را ظرف مدت ۳ ماه مشخص نمايد به گونه اي كه سهم سرانه روستانشينان از بودجه هاي توسعه اي كشور مشخص شده در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ها و مناطق زيرمجموعه، نهاد برنامه ريزي منطقه اي و نظارتي لازم را در اين زمينه به وجود آورد.
* تصويب كليات لايحه خدمات رساني به ايثارگران در جلسه علني ديروز همچنين كليات لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران كه مشتمل بر ۸ فصل و ۵۹ ماده است به پاس زحمات آنان در ۸ سال جنگ تحميلي به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد.
در صورت تصويب جزئيات اين لايحه براساس فصل اول آن واژه هايي نظير ايثارگر، شهيد، مفقودالاثر، جانباز، آزاده، اسير، خانواده شاهد و خانواده هاي ايثارگر به صورت دقيق در قانون تعريف و تبيين خواهد شد.
در فصل دوم تا هفتم اين لايحه، خدمات پيش بيني شده براي ارائه به ايثارگران در زمينه هاي مسكن، بهداشت، درمان، تسهيلات اداري و استخدامي، اشتغال و كارآفريني، معيشت و رفاه، امور فرهنگي، آموزشي ورزشي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تشريح شده است.
فصل هشتم اين لايحه به منابع مالي اجراي اين لايحه و شيوه نظارت بر اجراي قانون پرداخته است.
مجلس رفع مشكلات صنعت نساجي كشور را خواستار شد
در جلسه ديروز همچنين مخبر كميسيون صنايع و معادن توجه مجلس به تدوين طرح هايي براي نوسازي صنايع نساجي و بالا بردن قدرت رقابت صنعتگران نساجي در تعامل با بازارهاي جهاني را خواستار شد.
احمد مهدوي، مخبر كميسيون، گزارش كميسيون صنايع و معادن در مورد سئوال سيدمحمود ابطحي نماينده مردم خميني شهر از وزير صنايع و معادن درباره علت صورت نگرفتن اقدام مؤثر اين وزارتخانه براي رفع مشكلات صنعت نساجي كشور را قرائت كرد.
وي افزود: با وجود مشكلات اين صنعت راهبرد توسعه صنعت نساجي كشور مشخص نيست.
مهدوي با اشاره به قانع نشدن نماينده خميني شهر از توضيحات وزير صنايع و معادن و طرح اين سئوال در كميسيون صنايع و معادن گفت: براساس نظر كميسيون هرچند قانون بازسازي و نوسازي صنايع نساجي در سال ۷۹ در مجلس تصويب و در سال ۸۱ اجرايي شد اما شرايط بازارهاي جهاني و داخلي، نداشتن مديريت كارآمد و اجرا نشدن به موقع اين قانون از سوي وزارت صنايع و معادن موجب شد نتايج مطلوب از اجراي آن به دست نيايد.
مخبر كميسيون صنايع و معادن از مجلس خواست متن گزارش كميسيون و پيشنهادهاي آن، براي برون رفت از بحران صنايع نساجي كشور در اختيار وزارت صنايع و معادن قرار گيرد.
هم چنين محمدعلي حياتي مخبر كميسيون آموزش و تحقيقات گزارش اين كميسيون را درمورد سئوال محمدباقر بهرامي نماينده اسلام آباد از وزير آموزش و پرورش مبني بر افت تحصيلي و تربيتي دانش آموزان در شهرستان اسدآباد و قانع نشدن وي از پاسخ وزير را قرائت كرد.
وي غيربومي بودن رئيس آموزش و پرورش را محسوس اعلام كرد و افت كميت و كيفيت در آموزش و پرورش را ناشي از عدم تسلط كامل رئيس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد اعلام كرد.
آغاز بررسي لايحه مديريت خدمات كشوري
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بررسي كليات لايحه مديريت خدمات كشوري را آغاز كردند كه به علت مفصل بودن بحث هاي موافقان و مخالفان ادامه بررسي آن به جلسه علني بعدي مجلس موكول شد، اين لايحه مشتمل بر ۱۵ فصل و ۱۱۰ ماده است و كار بررسي و تدوين ابتدايي آن در كميسيون مشترك به رياست محمدباقر بهرامي به انجام رسيده است. در صورت تصويب نهايي كليات و جزئيات اين لايحه ابتدا واژه هايي نظير وزارتخانه، مؤسسه دولتي، شركت دولت، مؤسسه عمومي غيردولتي، پست سازماني و كارمند تعريف شده و سپس راهبردهاي دولت در ادامه امور كشور، برنامه ريزي، سياستگذاري و نظارت و امور حاكميتي به طور دقيق مشخص خواهد شد.
براساس فصل سوم كه به حقوق مردم مربوط است شرح وظايف مديران، كارمندان و دستگاه هاي اجرايي در خدمت رساني به مردم و نحوه تأمين حقوق مردم تعريف و تبيين مي شود.
ساختار سازماني دولت، نحوه ورود به خدمت دولتي افراد، فناوري اطلاعات و خدمات اداري، استخدام، انتخاب و ارتقا شغلي، توانمند سازي كارمندان، حقوق و مزاياي كارمندان، حقوق و تكاليف كارمندان، تأمين اجتماعي و تعيين مقررات مختلف دولتي از ديگر فصول اين لايحه است.
ايرج نويني، سيدمحمد ميرمحمدي و حسن سبحان نمايندگان لاهيجان، قم و دامغان در مخالفت با كليات اين لايحه و محمدباقر بهرامي، سيدكاظم دلخوش و حسن نوعي اقدم نمايندگان اسدآباد، صومعه سرا و اردبيل در موافقت با كليات اين لايحه سخن گفتند.
هم چنين كليات طرح اصلاح رديف ۶ بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۸۴ كل كشور مربوط به برقي كردن چاه هاي كشاورزي به تصويب نمايندگان رسيد.
براساس اين مصوبه اعتبارات ذي ربط براي برقي كردن چاه هاي كشاورزي از محل دو درهزار ارزش نفت خام توليدي صرفا در طرح هاي توليد، انتقال و توزيع نيروي برق مورد نياز چاه هاي برق دار هزينه شود.
قبلا اين اعتبارات فقط شامل سرمايه گذاري در توليد و انتقال برق مورد نياز چاه هاي برق دار هزينه مي شد.
هم چنين نمايندگان به درخواست استرداد لايحه الحاق يك تبصره به قانون تعيين اراضي اختلافي قانون جنگل ها و مراتع از سوي دولت رأي منفي دادند.

توضيحات عضو مجلس خبرگان رهبري
در باره ديدار رئيس جمهور با آيت الله جوادي آملي
رسا - كعبي نماينده مجلس خبرگان رهبري، در پي انتشار اخبار گوناگون از جلسه ديدار رئيس جمهور با آيت الله جوادي آملي توضيحاتي داد.
وي در مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني قم گفت: در اين جلسه الهام، سيداحمد موسوي معاون پارلماني و حقوقي رئيس جمهور، جوانفكر مسئول رسانه اي و خبرنگاري رياست جمهوري، پارسانيا، محمدتقي سبحاني معاون پژوهشي دفتر تبليغات، استاندار سابق قم، معاون سياسي امنيتي سابق و ايراني نماينده سابق مردم قم در مجلس حضور داشتند و بنا نبود كه ضبط شود. دوربين هم نصب نشده بود و جاي سئوال دارد كه چه كسي تصويربرداري كرده است.وي در مورد محتواي جلسه اظهار داشت: اولين جمله اي كه آقاي جوادي آملي فرمودند اين بود كه صاحب كار كس ديگري است، مشكلات هرچقدر هم زياد باشد جاي نگراني نيست و خدا كمك مي كند.اين جمله نشان از حمايت ايشان دارد. پس از تعارف هاي معمولي آقاي احمدي نژاد هم گفت خيلي وقت بود كه دلمان تنگ شده بود و دوست داشتيم خدمتتان برسيم.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به جوسازي هاي گوناگون پيش از سفر رئيس جمهور به سازمان ملل متحد گفت: احمدي نژاد درصدد ارائه گزارش سفر خود به سازمان ملل، به علما و مراجع بود.عضو مجلس خبرگان رهبري با رد شايعات و نقل هايي كه از اين جلسه پخش مي شود تأكيد كرد: تنها چيزي كه در آن جلسه مطرح نشد، هاله نور و مانند آن بود كه همه شايعه و جنگ رواني است. من با آقاي الهام هم تماس گرفتم و ايشان گفت من هم اطلاعي ندارم و ما چنين چيزي در آن جلسه نشنيده ايم و معلوم نيست اين شايعات از كجا نشأت مي گيرد و دامن زده مي شود.

رئيس جمهور در جمع مديران وزارت اطلاعات:
نيروهاي وزارت اطلاعات امين مردم و نظام هستند
مهر: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در ديدار از نمايشگاه ضدجاسوسي وزارت اطلاعات از نيروهاي اين وزارتخانه به عنوان امين مردم و نظام ياد كرد و اين را سرمايه بي نظير و بسيار ارزشمندي برشمرد و افزود: در پناه چنين سرمايه اي است كه امنيت پايدار در كشور وجود دارد. رئيس جمهور كه در جمع مديران وزارت اطلاعات سخن مي گفت تاكيد كرد: ايمان، خدا ترسي و ارتباط با خداوند متعال، بزرگترين سرمايه كاركنان وزارت اطلاعات در مبارزه با تروريسم، فساد و توطئه هاي دشمنان عليه ملت مسلمان ايران مي باشد. احمدي نژاد گفت: اين سرمايه را بايد حفظ كرد و در برابر مردمي كه پايگاه اقتدار جمهوري اسلامي و ولي نعمتان ما هستند، فروتن، متواضع و خدمتگزار و در برابر دشمنان آنان پرصلابت، نفوذناپذير، هوشمند و همچون صاعقه كوبنده بود. رئيس جمهور با بيان اينكه استقرار عدالت و احقاق حقوق مظلومين هدف حكومت است، افزود: حكومت جز براي عدالت ارزشي ندارد و همه اركان نظام بايد براي اين هدف هماهنگ و پرتوان حركت كنيم.

هاشمي رفسنجاني :
ايران ظرفيت ورود به سازمان تجارت جهاني را دارد
ايرنا: رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  گفت : جمهوري  اسلامي ايران  ظرفيت  ورود به تجارت  جهاني  را دارد مشروط بر  اينكه  مقدمات  آن فراهم  شود.
اكبر  هاشمي  رفسنجاني  ديروز در دومين  كنفرانس  بين المللي  مديريت  كيفيت  فراگير و تجارت  جهاني  در سالن اجلاس  سران  تأكيد كرد: راه  براي  موفقيت  ايران  در عرصه هاي  بين المللي  بازاست .هاشمي رفسنجاني  با تأكيد بر اينكه  در موقعيت  امروز جامعه  جهاني  ديگرنمي توان  فقط در محدوده  كشور توسعه  پايدار و همه جانبه  را در نظر گرفت ، اضافه  كرد: بايد افق  جهاني  را در نظر بگيريم  و ما وظيفه  داريم  با بازگذاشتن  ميدان  رقابت  در داخل ، زمينه  حضور در رقابتهاي  بين المللي  و دربازار جهاني  را فراهم  كنيم .رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  خاطرنشان  كرد: چه  بخواهيم  و چه  نخواهيم ، جهاني  شدن  راه  خود را طي  مي كند و يك  حركت  طبيعي  است  كه  هيچكس  نمي تواندآن  را متوقف  كند و در عصر حاضر نيز انفجار اطلاعات ، جهاني  شدن  را به  سرعت به  پيش  برده  است .
هاشمي رفسنجاني  تصريح  كرد: هيچ  كشوري  نمي تواند خود را در مرزهاي  خودش محصور كند و ناچار است  كه  با همه  كشورها تعامل  داشته  باشد و با دنياارتباط برقرار كند.

رييس جمهوري اسلامي ايران وارد جده شد
محمود احمدي نژاد رئيس  جمهوري  در راس  هياتي  بلند پايه  براي  شركت  در سومين  نشست  فوق العاده  سران  كشورهاي  عضو سازمان  كنفرانس  اسلامي ، ديروز وارد بندر جده  در عربستان  سعودي  شد.رئيس  جمهوري  در بدو ورود به  فرودگاه جده  مورد استقبال  عبدالمجيد عبدالعزيز رئيس  منطقه  مكه  مكرمه  و سفيرعربستان  سعودي  در تهران  قرار گرفت .احمدي  نژاد و هيات  همراه  دقايقي  بعد به  سمت  مسجد جحفه  در نزديكي شهر مكه  حركت  كرده  و پس  از محرم  شدن  در اين  مكان  مقدس ، براي  انجام  مناسك حج  عمره  عازم  مكه  مكرمه  خواهند شد.قرار است  در حاشيه  نشست  فوق العاده  سران  سازمان  كنفرانس  اسلامي رئيس  جمهوري  و چند تن  از مقامات  و روساي  كشورهاي  شركت كننده  در اين  اجلاس درباره  مسايل  مورد علاقه  دو طرف  و مسايل  جهان  اسلام  گفت  و گو كنند.

ششمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي
ايران و سوئد برگزار شد
ايرنا: ششمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي ايران و سوئد به رياست مشترك سعيد جليلي معاون اروپا و آمريكاي وزارت خارجه ايران و ليندگرن معاون وزير صنعت و تجارت سوئد در استكهلم برگزار شد.در اين اجلاس كه نمايندگاني از ارگانهاي دولتي و بخش خصوصي دو كشور حضور داشتند، موضوعاتي چون همكاريهاي تجاري و صنعتي، بانكي، گردشگري، مخابرات، ايمني راهها و محيط زيست مورد بحث و بررسي قرار گرفت.در اين اجلاس جليلي معاون وزير خارجه ايران با تشريح سياستهاي اقتصادي دولت و روند جذب سرمايه گذاري خارجي بر لزوم ايجاد توازن در روابط سياسي و اقتصادي تأكيد كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |